ישיבת ועדה של הכנסת ה-16 מתאריך 08/11/2004

פרוטוקול

 
א' - פיטורי כ-250 עובדים שהועסקו במועצה לשימור מבנים ואתרי התיישבות

5
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות
8.11.2004
הכנסת השש-עשרה נוסח לא מתוקן
מושב שני
פרוטוקול מס' 270
מישיבת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות
יום שני, כ"ד בחשון התשס"ה (8 בנובמבר 2004), שעה 10:30
סדר היום
פיטורי כ-250 עובדים שהועסקו במועצה לשימור מבנים ואתרי התיישבות בשל הפסקת השתתפות משרד התמ"ת במימון העסקת עובדים קבועים בעבודות מיידיות
נכחו
חברי הוועדה: משה כחלון- מ"מ היו"ר
דני בנלולו
מתן וילנאי
יגאל יאסינוב
אהוד יתום
אופיר פינס-פז
ראלב מג'אל
מוזמנים
משה ריגל משנה למנכ"ל, משרד התיירות
אפרת מזרחי רפרנטית, משרד האוצר
בני פפרמן מנהל הרשות לתכנון כ"א, משרד התמ"ת
אלי אמיתי מנכ"ל, רשות הטבע והגנים
עזרא ששון מנהל חטיבת משאבי אנוש, רשות הטבע והגנים
יצחק גרוסמן מנהל חטיבת המינהל, רשות הטבע והגנים
ג'אנה גוריונוב רשות הטבע והגנים
יעל וואיה רשות הטבע והגנים
אמר חביבלה רשות הטבע והגנים
אמנון נחמיאס דובר, רשות הטבע והגנים
מושון גבאי רשות הטבע והגנים
דן שגיא המועצה לשימור אתרים
שחר הרמלין המועצה לשימור אתרים
איציק שווקי המועצה לשימור אתרים
יוסי פלדמן מנכ"ל, המועצה לשימור אתרים
משה בר-סימנטוב אגף תקציבים, משרד האוצר
שוקה דורפמן משרד החינוך התרבות והספורט
רן מלמד משנה למנכ"ל, עמותת ידיד
חגית כהן עמותת ידיד
עליזה ועקנין עמותת ידיד
יצחק בן דוד סמנכ"ל אכיפה, המשרד לאיכות הסביבה
בצלאל שרון הסתדרות
בני הרפז סמנכ"ל כספים, רשות העתיקות
שאול קמיסה ראש מועצת חצור הגלילית
מרינה לוי רשות העתיקות
לאה אברמוב רשות העתיקות
אהרון צור רשות העתיקות
גואש מסאלה רשות העתיקות
פיני קבלו נציג השילטון המקומי
מנהלת הוועדה
וילמה מאור
קצרנית
יפעת שפרכר




