ישיבת ועדה של הכנסת ה-16 מתאריך 08/06/2004

פרוטוקול

סדר-היום
_ישיבה חגיגית לציון פעילותם של סטודנטים עולים מצטיינים בשירותי הרווחה השונים ברחבי הארץ

2
ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות
08/06/2004
הכנסת השש-עשרה נוסח לא מתוקן
מושב שני

פרוטוקול מס' 117

מישיבת ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות
יום שלישי, כ' בסיון התשס"ד (8 ביוני 2004), שעה 11:00
סדר-היום
ישיבה חגיגית לציון פעילותם של סטודנטים עולים מצטיינים בשירותי הרווחה השונים ברחבי הארץ, במסגרת שירות חברתי קהילתי (שח"ק) במינהל הסטודנטים במשרד לקליטת העלייה והסוכנות היהודית.
נכחו
חברי הוועדה: קולט אביטל - היו"ר
יגאל יאסינוב
מרינה סולודקין
מוזמנים
השרה לקליטת עלייה ציפי לבני
חנוך צמיר - משנה למנכ"ל המשרד לקליטת עלייה
גיורא משעול - מנהל המחלקה לחברה ותרבות
שירה זגורי - רכזת שח"ק ארצית
אריה אזולאי - יו"ר המחלקה לעלייה וקליטה,
הסוכנות היהודית
דוד סודרי - לשעבר ראש מינהל הסטודנטים
קוסטיה אומנסקי - ממלא מקום מנהלת המחלקה המחוזית
בתל-אביב
דבי מרכוס-ספירר - רכזת שח"ק מחוזית, תל-אביב
סילביה שטיינברג - רכזת טיפול בשח"ק, תל-אביב
סנדרה ברזילי - רכזת טיפול בשח"ק, תל-אביב
רחל אייכלר - מנהלת המחלקה המחוזית בתל-אביב
גילה אשחר - מנהלת המחלקה המחוזית, חיפה
גיל דרמון - רכז שח"ק מחוזי, חיפה
דורית יזריאלי - רכזת טיפול בשח"ק, חיפה
אורי ליפשיץ - מנהל המחלקה המחוזית, ירושלים
לאה קסלסי - רכזת שח"ק מחוזית, ירושלים
מאירה אייזנקוט - רכזת טיפול בשח"ק, ירושלים
אנט קסנופולסקי - מנהלת המחלקה המחוזית, באר-שבע
יסמין אביטן - רכזת שח"ק מחוזית, באר-שבע
סמדר אלפי - פרוייקט פל"א בבאר-שבע

מצטייני שח"ק התשס"ד
אתנחתא מוזיקלית
אולגה דשבסקי
נטליה סופרון
אלכסיי פולנסקי
מנהלת הוועדה
דנה גורדון
קצרנית
חפציבה צנעני

ישיבה חגיגית לציון פעילותם של סטודנטים עולים מצטיינים בשירותי הרווחה השונים ברחבי הארץ, במסגרת שירות חברתי קהילתי (שח"ק) במינהל הסטודנטים במשרד לקליטת העלייה והסוכנות היהודית
גיורא משעול
ברוכים הבאים לטקס השירות החברתי קהילתי של מינהל הסטודנטים. נמצאים איתנו כאן היום השרה לקליטת עליה, חברת-הכנסת ציפי לבני, יושבת ראש ועדת העליה, הקליטה והתפוצות - חברת-הכנסת קולט אביטל, מר אריה אזולאי - יו"ר המחלקה לעלייה וקליטה בסוכנות היהודית, מר חנוך צמיר - משנה למנכ"ל משרד הקליטה וחברי-הכנסת יגאל יאסינוב ומרינה סולודקין. כמו כן, באולם נמצאים כל הסטודנטים המצטיינים, 60 במספר, הוריהם, קרובים וחברים. הורי חלק גדול מהם נמצאים בחו"ל, ושמענו שחלקם הגיעו במיוחד לטקס הזה מחו"ל כדי לראות בשמחת הסטודנטים העולים. כמו כן, נמצאים פה נציגי המסגרות השונות בהן עובדים הסטודנטים. פגשנו הרבה מאד נציגים נחמדים ונכבדים. נמצאים גם אנשי משרד הקליטה והסוכנות היהודית וגם אנשים ועובדים של המסגרות האקדמאיות בהן לומדים הסטודנטים. ראינו כאן כמה וכמה ביתני סטודנטים. אנו מתכבדים ומתברכים בבואכם כולכם. אני גיורא משעול, מנהל המחלקה לחברה ותרבות שבמסגרתה פועל פרוייקט שח"ק.
שירה זגורי
אני שירה זגורי, רכזת שח"ק ארצית. לפתיחת האירוע אני מתכבדת להזמין את אולגה ושבסקי ואלכסיי פולנסקי, סטודנטים מהאקדמיה למוזיקה שבמסגרת פעילותם בשח"ק, במחוז ירושלים, הופיעו ושִמחו מקומות בהם שח"ק פעל במהלך השנה: אקי"ם, יד לקשיש, מתנ"סים, בתי-חולים, בתי-אבות ועוד.

(אתנחתא מוזיקלית- קטע מאת גלוק המבוצע ע"י אולגה ושבסקי ואלכסיי פולנסקי.)
גיורא משעול
תודה רבה ללהקה.

אני מזמין את חברת-הכנסת קולט אביטל, יושבת-ראש ועדת העליה, הקליטה והתפוצות בכנסת, לשאת דברי פתיחה.
יו"ר ועדת העליה, הקליטה והתפוצות קולט אביטל
בוקר טוב לשרה ציפי לבני, למר גיורא משעול - מנהל המחלקה לחברה, לשירה זגורי - רכזת שח"ק הארצית, לחנוך צמיר, לאריה אזולאי, לחבריי חברי-הכנסת מרינה סולודקין ויגאל יאסינוב ולכולכם ובעיקר לסטודנטים. ברוכים הבאים לכנסת. זו אכן הזדמנות לחגיגה ולא רק לישיבה חגיגית של כולנו. טקס זה, שמתקיים מדי שנה בכנסת, בא לסכם פעילות ברוכה של סטודנטים עולים חדשים במסגרת שח"ק. יש ברעיון וגם בביצוע יופי רב, כי מדובר בסטודנטים. כולכם עולים, ולכאורה אתם הייתם צריכים לקבל מאיתנו יותר עזרה ותמיכה כדי להיקלט בחברה. והנה, קורה משהו יוצא מן הכלל; אתם אלה שבאים, ולא זו בלבד שאתם עולים בתקופה באמת קשה ומחליטים להצטרף אלינו, אלא בעצם ימי הלימודים אתם אלה שכבר מקבלים על עצמכם אחריות ובאים כדי לעזור, לסייע ולהפוך לאנשים פעילים ותורמים בחברה הישראלית.

