ישיבת ועדה של הכנסת ה-16 מתאריך 02/11/2004

תיק מס' 34

פרוטוקול

 
תקציב להמשך פעילות רדיו רק"ע



2
ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות
2.11.2004



הכנסת השש עשרה נוסח לא מתוקן
מושב שלישי


פרוטוקול מס' 159
מישיבת ועדת העליה, הקליטה והתפוצות
יום שני, י"ח בחשוון התשס"ה (2.11.2004) שעה 10:30
סדר היום
תקציב להמשך פעילות רדיו רק"ע
נוכחים
חברי הוועדה: קולט אביטל - היו"ר
רומן ברונפמן
מיכאל נודלמן
מרינה סולודקין
מוזמנים
ח"כ יורי שטרן
ד"ר ורה רזניקוב – דוברת למגזר הרוסי, משרד החינוך
ריבה אביעד – מנהלת אגף הנחלת הלשון, משרד החינוך
עדית מרנוביץ' – יועצת בכירה לשר התקשורת
אריק פודר – דובר משרד הקליטה
ראובן שלום – הסוכנות היהודית
סימון דובז'יק – עוזר דובר הסוכנות היהודית
מודי בן צבי – סמנכ"ל כספים וכלכלה (בפועל), רשות השידור
עו"ד יניב פלג – לשכה משפטית, רשות השידור
צגה מלקו – רכזת השידורים באמהרית, מ"מ מנהל המחלקה
יוני בן מנחם – מנהל קול ישראל
שמואל בן צבי – מנכ"ל חטיבת השידורים לחו"ל ולעולים, קול ישראל
אלינה מלר-סמיק – מנהלת פרויקטים, הפדרציה ישראלים דוברי רוסית
ד"ר מרק חביב – התאחדות עולי צרפת
ז'וליאן זנודה – התאחדות עולי צרפת
מולו עלם טמיית – ארגון צפון אמריקה למען יהודי אתיופיה
פאינה קירשנבאום – מנכ"ל מפלגת ישראל ביתנו
לואיזה וליטסקי – יועצת לשר שרנסקי
סופיה לנדבר
פאינה קירשנבאום
מנהלת הוועדה
דנה גורדון
נרשם על-ידי
חבר המתרגמים בע"מ


תקציב להמשך פעילות רדיו רק"ע
היו"ר קולט אביטל
בוקר טוב לכולם, אני מתכבדת לפתוח את ישיבת ועדת העליה, הקליטה והתפוצות.

אנחנו שוב מקדישים היום דיון לנושא רדיו רק"ע, וכידוע לכולנו זה לא הדיון הראשון. הנושא עלה גם פה בועדה וגם במליאה, ואני רוצה להגיד לפני שאני מעבירה את רשות הדיבור לחבריי, שהיו לנו הבטחות בעל פה, הבטחות בכתב, מצד השר אולמרט, מצד המנכ"ל של רשות השידור, מהמנכ"ל בר אל בכתב ובעל פה, היו פה התחייבויות בועדה ובמליאה, היו אמורים להעביר 4 מיליון שקל מהאוצר לרדיו רק"ע, לאחר מכן, התבשרנו שבעצם זה לא 4 מליון אלא 2 מיליון.

היתה שאילתא של חבר הכנסת יורי שטרן במליאה, לפני עשרה ימים או שבועיים, שבה השר אולמרט טען שזה נכון וההתחייבות קיימת, וכמה שהרדיו הזה חשוב, וכמה קשר עם יותר ממיליון אנשים חשוב לכולנו. זאת אומרת, המילים והכוונות הם טובות המעשים אינם רצויים. הכסף עד כמה שאנחנו יודעים, למרות שצריך היה לעבור כבר בשנה שעברה בדצמבר, והתעכב, הכסף, עד כמה שאני מבינה, עד עכשיו לא רק שהוא לא עבר אלא בעצם השר עצמו, שממונה על רשות השידור, לא ידע להגיד אם הוא עבר או לא עבר.
מיכאל נודלמן
2 מיליון עברו.
היו"ר קולט אביטל
מתי הם הגיעו?
מיכאל נודלמן
בתחילת השנה. אבל זה לא הולך לרק"ע, וזו הבעיה. זה כסף לרק"ע, אבל לא נתנו לרק"ע כסף.
היו"ר קולט אביטל
זה הנושא שלכבודו ולמענו התגייסנו כאן היום, ואני שמחה שנמצא איתנו מנהל הרדיו, נמצאים איתו עוד אנשים בכירים מהרדיו שבוודאי יוכלו לענות, כיוון שהיוזמה היא משותפת של חבר הכנסת יורי שטרן ושלי, ולפני כל דבר אני מעבירה אליו את רשות הדיבור.
יורי שטרן
אני באמת מודה ליושבת ראש הועדה חברת הכנסת קולט אביטל, על כך שנתנה דחיפות לדיון הזה, ומי שנמצא בבית הזה מספר שנים ויש פה כמה חברי כנסת, באמת חברי כנסת וחברת כנסת לשעבר זה מן ריקוד כזה קבוע פעם בשנה לפחות, אנחנו נאלצים להתכנס ולדון בבעיות של רדיו רק"ע. מה שקורה, לא שלא מתקיימים לפעמים בכנסת דיוני חירום, על המצבים בענפים אחרים של רשות השידור או של רדיו בארץ. אנחנו ביחד, לא מזמן טיפלנו בקול המוזיקה למשל, עשינו פה פעולה בשביל להציל אותה. יש פעילויות חירום, אבל אני לא מכיר שום אגף או שום זרוע של רשות השידור של שידור ממלכתי שבו אנחנו נאלצים לטפל, מידי שנה ולחזור כל פעם לאותם הדברים.

במקרה הזה, באמת המצב הוא אבסורדי. סופית, הייתי אומר אולטימטיבי, סיכמנו. אנחנו כאיחוד לאומי, בדיוני התקציב של 2003, לקראת דיוני התקציב 2004, סיכמנו על שורה של תקציבים שהלכו לנושאי עליה ביניהם היה סעיף של 2 מיליון שקל, בהתחלה חשבנו 4 מיליון, לרדיו רק"ע. זה מפורשות, חתום על ידי ראש אגף התקציבים, אני חתמתי בשם הסיעה, כיושב ראש דאז,
קריאה
2 מיליון הלכו ללשכת הקשר, אני מבין.
יורי שטרן
היתה הקצבה גם ללשכת הקשר, היו כמה לנושאי דיור, גם לפתיחת שגרירות, היה לפנסיות, היה לשגרירות בבלה-רוס, ואחד הסעיפים היה רדיו רק"ע. זה מתוך מצוקה, וסיכמנו על איזשהו סכום מינימלי שמאפשר לרדיו הזה להמשיך לפעול, לקלוט אנשים חדשים, ולהמשיך בתכניות החשובות.
היו"ר קולט אביטל
כשאתה מדבר על רדיו רק"ע - - -,
יורי שטרן
זה לא רק רוסית, זו רשת קליטת עליה, וזה בעצם ראשי התיבות של "רק"ע". זה גם אמהרית ובוכרית, ורומנית, אבל גם אידיש, שאפרופו יש הרבה תלונות על כך שצמצמו את השידורים באידיש לרבע שעה.
קריאה
זה לא בדיוק צמצמו, כי יש שידור מפעם לפעם ברדיו רק"ע, חצי שעה של לאה שלנגר שמגישה מוזיקה אידית.
יורי שטרן
אני לא יכול לשים לב ולא אוזן, כי אני לא יודע אידיש, אבל אנשים מתלוננים. על כל פנים, בשביל להבין שוב, מדובר בכלי הקשר הכי חשוב בקרב מיליון אזרחים בסך הכל, אני אומר בהערכה הכי צנועה.
היו"ר קולט אביטל
עצם הדרישה של האוכלוסיה.
יורי שטרן
זה פשוט דבר שהוא מהחובות הבסיסיים של כל משטר דמוקרטי, לספק חדשות, לספק שרות ממלכתי ורשות השידור מספקת שרות ממלכתי, לכמיליון תושבים במדינה, וההתייחסות לשירות הזה היא התייחסות פוגעת ומפלה, משכורות אינן משכורות, מעמד אינו מעמד, הטבות שונות שמגיעות לעובדי רשות השידור לא מגיעות לעובדי רק"ע.

