ישיבת ועדה של הכנסת ה-16 מתאריך 04/08/2004

פרוטוקול

 
א' - תקנות מקורות אנרגיה (יעילות אנרגטית, סימון אנרגטי ודירוג אנרגטי במזגנים)

2
ועדת הכלכלה
4.8.2004
הכנסת השש עשרה נוסח לא מתוקן
מושב שני

פרוטוקול מס' 252
מישיבת ועדת הכלכלה
יום רביעי י"ז באב התשס"ד, (4.8.2004) שעה 08:00

ס ד ר ה י ו ם: תקנות מקורות אנרגיה (יעילות אנרגטית, סימון אנרגטי ודירוג
אנרגטי במזגנים), התשס"ד - 2004
נכחו
חברי הוועדה: שלום שמחון – היו"ר
דניאל בנלולו
אבשלום וילן
אליעזר כהן
מלי פולישוק
מוזמנים
ולדימיר נמירובסקי – סמנכ"ל תשתיות אנרגיה, המשרד לתשתיות
לאומיות
עו"ד זאב גרוס – לשכה משפטית משרד לתשתיות לאומיות
עוזי מרדכי – מהנדס איגוד תעשיות מתכת
רפי פרידמן – מנכ"ל אלקטרה
סורין לוי – אלקטרה
פיני שלזינגר – תדיראן
עדי פרי – טורנדו
דורון עמיר – אקון טק
ראובן קמחי – קריסטל
נעמה בר-גד – איגוד לשכות המסחר
עו"ד ג'וש פדרסן – משרד איכות הסביבה
ייעוץ משפטי
אתי בנדלר
מנהלת הוועדה
לאה ורון
נרשם על-ידי
חבר המתרגמים בע"מ
היו”ר שלום שמחון
אנחנו ברשותכם נפתח את הישיבה בנושא תקנות מקורות אנרגיה, יעילות אנרגטית, סימון אנרגטי ודירוג אנרגטי במזגנים, התשס"ד – 2004, ועד שתצטרף אלינו היועצת המשפטית בינתיים נעשה התייחסויות כלליות. בבקשה, מי פותח מטעמכם?
זאב גרוס
כזכור ליו"ר לפני כשנה אדוני היושב ראש זימן את אנשי משרד התשתיות לישיבה שבה השמיעו הארגונים הסתייגויות. במצוות הוועדה משרד התשתיות נכנס לדיונים עם היצרנים ועם היבואנים, והתקנות שמונחות היום על שולחן הוועדה הם פרי העבודה הזאת. פרט לנושא אחד שהוא נושא שבעקבות העובדה שלא הצלחנו להגיע לעמק השווה לגבי הוראות מעבר אז הנושא הזה יועלה, כל צד יציע או יעלה את עמדותיו, אנחנו בנושא הוראות המעבר אנחנו נפנה בבקשה לוועדה שתסייע לנו להכריע בנושא הזה,
לאה ורון
עו"ד גרוס, אם אפשר להתמקד גם במה הולכות התקנות לעשות. חברי הכנסת לא מצויים בתוך התקנות עצמן.
זאב גרוס
קודם כל מדובר כאן בהחלפת התקנות המקוריות, היום יש תקנות מקורות אנרגיה לגבי יעילות אנרגטית של מזגנים,
לאה ורון
מה הכוונה ביעילות אנרגטית של מזגנים?
זאב גרוס
יעילות אנרגטית זו תפוקת הקור שמקבלים ליחידת חשמל. ככל שמקבלים יותר קור מיחידת חשמל המזגן יותר יעיל. היחידה של מדידת היעילות נקראת COP, שזה בעצם תחשוב של חלוקת הקור ביחידות האנרגיה, וככל שהערך הזה גבוה יותר ככה היעילות גבוהה יותר.

התקנות המקוריות קבעו שלוש תחנות, שהתחנה האחרונה היתה בראשון לראשון 2004, ואז ה-COP באותה תחנה היה אמור להיות שלוש, מפאת הגדלת המזגנים, מפאת התקן שהיה באותה עת, לא כל המזגנים נכללו. בעקבות העבודה שהחלה במצוות הוועדה התקנות החדשות מרחיבות את תחולתן על סוגי מזגנים שלא היו מופיעים בתוך ההגדרה של מזגנים בתקנות המקוריות, ושנית הן מסדירות את נושא היעילות המינימלית וקובעות תקנות עד שנת 2011, ופה אני מבקש גם להצהיר לפרוטוקול, כפי שסוכם גם עם הארגונים וגם עם היצרנים שהתחנה של 2011 וגם ההמשך יידון החל משנת 2009. בכל אופן יש תחנות עד שנת 2011, וכאן אנחנו גם הכנסנו חידוש בעולם המזגנים הישראלי,
היו”ר שלום שמחון
מה הנקודה שרצית שנכריע בה?