אני יודעת שבפרוייקט הזה יש יותר מאלפיים סטודנטים, ואני יכולה לתאר לעצמי שלבחור מתוכם ששים זה לא דבר פשוט. קודם כל, ברצוני לברך את כל ה-2,000 או 2,200 שעובדים, תורמים, מתנדבים והופכים לחלק פעיל מהחברה. כולנו יודעים שהמסורת של התנדבות ושל סולידריות חברתית היא עתיקה מאד בעם היהודי, וזה קרה הרבה בהסטוריה שלנו שכאשר חלק מהעם סבל חלק אחר, בקהילה אחרת, התנדב. גם היום בישראל כשליש מהחברה, כ-750 אלף איש, מתנדבים. אנו יודעים שבשנתיים האחרונות, כשכולנו שרויים במשבר כלכלי וחברתי די עמוק, קמו הרבה מסגרות חדשות והרבה מתנדבים. מה שכולכם עושים, וכל אחד בנפרד, הוא עבודה ייחודית. כשבאתם לכאן והתחלתם ללמוד, החלטתם לא רק לקדם את הלימודים ואת הקריירה האישיים אלא גם לתת. על כל אלה אנו באים כאן קודם כל להביע הערכה עמוקה מאד ותודה מכל הלב לכולכם. אתם מקור לגאווה לא רק של המשפחות, של הידידים או של אלה שאתם עוזרים להם ותורמים לאלמנטים הכי חלשים בחברה: לחולים, לקשישים, לאנשים עריריים, אלא אתם מקור גאווה לכולנו ואתם מקור השראה להרבה מאד אנשים צעירים שיבואו אחריכם.

אני מבקשת מכל הלב לברך אתכם, את ששים המצטיינים. אני מבקשת להעביר את ברכתנו לכל האלפיים, לכל אלה שלא יכלו להיות פה. הייתי רוצה לקוות שנוכל להעניק מלגות לכולם, וזה לא 'הולך'. אבל, בעצם העובדה שפרוייקט שח"ק ממשיך לפעול, ואני מקווה שימשיך לפעול הרבה שנים, אנו מתברכים בכך. תודה מעומק הלב.
גיורא משעול
תודה רבה לחברת-הכנסת קולט אביטל על דבריה החמים. חברת-הכנסת תצטרך לעזוב לאיזו שהיא פגישה חשובה, ואנו מקווים שהיא תחזור בהקדם.

טקס ניצני שח"ק מסכם שעות רבות של פעילות ברוכה של סטודנטים עולים חדשים שהשקיעו מזמנם, מכשרונם ומרצונם הטוב בסיוע לאנשים אחרים. השנה, כפי שאמרה חברת-הכנסת אביטל, פעלו במסגרת פרוייקט שח"ק כ-2,200 סטודנטים עולים, ומתוכם נבחרו 60 סטודנטים שהצטיינו במסירותם ובהתמדתם. בנוסף לכך, יש לנו סטודנטים רבים שההבדל בינם לבין המצטיינים, וכולם היו מצטיינים, היה הבדל של נקודה או שתי נקודות. למעשה, מעבר ל-60 הסטודנטים האלה, יש לנו כמה מאות סטודנטים מצטיינים ביותר, וחשוב להדגיש זאת. סטודנטים אלו לא בחלו במשימות קשות, ותרמו באופן משמעותי לילד, לקשיש, לחולה ולעולה.

אומר עוד כמה מלים על הפרוייקט לפחות כדי להכירו מחדש. פרוייקט שח"ק הוקם לפני 24 שנים במטרה לפתוח בפני העולים ערוץ נוסף של השתלבות בחברה הישראלית באמצעות פעילות למען החברה והקהילה. פרוייקט ייחודי זה נעשה בשיתוף משרד הקליטה ומחלקת העלייה בסוכנות היהודית.

אני מתכבד להזמין את השרה לקליטת עלייה חברת הכנסת ציפי לבני לברך את המצטיינים.
השרה לקליטת עלייה ציפי לבני
יושבת-ראש ועדת העליה, הקליטה והתפוצות של הכנסת, קולט אביטל, שכבר הלכה, חברי-הכנסת יאסינוב וסולודקין, מר אזולאי - נציג הסוכנות היהודית באירוע הזה שהיא שותפה פעילה לפרוייקט מינהל הסטודנטים ולפרוייקט שח"ק, ומר חנוך צמיר - המשנה למנכ"ל משרד הקליטה, וכמובן קודם כל אתם, הפעילים המצטיינים של שח"ק. הזכירו לי שאחרי שמוניתי להיות שרת הקליטה, האירוע הראשון שהייתי בו במסגרת המשרד היה האירוע שנערך כאן לפני שנה. השנה חשבו אולי לחסוך לי את האירוע עקב הנסיבות והדרמות שמתרחשות, ואמרתי שאינני מוותרת כי יש נקודות קטנות ומעטות, במהלך עבודה מיגעת שבה בדרך-כלל רואים את הקשיים ואת הבעיות וצריך לפתור אותם, שבהן באים לראות ולחוות סיפוק, ולכן בחרתי לבוא ולעשות זאת יחד אתכם היום.

בעיניי, מינהל הסטודנטים הוא פרוייקט מדהים, שמשותף לסוכנות היהודית ולמשרד הקליטה, שבו אנו תופסים אתכם, הסטודנטים העולים, בנקודת הזמן שהיא גם נקודת הזמן שבה אתם יכולים לעשות מעשה של עלייה שהוא מעשה לא קל בכל שלב ובכל גיל אבל הוא קצת יותר קל כאשר אתם עדיין צעירים ויש לכם את כל האפשרויות להחליט איפה אתם בונים את עתידכם. אנו יוצאים מהנחה, שגם מוכחת כנכונה, שברגע שאתם באים לאוניברסיטאות לא נצטרך לשכנע אתכם אחר כך להישאר. אתם תתאהבו בארץ הזאת, במדינה הזאת, ותהפכו מהר מאד להיות חלק ממנה. כאן מגיע גם פרוייקט שח"ק שבעצם עושה מין תהליך קצת הפוך; בדרך כלל, אנו מדברים על הקושי של העלייה ועל הצורך להיות חלק מהחברה הישראלית היפה. והנה, קורה כאן משהו הפוך. למעשה, יש מפגש שבו החברה הישראלית פותחת בפניכם את המקומות הקשים ביותר שלה, ואנו עושים זאת מתוך ביטחון מלא שכשהגעתם הנה איננו מנסים ליפות את המצב ולומר שהכל בסדר אלא באים לומר לכם שיש מקומות שהם נקודות של חולשה אבל ביחד אנו הולכים לתקן אותם ואנו זקוקים גם לעזרתכם. מצד שני, אלה שאתם נפגשים איתם, עולים אחרים, קשישים או חולים, פוגשים את היופי שבעלייה - אתכם שהגעתם הנה ויש בכם מספיק כוח לא רק כדי לעסוק ולהתגבר על הקשיים שיש לכם אלא גם לעזור לאחרים להתגבר על הקשיים שלהם.

