ישיבת ועדה של הכנסת ה-16 מתאריך 29/11/2004

חוק לתיקון פקודת בריאות הציבור (מזון) (מס' 3), התשס"ה-2004

פרוטוקול

 
א' - הצעת חוק לתיקון פקודת בריאות הציבור (מזון)(אזהרה במכירת פיצוחים)

5
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות
29.11.04
הכנסת השש-עשרה נוסח לא מתוקן
מושב שלישי




פרוטוקול מס' 293
מישיבת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות
יום שני, ט"ז בכסלו התשס"ד (29 בנובמבר 2004), שעה 12:00
סדר היום
הצעת חוק לתיקון פקודת בריאות הציבור (מזון)(אזהרה במכירת פיצוחים),
התשס"ג-2003
נכחו
חברי הוועדה: שאול יהלום – היו"ר
אריה אלדד
מוזמנים
חבר הכנסת אחמד טיבי
טלי שטיין - משרד המשפטים
שרון גוטמן - משרד הבריאות
מיכל קליין - ארגון "בטרם"
אביטל אפל-פינקס - ארגון "בטרם"
רוני מונין - ההסתדרות לצרכנות
יועצת משפטית
ג'ודי וסרמן
מנהל/ת הוועדה
וילמה מאור
קצרנית
רויטל יפרח