פיטורי כ-250 עובדים שהועסקו במועצה לשימור מבנים ואתרי התיישבות
בשל הפסקת השתתפות משרד התמ"ת במימון העסקת עובדים
קבועים בעבודות מיידיות
מ"מ היו"ר משה כחלון
אני מתכבד לפתוח את ישיבת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בנושא הפסקת השתתפות של משרד התמ"ת במימון שכרם של עובדים קבועים ברשות הטבע והגנים.
אלי אמיתי
ברשות הגנים יש כ-106 עובדים. מיותר לציין איזה סוג של עבודה ואיזו איכות של עבודה הם עושים. אין ספק שהתרומה של העובדים האלה חוסכת כסף רב למדינה הזאת. הוועדה הזאת קיבלה החלטה להמליץ לשני השרים להגיע להסכם, לפחות לגבי המימון עד סוף השנה הזאת. ראוי לציין ששני השרים נפגשו והגיעו להסכם.
אופיר פינס-פז
לקח להם 4 וחצי שניות לסכם את העניין בלחיצת יד. אני וחבר הכנסת כחלון דאגנו שהם ייפגשו במליאה. הם פתרו את הבעיה של השנה ב4 וחצי שניות.
היו"ר משה כחלון
שר האוצר הודיע מעל בימת הכנסת, אבל לצערי משרד האוצר עוד לא העביר את הכסף.
אלי אמיתי
ב20.7 הוציא פפרמן מסמך המאשר את החלטת שני השרים. במסמך כתוב שעד סוף שנה זו יהיה מימון לעובדים. כמובן שזה התקבל בשמחה. ב17.10 הוציא החשב של משרד התמ"ת מסמך שאומר שכל מה שנעשה בהסכמת שני הצדדים הוא בניגוד לחוקי המדינה. אנחנו הוצאנו מכתבי פיטורים על פי אותו מסמך.
אופיר פינס-פז
למה זה לא חוקי לדעתו?
אלי אמיתי
צריך לקבוע שעד סוף שנה זו ההחלטה שנתקבלה תמומש. אנחנו יודעים באיזה אנשים מדובר. מדובר באנשים קשיי יום שנמצאים בערי הפיתוח, בעולים חדשים, בבעלי משפחות מרובות ילדים. אם לא יינתן להמשיך את העסקתם הם יקבלו דמי אבטלה על אבטלה. כדי שהם לא יקבלו דמי אבטלה, כדאי למדינה שהם יישארו במקומות שבהם הם יתרמו למדינה. ועדת הכספים צריכה לדון בעניין. כדאי שלפני ההצבעה על התקציב הדבר הזה יעלה. צריך ליצור איזה שהוא עיגון תקציבי שכולל את הביטוח הלאומי, את משרד התמ"ת, את משרד האוצר, כדי להמשיך את העסקה של האנשים היקרים האלה.
אופיר פינס-פז
בא פה משרד ממשלתי, מוציא הודעה חד-צדדית על כך שהוא מפסיק מימון בעשרים ומשהו מיליון שקל לפרוייקטים, כשהנציג שלו אפילו לא בא לישיבה. אי אפשר לפתור את העניין בלעדיו. יש פה שינוי מדיניות חד-צדדית של ממשלת ישראל שהתחיל שנה שעברה, ממשיך השנה כלפי מה שנקרא עבודות יזומות. אנחנו כמובן מתנגדים לזה. צריך לפתור את זה עם האנשים שהחליטו על זה.
יגאל יאסינוב
אם אני זוכר נכון, אז זאת הפעם השלישית שאנחנו דנים בוועדה בנושא הזה. אני חושב שכמה מהמשרדים עושים צחוק מהוועדה. ההחלטה היחידה שאנחנו יכולים לקבל היא שאנחנו דורשים משני המשרדים להעביר את הכסף עד סוף השנה, בלי סיפורים למה זה כן ולמה זה לא. אנחנו צריכים לקבל מהם תשובה לגבי מה הם מתכוונים לעשות בשנה הבאה והלאה. אם זה לא יהיה, אז צריך לחשוב מה אפשר לעשות ואיזה נשק יש לנו בידיים. אני לא יודע כמה זמן אנחנו נצטרך להמתין כדי לקבל את התשובות בכתב. אני מצביע בעד התקציב בקריאה ראשונה, אבל הצבעה שלי בקריאה שנייה ושלישית אינה מובטחת.
שוקה דורפמן
כל מה שאלי אמר הוא נכון. יש 36 אנשים שעובדים אצלנו. יש להם הסכם חתום עם המדינה. זה איזה שהוא סיפור שעומדים להפר אותו. אנחנו ב31 לדצמבר קיבלנו הודעה על כך שכל האנשים האלה הולכים הביתה. ברשות הטבע והגנים זה אותו סיפור. משרד התמ"ת חייב לי עוד 5 מיליון שקל. אני יושב בבנק עם אוברדרפט של 15 מיליון שקל. אין לי יכולת כלכלית להחזיק. אני אבוא לוועדה הזאת בעוד שבועיים עם 400 מובטלים, כי הארגון שלי עומד בסכנת קריסה.
אופיר פינס-פז
צריך לראות מה מחליטים מול שר התמ"ת.
רן מלמד
הבעיה היא לא של התמ"ת, הבעיה היא של האוצר.
שוקה דורפמן
הוצאנו מכתבי פיטורים לכל העובדים. ישבנו אתמול אצל השר אולמרט. על רקע מכתבי הפיטורים שהוצאנו התארגנה קבוצה של אמהות חד-הוריות. עד אתמול בערב פיטרתי את כל האמהות החד-הוריות כי אף אחד לא שילם את הכסף. אין לי מקורות מימון לדבר הזה. קיבלנו בשורה על כך שההסדר של האמהות החד-הוריות לשנת 2005 ממשיך.
אופיר פינס-פז
זה בכתב מה שאתה אומר? אני לא קונה את הסיפורים שלו.
היו"ר משה כחלון
השר אולמרט עמד במילה שלו עד היום.
שוקה דורפמן
אני לא חושב שהבעיה בתמ"ת, הבעיה ממוקדת בקשר בין האוצר לתמ"ת. מי ששומע אותנו זה השר אולמרט .
אהוד יתום
לפני מספר חודשים דנו באותם 93 עובדים של הרשות והמועצה לשימור אתרים. קיבלנו, באישור השרים, החלטה להמשיך ולהעסיק אותם עד דצמבר השנה. דצמבר מתקרב. אני ב-3 בחודש שלחתי מכתב בהול לשר האוצר ולממלא מקום ראש הממשלה, שבו תבעתי לפתור את הבעיה הדו-קיומית הזאת. זה בסדר שעל חבלי ארץ אנחנו מוותרים, אבל עוד מעט אנחנו נוותר גם על המורשת שלנו. רק לפני כמה ימים עיריית באר-שבע סתמה את הגולל על אתר לאומי שדם, יזע ודמעות נשפכו בו.