כאשר אנו מגיעים לשלב של הצטיינות, אני חושבת שהמבחן הוא עד כמה אתם עושים זאת עם כל הלב. כלומר, האם מדובר באמת במצב שבו אתם יודעים שיש לכם כמה שעות בשבוע ללכת ולעשות משהו ולסמן וי או באמת עד כמה אתם מסתערים עם כל הלב והנשמה על המשימה הזאת? שמחתי לשמוע שרוב פעילי שח"ק, גם אלה שלא נמצאים כאן היום, עושים זאת במלוא תחושת השליחות וההתלהבות - מה שעושה את ההצטיינות שלכם עוד יותר מיוחדת, כי אם מתוך סך-הכל הקבוצה הזאת, שבאה מתוך רצון לתרום, אתם נבחרתם, אין לי ספק שאתם עושים זאת מכל הלב.

על כך אנו רוצים לומר לכם מכל הלב שלנו: תודה רבה.
גיורא משעול
תודה רבה לשרה לקליטת עליה, חברת-הכנסת ציפי לבני.

נמצא איתנו גם ראש מינהל הסטודנטים לשעבר, דוד סודרי, שאנו רגילים לראותו על הבמה אתנו. הוא ליווה את מינהל הסטודנטים - אגיד זאת למען הצניעות - למעלה מ-20 שנה. בכל אופן, הוא ליווה ועזר רבות לסטודנטים העולים, ומגיעות לו תודה רבה ומחיאות כפיים.

אני מזמין את מר אריה אזולאי, יושב-ראש המחלקה לעליה וקליטה בסוכנות היהודית לשאת את דבריו.
אריה אזולאי
כבוד השרה ציפי לבני, השרה לעליה וקליטה, חברי-הכנסת הנכבדים שמתמידים בפעולה לקליטת עליה מתוך גם הכנסת וגם הוועדה לעליה וקליטה, מר חנוך צמיר, הצוות המסור של מארגני פרוייקט שח"ק במינהל הסטודנטים, סטודנטים מתנדבים ואורחים יקרים, "כולנו זקוקים לחסד. כולנו זקוקים למגע - לרכוש חום לא בכסף, לרכוש מתוך מגע. לתת בלי לרצות לקחת, ולא מתוך הרגל" - כך כתב המשורר נתן זך בשירו "כולנו זקוקים לחסד". מקובל לחשוב, כפי שאמרה גם חברת-הכנסת קולט אביטל, על העולה החדש כמי שזקוק לחסד ולעזרה, כי אכן תהליך העליה והקליטה הנם תהליכים מורכבים ולא פשוטים הטומנים בחובם קשיים רבים וצורך במשענת וסיוע. אולם, העולה אינו בהכרח חלש וחסר אונים. לעתים קרובות, לעולה יש המון מה לתרום לחברה, לחלשים בה, ובנתינה שלו הוא מתחזק. כולנו יודעים: לתת - זה לקבל, לתת - זה כוח.

פרוייקט שח"ק, המפגיש סטודנטים עולים חדשים עם אנשים הזקוקים לעזרה ואוזן קשבת, הינו הדרך הטובה והנכונה ביותר להשתלבות מהירה בחברה הישראלית. יכולת העולה לתרום לחברה ולחוליות החלשות בה מחזקת אותו, מסייעת לו להכיר ולהבין את הישראלית וגורמת לתחושת השייכות שלו. היא מפגישה אותו עם אנשים שונים, ומאפשרת לו לרקום קשרים חברתיים חדשים. התרומה הופכת לגשר חזק לקראת קליטה מוצלחת.

בשם הסוכנות היהודית בכלל והמחלקה לעליה וקליטה בפרט, ברצוני לברך את אנשי מינהל הסטודנטים על הפרוייקט, על החשיבה הנכונה העומדת מאחוריו, על המימוש שלו ועל משמעותו.

ברצוני במיוחד לאחל לכל הסטודנטים, מצטייני שח"ק, הנמצאים אתנו היום המון הצלחה בקליטה וגם בלימודים, ובשם כולם, ובשם כולנו, להגיד לכם: תודה רבה.
שירה זגורי
תודה למר אריה אזולאי על המלים החמות.

טקס מצטייני שח"ק בכנסת הינו מסורת ארוכת שנים. פרוייקט שח"ק במרוצת השנים גדל והתפתח הן באיכות והן בכמות. עד היום, השתתפו בו 43 אלף סטודנטים בטיפול מינהל הסטודנטים. אני מזמינה את מר חנוך צמיר, משנה למנכ"ל משרד הקליטה. חנוך צמיר, בעברו הרחוק, היה ראש מינהל הסטודנטים, והוא מלווה את המינהל מזה זמן רב במסירות ובתמיכה רבה.
חנוך צמיר
גבירתי השרה, חברת-הכנסת ציפי לבני, חברי-הכנסת חברי ועדת העליה והקליטה, יושבת ראש ועדת העליה והקליטה שכבר יצאה מהאולם, חברי אריה אזולאי, עובדי מינהל הסטודנטים ומשרד הקליטה, נציגי מוסדות הלימוד ונציגי מוסדות שח"ק, שח"קיסטים מצטיינים יקרים, אתם, שישים במספר, מייצגים קבוצה גדולה, קבוצת איכות, המונה כ-2,200 סטודנטים עולים הפעילים במסגרות שח"ק השונות. אתם פעילים בלמעלה מ-300 מוסדות. אתם נמצאים בבתי-אבות ובבתי-ספר, במתנ"סים ובאגודות הדואגות לחולה, לחריג, לנכה ולתלמיד. בכל המקומות, בהן נדרשת קרן אור אנושית, בכל המקומות בהם חיוך, תמיכה, סיוע והדרכה נדרשים - בכל המקומות האלה אתם נוכחים ומשפיעים. אתם מייצגים את היפה והערכי שבחיינו.

הנכם עולים חדשים, צעירים הבאים ללמוד בישראל, להיבנות בה ולבנות בה. פעילותכם בשח"ק היא בנייה לכל דבר. היא בניית גשרים מול קבוצות חלשות בחברה הישראלית, היא בניית תודעה בקרב החברה הישראלית על תרומת העולים למציאות הישראלית והיא בניית האני העצמי שלכם לקראת העתיד.

