ישיבת ועדה של הכנסת ה-16 מתאריך 17/05/2004

פרוטוקול

 
פרוטוקולים/ועדת הפנים/8552



5
ועדת הפנים ואיכות הסביבה
17.5.2004

פרוטוקולים/ועדת הפנים/8552
ירושלים, ד' בסיון, תשס"ד
24 במאי, 2004

הכנסת השש-עשרה נוסח לא מתוקן
מושב שני




פרוטוקול מס' 204
מישיבת ועדת הפנים ואיכות הסביבה
יום שני, כ"ו באייר התשס"ד (17 במאי 2004), שעה 12:00
סדר היום
תקנות הבטיחות במקומות ציבוריים (אסיפות) (תיקון), התשס"ד-2004
נכחו
חברי הוועדה: יורי שטרן- היו"ר
חמי דורון – מ"מ היו"ר
מוזמנים
עדי ביתן,עו"ד לשכה משפטית, משרד הפנים
עירית וייסבלום,עו"ד לשכה משפטית, משרד הפנים
סנ"צ זאב גוטמן ראש מדור סיור, המשרד לביטחון פנים
רפ"ק עופר יצחק קצין מיגון וטכנולוגיה, אג"מ
סנ"צ מאיר כהן רמ"ד חקירות
פקד סדי סנדריסי קמ"ד חקירות, המשרד לביטחון פנים
סנ"צ רונה קדמי ע' בכירה ליועמ"ש, המשרד לבטחון פנים
רחל גוטליב, עו"ד לשכה משפטית, המשרד לביטחון פנים
רינת שפרן,עו"ד משרד החינוך
שוקי קרמר איגוד הכדורסל
יצחק צוקר מהנדס ויועץ בטיחות, התאחדות הכדורגל
מנהלת הוועדה
יפה שפירא
קצרנית
יפעת שפרכר



תקנות הבטיחות במקומות ציבוריים (אסיפות)(תיקון), התשס"ד-2004
היו"ר יורי שטרן
אנחנו קיבלנו לאישור הוועדה את תקנות הבטיחות במקומות ציבוריים (אסיפות) (תיקון), התשס"ד-2004. התקנות מתייחסות לפעילות ספורט. אני מניח שהן באות כתוצאה מהצטברות המקרים הלא טובים גם אצלנו וגם בעולם.

אני אבקש מחבר הכנסת חמי דורון לנהל את הישיבה הזאת. אני חושב שהתקנות האלו לא עברו את הבדיקה של האקדמיה ללשון עברית. יש פה ניסוחים פיקנטיים, כמו להשליך משהו באישור השוטר. אני חושב שכדאי לעבוד על הניסוח.
עדי ביתן
בעקבות הקמת ועדת החקירה הפרלמנטרית בנושא אלימות בספורט נערך תיקון לחוק הבטיחות במקומות ציבוריים. החוק הזה הוסיף סמכויות למשטרה, כמו למשל סמכות לבקש צו הרחבה, סמכות להרחיק אדם מהמגרשים. הכוונה למגרשי כדורגל וכדורסל. התקנות האלו באו להשלים את האיסורים בחוק. מסיבות שונות ומשונות הן לא עלו לדיון בזמנו. מכיוון שעדיין יש בהן צורך, החלטנו להביא אותן לאישור כעת. התקנות אוסרות על אדם להיכנס למגרש עצמו, אוסרות עליו להשליך חפצים אלא בהיתר של קצין משטרה שמוסמך לדבר. יש פה הגדרה של מה היא זירת פעילות ספורט, איך היא תסומן.
יצחק צוקר
להתאחדות לספורט בישראל יש תקנון. התקנון קובע מי רשאי להיכנס לזירת המשחק, מי לא רשאי להיכנס לזירת המשחק ומי אחראי לקבוע את אותם אנשים שרשאים להיכנס. סעיף 2א(א) מעביר את האחריות לעניין הזה למשטרת ישראל, שהיא לא אמונה על תקנון ההתאחדות לכדורגל .
מ"מ היו"ר חמי דורון
מה המעמד הסטטוטורי של תקנון ההתאחדות לכדורגל?
