ישיבת ועדה של הכנסת ה-16 מתאריך 28/12/2004

חוק התכנון והבנייה (תיקון מס' 70), התשס"ה-2005

פרוטוקול

 
ב' - תיקון סעיף 198 לחוק התכנון והבנייה (תיקון - אגרת ערר)

5
ועדת הפנים ואיכות הסביבה
28.12.2004
הכנסת השש-עשרה נוסח לא מתוקן
מושב שלישי




פרוטוקול מס' 354
מישיבת ועדת הפנים ואיכות הסביבה
שהתקיימה ביום שלישי, ט"ז בטבת התשס"ה - 28 בדצמבר 20004 - בשעה 11:00
סדר היום
תיקון סעיף 198 לחוק התכנון והבנייה (תיקון - אגרת ערר) - סעיף שפוצל מחוק
ההסדרים לשנת 2003
נכחו
חברי הוועדה: יורי שטרן - היו"ר
משה גפני
חמי דורון
ואסל טאהא
מוזמנים
אבי פורטן, יועץ משפטי מחוז מרכז, משרד הפנים
רחל קליינפלד, משרד הפנים
סטניסלב שוורצביין, משרד האוצר
עו"ד אריאל שוב
עו"ד משה שוב, לשכת עורכי הדין
עו"ד צבי שוב, לשכת עורכי הדין
רן ורניק, יו"ר לשכת שמאי מקרקעין
שירלי שנירמן
בועז נוימן
רקפת כ"ץ, החברה להגנת הטבע
דבורה סיילס-פרומן, אדם טבע ודין
ייעוץ משפטי
מירי פרנקל-שור
עידו בן-יצחק
מנהלת הוועדה
יפה שפירא
כותבת הפרוטוקול
הדס דויטש


תיקון סעיף 198 לחוק התכנון והבנייה (תיקון - אגרת ערר) - סעיף שפוצל מחוק
ההסדרים לשנת 2003
יורי שטרן
שלום רב, אני מתכבד לפתוח את הישיבה.

הדיון שקיימנו בישיבה הקודמת והסיכום שיצא כתוצאה מהדיון - ביקשנו את משרדי הממשלה להתייחס אליו, אלא אם הם מסכימים, זאת ההתייחסות הכי מבורכת. אזכיר שמדובר על כך שעד 500,000 ₪ זה תיקון דרמטי לעומת 480, מה שהיה קודם.
משה גפני
מה פתאום 400?
יורי שטרן
אנחנו הלכנו על פשרה כואבת. אנו מטילים עד 500,000 ₪ אגרה של 837 ש"ח, כי בכל זאת יש היגיון והצדקה בכך ששום דבר לא יהיה חינם. זה לא סכום שיעצור אדם מלהגיש ערר, אלא הוא יוצר איזו אחריות באקט הזה.

קורא סעיף 1(1).

זה העיקר, על שאר הסעיפים, לדעתי, לא היה ויכוח מלכתחילה. יש מישהו שמתנגד?
משה גפני
חמי דורון אומר שהסכמתי לזה בפעם הקודמת, אני לא זוכר דבר כזה.
יורי שטרן
זה בפרוטוקול.
משה גפני
אם כן, עברה עליי רוח שטות. אני לא מאמין שהיה דבר כזה. על מה אנחנו מדברים? האמירה הזאת, שאנשים צריכים להתרגל ששום דבר לא חינם, לא אמור לגבי הנושא שעליו אנו מדברים בהצעת החוק הזאת, כי אני קניתי דירה בדרום תל אביב, שהשווי הממוצע שלה, ועל זה דיברנו הרבה פעמים, הוא הסכום הזה, שעליו אנו מדברים. זה הדבר היחיד שיש לי. אני מובטל, ואשתי עובדת בניקיון, זה מה שיש לנו. אין לנו משהו אחר. אני מנסה לייצג את האיש והמשפחה שעליה אנו מדברים.
יורי שטרן
יש הסעיף שקראתי.
משה גפני
אני המשפחה הזאת בדרום תל אביב. לידי בא מיליארדר ובנה תחנה מרכזית, וקיבל אישור מהרשויות. משמעות העניין שחיי הפכו חיים בלתי נסבלים. בא אותו מיליארדר, בונה תחנה מרכזית, ורשויות החוק דהיינו ועדות התכנון וכדומה נתנו לו אישור ולא התחשבו בי, מכיוון שאו שהוא נתן להם שוחד, מה שבטח לא קורה, הרי כולם שומרים חוק, או פשוט ההשפעה שלו היא כל כך חזקה באופן כזה שאישרו לו את זה ולא התחשבו בי.