הצעת חוק לתיקון פקודת בריאת הציבור (מזון)(אזהרה במכירת פיצוחים), התשס"ג-2003
היו"ר שאול יהלום
אני פותח את הישיבה. נמצא אתנו מציע החוק, חבר הכנסת דוקטור אחמד טיב, שהציע חוק וקיבלנו את החוק בקריאה טרומית וגם בקריאה ראשונה. עכשיו אנחנו נמצאים לקראת קריאה שניה ושלישית, כאשר המליאה קיבלה את החוק. היועצת המשפטית, תנסי לחבר אותנו להצעות שהוצעו בישיבה הקודמת.
ג'ודי וסרמן
בפקודת בריאות הציבור (מזון) קיימת סמכות כללית לשר הבריאות להתקין תקנות בכל מיני עניינים שנוגעים במזון. השר קבע שורה של תקנות בנושאים שונים, אולם אין תקנות שמתייחסות לנושא הספציפי הזה של אזהרה על סכנת חנק במכירת פיצוחים וכדומה. הצעת החוק שבפנינו מוסיפה סעיף מסמיך נוסף, אשר קובע שהשר יהיה חייב לקבוע הוראות בדבר הסימונים והאזהרות על גבי אריזה של פיצוחים ובמקום ממכר פיצוחים בתפזורת וכן לגבי נקניקיות. הבינותי ממשרד הבריאות, שהם גיבשו טיוטה של תקנות של העניין הזה, שלא מונחת היום לאישור אלא רק לעיון. בדיון הקודם במשרד הבריאות הם נתנו לוועדה רשימה של סוגי פיצוחים שיש בהם סכנה: בוטנים, שקדים, גרעיני חמניות וכולי, כפי שמופיע בהצעת החוק שאושרה בקריאה הראשונה. הם היו צריכים לבוא עם רשימה מעודכנת יותר ומדויקת יותר.
היו"ר שאול יהלום
יפה. יש למישהו טענה נגד אישור החוק, לא על התוכן. מבחינת הפרוצדורה, האם למישהו ממשרדי הממשלה יש איזו שהיא השגה לגבי אישור החוק לקריאה שניה ושלישית? על פרטית תכף נדבר. אנשי משרד הבריאות, גברת גוטמן, את מסכימה שנאשר, נכון?
שרון גוטמן
הבנתי בישיבה האחרונה, שהתקנות יחליפו את הצעת החוק - -
היו"ר שאול יהלום
אבל אין תקנות.
שרון גוטמן
יש טיוטה.
היו"ר שאול יהלום
בסדר, אבל מאחר ואין תקנות - -
שרון גוטמן
אני התבקשתי להגישה טיוטה לוועדה. הטיוטה היא סופית ואמורים להגיש אותה למשרד המשפטים. הבנתי שלמשרד התעשייה והמסחר אין התנגדות, ולכן אני לא רואה מניעה להמשיך בהתקנת התקנות ולייתר את הצעת החוק.
היו"ר שאול יהלום
ואם אנחנו כן נעשה את החוק, מה אכפת לך שזה יהיה בחוק?
שרון גוטמן
בשביל מה לחייב את השר להתקין את ההוראות אם יש כבר תקנות?
ג'ודי וסרמן
הוא ממילא מתכוון להתקין תקנות.
שרון גוטמן
נכון, יש כבר טיוטה כזאת. אז מה תוסיף הצעת החוק?
היו"ר שאול יהלום
אין עוד תקנות. יש טיוטה של תקנות.
שרון גוטמן
זו טיוטה סופית, שכל מה שתלוי בינה לבין הוצאה לפועל של התקנות זה אישור של משרד המשפטים לגבי הנוסח, שזה גם הצעת החוק תצטרך לעבור איזה שהוא שינוי נוסח וזהו. ולבוא לוועדה לאישור סופי.
היו"ר שאול יהלום
בסדר. את יודעת, שבאים חברי משקיעים את ניסיונם, מגישים הצעות חוק. בדרך כלל, אנחנו באים לקראתם מבחינה זאת שראויים חברי הכנסת ששמם ירשם בתולדות המדינה שהם הוסיפו נדבכים לספר החוקים. אנחנו מדי פעם פונים לממשלה, גם אם הממשלה מציעה הצעת חוק, אנחנו מצרפים את חברי הכנסת להצעת החוק. כאן מדובר בתקנות שיכול להיות שאנחנו יכולים להוסיף שהשר רשאי להוסיף על הרשימה ולסמן - -
ג'ודי וסרמן
