ישיבת ועדה של הכנסת ה-16 מתאריך 21/12/2004

מעקב אחרי ביצוע העבודות במגרש בסכנין

פרוטוקול

 
משנה סכנין - מעקב אחרי ביצוע העבודות במגרש בסכנין

5
ועדת משנה לבדיקת המצב בסכנין
21.12.04


הכנסת הששה עשרה נוסח לא מתוקן
מושב שלישי


פרוטוקול מס'
מישיבת ועדת המשנה (של ועדת הכספים) לבדיקת המצב בסכנין
יום שלישי, ט' בטבת התשס"ה (21.12.2004) שעה 15:30


ס ד ר ה י ו ם

מעקב אחרי ביצוע העבודות במגרש בסכנין
נכחו
חברי הוועדה: מוחמד ברכה – היו"ר
מוזמנים
עלי בשיר – מנהל המינהל העירוני, סכנין
פאדיל זאבידאת – סגן ראש העיר, סכנין
סולימאן עותמאן – מהנדס העיריה, סכנין
ד"ר שוקי דקל – סמנכ"ל משרד החינוך, ראש מינהל הספורט
דוד מלכא – סגן ראש מינהל הספורט, משרד החינוך
ראובן חביב – יועץ כלכלי, משרד ראש הממשלה
מישל גנאס – גזבר עיריית סכנין
מנהל הוועדה
טמיר כהן
נרשם על-ידי
חבר מתרגמים בע"מ














מעקב אחרי ביצוע העבודות באיצטדיון בסכנין
היו”ר מוחמד ברכה
טוב רבותיי, אנחנו נפתח את הישיבה. הישיבה מיועדת למעקב אחרי ביצוע העבודות להשלמת המגרש באיצטדיון סכנין. הצוות הזאת הוקם הד-הוק לצורך העניין הזה, אני מייחל לשעה שלא יהיה צורך בו, זאת אומרת שאנחנו נסיים את העניין. הישיבה באה גם בעקבות ישיבה שהיתה לי עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה מר אלי כהן, והוא אמר שהדברים מתקדמים בצורה משביעת רצון, ולכן אני רציתי להפגיש את הצוות הזה, את הצדדים כדי לראות איפה אנחנו עומדים, ולראות על בסיס איזו הנחייה אנחנו עובדים, ומה חסר על מנת שהאיצטדיון יתחיל לתפקד. השלב הראשון של פתיחת האיצטדיון שיתחיל לתפקד. לכן הישיבה תהיה ישיבת עבודה ותהיה פרקטית אני מקווה, והיית רוצה להתחיל עם היועץ הכלכלי של משרד ראש הממשלה. בבקשה.
ראובן חביב
טוב, אני יכול לדבר על הנושאים הממוניים, מכיוון שהגענו בנושאים האלה להסכמות. מדובר - אחרי הישיבה הראשונה שהיתה אחרי ההסכמה לפני כחודש או חודש וחצי, אני לא זוכר, עשינו ישיבה אצלנו, בסופה אנחנו הצלחנו לארגן משאבים גדולים לכך כמו ארבעה-עשר, חמישה-עשר מיליון שקל, שכוללים בעיקר, ההרכב שלהם הוא בערך שלושה מיליון שכבר ניתנו כתוספת של תקציב הספורט לשנת 2004. ארבעה מיליון נוספים שהועברו לפני כשבועיים על ידי מינהל הספורט, עוד שני מיליון שקל ממשרד הבינוי והשיכון, ומשאבים מהטוטו, הם עוד הוסיפו מיליון ורבע על סכום קודם שהיה בסך שלושה וחצי מיליון . בסך הכל אנחנו עומדים סביב השלושה-עשר, ארבעה-עשר מיליון שקל. זהו, זה היה חלקינו.
היו”ר מוחמד ברכה
מאיפה הכספים שחסרים בנייר שלפניך?
ראובן חביב
עכשיו אני רואה את זה פעם ראשונה. אני רואה פה בסעיף 5 – ארבעה מיליון זה מהתקציב שאושר לפני שבועיים בועדת הכספים, סעיף 2- זה אכן מה שהועבר בשנת 2004. אני רואה פה – האמת, שהמועצה להסדרי הימורים דיברו איתנו בישיבה על סכום שמתקבל לאחד וחצי, אז פה יש פער קטן אני רואה – פער של שלוש מאות וחמישים אלף שקל אם אני לא טועה. המועצה – אנחנו דיברנו איתם ברוח, היה סיכום של אחד וחצי מיליון שקל, זה היה הסיכום. קודם כל יש פער של מאתיים וחמישים מיליון שקל, אני משווה את זה לסעיף ארבע. ועכשיו אני רואה שיש פה עוד מקום להפרש. אני רואה שהנושא של המועצה להסדרי הימורים בספורט לפי מה שהעיר סכנין מציגה, אני מסתכל על סעיף מספר אחד, יש פה אחד נקודה ארבעה עשרה (1.14), כשלמעשה ההקצאה הייתה שלוש נקודה ארבעה עשרה (3.14) אם אני לא טועה.