חוץ מזה אני אגיד לך, שוב, אדם שהוא דובר עברית, הוא שומע גם את הרדיו המקומי, שאינו קיים ברוסית. זאת אומרת, יש הרבה חלופות למי שצמוד לשפת האם שלו, אם זה אמהרית, אם זה רוסית, אם זה רומנית, וסוף הדרך, זאת אומרת לא חי בלי לקלוט את החדשות האלה משידורי טלויזיה רוסית. ואז סיכמנו על הסכום המינימלי הזה, הסכום הזה אושר בועדת הכספים גם עבר, הגיע לרשות השידור ונעלם. עד כדי כך, ששר התמ"ת שהוא גם שר התקשורת,
מיכאל נודלמן
רציתי להגיד, נכון שכסף הגיע לרשות השידור ונעלם.
יורי שטרן
אתה מופיע מבמת הכנסת ובתשובה לשאילתה, אתה אומר אני לא יודע איפה זה. ככה אני קצת מקצר את הנאום היותר ארוך שלו. אצל המנכ"ל ידוע שהגיע כסף, לא יודעים מה קרה איתו, אומרים יש נתק עם רשות השידור. התנתקות פה עובדת כנראה יותר מהר.
מרינה סולודקין
אני רוצה להוסיף כמה מילים, קודם כל אני חושבת שעיסוקים בהגדרות נכונות זה לא נעלם, זה נגנב, בגלל שחיפשו את הכסף, פנו לשר התקשורת וגם לועדת הכספים, עשו הרבה עבודות ואין כסף. מה זה אין כסף?
יורי שטרן
התשובה של משרד האוצר, בהתאם להסכם קואליציוני שנחתם במסגרת אישור תקציב המדינה לשנת 2004, העביר משרד האוצר בחודש מאי 2004 שני מיליון ש"ח לרשות השידור לטובת פעילות רדיו רק"ע. הפניה אושרה בועדת הכספים של הכנסת ביום 17 במאי 2004, מספר הפניה 32-30.
מרינה סולודקין
אני מציעה קודם כל לומר דברים בדיוקם, בגלל שאם מחפשים מחודש מאי אז הכסף נגנב למסגרות אחרות לגמרי, וזה עוד פעם הפליה של רדיו רק"ע, ומה שאני חושבת שאנחנו צריכים לחושבת מה אנחנו נעשה.
רומן ברונפמן
אבל זה נכון שהוטחה האשמה.
היו"ר קולט אביטל
יעבירו בפרוטוקול, הכל יעבור בשלום, אם הכסף ישנו, וישמש את רדיו רק"ע רק נשמח.
יוני בן מנחם
בוקר טוב לכולם, נזרקו פה כמה דברים לחלל האוויר, אתיחס בצורה מסודרת לכמה נושאים שקשורים לרק"ע, ובסוף גם לנושא הכסף, נמצא איתנו גם סמנכ"ל הכספים של רשות השידור, מודי בן צבי, שיוכל גם להסביר בפרוטרוט.

אני רוצה לומר, אני בתפקידי כשנה וארבעה חדשים כמנהל קול ישראל, ואני מייחס חשיבות רבה לרשת הזאת, ברשת רק"ע, ואני חושב בשנה וארבעה חודשים הזאת עשינו כמה דברים שלא נעשו אף פעם ברק"ע. ראשית, אנחנו מפעילים את הרשת 24 שעות ביממה, זה דבר חדש שלא היה קיים, בערך פועל כ- 10 חודשים, קודם היו משדרים עד חצות.
היו"ר קולט אביטל
אלו שידורים העברתם?
יוני בן מנחם
אנחנו הפכנו את הרשת הזאת לרשת של 24 שעות ביממה, שזה קודם כל דבר שאני חושב שהוא מאד חשוב. בימים אלה, אנחנו מתחילים ליצוק תוכן לתוך השעות של הלילה, מ-12 עד 6 בבוקר, למשל הגדלנו את השידורים לבוכרית, הוספנו עוד רבע שעה נשארו 4 מפעילים.
יורי שטרן
אתם בדקתם שבוכרים הולכים לישון מאוחר?
יוני בן מנחם
מדובר בשידור חוזר, אבל היתה בקשה, פנה אלינו לייב לבייב בבקשה הזאת בשם הקונגרס, בשם העדה הבוכרית, אבל אנחנו בהחלט מתכוונים ליצוק תוכן בשעות האלה של הלילה, בינתיים בשאר השעות אנחנו משדרים מוזיקה אבל אנחנו נכניס לאט לאט שידורים בכל השפות לתוך השעור האלה, אני חושב שזו התפתחות מאד חשובה שמחזקת רק"ע. נושא נוסף שעשינו, זה שריכזנו את כל השפות ברשת הזאת, בלי לפגוע בשפה הרוסית, וזה גם - -
היו"ר קולט אביטל
האם החלפתם את לוח השידורים למשל של האנגלית, ל-6 בבוקר? 6 וחצי בוקר אף אחד לא מקשיב לזה.
יוני בן מנחם
סליחה, היו טענות כאלה.

הנושא השלישי, אנחנו, הקמתי קשר עם רדיו רומניה וגם עם רדיו רוסיה ואני חושב שזו פעם ראשונה שנעשה, אני חזרתי לפני יומיים ממוסקבה, הקמתי קשר גם עם רדיו רוסיה וגם עם הרדיו הרומני, גם ברומניה ביקרתי ועשינו איתם שיתוף פעולה, פעם בחודש אנחנו פותחים שעה של שידור מאולפן לאולפן, מאולפן ברומניה לישראל, ומרוסיה לישראל ומשדרים בעיקר נושא של תרבות, תוך התיעצות עם משרד החוץ שהיה מעורב בענין הזה, זו היתה יוזמה שלנו, וזה זוכה להצלחה גדולה, גם אנחנו מקבלים על זה תגובות ברוסיה עצמה מיהודים, וגם פה בארץ וגם ברומניה. זה נושא שהוא מאד חשוב.

בסך הכל אנחנו במגבלות של רשות השידור, אתם מכירים את הנושא של מגבלות של רשות השידור התקציביות, מנסים לתת מה שאפשר לרק"ע, למשל הטענה הראשונה שאני שמעתי מעובדי רק"ע שנפגשתי איתם כשנכנסתי לתפקידי, זה שאין להם מכשיר. לא יכולים אפילו להכנס לראות את הידיעות שמופצות באינטרנט. סידרנו להם מחשב כל מה שאפשר היה לתת במסגרת התקציב אנחנו עשינו, אני מדגיש במסגרת התקציב והמגבלות התקציביות של רשות השידור.

לגבי המשדרים, היתה פה בעיה של הקליטה באילת, כפי שהזכרת. ובכן, גם את רשת ב' לא קולטים באילת, עוד רשתות אחרות של הרדיו הפרטי באילת, יש לנו בעיה בכלל, לרדיו, של קליטה של כל הרשתות קול ישראל, 9 רשתות. אתן דוגמה הכי קיצונית, שזה קול ישראל בערבית, שזה היה הרדיו שהיה נקלט בכל המזרח התיכון והיה מבשר לעולם הערבי את הבשורה של ישראל, היום הוא לא נקלט אפילו בשטחים. יש מקומות בארץ שאתה יכול לקלוט אותו רק סמוך למקום השידור, שזה דבר נורא, וזה בעיקר נובע בגלל שהורידו את המשדר של קול ישראל בערבית בתחנת הלל, בגלל בעיות של איכות הסביבה, בעיה של קרינה.

בעיה נוספת שמאפיינת את כל הרשתות של רדיו של קול ישראל זה שהמשדרים מיושנים, בני 40 שנה ואולי יותר, על סף קריסה טכנית וצריך אוברול ושיפוץ של כל המשדרים. זו בעיית קליטה, שהיא לא רק של רק"ע אלא של הרשתות של קול ישראל, אנחנו נמצאים בהסכם גישור כרגע עם בזק, משא ומתן וזה במסגרת ההסכם שיחתם איתם, בסופו של דבר, יש סעיף שמדבר על חידוש כל המשדרים של הרדיו. הם יעשו את האוברול הזה וזה ישפר את הקליטה של כל רשתות קול ישראל בכלל, תוך שנה אני מאמין, זה התחזיות שאנחנו שומעים מהם. וגם את הקליטה של רשת רק"ע.
היו"ר קולט אביטל
אולי נתחיל מההתחלה, מה התקציב השנתי של רדיו רק"ע, של רשת רק"ע.
יוני בן מנחם
אני רק אתן באופן כללי את הנושא, ואז ספציפית על כל אגורה יוכל לענות לכם סמנכ"ל הכספים שלנו.