זה הדבר היחיד שיש לי, אני אדם עני. יש לי הדירה הזאת שקניתי לפני 60 שנה. אין לי משהו אחר, אין לי גם יכולת להגיש ערעור, ודאי לא יכול לקחת עורך דין כי אני מובטל ואשתי עובדת בניקיון. החלק הזה שעליו מדובר, על דירת יחיד במצב שתאפשרו לי להגיש ערעור כדי לשמור על הדבר היחיד שיש לי בחיים, זה לא צריך לעלות כסף. זה לא חינם. חינם זה השוחד שהמיליארדר נתן לרשויות התכנון, אם נתן.
יורי שטרן
לא כל דבר שוחד.
משה גפני
סייגתי את זה, אמרתי שוודאי הוא לא נתן.
יורי שטרן
אני קראתי את הסעיף הזה, שמאפשר לשר הפנים יחד עם שר האוצר לקבוע סוגיות שבהן לא יגבו את האגרה. לכן במקרים כאלה של מצוקה מוחלטת כמו אבטלה- -
ואסל טאהא
בקשר לאפשרות השר לתת פטור במקרים ספציפיים, יש אפשרות שהבירוקרטיה, שעד שיגיש את הבקשה ועד שידונו ויחליטו, הזמן הקצוב הזה, הימים הספורים של הערר, ייעלמו. למשל, אדם שרוצה לערער - נותנים לו תקופת מה, 20-15 יום להגיש ערר, עד שיגיש בקשה למשרד האוצר, עד שזה יגיע לשר, עד שידונו ויחליטו על פטור- -
יורי שטרן
הסעיף לא מדבר על בקשה אישית. "נסיבות" זה אומר, למשל, שאם שני בני זוג מובטלים, כלומר יהיו קריטריונים שהפקיד המקומי- -
חמי דורון
זה לא מה שכתוב בחוק. אתה לא כותב בחוק: שר הפנים יחד עם שר האוצר יקבעו בתקנות את נסיבות הפטור. אתה כותב: רשאים. כרגע, ברגע שהוא רשאי - ורשאי זה לא חייב- -
משה גפני
רשאי זה חייב.
חמי דורון
לא תמיד, זה תלוי בפרשנות התכליתית של החוק, בכוונה.
משה גפני
אם כתוב "רשאי" בתקנון, זה חייב.
חמי דורון
אתה מדבר על אותו מקרה שבו קבעו ש"רשאי להתייעץ" במקרה של חובת ההתייעצות, או רשאי היה להתייעץ, האם זה חייב או לא, גם חשין, יש לו מה לומר על זה. פה נוצר מצב שאנו לא בטוחים שבאמת יעשו את זה. אם כבר אז כבר – לומר: שר הפנים יחד עם שר האוצר יקבעו תוך 60 יום מיום פרסום חוק זה את מערכת הקריטריונים לפטור.
יורי שטרן
במקום המילה "רשאי" אנו רוצים משהו החלטי יותר, שלא תהיה פרשנות, ששר הפנים יקבע- -
חמי דורון
הישיבה הראשונה שאני ניהלתי פה בוועדה אחרי שאתה ביקשת ממני לנהל אותה, היתה על תקנות שמ-94' לא נקבעו. בדיוק כך. היה חוק ב-94'- -
משה גפני
אתה נראה לי כמו ילד בצופים. אין מושג בממשלה הזאת, 60 יום. אין. 60 יום זה מינימום שנה וחצי, בכל ממשלה.
דבורה סיילס-פרומן
יש לי כמה הצעות בהמשך לדברים שנאמרו כאן; אחת זה לקבוע פטור מאגרה במקרים שמדובר בנכס מקרקעין יחיד לאדם שאינו תאגיד, לקבוע פטור מאגרה במקרים שמדובר בנכס יחיד, הנכס שעליו נותנים את הפיצוי, אם הוא יחיד ושייך לאדם שאינו תאגיד.

אפשרות נוספת זה בסעיף (5), מה שדיברתם קודם, אם הוועדה רשאית או לא, צריך להוסיף בסוף: ובמקרה שקבעה כי לא היה מקום להגשת ערר מלכתחילה, זה גם פרט שחשוב להוסיף.