מדובר בעובדים בני 50 ויותר שעושים עבודת קודש. אין להם תחליף. רוצים לאמלל גם את נושא האתרים, גם את שימור האתרים והמורשת וגם את העובדים. הבעיה היא שמדובר בשני משרדים. לא נוח לי לדבר כי אלה שני שרים של הליכוד. אם שני השרים לא יכולים לשבת ביחד, אז יכול להיות שכדאי שתסכם, אדוני היושב-ראש, שיעלה דיון בהול ודחוף אצל ראש הממשלה.

אנחנו עוסקים בגורלה של מורשת המדינה ובגורלם של אנשים שלא ייכנסו למעגל העבודה אם מפטרים אותם. מה זה פה? אם אנחנו לא נוביל מהלך של דיון מיידי אצל ראש הממשלה בעניין, אני חושב שלא עשינו את עבודתנו נאמנה.
אפרת מזרחי
האצבע המאשימה מופנית למקור הלא נכון. החשב הכללי מתחילת חודש יוני שומע הבטחות שיועבר כסף לתקנות. תפקידו של החשב הכללי הוא לבצע תקציב קיים, הוא לא יכול לבצע והוא לא יכול להמשיך התקשרות חוזית אם אין תקצוב של הפרוייקט הזה. מחודש אוגוסט עד היום לא הוכנס שקל נוסף לתקנה הזאת. אין לנו מאיפה לשלם. תפתרו קודם את בעיית התקציב.
אופיר פינס-פז
את עובדת במשרד האוצר. המשחקים הבירוקרטיים בין החשב הכללי לראש אגף תקציבים לא מעניינים אף אחד. תרימי טלפון במקום לשגע את כולנו. את לא בסדר. אם היית עובדת אצלי היית מקבלת על הראש חזק. את לא בסדר, כי יושבים פה אנשים שהולכים להיות מפוטרים.
יעל וואיה
בעוד שבועיים אנחנו הולכים הביתה. קובעים גורלות ב-4 שניות? אנחנו רוצים עבודה.
אמר חביבלה
אין לי תקציב לקנות לבן שלי חוט למכשיר השמיעה. מאיפה אני אקנה לו?
דני בנלולו
אנחנו צריכים להפגיש בין שני השרים, כי הפקידים לא מגיעים. גם שם, בוועדת הכנסת, הפקידות לא הגיעה. מזלזלים בחברי כנסת בצורה מאוד מכוערת. אין לי שום דבר נגד הרפרנטית, אבל אם היה פה החשב הוא לא היה נותן את אותן התשובות שהרפרנטית נתנה. כמרכז הקואליציה בוועדת הכספים אני מוכן שנשב עם שני השרים האלה ונביא את התוצאות לוועדה. לא ניתן יד לפיטורים של עובד זה או אחר, כי את המקום הזה שום עובד זר לא יכול להחליף. כל עובד במדינה הזאת רוצים להחליף בעובד זר. אני מבקש לקחת שניים, שלושה חברי כנסת. אני מתנדב מטעם ועדת הכספים. אני אשב עם השרים. החשבים לא מגיעים לפגישות. אנחנו יכולים להריץ את עצמנו מוועדה לוועדה, אבל הפקידים לא יכולים.
בני פפרמן
יש פה שתי סוגיות, האחת שהיא כבר איתנו תקופה ארוכה מאוד, והאחרת שנוצרה בזמן האחרון. מדובר בפרוייקט של עבודות מיידיות לעובדים קבועים. אנחנו במשך שנים רבות מעסיקים קבוצת עובדים, שחלק לא מבוטל מהם נכפה על ידי אגף התקציבים. החברה הממשלתית לתיירות הודיעה בשלב במסויים שאין לה עניין בפרוייקט מבחינה כלכלית ותיירותית. הדברים הגיעו לידי כך שלא רק שאנחנו משתתפים בעלות העסקה, אלא אנחנו משתתפים גם בחומרי גלם.