לפני כמה חודשים התקשר אלי השר אביגדור ליברמן, עדיין היה שר, להודיע שהכסף בדרך, 2 מיליון השקלים האלה, ולכן כחלוף כמה ימים הגיע הסכום הזה לרשות השידור. אז קודם כל, הכסף הזה לא נגנב, הוא הגיע לרשות השידור, גם בתוך רשות השידור הוא לא נגנב. אנחנו לקראת הדיון בועדה מבדיקות שעשיתי, ויפורט תיכף, אנחנו עוסקים עכשיו בהעברות תקציביות וסכום של 800 אלף ש"ח, מתוך ה-2 מיליון האלה יועבר ישירות לרק"ע לנושא השכר, תגבור סעיף השכר בתקציב.
היו"ר קולט אביטל
תסביר לי, אם הכסף הועבר במחודש מאי, ואנחנו כבר בנובמבר, מדוע לא השתמשתם בכסף הזה למטרה שלה הוא יועד עוד מחודש מאי, למה רק עכשיו הולכת להיות איזו העברה?
יוני בן מנחם
זה בגלל הבעיה של המוסדות, ומיד יוסבר, אני רק רוצה להסביר באופן כללי את התמונה ואז באופן ספציפי תשמעו מסמנכ"ל הכספים, כיוון שהוא מטפל בזה ולא אני. חלק כזה של 800 אלף שקל עובר ישירות לרק"ע, שאר הסכום יועבר לרדיו באופן כללי, כיוון שרק"ע מקבלים שרותים כלליים מהרדיו, אם זה מוניות, אם זה כמו שכל רשת ברדיו נעזרת בסעיף המנהלה.
היו"ר קולט אביטל
גם החלוקה, חוץ מהעיקרון גם החלוקה, נתחיל בעקרון יש כסף שהוא הועמד על ידי הממשלה בסעיף תקציבי שהוא אך ורק לרדיו רק"ע, 2 מיליון, מזה למעשה אתם משאירים 1,2 מיליון לכסות דברים אחרים. קשה לי להאמין שה-1,2 מיליון משמש מוניות וכו'. שזה סכומים - -
יוני בן מנחם
תרשו לי לגמור ולהסביר, נתפסתם למילה מוניות, יש עוד כל מיני דברים.
יורי שטרן
זו לא היתה הכוונה ולא הסיבות וההתחייבות שקבענו עם משרד האוצר, לבצע. זאת אומרת, מדובר ב-2 מיליון שקל שהם נטו לרשות רדיו רק"ע, ואנחנו עשינו את העבודה הזאת בהתיעצות עם רק"ע, מה הצרכים המידיים שלהם, הם הרי ידעו למה הם ביקשו סכום כזה והם הגדירו אותו כמינימלי, וכו', אז לכן זה אמור לסייע לקופה הכללית.
היו"ר קולט אביטל
זה התחיל ב-4 מיליון. וזה הצטמצם ל-2 מיליון.
יוני בן מנחם
לנו הגיעו רק 2 מיליון. אסיים, וספציפית לגבי הכסף יסביר סמנכ"ל כספים. אני רק רוצה להבהיר פה שאני לא אחראי על התקציב של רשות השידור, זה לא בסמכות הרדיו. והכסף הועבר מי שאחראי על התקציב זה מנכ"ל רשות השידור, המוסדות של רשות השידור, יש ועדת כספים ומליאת רשות השידור, ויש סמנכ"ל כספים והם מטפלים בכל הנושא הזה. לכן, אני אעביר את רשות הדיבור למר בן צבי והוא יסביר לכם את זה בצורה מפורטת.
מיכאל ברונפמן
גברתי היושבת ראש, אני רוצה לשמוע מה התקציב של כל שאר רשתות של רדיו, מה התקציב סך הכל, מה התקציב של רדיו רק"ע.
היו"ר קולט אביטל
את זה אני שאלתי, ואחר כך מה שאני אבקש אחרי שנקבל את ההסברים הכספים, אני גם אבקש לקבל מכם מידע על לוח שידורים, כמה שעות זה וכמה שעות זה. באיזה שעות וכו'.
מודי בן צבי
התקציב של שידורים לחו"ל ורק"ע, התקציב הישיר, עומד על 11.6 מיליון ש"ח.
היו"ר קולט אביטל
לכל השפות?
מודי בן צבי
לכל השפות, והתקציב הישיר שיורד בתקציב 2004.
מרינה סולודקין
11 מיליון זה כולל רדיו רק"ע, נכון?
מודי בן צבי
בוודאי.
היו"ר קולט אביטל
זה רק רדיו רק"ע, זה לא כל השידורים?
מודי בן צבי
לא, אני מדבר על השידורים לחו"ל ורק"ע, סך הכל 11.6 מיליון ש"ח.
רומן ברונפמן
כמה מתוך זה רדיו רק"ע?
מודי בן צבי
אין חלוקה, זה הכל ביחד.
רומן ברונפמן
אלה שני דברים, גם שידורים לחו"ל וגם שידורים בארץ. אני רוצה לדעת כמה מתוך זה, זה שידורים בארץ, כמה זה רשת רק"ע. בלי שידורים לחו"ל.
מודי בן צבי
אני לא מכיר אתה החלוקה הפנימית.
היו"ר קולט אביטל
מנכ"ל כספים, אז מי כן מכיר את זה?
מודי בן צבי
יש תקציב, גג של תקציב ברשות השידור, חלוקה פנימית היא חלוקה פנימית של הרדיו, אנחנו לא מחלקים את התקציב לפרטי פרטים, ברמה של רזולוציה כזו או, אני לא מאשר את התקציב - -
רומן ברונפמן
אז מי כן?
מ ודי בן צבי
מוסדות הרשות מאשרים את התקציב.
רומן ברונפמן
ואתה לא יודע. אתה עושה בקרה תקציבית ואתה לא יודע איך מתחלק תקציב בתוך היחידה? על מה אתה מדבר אדוני.
מודי בן צבי
בתוך היחידה, זו פריבילגיה שלהם לחלק את זה. הבקרה התקציבית שלנו, היא על הסעיף הראשי.
רומן ברונפמן
לנו זה משנה. לך זה לא משנה, לנו זה משנה, אנחנו רוצים לדעת. לי זה לא משנה, לועדה זה משנה.
היו"ר קולט אביטל
סליחה, אני מבקשת ממך, תאמין לי, אפשר לנהל את הישיבה.
מודי בן צבי
אני מסכים שלך אולי זה משנה. לנו, ברמת הפיקוח התקציבית, זה לא משנה.
היו"ר קולט אביטל
אדוני, אם אתה לא יודע תגיד לי בבקשה, אתם באים לישיבה בלתי מוכנים, מי מבין אנשי הרדיו שהגיעו כאן היום, אם לא אתה, יכול למסור לנו את הפירוט הזה, זה לא דבר כל כך קטן, זה דבר מאד עקרוני. ואני מסכימה איתך חבר הכנסת ברונפמן, צריך לדעת כמה מתוך זה מוקצב לשידורים בחו"ל. יכול להיות אגב, יש לנו גם ענין לדעת כיוון שאנחנו מדברים גם על תפוצות, מי אם לא אתה, יכול להגיד?
מודי בן צבי
מתוך הרדיו, אני מניח שיש אנשים שיודעים.
היו"ר קולט אביטל
שמואל אתה יכול להגיד לנו בבקשה?
שמואל בן צבי
ברדיו כרדיו, אין מחלקת תקציבים.
היו"ר קולט אביטל
אתם מוציאים כך את הכסף בלי לדעת?
שמואל בן צבי
לא, ברגע שאנחנו מקבלים את הסכום המסוים נניח לתקציב פעולות שזה שכר אמנים, זה 346 אלף שקל לשנה.
היו"ר קולט אביטל
אני לא ביקשתי ממך את זה. אנחנו מבקשים לדעת במאקרו, יש תקציב כולל 11.6 מיליון לרדיו רק"ע. כמה מתוך זה הולך לרשת, לכל השידורים בארץ, זה לא 300 לאמנים או 300 לאחר. כמה הסך הכל לשידורים בתוך הארץ?
שמואל בן צבי
לשידורים בתוך הארץ, שכר אומנים - -
היו"ר קולט אביטל
לא ביקשתי שכר אומנים, אלא תקציב.
שמואל בן צבי
אין אמדן, אין לי את האמדן הזה שאני לא שולט בתקציב.
היו"ר קולט אביטל
אז מי יודע כמה התקציב שלכם?
שמואל בן צבי
רק מחלקת תקציבים.
היו"ר קולט אביטל
אבל הוא לא יודע מה התקציב, איך אתם באים הנה בלי לדעת מה התקציב? אני דבר כזה עוד לא ראיתי.
סופיה לנדבר
אני אשאל אחרת, כמה עובדים יש בסך הכל ברשות השידור, כמה עובדים ברדיו רק"ע? זה עוזר מאד, מפני שיש משכורות ענקיות ומקבלים משכורות כאלה ואני לא יודעת.
היו"ר קולט אביטל
סליחה, אני מבקשת, בואו ננהל את הדיון הזה בצורה מסודרת, הרשו לי לנהל אותו.
שמואל בן צבי
אני רוצה לענות, מהתקציבים יש גם שכר. משולם לכל עובד שכר, ואנחנו בשכר לא שולטים, יש גם שעות כוננות שאנחנו לא שולטים בזה, יש שעות נוספות שזה מוקצב.
היו"ר קולט אביטל
אני יכולה לשאול אותך שאלה? נניח שאני עובדת, ואני ראש אגף ההסברה במשרד החוץ. אני יודעת שבמשרד החוץ יש לי מיליון שקל לשנה להסברה, ויודעת שמזה הולך סכום מסויים לנציגויות בחו"ל והיתר נשאר לי בארץ, שזה כולל בכל מקום גם שכר. עכשיו תגיד לי, מה הכל עם השכר כי הכל מחושב בפנים.
שמואל בן צבי
לעובדי חו"ל נניח, הולך 9 מיליון, הפרשה לפנסיה תקציבית חצי מיליון, שעות נוספות 1.3 מיליון, בערך אני אומר, שידורים לחו"ל ונהלים 60 אלף, שזה כולל - - -,
היו"ר קולט אביטל
אם זה כך, אני מבקשת ממך לחזור אלי אחרי שעשית שעורי בית בבקשה, אבל אתה יכול לחבר יחד, אתה יכול ללכת לאיזשהו חשב שיודע מה החלוקה.
שמואל בן צבי
התפקיד של החלוקה ושל הכסף, שזה תפקיד של מחלקת הכספים.
רומן ברונפמן
של הרדיו או של רשות השידור?
שמואל בן צבי
של רשות השידור, אין ברדיו מחלקת כספים.
רומן ברונפמן
אני רציתי לשאול, כמה רדיו רק"ע מקבל מהפרסומות?
היו"ר קולט אביטל
סליחה, עכשיו אנחנו מתחילים להבין את מה שקורה שם? אתה סמנכ"ל כספים בכל זאת, תן לנו מושג.
מודי בן צבי
חבל שאנחנו מתנגחים פה בועדה ואומרים הסמנכ"ל אחראי לזה, והם לא אחראים, אחריות של מנהל התקציב ברורה, זה לא יכול להיות שאיננו אחראי על התקציב שלו. אבל אני רוצה להסביר. שידור זה כוח אדם, שידור בארץ זה כוח אדם. זאת אומרת, אדם שעובד ברשת רק"ע ומקבל משכורת והוא משדר, זה השידור. זאת אומרת זאת ההוצאה הישירה לשידור. אז יש אנשים שמועסקים ב-11.6 מיליון שקל האלה, ושכר שמועבר לאנשים, והאנשים האלה עוסקים בשידור. אם הוא עסק ישירות ברשת רק"ע, ואם הוא עסק בשידורים כאלה, אפשר לעשות את הפירוק הזה בעזרתם, הם יודעים מי מועסק ומי לא, ולעשות את הרזולוציה הזאת ולהגיד מתוך 11 מיליון 40% הוא מתאים לרק"ע, 30% לשידור, אפשר לעשות את הרזולוציה הזאת?
היו"ר קולט אביטל
בלי לעשות רזולוציה, אנחנו יכולים להבין פרופורציה, כמה מתוך האמצעים שלכם מוקדשים לרשת לשידורים השונים לעולים בארץ. פרופורציונית כמה מתוך זה, אם אתה מתרגם את זה לשכר או למשהו אחר, אתה מקדיש לחו"ל? את הפרופורציה אפשר, 1 ל-2, 1 ל-3, 1 ל-1.
מודי בן צבי
לא בדקתי, את זה.
רומן ברונפמן
כמה התקציב הכולל של הרדיו?
היו"ר קולט אביטל
200 מיליון.
רומן ברונפמן
התפוצות, והעולים מקבלים 5% מסך התקציב.
מודי בן צבי
משהו כזה. אבל שמעתי משמואל משהו נוסף, אתה אמרת 9 מיליון, השורה הראשונה 9 מיליון, משכורות זה כתבים בחו"ל?
יוני בן מנחם
אין לנו כתבים בחו"ל.
מודי בן צבי
ה-9 מיליון מתוך ה-11 האלה. אני רק רוצה להגיד עוד משהו, רשת א' היא 4 מיליון שקל הוצאות ישירות, רק שתבינו פרופורציות. רשת ב' היא הוצאות ישירות בסביבות אם אני מוריד את הזכויות פה, בסביבות 24 מיליון שקל. לדעתי יותר. עכשיו, אני רוצה שתבינו, הרדיו כל רשת שואבת את המשאבים שלה מסעיפים מרכזיים בתוך הרדיו. אין סעיף מוניות לכל רשת. אין סעיף של ניירות לכל רשת, אין סעיף לכל רשת, יש סעיפים מרכזיים.
היו"ר קולט אביטל
ואתה מחשיב שאת הסעיפים המרכזיים פרופורציונלית הם 1.2 מיליון לעומת 800 אלף של הרדיו פרופר? זאת אומרת פר-קפיטל, פר-האד, העובר האד, של הרדיו רק"ע הוא 1,2 מיליון מתוך התקציב הכולל שאתה צריך לקחת.
מודי בן צבי
אני מגיע לקטע של הבהרה, שהועברו 2 מיליון שקל באזור מאי, אם אני זוכר נכון, מתוכה 240 אלף שקל כבר נכנסו לסעיפים של הרשת, וביקשנו העברה מהמוסדות של עוד 870 סך הכל ההעברה הישירה לתקציב הישיר של הרשת תהיה 1,1 מיליון בשנה הזאת, שזה גידול בערך של 10% בתקציב של הרשת הזאת. יתר הכסף, צריך ללכת לסעיפים אחרים, שרשת רק"ע משתמשת בהם. אני חושב, שאם אתה נותן למישהו לאכול יותר מדי הוא לא מסוגל לבלוע את זה.
היו"ר קולט אביטל
אתה בא ואתה אומר לנו בעצם, שזה שהחליטו להעביר לרדיו רק"ע 2 מיליון, זה היה יותר מידי בשבילם כי הם לא יכולים לבלוע.
יורי שטרן
פה, אנחנו נבין או לא נבין אם אתה תסביר נקודה אחת. האם הכסף הזה אצלך הוא צבוע? האם בהוצאות של סך הכל של המערכת עומדים לרשות רדיו מסוים, אם זה רשת א', אם זה רשת ב', אם זה רשת רק"ע, עומדים סכומים של התקורה הזאת, של עובר האד, ואז אנחנו יודעים לרק"ע מסומן בתקציב הכללי נגיד 2 מיליון שקל, ומוסיפים לזה עוד 800 אלף ומשהו, או שזאת קופה כללית וכל אחד שואב, לא יודע לפי צרכים ואישורים, ואז הכסף לא צבוע ואז אין שום בקרה אחרי הכסף ואין שום הבטחה.