זאב גרוס
הוראות המעבר.
אבשלום וילן
אתם ביקשתם שנה הוראות מעבר, נכון?
זאב גרוס
לא, אנחנו ביקשנו דחיית ה-COP בשנה כדי לאפשר את השלמת העבודה על התקנות האלה. מבחינתנו במידה ומסיבה זו או אחרת התקנות האלה לא יעברו, ה-COP3 ייכנס לתוקף גם ככה ב-1.1.2005. תחילת תוקפן של התקנות האלה גם ב-1.1.2005.
רפי פרידמן
אנחנו חשבנו על הנושא הזה וחשבנו שסביר לתת איזה שהוא טולרנס של זמן, בעצם למזער בסקטור הזה של המזגנים הקטנים, שמדובר בעיקר עליהם כרגע, כולם יבואנים, גם היצרנים הם יבואנים. חשבנו שיהיה הגיוני לתת איזה שהוא טולרנס כי אנשים לא יכולים לתכנן מהיום למחר,
היו”ר שלום שמחון
מה אתם מבקשים?
רפי פרידמן
אנחנו מבקשים שהתקנות שתיכנסנה לתוקף אפשר יהיה לייבא עד תאריך מסויים, נאמר אוגוסט או ספטמבר או אוקטובר, משהו כזה,
היו”ר שלום שמחון
באיזו שנה?
רפי פרידמן
השנה, ולמכור עד מרץ שנה הבאה נאמר.
היו”ר שלום שמחון
אתה מדבר בשם היצרנים. מישהו מהיבואנים רוצה?
דורון עמיר
אנחנו מבקשים לדחות את הכניסה של התקנות האלה,
היו”ר שלום שמחון
למתי?
דורון עמיר
אנחנו רוצים לדחות אותם בשנתיים, ל-2007. הסיבה היא שבכל העולם הולכים, המגמה היא על COP יותר נמוך, יחד עם תהליך אחר, שבו אנחנו מאוד תומכים, ואני חושב שלא הוזכר פה, זה הנושא של תויות אנרגיה. כי זה הזמן שאנחנו מקוים לפחות מהיצרניות שבו המחירים, זאת הסיבה שאותה אנחנו מציגים, שבה מחירי המזגנים יוכלו להישאר ברמה הנוכחית. היום להביא מזגן עם COP גבוה, שהמשמעות היא לעבור לגז חדש, ולעשות שינויים מרחיקי לכת במזגן, יעלו את המחיר שלו. ומה שאנחנו מציעים זה לתת לצרכן להחליט על פי תוית אנרגיה, זה תהליך שעכשיו גם מובל על ידי משרד התשתיות ואנחנו תומכים בו, מי יותר חסכוני, מי יותר יעיל, ולפי זה להחליט איזה מזגן לקנות.
היו”ר שלום שמחון
זאת אומרת אם הוא יחליט לפי התקנות הנוכחיות זה יעלה לו יותר יקר. אם הוא יחליט להישאר במתכונת השניה זה יעלה לו יותר בזול עד 2007.
דורון עמיר
נכון. ב-2007 יקרה תהליך שקורה במוצרים מסחריים בענף המיזוג כבר עכשיו, אני לדוגמא מביא מערכות גדולות, מסחריות, יפניות, כשהשוק היפני הוא השוק שמוביל את כל הנושא הזה של מזגנים איכותיים ביעילות מאוד גבוהה. המערכת שאנחנו עוברים עכשיו לארץ, ועוד חברה בשוק, נשארות באותה רמת מחירים, ב-COP מאוד גבוה, באותה רמת מחירים קודמת. והסיבה שהמערכות האלה כבר היום מאוד פופולריות בעולם. במזגנים רגילים, שהזכיר אותם קודם מר פרידמן, המחיר יעלה, כי עדיין זה לא פופולרי בעולם.
היו”ר שלום שמחון
אתה מבקש שהתקנות ייכנסו לתוקף בינואר 2007,
דורון עמיר
נכון, כי אז רמת המחירים תהיה כמו היום. כי אז רמת המחירים תהיה כמו היום. אני עוד פעם מדגיש את העניין הזה. יש לי פה קטלוגים מוכנים, אני יכול מחר בבוקר להתחיל להביא מזגנים כאלה. חברת מיצובישי מייצרת אותם בשוק היפני, זה מה שיש. היום הרמה היא מאוד מאוד נמוכה כי אירופה הגדולה עדיין לא הגיעה לזה. ולכן הם אומרים לי בואו תעשו את זה בהדרגה, כמו כל מדינות העולם. בשנת 2007, זה מה שאנחנו צופים, תוך שנתיים, זה יהיה כל כך פופולרי, לא נצטרך לייצר במיוחד בשבילכם, את הכמויות הקטנות של מדינת ישראל, ולכן רמת המחירים תהיה זהה.