טוב, זו הסיבה של פער בשני מיליון. אבל בסך הכל אני אומר שהעיגון הכללי שעד כה הצלחנו לעגן לפי החשבון שלי, זה בסביבות ארבע עשר מיליון שקל, מתוכו יש את חלקו המכריע של כסף ממשלתי חדש – זה תקדים, עוד מעט שוקי יעדכן. לפחות ממה שאני יודע, מינהל הספורט בדרך כלל לא מעורב, וזה באמת תקדים שבאה המדינה – זה בדרך כלל בא עם הטוטו ועם איזה רשות מקומית, תרומות – מקימים איצטדיונים. מינהל הספורט, תקציב ממשלתי ישיר – אני לא זוכר תקדים כזה, וזהו. זה הארבע-עשרה מיליון, וחוץ מזה אנחנו עוד ממשיכים לפעול בנושא של מימון חיצוני, ברגע זה אני עוד לא יכול להבטיח כלום, שוקי מגייס עוד משהו ממשקיעים מחו"ל שרוצים אולי באמת לחזק את הנושא הזה של שיתוף פעולה בין המגזרים, אבל כרגע אין לי עוד חדש. אני לא יכול להוסיף יותר. זה מה שעשינו, ואני חושב שזה מכובד וראוי.
היו”ר מוחמד ברכה
מכובד ויפה. איך אפשר לטפל בסעיף הראשון כשיש פער קרוב לשני מיליון שקל? איך תטפלו.
פאדיל זאבידאת
ברשותך, אני אסביר מה הטעות פה בסעיף הזה. אנחנו כשישבנו פה גם עם מינהל הספורט, עם שוקי, עם דודו, איתכם גם כן, כשעשינו אומדן לשלב אל"ף שזה המינימום הנדרש, ישבנו ועשינו טבלה, בדיוק מה המינימום הנדרש, וזה היה שבע עשרה מיליון שקל. במינימום הנדרש, הטריבונה הזאת, המערבית הצפונית כאן, היא לא נכללת פה, כי היא קיימת. הושקעו בה שני מיליון הראשונים של הטוטו. הושקעו כבר, והיא לא נכללה לא אומדנים שנעשו ולא בעבודות שעוד ייעשו, כי היא קיימת.
קריאה
אבל צריך לספור את זה.
פאדיל זאבידאת
אז לא צריך לספור את זה עוד פעם. אתם סופרים את זה מבחינת כסף, אבל לא סופרים את זה מבחינת העבודה. אין לי בעיה להוסיף את זה – עוד סעיף אחד עשרה – הקמת הטריבונה צפון מערב, ולהוסיף עוד שני מיליון שקל. אז במקום שבע-עשרה מיליון יהיה תשע-עשרה מיליון שקל, ובמקום מימון שלוש-עשרה וחצי, יהיה אחד-עשרה וחצי. זה יותר מספרים. אני הסברתי גם בישיבה אצל מנכ"ל משרד ראש הממשלה את העניין הזה. זה ברור לכם שזה כסף שנוצר עוד לפני שסכנין הייתה בליגת העל בכלל.