האם האחוז הזה הוא אחוז שעומד לרשות רק"ע ספציפית ואנחנו יודעים על כל שקל שינוצל לצרכים של רק"ע במסגרת של התשתיות שאתם נותנים לכל רדיו ורדיו, או שזה כסף שנכנס לקופה כללית, היום יקח מזה רק"ע, מחר יקח מזה ערוץ, או רשת א', וכו'. איך אתה יכול להבטיח לנו, באיזו צורה, אני לא הבנתי מהדיווח שלך באיזו צורה אתה מבטיח שכל אותו כסף שנשאר אצלך בקופה ולא עבר ישירות לרק"ע, כי היא לא יכולה לבלוע כפי שאמרת, שהוא אכן ינוצל על ידי רדיו רק"ע ותו לא.
היו"ר קולט אביטל
אגב, למה היא לא יכולה לבלוע, אני לא מבינה.
יורי שטרן
נגיד שיש הוצאות מסביב.
מודי בן צבי
כסף צבעו באופן ישיר אמרתי, זה צבוע ונכנס לסעיף הוצאות ויכנס להוצאות ישירות. את יתר הכסף לא צובעים, כי אמרתי שיש סעיפים מרכזיים,
יורי שטרן
אם כך אנחנו מתנגדים, אי אפשר להעביר את זה. יש 2 מיליון שקל, תבין, אתה כסמנכ"ל כספים.
היו"ר קולט אביטל
כשאתה קיבלת את האישור, - -
סופיה לנדבר
את ה-2 מיליון, או 4 מיליון, תבדוק שה- 2 יהיו רק לרדיו רק"ע.
יורי שטרן
2 המיליון יהיו רק לרדיו רק"ע ולא לרשות השידור לא לקול ישראל - -
היו"ר קולט אביטל
הוא בא ואומר לך כך, לי יש הוצאות, עכשיו ה-2 מיליון האלה משמשים אותי ל-1.2 מיליון למשכורות וכו', והיתר השתתפות שלכם לשרותים שמקבל רדיו רק"ע, מאיתנו קול ישראל. אני רוצה לדעת אם זה נכון לגבי כל תקציב ותקציב, זאת אומרת, אם יש לכם בכל רשת,
מודי בן צבי
בכל רשת, יש את המנהלה.
סופיה לנדבר
כל הרשתות קבלו תוספת של 2 מיליון, הרי יש לך תקציב 11 מיליון פלוס. זה תקציב שהיו צריכים, אתם עושים חשבון, הם העבירו את הכסף 2 מיליון, הם העבירו למטרה מסוימת אנחנו רוצים לדעת, אנחנו הגענו לכאן כדי לדעת מה קורה עם רדיו רק"ע, הרי הם נמצאים לא בתנאים, אם אתה היית שם כסמנכ"ל כספים, אתה ראית באיזה תנאים אנשים עובדים כמה שנים, אני עוד הייתי חברת כנסת, אתה זוכר כמה פעמים אנחנו דרשנו לשפר את המצב, אתה יורי אומר נכון, לא היה להם דברים אלמנטריים, כמו מכשיר ועוד, טוב שדאגת לזה אבל אני חושבת שהעיכול שלהם בסדר, והם יכולים לעכל לא רק 2 מיליון גם 4, ואני מבינה שיורי וליברמן ומפלגה שלהם העמדה היא להעביר 2 מיליון, אנחנו רוצים שהכסף הזה, בשביל מה אנחנו נלך סחור סחור, אנחנו כבר שעה וחצי מדברים סחור סחור, אנחנו רצינו לדעת שכל הכסף שהעבירו יכנס לחשבון של רדיו רק"ע, והם כבר ידעו מה לנצל ובשביל מה לנצל את זה.
היו"ר קולט אביטל
יש פה עוד שאלה של פאינה קירשנבאום, בהקשר הזה של התקציב.
פאינה קירשנבאום
עד כמה שאני מבינה, המבנה של התקציב, הוצאות מינהלה הם נקבעות ב-1 לינואר עם התקציב המאושר. ואני מבינה שההוצאות הכלליות ישבו בתקציב ללא תוספת תקציב שהועברה לרדיו רק"ע. היום לקחת כסף מתקציב של רדיו רק"ע זה לחכות עובר תקציב שלא היה מתוקצב. עד כמה שאני זוכרת דיונים שהתנהלו בועדת הכספים עוד לקראת התקציב של ה-2 מיליון, דובר היה שדווקא מתוך 2 מיליון אלה חלק מהכסף ילך למשדרים כדי לחזק את השידור בשאר האזורים של הארץ. אז היום אם יש בעיה כללית ברשת זה בעיה אחרת.

כרגע צריך להתמקד בבעיות של רדיו רק"ע, ולכן אם אתם פותרים את זה דרך בזק או בכל צורה אחרת, זה בסדר, תפתרו את זה כלל ארצי, אבל אנחנו כרגע מאותו מיליון שנשאר, מה שנשאר מ-2 מיליון אחרי ששילמתם תוספת שכר או מה שקרה שם, אנחנו מבקשים להשקיע את הכסף הזה במשדרים, ולא להעביר את זה לכלל רשת שידור.
מודי בן צבי
אנחנו נקפיא את הכסף.
פאינה קירשנבאום
בסדר, אם הכסף לא הספיק אז התפקיד שלכם היה להביא את זה לועדה פה, ואולי הועדה היתה מבקשת תוספת תקציב.
היו"ר קולט אביטל
מה שאני רוצה להציע, ממה שאני הבנתי הכסף הזה, ברגע שהוחלט בועדת הכספים להעביר אותו לרדיו רק"ע, הוא היה צבוע לצורך מסוים. הוא לא היה צבוע כדי להתחיל לתת גם תוספות מסביב, החזקה וכו', כי זה הנחה בסיסית היתה שהסכום הזה קיים בתוך תקציב ההוצאות של רשות השידור. אנחנו רוצים, כיוון שפה מדובר גם באיך אנחנו נערכים, לא רק עכשיו, אלא איך אנחנו נערכים כדי שימשיכו שידורים, איך אנחנו נערכים בתקציב של השנה הבאה, מה אנחנו רוצים לבקש, אם צריך לבקש תוספות או לא.