עדי פרי
בניגוד וגם כדי לחזק את דבריו של דורון, מרבית המזגנים שמיובאים לארץ מיוצרים בסין. אם השוק היפני כבר יש לו מוצרים שמוכנים לזה אבל הם יקרים, בשוק הסיני, אצל היצרנים הגדולים בשוק הסיני, אני מדבר על היצרנים שמייצרים חמישה או שישה מליוני מזגנים בשנה, הם בכלל לא מוכנים לדבר הזה. הם לא ערוכים לזה. הם מחכים לראות שהדרישה תתחיל לבוא מאירופה, בעוד שנה שנתיים, ואז לפתח את המוצרים במהלך השנה הבאה.

כיום, ממחקר שעשינו אצל היצרנים שאנחנו עובדים אתם, ואנחנו מדברים על היצרנים הכי גדולים בעולם בעצם, המצב של COP3, אפילו עם גז מתקדם יותר מחייב פתרון הרבה יותר יקר, זאת אומרת פתרון שיעלה בין שבעים למאה אחוז יותר.
עוזי מרדכי
שמי עוזי מרדכי מהתאחדות התעשיינים. אני רוצה לומר שטיפול בתקנות נמשך כבר קרוב לשנתיים, בשיתוף מלא עם משרד התשתיות, ומבחינת משרד התשתיות בתאום מלא עם כל הגורמים. אנחנו נכחנו כבר בלא מעט ישיבות שבהן גם היצרנים ישבו וגם היבואנים ישבו. הדברים ידועים לכולם. הנושא של תחזיות האנרגיה מטופל במסגרת התקנות האלה, אנחנו נמצאים היום בזמן, אני יוצא כנגד הטענה שצריך לדחות את התקנות. אני חושב שצריך לאשר את התקנות. אם אפשר להגיד עוד שמבחינת תויות האנרגיה לכל היבואנים אין שום בעיה להפעיל את זה ממחר כבר.
היו”ר שלום שמחון
מאגוד לשכות המסחר יש פה מישהו?
נעמה בר-גד
כן, אנחנו מייצגים את היבואנים, אז דעתי כדעתם.
היו”ר שלום שמחון
המועצה לצרכנות, יש פה מישהו? אם לא אז אני אקריא פה את עמדתם כפי שהיא הגיעה אלינו לוועדה. התאריך שלושה באוגוסט 2004. עמדת המועצה לצרכנות היא שלאחר חמש שנים שניתנו ליצרנים וליבואנים להיערכות לרף היעילות החדש אין מקום לדחייה נוספת של כניסת הרף לתוקף בעוד שלוש שנים ואף יותר. בנוסף גם הטענה שההקלות ניתנו עבור חלק קטן מהמזגנים הנמכרים מן הראוי שתגובה בנתונים ונבקש שיומצאו למועצה נתונים המגבים וכו'.
פיני שלזינגר
אני מייצג את תאדירן. צריך וכדאי להמשיך קדימה. העסק הזה נמשך הרבה זמן, ובעצם כולנו בתחום של המוצרים הרלוונטיים של ה-COP שלוש, כולנו באותו מצב. כולנו יבואנים, גם אנחנו, גם היבואנים הקטנים. התהליך הזה, המקורות שלו בסין כולם פתוחים, כולם בנמצא, בצדק אומרים תהיה התייקרות, לא של שבעים ומאה אחוז, סדר גודל של עשרה, עשרים אחוז. התהליך הזה שמטרתו היתה לחסוך באנרגיה, אין צורך לשגע אותנו יותר מידי זמן. הוחלט, צריך כבר לסיים את התהליך הזה.
עדי פרי
אנחנו בדקנו עם היצרנים הגדולים בסין, הנתון של עשרים אחוז הוא נתון שאנחנו בדקנו את זה עם כמה יצרנים, אנחנו גם עובדים עם הגדול ביותר וגם עם מספר שתיים בסין, מדובר במליוני מזגנים בשנה שהם מייצרים. המחירים שיעלו, וכבר היום יש דוגמאות, היום יש מוצרים כאלה יפניים שנמכרים, המחיר של מוצר עם COP שלוש ומעלה הוא גבוה בתשעים אחוז מהמחיר של מוצר רגיל שנמכר היום. היום הם נמכרים בשוק. מה שזה יגרום זה יהיה עליית מחירים לצרכן, שהיא כמובן אינטרס של חלק מהיצרנים אולי, אבל תגרום לעליית מחירים לצרכן בסופו של דבר בין שמונים למאה אחוז.