יצחק צוקר
יכול להיות שאין לו מעמד סטטוטורי, אבל עדיין הוא זה שמנהל את המשחק. אם על פי תקנון ההתאחדות רשאים להיכנס בכל קבוצה עוד 7 שחקנים, עוד מאמן, עוד עוזר מאמן ועוד צלם, אז לפי מה שכתוב פה קצין משטרה יכול להגיד לכולם לצאת החוצה.
רחל גוטליב
זה לא כתוב פה.
מ"מ היו"ר חמי דורון
ברמה העקרונית הוא צודק. הניסוח מנוסח בצורה כזאת שאני כשוטר מתיר למישהו להיכנס. אני יכול באותה מידה גם יכול לאסור על מישהו להיכנס או להרחיק מישהו מתוך תחום המגרש. האם כשניסחו את התקנות לא התייעצו עם הגורמים הרלוונטיים?
רחל גוטליב
היתה התייעצות. התקנות האלו נוסחו בעקבות ועדת החקירה הפרלמנטרית, שהיו שותפים לה גורמים של הספורט. אני ממש תמהה על חברי שאומר את הטענה הזאת. המטרה של התקנות היא למנוע כניסת אנשים לא מורשים למגרשי ספורט. אני מניחה שזה עולה בקנה אחד עם האינטרס של ההתאחדות לכדורגל. ניתנה גם אפשרות בידי אחראי. האחראי זה הגורם שאחראי לבטיחות באירוע הספורט.
יצחק צוקר
הטעות הבסיסית היא שהאחראי בזירת הכדורגל זה לא האחראי על הבטיחות או השוטר, אלא ההתאחדות לכדורגל שמבצעת את זה באמצעות איגוד השופטים.
רחל גוטליב
השוטר לא יתן לשחקנים להיכנס?
יצחק צוקר
יכול להיות.
רחל גוטליב
לא יעלה על הדעת.
יצחק צוקר
אני חי במגרשי כדורגל, זה בהחלט יעלה על הדעת.
מ"מ היו"ר חמי דורון
באותה מידה יכול להיווצר מצב שהשוטר או הסדרן יכניס את החבר של הסבתא שלו או את הבת שלו כדי לראות את המשחק. נכון?
רחל גוטליב
כל סמכות מינהלית שניתנת בידי כל גורם מינהלי צריכה להיות מיושמת על פי עקרונות של סבירות. הוא יכול לעשות כל מיני דברים. השוטר יכול לעצור או לא לעצור בגלל שיקולים זרים. תמיד יכולים להיות אנשים שחורגים. הנורמה שנקבעה כאן היא נורמת האיסור על כל אדם להיכנס לזירת הספורט, על-מנת להבטיח את הביטחון בתוך אירועי הספורט.
מ"מ היו"ר חמי דורון
בכמה משחקי כדורגל היית ב-10 השנים האחרונות?
רחל גוטליב
זה לא רלוונטי.
מ"מ היו"ר חמי דורון
אני אסביר לך למה כן. הפעם הלפני אחרונה שהלכתי למשחק כדורגל היתה לפני 25 שנה. לפני שלוש שנים הלכתי שוב למשחק כדורגל. אחרי שראיתי איך אנשים עולים למתחם של הדשא, איך אנשים מתנהגים החלטתי להפסיק ללכת לשם. אני שמח שהוקמה ועדת חקירה. הניסוח הזה מנציח מצב קיים.
רחל גוטליב
הוא לא בא להנציח, הוא בא להתמודד עם המצב.
מ"מ היו"ר חמי דורון
אם ניתן היתר בידי אחראי או סדרן בטיחות, זאת אומרת שמחר במשחק כדורגל יכול אותו סדרן מטעם הפועל זרנוקה להכניס את החבר שלו וזה יהיה חוקי. אני חושב שהניסוח כאן לא נכון.
זאב גוטמן
אתם מציגים פה את הדבר בצורה לא נכונה. התקנות האלו נכתבו מניסיון של מה שקרה בשטח. ההתאחדות לכדורגל באמצעות איגוד השופטים לא מתייחסת למה שקורה בכר הדשא, היא קוראת מהר מאוד לשוטרים כדי שיטפלו בזה. ההתאחדות עובדת מכוח התקנון שלה. המשטרה לא עובדת על פי תקנון של גוף וולונטרי כמו ההתאחדות, אלא על פי חקיקה. במקרה הזה נדרשת חקיקה. מי שעובד בשטח, מי שמוציא את המתפרעים זה המשטרה.