במקרה שניתנת האגרה, אם אפשר לקבוע את התשלום בסוף ההליך ולא בתחילתו - יש מקרים שזה מקובל.
משה שוב
אפשר לחיות עם ההצעה הזאת, וצריכים לאשר אותה. אם זה עבר בכנסת- -
משה גפני
"עבר בכנסת" זה כשהמליאה אישרה את זה בקריאה שלישית. קריאה ראשונה לא אומר שום דבר, זה היה נסיבות פוליטיות כאלה, הן יכולות להשתנות.
יורי שטרן
עידו, תתחיל לקרוא, בבקשה.
עידו בן-יצחק
קורא סעיף 1 (1).
יורי שטרן
אני רוצה לשאול, שאלתי את זה גם בישיבה הקודמת, ובכל זאת; אנחנו פה נוקבים בסכום שהוא אגרה מינהלית נכון להיום. אם תשתנה האגרה, למה שלא נכתוב שזה סכום כך וכך- -
חמי דורון
דנו בנושא בישיבה הקודמת, זה בפרוטוקול. סוכם שהיות שזה חוק, יביאו את זה לכאן, וכך יהיה המנגנון של השליטה של ועדת הפנים מפני התעמרות השלטון.
משה גפני
אני מבקש, אם מקבלים את ההצעה של דבורה, בסדר. אם כתוב: על סכום ערר שאינו עולה על 500,000 ₪ - 837 ש"ח, כמו שכתוב, שאם מדובר בדירת יחיד הוא יהיה פטור, בדירת יחיד, והוא אינו תאגיד, כמובן, המקרה שעליו אני מדבר, זה עונה לי על הבעיה- -
יורי שטרן
אני לא מסכים. אני מסכים רק אם זה ייכתב כמו שדבורה מציעה, אבל לא בצורה גורפת, שכל יחיד שאינו תאגיד וכו'.
משה גפני
אם זה דירת יחיד.
יורי שטרן
אבל אם זה דירת פאר- -
משה גפני
אנו מדברים על סכום שאינו דירת פאר.
יורי שטרן
זה סכום של ערר. הפטור צריך להיות מותנה בקריטריונים.
משה גפני
הקריטריון הוא כאשר הדירה אינה שווה- -
יורי שטרן
אז זה לא שווי הדירה, זה שווי הערר. הוא מעריך שהנזק לדירת פאר שלו, שהיא אולי 2 מיליון דולר, זה בגלל שמופיע שם שפיץ באופק, אז השווי ירד בחצי מיליון ₪, ועל זה הוא מגיש ערר. כלומר זה בכלל לא משקף את שווי הדירה, את נכסי האדם. גם זה שזו דירת יחיד, אין לזה שום דבר. עכשיו כולם קונים בניו יורק וגם בלונדון.
חמי דורון
הקריטריון צריך להיות שהנכס שלגביו מדובר, אנו צריכים להגביל את ערכו בסכום.
יורי שטרן
אני לא רוצה להגביל, אני רוצה לחייב את שר הפנים לקבוע בתקנות תוך 90 יום, כי זה בכל זאת מחייב בדיקה רצינית מאוד, זה לא מה בכך. צריך להתייעץ.
חמי דורון
עד לפני שנה וחצי המדינה חיה נפלא בלי האגרה הזאת בכלל.
משה גפני
אני יוצא, אני פשוט רוצה שיכניסו הסתייגות שלי.
יורי שטרן
קודם כל, הכוונה שלנו שזה לא רק יאושר בוועדה, אלא גם במליאה. במליאה עדיין לא כולם מסכימים לדעתנו. אם תציע הצעה רדיקלית, הממשלה תנסה להפיל את זה, ויכול להיות שתצליח.
משה גפני
להפיל את מה?
יורי שטרן
את החוק הזה.
חמי דורון
ואז המצב יהיה שאנחנו 480,000 ₪ לא משלמים, ו-2.5%- -
יורי שטרן
2.5% זה דרקוני.
קריאה
אולי אפשר לקבוע ערך.
יורי שטרן
לא, הכל שרירותי. אני מציע כך; בדיון על רגל אחת לא נקבע את הערך של דירה. אני רוצה לחייב את שר הפנים יחד עם שר האוצר תוך 90 יום להביא לאישורה של ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת את תקנות וקריטריונים סוציו-כלכליים למתן פטור מאגרה לבעל נכס או למגיש ערר שהוא יחיד שאינו תאגיד.