היו"ר משה כחלון
כולם מכירים את ההיסטוריה. איפה זה עומד היום?
בני פפרמן
הפסקנו כמעט טוטאלית את כל העבודות המיידיות. יש סיכום בין שר התמ"ת לשר האוצר לגבי 10 מיליון שקל.
היו"ר משה כחלון
אתה מדבר על 2004?
בני פפרמן
כן. משרד התמ"ת הכניס לתקנה של עבודות מיידיות 5 מיליון שקל. אגף התקציבים אדיש בנושא. אנשי אגף התקציבים אומרים לי שמי שנתן את ההיתר שיראה את המקורות.
אופיר פינס-פז
הם עושים סנקציות לשר האוצר.
בני פפרמן
לא יכול להיות מצב שהשרים סיכמו והפקידות אחרי זה לא נותנת.
היו"ר משה כחלון
כמה כסף נדרש ל-2005?
בני פפרמן
מדובר ב259 עובדים קבועים בכל המערכות. צריך סדר גודל של 21 מיליון שקל לשנת העסקה.
אופיר פינס-פז
אתם הוצאתם מכתב על כך שאתם מפסיקים להעביר את הכסף.
בני פפרמן
אתה מדבר על מכתב אחר. אנחנו בשנת 2004 אמרנו שאם יתנו 5 מיליון שקל יהיו מספיק מקורות. חשב המשרד, שהוא בעצם החשב של אגף התקציבים, הוציא מכתב ישיר אל הגופים בו הוא מורה להם להפסיק להעסיק.
אופיר פינס-פז
מדובר במכתב מ28.10.04 בו השר אולמרט מודיע שלגבי 2005 הוא מפסיק להעביר את הכסף. הוא הודיע את זה לשר אילן שלגי, לשרה לימור לבנת, לשר גדעון עזרא.
בני פפרמן
עבודות מיידיות הן עבודות זמניות.
אופיר פינס-פז
אהוד אולמרט עשה את הבלאגן. משרד התעשייה והמסחר, שקיבל על עצמו את משרד העבודה, החליט לשנות מדיניות אסטרטגית מהתקופה של אורה נמיר. אהוד אולמרט, שהוא תואם ביבי בנושא השוק החופשי וההתנגדות לעבודות יזומות, החליט להפסיק את זה.
בני פפרמן
מדובר בעבודות שאמורות להיכנס לאותם מקומות שהן יצאו מהם. אם התמ"ת תקצב את העבודות האלו, התמ"ת גם ימשיך לתקצב אותן. התקציב של עבודות מיידיות בשנה הבאה הוא 11 מיליון. זה נועד לעבודות זמניות. רק הסכום הזה הוא 21 מיליון שקל. שר התמ"ת והמנכ"ל מבקשים להסדיר את העניין בצורה מסודרת, לא להביא את זה כל שנה. כשהיה לנו 100 מיליון שקל סידרנו את העניינים, עכשיו כשיש 11 מיליון אנחנו לא יכולים להסדיר את העניינים. אנחנו מבקשים לעשות סדר.
יוסי פלדמן
הבעיה היא לא איך מעבירים כסף וניירות ממקום למקום. ראינו איך אי אפשר לדבר בין פקידים. מדובר כאן בגורל של אנשים ומערכות. כשהלכנו להסדר הזה, ביקשו מאיתנו שנלך לנצרת כי יש שם כיס אבטלה.
אופיר פינס-פז
מתי זה היה?
יוסי פלדמן
בשנת 1990.
אופיר פינס-פז