קיום טקס הענקת מילגות למצטיינים בכנסת ישראל בירושלים הוא הראיה לחשיבות הרבה שאנו רואים במפעל כולו ובאיכות פעילותכם. אתם, המצטיינים, נתתם קצת יותר - יותר מסירות, יותר אחריות, יותר אכפתיות, ולכן אתם כאן.

לצערנו, העלייה לישראל נמצאת במגמת ירידה. מערכות העלייה והקליטה עושות מאמץ לשנות כיוון זה. יחד עם זאת, אני פונה אליכם ובאמצעותכם לכלל הסטודנטים העולים: היו אתם השגרירים שלנו, פְּנו באופן יזום לבני המשפחה, לחברכם שנשאר מאחור, וספרו להם על הלימודים בארץ ועל שילובכם בפעילות חברתית. ספרו להם שזה אפשרי ונכון, והזמינו אותם להצטרף אליכם אלינו.

אני מבקש לנצל את הבמה ואת ההזדמנות הזאת להודות לצוות מינהל הסטודנטים המפעיל את פרוייקט שח"ק, לרכזים המחוזיים, לשירה זגורי - רכזת שח"ק הארצית, ולגיורא משעול - המנצח על המלאכה.

לכם, סטודנטים יקרים, אני מאחל בהצלחה בבחינות סיום שנת הלימודים ובהמשך הלימודים. תודה רבה.
גיורא משעול
תודה רבה למר חנוך צמיר.

בתום שלב זה של הברכות - שבעיניי לפחות, כולן היו מרגשות וקלעו למטרה, וכאילו כל המברכים פה ממש מכירים את הסטודנטים, את הקשיים שלהם ואת כל עשייתם הרבה במוסדות השונים - ברצוני להזמין לבמה שוב את הזמרת נטליה סופרון הלומדת באקדמיה למוזיקה בליווי אלכסיי פולנסקי לביצוע השיר "שלכת" מאת יעקב אורלנד ומרדכי זעירא.

(אתנחתא מוזיקלית - השיר "שלכת" בביצוע נטליה סופרון ואלכסיי פולנסקי.)
חנוך צמיר
יפה מאד. נטליה ואלכסיי, מאיזו מדינה עליתם?
נטליה סופרון
אוקראינה.
שירה זגורי
תודה לנטליה סופרון על השירה המדהימה ולאלכסיי פולנסקי- על הליווי.

פעילי שח"ק השתבצו השנה בכ-350 מסגרות פעילות: מתנ"סים, בתי-חולים, בתי-ספר, אגודות, עמותות ועוד. נשמע עתה על הפעילות אותה מבצעים השח"קיסטים מנקודת מבט של סמדר אלפי, העובדת בפרוייקט פל"א בבאר-שבע. פל"א (פעילות לימודים אחרת) הינה תכנית העצמה בתחום הלימודי והחברתי לתלמידים יוצאי בוכרה, אתיופיה, קוקז ואמל"ט.
סמדר אלפי
שלום לכולכם, לכל המכובדים. מפאת הזמן הקצוב אקרא ואשתדל שזה יהיה גם ברור.

למידה והשכלה תופסים מקום הולך וגדל בתכניות החברתיות בישראל. פל"א (פעילות לימודית אחרת) היא אחת מתכניות הדגל במחלקה להתחנכות ולמידה של החברה למתנ"סים. המחלקה רואה בהשכלה ובשליטה שפתית מנוף עיקרי ליכולתו של הפרט להשתלב בחברה הישראלית בעמדה של עוצמה ויכולת בחירה. נקודת המוצא היא האמונה שכל אחד יכול להגיע להישגים במערכת הפורמלית, ששיאם תעודת בגרות, ועלינו, מורים, רכזים ומנחים, מוטלת האחריות והחובה ליצור עבור התלמיד סביבה לימודית ודרכי עבודה שיבטיחו את הצלחתו בלימודים. מרכזי פל"א עובדים בתיאום עם בתי-הספר ועל-פי המטרות הלימודיות שבית-הספר מגדיר עבור כל תלמיד בצוותא עם הלומד וצוות פל"א. שילוב למידה עם הפעילות החברתית והעשרה הם חלק מהעשייה והשתתפות בפל"א. החזרת האמון ביכולתו של הילד לו עצמו, למשפחתו ולמוריו, יצירת הזדמנויות בהן הילד מגלה את יכולותיו וכישוריו ומפתח תחושת ערך עצמי אותם הוא מביא ללמידה ובסופו של דבר להצלחה.

פל"א היא תכנית לשלוש קהילות יעד אותן בחר משרד הקליטה: בוכרה, קווקז, אתיופיה ורק לאחרונה אמל"ט. שותפות והבנת ההכרח ברכישת השכלה כחלק מהותי בקליטת ארבע קהילות אלו ושילובן כמובילות דרך ומטביעות חותם בחברה הישראלית מאירות את משרד הקליטה כגורם דומיננטי ששם דגש על חינוך תוך שימור מורשת ותרבות אופייניים לכל קהילה. על כך התודה.

לתוך מסגרת זאת הגיע סטאס, שיושב פה למולי - אחד מתוך קבוצה נפלאה של שח"קיסטים, שעשייתם איננה נופלת משלו אלא שסטאס בדרכו הצנועה התגלה לי, לתלמידיו ולחבריו בצוות כאדם מיוחד. הוא מלמד בקבוצות קטנות תלמידים משכבות י' ו-י"א ברמות של 3 עד 5 יחידות בגרות במתמטיקה. יחסו אליהם - צריך שזו לא תישמע איזו שהיא אסופת סופרלטיבים, אבל הכל כך חם וחי שאני מסתכלת על סטאס וזה פשוט קורם עור וגידים - תומך וחברי. הוא תמיד נמצא עבורם. הוא מוותר על נוחות וזמן אישיים, מקדם את ילדי הפרוייקט עד מצויינות. הוא שותף מלא ויוזם בכל פעילות חברתית. הוא אמין, מסור ובעיקר צנוע. מאז פגישתי הראשונה עמו ידעתי שבורכתי. הוא לא חשש מאתגרים. הוא זרם עם הילדים וידע מתי להניח לילד להתמודד לבד ומתי להיות לצדו מול אבני נגף. הוא ידע ויודע להיות קשוב גם לי. הוא מביע את דעתו השקולה תוך ברירת מלים שתהיינה בונות ולא מבקרות וכואבות. חוש הומור עדין וחיוך תמידי הם שהיוו חלק מחיבור הצוות אליו. איש לא הופתע - סטודנטים, שח"קיסטים ובעיקר תלמידיו. אנו שוב מודים לו ובעיקר ממתינים לשנת הלימודים הבאה שישוב אלינו חלק מהצוות. סטאס שלי, שלי ממש, שלנו, תודה רבה, חיבוק מכל ילדי פל"א ותודה לכם על הבחירה הנכונה מאד.
גיורא משעול
סטאס, תקום כדי שנכיר אותך. הוא דוגמא לשאר הסטודנטים המתנדבים.
שירה זגורי
תודה רבה לסמדר אלפי על המלים החמות והמרגשות.