מ"מ היו"ר חמי דורון
אולי הניסוח של התקנה צריך להיות בצורה כזאת שלא יינתן היתר. ההיתר צריך להיות בהתאמה לתקנון של ההתאחדות.
זאב גוטמן
אנחנו דורשים אחראי מגרש מטעם הקבוצה.
מ"מ היו"ר חמי דורון
זה לא מה שכתוב כאן. על פי התקנות כאן האחראי הוא האחראי שמוגדר בחוק לגבי סדרנים באסיפות.
זאב גוטמן
זה האחראי על האירוע.
מ"מ היו"ר חמי דורון
זה אחראי בטיחות, לא אחראי על האירוע. המגמה היא ליצור מצב שבו ניתן יהיה למנוע גישה וכניסה של יותר מידי אנשים שבדרך כלל כן נכנסים. איך הם נכנסים? הם נכנסים בגלל זה שהסדרנים מתירים להם. התקנות צריכות לשקף מצב שבו תהיה מניעה. מנהל הקבוצה המארחת או יושב-ראש האגודה המארחת הוא האחראי על האירוע, לא אף אחד אחר. הסדרן שעומד בשער לא עובד מול המשטרה. מי שעובד מול המשטרה זה יושב-ראש הקבוצה או מנהל הקבוצה. הוא אחראי. זה לא מה שעולה מהניסוח. השוטר כפוף לחוק, הוא לא כפוף לסדרנות.
רחל גוטליב
צריך שתהיה לו הסמכות לתת היתר. אם נשאיר בתקנת משנה א' את האחראי ואת השוטר..
מ"מ היו"ר חמי דורון
אני רוצה שהאחראי יהיה מוגדר.
רחל גוטליב
האחראי מוגדר בחוק.
עדי ביתן
אחראי על פי התקנות זה אחראי על הבטיחות במקום האסיפה.
מ"מ היו"ר חמי דורון
אנחנו שוב מדברים על אחראי הבטיחות.
עדי ביתן
האחראי מוגדר על ידי המקום. האחראי ייקבע מעל שערי הכניסה למקום האסיפה, במודעה שבה יציינו את שמו. אני מניחה שמי שאחראי על בטיחות באצטדיון רמת-גן כפוף להתאחדות לכדורגל.
מ"מ היו"ר חמי דורון
לא זאת הכוונה. יש אמפי-פארק בראשון-לציון. יש מי שאחראי עליו מטעם העירייה. כשהרשות המקומית מקצה את המקום לאירועים פרטיים, אז אותו בעל אירוע פרטי אחראי על הבטיחות במקום, על ניהול המקום. אחראי זה בסך הכל רב סדרן. זאת לא המגמה. באצטדיון כדורגל יש 100 אחראים. האצטדיון שייך לרשות המקומית. מי שמארח את האירוע זאת קבוצת הכדורגל שלא שייכת לרשות, היא עמותה בפני עצמה.
רחל גוטליב
מי שקובע מי האחראי זה בעל הרשיון. בעל הרשיון זה מי שמבקש, לענייננו זאת אותה קבוצת כדורגל. היא תקבע מי האחראי.
מ"מ היו"ר חמי דורון
אבל את כותבת כאן שההיתר הוא בידי אחראי, שוטר או סדרן בטיחות. אתם מכוונים לכיוון לא נכון.
רחל גוטמן
האחראי מוגדר בחוק.
מ"מ היו"ר חמי דורון
ההגדרה בחוק של אחראי היא לא ההגדרה הנכונה.
רחל גוטליב
האחראי מוגדר בתקנות שאותן אנחנו מתקנים. לתקנות הסדרנים הפנינו רק בעניין מיהו סדרן. אם מוחקים את מיהו סדרן, אז מחקנו את ההפנייה לתקנות הבטיחות..
מ"מ היו"ר חמי דורון
מה ההגדרה של אחראי?