שוקי קפלן
אני מייצג את מכון התקנים. רק לתקן איזה טעות שנאמרה כאן, נאמר פה על תוית אנרגיה, תוית אנרגיה נדרשת על פי התקן כבר שנים רבות. החידוש בתקנה זה דירוג אנרגטי, שלא תהיה פה אי הבנה.
היו”ר שלום שמחון
מאחר ואני מבין שיש בינינו ויכוח רק לגבי התאריך, נכון, לא לגבי הפרטים, אני מציע שאנחנו נקריא באופן מהיר את התקנות.
זאב גרוס
תקנות מקורות אנרגיה, (יעילות אנרגטית, סימון אנרגטי ודירוג אנרגטי מזגנים) התשס"ד 2004. מתוקף סמכותי לפי סעיף 3 לחוק מקורות אנרגיה –1989 באישור ועדת הכלכלה של הכנסת אני מתקין תקנות אלה: 1. הגדרות: בתקנות אלה דירוג אנרגטי, רמת היעילות האנרגטית של מזגן לעומת היעילות האנרגטית המזערית תקנה 2א' המבוטאת באותיות הלטיניות A עד G. G הנמוכה ביותר, עד A הגבוהה ביותר. התקן, תקן ישראלי 2994 חלק 1 מזגני אויר, דרישות בטיחות ופעולה, משרד התשתיות הלאומיות רח' יפו 234 ירושלים. מזגן, מזגן אויר כמשמעותו בתקן, מסוג חלון או מסוג מפוצל או מסוג מתועל. מזגן מסוג חלון – מזגן המורכב כיחידה אחת ומיועד להתקנה בחלון או בקיר, או מזגן נייד שפיזור האויר ממנו נעשה ישירות לאיזור הממוזג או המחומם. מזגן מסוג מפוצל – מזגן המורכב בשתי יחידות או יותר כשיחידה אחת לפחות מצוייה מחוץ לאיזור הממוזג ושפיזור האויר נעשה ישירות לאיזור הממוזג או המחומם. מזגן מסוג מתועל – מזגן המורכב מיחידה אחת או יותר שפיזור האויר באיזורים המקוררים או המחוממים נעשה באמצעות תעלות. העבודה מאושרת כמשמעותה בסעיף 12 לחוק התקנים התשי"ד-1953. מקדם היעילות COP כמשמעותו בתקן. שיווק כהגדרתו בסעיף 14ג בחוק ... התשמ"א-1981.
היו”ר שלום שמחון
הערות לתקנה 1? תקנה 1 מאושרת.
זאב גרוס
תקנה 2: חובת יעילות אנרגטית מזערית. 2א - לא ייבא אדם או ימכור או ישווק מזגן ולא יציגו או אמצעי המדמה אותו לראווה בחנויות, בתצוגות, בתערוכות או במקומות כיוצא באלה אלא אם כן המזגן עומד בדרישות ליעילות אנרגטית כמפורט בתוספת הראשונה ובתקופות כאמור בה. ב - ניכר לקביעת עמידת מזגן בתנאי היעילות האנרגטית כמפורט בתקנת משנה א' תיעשה במעבדה מאושרת בלבד, במועדים שנקבעו על פי התקן לביצוע בדיקות ועל פי כל דין. ג – יצרן או יבואן של המזגן יגיש לממונה תוצאות כל בדיקה כאמור בתקנת משנה ב תוך שלושים ימים מיום ביצועה, ואם תוצאות הבדיקה מחייבות שינויים בתוית האמורה בתקנה 3 או בתקנה 4 יצרף את הצעתו לשינוי.
היו”ר שלום שמחון
הערות לסעיף 2?
עדי פרי
הוא מתייחס פה לנצילות האנרגטית, שהוא הקריא אותה אחר כך בטבלה המפורטת, אנחנו עקרונית מתנגדים. הוא לא הקריא את התוספת הראשונה, הוא רק הזכיר אותה.
היו”ר שלום שמחון
אנחנו נצביע על סעיף 2 כנוסחו בוועדה, מאחר ויש פה התנגדות לסעיף 2.