אז חבל שכל ישיבה אנחנו מתבלבלים ומנסים להסביר את עצמנו מחדש. אני בקיצור אגיד – טבלה של העלויות שלב אל"ף המינימלית שיכולה ביחד עם כל הגורמים הרלוונטים עם העלויות של שבע-עשרה מיליון שקל, אנחנו – רק כדי לעדכן – מספר אחד זה כבר בוצע, מספר שתיים זה בביצוע בשלבי סיום, שלוש- זה בביצוע גם כן היום, מספר ארבע זה בביצוע – אתמול גם כן הוצאנו את זה לביצוע הקבלן בשטח. מספר חמש זה כבר בביצוע גם כן, הקבלן עובד בשטח. מספר שש – זה יצא מכרז, מחר זה בעיתונות. מאז שהודיע לדודו שיש תקציב של ארבע מיליון שקל, הוצאתי מכרז ומאחר שזה כבר בתנור, מספר שבע – זה גם מחר בעיתונות יהיה מכרז. אנחנו נתחיל בחודש ינואר בשש ושבע.
היו”ר מוחמד ברכה
מה תתחילו בינואר?
פאדיל זאבידאת
בינואר נתחיל את העבודות במספר שש ושבע. סעיפים שש ושבע בכיוון הדרומי. חסר לנו זה השלמת מספר שבע – תאורה, זה נתנו יותר מתקנים, או המועצה להסדרי הימורים נתנו רק מיליון ומאתיים חמישים מתוך שלוש מיליון מאה וחמישים כשחסר כשתי מילין שקל להשלמת התאורה, וחסר לנו מספר שמונה ותשע ועשר. זה התוכנית שעיבדנו אותה ביחד. מה שיש לנו היום מימון, כולל הארבע מיליון שקל של משרד ראש הממשלה, שעדיין לא קיבלנו אף הרשאה לגביו, לא קיבלנו מכתב. חסר לנו היום כדי להשלים את שלב אל"ף, יש לנו עוד חמישה וחצי מיליון שקל, מעבר לארבעה וחצי מיליון שקל שמשרד ראש הממשלה גם כן שמענו רק לאחרונה שהכסף הזה זמין היום.
אנחנו מבחינת ניצול תקציבים גם כן – השלושה וחצי מיליון שקל, אני מבין שהיום או אתמול עבר לקופת העירייה, מתוכם שני מיליון אלף שבע מאות ... שלושה מיליון הראשונים. סעיף שתיים – אני אמור עכשיו לנצל את הארבעה מיליון שקל החדשים שנקבל עבורם מכתב שקיימים וזמינים ושאפשר לנצל אותם. זה בקצרה מה שיש.
היו”ר מוחמד ברכה
אבל לפי מה שאתם אומרים, משני עברי השולחן, אני לא רואה מתי האיצטדיון יהיה מוכן.
פאדיל זאבידאת
צריך לסדר חמישה וחצי מיליון שקל נוספים. זה תוכנית שידועה לא מהיום. שוקי מכיר את זה מלפני שישה חודשים. הוא מכיר ומשרד ראש הממשלה מכיר. אותו דף נמצא בחוברות שחילקתי לפני שישה-שבעה חודשים. אני לפי דעתי, ואני רוצה גם להפנות את תשומת לבך פה, כי יש לי פה משהו חשוב מאוד. מכל הדפים פה, אני רואה את המועצה להסדרי הימורים, אני רואה את משרד הבינוי והשיכון, אני רואה את משרד ראש הממשלה שזה תקציב מהאוצר ישירות שעבר למינהל הספורט. משרד החינוך עדיים לא נענה לבקשתינו. אני אומר את זה בצער, למרות שהפרוייקט שייך למשרד החינוך. אנחנו ביקשנו, שלחנו מכתבים, ביקשנו את ההתערבות של משרד ראש הממשלה אצל משרד החינוך, והם לא שעו אלינו גם בעניין הזה. המשרד היחיד שלא שם את חלקו זה משרד החינוך. הם אמרו שהם לא מאשרים. בישיבה שהיתה אצל המנכ"ל, בסוף כשישבנו עם המנכ"ל, המנכ"ל אמר שהוא לא יכול לממן דבר כזה, למרות שבישיבה הוא הבטיח.