אנחנו מבקשים שני דברים, ואני מקווה שאפשר לעשות את זה תוך יום יומיים, לקבל את החלוקה הפנימית שאני ביקשתי, אנחנו מבקשים לדעת את הפירוט של מה ה-2 מיליון האלה שמיועדים לרדיו רק"ע, על מה הכוונה להוציא אותם. אם אתה תחזור אלינו ותגיד לנו, אני קיבלתי 2 מיליון, ומתוך 2 המיליון אני ממשיך לדבוק בעמדתי שרק 1.1 מיליון הולך נטו לרדיו, ו-900 אלף עליהם עמלתם, הולכים למינהלה הכללית, אנחנו צריכים ללכת חזרה לועדת הכספים לטפל בנושא הזה, כי זה פשוט לא מתקבל על הדעת פה לאף אחד.

כדי לסבר את האוזן, מישהו ניסה לעשות לי תרגיל דומה כשהייתי בניו יורק, והייתי קונסול, העבירו לי תקציב הסברה שהוא מיועד להסברה, ואחר כך ניסו להוציא מתוך התקציב כסף בשביל הניקוי, מה זה נוגע, הכסף של הניקוי יש בכל תקציב של קונסוליה, לא צריך ללכת להוציא לי את זה. אז לכן אני חושבת שפה, וגם הפרופורציה של 900 אלף, לעומת 1.1 מיליון, זה כמעט חצי, זה 40% שהולכים מסביב, במקום לשפר את רמת השידורים, את רמת המשכורות, את המשדרים לשם כך זה נועד, ונעשה פה מאבק כדי להשיג את הכסף הזה.
יורי שטרן
יש פה שלושה דברים שהם לדעתי חייבים או הערה בלשון המעטה, או תיקון מידי. אני עדיין לא מבין איך מהכסף שהועבר ב-17 למאי, רדיו רק"ע קיבל עד כה 200 ומשהו, זה לא יאמן, הצרכים הם כל כך דחוקים ומידיים, סוף סוף מוציאים את הכסף ואז חצי שנה כמעט, לוקח לרשות השידור להתחיל להעביר משהו. ועדיין לא בוצעה הפעולה במלואה גם לפי החישובים שלך.
היו"ר קולט אביטל
בתוך רשות השידור, אנחנו מדברים בשבילנו אתם משפחה אחת, נכון שאתה לא אחראי לצד הכספי, אבל הצד הכספי קושר את הידיים לאנשים שעושים את החדשות.
יורי שטרן
לגבי החלוקה. זה נכון שיש דברים שכאשר הם גדלים אוטומטים חייבים להגדיל תמורה. למשל, אם לוקחים אנשים נוספים מן הסתם יש תוספת למשל לאותם המוניות או לתה וקפה, שצריכה להחשב בתקציב. אבל לרוב, אם זה הולך לתוספת משכורות, אם זה הולך לציוד מסוים וכו', אין לזה שום תמורה, אתה לא מגדיל את המינהלה בשביל זה, אתה לא מוסיף הוצאות, זאת אומרת יש אולי חלק מזערי מכל הסכום הזה, או קטן, שהוא יכול להחשב כתוצאה מהתקציב הנוסף של רדיו רק"ע שחייב להשתקף בהוצאות הכלליות של המינהלה. אבל לא 40% ולא 50%, בשום פנים ואופן לא.

