ישיבת ועדה של הכנסת ה-16 מתאריך 14/07/2003

פרוטוקול

 
פרוטוקולים/ועדת הפנים/6836



5
ועדת הפנים ואיכות הסביבה
14.7.2003

פרוטוקולים/ועדת הפנים/6836
ירושלים, כ"א בתמוז, תשס"ג
21 ביולי, 2003

הכנסת השש-עשרה נוסח לא מתוקן
מושב ראשון

פרוטוקול מס' 46
מישיבת ועדת הפנים ואיכות הסביבה
יום שני, י"ד בתמוז התשס"ג (14 ביולי 2003), שעה 8:30
סדר היום
הפרות סדר בכביש בר-אילן בירושלים

נכחו: יורי שטרן-היו"ר
רומן ברונפמן
רוני בריזון
שלמה בנעיזרי
זהבה גלאון
רשף חן
יעקב ליצמן
ניסן סלומיאנסקי
מוזמנים
הרב יוסף רוזנפלד
יהודה משי זהב קמב"ץ העדה החרדית, זק"א
יגאל עמדי מ"מ וסגן ראש עיריית ירושלים
דלית זומר יו"ר שינוי במועצת עיריית ירושלים
פפה אללו מרצ
סער נתנאל מרצ
שרלי בן דוד מרצ
חגי דותן המשרד לביטחון פנים
מנהלת הוועדה
יפה שפירא
קצרנית
יפעת שפרכר























הפרות סדר בכביש בר-אילן בירושלים
היו"ר יורי שטרן
בוקר טוב, החלטנו לדון היום במה שקורה מידי פעם ברחוב בר-אילן בירושלים. הרחוב הזה הפך לדוגמה בכל הקשור לפתרון בעיות. יש מסורת אצל כל שכבות העם לצאת כשיש איזה שהוא עניין להפגנות שונות, אם זה בהליכות מרחוק לירושלים, אם זה בשריפת צמיגים. כל אחד שומר לעצמו את הזכות האזרחית לצאת במחאה.

כשהיו מאומות ברחוב בר-אילן לפני 6,7 שנים תמכתי בפשרה. זה היה מן מאמץ אמיתי לאזן בין צרכי האוכלוסייה שגרה במקום, לשמירה על הרחוב כרחוב פתוח לתנועה. מאחורי הפשרה שהושגה עמדו אנשים חילוניים מכבדי מסורת. הפשרה היתה דוגמה לכיבוד הדדי, כשמצד אחד ישנן שעות שהתנועה נסגרת, ומצד שני רוב היום הכביש פתוח.