מה בעצם מוסיפה הצעת החוק לעומת החוק הקיים? היום, בסעיף 3 לפקודת בריאות הציבור יש סמכות רשות: המנהל רשאי באישור שר הבריאות, להתקין תקנות בקשר לשורה של דברים. סמכות רשות ולא סמכות חובה. הצעת החוק כאן, סעיף 3א מדברת על חובה על השר. השר יקבע הוראות בעניין. זה השוני הראשון. דבר שני, מדובר כאן ספציפית בנושא של הדברים שגורמים לחנק, מה שלא מצוין ספציפית בחוק הקיים. שוב, יש סמכות במסגרת הסמכות הכללית, כאן יש סמכות ספציפית בעניין הזה. דבר שלישי, שאולי הוועדה תרצה להוסיף זה אישור הוועדה לעניין התקנות האלה. אני באמת לא יודעת מה הוועדה תחליט בעניין הזה וסמכות לקבוע, שתקנות ראשונות, לפי הצעת החוק הזאת יוגשו עד לפרק זמן שיקבע על ידי הוועדה.
היו"ר שאול יהלום
הייתי שואל את המציע, אני הייתי מציע לקבל את החוק שלך לקריאה שניה ושלישית ולומר בסעיף זה, לא הייתי מפרט. הייתי אומר רק את הרישא, הפסקה של 3א - -
ג'ודי וסרמן
אז הסיפא לא ברור.
היו"ר שאול יהלום
למה? פיצוחים ונקניקיות. השר יקבע את כל הדברים האלה עם הרשימה. הרשימה היא: גרעינים, אגוזים, גרעיני אבטיח, גרעיני דלעת, גרעיני חמניות, אגוזי פיסטוק, אגוזי מקדמיה, אגוזי קשיו, אגוזי לוז, אגוזי מלך, אגוזי פקאן, אגוזי ברזיל, אגוזי בוטנים. איפה יש אגוזי קשיו?
ג'ודי וסרמן
אבל יש סמכות. וכן סוגים נוספים שיקבע השר...
היו"ר שאול יהלום
יפה. אז בואו נכתוב כאן שהשר יקבע שהוא נתן הוראות בדבר חובת סימון אזהרה על גבי אריזות לפיה יש באכילתם על ידי ילדים סכנת חנק. כן יהיה סימון אזהרה של המוצרים האמורים. זה החוק. מכאן ואילך השר ימלא את התקנות ויכתוב את נוסח התקנה ואת רשימות הפיצוחים.
ג'ודי וסרמן
לא ברור מה זה פיצוחים. אם המחוקק מחליט שיש חובה על השר לקבוע תקנות צריך להיות ברור מה הוא חייב לקבוע. אני חושבת, שלא נכון להוריד את הרשימה של הפיצוחים.
היו"ר שאול יהלום
אבל אז, למה הוא לא הכניס קשיו ולא הכניס ברזיל?
ג'ודי וסרמן
זה לרבות. אבל אם הוועדה תכניס - -
אחמד טיבי
הערה למשרד הבריאות: כאשר הבאנו את הצעת החוק לפה, היה כאן נציג משרד הבריאות, פרופסור אמיתי והוא עודד את החוק וביקש להוסיף את הנקניקיות.
אריה אלדד
אגב, לא ברור לי העניין של הנקניקיות לגמרי. יש תגובה ריאתית ודוקטור טיבי יודע את זה, תגובה ריאתית ספציפית של פיצוחים, שבגללם נגרם חנק. זה לא רק הגוף שתופס מקום אלא גם התגובה של הרקמות לזה. ונקניקיות, כמו שאר סוגי מזון, כשאדם מקדים קנה לוושט עלולים לגרום לחנק ואין שום הבדל למאכלים אחרים.
אחמד טיבי
אגיד לך למה, בגלל עליה סטטיסטית במקרי חנק מנקניקיות אצל ילדים. הוא אמר: תעזרו לנו ותצרפו גם את הנקניקיות. זו בקשת משרד הבריאות.
היו"ר שאול יהלום
אני קורא את דבריו של פרופסור יונה אמיתי מהישיבה הקודמת: "צריך להרחיב את זה יותר, באותה הזדמנות ולהכליל גם נקניקיות. שמענו כולנו בתקשורת על כמה מקרים של החנקות ילדים בעת אכילת נקניקיות. זה יותר ויותר פופולארי, זה מזון נפוץ מאוד היום. צריך לנקוט אזהרה באכילת נקניקיות על ידי ילדים ולהבהיר, שיש לחתוך אותן בצורה מסוימת." עוד הוא ממשיך: "יש להימנע מלתת נקניקיות שלמות לתינוקות ולפעוטות. יש לחתוך אותן לרוחב לפרוסות קטנות ולא לאורך."
אריה אלדד
זה יכול לקרות גם עם תפוחי אדמה.
היו"ר שאול יהלום
לא. צריך לחשוב האם יש לזה גבול? מה עם מלפפונים? אז הוא עונה: "מלפפונים לא נחשבים לבעיה." אני שואל: מה עם גזר? אין לזה גבול. אז מה, יתחילו להזהיר לא לאכול גזר? אז הוא עונה: "אם נכלול את הפיצוחים שקודם ניסית להגדיר אותם ואת הנקניקיות, לדעתי זה מעל 90% של המקרים."