אני רק שאלתי ברדיו מה הם קיבלו מאז, אמרו לי שקיבלו מחשב. באמת, זה נכון, וטוב מחשב אחד במחזיר הורידו מהעתונאים את העתונים שהם קיבלו., ודבר אחרון, אני הייתי מבקש בנוסף למה שאת ביקשת, הייתי רוצה גם לראות את ההכנסות של רדיו רק"ע מהפרסומות, מהנתונים שיש לנו זה אחד הערוצים המרוויחים ביותר מבחינת ההכנסות מהפרסום וזה לא עוזר לרדיו רק"ע בהתמודדות או בתחרות בחלוקת התקציבים, אז לכן גם את הנתון הזה, אם יש לך מוכן, בבקשה עכשיו, אם לא אני מוסיף את זה.
היו"ר קולט אביטל
לפני שאנחנו מתקדמים, אני בכל זאת רוצה לנצל את זה שאתם פה, כדי לקבל איזה שהיא תמונה כוללת. שידורים ברוסית, שידורים באמהרית, וכו', כמה שעות יש לכל אחת מהשפות וכמה עובדים, כמה עיתונאים מועסקים, זה אתה יכול לתת לי.
שמואל בן צבי
רשת רק"ע משדרת עכשיו ב-14 שפות משש וחצי בבוקר שידורים חיים עד 24:00, ומ- -24:00 עד 6 וחצי שידורים חוזרים או מוזיקה, העיקר במוזיקה ישראלית.
היו"ר קולט אביטל
כמה שעות שידור יש לכל אחד, ועד כמה עיתונאים מועסקים?
שמואל בן צבי
בשידורים בשפה הרוסית אנחנו משדרים 11 וחצי שעות ביממה. בשידורים באמהרית אנחנו משדרים עכשיו שעה 45 דקות, יתר השפות אנחנו - -
היו"ר קולט אביטל
זה מעט מאד, זאת קהילה שזקוקה הרבה יותר לרדיו, כי אין לה כלים אחרים, אין עתונות כמעט.
שמואל בן צבי
המדיניות של רשות השידור לכל מה לשדר ואיך לשדר ואפילו להוסיף או להוריד את זה המוסדות. יש לנו שידורים בשפה האנגלית, היא שעתיים, היא שעה ו-40 ביום, יש לנו שידורים בצרפתית כנ"ל, שעה ו-42 דקות, הכל שידורים חיים, וזה גם לחו"ל.
יורי שטרן
אתה נותן לנו חלוקה לפי שידורים חיים, לא שידורים חוזרים.
שמואל בן צבי
אני מונה את זה, אני יודע בדיוק מה, יש לנו שידור 30 דקות גם לחוץ לארץ. זה לא שומעים בארץ.
יוני בן מנחם
שעה ורבע בדיוק.
היו"ר קולט אביטל
כשאמרת לי אמהרית שעה 45 דקות, שוב פעם, חשוב לנו לדעת אם אלה שעות נטו, או שידורים חוזרים.
שמואל בן צבי
זה נטו. כלומר, אנחנו לפעמים עושים שידור חוזר נותנים שידור פופולרי, רואים, אנחנו רוצים עוד פעם להדגיש עוד פעם דבר כמו בריאות, כמו כל הדברים שמסביב לזה, אז אנחנו תמיד חוזרים על השידור. אבל זה נטו, וזה גם שידור חי, ושידור חוזר. כדי לא לטעות. אני אומר ככה, רוסית 11 שעות 35 דקות, וזה - -
יוני בן מנחם
מהסך הכל של 17 וחצי שעות בפועל. מ-6 וחצי בבוקר, עד 12 בלילה.
שמואל בן צבי
כן, אבל אני עכשיו מדבר על החלוקה שהיא עכשיו נכונה. 17 וחצי שעות, זה שידורים חיים, זה שידורים, אחר כך יש שידור שקודם זה היה שקט, מ-24 עד 07 לא היה שידור בכלל. ברגע שנכנסנו לעבר רדיו חדש, אז הוא הביא למצב שזה עכשיו 24 שעות.
היו"ר קולט אביטל
אבל אנחנו מדברים על שידורי חדשות, לאנשים שהם עולים, שהם לא יקשיבו לחדשות מ-12 בלילה עד 6 בבוקר.
שמואל בן צבי
חדשות, זה בכל השפות, זה מ-6 וחצי עד 12, זה חדשות בכל השפות וזה כולל חדשות. בעם חי, 115 דקות, שזה שעה 55, אנגלית 65 שעות ועכשיו 70 דקות.
היו"ר קולט אביטל
זה אפילו לא שעה וחצי, וזה משנקרא הדאגה להסברה הישראלית.
יורי שטרן
למה לא דאגתם להוסיף דקות ביום.
היו"ר קולט אביטל
השעה ו-5 דקות - - -,
שמואל בן צבי
צרפתית, עכשיו 75 דקות, אידיש 40 דקות, רומנית 30 דקות.
היו"ר קולט אביטל
זה לא נכון יש רק 400 אלף רומנים בארץ, אפשר גם קצת פרופורציה.
שמואל בן צבי
ספרדית 30 דקות, לדינו 25 דקות, בוכרית 15 דקות ואנחנו עכשיו מיום ראשון נעשה שידור חוזר של אותו שידור אחרי ה-24, גרוזינית 15 דקות, הונגרית 15 דקות, מוגרבית 15 דקות, טיגרית 10 דקות, טאטית כ-10 דקות פעם בחודש, עכשיו אנחנו מעבירים, יש בעצם פרסית שעה וחצי שבדרך כלל מיועד השידור הזה רק לחו"ל. מתוך שעה וחצי 25 דקות אנחנו משדרים בתוך רק"ע כל יום. אגב, מה שאני התכוונתי שגם אנגלית וצרפתית ביחד, - -
היו"ר קולט אביטל
אנחנו הבנו, אנחנו יכולים להבין אם ככה שאם מדובר ב-11 וחצי שעות לרוסית רוב התקציב או פרופורציונית רוב התקציב, 11 וחצי מתוך 17 שעות שידור רוב התקציב צריך ללכת לרוסית וזה צריך להתבטא גם במספר העובדים.
שמואל בן צבי
אם נניח מתוך 84 עובדים בכל השפות, 35 עובדים הם ברוסית.
יוני בן מנחם
שזה 14 שפות.
היו"ר קולט אביטל
זה 14 שפות. מי קובע את לוח השידורים?
יוני בן מנחם
ועדת הרדיו שליד רשות השידור.
היו"ר קולט אביטל
ומי קובע את הפרופורציות, גם הם?
יוני בן מנחם
היה לנו מאבק, אתן לכם דוגמה, מהישיבה האחרונה של ועדת הרדיו, דרשו לבטל את השידורים ברומנית, והיה לנו שם מאבק, היתה שם חברת מליאה שטענה שצריך לתת תשלומים ברומנית ובמוגרבית, למה צריך את זה. אז ניסינו להסביר והיה לנו שם מאבק קשה מאד כדי למנוע את הבטול של השידורים האלה.
יורי שטרן
שר הפנים יודע מזה?
יוני בן מנחם
אם לא מדליפים לעתונות אנחנו לא מזמינים את זה. אבל אתן לכם דוגמה לסבר את האוזן, איזה מאבקים יש לנו על החלוקה, הרי סך הכל יש 24 שעות ביממה, והפריים טיים הוא מצומצם, ועד חצות אנחנו מנסים לפרוש ולתת את היצוג היחסי לכל שפה, עכשיו נכנסנו לשידורי לילה, מחצות, הפעלנו גם שידורי לילה כדי שלפחות ניתן איזה שהוא פיצוי לאלה שערים בלילה.
היו"ר קולט אביטל
אני בכל זאת אני חייבת לחזור לענין הזה, ויש סיבה שכן קשורה לועדה הזאת, כי קבלתי הרבה מאד תלונות בנושא אנגלית. הרי אנגלית נועד לדוברי אנגלית בארץ, והם לא מעטים, ויש עכשיו גם הרבה עולים מארצות הברית, וכל השגרירים הזרים, גם אנשים בחוץ לארץ, בוא נגיד שהעולם האנגלוסקסי, הוא לא עולם מבוטל, אז מעבירים את השידורים לשעה 6 וחצי בבוקר, שאף אחד לא קם להקשיב, 7 לפחות חלק מהאנשים קמו והקשיבו, 6 וחצי אף אחד לא מקשיב לזה, אף אחד לא מוכן לקום בבוקר ב-6 וחצי כדי לפתוח ולהקשיב.
ז'וליאן זנודה
נציג התאחדות עולי צרפת. אותו דבר, אם האנגלית מתחילים ב-6 וחצי, צרפתים ממשיכים ברבע לשבע. חוץ מזה, הבעיה שלנו זה לא רק ענין של קליטה, זה ענין של עידוד עליה. שהיום כולם מדברים גם, יש לנו קשר אחרי העבודה שאנחנו עשינו עם כל הרדיו ז'וויף בכל צרפת, בבלגיה זאת אומרת הם מוכנים לקחת שידורים שלנו, ולתת תהליכי חצי מיליון יהודים בצרפת ו-100, 150 דוברי צרפתית מספרד, בלגיה ועוד, עכשיו כדי להגיד את השידור של רבע לשבע שמה זה פחות שעה, זה רבע לשש, הטכנאי שם צריך להגיע למשרד שלהם ב-5 בבוקר, הוא אומר.
יורי שטרן
השעה הזאת היא בשביל מונטריאול, שם זה מסתדר יפה מאד. ולשם זה לא מגיע.
שמואל בן צבי
אני רוצה להבהיר כמה דברים כי יש הרבה דברים שהם בגלל זה אומרים נגנב, אני חייב להגיד שההגדרה הזאת היא הגדרה, כאדם אזרח מן השורה, זה הגדרה פוליטית, הכסף נגנב כשמכניסים אותו לכיס, אבל אם כסף הועבר יכול להיות אי סדרים, יכול להיות, נגנב, זה רע מאד. אני רוצה להגיד משהו, יש גם תשובה זה לא יכול להיות שחבר כנסת מדבר והבן אדם שהוא צריך לענות הוא לא לענות. אנחנו שנינו מאותו הצד.
היו"ר קולט אביטל
אתה חושב שאני לא נתתי לך עד עכשיו לענות? על מה אתה מתלונן.
שמואל בן צבי
על זה אני מתלונן. אני רוצה להגיד דבר כזה. המדיניות, החלוקה של השידורים, רשות השידור, אנחנו שידור ציבורי אנחנו לא יכולים, אני לא יכול לקבל החלטה כזו וככה אני נותן לשידורים אלה.
היו"ר קולט אביטל
אבל אנחנו צריכים לדעת מה הכתובת שלנו לענין הזה. כועדה יש לנו כמה הערות על החלוקה, על הדרך, על השעות.
שמואל בן צבי
אנחנו חשבנו שבשעה 7 אולי לאנגלית באמת וצרפתית זה טוב מאד להתחיל, זה פשוט חשוב, אני מסכים.
היו"ר קולט אביטל
ממש, יקומו אנשים ב-5 בבוקר יצחצחו שיניים ויחכו לשמוע את החדשות.
שמואל בן צבי
אני רוצה להגיד, אבל על חשבון של שעה 7 של חדשות בשפה הרוסית. ואז אני צריך להכניס באמת, אני דובר רוסית אז אני יכול יותר לתקוף, אני אומר בוא נתחיל ב-7 ליום יום באנגלית וצרפתית, ואני אומר אני לא רוצה לפגוע בשידורים ברוסית ב-7.
היו"ר קולט אביטל
איך זה היה קודם, מתי היו השידורים באנגלית?
יוני בן מנחם
כל השידורים, הם היו ברשת אחרת, ברשתות אחרות. זה לא חכמה להזיז, אנחנו יכולים להעביר את אנגלית, צרפתית לשעה של פריים טיים, זה על חשבון הרוסית, זה המשמעות של זה.
היו"ר קולט אביטל
יכול להיות שיהיו פה כעסים של אנשים אחרים, אבל בואו נהיה הגיוניים. אם למי שהוא יש 11 וחצי שעות ליום, ולמישהו אחר יש שעה ליום, ואנחנו מדברים בכל זאת על ציבור רחב גם בחוץ לארץ וגם בארץ, גם צרפתית וגם אנגלית, אולי בכל זאת אפשר להתחשב בזה ולא לדחוף את האנגלית והצרפתית לשעות שאף אחד לא מקשיב. בכל זאת, אולי אפשר לעשות את זה - -
יוני בן מנחם
אז את פוגעת במיליון רוסים פה בארץ.
היו"ר קולט אביטל
אז תעשה את זה בחצי, תעשה את זה ב-7 וחצי. מה קרה?
יוני בן מנחם
זה בא לדיון בועדת הרדיו, במוסדות רשות השידור, זאת החלטה שהתקבלה, זה לא אנחנו קובעים את זה.
היו"ר קולט אביטל
זה לא פייר, צריכים להביא את ההחלטה.
יורי שטרן
הדבר האחרון שרציתי שיצא מהדיון הזה, זה באמת צמצום שעות השידורים.
היו"ר קולט אביטל
לא, אף אחד לא מבקש לצמצם.
יוני בן מנחם
אם אנחנו נעביר את זה לפריים טיים, זה יהיה על חשבון הרוסית, אני רוצה להבהיר את זה.
היו"ר קולט אביטל
למה, כמה מ-7 עד 7 וחצי, רוסית. אפשר ב-7 וחצי אנגלית.
יוני בן מנחם
אבל אז את פוגעת ברוסית, זה פוגע במיליון רוסים.
היו"ר קולט אביטל
למה שעה, למה לא מספיקה חצי שעה לחדשות?
יורי שטרן
כי מ-7 עד 7:45 זו סקירת עתונות, אחר כך ב-8,
היו"ר קולט אביטל
שלושת רבעי שעה סקירת עתונות?
יורי שטרן
אני רוצה למקד את תשומת לבנו במשהו אחר. פעם היתה הפרדה בין קול ישראל לגולה, ולקול ישראל פנימי. גם בשפות הערביות. מה קרה שאז שאיחדו את זה, ובאמת ההחלטה שלנו צריכה להיות להוסיף ליממת שידור של רק"ע עוד איזה שעתיים שלוש, במקום 24 שעות שיהיו להם 27, זה לא עניין של כסף, הקב"ה ככה בנה את היום, אין יותר שעות, זה כבר מעבר ליכולת אפילו של שר האוצר.
יוני בן מנחם
יש עוד נושא חשוב אחד ששכחנו להגיד לכם, אנחנו מעבירים גם פעם ראשונה את השידורים באינטרנט.
יורי שטרן
זה באמת יפה, נקלט גם בתפוצות. אז מה שאני רציתי לבקש כהחלטת הועדה - - -,
סופה לנדבר
שאלה, הגיעו אלי שמועות ואני מדברת על שמועות, אבל שבעצם כמה עובדים ותיקים של אנורטה הציעו להם לצאת לפנסיה. האם זה נכון.
יוני בן מנחם
יש הצעה של רשות השידור לכל עובדי הרשות, הרדיו והטלויזיה, לפרישה מרצון בתנאים מועדפים, לכולם, מרצון בתנאים מועדפים, לכולם, זה לא ספציפית חלילה וחס לעובד.
היו"ר קולט אביטל
זה לכל המוסדות, לשרות הציבורי בכלל. אנחנו שמים לב, אבל זה לכל אורך הדרך, אצל כולם, אם זה מרצון.
יוני בן מנחם
עד כמה שידוע לי מספר הנענים לפרישה מרצון אולי הגיעו לששה, שבעה ברדיו, זה הכל.
סופה לנדבר
אם זה פרישה מרצון, זה מרצון, אבל אם זה בכח אז אנחנו לא מסכימים.
פאינה קירשנבאום
רציתי להגיד שכולנו יודעים שאורך התקציב הוא בדיוק 12 חודש, מכיוון שלרשות השידור לקח ממאי עד נובמבר להעביר 240 אלף שקל, ועכשיו אנחנו מעלים כל מיני שאלות שיכול להיות שיקח להם עוד חודש וחצי לתת לנו תשובות, אני לא הייתי רוצה שנגיע ל-31 לדצמבר ונקבל תשובה אנחנו מצטערים אבל שנת התקציב נגמרה והכסף הלך ואין מה לעשות היום. ולכן הייתי מבקשת ממך קודם כל לקבוע איזה לוח זמנים לקבלת תשובות ולקבלת החלטות מה עושים עם הכסף, בכדי שיהיה לנו מספיק זמן לנצל את הכסף למטרות שלו הוא מיועד.
היו"ר קולט אביטל
זה בהנחה שמקובל עליך רק 1.1 מיליון.
פאינה קירשנבאום
אני אומרת שכל התקציב.
מולו עלם טמיית
אני רק אתיחס למה שאת אמרת. אמרת קודם שעה 55 דקות לתכנית באמהרית, ובעצם באמהרית זה נראה לי זה ממש, זה נראה לי כמות קטנה לכמות אם זה 24 שעות, בגלל זה לא הזמן שאנחנו נסתפק בגלל בואו לא נשכח כל אחד - -
היו"ר קולט אביטל
אני אשאל אותך שאלה. השידורים החוזרים האלה בלילה זה עוזר לקהילה או לא?
מולו עלם טמיית
בלילה ממש לא. אבל בואו לא נשכח, כל אחד שידליק את הטלויזיה אם זה בצרפתית ואם זה ברוסית אתה יכול לראות בכל השפות אבל אמהרית אתה לא תראה. חוץ מיום שישי. אני מסכים עם יורי, אני בעצם לא מתכוון לפגוע ברוסית או רומנית, אבל בכל זאת עדיין זה נשמע דבר אבסורדי דבר כזה, ואני מתכוון לא עיתונים, לא רדיו, לא טלויזיה בשפה האמהרית, אין תרבות מזה.
היו"ר קולט אביטל
גברתי, את יכולה לתת לנו איזה אמדן יש לכם, אתם יודעים כמה אחוזים מהקהילה מקשיבים לרדיו.
צגה מלקו
אני יכולה להגיד, בערד עשו סקר, עד 20% אני חושבת אין שום תחנה או שידור שיש לו אחוז האזנה גבוה כמו באמהרית, כי האוכלוסיה קודם כל עולה חדשה, ושני האוכלוסיה אנלפביתית, רובה, והשפה אמהרית, ואין להם שום עיתונים ואין לנו גם, ואם יש אז פעם בחודש, זה הוצאות של ארגון וזה עוזר שהאוכלוסיה לא קוראת. אז לכם יש אחוז האזנה מאד גבוה, וכתוצאה מזה גם רוב הארגונים, כמו משרד הבריאות רוצים להעביר איזה אינפורמציה על הבריאות, חוק ומשפט.
היו"ר קולט אביטל
אני יודעת כי גם אנחנו פנינו כועדה בכל הנושא של אלימות נגד נשים וכו'.
צגה מלקו
כל דבר שרוצים להעביר לקהילה, יש רק רדיו.
מרק חביב
התאחדות עולי צרפת. נוסיף לנושא של השעות, אנחנו מדברים על אימולגיה, על קהילה של צרפתים, שיש להם קשיים לבוא, לא באים, איך עושים לעשות שיבואו, ופה אני רואה, והיה שידור ב-7 ורבע, בצרפתית, פה אני רואה שיש 11 וחצי שעות לרוסית, הורידו כמו שאת אמרת באנגלית וגם בצרפתית שצריך שעה הרבה יותר צעירה, אפשר לקחת 7 וחצי, 8, אבל אנחנו חייבים כי לא רק קול ישראל בצרפתית שומעים אותו בארץ אבל הרבה מאד שומעים אותו בצרפת. וזה מאד חשוב. וזה קהילה שמחכה לזה. כי הרדיו המקומי בצרפת הוא של היהודים היא לא עונה לצרכים של - - -,
היו"ר קולט אביטל
למען הסדר הטוב וכדי נדייק לכל הרדיו הצרפתים יש גם כתבים בארץ. אני מדברת על הרדיו ז'י, וכל אלה. מי שהם מקבלים גם בכל יום חדשות דרך הכתבים פה בארץ.
מרק חביב
אני מכירת גם את הכתבים, אבל מה הם נותנים חדשות שקצור של העתונים, ערפאת בפריס, או שרון והתנתקות. זאת אומרת מה שהם מצירים, את האנשים הקהילה בפריז לא מקבלים וליון ובמרסיי ובמופלי, לא רוצים לבוא עכשיו ולעשות את הכל לעבור את כל השידורים. תני לנו רק באנגלית ובצרפתית את השעות יותר טובות, בשביל ההקשבה לחוץ לארץ. אנשים פה יש מיליון, מיליון וחצי דוברי צרפתית הם יכולים לעשות דרך אינטרנט, דרך ערוץ 7, שהם נותנים להם, לצערי הרב היום, רדיו פרנז אינטרנציונל, שממש מגיע לישראל, אבל משדרים מ-7 וחצי עד 8, דרך בירות ורדיו מונטה קרלו, נותנים, יש מספיק, אבל מה שאנחנו צריכים עכשיו לפעול בעידוד עליה, לתת אפשרויות, הייתי השבוע במונפוליה, היה כנס של כל הרדיו ז'וויף כל צרפת, הם דורשים ומבקשים חדשות ממנו ישיר מישראל, חוץ מהכל ספורט שלהם שיש להם פה.
מרינה סולודקין
קודם כל, אם תהיה התאוששות שמבטיח שר האוצר, מה שאני רוצה לומר שיש שנים רזות עכשיו, ושנים מאד רזות, אנחנו צריכים להחזיר את כל השידורים בצרפתית, אנגלית בגודל שהיה בגלל שזה חשוב לעידוד העליה ולתפוצות. אני חושבת בועדה זאת צריכים לומר את הדברים האלה. אני לא קיבלתי תשובה, מה עשו מ-2 מיליון שקל ממאי עד אוקטובר.
היו"ר קולט אביטל
אתן לך תשובה מפורטת. מ-2 מיליון,. הלכה למעשה העבירו 240 אלף, יש הבטחה שתוך כמה ימים יעבור עוד 800 אלף, בזה יסתפקו משום בערך 1.1 מיליון הולך למה שנקרא עובר האדס, לקופה הכללית כדי לעזור להחזיק. זאת התשובה. עכשיו, בשלב הזה אנחנו יודעים שרק 240 אלף,
מרינה סולודקין
אבל בהסכם הקואליציוני שיורי ואחרים חתמו, בצורה מאד מאד בגבורה רמה, אז לא היה שזה הולך לקופה כללית. גם בהבהרה לא כתוב כך. מה שאני אומרת, אנחנו שומעים - -
היו"ר קולט אביטל
העברה, רדיו רק"ע, כל אחד יכול לפרש איך שהוא רוצה. זאת הבעיה, כשאת לא צובעת ישר ואומרת זה נועד רק לשידורים, זה לא נועד להחזקה, אז צריך לשים לב.
מרינה סולודקין
לצערי הרב אולי אנחנו שומעים - - -,
היו"ר קולט אביטל
בדרך כלל כך קורה בכל המערכת. מקבלים כסף וכל אחד - - -,
יורי שטרן
רציתי לשאול, אתה הזכרת את האינטרנט וזאת באמת יוזמה מבורכת, אני פעם הופתעתי, נתתי ראיון במוסקבה לרדיו מקומי, ופתאום מישהו מהמאזינים ברדיו רק"ע אתמול שודר כך וכך, הופתעתי, במוסקבה שומעים רדיו רק"ע, מתברר שזה באינטרנט. האם אינטרנט לא יכול להוות פיצוי חלקי או מענה לחלקי לאותה מצוקה של שעות שידור, שאנחנו רואים אותה. אבל חלקי. למשל לחו"ל. הרי זה גם נקלט.
היו"ר קולט אביטל
אם אתה מדבר על האינטרנט, הרי הם יכולים להעלות את זה על אינטרנט ברגע שהשידור חי או קיים, הוא לא יכול בפריז לקבל את זה באינטרנט כל כך - -
יורי שטרן
אפשר, ערוץ 7 קיים היום רק באינטרנט. והם מראיינים אנשים ומשדרים אז אולי פה.
יוני בן מנחם
אני רק רוצה כדי שפה כל העסק הלך על הענין של הכסף, ולא נתפסתם כל כך בפרופורציה המתאימה, למאמץ שעשינו להגדלה, הפיכה של הרשת ל-24 שעות ביממה, העברה של השידורים באינטרנט, הקשרים הבינלאומיים, הריכוז של כל השפות, אני רוצה להגיד לסיכום כדי, אתם עומדים לקבל החלטה שזה יהיה ברור שכל הענין של הלוח השידורים. מי שקובע אותו זה המוסדות של רשות השידור וזה ועדת רדיו של מליאת רשות השידור, ושמעתי שם על הויכוחים שרצו בכלל לבטל את השידורים ברומנית ואנחנו שם עמדנו בפרץ ונלחמנו נגד הדבר הזה, ולכן אתם צריכים לקחת את זה בחשבון להחלטות שלכם, שבסך הכל יש 24 שעות ביממה, ושינוי, כל שינוי שיעשה לפי הערכתי יהיה על חשבון השידורים ברוסית בסופו של דבר מכיון שזה מרכיב את רוב לוח השידורים וצריכים לקחת את זה בחשבון. זה מיליון אזרחים פה בארץ, ששומעים את השידורים.
ראובן שלום
אני חבר מליאת רשות השידור. אני הייתי רוצה להשאר ברמת העקרון, בחובות ולא ברמה של X עובדים, רשות השידור היא רשות ממלכתית שיש לה חובות ולא רק על פי - -, וחלק מהחובות האלה במדינה כמו מדינת ישראל שהמהות של המדינה קולטת עליה ועם זיקה מיוחדת ליהדות התפוצות, יש לה חובה מובנית למלאות את התפקידים האלה.