צר לי שהמהומות חזרו. ראיתי שגם המשטרה, גם העירייה וגם ראשי הציבור החרדי מנסים להרגיע את הרוחות בלי להפוך את זה לויכוח אידיאולוגי. בערב שבת האחרון זה שוב קיבל אופי אלים. לפי דעתי זה לא בא מתוך הציבור החרדי. אנחנו יכולים לנצל את המחלוקת כדי לחזק את המעמד שלנו בקרב אוכלוסייה כזאת או אחרת, או לחפש את המשותף ולחזק את המכנה המשותף. הגישה השנייה היא זאת שמחזקת אותנו, היא זאת שמאפשרת לנו לחיות ביחד.
רוני בריזון
תודה לאדוני שנענה לבקשתנו וזימן את הדיון הדחוף.
היו"ר יורי שטרן
אני לא ידעתי שאני נענה לבקשתך.
רוני בריזון
אין לי שום כוונה להפוך את זה לדיון פוליטי. את הקטטות הפוליטיות נשאיר לזמן אחר. אני מודאג ממה שקורה ברחוב בר-אילן. מזה 4 שבועות ישנן כל שבת מהומות ברחוב בר-אילן. אני אומר מהומות ולא הפגנות מפני שמה שמתרחש שם עובר את גבול ההפגנה.
שלמה בנעיזרי
היית שם?
רוני בריזון
שלחתי את העוזר שלי. בהפגנה נושאים שלטים, בהפגנה צועקים צעקות, לא זורקים אבנים. ברחוב בר-אילן זורקים אבנים. אני חושב שאנחנו נמצאים כאן כדי לנסות להבין איך פתאום הדברים האלה התחדשו. 6 שנים היה לנו שקט. אם זה מתחיל, סימן שמשהו גרם לזה להתחיל או מישהו גרם לזה להתחיל. הייתי מאוד רוצה לדעת מי ולמה.
יעקב ליצמן
זה שמדבר.
רוני בריזון
אולי אתה.
יעקב ליצמן
אני גר שם 30 שנה. היה שקט עד שחברי שינוי ומרצ באו.
רוני בריזון
הייתי רוצה לדעת איך מפסיקים את מה שקורה שם. אם העסק הזה לא ייפסק, ברחוב בר-אילן ישפך דם. ברחוב בר-אילן זורקים אבנים על מכוניות שנעות במהירות של 30,40 קמ"ש. כיוון שהחילוניים שנוסעים שם קצת חוששים הם נוסעים במהירות יותר גבוהה. אני לא צריך לומר לאדוני מה קורה כאשר אבן פוגעת במכונית שנוסעת במהירות כזאת. את העניין הזה יש למנוע, יש להפסיק. אנחנו נמצאים כאן כדי לעשות זאת.
שלמה בנעיזרי
אני גר ברחוב בר-אילן. אנחנו קיבלנו בשעתו את ההסדר שהיה. אני לא אגיד לכם שאני נהנה מכך שאני רואה מכוניות שנוסעות בשעות שמותר, אבל יש הסדר שאני מקבל וכל התושבים מקבלים. לפי דעתי זאת היתה התארגנות של מספר פרחחים. יכול להיות שהם מהעדה החרדית.
רוני בריזון
זה כבר לא מרצ ושינוי, זה פרחחים מהעדה החרדית.
שלמה בנעיזרי
קמה קבוצה של נערים. יכול להיות שהצטרפו אליהם גורמים אחרים. אני לא אנקוב בשמות, כי אין לי ידיעה ברורה. ברגע שהתחילה כל "החגיגה" הזאת, הרבנים של השכונה גינו את התופעה.
רוני בריזון
אז למה זה לא מפסיק?
שלמה בנעיזרי
אפילו אשתי אמרה לי בשבוע שעבר שאנחנו משלמים הרבה כסף לחיות באזור רק בשביל איכות חיים שאנחנו רוצים. איכות חיים זה לא כשכל שבת מגיעה המשטרה ואנחנו צריכים לחשוש על הילדים הקטנים. אנחנו גינינו בכל תוקף את התופעה. אנחנו ביקשנו מהמשטרה שתבוא ותעצור את האנשים. בשבת הזאת הגיעו אנשי מרצ ואנשי שינוי.
היו"ר יורי שטרן
ירושלמים?