היו”ר מוחמד ברכה
תשתיות?
פאדיל זאבידאת
תשתיות זה בכלל לא - - -
היו”ר מוחמד ברכה
כשפריצקי היה במשרד הוא הבטיח לעשות משהו.
פאדיל זאבידאת
דיברנו איתם, והם לא מוכנים להשתתף. דיברנו גם עם חברת החשמל אפילו בדרך של תרומה. אין להם דרך לתרום. ניסינו את כל המשרדים. ניסינו וביקשנו שייתנו הקצבה, והם אמרו שהם לא יכולים יותר ממה שהם נתנו בשנת 2000, והם לא יכולים לתת יותר מזה במשך ארבע שנים. אני לא יודע אם ב-2005 יהיה משהו אחר. אני לא חושב גם כן.
סולימאן עותמאן
הבעיה היא שאם לא ייתנו לנו את החמישה מיליון, לא יהיה לנו מגרש.
היו”ר מוחמד ברכה
זאת אומרת שעם כל הצעדים החיוביים - - -
ראובן חביב
הפער עמד על סביב שתי מיליון, עכשיו אני שומע שהוא עלה לחמש מיליון. אגב – את זה הוא הינחה. הוא אמר גם שלנוכח הבדיקות שהוא עשה לגבי המגרש הדומה שקיים באילוז, הוא הינחה והוא עשה את בדיקת העלויות, והוא אמר שנעשה את המאמץ הנוסף, אבל מעבר לזה הוא ייכנס למגרש בסכום הזה. מכאן שזה אותו סדר גודל של הסכום שהיה באילוז ממה שהוא בדק.
דוד מלכא
למה צריך להיצמד למשהו שהוא לא שייך? אני הייתי כמה פעמים שם. עושים עבודה מאוד יסודית. באמת, סולימאן עותמאן עושה צעד אחרי צעד, ופשוט אי אפשר להגיד לו לא לפתוח את האיצטדיון. יהיה פה איצטדיון יפה, אבל לא נוכל לפתוח אותו, כי אין לו לא חנייה, לא הסדרי ביטחון, לא כסף. ולכן צריך למצוא עוד כסף, זו הדרך.
ראובן חביב
צריך למצוא עוד מקורות, בוא לא ניתמם. מקורות נוספים שיובאו לצורך העניין יהוו תקדים. להגיד לכם שאני יכול אפילו לבחון את משרד החינוך, אולי את משרד התחבורה? למרות שכבר נעשו ניסיונות, אבל התקציבים שהוקצו לנושא הזה הם ראויים ותקדימיים, ואפשר לעשות הכל. אתם גם אמרתם שתנסו למצוא ספונסרים, משהו כזה. אי אפשר – יש גם צד שני.
פאדיל זאבידאת
יש איזה שהוא גיוס שלכם?, כי בעניין הספונסרים זה חבל, זה ינתב אותנו לדרך ללא מוצא. אנחנו היום – מה שהובטח על ידי גם כן משרד השיכון, על ידי מר אפרתי שמשרד השיכון ייתן אולי בשנת 2005 עוד. היא אמרה שאולי הם ייתנו עוד שני מיליון שקל. משרד החינוך – אני מאוד ממורמר. משרד החינוך צריך גם לתת את החלק שלו, ואז אנחנו כמעט נוכל להסתדר. נשאר כמעט, אנחנו – אתה יודע, אלף תודות למשרד ראש הממשלה. אנחנו יודעים שהוא השקיע פה כסף, ואנחנו יודעים שזה דבר מאוד ייחודי. אנחנו יודעים גם כן שלא נעשה במקומות אחרים, אבל גם אנחנו מצב מיוחד, אז צריך פה באמת להתאמץ.