אני לא מבין את הענין הזה של כסף, לא יודע למה זה צריך להיות קשור להסכם קואליציוני, ובשנה הבאה לא יהיה הסכם קואליציוני כזה, אני חושב שזה לא נכון, התקציב הזה צריך להיות חלק מתקציב המובנה והרגיל.
היו"ר קולט אביטל
אבל את זה אתה צריך להגיד לרשות השידור, כי אנחנו מסכימים איתך. הבעיה נבעה, זה אילצו ללכת לבקש את הכסף זה כרגע אחרון כדי להתחיל אחרי שהורידו את הכסף.
ראובן שלום
אסור שרשת רק"ע כמו שאסור שדברים אחרים שקשורים לעולים יהיו בני ערובה של הסכם קואליציוני או הסכמים אחרים. ולשאלה מה עושים, תקציב רשות השידור יש לו מספר תחנות, תקציב הרשות מאושר במספר מסגרות, גם לממשלה וגם לכנסת יש מעמד בתקציב הרשות. תקציב הרשות מאושר בכנסת. אז אני חושב שחברי הכנסת יטיבו לעשות אם במקום לעשות את זה שהסדר קואליציוני שיהיה נכון לשנה אחת ולא יהיה נכון לשנים אחרות, אלא יביאו את זה באופן מובנה.
קריאה
זו נאיביות להגיד.

