ישיבת ועדה של הכנסת ה-16 מתאריך 22/06/2004

פרוטוקול

סדר היום
"אהבה מעבר לפינה" או שמא "שידול מעבר לפינה"?

3
הוועדה למאבק בנגע הסמים
22.6.2004
הכנסת השש-עשרה נוסח לא מתוקן
מושב שני





פרוטוקול מס' 70
מישיבת הוועדה למאבק בנגע הסמים
יום שלישי, ג' בתמוז התשס"ד (22 ביוני 2004), שעה 12:00
סדר היום
"אהבה מעבר לפינה" או שמא "שידול מעבר לפינה"?
נכחו
חברי הוועדה: היו"ר איוב קרא
משה כחלון
מוזמנים
איריס מורדקוביץ - מנהלת שרות סמים, אגף תיקון ונוער מנותק, משרד הרווחה
חגי לוי - עורך הסדרה "מעבר לפינה", "קשת"
עו"ד מיה גרשון - המועצה לשידורי כבלים ולווין
שמאי גולן - דובר הרשות הלאומית למלחמה בסמים
הדס פילצר - מדריכה ארצית בנושא סמים, משרד החינוך התרבות והספורט
אורלי שושן - עוזרת מנכ"ל ויחסי ציבור "טלעד"
יהודית לויט - ראש אגף תוכניות, הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו
אביבית ברקאי-אהרונוב - המועצה הלאומית לשלום הילד
אייל בן זאב - נציג מועצת התלמידים והנוער
רן לי-און - נציג מועצת התלמידים והנוער
מנהלת הוועדה
בת-שבע פנחסוב
קצרנית
סיגל גורדון




"אהבה מעבר לפינה" או שמא "שידול מעבר לפינה"?
היו"ר איוב קרא
אני מתכבד לפתוח את ישיבת הוועדה, אני רוצה לברך את כל מי שטרח כדי לקיים היום את הישיבה, שתדון במסרים ששודרו בתוכנית "אהבה מעבר לפינה". לימיני יושב עורך התוכנית, חגי לוי, הוא מדווח לי, שהשחקנית הראשית שהיתה אמורה להגיע, לא תגיע בגלל צילומים שנקבעו מראש.

הסדרה "מעבר לפינה" היא מאוד פופולרית, היא מוקרנת בשעת שיא ומהווה חוד חנית של הערצה לאותם בני נוער. אנחנו שמחים שמפיקים תוכניות פופולריות ומצליחות, אנחנו מעוניינים לעודד את זה ורוצים בהמשכו של מפעל זה. אבל יש קטעים שהמסרים משודרים נקלטים בצורה כזאת או אחרת, אולי לא לפי רוחנו ולא לפי מה שהיינו רוצים לראות, יכול להיות שאנחנו טועים, אבל לשם כך אנחנו מקיימים היום את הדיון.

הסצינה ששודרה בסדרה בשבוע שעבר, בה השחקנית הראשית מתנסה בקטע של עישון סמים, יכול להיות שזה קיים במציאות, אבל בני נוער יכולים להבין מהמסר הזה, שאולי זה חיובי להשתמש בסמים ודבר זה מדאיג אותנו.

אני פותח את הדיון, הייתי רוצה התייחסות.

אנשים צריכים להבין, שהמלחמה בנגע הסמים היא אחת הבעיות הקשות של החברה בישראל ולנו אין תרופת פלא. יש לנו בעיה קשה, שאנחנו לא מצליחים למזער או למגר את התופעה הזאת. עצם העלאת הנושא בסדרות פופולריות על-ידי אנשים שמזדהים אתם, הדבר הזה אינו לרוחנו, לא לזה אנחנו מתכוונים.

זימנו לדיון היום את השחקנית אגם רודברג והיא לא הגיעה, אנחנו מבקשים שאנשים יגיעו לוועדה ויעבירו מסר חיובי, אם זה היה כך אולי היינו משתכנעים שזה מה שצריך להיות. זאת ועדה של הכנסת שצריכה לפקח בנושא כל כך כואב, כל כך חשוב, מדינת ישראל נמצאת בו במצוקה, אפילו ראש הממשלה התבטא על החברה בישראל, שזה אסון לאומי. לא היינו רוצים לראות, שהדברים האלה מתרחשים על-ידי אנשים שהם מקור להערצה על-ידי בני הנוער. זימנו לכאן מספר גופים, אנשים שהיה חשוב שיהיו כאן אתנו, כשהם לא באים ולא משתפים פעולה, עדיף לי שלא לקיים את הישיבה הזאת כי המשמעות של הדברים, "צפצוף" על מערכת החוק, "צפצוף" על הבית הזה. כל הנושאים בתפקידים של הרשות השנייה צריכים להבין, שכל מי שפועל תחתיהם צריך לתת דין-וחשבון לבית הזה.

כאשר אנחנו מזמנים אנשים לדיונים בכנסת, הם צריכים להגיע ולתת דין-וחשבון לבית הזה. כשאנחנו מזמינים אנשים לכאן והם לא מגיעים, זה אומר שאנחנו בבעיה קשה, זה אומר, שהמסר של האנשים האלה הוא שלילי בכך שלא מגיעים לכאן לתת דין-וחשבון. אותה שחקנית נערצת - אני יודע שהיא נערצת - היתה צריכה להופיע כאן היום, זה שהחליטו לשלוח אותה לצילומים, אני חושב שחטאו למטרה.

לכן, אין לי מנוס אלא לסגור את הישיבה כאות מחאה על כך שאנשים לא נותנים לנו לפקח על הדבר האלמנטרי בכל סוגיית הסמים, שפוגעת בנו, פוגעת בבני הנוער, פוגעת בכל דבר טוב בבני הנוער שלנו.

אני אקיים דיון נוסף בשבוע הבא, בעוד שבועיים, או בעוד חודש, שכל הנציגים שהוזמנו יגיעו לכאן, כך נוכל להעביר מסר, שהדבר הזה חמור מאוד ומישהו צריך להסביר אותו הרבה יותר טוב.
יהודית לויט
אפשר להעיר הערה?
היו"ר איוב קרא
לא. תודה רבה, הישיבה נעולה.


הישיבה ננעלה בשעה 12:20.

קוד המקור של הנתונים