עתה, נשמע נציגה מקרב הסטודנטים המצטיינים, דיאנה דובין ממחוז חיפה, אשר עלתה ארצה מאיזרביג'אן. במסגרת פעילותה בשח"ק, היא פעלה בלשכת הרווחה מגדל העמק עם ילד בן 11 חולה סרטן.
דיאנה דובין
שמי דיאנה, ואני לומדת במכללת אורנים אורה שנה ד' ועוד מעט מסיימת. אני גרה במגדל העמק, וכבר שנה שניה אני פעילה במסגרת שח"ק בלשכת רווחה במגדל העמק. אני קצת מתרגשת. אני רציתי להגיד תודה רבה לסוכנות היהודית, למינהל התלמידים וללשכת הקליטה וגם למשרד הקליטה על ההזדמנות שניתנה לנו ללמוד פה בישראל, בלי קשיים כלכליים במיוחד, ולרכוש פה השכלה גבוהה.

תודה רבה, שוב, לשח"ק, למינהל התלמידים, על הזכות שניתנה לנו על-ידי פרוייקט, כך שנחשפתי לשכבות שונות שבחיים לא הייתי נחשפת להן בהזדמנות אחרת בחיים.

במיוחד תודה רבה על ההזדמנות שניתנה לי לתרום לקהילה ולחברה, כשבעצם העשייה הזאת אני מרגישה שנתרמתי רבה יותר מאשר תרמתי.

תודה רבה לצוות שח"ק, לגיל, לדורית ולאלה שהיו שם בשבילנו ותמכו בנו לאורך כל הדרך.

היום, שבוע לפני סיום לימודיי האקדמיים לקראת תואר ראשון, אני יכולה לומר שתקופת לימודיי היתה אחת התקופות הנהדרות בחיי, וזה הרבה בזכותכם. תודה רבה.
גיורא משעול
תודה רבה לדיאנה רובין.

אני מוכרח לציין שאנו, כעובדי משרד הקליטה, שמענו את הדברים, וזה מראה שאפילו לא עברנו על הנאום שלה. זה נאום יפה מאד. תודה רבה.

פרוייקט שח"ק מתבצע על הצד הטוב ביותר ומשתפר עם השנים בזכות צוות רכזי השח"ק שנמצא בקשר ישיר עם הסטודנטים ועם מסגרות הפעילות. הוא מארגן ימי כיף לשח"קיסטים ולאנשים שבטיפולם. הוא עורך ביקור במסגרות הפעילות, ודואג שהן הסטודנטים והן מסגרות הפעילות יפיקו את המירב מהפרוייקט.

אני מתכבד להזמין לבמה את גיל דרמון, רכז שח"ק ממחוז חיפה, העובד בשח"ק כשלוש שנים, לברך בשם כל רכזי השח"ק.
גיל דרמון
מכובדים, אורחים וסטודנטים יקרים, כתבתי כאן קטע קצר ותמציתי, אשר נותן תמונה טובה של פרוייקט שח"ק הייחודי. מעל במה זו החלטתי לכם, המצטיינים שלנו, להודות כנציגים של כלל המחוזות.

תודה לאוראל, מריה ואליזבטה - על האחריות, המסירות והדאגה הרבה למשתקמים בהוסטל, אשר לכן החזירו המון אהבה.

לאלכסיס - שגילה התמדה ונכונות לאורך החונכות. נתת לבחור הצעיר סיבה לחייך ולהאמין שיש משמעות.

תודה לגליה, גרגורי ולאה - על המחוייבות האמיתית לקשישים בבית-האבות. הצלחתם לשפר את מצב רוחם ולהפיג את בדידותם ולו למספר שעות.

לדיאנה - שחנכה ילד חולה סרטן. יצרת איתו קשר חם ואמיתי. בזכות רגישותך לצרכיו הצלחת לקדמו באופן משמעותי.

תודה לך, אמה, על השפעתך הרבה על נערה צעירה שאת ספסל הלימודים לא חיבבה. הודות לערכים שלה הקנית, שוב בכיתה היא נמצאת.

לאמבט, ג'ורג' וטטיאנה ברצוני להודות על פעילותם במועדוניות. סייעתם לילדים במועדונית מבחינה לימודית וחברתית. משמעת עצמית, עקביות ויוזמה מאפיינים את פעילותכם. שימשתם עבורם מודל לחיקוי, ובכך תרומתכם.

תודה לשחר ומיכאל אשר פעלו באגודה למלחמה בסרטן. נכנסתם ללב המשפחות אשר להן בעיות לא פשוטות. פיתחתם מערכת אמון חשובה ומשמעותית, וזאת בזכות דרככם המתמידה והעקשנית. בקשרים אלו מאמצים רבים השקעתם, ובזכות כך למשפחות אלו עזרתם.

לסטלה ולורה - ששובצו בחונכות אישית לילדות, אשר להן בעיות אישיות וחברתיות. קידמתן אותן גם מבחינה לימודית, היוויתם להן דוגמא אישית וחיובית. יצרתן עמן קשר אמיתי, פתוח וכן אשר איפשר את תרומתכן.

תודה אחרונה לזויה שפעלה בעמותת "ידיד". עזרת לעולים החדשים בחום והבנה תמיד. סייעת להם במימוש זכויותיהם והבנתם. תרומתך למרכז חיזקה את מטרותיו והתפתחותן.

הננו מודים לכולכם על טוב ליבכם. קבלו את הערכתנו כאות לתודתנו.

לא אסיים בלי להודות לצוות שח"ק בכל המחוזות: שירה, לאה, מאירה, דבי, סנדרה, סילביה ויסמין. כמובן עוד תודה אחת ענקית - לדורית.
גיורא משעול
דרך אגב, גיל מייצג את ארבעת רכזי השח"ק המחוזיים ואת רכזי שח"ק העוזרים שלהם במחוזות, שעוסקים ביום יום בשיבוץ, בטיפול היומיומי ובאוזן קשבת. הזכירו קודם גם בעבודה הלא קלה של לקבל המלצות על מעל אלף סטודנטים עולים מצטיינים, ולמצוא מתוכם את אותם שישים שמצטיינים - זו כשלעצמה עבודה רבה מאד.

לפני שנעבור לחלוקת התעודות והמלגות למצטיינים, נשמע שוב את הזמרת בליווי אלכסיי בשיר "הינך יפה" מאת אלכסנדר אוריה-בוסקוביץ' למילים מתוך שיר השירים.