היו"ר קולט

השאלה איך ועדת הכספים פועלת.
ראובן שלום
אם ועדת הכספים, ואני מניח שזו הועדה שמאשרת את התקציב, תהיה צומת לנושאים האלה, אז יכול להיות שה-2 מיליון צריכים להפנות ישירות ולהיות באופן מובנה, מה יקרה בשנה הבאה, מי יהיה ערב שיהיה הסכם קואליציוני כזה, אז אפשר להפקיר את זה כך או כך. לכן אני אומר, צריך להיות וצריך לדאוג שהועדה הזו, כועדה של עליה ותפוצות יהיה לה בקטע מסוים של דיונים בועדת הכספים יהיה לה מעמד מסוים בהתיחסות לזה, ויושבת ראש הועדה, וחברים נוספים יוכלו להביע את דעתם בקשר לרשת רק"ע ושידורים אלה בועדת הכספים.
לואיזה וליטסקי
אני לא חושבת שיתיחסו לנושאים האלה באופן כללי, כי דובר על כספים מאד מסוימים, אז אם מדברים על זה באופן כללי, בהמשך למה שראובן אמר, וכבר ניסינו לעשות את זה גם בעבר, מה שיכול לדעתנו, מה שיכול להשיג את המפה של רדיו רק"ע, לחוקק חוק שיסדיר את המעמד של התחנה הזאת, כמו שידורי רדיו בערבית מוסדרים בחוק רשות השידור, כמו שידורי רדיו לענייני תפוצות, - -
מרינה סולודקין
הכל בתוכו, מה קורה עם שידורים בערבית, ואני בועדת החינוך גם בנושא זה נלחמת.
לואיזה וליטסקי
אני חושבת שראוי שמדינת ישראל תסדיר את המעמד של שירותים בשפות השונות כחלק מקליטת העליה. ניסינו לעשות את זה בעבר, כשר שרנסקי, זה נעצר בגלל שועדה מיוחדת למעמד של רשות השידור על שם דינור, זה נעצר שם וביקשו מאיתנו להמתין עם זה. יכול מאד להיות שזה שעת כושר באמת להתחיל לפעול.
היו"ר קולט אביטל
אני מתקרבת לסכום, אני מצטערת שיוני לא פה, הוא בוודאי יחזור ונעביר אליו גם את ההחלטות. נתחיל מהצד הקל, ונמשיך לכיוון הכבד.

קודם כל אנחנו נפנה לועדת הכספים, אנחנו דורשים מרשות השידור לנצל את מלוא הכסף את ה-2 מיליון שהועברו לרדיו רק"ע, אך ורק לנושא של שידורים וכמובן אם צריך ציוד. אבל ספציפית אך ורק לזה ולא לתקורות, ובענין הזה אנחנו גם נפנה לועדת הכספים ואולי לועדת הביקורת, אנחנו צריכים לראות איך הדבר הזה באמת יפעל. אנחנו נרצה כמובן לקבל מכם, פירוט, תוך שבוע אם אפשר, על 11.6 מיליון איך הם מוצאים, מה הפרופורציה המוצאת ביניהם. איך וכמה מזה נשאר לשידורים בארץ, כמה מזה מוקדש לחוץ לארץ.

אני מניחה שלא צריך להיות מאד קשה לעשות את זה, אנחנו גם מבקשים לקבל פירוט, אלא סכום גלובלי, כי אז אנחנו נראה מה הפרופורציה בין ההכנסות לבין מה שמוקדש לרדיו רק"ע, ואם באמת מסתבר שמהפרסומות נכנס יותר כסף וגם עם 2 המיליון האלה, בעצם חלק מהכסף עכשיו, אנחנו מבקשים, או דורשים, לקבל מרשות השידור תוך שבוע ימים פירוט של, או יותר נכון התחיבות, עד איזה תאריך יעברו ה-800 אלף הנוספים האלה, בינתיים במילא אמרת שהם עומדים לעבור בימים הקרובים.

נא תודיעו לנו בכתב על 240 אלף שהועברו, ומתי יועברו ה-800 אלף הנוספים שעליהם דיברת, כי אנחנו לפחות בקטע הזה, למרות שאנחנו לא מוותרים על היתר, רוצים שהחלק הזה יגיע מבעוד מועד. ואנחנו בהחלט, יחד כמה חברים פה, ניגש לנושא החקיקה כדי לעגן בחוק את הנושא של השידורים של רדיו רק"ע, בנפרד ובנוסף אנחנו חושבים, ואני אומרת את זה ומסתפקת בינתיים בשפה אחת. בכל הענין הזה של השידורים לחו"ל יש לך בארץ שעה ו-5 דקות, או שעה ו-15 דקות באמהרית באמת לא מספיקים.

פה השיקול לא צריך להיות רק פרופורציוני לגודל האוכלוסיה, השיקול צריך להיות גם מותאם לצרכים של האוכלוסיה שאין לה שום מקור מידע אחר, שום דרך אחרת שלנו, של החברה, לתקשר איתה. זה המקור היחידי. מזה הם ניזונים. אז אי אפשר קהילה שלמה שמונה היום 100 אלף איש, לא לתת את המענה לצרכים שלה.

דבר אחרון, אנחנו נפנה, אני מבינה שזה לא נתון בידך, אבל אנחנו כן נפנה ונראה לי שהדבר הזה הוא בהחלט חושב, אנחנו כן נפנה להנהלת הרשות, כדי לראות איך ניתן חלק מהשידורים בכל זאת לראות שהם יהיו בשעות סבירות. לא מתקבל על הדעת של הציבור הצרפתי והאנגלי צריך רק ב-6 בבוקר או ב-6 וחצי בבוקר ואי אפשר להגיע לשעות אחרות. ואנחנו בהחלט נקח לתשומת לבנו את מה שאתה אומר, ונפעל בועדת הכספים, כדי שהנושא הזה יהיה קבוע, ובוודאי שיקבל מענה אם הוא יהיה בחוק אבל שהוא יהיה קבוע לפחות בתקציבים מידי שנה בשנה כדי לא נצטרך להתמקח.
יורי שטרן
שתי תוספות אם אפשר, אני רוצה לשמוע מרשות השידור את לוח הזמנים לגבי כל התחום הזה. מה שאמרת אנחנו לא מוותרים ולכן 800 זה מידית, אבל אנחנו רוצים שתהיה החלטה, והחלטה שיש לה תאריכים ובוא לא נשכח שזה סוף השנה, אתם גם צריכים להבטיח שמה שלא עובר השנה יעבור בשנה הבאה, כהעברה משנה זו ולא על חשבון התקציב הבא.

דבר שני, הייתי מבקש מועדת עליה, קליטה והתפוצות באמת להתחיל לפעול לחזרה או הקמה מחדש של קול ישראל לגולה, כירק במקביל אנחנו יכולים לספק את הצרכים האלה, אם זה בתוך אותם 24 השעות, - -
היו"ר קולט אביטל
אולי צריך לקיים ישיבה עם ועדת הכלכלה.



הישיבה ננעלה בשעה 12:00

קוד המקור של הנתונים