רחל גוטליב
"אחראי" - אחראי לבטיחות במקום אסיפות קבוע לפי סעיף 4 לחוק, או אחראי לבטיחות בעצרת עם לפי סעיף 6.
מ"מ היו"ר חמי דורון
תקריאי את סעיף 4.
רחל גוטליב
"ניתן רשיון לפי כל חיקוק לגבי השימוש במקום אסיפות קבוע, יהיה בעל הרשיון אחראי לבטיחות לעניין חוק זה. באין רשיון יהיה המחזיק בפועל אחראי לבטיחות במקום".
מ"מ היו"ר חמי דורון
הרשיון שייך לרשות המקומית כי היא הבעלים של האצטדיון.
רחל גוטליב
הרשיון יכול להיות של מי שמבקש לקיים את..
מ"מ היו"ר חמי דורון
בעל הנכס הוא בעל ההיתר, הוא בעל הרשיון להפעלה. המפיק של האירוע אחראי רק על האירוע שלו. יש לו חוזה חכירה או חוזה שכירות. ההפניות שלכם אינן נכונות. ההגדרה של מי שאחראי צריכה להיות הגדרה שונה. היות ואנחנו מכוונים אך ורק למשחקי כדורגל וכדורסל, אז מי שצריך להיות האחראי זה יושב-ראש הנהלת אותה קבוצה המארחת את האירוע.
עדי ביתן
לא הבנתי אם זה יפתור את הבעיה של החברים.
מ"מ היו"ר חמי דורון
זה יפתור את הבעיה של האחראי. צריך לחשוב האם כל אדם, גם אם הוא אחראי על האירוע, רשאי להכניס אנשים לתוך המתחם הצר. אם הוא מכניס עם כרטיס הזמנה לתוך האולם עצמו אין לי בעיה עם זה. בתקנון של ההתאחדות כתוב מי רשאי להיות שם. נדמה לי שזה מספר מסויים של שוטרים ואותם שחקנים שאמורים לשבת שם. צריך להתאים את זה. זה יהיה לטובת המערכת. הכוונה שלנו היא ליצור מצב של חסימה אמיתית של כל מיני אנשים שייכנסו בגלל המקורבות. דרך אגב, זה גם יקל על המשטרה, כי אז המשטרה לא תצטרך להתמודד עם השאלה למי נותנים.
רחל גוטליב
יש לנו קושי כי אנחנו נמצאים באכסנייה ארכאית שעומדת בפני תיקון. עד שהתיקון יגיע אנחנו חייבים להיצמד למסגרת החוקית הקיימת. בתקנות הקיימות כתוב שחובות המוטלות על אחראי מוטלות גם על מארגן האסיפה. זה מכוון למה שאדוני אומר. אנחנו רוצים לכוון למארגן האירוע.
מ"מ היו"ר חמי דורון
יש את הגורם המארח.
רחל גוטליב
יהיה גורם אחד שיארגן. זה לא מאפיין דווקא אירוע ספורט, זה יכול להיות גם אירוע של מדונה בפארק. החוק שעליו אנחנו מדברים זה חוק שמכוון להסדרה של אירועים המוניים. זה יכול להיות שוטר או מארגן אירוע ספורט. נקבע הוראה שתקבע חובה על מינוי מארגן אירוע ספורט לכל אירוע ספורט כתנאי לרישוי.
מ"מ היו"ר חמי דורון
בכל קבוצת ספורט יושב ראש הקבוצה הוא האחראי. הוא גם עובד מול המשטרה.
רחל גוטליב
אני לא רוצה לקבוע להם.
זאב גוטמן
אפשר לכתוב שזה יהיה מארגן האירוע.
מ"מ היו"ר חמי דורון
ההתאחדות צריכה להוציא נוהל עבודה. צריך להסביר למארגנים שהם אלה שצריכים לעבוד מול המשטרה.
רחל גוטליב
אנחנו נציע ניסוח של מי הוא מארגן האירוע.
מ"מ היו"ר חמי דורון
לי אין בעיה שזה יהיה מי שרשום כיושב-ראש האגודה ברשויות הספורט.
רחל גוטליב
כיוון שמדובר בעמותה שלא מוסדרת בחוק..