שלמה בנעיזרי

ירושלמים ותל-אביבים. קראתי ב"הארץ" שבאו אנשים מסיעת מרצ ומסיעת שינוי. הם רצו לעשות פרובוקציות. אנשים סיפרו לי שהם ניסו להיכנס בכוונה לתוך הקבוצות של החרדים ולעורר מהומות. לנו אין מטרה להלהיט את הויכוח. אני יודע שיש מפלגות שנבנות כתוצאה מהסתה ומשנאה. דרכי היא לא כזאת. אמרו שהיו שם 1000, 1500 אנשים שזרקו אבנים. זה שטויות. בשבת רחוב בר-אילן נהפך למדרחוב. מכיוון שלאנשים אין לאן ללכת, הם יוצאים לשם ומסתובבים. כשרואים התקהלות של אנשים כולם מגיעים. אנחנו מדברים על קומץ אנשים שמתנהגים בצורה לא הולמת. אני שמעתי את רן בנימיני מדווח על כך שבמשך כל אחר-הצהריים היו 1000 מפגינים שזרקו אבנים. נניח אחר הצהריים זה משעה 14:00 עד 20:00. תתארו לכם כמה פצועים והרוגים היו צריכים להיות אם במשך כל השעות האלו כל האנשים היו זורקים אבנים. אנחנו יודעים שבכל השבתות היה שוטר או שניים שנפצעו.
רוני בריזון
שוטר, שוטרת ועיתונאי.
שלמה בנעיזרי
לא ראיתי את כל מה שאתם מתארים. ביום רביעי כשרציתי לצאת מהכנסת לא יכולתי כי ויקי כנפו וחברותיה החליטו לחסום את הכביש למשך חצי שעה. אני לא שמעתי שאומרים שזאת מהומה.
רוני בריזון
זרקו עליך אבנים?
שלמה בנעיזרי
כשעמיר פרץ וחבריו חוסמים כבישים, מציתים צמיגים אף אחד לא אומר שהם מתפרעים.
רוני בריזון
כאשר ערבים זורקים אבנים אומרים שהם מתפרעים.
שלמה בנעיזרי
כאשר מגיעים לחרדים אומרים שיש מהומות. מהומות זה בדרום אפריקה, זה אינתיפאדות. אני לא ראיתי מהומות. אני עובר שם כל שבת.
היו"ר יורי שטרן
אז מה אתה מגנה אם זה לא מהומות?
שלמה בנעיזרי
אני מגנה את אותם בודדים שיוצרים את הפרובוקציות. אני קורא למשטרה לטפל בהם. אני הגשתי בשבוע שעבר תלונה במח"ש, כי ראיתי ששוטרים בתוך ניידת מכים אדם מכות רצח. זה היה מול הבית שלי. אם אתם, רבותי, תמשיכו לשלוח את החבר'ה הצעירים שלכם לשם עם חולצות של מרצ ושינוי, אז כל המהומות האלו יתרחבו.