(אתנחתא מוזיקלית - "הינך יפה" בביצוע נטליה סופרון ואלכסיי פולנסקי.)
שירה זגורי
שישים המצטיינים, שנמצאים כאן היום, נבחרו מתוך 2,200 פעילי השח"ק בכל הארץ. לאחר שהתקבלו מכתבי ההמלצות ממסגרות הפעילות, התכנסו ועדות מחוזיות שבחרו את שישים הסטודנטים המצטיינים. בחירת המצטיינים מתבססת על קושי המשימה שבה בחרו, על השתלבותם בתפקיד, השקעתם והתמדתם, גילויי יוזמה, אחריות ומסירות. על ההישגים האלה הגיעו בפעילותם. שישים הסטודנטים עלו מארצות שונות ומגוונות, וגיורא ריכז את הנתונים: אתיופיה - 8, אוקראינה - 12, רוסיה - 10, גרמניה - 2, צרפת - 2, ביילרוסיה - 3, גם ממכסיקו יש לנו, ארצות-הברית - 5, מולדובה - 1, וכן מאוזבקיסטאן ודרום-אפריקה, בוכרה - 3, ביילרוסיה - 2, וכן מארגנטינה, ויש לנו יוצא צד"ל מלבנון, וכן מפינלנד, קווקז וגרוזיה. מגיעות להם מחיאות כפיים. לחלוקת פרס כספי בגובה 2,000 שקל ותעודת הוקרה, אני מזמינה לבמה את קוסטיה אומנסקי ממלא-מקום מנהלת המחלקה המחוזית בתל-אביב, רוחל'ה אייכלר, ולהקראת השמות אני מזמינה את צוות שח"ק במחוז תל-אביב: דבי מרכוס-פירר - רכזת שח"ק מחוזית, סילביה שטיינברג וסנדרה ברזילי - רכזות טיפול בשח"ק.
דבי מרכוס-פירר
אני מזמינה את הסטודנטים המצטיינים של מחוז תל-אביב לעלות לבמה לפי הסדר:

(1) שרה איילו - עלתה מאתיופיה ולומדת חינוך וסוציולוגיה באוניברסיטת תל-אביב. פעילה בבית נועם קדימה, עמותת "לשובע" עם ילדים בעלי מצב משפחתי קשה.

(2) ילנה בויארסקי - עלתה מאוקראינה, ולומדת סיעוד באוניברסיטת תל-אביב. פועלת במסגרת "מכבי" שירותי בריאות נתניה עם חולת פרקינסון.

(3) איוואן בולוטין - עלה מרוסיה, ולומד חינוך גופני במכון וינגייט. פעל במעון נכים נתניה עם נכים הסובלים ממוגבלות פיזית קשה.

(4) ברכה בלאי - עלתה מאתיופיה, ולומדת מדעי ההתנהגות במכללת אריאל. פעלה גם במעון נכים נתניה.

(5) עומרי בן-דוד - עלה מגרמניה, ולומד מדעי המחשב וניהול באוניברסיטת תל-אביב. פעל בעמותת על"ם בסניף כפר-סבא עם נוער בסיכון.

(6) מיכאל גולדברגר - אמו הגיעה במיוחד. הוא עלה מצרפת ולומד מינהל עסקים במכללה למינהל בתל-אביב. פעל במרכז לבריאות הנפש נס ציונה.

(7) מירי גורביץ - עלתה מבילורוסיה, ולומדת במסלול לגיל הרך במכללת לוינסקי. פעלה בהוסטל ע.מ.ל. בראשון לציון עם נפגעי נפש.

(8) גרגורי דננברג - עלה מרוסיה, ולומד הנדסת חשמל במכללה בתל-אביב. פעל במכון נכים נתניה.

(9) פולה זן - עלתה ממכסיקו. היא לומדת טלויזיה וקולנוע באוניברסיטת תל-אביב. פעלה בארגון מסיל"ה מרכז סיוע ומידע לקהילת הזרה מטעם עיריית תל-אביב.

(10) פנלופי טל-ניר - עלתה מארצות-הברית, ולומדת ספרות אנגלית וחינוך באוניברסיטת תל-אביב. פעלה במחלקה האונקולוגית בבית-החולים "איכילוב".

(11) אנה יברוסקי - עלתה ממולדובה, ולומדת משפטים באוניברסיטת בר-אילן. פעלה בבית-החולים "וולפסון" במחלקת ילדים.

(12) בלה יעקובוב - עלתה מאוזבקיסטאן, ולומדת קרימינולוגיה וסוציולוגיה באוניברסיטת בר-אילן. היא פעלה בבית נועם עם בוגרים בעלי שיתוק מוחין ופיגור שכלי.

(13) קטיה מיז'ריצקיה - עלתה מאוקראינה, ולומדת תולדות אמנות וסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת תל-אביב. פעלה באגף הרווחה בעיריית חולון עם אשה חולה בניוון שרירים.

(14) דריה מלימון - עלתה מאוקראינה, ולומדת כלכלה במכללת אריאל. היא פעלה בבית-אבות "נאות ברקן" עם קשישים סיעודיים ותשושי נפש.

(15) נדיה מתתוב - עלתה מאוזבקיסטאן, ולומדת הוראה במכללת "בית רבקה". פעלה במחלקת הרווחה ברמלה עם ילדה בת 10 חולת סרטן.

(16) תהילה פוטרמן - עלתה מדרום-אפריקה, ולומדת ספרות אנגלית באוניברסיטת בר-אילן. היא פעלה בבית נועם, מרכז יום לנכים התפתחותיים.

(17) אדם פלבס - עלה מארצת-הברית, ולומד במכון וינגייט. הוא פעל במכללה עם קבוצה מאקי"ם ו"ניצן" שבהם ילדים בוגרים בעלי צרכים מיוחדים מבחינה מוטורית והתפתחותית.

(18) מורן פלג - עלתה מארצות-הברית, ולומדת הנדסת תעשיה וניהול באוניברסיטת תל-אביב. היא פעלה במעון נכים נתניה.

(19) אנה פרינצב - גם אמה הגיעה מרוסיה במיוחד לאירוע. היא עלתה מרוסיה, ולומדת כלכלה וצרפתית באוניברסיטת תל-אביב. היא פעלה בבית-ספר תיכון "נוה שרה הרצוג" עם נערות בגיל התבגרות בעלות קשיים לימודיים וחברתיים.

(20) אוולין קוזלינר - עלתה מגרמניה, ולומדת סטטיסטיקה באוניברסיטת תל-אביב. היא פעלה בבית-ספר "עמל טכנולוגי" עם תלמידים הסובלים מליקויי למידה.