אנחנו נמצאים ב2004 עם ממשלה שלא מאמינה במה שאתם עושים.
יוסי פלדמן
הפועלים האלה קיבלו הכשרה שעלתה למדינה הון. כעת הולכים לקחת אותם ולזרוק אותם לרחוב. היום הם בני 55. לא ייתכן שהמשרד זורק את הבעיה בלי לקבל תשובות. אני התפלאתי על כך ששוקה אמר שיש לו אוברדרפט של 10 מיליון. כל התקציב שלנו זה 2.3 מיליון. יציאת העובדים האלה תפרק את המערכת. במה אנחנו עוסקים? בערכים, בכלכלה בתרבות. כל זה ילך לטמיון. זה מוכרח לבוא לפתחו של ראש הממשלה.
משה בר-סימנטוב
אין מגבלה תקציבית לגבי המשך התוכנית של החד-הוריות ל2005.
אופיר פינס-פז
מה גודל התקציב של החד-הוריות?
משה בר-סימנטוב
5 מיליון בשנה.
בני פפרמן
דובר על 25 מיליון שקל לכל הפרוייקט של החד-הוריות. אגף התקציבים חייב לנו נכון להיום 7 מיליון.
אפרת מזרחי
אתמול בערב אישרנו אישור רטרואקטיבי לכל המשכורות עד חודש אוגוסט. יש פה סידרי מינהל תקין. בתקנה הזאת זה לא עובד ככה. לא יכול להיות שלא יהיה תקציב. ההתקשרות עם אותם עובדים מותנית באישור של ועדת הפטור. הבקשות לא מוגשות לוועדת הפטור, כי התקציב לא קיים.
בני פפרמן
יש סיכומים לגבי התקציב. מה שקורה הוא שהתקציב מאגף התקציבים לא עובר אלינו.
משה בר-סימנטוב
מועברת היום פנייה להמשך התקצוב של 2004. התקציב לפרוייקט ולתוכנית העבודות המיידיות יימשך בשנת 2005.
היו"ר משה כחלון
כמה כסף?
משה בר-סימנטוב
11 מיליון.
היו"ר משה כחלון
11 מיליון זה גזר דין מוות.
יצחק גרוסמן
כל העובדים הותיקים אינם בנושא הזה.
אמר חביבלה
שר האוצר היה אצלנו בגן לאומי ציפורי. אירחנו אותו בצורה יפה. כששאלתי אותו איך האתר מתוחזק, הוא אמר: יפה מאוד. אחרי כמה חודשים הוא בא וזורק אותי.
יעל וואיה
אין תשובה לגבי העובדים הקבועים. יש מכתבי פיטורים ל30 בנובמבר.
בני פפרמן
יש מקורות מימון לדבר הזה. אם יש בעיות בין המשרדים הדברים יסודרו. לגבי 2005 יש בעיה. אתמול הבטיח שר התמ"ת שעד 31 בדצמבר יהיו מקורות לדבר הזה. הבעיה היא לשנת 2005.
בצלאל שרון
אני שומע שיש כסף. לפי מה שאני שומע פה מכתבי הפיטורים מבוטלים.
שוקה דורפמן
לא. אני הוצאתי את מכתבי הפיטורים.
בצלאל שרון
אם האנשים האלה ילכו הביתה המדינה תצטרך לשלם להם פיצויי פיטורים, תצטרך לשלם להם הבטחת הכנסה. לאנשים האלה אין סיכוי לחזור למעגל העבודה. הפתרון הכי טוב הוא לבטל את מכתבי הפיטורים. האנשים האלה חוזרים הביתה כדי להביא לחם לילדים, לא עם דיבורים.
רן מלמד
יש בין המפוטרים כמה מקרים של בני זוג. צריכה לצאת מפה קריאה שלא לפטר שני בני זוג. אם צריך לפטר מישהו, שיפטרו אחד.