מה ההסתייגות שלך, שאתה רוצה שלא יהיה תשלום?
משה גפני
על דירת יחיד שאינה תאגיד שהסכום שלה לא גבוה, כלומר דירה נורמלית.
אבי פורטן
לעניין הפרוצדורה; אני הבינותי שהנוסח סוכם, ועכשיו זה רק הצבעות.
יורי שטרן
אני לא חושב שאנו משנים את הנוסח בצורה כזאת שמחייבת התייחסות מחדש. אל"ף, אם הכוונה של "רשאי" היתה שהוא כן מתקין תקנות, אז אין שום שינוי מהותי בזה שאנו אומרים את זה בצורה יותר חד-משמעית. בי"ת, אנו רוצים קצת לפרט את הנסיבות, זה הכל.
אבי פורטן
אין לי התנגדות לכך שיירשם שהשר יתקין מלשון חובה, מה שלא יופיע היום. אני מתנגד לעוד שלושה שינויים שרוצים לעשות בדרך; אחד זה לקבוע שלתחום אותו ב-90 ימים, זה לא סביר.
יורי שטרן
כמה, לדעתך?
אבי פורטן
שר הפנים מתייעץ במועצה ארצית, שר האוצר מתייעץ בוועדת אגרות משרדית שלו, שר המשפטים רושם נוסח- -
חמי דורון
מה קשור למשרד המשפטים?
אבי פורטן
יש הנחיה של היועץ המשפטי לממשלה ששום תקנה במדינה לא מתפרסמת בלי אישור נוסח של משרד המשפטים. יש שופט אחד שבודק את כל התקנות במדינה, זה לוקח חצי שנה. זה עצוב, אבל אי אפשר- -
יורי שטרן
כמה זה סביר?
אבי פורטן
לפחות 120 יום.
יורי שטרן
מקובל עליי, כי מדובר בכל זאת באנשים שהם משכבת המצוקה. האם הקריטריונים האלה, אפשר להחיל אותם רטרואקטיבית מאז אישורם חזרה לכל תקופת תוקפו של החוק, כלומר נגיד שהחוק נכנס לתוקף ב-1 בפברואר, ותוך 120 יום מביאים את זה לאישור ואנו מאשרים- -
ואסל טאהא
הגמישות הזאת, שמתחילה כאן בוועדה, כפי שאמר חמי לפני כמה דקות, משנות ה-90', הדבר יחזור על עצמו. הגמישות הזאת היא שנותנת את האפשרות לממשלה לתמרן, לא לעדכן ולא לקבוע תקנות.
יורי שטרן
אם הממשלה מזלזלת, היא תזלזל ב-60 או 90 יום כמו שתזלזל ב-120 יום. לכן לא במספר הזה תלוי הדבר. אם נעמוד פה על המשמר, אז לא תזלזל. אבי, מה אתה מציע?
אבי פורטן
קודם כל, יש נושא לוח הזמנים.