כביש בר-אילן לא היה הכביש הראשון בירושלים שנסגר. טדי קולק בהיותו ראש עיר סגר 165 רחובות בירושלים וזה לא הפריע לאף אדם חילוני. אני זוכר שבזמנו כתבת "כל העיר" עשתה סקר כמה זמן לוקח לעקוף את רחוב בר-אילן אם נוסעים דרך שדרות בגין. היא הגיעה למסקנה שזה לוקח 2 דקות. אם אתה שואל אותי, זה לוקח פחות. אנחנו מוכנים לתת חצי מדינה עבור הפלסטינים למען השלום, להקדיש את הכל למען כבישים עוקפים, אבל שתי דקות בשביל שלום אם החרדים לא מוכנים. כביש בר-אילן הוא אמנם עורק ראשי, אבל כל מי שגר שם הוא חרדי. ועדת צמרת אמרה שכל חילוני שגר במקום וירצה בשעות של הסגירה להיכנס יקבל אישור. לי לא ידוע על חילוני שביקש להיכנס.
רוני בריזון
מעניין למה.
שלמה בנעיזרי
היום לא צריך לקיים דיון על סגירת בר-אילן. לאחר שיירגעו הרוחות וכולם יבינו שבכוח לא הולך, אז יש מקום לראות אם אפשר לדבר על עקיפת רחוב בר-אילן בלי שייגרם שום נזק.
רוני בריזון
אתה מציע להיכנע לחוליגנים.
שלמה בנעיזרי
כמה פעמים אדם חילוני עובר בבר-אילן? הרי הוא לא עושה רונדלים.
רוני בריזון
מה, זה ויכוח טריטוריאלי?
שלמה בנעיזרי
רוב האוכלוסייה שעוברת שם זה תושבי מזרח ירושלים.
יגאל עמדי
מה שקורה בכביש בר-אילן זה סימפטום למה שעלול לקרות בעיר ירושלים. אנחנו בשנים האחרונות הקדשנו לא מעט מאמצים כדי ליצור חיים יותר רגועים ושלווים בירושלים. לשמחתי זה גם הצליח. לי היתה הזכות לעמוד בראש הוועדה לשמירת הסטטוס-קוו בירושלים. השקט שהיה קיים ב-6 השנים האחרונות, שהיושב-ראש הזכיר, הוא לא סתם שקט שהושג בעקבות ועדת צמרת, אלא הוא הושג בעקבות עבודה קשה שעשינו. אחת לשבועיים התכנסנו חילונים וחרדים ודיברנו על הבעיות בעיר ירושלים. ניסינו לשכנע חרדים ללכת לקראת צעירים בעלי פאבים ובעלי פאבים לקראת חרדים. עשינו את זה בהצלחה.
רוני בריזון
מה קרה מאז?
יגאל עמדי
זה לא סוד שבבחירות המוניציפאליות האחרונות נבחר ראש עיר חרדי. לשמחתי, ראש העיר החרדי שנבחר הודיע, יחד עם כל מועצת העיר ירושלים, שהסטטוס-קוו ימשיך להישמר. קמה איזו שהיא קבוצה מתוך המגזר החרדי, לא מההנהגה שלהם. ההנהגה שלהם פעלה הפוך. אני לא חושב שיש אחד מההנהגה שלהם שלא יצא כנגד המהומות האלו. אנחנו מתכוונים את הנושא הזה של חיים ביחד לשמור מכל משמר. נדמה לי שבשבוע האחרון העניין כמעט הצליח, הרבה בזכותה של משטרת ישראל שהשקיעה מאמץ גדול והעדה החרדית שיצאה כנגד התופעה הזאת. ככל שהפוליטיקאים יתרחקו מהמקום הזה ויתנו למשטרת ישראל לעשות את העבודה כך השקט יישמר. זאת הצעתי.
רוני בריזון
איך זה התחיל?
יגאל עמדי
זה התחיל מקבוצה קטנה של מסיתים. כל ההנהגה החרדית יצאה כנגד העניין הזה.
רוני בריזון
והיא כל כך רפה שהיא לא מסוגלת לעצור את זה?
יגאל עמדי
אני 10 שנים נמצא בעירייה. מעודי לא שמעתי את חברי החרדים קוראים למשטרת ישראל לעשות הכל ובכל הכוח. בשבועות האחרונים שמעתי את זה.
רוני בריזון
איך זה שההנהגה החרדית לא מסוגלת לגרום לאותו קומץ פרחחים להפסיק?
יגאל עמדי
השבת זה כמעט הופסק. לכן הצעתי שניתן למשטרת ישראל לעשות את העבודה, כשאנחנו מגבים אותה.
חגי דותן
ב-4 השנים שאני נמצא בירושלים היה שקט מוחלט. בחודש האחרון הכל התחיל. הסיבה לא ידועה לנו. אנחנו מנסים עם העצורים שיש לנו להבין מה קרה בחודש האחרון. הדעות לא אחידות. אין לי תשובה מוסמכת להגיד לכם למה דווקא זה פרץ לפני 4 שבועות.
היו"ר יורי שטרן
כמה אנשים השתתפו בהפגנות? כמה אנשים עברו את העבירות הפליליות, קרי זריקת אבנים או פעילות אחרת שמסכנת חיים של אנשים? כמה עצרתם?
חגי דותן
האנשים היו עומדים בצידי הדרכים, כשמידי פעם היו יידויי אבנים על כלי רכב שעברו בכביש. כשהגיעו כוחות משטרה הם היו מקיפים אותם.
רשף חן
בכמה אנשים מדובר?
חגי דותן
אני לא יודע כמה מיידי אבנים היו, אבל אם ניזוקו 3,4 כלי רכב אז אפשר להגיד שמדובר ב8-10 אנשים שזרקו.
רשף חן
מתוך איזו קבוצה?
חגי דותן
יש כאלה שעמדו בצידי הכביש וצעקו "שאבס, שאבס".
היו"ר יורי שטרן
כמה פורעי חוק היו?
חגי דותן
משבוע לשבוע המספר גדל. בשבוע האחרון היתה רגיעה, היינו יותר בשליטה. העדה החרדית רוצה למנוע את התופעה הזאת, היא רוצה לחסל אותה. זה הפך להיות ההצגה הכי טובה בעיר. כשזו ההצגה הכי טובה בעיר, אז מן הסתם באים הרבה מאוד סקרנים. הם רוצים לראות את השוטרים רצים אחרי חרדים, הם רוצים לראות אקשן. זה אסור שיהיה. אנחנו מבקשים מכולם להתרחק מהמקום. תשאירו לנו לעשות את העבודה. עד היום עצרנו 10 אנשים. בית המשפט עצר אותם עד תום ההליכים. חשבנו שאם נעמוד מנגד ולא נעמוד בתוך השכונה ההתפרעויות לא יהיו. אבל זה לא בדיוק הלך כי הם לאט לאט סגרו את הצומת ולכדו בתוכו רכבים.