זאב גרוס
בתקנה 3 יש, לעומת הנוסח שלכם, נוסח שתוקן בתאום עם הגורמים, אז אני אקריא. לא יציג אדם את המזגן או תמונה של מזגן, ציור או אמצעי המדמה מזגן בחנות תצוגה, בתערוכה או במקום כיוצא באלה, בשיווק מערכות או בכל אמצעי שיווק אחר אלא אם כן הודבקה עליו או הוצגה בסמוך אליו, ואז אני מוסיף: או פורסם לידו, במקום בולט לעין, תוית אנרגיה לפי הדוגמא, כי מדובר גם לגבי פרסום בעיתונות, שזה לא בדיוק הצגה. יש גם פרסומים קויים כאלה, שהם מאוד מאוד קטנים, ואז אנחנו דורשים שבפרסום לגבי מזגנים יהיה גם הנושא של הנתונים האנרגטיים. אני בא להבחין במלים בין הוצגה לפורסם,
מלי פולישוק
אבל פורסם לא בצמוד למכשיר,
לאה ורון
אתם מתכוונים שבפרסום בעתון של אותו מזגן ייאמר במפורש, זאת אומרת תהיה חובה מפורשת,
זאב גרוס
יהיה תוית האנרגיה או הנתונים שלה.
לאה ורון
תוית בפרסום בעתון לא תהיה.
זאב גרוס
יהיה, בואי נגיד ככה, אם לדוגמא ניקח עמוד שלם על מזגנים התוית תצטרך להופיע שם במלואה. אם יש פרסומים של שורה אחת, שתי שורות, אז אנחנו לא מחייבים את הפרסום של כל התוית אלא רק את הנתונים. אז אם הוועדה תרשה לי להשלים את הסעיף אז אני מוכן לעשות עוד תיקון, אבל אני חושב שזה עולה מההמשך.

במקום בולט לעין, תוית אנרגיה לפי הדוגמא והמפרט שבתוספת השניה, להלן תוית, התואמת את האישור האחרון שנתן הממונה לאותו מזגן על פי תקנה 6, ובשיווק מרחוק, ואז אני מוסיף: ובעיתונים, פורסמו ליד תמונת המזגן או תיאורו, אני מוסיף כאן: כל נתוני התוית האמורה. זאת אומרת אנחנו לא מחייבים, בגלל שלתוית יש צורה גם וצבעים, במקום שהדבר הזה הוא לא הגיוני, כי יש שורה אחת ואני לא אכניס לשם חצי דף, אז מספיק שיכניסו לשם ליד הפרסום את כל נתוני האנרגיה של התוית ושלא יפרסמו את הצורה של התוית. כל הפרטים שיש בתוית.
מלי פולישוק
התוית אומרת את כל הפרטים,
זאב גרוס
את צודקת, אבל מה שיקרה הוא, במודעה שהוא משהו בגודל הזה, באופן ריאלי, אם אנחנו נכניס את הצורה של התוית הוא יאבד בעצם, תוכלי לראות אחר כך, יש בתוספת השניה מפרט של התוית, תראי במה מדובר, מדובר בדבר שהוא די גדול. זו התוית, ואם תלכי לדף הבא תראי את המפרט,
מלי פולישוק
אבל אי אפשר לפרסם רק את זה?
זאב גרוס
לא, צריכים לפרסם גם את ה-D, וגם את ה-COP שלו, וגם את הנתונים הטכניים.
קריאה
את המידע לצרכן אני מבקש שאתה תיתן, על ידי הסברה של המשרד. אבל לא על ידי זה שאתה תחייב את היבואנים כדי לבוא ולפרסם.
זאב גרוס
אני בכל אופן סיימתי את תקנה 3.
מלי פולישוק
אנחנו קודם נבהיר את הדברים. סיימת לקרוא את סעיף 3?
ולדימיר נמירובסקי
כשמדובר על תוית אנרגיה, התוית נותנת אינפורמציה לצרכן על כל פרמטר ופרמטר. לכל פרמטר ופרמטר יש משמעות כלכלית לצרכן. יכול להיות שלצרכן יותר כדאי לקנות היום מזגן שהוא במאה חמישים שקלים יותר,
מלי פולישוק
שלום, הויכוח פה איפה והאם צריך לפרסם את כל התוית הזאת. כי לפרסם את כל התוית הזאת לא תמיד אפשר. השאלה האם לעשות רק את הסימון הזה, או רק את הסימון הזה.
זאב גרוס
אני מבקש להבהיר לגבי פרסום בעיתונות ובשיווק מרחוק, שזה בעקרון האינטרנט והעיתונות, אנחנו אומרים שמספיק במקום לפרסם את התוית עצמה יש לפרסם את כל נתוני התוית. ואם היושב ראש ירשה לי שניה אחת רק להצביע, בכדי שהאנשים שיושבים כאן יזכרו במה מדובר, מדובר גם על הדירוג האנרגטי שלו, גם צריכת החשמל בשעת עבודה,
היו”ר שלום שמחון
אתה רוצה בכל מודעה בעיתון,
זאב גרוס
כן, בפירוש כאן.