שנית, אתם רוצים עכשיו לשנות את המצב ולהוסיף תקנות באישור הוועדה הנכבדה. זה לא קיים היום בחוק.
יורי שטרן
האם לא כל התקנות מסוג אלה- -
אבי פורטן
ממש לא. סעיף 265 לחוק, שהוא הסעיף הראשי של תקנות, יש בו כמעט 40 סעיפי משנה לתקנות בכל הנושאים, הוא לא מחייב אישור ועדה לתקנות.
דבורה סיילס-פרומן
זה חשוב.
אבי פורטן
הכל חשוב.
דבורה סיילס-פרומן
חשוב שוועדת הפנים תיקח חלק בקביעת הנוסח של התקנות.
אבי פורטן
אם שני שרים- -
דבורה סיילס-פרומן
זה לא מספיק.
ואסל טאהא
אתה חושב שהשרים יתקינו את התקנות בלי אישור ועדת הפנים, איך אנו נוכל לדעת שהם עמדו? זה יימשך וייסחב. אם זה יהיה קשור עם אישורה של ועדת הפנים, זה יזרז את העניין. אנו נלחץ, נעמוד על המשמר.
אבי פורטן
אישור ועדה זה עוד תחנה.
ואסל טאהא
מה יקרה? עוד חצי שעה, עוד שעה בוועדה.
יורי שטרן
בגלל שחברי הכנסת כן מעונינים בתקנות, אין לנו, ולא חשוב מה יהיה הרכב הקואליציה, לא יהיה לחברי הכנסת עניין לתקוע דווקא את הסעיף הזה של פטורים, כי זה מנוגד לאינטרסים ישירים שלנו כנבחרי העם. לכן לא יהיה פה עיכוב. כשאנו מעכבים, למשל, את התקנות האלה, יכול אחד מחברי הכנסת לומר: לפחות אנו משאירים את הפתח הזה של תשלום בגובה אפס למגישי ערר בסכום עד 480,000 ₪, אז יש איזה עניין. אבל פה ייווצר מצב הפוך, שחברי כנסת יהיו מעונינים כמה שיותר מהר להפעיל את הסעיף הזה.
אבי פורטן
ברור לי שאינטרס הוועדה יהיה לאשר פטור. אני רק אומר מניסיוני הארוך בהתקנת תקנות, כאשר צריך הסכמה של שלושה גופים עצמאיים, שכל אחד יש לו שיקול דעת, ובלי הסכמה של שלושתם אי אפשר להתקין, זה קריעת ים סוף, כי מה הסיכוי ששלושה יסכימו בדיוק על אותו נוסח?
יורי שטרן
למה?
אבי פורטן
מניסיון. אדוני הזכיר את התקנות מ-94'. למה זה התעכב 10 שנים? כי מע"צ חשב כך, איכות סביבה חשב כך- -
יורי שטרן
אם לא תהיה הסכמה בממשלה, אוי ואבוי לשר הפנים, כי זאת תהיה בעיה שלו. אתה מדבר רק על תחנה אחת נוספת, הכנסת. למה שהכנסת לא תאשר דבר הגיוני?
אבי פורטן
לא אמרתי שלא תאשר. ב-98' דנו פה באגרות עררים על עררים רגילים. ושוב, היתה עמדה אחת של שר האוצר, עמדה אחרת של שר הפנים.
יורי שטרן
אתה כל פעם כדוגמה מביא אי הסכמות בין השרים. אנו מדברים על מוצר מוגמר שבא לפה לוועדה, ואנו צריכים לאשר. למה שלא תאשר?
חמי דורון
כי סטניסלב יודע מראש- -
סטניסלב שוורצביין
סטניסלב יודע שמה שהובא לא אושר- -
חמי דורון
הוא יודע מראש שהתקנות שיובאו לכאן יהיו כאלה דרקונית, שלא נוכל לחיות אתן.
סטניסלב שוורצביין
זה לא נכון. אני יודע שהצעת חוק שהובאה לכאן ושונתה, ואנחנו כשהסתכלנו עליה, היתה לנו הסתייגות על הסכומים. אנו חושבים שהסכומים צריכים להיות הרבה יותר גדולים. אך על זה סברנו שלא נכון למשוך. אם ייכנסו עוד תיקונים- -
ואסל טאהא
אין תיקונים.
חמי דורון
אנו בסך הכל אומרים: ברגע שאתה כותב "רשאים" - זה לא יהיה.
סטניסלב שוורצביין
על זה הסכמנו.
חמי דורון
צריך לעשות תקנות. מבחינתי, ששר הפנים יעשה את התקנה לבד. אני לא בטוח שצריך לערב את משרד האוצר.
יורי שטרן
אבל יש נוהל בעניין הזה.
חמי דורון
בסדר גמור, אין בעיה. הדברים האלה יכולים להיעשות מהר אם רוצים להעביר. ההבדל בין 90 ל-120 מצחיק אותי, אך נסכים ל-120 יום. אנו מבקשים שאתם תביאו את המוצר המוגמר אלינו בתום 120 יום. אני לא צריך שתביא לי הצעה מסוימת, סטניסלב יגיד לי: על זה לא מסכימים. גם הדוגמאות שאתה מביא הן לא רלוונטיות למקרה הזה. במקרה שלנו אתם מביאים מוצר מוגמר. אולי לוועדה יהיו הערות, אני מאמין שהן יהיו באל"ף, לתקנות. האינטרס שלנו כרגע, ואני אומר את זה כמי שמלווה את הצעת החוק מהיום הראשון שלה, האינטרס שלנו הוא להגיע למצב שהחוק הזה יחוקק, יאושר, יקוים, יבוצע. ברגע שאין לי התקנות, החוק לא נכנס לי לתוקף, אני בבעיה.