נכון שיש הפגנות שסוגרים את הכביש לחצי שעה. יש לכל מפקד בשטח את שיקול הדעת. אני יודע מה קורה אם סוגרים את הכביש ליותר מ-3 או 4 דקות. אחרי זה צריך להפעיל כוח הרבה יותר גדול ממה שאני רוצה. אני רוצה להשאיר את הסנקציות החמורות שיש לנו למצבים קיצוניים, לא להתחיל ישר עם פרשים, עם זרנוקים, עם אלות.

מי שרוצה למחות אין לי בעיה איתו, אבל אם רוצים למחות לא צריך לעשות את זה דווקא בתוך השכונה החרדית. אפשר לעמוד בצד. אני מבקש להישמע לקצין האחראי במקום, כדי שגם שם אני אוכל לשלוט. אני פניתי לאנשים ממועצת העיר וביקשתי מהם לזוז 50 מטר מהמקום. הם עברו לצד השני של הכביש. באיזה שהוא שלב חברים ממרצ ושינוי עלו לרחוב עלי וצפניה ושם התחוללה מאומה קטנה למשך מספר דקות. היו שם דברים שלא מקובלים עלי ועל אף אחד מהצדדים. חבל שזה נעשה.
רשף חן
מצד מי היתה אלימות?
חגי דותן
כשנכנסת קבוצה של מרצ עם חולצות בטן, עם סיגריה ביד ביום שבת לתוך קהל של אנשים חרדים סביר להניח שיש שם דחיפות, שיש שם חילופי דברים. אף אחד מאנשי מרצ או שינוי שהיו במקום לא הגישו תלונה במשטרה על אלימות, או התלוננו בפני המפקד שהיה בשטח על אלימות שהופעלה נגדם.
רשף חן
איזו אלימות היתה?
חגי דותן
דחיפות בשבילי זה..
פפה אללו
הכל התחיל לפני 4 שבועות. אז לא היה אף אחד משינוי או ממרצ. זה נודע לנו מהרדיו. נסעתי לשם על-מנת לראות. לא יצאתי מהמכונית על-מנת לא לגרום לפרובוקציה. לא היו שם 10 חרדים, היו שם מאות חרדים. לא ראיתי שם ילדים אלא אנשים בגיל 80 שזורקים אבנים. פנינו למשטרה ואמרנו לה שזאת העבודה שלה. מפקד המשטרה הבטיח לנו שהוא יסיים את המהומות תוך שבוע. לא הלך לו. בשבוע השלישי נסענו עם כמה מכוניות כדי לראות מה קורה. היו שם אלפים, לא מאות. אני ראיתי איך כיסחו שוטר כשלא היו נציגים של מרצ או שינוי.
שלמה בנעיזרי
שמעת על אירוע בו כיסחו שוטר?
פפה אללו
יש לי את מספר הניידת שהתנפלו עליה.
היו"ר יורי שטרן
היתה אלימות נגד השוטרים?
שלמה בנעיזרי
תוך כדי ביצוע מעצר של שני מיידי אבנים אחד הבלשים נפצע במצח.
רשף חן
האם רק העצורים השתמשו בכוח הזה, או שמא היו כאלה מהקהל שעזרו?
פפה אללו
אלימות זה לא רק אבן. החפצים שזורקים לכביש יכולים לגרום לתאונות. אני כמעט התהפכתי עם הרכב.
היו"ר יורי שטרן
מה היה שלשום?
פפה אללו
שלשום המשטרה התגברה על האירועים והכביש נשאר פתוח. אני מסכים שיהיו הפגנות, אבל על הפגנות צריך להודיע, צריך לקבל רשיון. כל פעם יש שם הפגנה ואנשים לא יכולים לנסוע. אנשים שנוסעים לא יודע מי יש לו אבן ומי לא. סוגרים את הכביש גם בלי לזרוק אבנים. זה מה שהם רוצים. את זה לא ניתן.
היו"ר יורי שטרן
מה עשיתם?
פפה אללו