(21) יבגניה קיטובסקי - עלתה מרוסיה, והיום היא מאד מתרגשת כי עוד כמה שעות היא הולכת לראות את אביה שחמש שנים היא לא ראתה אותו והוא מגיע מרוסיה, מסיביר. היא עלתה מרוסיה, ולומדת קרימינולוגיה, פסיכולוגיה וסוציולוגיה באוניברסיטת בר-אילן. היא פעלה בעמותת על"ם בתל-אביב עם נערים שגרים ברחוב.

תודה רבה לשח"קיסטים, למחוז תל-אביב. תודה רבה לקוסטיה, לסילבי ולסנדרה.
שירה זגורי
תודה רבה למחוז תל-אביב.

אנו עוברים עכשיו למחוז חיפה. אני מתכבדת להזמין לבמה את הגברת גילה אשחר - מנהלת המחלקה המחוזית בחיפה, ולהקראת השמות את גיל דרמון - רכז שח"ק מחוזי, ואת דורית יזריאלי - רכזת טיפול בשח"ק.
גיל דרמון
(22) ורה אבסלמידזה - עלתה מאוזבקיסטאן, ולומדת בחוג ללימודי מזרח-אסיה באוניברסיטת חיפה. היא פעלה בעמותת "אחים בוגרים" עם ילדה בת 10.

(23) זויה גורגוב - עלתה מבוכרה, ולומדת בחוג למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה. היא פעלה בעמותת "ידיד" בחיפה, ועוסקת בזכויות האזרח עם עולים חדשים.

(24) מריה גריגוריבסקי - עלתה מרוסיה, ולומדת בטכניון. פעלה בהוסטל אנוש עם נפגעי נפש בחיפה.

(25) דיאנה דובין - עלתה מאיזרביג'אן, ולומדת לימודי הגיל הרך במכללת "אורנים". עסקה בחונכות אישית עם ילד חולה סרטן.

(26) גרגורי וקסמן - עלה מבילורוסיה, ולומד הנדסת חשמל בטכניון. הוא פעל בבית-אבות "מעון הרופא" עם קשיש, נכה וערירי.

(27) טטיאנה לובץ - עלתה מבירולוסיה, ולומדת כלכלה וניהול במכללת עמק יזרעאל. פעלה במרכז ויצ"ו בעפולה בתגבור לימודי ופעילות חברתית.

(28) אלכסיס ליאון - עלה מארגנטינה, ולומד ב"אורט בראודה". פעל בלשכת הרווחה כרמל עם בחור צעיר חולה המרותק לביתו.

(29) אמה לימונצ'יק - עלתה מרוסיה, ולומדת בחוק למדעי החברה באוניברסיטת בר-אילן. היא פעלה ביחידה לטיפול בנערה עם נערה דרת רחוב.
דורית יזריאלי
(30) ג'ורג' מטא - מיוצאי צד"ל. לומד הנדסת תעשיה וניהול במכללה למינהל. פעל במועדונית "פאר" הנמצאת בשכונת מצוקה.

(31) לאה מורגנשטיין - עלתה מצרפת, ולומדת הנדסת מזון בטכניון. פעלה בבית-האבות "בית דינה" עם שתי קשישות.

(32) אמבט מקונן - עלתה מאתיופיה, ולומדת חינוך באוניברסיטת חיפה. פעלה במועדונית לעולי אתיופיה עם ילדים ממשפחות מצוקה.

(33) שחר עמית - עלתה מפינלנד, ולמדה בחוג לצילום במכללת ויצ"ו. פעלה באגודה למלחמה בסרטן עם ילדה שאחותה נפטרה ממחלת הסרטן.

(34) גליה צ'ובצ'יק - עלתה מאוקראינה, ולומדת בחוג לסיעוד באוניברסיטת חיפה. היא פעלה בבית-אבות "מעון הרופא" עם שתי קשישות.

(35) יליזבטה קציר - עלתה מרוסיה, ולומדת הנדסה, תעשיה וניהול במכללת הצפון. פעלה במרכז הנוער של נפגעי נפש בעפולה.
יליזבטה קציר
אני רוצה להגיד תודה רבה למינהל הסטודנטים שנתן לנו את האפשרות ללמוד, כי לא חשבתי בהתחלה ללמוד פה. תודה רבה לשח"ק שנתנו לי את האפשרות להיות במסגרת הזאת ולהכיר את האנשים שהיכרתי. הדברים שעשיתי - לא ציפיתי מעצמי שאני אעשה זאת. תודה ענקית לכל צוות אנוש בסניף עפולה. תודה ענקית לכל הצוות הנפלא ולכל החברים: רק בזכותם אני פה היום. לא הייתי באה, אם הם לא היו באים כי אני לבד. תודה רבה.
גיל דרמון
יש כאן נציגות גדולה של אנוש עפולה וחיפה.
דורית יזריאלי
(36) טל אלימלך - עלתה מקווקז, ולומדת בחוג למדעי הרוח במכללת עמק הירדן. היא פעלה בלשכת הרווחה נצרת עילית עם ילדה בעלת בעיות חברתיות והתנהגותיות.

(37) אורְאל שיינסון - עלתה מאוקראינה, ולומדת לימודי הגיל הרך במכללת גורדון. היא פעלה בהוסטל אנוש של נפגעי נפש חיפה.

(38) מיכאל שניידרוב - עלה מאוקראינה, ולומד מוזיקה וספרות צרפתית באוניברסיטת חיפה. הוא פעל באגודה למלחמה בסרטן עם עולה מבוגר החולה במחלה.
גיורא משעול
תודה רבה לצוות מחוז חיפה: לגילה, לגיל ולדורית.
שירה זגורי
(39) אנה קופיטוב ממחוז תל-אביב - ממש במקרה שכחנו אותה, אבל היא חשובה והיא עשתה פעילות מדהימה. היא עלתה מביילורוסיה, ולומדת סוציולוגיה באוניברסיטת תל-אביב. היא פעלה במתנ"ס יד-השבעה עם בני נוער בעלי קשיים חברתיים ולימודיים קשים.
גיורא משעול
ממחוז ירושלים אני מזמין לבמה את מר אורי ליפשיץ - מנהל המחלקה המחוזית, ולהקראת השמות את לאה קסלסי - רכזת שח"ק המחוזית ומאירה אייזנקוט - רכזת טיפול בשח"ק.

בתוך הנייר יש מעטפה עם צ'ק שיעזור לכם לעשות את השנה הרביעית ללימודים - לצערי, מינהל הסטודנטים בשלב זה וכנראה זה יקח עוד קצת זמן לא עוזר - ואנו יודעים שזה חשוב לכם מאד. שימו לב שהצ'ק בפנים.
לאה קסלסי
(40) אלה אברמוב - עלתה מקווקז, ולומדת מדעי החיים באוניברסיטה העברית. פעלה באגודה למלחמה בסרטן עם ילדה חולת סרטן.