אתי בנדלר
איך זה אמור להראות, כשאתה אומר יפרסמו את הנתונים, אני רוצה להבין, תן לי הדגמה,
זאב גרוס
יהיה כתוב ככה, אני מקווה שנציג טורנדו לא יתנגד לרגע שאני אשתמש במזגנים שלו בתור דוגמא. יהיה כתוב מזגן טורנדו דגם, יהיה כתוב דירוג A, COP 4.5,
היו”ר שלום שמחון
מר גרוס, מאחר ואין לעניין הזה רוב כרגע בוועדה, אני רוצה שתלך על משהו שיותר,
מלי פולישוק
אני חושבת שבאמת אי אפשר לעמוד בזה.
זאב גרוס
מי שביקש את התיקונים האלה דרך אגב זה התאחדות התעשיינים. אני מבחינתי אני שמח מאוד להשאיר את זה בנוסח המקורי.
מלי פולישוק
אם אנחנו חושבים, האם זה מספק מבחינת הציבור שיהיה לו ברור בין ה-A ל-G,
זאב גרוס
אנחנו חושבים שלו. מי שרואה את המודעה בעיתון בהרבה מקרים ילך לחנות, ובחנויות זה חייב להיות. אבל כשאנחנו מדברים על שיווק מרחוק בעיקר, שוב, אני חושב שהדרישה הזאת היא לא דרישה מוקדמת. בואו נגיד ככה, מהמעט שאני מכיר לפחות מאתרים של מוצרים בחוץ לארץ, כשיש שיווק מרחוק באמצעות האינטרנט יש אפשרות לפתוח דף מיוחד לגבי המוצר הספציפי ואז אפשר להכניס את כל התוית.
מלי פולישוק
נכון, אבל בעיתון אתה לא יכול, אני רוצה לומר משהו, בנאדם ברוב המקרים לא קונה ממודעה בעיתון, הוא כן קונה מהאינטרנט או חוברות לשיווק מרחוק. אנחנו קיימנו דיון פה, אם אתה זוכר משותף אז היה, לגבי סחר באמצעות האינטרנט. אז לכשתהיה הישיבה הנוספת אני מציעה להכניס באחד הכללים זה שכל, לאו דווקא לגבי מזגנים, קנייה מרחוק מה שנקרא או שיווק מהסוג הזה, ייכנסו כל הפרטים וכו', כך שזה יהיה מכוסה מכיוון אחר. כרגע אי אפשר לחייב אותם בעיתון לפרסם את כל הדברים האלה.
אתי בנדלר
השיווק מרחוק כולל את כל סוגי המכירה שאינם כשאת הולכת לחנות עצמה. למשל כל חוברות השיווק של חברות האשראי.
היו”ר שלום שמחון
מה שמלי מציעה שבאינטרנט זה יהיה עם הפרטים ובעיתון זה יהיה מעשי יותר.
אתי בנדלר
אבל יש עדיין בעיה, מה עם כל חוברות השיווק, דוגמת החוברות של כרטיסי האשראי. אותו דבר בטלויזיה, בערוץ הקניות.
דניאל בנלולו
הלואי ומה שאומרת היועצת המשפטית הייתי מקבל את זה על כל פריט בויזה, הייתי יודע מה אני קונה ולא מקבל כל פעם הביתה דברים שבכלל לא רציתי אותם.
אתי בנדלר
לכן הנתונים בחוברות האלה מאוד חשובים. אני באמת לא יודעת איך להגדיר כרגע, פרסום בלבד לעומת פרסומים שיווקיים, שאתה מוזמן להתקשר ולרכוש את זה. אולי למעט פרסומת בעיתונות בלבד.
היו”ר שלום שמחון
אני רוצה להכריע בעניין הזה. בעיתונות יהיה רק ה-COP, באינטרנט יהיו כל הפרטים.
זאב גרוס
אז בוא נגיד ככה, ובשיווק רחוק, למעט פרסום בעיתון, יפורסמו ליד תמונת המזגן או תיאורו כל נתוני,
היו”ר שלום שמחון
כוונתי בעתון זה גם החוברות, בפרסום הכתוב.
זאב גרוס
ובשיווק מרחוק, למעט באמצעי פרסום כתובים.
אתי בנדלר
באינטרנט אתה כן תרצה את כל הפרטים.
זאב גרוס
בואו נבחין בין שיווק באמצעים אלקטרוניים ובין אמצעים כתובים.

תקנה 4: פרטי התוית. הפרטים שיופיעו על התוית לפי תקנה 3 יהיו: 1. שם היצרן המקורי. 2. שם היבואן. 3. דגם המזגן וסוגו. 4. דירוג המזגן לפי תקנה 5 על בסיס מקדם היעילות שנבדק בקירור. 5. צריכת חשמל בשעת עבודה בקירור וחימום קילו-וואט שעה. 6. מקדם היעילות COP בקירור. 7. תפוקת הקור והחום בקילו-וואט. 8. סימון תנאי אקלים – T, שהמזגן מיועד לפעול בהם כמפורט בתקן. 9. מקדם היעילותCOP המזערי לפי תקנה 2. 10. שנת הפקת התוית בתוך הסימון של הפינה הימנית האחרונה של התוית, כפי שצויין בתוספת הראשונה. 11. המלים תוקף עד בלאי, תוך ציון תאריך התוקף לפי התוספת השלישית.