פרופסור אלדד, כאן יש נציגים של ארגון שנקרא "בטרם", שהמייסדים זה פרופסור יהודה דנון ודוקטור מיכל חמו-לוטם מנכ"ל הארגון. הם ועד מנהל עם כל מיני רופאים וכולי. הם כותבים כך: הסיכון בנקניקיה, רוב הנקניקיות עגולות ובעלות קוטר המתאים בדיוק לחסימת קנה הנשימה של ילדים. בנוסף, לנקניקיה מרקם החלק העלול לגרום לכך שתגלוש במהירות אל עבר דרכי הנשימה. רוב הציבור חותך את הנקניקיה לטבעות וכך מתגבר הסיכוי לחסימת דרכי הנשימה. חיתוך הנקניקיה לאורכה מבטל את צורתה העגולה ומקטין את קוטרה.
חזקיה ישראל
זה בדיוק כמו גזר.
אריה אלדד
אני מוכן להתווכח גם על האמיתות המדעיות הכלולות בהצהרה הזאת משום שיש כלל אחד שאומר מהו קוטר קנה הנשימה של ילד: כקוטר הזרת שלו. כל מרדים יודע את זה, כשהוא צריך לבחור את גודל הצינור שהוא מכניס אל קנה הנשימה, הוא מסתכל על קוטר הזרת של הילד ולדעתי, בילדים עד גיל 5 אין שום קשר בין הנקניקיה והזרת. זה נראה לי סתם משהו לא לעניין בכלל.
טלי שטיין
זה אילוסטרציה לזה שזה לא צריך להיות בחקיקה ראשית.
היו"ר שאול יהלום
פעוט בן שנה וחצי מנתניה נחנק למוות לאחר שאכל נקניקיה - -
אריה אלדד
הוא יכול היה להיחנק גם מתפוח אדמה.
אחמד טיבי
סטטיסטית זה כמעט ולא קורה.
אריה אלדד
יש חובת דיווח מחנק על גזר?
היו"ר שאול יהלום
לא, השאלה היא אם מה שאמר יונה אמיתי זה נכון. הוא אומר שנקניקיות ופיצוחים זה 90%. אבל ילד לא אוהב גזר. נקניקיה הוא אוהב. לילדים מומלץ לחתוך לאורך. תהיה אזהרה על האריזה. מה הוא מבקש. שעל האריזה יהיה כתוב שלילדים מגיל 5 מומלץ לחתוך לאורך. הוא לא אוסר שום דבר. הוא רק אומר שתהיה אזהרה על האריזה. מה הבעיה?
אריה אלדד
אין לי בעיה. זה נראה לי מיותר.
חזקיה ישראל
אנחנו חושבים שלפיצוחים יש היגיון ואין לנו בעיה עם זה. לגבי נקניקיות, לא מובן לנו מה מכניסים פה נקניקיות לעניין של פיצוחים. גם הכותרת של החוק היתה פיצוחים ומה שאומר פרופסור יונה אמיתי, באותה מידה ילד יכול היה להיחנק ממזון אחר או ממשהו אחר ואין סוף לעסק הזה. יש לזה משמעויות ואני מציע, להשאיר את זה ברמת הפיצוחים שעל זה אין ויכוח ונעזוב את הנקניקיות לנפשן.
היו"ר שאול יהלום
אני שואל אותך: אם אנחנו היינו אוסרים משהו, אני מבין. אבל מה אנחנו מבקשים? שעל האריזה של הנקניקיות יהיה כתוב שבמידה ונותנים לילדים, נא לחתוך את הנקניקיות לאורך. אומרים לך רופאים, פרופסור אמיתי אמר את זה בישיבה הקודמת. הקראתי לך. הוא ביקש להוסיף נקניקיות, אפילו המציע לא ביקש. אז אתה מתמודד אתו?
חזקיה ישראל
כן.
היו"ר שאול יהלום
אני חושב שאתה מגזים.
טלי שטיין
אני רואה חובה לעצמי לא רק כנציגת משרד המשפטים אלא נציגת מחלקת ייעוץ וחקיקה, להצביע על כך שאנחנו עוסקים בחקיקה ראשית וכל הויכוחים כאן אולי זה אילוסטרציה לזה שזה מאוד יפה ואולי נחוץ, אבל לאו דווקא לחקיקה ראשית. אנחנו רוצים להוסיף סעיף שהוא מיותר, הוא קיים במידה זו או אחרת וכן, הוא בעל רמת הפשטה שלא מתאימה לחקיקה ראשית, היא מתאימה לתקנות. התקנות עומדות להיות מותקנות בקרוב. זה נראה לי לא נכון מבחינת מדיניות חקיקתית שכנסת ישראל תוסיף את הסעיף הזה, למרות שהוא רצוי.
היו"ר שאול יהלום
החוק שמאפשר את התקנות, ממתי הוא?
טלי שטיין
שנים רבות. 25 שנים.
היו"ר שאול יהלום
המקרים שפעוטות נחנקו ומשרד הבריאות מתריע על כך ידועים. זה לא דבר חדש. 25 שנים לא בא משרד הבריאות ומשרד המשפטים ותיקן תקנות. בא חבר כנסת ודרך אגב הוא גם רופא ומציע. ביום שהוא מציע, פתאום יש טיוטת תקנות. אני לא סותר אותן, אבל בגלל זה שנמחק את החוק אחרי 25 שנה?
טלי שטיין
אנחנו יודעים שהרבה דברים צריכים להיות מחוקקים. משרד המשפטים - זה לא בתחום הטריטוריה שלו. שנית, שאלתי את דוקטור טיבי למה אין חלקים של לגו? כמה ילדים נחנקים מלגו? אז אולי צריך לכתוב גם לגו. בכל מקרה, יש הרבה דברים שעשויים להיות בגדר סכנה לילדים וכשעושים חקיקה, צריך לחשוב על רמות הפשטה, מה מתאים לתקנות.
היו"ר שאול יהלום
במשחקים, כשאני קונה משחק, יש אזהרה מעל גיל 3. למה את אומרת שזה לא קיים?
וילמה מאור
גם בלגו יש אזהרה.
אביטל אפל פנקס
יש חובת סימון.
היו"ר שאול יהלום
נכון שהילד יכול להיחנק גם מהדבר הזה. הוא יכול גם לרדת ולהידרס, אנחנו לא שמים שלט בכל מקום. אבל ילד קטן במשפחה, ההורים לא מודעים לעניין והם נותנים לו נקניקיות מראש. זה מזון. זה לא צבע, זה לא דבר שמוזהרים עליו. את אומרת לו: מותק לי, תאכל נקניקיות ובסוף מתברר, שלא חתכו את זה לאורך אלא חותכים לו את זה לרוחב. אז באים ואומרים שיש דברים שמה, הוא המציא את זה אחמד טיבי?
טלי שטיין
הוא צודק, אבל למה בחקיקה ראשית?
היו"ר שאול יהלום
זו הבעיה? עונש למשרד המשפטים ומשרד הבריאות ש-25 שנה לא עשו כלום.
טלי שטיין
העונש הוא לכנסת ישראל ולמדינת ישראל.
אחמד טיבי
וואו, וואו.
ג'ודי וסרמן
למה זה לא מתאים לחקיקה ראשית? לא מחויב המציאות כי זה כלול, אבל למה סעיף מסמיך לא מתאים לחקיקה ראשית?
טלי שטיין
יש סעיף מסמיך.
היו"ר שאול יהלום
ברור שיש, אבל 25 שנה לא השתמשתם בו.
טלי שטיין
בסדר, אבל הגענו עד הלום?
היו"ר שאול יהלום
אני לא בטוח. מאיפה את יודעת? אין לנו כאן תקנות שהותקנו אתמול. זאת טיוטת תקנות. אין כאן מכתב מהשר שמבקש מהוועדה לתקן אותן.
טלי שטיין
אולי שרון יכולה להשיג. אתה מחוקק משהו מיותר. מבחינה חקיקתית אין טעם לעשות דברים מיותרים. בכלל אין טעם לעשות דברים מיותרים.
היו"ר שאול יהלום
את יודעת שחוק ההסדרים הוא מיותר? כך קבע בג"ץ ובכל זאת, אנחנו נתעסק בו חודשים ארוכים ואפילו בג"ץ התעסק והיועץ המשפטי לממשלה. אז כאן יש לך דבר שהוא מיותר ונכון.