אנחנו עמדנו בצד. כמעט העבירו אותנו להר הצופים להפגין.
יעקב ליצמן
למה לא?
פפה אללו
הפגנה צריכה להיות צמודה למקום העימות.
רשף חן
להם אין זכות להפגין?
יוסף רוזנפלד
שמעתי שאנשי מרצ נכנסו עם מכוניות לתוך השכונות החרדיות שסגורות בשבת.
רשף חן
זה נכון?
חגי דותן
הרכבים שלהם חנו בשדרות גולדה מאיר.
היו"ר יורי שטרן
האם היו מכוניות שנכנסו לתוך השכונות החרדיות?
חגי דותן
לא נכנסו מכוניות לתוך השכונות החרדיות.
יהודה משי-זהב
אני חושב שיש כאן גורמים שהאינטרס שלהם הוא ללבות את האש. אין שום הבדל בין אותם נערים שלא נשמעים לקול הרבנים, לבעלי הפרובוקציות כמו אנשי מרצ ושינוי. הם הרי לא היו הולכים עם בטן בחוץ לאף כפר פלסטיני.
רשף חן
לא מרצ ולא שינוי גורמים למה שקורה שם. אנחנו שמענו מהגורמים השונים שבשבת הראשונה לא היתה שום פרובוקציה.
שלמה בנעיזרי
אתה חולק על המשטרה?
רשף חן
מי שיזם את העניין הזה זה החרדים. יש לקהילה אחריות על ההתנהגות שלה.
היו"ר יורי שטרן
אחריות קבוצתית?
רשף חן
כן. יש צורך במתינות. מחכים שבת אחת, מחכים שבת שנייה, מחכים שבת שלישית..
היו"ר יורי שטרן
ובשבת הרביעית שלא קורה כלום..
רשף חן
זה לא שלא קרה כלום, אלא המשטרה פתרה את הבעיה על ידי זה שהיא נתנה לציבור החרדי, שלא ביקש רשיון לעשות הפגנה, לעשות הפגנה. כשקבוצה קטנה של ציבור חילוני בא לעשות הפגנה..
יעקב ליצמן
הם ביקשו לעשות הפגנה?
רשף חן
גם לציבור החילוני יש זכות מחאה. בשבת הרביעית הזכות הזאת במקומה. אתה אמרת שזכותם לקרוא "שאבס, שאבס", אז זכותי לעשות שם גריל בשבת. לא יתכן שיבוא צד אחד ויעמוד על זכותו לעמוד ולצעוק, לסגור את הכביש, לזרוק אבנים, וברגע שהצד השני מעיז לבוא לשם זאת פרובוקציה זאת אלימות. אתם יצאתם מדעתכם.
היו"ר יורי שטרן
לעמוד בצד ולצעוק "שאבס" זה לא לזרוק אבנים.
רשף חן
אני יכול לעמוד שם ולעשות גריל חזיר? מותר לי? אם אני אעשה את זה זו תהיה חוצפה? כן.
יעקב ליצמן
אדוני היושב-ראש, אני גר במקום 30 שנה. אני עובר את הכביש הזה כמה פעמים בשבת. אני מתפלל בבית כנסת שנמצא 100 מטר מהצומת. בחג השבועות התפללו שם 11 אלף איש. בשבת היו שם 6000 איש. אף פרובוקציה לא היתה שם. המשטרה תעיד שקהילת גור לא עשתה שום פרובוקציה.
פפה אללו
נכון.
יעקב ליצמן
בכדי להגיע לבית כנסת אני חייב לעבור את הכביש הזה. המשטרה מעידה שהשבת היה יותר שקט. למה? כי שומעים לרבנים. המשטרה אמרה שזה השואו הכי טוב בעיר, לכן אנשים באים מהחוץ. המשטרה אמרה שאם אנשי מרצ ושינוי לא היו מגיעים למקום השבת היתה עוברת בשקט. אני קורא לאנשי מרצ ושינוי שיעזבו אותנו בשקט, שלא יתערבו לנו בפינה הזאת. יש מספיק מקום בירושלים שאפשר ללכת אליו, לא צריך לבוא אלינו כדי להתגרות בציבור.