יש בעיה גדולה בשנת 2005 לגבי האמהות החד-הוריות. הבעיה היא שלוקחים אמהות חד- הוריות, מכשירים אותן 8 חודשים בעבודה, ואחרי זה זורקים אותן לשוק.

אי אפשר לבוא ולהגיד שיש פה רק שני משרדי ממשלה שרבים על מי יביא את הכסף, יש פה עוד משרדי ממשלה אחראים. המשרד לאיכות הסביבה אחראי, משרד התיירות אחראי, משרד החינוך אחראי, משרד הקליטה אחראי. אם תיקחו 21 מיליון שקלים ותחלקו אותם על 4 משרדים אפשר יהיה להמשיך את העסקתם של אותם עובדים.
משה ריגל
אנחנו לא אחראים על תקציב שלא נמצא אצלנו. משרד התיירות מסתדר עם התקציב שיש לו. יש דברים שאנחנו מוכנים לעזור בהם. שיתוף הפעולה שהיה עם משרד התמ"ת היה מצויין. יכולנו להבטיח שכל המועסקים יועסקו בנושאים שקשורים לפיתוח. הכסף עבר דרכנו. יש עוד גוף שהעסיק הרבה מובטלים, שזאת החברה לפיתוח עכו העתיקה. עד כמה שידוע לי, היה גרעין קשה של 30,40 עובדים שגם הם פוטרו כתוצאה מכל ההליך הקיים. אי אפשר לבוא ולטעון שאותם הדברים שנעשו בעבר באמצעות התקציב הזה, ייעשו בעתיד באמצעות תקציב הפיתוח של המשרד, כי התקציב הולך לדברים מסויימים. אנחנו מוכנים להיות הקבלנים של התקציב.
דן שגיא
אני משוכנע שמדינת ישראל תשלם את הכסף הזה אם יהיה לה תקציב או לא יהיה לה תקציב. למה צריך להוביל את המהלך הזה דרך הייסורים של הארגונים שעושים עבודה יוצאת מן הכלל?
מתן וילנאי
כדי להראות מי חזק יותר.
שוקה דורפמן
דובר פה על משיכת מכתבי הפיטורים. עם כל אהבתי לעובדים, אני לא מושך מכתבי פיטורים עד שאני לא אקבל כסף, כי אחרת אני אתמוטט.
שאול קמיסה
עצוב ומצער לראות את רמת התייחסות, ועוד יותר את הסיכום הזה של 4 וחצי שניות בין שני שרים. זאת תעודת עניות לשרי ישראל ולמדינת ישראל אם כך מתייחסים לעובדים שעסוקים לא רק בפרנסת הארץ אלא גם בבניית הארץ.

אנחנו עוד פעם מדברים על פריפריה. איפה יש לנו את מרבית האתרים? בפריפריה. זה הולך להיות נטל ועומס נוסף על היישובים שמנסים להיאבק במלחמת הישרדות יום-יומית. קחו לדוגמה את חצור הגלילית. שנתיים של תוכנית הבראה קשה מאוד, עם אחוזים גבוהים של אבטלה. יש עובדים שבעוד יומיים יבואו ויבקשו עבודה. מאיפה אני יכול לתת להם?