היו”ר שלום שמחון
סעיף 4 מאשרים, עוברים ל-5.
זאב גרוס
סעיף 5, דירוג אנרגטי A TO G של המזגן. א. הממונה יקבע דירוג אנרגטי של מזגן על סמך תוצאות שהוגשו לו לפי תקנה 2ג בהתאם לטבלה שבתוספת השלישית. ב. הממונה יעדכן את הדירוג לפי הטבלה שבתוספת השלישית ולפי תוצאות של בדיקות נוספות שנערכו על פי תקנה 2 ב. ג. על הצורך לבצע את כל התוית יודיע הממונה בשני עיתונים יומיים לא יאוחר מששים ימים לפני מועד כניסת העדכון לתוקף. זה מדובר לגבי התחנות שבטבלה.

תקנה 6, אישור התוית. הממונה יאשר את התוית לאחר שביצע את הבדיקה האמורה בתקנה 5, תוך חמישה עשר יום מיום הגשת המסמכים לפי תקנה 2ג. ראה הממונה על סמך תוצאות הבדיקה המובאות בתקנה 5 שאין לאשר את התוית ישלח הודעה על כך תוך המועד האמור לעיל ליצרן או ליבואן אשר הגיש את התוית בצירוף נימוקיו.
היו”ר שלום שמחון
תודה. תקנות 5 ו-6 מאושרים.
זאב גרוס
יש 7 ו-8, כשאנחנו דיברנו ואמרנו בתחילת הדרך, יש לי הצעה לתקנה 9, תקנת הוראות המעבר. תקנה 7, תחילתן של תקנות אלה ביום כב' בטבת התשס"ה-ראשון בינואר 2005. תקנות מקורות אנרגיה, יעילות אנרגטית לסימון אנרגטי במזגנים התשס"א-2000 בטלות, ואז יש לי הצעה לגבי תקנה 9. על אף האמור בתקנה 7 לעיל יהיה מותר עד לא יאוחר מיום שלושים ואחד לשלישי 2005 לשווק ולמכור מזגן אשר אינו עומד בהוראות תקנה 2 לעיל, וזאת בהתקיים שני התנאים המצטברים כדלקמן: 1. המזגן עומד בדרישות היעילות המינימלית שבתקנות המקוריות. אנחנו מתכוונים להגדיר את התקנות שמנויות בתקנה 8 כתקנות מקוריות. ערב כניסתן של תקנות אלה בתוקף. 2. המזגן יוצר או שוחרר מהמכס לא יאוחר מיום שלושים ואחד לשמיני 2004. הוכחת העמידה בתנאים המפורטים לעיל תהיה על המשווק או על המוכר לפי העניין.
היו”ר שלום שמחון
יש לנו פה שלוש הצעות. יש הצעה אחת שלכם, שהיא מדברת על התהליכים שיש אצלכם בנייר. יש הצעה שניה שהוצעה פה על ידי מר דורון, שנדחה בשנתיים, שכל התאריכים שנשמעו פה יזוזו בשנתיים. ויש הצעת פשרה שלי שאני מציע שזה יהיה ב-2006. הם מציעים, יש פה בקשה לדחות את זה בשנתיים, יש הצעה שלכם שזה אוטוטו. אני מציע באמצע.
ולדימיר נמירובסקי
אני רוצה להזכיר שזה אמצע. מכיוון שהתקנות המקוריות,
היו”ר שלום שמחון
אני רוצה להעמיד את זה להצבעה.
ולדימיר נמירובסקי
אני רוצה להזכיר בעקבות מה אנחנו התכנסנו.
היו”ר שלום שמחון
אני זוכר, תאמין לי. אתה יכול לשאול את כולם, אני מכיר, בין הרצוי לבין המצוי אני תמיד מעדיף את המצוי, ואני יודע שכדי להגיע למצוי אני צריך להתפשר. עכשיו נעשה ספירה. לכן אני מציע שזה יזוז לשלושים ואחד לשלישי 2006, מהשלושים ואחד לשני 2004 הגיעו לשלושים ואחד לשני 2005, וזה בניגוד למה שדורון מציע שזה יזוז ל-2007.
אליעזר כהן
אני בעד ההצעה של דורון מסיבה פשוטה, לא רק מפני שזו הצעה טובה ועניינית ומקצועית, אלא שהיא גם תמנע עליית מחירים, וזה האינטרס שלנו, להגן על הצרכן.