שוקי דקל
משרד החינוך, תקציבי הפיתוח שלו נמצאים בתוך קרן המתקנים במועצה להימורים. יכול להיות ששם צריך לעשות ניסיון נוסף. מה שאני רוצה גם להגיד לכם. אני הייתי מקציב – תקדים אותו אחרי שבע, שיהיה מספר שמונה, כי הקבוצה, מילא לא יהיה איצטדיון. היא לא יכולה להתאמן, אין לה מגרש אימונים. צריך להכניס אותו בקדימות.
פאדיל זאבידאת
אתה צודק, אבל גם פה מדובר על ביטחון. אם אני לא אסדר יציאות ביטחון ודרכי מילוט וסדרי בטיחות, לא יהיה לי מגרש. אם לא תהיה לי חנייה מינימלית ביותר, לא יהיה לי מגרש. אני – בשבילי- בינינו, קודם כל מגרש אימונים ואחר כך מגרש, אבל זה מה שקיים.
שוקי דקל
כן, אבל כדאי שסדרי הקדימויות, עד שלא ייגמר הכל כולל הדרישות הבטיחותיות האלה, דרכי מילוט, וחנייה בטיחותית וכן הלאה, האיצטדיון לא ייפתח, אבל בינתיים הקבוצה צריכה להתקיים ולחיות. איפה היא תתאמן? היא כל הזמן תיסע לאימונים? זה הון תועפות. לכן אני מציע קודם כל כקדימות לדברים – כרגע יש את הכסף שישנו. צריך להתחיל לנצל את זה. צריך להתחיל לפעול. ואני אומר לכם בכנות למרות שאתה יודע שאני לא מהמר. לעניין הזה- אני לא יודע עם איזה ספונסר, אבל גם אם זה מימון עצמי. זה איצטדיון שיש לו מקום.
פאדיל זאבידאת
אני אסביר לך כמה אנחנו ממנים. אני בטוח שיודעים את זה גם כל החברים. פה – זה לא נכלל כל זה בתוך הצעות התיכנון. התיכנון אתה יודע כמה זה? זה עשרה אחוז. זה שני מיליון שקל הוצאות. אנחנו משלמים את זה- שני מיליון שקל, הוצאות בלתי צפויות. אני אתן לך דוגמא רק. הרבה דברים זה בגדול לקחנו, אבל תבוא עוד שבוע-שבועיים למגרש שם, תראה את העבודות שאנחנו עושים שם גם על חשבוננו, כי אני לא הכללתי פה הרמת קיר מהצד המזרחי. זה דברים קטנים של מאתיים אלף שקל פה, מאה אלף שקל פה. אני לא מכניס את זה. אני לוקח רק קומפלקסים. אני לוקח טריבונה דרומית, טריבונה מערבית טהורה, כפרוייקטים. אני לא לוקח עוד עבודות קטנות פה ושם. העירייה תיקח מקופתה – ושתדע עוד משהו – אנחנו השתמשנו בהקמת הטריבונה המערבית והצפנית בחמישה אחוז. אז העירייה כמעט ארבעה מיליון שקל עד חמישה מיליון שקל תשקיע מכסף שאין לה. מתקציב שאין. מאין היא משקיעה פה?
ראובן חביב
אני רוצה באמת לחזק את מה ששוקי אמר – איצטדיון התחיל, אז באמת איצטדיון יקום. עכשיו באמת אני רק אומר – כסף יש, למרות שכרגע יש חוסרים כאלה ואחרים, אבל חשוב מאוד שבאמת העבודות יתחילו בתאוצה המקסימלית.
פאדיל זאבידאת
