ישיבת ועדה של הכנסת ה-16 מתאריך 29/11/2004

צו המכס (איסור יבוא), התשס"ד - 2004

פרוטוקול

 
ה' - צו המכס (איסור יבוא), התשס"ד-2004

3
ועדת הכספים
29.11.04
הכנסת השש-עשרה נוסח לא מתוקן
מושב שלישי




פרוטוקול מס'
מישיבת ועדת ועדת הכספים
מיום שני, ט"ז בכסלו, התשס"ה (29 בנובמבר, 2004) בשעה 13:35
סדר היום
צו המכס (איסור יבוא), התשס"ד-2004
נכחו
חברי הוועדה: אברהם הירשזון – היו"ר
מוזמנים
משרד האוצר: בועז סופר
רוית נעים
נסי מראד
גולן אמסלם
אדולף קניטל
איריס סעדון
איריס ויינברגר

רפ"ק דני עזריה – המשרד לביטחון פנים
הרשות הלאומית למלחמה בסמים
חיים מסינג
אריה פרבר

יוסף טמלר – איגוד לשכות המסחר
דוד סלמן
יועצת משפטית
שגית אפיק
מנהל/ת הוועדה
טמיר כהן












צו המכס (איסור יבוא), התשס"ד-2004
היו"ר אברהם הירשזון
אנו עוברים לנושא הבא – צו המכס (איסור יבוא), התשס"ד-2004.
איריס ויינברגר
צו המכס (איסור יבוא) בא להחליף את צו המכס (הסדרת יבוא), לעשות ריאורגניזציה וסדר בכל הנושא של היבוא, מבחינת חוקים המופעלים על ידי המכס. עד היום, בצו המכס (הסדרת יבוא) או מכוח פקודת המכס היו 3 תוספות. שתיים מתוכן מקבילות לתוספות שקיימות בצו יבוא חופשי, שנמצא באחריות משרד התמ"ת. אנחנו עשינו עבודה מאד רצינית בשיתוף כל המשרדים הרלבנטיים כדי לאחד את הצווים האלה בהיבט הזה ששתי התוספות האלה באות לידי ביטוי בצו יבוא חופשי כבר היום, ומה שנשאר זה רק התוספת שהיתה, התוספת השניה, שבה נקבעו טובין שאסורים ביבוא. את התוספת הזו אנחנו משאירים בצו הנוכחי, שהוא באחריות שר האוצר, צו המכס (איסור יבוא). אנחנו עשינו גם בתוספת הזו, שקובעת איסורי יבוא מספר שינויים. הורדנו טובין שהתברר שאין צורך לאסור את היבוא שלהם. היו פה כל מיני איסורים היסטוריים כמו איסור יבוא של חול, או דברים דומים, והוספנו דברים שבחלוף השנים גילינו שיש צורך לקבוע את איסור היבוא שלהם בצו, כמו למשל – טובין שיש בהם כדי להסית לגזענות, כלים המשמשים לסמים מסוכנים, טובין של גילוי הזדהות עם ארגון טרוריסטי - - -
היו"ר אברהם הירשזון
מה זה "לבקשת אגף התנועה ומשטרת ישראל..." ?
איריס ויינברגר
הם נמצאים פה. הוספנו גם את משבש הלייזר כדי לאסור את היבוא שלו, לפי הבקשה של המשטרה. הצו הזה נעשה בשיתוף עם המשטרה, עם משרד המשפטים, עם משרד החקלאות – עם כל המשרדים הרלבנטיים בהתאם לסוג הטובין.

בצו שמונח בפני הוועדה קבענו שבמשחקים אסורים – תהיה אפשרות לייבא משחק אסור בשתי אופציות: אחת, לצורך הגרלות ומפעל פיס, הגרלות לכל גוף שמקבל היתר משר האוצר לערוך הגרלות. פנו אלינו יבואנים בבקשה שנאשר להם לייבא משחקי מזל, על מנת להוסיף להם רכיבים אלקטרוניים ולבצע פה פעולות ייצור שמשביחות אותם, ואז הם מייצאים את זה חזרה לחו"ל. מאחר ובחו"ל משחקי מזל מותרים, לא מצאנו לנכון לאסור על הייבוא כשזה לצורך שימוש שהוא מותר, אחרת יש כאן פגיעה בחוק יסד: חופש העיסוק, כאשר זה מותנה באישור מראש של גובה המכס, ובתנאים שיאפשרו פיקוח הדוק על משחקי המזל האלה, כדי שבאמת ישמשו אך ורק לצרכים האלה.

אנחנו מבקשים להוסיף, כי נשמטו לנו, כמה מילים בפרט 6 בתוספת. זה עניין ניסוחי בלבד. אנחנו מבקשים להוסיף, בסיפא. הרעיון הוא טופס לחשבון מכר, או מסמך העדפה, שיש יבוא של טפסים כאלה כדי למלא אותם פה, בארץ, ובעצם על ידי זה ליצור טפסים מזויפים. אנחנו פשוט רוצים להוסיף פה גם את מסמך ההעדפה ותעודת מקור. השאלה אם אתם רוצים לעבור על כל הפרטים של מה שיהיה אסור, מהיום ואילך, ביבוא.
היו"ר אברהם הירשזון
האם יש למישהו הערות?
דנית עזריה
רק את העובדה שביקשנו להוסיף את מד המהירות.
היו"ר אברהם הירשזון
כן, זה נאמר.

מי בעד? מי נגד? תודה, הנושא אושר.

אני מודה לכם, הישיבה נעולה.


הישיבה ננעלה בשעה 13:45

קוד המקור של הנתונים