ולדימיר נמירובסקי
יש פה אי הבנה. כל הבקשה של משרד התשתיות להעלות את רמת ה-COP זו בקשה כדי לחסוך כסף לציבור.
סורין לוי
אני רוצה להזכיר שתקנה של COP3 לכל המזגנים בתוקף כבר שלוש שנים, וכל התעשיה הוכנה לזה. הושקעו כספים רבים כדי שיהיה COP גבוה. התקנה שהוצגה היום זה הקלה לעומת תקנה שהיא בתוקף. נותן למזגנים גדולים יותר פחות מ-COP3. אז עכשיו אני לא רואה איך אפשר עכשיו לדחות תקנה שהיא בתוקף שלוש שנים.
היו”ר שלום שמחון
יש פה ויכוח בין התעשייה המקומית לבין היבואנים. אבל אומרים היבואנים גם התעשייה המקומית יבואנים. ואני גם רוצה שאנחנו נדע את האמת, שלא נצא החוצה ויגידו לנו עבדו עליכם, סידרו אתכם.
סורין לוי
לגבי COP3 זה היה ידוע משנת 2000.
זאב גרוס
בניו-יורק החליטו ללכת על פעולה מסויימת לשיפור נושא המזגנים, כשרצו לגרום לכך,
דניאל בנלולו
אני יכול להציע הצעת פשרה אדוני היושב ראש, יש לי רעיון, את העניין של ה-COP בואו נדחה בשנתיים, כל התקנות בואו נאשר היום. רק את הסעיף הזה שנקרא COP,
זאב גרוס
כיום ה-COP נקבע, התקנות שלו בתוקף. אם אתה מבטל את התקנות שבתוקף,
דניאל בנלולו
אין בעיה לדחות את זה בשנתיים, את ה-COP, נתארגן, הצעתי הצעת פשרה אדוני היושב ראש.
היו”ר שלום שמחון
אני רק רוצה שנגבש פה שני דברים. השיטה החדשה בסופו של יום לפי מה שנאמר לנו על ידי עו"ד גרוס מדובר פה בסופו של דבר, התרגום של COP זה תפוקת קור מיחידות חשמל. המשמעות של העניין בכניסת התקנות לתוקף היא ירידה בצריכת החשמל עבור המזגנים. בניגוד למה שנאמר פה. בסוף יש פה גם ירידה בצריכת החשמל ויש פה גם השפעה על כסו של האזרח וגם למדינת ישראל זה טוב, גם יכול להיות שלא יצטרכו להקים את תחנת הכוח הנוספת. העניין השני זה הנושא של התעשייה המקומית מול הייבוא. ובמסגרת הזאת גם אנחנו מנסים להתייחס. לכן אני מציע שבניגוד לדעת משרד התשתיות נלך לאמצע כמו שאני הצעתי.
דניאל בנלולו
אולי הצעת הפשרה שלי תתקבל,
היו”ר שלום שמחון
לא, היא לא מתקבלת.
דניאל בנלולו
אדוני היושב ראש, בוא תבין, התעשיה המקומית, הלא אני גם כן איש תעשיה אוירית, שתים עשרה שלוש עשרה שנה, ואני מכיר את הנושא, בדיוק מאיפה החלקים באים, מה קונים, זה לא שאתה אומר לי עכשיו אלפיים שלושת אלפים עובדים הולכים לייצר את החלקים האלה פה בארץ, לא יגיע שום דבר לא מסין ולא מפה, מילא, מכיר את זה גם כן. אז מה זה התעשיה המקומית, זה החיבור של החלקים שאני מקבל מחו"ל, זה הכל. זה הכל.
היו”ר שלום שמחון
אם ניתן ליבואנים את כל השנתיים אנחנו נצא טפשים.
דניאל בנלולו
אתה שאלת פה את החברים בחסכון בבית בכמה זה בכלל, זה כמה אגורות לעומת להכפיל את מחיר המזגן. אני מבקש שנתיים.
היו”ר שלום שמחון
טוב, אנחנו נצביע בין הצעתו של ח"כ בנלולו לשנתיים לבין הצעתי. כמובן שאחר כך משרד התשתיות יכול למשוך את זה. אני מציע לדחות את ההליכים בשנה. ח"כ בנלולו מציע שנתיים. מי בעד הצעתו של ח"כ בנלולו לשנתיים ירים את ידו? שניים. מי נגד הצעתו של ח"כ בנלולו? מי בעד הצעתי? תודה. מי נגד? תודה רבה. אנחנו מצביעים על אישור התקנות. מי בעד? תודה. מי נגד? תודה רבה.

הישיבה ננעלה בשעה 09:00

קוד המקור של הנתונים