יש לי חמישה קבלנים בשטח כרגע. הם עובדים באינטנסיביות. הם עובדים בצורה מסודרת. יש לי קבלן בטריבונה. יש לי קבלן בגמר, בהלבשה. יש לי קבלן בדשא בשטח. יש לי קבלן פיתוח שאתמול עשה מסירה סופית. אני עכשיו אמרתי לך – היום או מחר, יש שני מפלסים. אני אומר לכם – אני לא יכולתי לפרסם בלי לפגוע. יש לנו חשב, עושה עלינו בלי מכתב ובלי הרשאה שיש ארבע מיליון שקל. לא יכול לפרסם מכרז. רק דודו אמר לי בטלפון ואני הכנתי את החומר למכרז.
דוד מלכא
אנחנו נשלח לך. צריך להתחיל להריץ את זה.
פאדיל זאבידאת
פרסמתי אפילו במילה.
היו”ר מוחמד ברכה
תציעו לנו איך להוציא כסף גם ממשרד החינוך. איך עושים את זה?
ראובן חביב
צריך לדבר עם השרה. מעבר לשוקי ולמאמצים שהוא יעשה, אנחנו במשרד גם ניקח על עצמנו עוד ניסיון, אולי באמת נרתום אותה לנושא ולתקציבים נוספים שאולי קיימים במשרד החינוך.
פאדיל זאבידאת
אתה מבין בכפולות של ארבע.
היו”ר מוחמד ברכה
אולי נראה עוד משהו?, זו שנה חדשה.
ראובן חביב
אתם לא יודעים על כמה תקציבים וויתרנו במשרד שלנו.
פאדיל זאבידאת
כל המשרד הוא כסף קטן כשמדובר במשרד ראש הממשלה. ראש הממשלה התחייב ואמר, וחשבנו שזה ייפתח בזמן. אני מבקש אולי עוד ישיבה אצל המנכ"ל. באמת, עד חודש ימים, כי רק ככה הדברים יזוזו. אני עובד גם עם אבישי כהן ממשרד החינוך. השרה הבטיחה לפני שבוע, אתה היית שם. היא אמרה – תשבו עם היועצים שלה, גם היא רוצה לתרום, ואז הזכייה בגביע, מאז שום דבר לא ראינו, שום גרוש אחד. אני חושב שהדברים צריכים לפעול דרך משרד ראש הממשלה. אני אפנה למשרד החינוך, אבל נאי חושב שמינהל הספורט צריך.
שוקי דקל
אני אדבר עם השרה, ואתם צריכים במקביל גם לתאם איתה פגישה, אבל אני אעשה את זה.
פאדיל זאבידאת
כבר ביקשנו לצורך העניין. אני רק הצלחתי לדבר עם המנכ"לית רק במשחק. רק במדרגות תפשתי אותה. אין לה זמן – היא רצה. השרה לא הגיעה, גם הזמנו אותה, והיא הבטיחה גם כן המנכ"לית. זה לא התקדם.
שוקי דקל
אני מבטיח לך, אני אעדכן אתכם.
ראובן חביב
התקדמות גדולה צריכה להסתמן, מאז הישיבה האחרונה.
דוד מלכא
אם ימשכו אותנו עד יולי, אני חושב שאפשר יהיה לאשר את זה כבר בתחילת מרץ. קודם כל, את מה שאפשר כבר לעשות עד סוף השנה, להגיש את העבודות.
פאדיל זאבידאת
אין לנו, אנחנו מסודרים, הגישו כמעט הכל, מאתיים אלף, שלוש מאות אלף, הגישו רק עכשיו.
ראובן חביב
זה יעבור לשנה הבאה מן הסתם. האוצר משלם, לא ועדת הכספים.
פאדיל זאבידאת
אני ברשותך רוצה רק לציין את המאמצים. כל מה שייעשה, כל פעילות שתעשה עש ינואר, כי אחרת אנחנו נפספס את 2004. אם יש מכרז ויש חתימת חוזה ופתאום יש גשם, אז כל האילוצים האלה, יש לדברים האלה משמעות רק אן זה ייעשה עד ינואר. אחרת פספסנו.