(41) עמנואל בנדר - עלה מארצות-הברית, ולומד פיזיקה בבית-הספר הגבוה לטכנולוגיה. הוא פעל באגודת "יד שרה" במסגרת פרוייקט אימוץ משפחות עם שתי משפחות שאב המשפחה חולה.

(42) אנג'לה וסרמן - עלתה מאוקראינה, ולומדת יחסים בין-לאומיים באוניברסיטה העברית. פעלה במסגרת בית באייר, מרכז יום לקשישים, תשושי נפש ולאחר אירוע מוחי.

(43) אניה זודלדינד - עלתה מביילורוסיה, ולומדת סיעוד באוניברסיטה העברית. פעלה במסגרת לשכת רווחה בעיריית רחובות עם נערה הסובלת מפיגור שכלי.

(44) חוה טגבה - עלתה מאתיופיה, ולומדת סיעוד באוניברסיטה העברית. פעלה בית-החולים הפסיכיאטרי שיקומי "הרצוג" עם חולים קשישים וסיעודיים.

(45) אזמרה טסמה - עלתה מאתיופיה, ולומדת תואר שני בעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית. פעלה בלשכת הרווחה רחובות עם ילדים עולים חדשים מתימן.

(46) ילנה טשרניחובסקי - עלתה מרוסיה, ולומדת סיעוד באוניברסיטה העברית. פעלה בפרוייקט גמלא בלוד עם ילדים יוצאי אתיופיה.

(47) נתן סולימנוב - עולה מבוכרה, ולומד הנדסת חומרים במכללה להנדסה בירושלים. פעל באגודה למלחמה בסרטן עם ילדים חולי סרטן.

(48) יבגניה סרגייבה - עלתה מאוזבקיסטאן, ולומדת סוציולוגיה וקרימינולוגיה במכללה האקדמית אשקלון. פעלה במרכז חינוך לשיקום ילדים בעלי מוגבלויות מוטוריות.

(49) מריה קוגן - עלתה מרוסיה, ולומדת סיעוד באוניברסיטה העברית. פעלה במרכז רב-שירותים לעיוור עם ילדים שאב המשפחה עיוור ואם צעירה עיוורת ונכה.

(50) נטליה קומרובסקיה - עלתה מאוקראינה, ולומדת פיזיקה באוניברסיטה העברית. פעלה באגודה למלחמה בסרטן עם אשה חולת סרטן.

(51) נגה טגנה - עלה מאתיופיה, ולומדת הנדסת אלקטרוניקה במכללה האיזורית אשקלון. פעל בפרוייקט גמלא עם ילדים יוצאי אתיופיה.

(52) שרה קנטינרי - עלתה מארצות-הברית, ולומדת רפואה באוניברסיטה העברית. פעלה בבית-החולים הפסיכיאטרי "הרצוג" עם נשים פגועות נפש.

תודה רבה, מינהל הסטודנטים, שח"ק ארצי.
גיורא משעול
תודה למצטיינים של מחוז ירושלים, וכמובן לאורי, ללאה ולמאירה.

ממחוז באר-שבע לשם חלוקת המלגות והתעודות אני מתכבד להזמין לבמה את הגברת אנט קרסנופולסקי - מנהלת המחלקה המחוזית, ולהקראת השמות את יסמין אביטן - רכזת שח"ק המחוזית.
יסמין אביטן
אני שמחה להזמין את: (53) אדוארד ברזצקי - עלה מאוקראינה, והוא לומד הנדסת מערכות מידע באוניברסיטת בן-גוריון. הוא לימד מחשבים בעמותת "עמך" - קשישים ניצולי שואה.

(54) סנטיסלב חורושבסקי - עלה מאוקראינה, ולומד הנדסה גרעינית באוניברסיטת בן-גוריון. הוא פעל בפרוייקט פל"א. כבר סיפרו לכם עליו.

(55) ז'נה מגר - עלתה מרוסיה, ולומדת במחלקה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בן-גוריון. היא פעלה בבית-אבות אגודה למען הקשיש עם חולים במחלת האלצהיימר.

(56) דימיטרי מייזוס - עלה מאוקראינה, ולומד הנדסה כימית במכללה האקדמית להנדסה בנגב. פעל ב"בית כהן". הוא חנך באופן אישי דייר הלוקה בדיור שכלי.

(57) יצחק סמאי - עלה מאתיופיה, ולומד הנדסה, תעשיה וניהול במכללה האקדמית להנדסה בנגב. פעל ב"בית ציפורה" עם ילדים ממשפחות מצוקה.

תודה למחוז שלי ולשח"ק ארצי.
גיורא משעול
יש עוד סטודנטים שלא הצליחו להגיע: (58) נינה בניישוילי.

(59) דוד גברו.

(60) ויקטוריה פרטיאטקו.


הגיע הזמן להודות לרבים שעשו את המלאכה. תודה למפעילי הסטודנטים במסגרות הפעילות השונות שחלק שמעתם וחלק נמצאים פה באולם. תודה לעובדי מינהל הסטודנטים בכל הרמות, שנמצאים גם פה. מנהלי ומנהלות המחלקה המחוזיים: אורי ליפשיץ, גילה אשחר, אנט קרסנופולסקי, רוחל'ה אייכלר וקוסטיה אומנסקי. תודה לצוות שח"ק במחוזות. תודה לעובדי המחלקה לחברה ותרבות, ובעיקר לחנה אפל ולשושי לוי שעזרו רבות בעבודה היום. תודה לעובדות ועדת העליה והקליטה שמלווה אותנו במסירות כל שנה, וילמה מאור שהיתה עד עכשיו ולא רואים אותה פה, ציפי, יפעת ודנה גורדון מנהלת ועדת העליה והקליה בכנסת שנמצאת איתנו על הבמה.

לסיום נשמע את אולגה דשבסקי ב"זמזום הדבורה" מאת רימסקי קורסקוב.

(אתנחתא מוזיקלית - "זמזום הדבורה" מאת קורסקוב בביצוע אולגה דשבסקי )
שירה זגורי
תודה רבה ללהקת פעילי שח"ק. תודה מקרב לב לכל מי שהגיע לחגוג איתנו היום, ולהתראות בשנה הבאה.
גיורא משעול
תודה לשירה זגורי, שמסיימת את עבודתה ועוברת לתפקיד חדש. אנו מאחלים לה הצלחה רבה.
שירה זגורי
על הסטודנטים המצטיינים ומלוויהם להגיע לקומת הכניסה, והרכזים המחוזיים יעזרו לכם להגיע לשם, לשם צילום קבוצתי ולסיור במליאת הכנסת. כפי שאתם יודעים, אחר כך אנו ממשיכים לאירוע בעין-יעל.



הישיבה ננעלה בשעה 12:10.

קוד המקור של הנתונים