חבר הכנסת אלדד, אתה בעד החקיקה?
אריה אלדד
כן.
היו"ר שאול יהלום
אז אנחנו מחוקקים את החוק לקריאה שניה ושלישית. אני מציע, שאנחנו נכניס כמה יותר כללי והשר יוציא תקנות תוך 6 חודשים.
ג'ודי וסרמן
תקנות ראשונות יותקנו תוך 6 חודשים.
היו"ר שאול יהלום
כן, באישור הוועדה. ואז, יצאנו לידי חובת החוק של אחמד טיבי בספר החוקים. יצאנו לידי חובת הפרטים על ידי השר וכולי. בסדר?
טלי שטיין
יש כמובן דברים הרבה יותר גרועים - -
ג'ודי וסרמן
יתווסף שהתקנות יותקנו באישור ועדת העבודה, הרווחה והבריאות תוך 6 חודשים מיום קבלת החוק.
שרון גוטמן
מתי הם יוגשו לוועדה, כי אני לא יודעת להגיד מתי הם יותקנו.
ג'ודי וסרמן
הם יוגשו לעיון הוועדה בתוך 6 חודשים
היו"ר שאול יהלום
מה זה ארגון "בטרם"?
מיכל קליין
הארגון עוסק בקידום בטיחות ילדים ומניעת פגיעות של ילדים.
היו"ר שאול יהלום
זה ארגון וולונטרי?
מיכל קליין
כן. זה ארגון ללא כוונות רווח, שבעצם היום גם שר הבריאות הכריז עליו כעל גוף לאומי שעוסק בנושא של בטיחות ילדים. בראשו עומד פרופסור דנון. אני אחראית על מידע ופיתוח בארגון. אני מגיעה מתחום אחר בתחום הבריאות. אני רוצה להתייחס למה שפרופסור אלדד אמר וגם נציג התאחדות התעשיינים. אני אתן דוגמה אחרת שקרובה לחבר הכנסת אלדד בנושא של כוויות: אנחנו יודעים שאם אנחנו רוצים לעשות משהו בכוויות, בסופו של דבר אנחנו מסתכלים על מה המסה של הילדים שנפגעים ואנחנו כותבים לפי זה מה אנחנו רוצים לקדם. אני חושבת שגם מתפקידנו פה, שאנחנו מסתכלים גם על נושא של חנק, אנחנו צריכים לראות מה בעייתי, ממה ילדים נפגעים ולפי זה לחוקק את התקנים. לא יתכן שבכל מעון יום, בכל מקום מגישים לילדים נקניקיות והם נחנקים מזה. בהחלט יש פעילות הסברתית. בנושא של צעצועים, כאשר אדם הולך לקנות צעצוע לילד שלו, דבר ראשון הוא מסתכל האם זה מתאים לגיל של הילד שלו ולא מתווכח האם זה טוב או לא טוב.
היו"ר שאול יהלום
יש לי את התקנות. אני אומר לך על הנקניקיות שבאותיות קריאות יהיה כתוב כך: לילדים מתחת לגיל 5 מומלץ לחתוך לאורך ולרצועות דקות. למה אתה מתנגד לזה?
חזקיה ישראל
צריך להטביע את זה על המוצר עצמו. אם משרד הבריאות, בצדק, רוצה לעשות פעילות הסברתית בתחומים כאלה ואחרים, אף אחד לא מונע ממנו שיעשה בחתיכות כאלה או בחתיכות כאלה. לא צריך להטביע את זה על המוצר.
היו"ר שאול יהלום
מה אכפת לך? אומרים לך שילד אחד לצורך העניין, אמיתי אמר יותר. כל המציל נפש אחת. ילד אחד במדינה נחנק ודאי מנקניקיות. מעולם לא חשבתי שאני צריך לתת לילד שלי נקניקיה ולחתוך אותה לאורך. מעכשיו אני אדע.
חזקיה ישראל
אז למה לכתוב את זה?
היו"ר שאול יהלום
למה על הסיגריות אתה כותב שזה מסוכן? למה על הפיצוחים אני אכתוב?
חזקיה ישראל
הסיגריה מסוכנת.
אחמד טיבי
גם נקניקיה לילדים מסוכנת. מתים מזה באופן מיידי. מסיגריה לא.
היו"ר שאול יהלום
מה כתוב? שמומלץ לחתוך לאורך. אתה מהתאחדות התעשיינים עוד מקבל תמריץ לקנות סכינים.