בועדת צמרת דובר על סגירת הכביש בעת התפילות ושאחרי שנתיים ידונו שוב על ההסדרים. עברו מאז 4,5 שנים. אני קורא לשר התחבורה וגם לבג"ץ לבחון מחדש את הנושא הזה. אני חושב שלא גר ברחוב הזה אף חילוני. כשאני נוסע מהכנסת הביתה אני נוסע דרך כביש בגין, אני לא נוסע דרך מרכז העיר.
רומן ברונפמן
אני מתרשם שאם ההפגנות של שינוי ומרצ היו מתקיימות במקום יותר מרוחק, או לא היו מתקיימות בכלל אז בשבת הנוכחית היה יותר שקט. אני מציע שמהוועדה הזאת תצא קריאה משותפת שלנו ושל מועצת העיר שפוליטיקאים מכל המגזרים יתנו פסק זמן של שבועיים מההופעות המשותפות שלהם בכביש בר-אילן. אני מציע שהמשטרה תטפל בעבריינים שללא ספק נמצאים שם.
רוני בריזון
הם בעצמם אומרים שהם לא שולטים בחבר'ה האלה.
רומן ברונפמן
אני לא חושב שצריך לסגור את כביש בר-אילן או לפתוח את הנושא מחדש, כפי שחבר הכנסת ליצמן אמר. אני מציע שבועיים פסק זמן לכל הצדדים, כשהמשטרה תיקח את העניינים לידיה.
רשף חן
ומה קורה אחרי שבועיים?
רומן ברונפמן
נתכנס כדי לחשוב על זה.
היו"ר יורי שטרן
התרומה שלנו לפיוס תהיה בכך שניתן תמיכה מחודשת להסדר שהושג בזמנו לגבי רחוב בר-אילן. אנחנו מחזקים את ידיה של עיריית ירושלים בניסיונותיה להמשיך את החיים בעיר הזאת לכל האוכלוסיות ביחד. אנחנו כפוליטיקאים נעשה את שלנו אם נקרא לכל החוגים הפוליטיים להימנע מלהפוך את הסכסוך ברחוב בר-אילן לויכוח פוליטי, וניתן למשטרת ישראל לעשות את העבודה. אני חושב שנאמץ את ההצעה של חבר הכנסת ברונפמן. אני חושב שההצעה הזאת מקובלת על כל סיעות הבית ועל כל הנוכחים פה. תודה רבה.

הישיבה ננעלה בשעה 9:30

קוד המקור של הנתונים