מה לגבי הסוגייה של הערכים האישיים? לקחת אדם שיקבל משכורת על בטלה? אנחנו הורסים את עצמנו במו ידנו. מדובר במאבקים של כבוד בין משרדים. אני מבקש לכבד את מה שהוסכם עד עכשיו, ולהיות קשובים למצוקות של אותם אזורים שמהם ואליהם אמורים להגיע אותם מובטלים.
פיני קבלו
הפרוייקט הזה התחיל בבית שאן עם 250 עובדים. אותם 250 עובדים הפכו את האתר בבית שאן לאחד האתרים הכי יפים במזרח התיכון. הריטואל הזה חוזר על עצמו מידי שנה בשנה. מדובר באנשים שעובדים 15 שנים בבית שאן. כל שנה הם צריכים לעבור את המכתב המשפיל הזה של הפיטורים. לכל המשרדים כאן יש אינטרס לקחת את העובדים האלה, אבל כל אחד רוצה שמישהו אחר ישלם.
ראלב מג'דאלה
אני מציע למצות את היכולת שלנו עד תום, לא להיכנע לשום מניעים. אנחנו נתמוך במהלך. אנשים צריכים ללכת בקומה זקופה, לא מושפלים. אנחנו לא ניתן לדבר כזה לקרות. אנחנו נוביל את המהלך הזה עד הסוף.
יעל וואיה
אני הייתי מובטלת 5 שנים. אני עובדת שנתיים וארבעה חודשים. אני בת 48. תנו לי לעבוד. אני מקבלת 3000 שקל. אל תפגעו לי בנשמה.
ג'אנה גוריונוב
מה יהיה איתנו ב-1 לינואר 2005? איך נבוא הביתה?
מתן וילנאי
אנחנו נעשה הכל כדי שתמשיכו לעבוד.
ג'אנה גוריונוב
מכתבי הפיטורים גומרים אותנו.
יאסר אלעמור
למה מפטרים אותי? כולכם רק מדברים. אם לא תעשו עכשיו, אז ב30 בנובמבר אני אלך הביתה . כל פעם גורמים לנו לעוגמת נפש. כל 6 חודשים מחדש. תגמרו את הסיפור הזה. אני מפרנס 11 נפשות. נלך לפשע? מה נעשה?
ג'אנה גוריונוב
שני אנשים מהעובדים הותיקים לקו בהתקף לב. אלה הקורבנות הראשונים. אנחנו נלחמים על פת לחם. אתם התקווה האחרונה שלנו. אל תתנו להם לקחת מאיתנו את זה.
היו"ר משה כחלון
הייתי מעורב בסיפור. זה לא היה ב4 וחצי שניות, זאת היתה פגישה עם נתניהו אחרי שרצנו לאולמרט. זה אחרי הרבה דיונים. הם הסכימו להעביר את הכסף אבל הכסף לא עבר. זה עצוב לכשעצמו. אנחנו נמשיך מול ראש הממשלה ומול השרים לטפל בזה. אני מקווה שבימים הקרובים נצליח לסיים את זה.

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת קוראת לממש את ההתחייבות של השרים אולמרט ונתניהו מחודש אוגוסט 2004 לגבי ה-5 מיליון.
משה בר-סימנטוב
היום זה מועבר לוועדת הכספים.
היו"ר משה כחלון
אנחנו דורשים לקיים את ההסכמים החתומים עם עובדי קיסריה ובית שאן. לא ייתכן שהמדינה תערוך הסכם ולא תקיים אותו. זה דבר אחרון שהמדינה יכולה להרשות לעצמה. אם יש הסכם בין המדינה לעובדי קיסריה ובית שאן צריך לקיים אותו. הוועדה תובעת מראש הממשלה לקרוא לשרי איכות הסביבה, החינוך, התמ"ת והאוצר, שמתכוונים לפטר 259 עובדים באופן מיידי ברשות העתיקות, ברשות הגנים הלאומיים ובמועצה לשימור אתרים, להמשיך את תקצוב הפרוייקט בשנת 2005 בהיקף של 20 מיליון שקל.
מתן וילנאי
צריך להפוך את זה לדבר קבוע.
היו"ר משה כחלון
שיפתרו קודם את השנה.
בני פפרמן
מדובר בתוספת של 21 מיליון, שזה מעבר ל11 מיליון.

הישיבה ננעלה בשעה 11:40

קוד המקור של הנתונים