מ"מ היו"ר חמי דורון
הן מוסדרות כי הן עמותות רשומות אצל רשם העמותות. גם ההתאחדות לכדורסל וגם ההתאחדות לכדורגל הן התאחדויות מוכרות. הן מנוהלות על ידי זה שיש מרשם מסודר של כל קבוצה, שיש מאזנים מבוקרים.
רחל גוטליב
אני לא חולקת על זה.
מ"מ היו"ר חמי דורון
אני רוצה למנוע את זה שמחר לצורך אירוע אחד יגדירו לי את משה האינסטלטור כאחראי, ומחרתיים את יצחק החשמלאי כמארגן האירוע. יושב-ראש האגודה או יושב-ראש הקבוצה הם אלה שיהיו אחראים. הם מופיעים כאחראים מול ההתאחדות.
רחל גוטליב
תמיד זה אגודות? גם כשזה אירוע ספורט בכפר אחד מול כפר שני?
מ"מ היו"ר חמי דורון
אין כפר מול כפר. ועדת החקירה הפרלמנטרית בדקה את אותם אירועי ספורט שמאוגדים באמצעות ליגות, דהיינו אותם אירועים שמאורגנים על ידי התאחדויות הספורט. מדובר בקבוצות ידועות, בקבוצות רשומות. אין שום מניעה שהדברים האלה יירשמו. החוכמה היא שהתקנות לא ילכו נגד אגודות הספורט, אלא ילכו עם אגודות הספורט.
שוקי קרמר
סעיף 5 לחוק הספורט מסמיך את ההתאחדות ואת האיגודים לקבוע תקנונים משלהם. התאחדות הכדורגל ואיגוד הכדורסל כפופים להוראות של איגודים בינלאומיים. אם יש התערבות בהוראות לגבי שיתוף במשחקים שעומדות בסתירה לתקנות הבינלאומיות אז לא מכירים בספורט במדינת ישראל. מה שמעניין אתכם זה שלא ייכנס אדם למגרש כדורגל או למגרש כדורסל שלא הותר לו. זה חייב להיות תואם את ההוראות של ההתאחדות לכדורגל ואיגוד הכדורסל, כי אחרת לא ישתפו אותם בשום אירוע. נקבע מי נכנס, מי יושב וכמה אנשים. אם הייתם בדברים איתי זה היה הסיכום. בסעיף 1 צריך להוסיף את המילים "או שהדבר הותר לו על פי תקנונים שנקבעו על פי חוק הספורט ועל פי ההוראות הבינלאומיות".
רחל גוטליב
מה שאתה אומר נכון במהות, רק מבחינת היישום בפועל.. אנחנו רוצים לקבוע את הגורם, את האיש.
מ"מ היו"ר חמי דורון
לכן זה יהיה יושב-ראש הקבוצה המארחת.
רחל גוטליב
ההצעה של יושב-ראש הוועדה מקובלת עליכם?
שוקי קרמר
מקובל.
זאב גוטמן
זה בסדר גמור מבחינתנו. זה מכסה תשעים ומשהו אחוז מכלל האופציות. יש אירועי ספורט שמאורגנים על ידי ההתאחדות לכדורגל ועל ידי איגוד הכדורסל. קח למשל את גמר גביע המדינה, שאין בו קבוצה מארחת.
מ"מ היו"ר חמי דורון
ההתאחדות היא המארחת.
זאב גוטמן
זאת סיטואציה שבה אין יושב-ראש לקבוצה המארחת. אפשר לכתוב שזה או הקבוצה המארחת או ההתאחדות.
מ"מ היו"ר חמי דורון
אין בעיה, אפשר להוסיף שזה או יושב-ראש הקבוצה המארחת או יושב-ראש ההתאחדות. צריך לדאוג שהתקנות יבהירו שלא בכל משחק בין מכבי טבריה להפועל זרנוגה איגוד הכדורגל אחראי.
רחל גוטליב
באין קבוצה מארחת..
מ"מ היו"ר חמי דורון
זה לא באין קבוצה מארחת, אלא כאשר אותו אירוע ספורט מאורגן על ידי איגוד הכדורסל או ההתאחדות לכדורגל.
