ישיבת ועדה של הכנסת ה-16 מתאריך 28/01/2004

שינויים בתקציב לשנת 2004

פרוטוקול

 
פרוטוקולים/כספים/7883



3
ועדת הכספים
28.1.04

פרוטוקולים/כספים/7883
ירושלים, כ"ה בשבט, תשס"ד
17 בפברואר, 2004

הכנסת השש-עשרה נוסח לא מתוקן
מושב שני




פרוטוקול מס' 108
מישיבת ועדת הכספים
יום רביעי, ה' בשבט התשס"ד (28 בינואר 2004), שעה 15:00
סדר היום
הצבעה
נכחו
חברי הוועדה: אברהם הירשזון – היו"ר
דניאל בנלולו
יעקב ליצמן
איוב קרא
אהוד רצאבי
מוזמנים
ערן פולק - נציג משרד האוצר
מנהל הוועדה
טמיר כהן
קצרנית
רויטל יפרח





















הצבעה
היו"ר אברהם הירשזון
אני מתכבד לפתוח את הישיבה. על סדר היום: פניה תקציבית מס' 8 ו-9. ברשותכם, אני לא יודע מי אחראי על זה במשרד האוצר, אבל אנחנו הודענו לכם כבר מיום שני ואנחנו מצלצלים כל יום ואמרנו, שאנחנו מסיימים את הישיבות והדיונים היום בשעה 11:00. תעבירו לנו את זה לפני השעה 11:00, אז ב-12:00 זה מגיע. לא לפני כן. על כך אני מוחה נמרצות. אם לא רוצים להעביר, זה בסדר, זו זכותה של הממשלה. אבל אם מעבירים לא צריכים להעביר את זה כך, כדי שאנחנו לא נוכל להצביע. אני מבקש שזה לא יקרה יותר.
יעקב ליצמן
אולי יש סיבה שהעבירו את זה כל כך מאוחר?
היו"ר אברהם הירשזון
כבוד הרב, אני לא בוחן כליות ולב. אני רק אומר את שלי. מה אני יכול לעשות?
ערן פולק
זו פניה להעברת 12 מיליון שקל מתקציב הפיתוח המיועד למגזר הדרוזי לתקציב השוטף של משרד הפנים, לחלוקה לרשויות המגזר הדרוזי.
יעקב ליצמן
למה זה בוער כרגע? למה זה לא מחר בבוקר?
ערן פולק
המטרה להעביר את התקציב לפני השבוע הבא, שבו יש יום חג למגזר הדרוזי - -
יעקב ליצמן
תסביר לי דבר אחד: 11 חודש אין משכורות לרשויות המקומיות, אין ראש השנה, אין סוכות, אין כסף למשכורת וזה לא מעניין אתכם. למועצות דתיות אין כסף. אין חגים? יש ט"ו בשבט בשבוע הבא, היה חנוכה לפני חודש. לא מעניין אתכם מהמשכורת. רק דרוזים? לא אכפת לי שתתנו, הרגע אמרת שלקראת החגים אתם מעבירים את הכסף. למה אתם לא מעבירים את הכסף לרשויות לקראת החגים כמו ראש השנה, סוכות, חנוכה? אין להם מה לאכול לרבנים. למה אתה לא מעביר לישיבות את הכסף בזמן? הם לא קיבלו כבר כמה חודשים. איפה אתם? אתה דואג למשרד הפנים? אתה רפרנט של משרד הפנים? תביאו לרשויות שיהיה להם מה לאכול. רק להם יש לכם לדאוג? אני אומר לך במפורש שאני בעד ואני אתמוך וצריך לתת להם ואני שמח שקיימת את הישיבה, שלא יגידו שזה הגיע ב-12:00... אבל איפה אתה? אתה דואג לאנשים שיהיה להם לחג? אתה דואג שיהיה כסף לאנשים? אתה דואג גם לכל המועצות הדתיות?
ערן פולק
מדובר בכסף שקיים לרשויות המגזר הדרוזי, כחלק מתקציבי הפיתוח של המגזר הדרוזי. תקציבי הפיתוח ב-2003 בוטלו והוחזרו רק בתחילת דצמבר 2003. אז הועברה מחצית מהסכום בדצמבר 2003 ומחצית הועברה ל-2004 ומועברת עכשיו, מאחר ונפתח התקציב וניתן להעביר את הכסף. זה כסף ששיך ל-2003, שייך למגזר הדרוזי והוא עובר לתקציב השוטף. הוא לא קשור לפתרון הבעיה הכללית.
אהוד רצאבי
הוא נמצא בתקציב של 2004?
ערן פולק
כן.
יעקב ליצמן
אדוני, בכדי שיהיה כאן גילוי נאות, בדצמבר 2003 היה כאן 32 מיליון לישיבות. האוצר משך את זה, הוא לא נותן להם לאכול לחם לחגים חנוכה וט"ו בשבט. אז מה אתה מספר לי סתם? זה היה ומשכתם את זה. ידידי, איוב קרא, אני חייב להגיד לך, שאני תומך בכל הלב בבקשה. שלא יהיה כאן ויכוח וחבל שאתה מעיר לי על זה. אני מעריך את זה שהוא עשה את זה לפני כל הדברים. אבל שלא יספרו לי ורציתי למחות על זה, שהוא עושה כאן אפליה בין יהודים ופתאום - - בינינו? זה פוליטיקה.
היו"ר אברהם הירשזון
אדוני, אני מתפלא עליך שאתה חושד במישהו שהוא מתעסק בפוליטיקה עם הדברים האלה. לא יתכן דבר כזה במחוזותינו.
איוב קרא
אני רוצה לומר דבר חשוב לפרוטוקול, שהכספים הללו הובטחו - -
יעקב ליצמן
הכל הובטח. אני רוצה לומר לך שתקציב הישיבות היה כאן, על השולחן.
היו"ר אברהם הירשזון
חבר הכנסת ליצמן ביקש שננצל את ההזדמנות הזאת כדי למחות על הנושא הזה, ללא שום קשר להעברה הזאת. לכן, אני מבקש את נציג האוצר, שלא מטפל ישירות בנושא הזה, שימסור את מחאתו של חבר הכנסת ליצמן לממונים עליו, כפי שנהוג לעשות.
אנחנו עוברים להצבעה
מי בעד ירים את ידו, מי נגד? ההצעה אושרה. תודה רבה. הישיבה נעולה.


(הישיבה ננעלה בשעה 15:10)

קוד המקור של הנתונים