אגב, אין קשר בתחולת החוק לתקנות. התקנות חלות רק על סעיף מסוים לגבי הקריטריונים של הפטור. כל היתר צריך לחול מיום הפרסום ברשומות.
אבי פורטן
גם יכולות לעלות גם לא מעט מחלוקות בין השרים.
חמי דורון
קיבלתם 120 יום. 120 יום זה לא מספיק? ייתנו תוך 120 יום, יגישו לוועדה, לגבי הפטור בלבד.
יורי שטרן
אנו ככנסת מעונינים להיות עם היד על הדופק בכל המקרים האלה כאשר מסמיכים שרים להחליט החלטות בהתאם לחוק, וכשהכנסת מחוקקת את החוקים האלה, היא רוצה גם להיות בעמדת פיקוח על התוצאה הסופית של העניין. לכן ברוב התקנות אנו מבקשים, אם זה לא לגמרי טכני, להיות הגוף שמאשר את זה. זה נורמלי לחלוטין.
אבי פורטן
דיברנו בדיון הקודם על 89א לחוק, שם התקנות הן לא באישור ועדה, כי כנראה, ראו שזה מטיל עומס גם על הוועדה- -
יורי שטרן
אני חושב שנסכים על 120 יום, נשנה בנוסח רק את ההגדרה- -
חמי דורון
שר הפנים יתקין בהסכמה עם שר האוצר תקנות על פיהן יינתן פטור מאגרה לפי סעיף זה, ותקנות אלה יובאו לאישור הוועדה.
יורי שטרן
אז תיקנו את הסעיף הזה.
עידו בן-יצחק
פסקאות (2) ו-(3) הן יותר שינויים טכניים. קורא סעיף 1 (2).
חמי דורון
למה נוגעת פסקה (2)?
עידו בן-יצחק
שוועדת הערר לא תקבל ערר שסכומו כאמור בפסקה (1). אין צורך במלים האלה יותר.

קורא סעיפים 1 (3), 1 (4), 1 (5).
יורי שטרן
בסעיף הזה רצית משהו, דבורה?
דבורה סיילס-פרומן
במקרה שקבעה כי לא היה מקום להגשת הערר מלכתחילה- -
יורי שטרן
למה להגביל שיקול דעת?

מה ששאלתי אותך, אנו נתנו 120 יום, זה ארבעה חודשים. בארבעה חודשים גם אנשים עניים במיוחד יצטרכו להגיש עררים, כי המהלכים נמשכים. האם אחרי שיותקנו התקנות, האם יהיה להן תוקף רטרואקטיבי לגבי אלה שבתקופה הזאת עד אישור התקנות יגישו ערר?
אבי פורטן
אני יודע שיש בעיה מנהלתית מבחינת המערכת להחזיר אגרות ששולמו, יש עם זה סיבוך, אך אני מציע לשמור את הדיון הזה לתקנות שיבואו בפניכם.
חמי דורון
למה יש עם זה סיבוך? גם כשאני הולך לבית משפט, משלם את האגרה בתביעה משפטית, הגענו להחלטה בהסכמה בלי לדון, בית המשפט מחזיר לי את הכסף.
יורי שטרן
האם אנו יכולים לכתוב איפה שחייבנו את השר לקבוע תקנות, שהתקנות האלה תחולנה על כל מגישי הערר למפרע החל מיום תחולת החוק העיקרי? אני מניח שיש תקדימים למנגנון החזר, ואפשר לקבוע.
אבי פורטן
כרגע קשה מדי לקבוע, אני חושב. לא הייתי קובע את זה קטגורית, כי אני גם לא יודע מה יהיו הקריטריונים, אני גם לא יודע אם האדם יוכל רטרואקטיבית לעמוד בקריטריונים. כאשר יבואו התקנות, כל תקנה קובעת הוראת תחולה. מותר לתקנות גם לחול רטרואקטיבית.
יורי שטרן
סעיף 1 של החוק עם תיקון שהכנסנו - מי בעד? נגד ונמנעים אין.
עידו בן-יצחק
לגבי נכס יחיד אנו משאירים בחוץ.
יורי שטרן
כי בסך הכל השר יביא את התקנות.
עידו בן-יצחק
קורא סעיף 2.

198 (ה1) זה הסעיף שתיקנו.
יורי שטרן
אם כך, התקנות בתוך זה.

מי בעד? תודה, אישרנו. אני מודה למשרד האוצר, משרד הפנים ומשרד המשפטים על שיתוף הפעולה, הגמישות וההבנה.
אבי פורטן
אני מודה לך על הניהול החכם.
יורי שטרן
תודה רבה, הישיבה נעולה.



הישיבה ננעלה בשעה 12:00.

קוד המקור של הנתונים