שוקי קרמר
כמשמעותם בחוק הספורט. אני לא משוכנע שלא צריך לעשות אבחנה בין הכדורגל לכדורסל. השנה יש ירידה דרמטית באלימות בכדורסל. אני לא משוכנע שזה ישים לגבי הכדורסל. אני לא בטוח שמניעת כניסת קהל לאחר סיום משחק לשדה המגרש פסולה. באנ.בי.אי, כאשר קבוצה מנצחת או זוכה מותר להיכנס למגרש. אני יודע שקצינים בירושלים מאפשרים לקהל לרדת למגרש.
מ"מ היו"ר חמי דורון
כתוב אלא אם ניתן לו היתר. ניתן לתת לו היתר לפני תחילת המשחק. כשניתן ההיתר ניתנת גם ההנחיה למשטרה.
יצחק צוקר
בכדורסל יושבים אנשים בזירת המשחק. פה מדובר על גידורים, על הפרדות בין זירת המשחק ליציעים. במגרשי כדורסל ישנה בעיה, כי חלק מהקהל יושב בתחום. .
שוקי קרמר
אתה דואג לכדורסל? פעם אני אסביר לך למה בכדורסל יש פחות אלימות מאשר בכדורגל. אולי הכדורסל פועל אחרת נגד האלימות.
רחל גוטליב
אני מציעה שהוועדה תקבל החלטה ברוח הדברים שסוכמו, כאשר את הניסוח נסכם סופית עם היועצת המשפטית של הוועדה.
מ"מ היו"ר חמי דורון
אני רוצה שהניסוח הסופי יבוא לוועדה. לא נעשה זימון דיון בעניין הזה. סעיף (ב) הוא סעיף משעשע.
רחל גוטליב
אנחנו רוצים לקבוע איסור טוטאלי. לפעמים אפשר להשליך בלונים, אפשר להשליך פרחים שאין בהם פגיעה. כאן אנחנו מדברים על איסור השלכה טוטאלית לזירת הפעילות, למעט אם ניתן לו היתר.
מ"מ היו"ר חמי דורון
האם זה אומר שאני יכול לבקש רשות מקצין המשטרה להשליך גליל נייר?
רחל גוטליב
נכון.
מ"מ היו"ר חמי דורון
זה נראה לך הגיוני? החוכמה היא לא לשים מכשול בפני עיוור. אנחנו לא רוצים ליצור חוק שמלכתחילה יודעים שאף אחד לא יאכוף אותו.
רחל גוטליב
המשמעות של זה היא שגם גליל נייר טואלט יהיה אסור. זה אכיף?
מ"מ היו"ר חמי דורון
גליל נייר טואלט באמצע משחק כדורסל גורם הפרעה. אפשר בשביל זה להפסיק משחק כדורסל. אני לא חושב שצריך לתת היתר. אני חושב שסעיף (ג) מכסה את סעיף (ב).
רחל גוטליב
אם הוא זרק פחית קולה ביציע הוא לא עבר עבירה. אסור לו להשליך ביציעים דברים שעלולים לגרום מכשול. לעניין זירת הספורט יש איסור טוטאלי להשליך כל דבר. אנחנו לא רוצים להשאיר את זה לשיקול דעתו של האוהד.
מ"מ היו"ר חמי דורון
ביוון זרקו דרכמות למגרש. נניח יושב אדם פלוני בשורה 17 וזורק מטבע למגרש שפוגע לשופט בעין. האם המשטרה תוכל לדעת שהוא ישב בשורה 17, כיסא 13?
רחל גוטליב
או שכן או שלא. השאלה היא לא אם נמצא את העבריין. אם מצאנו אז יש לנו במה להאשים אותו.
מ"מ היו"ר חמי דורון
תורידו את הנושא של החריג, כי אם יזרקו פרחים אז גם המשטרה לא תעשה שום דבר. ברגע שנותנים היתר, אז שיקול הדעת הופך להיות מצחיק . אחת הטענות של משרד הפנים היתה שאם הכדור עף ליציע אז אסור להחזיר את הכדור למגרש כי זה השלכת חפץ. זה רציני?
רחל גוטליב
מקובל.