מישל גנאס
באופן כללי אני רוצה לומר שהמצב קשה. נשאר לנו ארבעים ושתיים מיליון. קיבלנו בקושי חמישה מליון שקל. תקציב פיתוח, אפילו אגורה אחת לא אושרה לנו. אנחנו פנינו למשרד הפנים בכוונה לשריין כסף מתקציב הפיתוח, אם יהיה – בשנת 2005, גם לפיתוח. אמרו לנו – אין סיכוי, אל תבנו על זה, כי יש לכם בניין עיריה שהוא עומד כבר חמש שנים ועוד לא סיימתם אותו. לכן אל תבנו על תקציב של פיתוח ממשרד הפנים. כל מה שיש אפשרות לפתח, זה רק ממשרד ראש הממשלה. כל המאמצים צריך לעשות כדי לפתח שיהיו מספיק מאמצים לפיתוח המגזר הערבי ומשרד השיכון, אבל לא לפנות למשרד הפנים בכלל, כי בשורה התחתונה של המצב, הוא הבטיח לבדוק אם יש לו אפשרויות ולא היה לו. והכוונה ל-2004. לא היו לו שום שאריות לתת לנו. הוא נתן לנו תמיכה כספית, אבל לא לקבוצה עצמה. זה תמיכה מלבד זה שאנחנו לא משלמים להם בגלל אחזקה אפילו אגורה אחת. נגמרה כל העונה, 2004 לא ראו מאיתנו אגורה אחת בתמיכה השוטפת. אז כל המצב שלנו קשה. אנחנו התחייבנו שיהיו לנו שמונה מאות אלף שקל ברגיל. בתמיכה לא ראו אגורה אחת מלבד חמש מאות שקל שלא עלינו, ועכשיו הם דורשים עד סוף החודש, כי הבקרה התקציבית שלהם, צריכים להביא עוד שלושים אלף שקל. ואני אומר לכם – אם כולנו נעשה מאמץ, עוד פעם הכסף הזה יושקע ולא במגרש. לפי הקצב שאני רואה, גם בעונה הבאה לא נתחיל לעבוד. כן, יש לך ארבעה מיליון שקל מעכשיו ממשרד ראש הממשלה שמובטחים לך מעכשיו. אין הרשאה תקציבית, וזה מה שיש לנו ביד.
היו”ר מוחמד ברכה
רבותיי, בואו נסכם את הדברים. המצב הקשה של העיר סכנין ידוע, ואנחנו גם היום – אני חושב שאף אחד סביב השולחן הזה לא סומך על תקציב העירייה. אנחנו לא רוצים להפריח אשלייה בעניין הזה. הישיבה נועדה לעקוב אחרי איפה העניין עומד. אנחנו נקבע ישיבה נוספת נגיד לחצי השני של חודש ינואר. הדברים שנאמרו כאן שמובן שיש לבדוק עם משרד החינוך ואני אבדוק עם משרד התחבורה. זה לא מהווה תחליף למה שאתם תעשו, אבל צריך גם לדבר עם השר ועם משרד השיכון. צריך גם לחכות קצת, עד שאנחנו נראה את התקציב החדש של הממשלה, אבל בכל מקרה, בחצי השני של ינואר אני מציע שניפגש, ונביא תשובות מכל המקומות הרלוונטים, איך אנחנו מסיימים את העבודה הזאת ומפרקים את הועדה. אני לא רוצה שהועדה תמשיך עד אין סוף. זה בסך הכל צוות אד-הוק, אבל אנחנו צריכים להודיע בשמחה על גיוס בתקציב ועל השלמת העבודה, ואז נפרק את הועדה. אז אני מודה לכם, ואנחנו נמשיך לעמוד בקשר. תודה רבה.






הישיבה ננעלה בשעה 16:10

קוד המקור של הנתונים