אני חושב שאישרנו את החוק.

מי בעד – 3
נגד – אין
נמנעים - אין
שרון גוטמן
יש לדעתי קצת בעיות בנוסח. יש התייחסות לא לעניין של ממרחים וגרעיני תירס. ברגע שכתובים חובה ואתם לא משאירים איזו שהיא אופציה להרחבה, אני לא יודעת מה יהיה עוד שנה או עוד שנתיים. לגבי פופקורן וחמאת בוטנים שיש חתיכות בפנים.
ג'ודי וסרמן.
אבל זה בוטנים.
שרון גוטמן
כן, אבל כאן הגדרת פיצוחים ולא הגדרת ממרחים. בתקנות הגדרנו ממרחים והוספנו את זה. אני לא רוצה שתהיה לי רשימה שאני לא אוכל להכניס את זה.
היו"ר שאול יהלום
ההכללה תהיה טובה לכל מה שהם קבעו בתקנות.
שרון גוטמן
יכול להיות שבעוד שנתיים יהיו דברים אחרים.
ג'ודי וסרמן
את יכולה להתקין את התקנות גם מכוח סעיף 3 וגם מכוח סעיף 3א, אבל אם מחר תרצו להוסיף עוד משהו, תמיד יהיה אפשר להרחיב את התקנות מכוח סעיף 3.
חזקיה ישראל
כוונה לממרחים של גרעינים או סתם ממרחים?
קריאות
גרעינים.
שרון גוטמן
לפי מה שבררתי עם האקדמיה ללשון ומה שכתבתי בטיוטת התקנות זה שבוטן זה סוג של אגוז. אז צריך לעשות ניסוח אחר של ההגדרה. אני לא בטוחה שהיא לגמרי נכונה.
היו"ר שאול יהלום
כתוב: אגוזי אדמה.
שרון גוטמן
נכון, אבל בהצעת החוק כתוב: בוטנים, שקדים, גרעיני חמניות, אגוזים.
היו"ר שאול יהלום
אז את זה נוריד. אנחנו נמצא הגדרה שנותנת לכם את כל התקנות מוכללת. כמה שיותר בהכללה וכך נסייע לחקיקה הראשית, שתהיה יותר גבוהה מאשר התקנות.
שרון גוטמן
דבר אחרון: אין התייחסות לעניין פרסומת. אני מבינה, שהצעת החוק מתייחסת רק לסימונים על המוצרים עצמם. היא בעצם לא מחייבת את השר להתקין תקנות לגבי פרסומת אחרת באוכל.
היו"ר שאול יהלום
לא. תודה רבה, הישיבה נעולה. אישרנו את החוק לקריאה שניה ושלישית.

(הישיבה ננעלה בשעה 12:35)

קוד המקור של הנתונים