עדי ביתן
סעיף (ד) מפנה לתקנות התכנון והבנייה הרלוונטיות.
מ"מ היו"ר חמי דורון
מה המשמעות של חפץ? מה אם מישהו יזרוק עכבר?
רחל גוטליב
יש תקנות שאוסרות הכנסת בעלי חיים.
עדי ביתן
תקנות הבנייה מדברות על חובת גידור המגרשים. השטח המסומן על ידי אמצעי הפרדה או סימון הוא מתוקף הוראת שעה.
מ"מ היו"ר חמי דורון
הוראת שעה מסתיימת באיזה שהוא שלב.
עדי ביתן
היא מסתיימת ב13 ביוני שנה זו. היא בתהליכי הארכה.
מ"מ היו"ר חמי דורון
את הוראת השעה עושים בדרך כלל כהוראת מעבר.
רחל גוטליב
המטרה היתה לראות אם הסרת הגדר תורמת לבטיחות.
עדי ביתן
הוראת השעה דיברה על הסרת הגדרות. הבנתי שהפיילוט הזה הצליח.
רחל גוטליב
עומדים להאריך את זה. עומדים כנראה לבטל את הזמניות של ההוראה.
עדי ביתן
הגשנו בקשה למשרד הפנים להאריך את זה. זה צריך לבוא בפני המועצה הארצית להתייעצות. השר יחליט אם להאריך או לא להאריך.
מ"מ היו"ר חמי דורון
זה לא צריך לבוא אלינו?
עדי ביתן
לא. בשלב הבא אנחנו נהפוך את זה לתיקון קבוע בתקנות הבנייה. זה יהיה הכלל המחייב. אז ממילא ההוראה האחרונה תתבטל, כי היא תהיה בתוקף כל עוד הוראת השעה בתוקף. אולי עד אז יהיה לנו חוק לטיפול באירועים המוניים.
מ"מ היו"ר חמי דורון
זה מצחיק שאני צריך לאשר תקנה שאני יודע בוודאות שב13 ביוני אני צריך לבטל אותה.
עדי ביתן
היא תוארך. אנחנו נאריך את הוראת השעה, כאשר במקביל נעשה תיקון חקיקה לתקנות הבנייה עצמן. נהפוך את הוראת השעה לכלל המחייב. זה לא יקרה מהיום למחר, כי התיקון הזה הוא תיקון שאורך זמן. לפי סעיף 2 לתקנות האלו התוקף של תקנה 2(ב) יהיה כל עוד הוראת השעה בתוקף. אחרי שתקנות הבנייה המתוקנות ייכנסו לתוקף הסעיף הזה יתיתר.
מ"מ היו"ר חמי דורון
מה קורה במשחקים שיש בהם פחות מ-200 איש?
רחל גוטליב
החוק לא חל.
מ"מ היו"ר חמי דורון
יש הרבה משחקי כדורסל שיש בהם 100 צופים, 50 צופים. גם שם יש מצב שאנשים פורצים. אתה לא יודע כמה צופים יגיעו. אתה מזמין את המשטרה על פי התכולה של האולם?
יצחק צוקר
על פי צפי מכירת הכרטיסים.
מ"מ היו"ר חמי דורון
זה אחד האסונות הגדולים, כי 80% נכנסים חינם.
רחל גוטליב
לא משנה כמה אנשים בפועל באו, אלא ההיקף של התכולה.
מ"מ היו"ר חמי דורון
מתי התיקונים מגיעים למירי?
רחל גוטליב
תוך יום-יומיים אנחנו נעביר את התיקונים. צריך את ההערות של משרד המשפטים.
מ"מ היו"ר חמי דורון
מאחר והזמן דוחק בעניין הזה, אני מציע שתשתדלו לעשות את זה עד סוף שבוע הזה כדי שביום שני הבא אפשר יהיה לשחרר את זה. אנחנו לא נזמן עוד ישיבה. ברגע שתביאו את התיקונים ליועצת המשפטית של הוועדה, ואני אראה שהם בהתאם למה שסוכם, אני אבקש להעלות את זה בישיבה הראשונה כדי לאשר את זה.

הישיבה ננעלה בשעה 13:20

קוד המקור של הנתונים