ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 16/03/2016

פניות ציבור בנושא התנהלות חברת דן בדרום בע"מ- ישיבת מעקב לישיבה מה- 1.3.2016

פרוטוקול

 
הכנסת העשרים

מושב שני

פרוטוקול מס' 51

מישיבת הוועדה לפניות הציבור

יום רביעי, ו' באדר ב התשע"ו (16 במרץ 2016), שעה 10:08
סדר היום
פניות ציבור בנושא התנהלות חברת דן בדרום בע"מ- ישיבת מעקב לישיבה מה- 1.3.2016
נכחו
חברי הוועדה: ישראל אייכלר – היו"ר
חברי הכנסת
חיים ילין
מוזמנים
דרור גנון - מנהל אגף בכיר תחבורה ציבורית, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים

שי חג'ג' - ראש מועצת מרחבים

פלג אשש - יו"ר אגודת הסטודנטים במכללת ספיר

שונית דקל - פונה, רכזת חיילים בודדים, קיבוץ מגן

נורית בראור - מתנדבת מז"ח- המרכז זכויות חברתיות+15 דקות

נעה מילשטיין - מתנדבת, מז"ח-המרכז זכויות חברתיות

בקי כהן קשת - עו"ד, מנהלת מז"ח- המרכז זכויות חברתיות, שדרות, אופקים

דינה נבו - פעילה חברתית, מז"ח - המרכז זכויות חברתיות, שדרות

שניר ביברמן - מתנדב, פעיל חברתי, מז"ח- המרכז לזכויות חברתיות

גיל יעקב - מנכ"ל "15 דקות"- ארגון צרכני תחבורה ציבורית

אולג שמידט - נציג תושבי דרום, "15 דקות" - ארגון צרכני תחבורה ציבורית

אלי שלי - פונה מאופקים

עמי גל און - פונה

אלון אלמן - המשנה למנכ"ל, חברת דן

יורי ברונשטיין - מנכ"ל, חברת דן בדרום תחבורה ציבורית בע"מ

איתי רוגטקה - עוזר מנכ"ל , חברת דן בדרום תחבורה ציבורית בע"מ

דפנה עורי

-

רכזת פניות ציבור, "15 דקות"- ארגון צרכני תחבורה ציבורית
ייעוץ משפטי
ורד קירו זילברמן
מנהלת הוועדה
שלומית אבינח
רישום פרלמנטרי
יעל, חבר המתרגמים

פניות ציבור בנושא התנהלות חברת דן בדרום בע"מ- ישיבת מעקב לישיבה מה- 1.3.2016
היו"ר ישראל אייכלר
אנחנו נפתח את הדיון בישיבת המעקב של הישיבה לפניות הציבור בנושא התנהלות חברת דן בדרום תחבורה בע"מ.

הוועדה קיימה דיונים רבים בנושא התחבורה הציבורית בכל מיני ערים ואזורים. הדיון בחברת דן בדרום התקיים לפני שבועיים, ב-1 במרץ 2016 למספרם. את התאריך העברי אפשר רק לנחש. בסיכומו הובטח לקיים דיון מעקב בתקווה ובשאיפה שכל הליקויים שתוארו בדיון הקודם יתוקנו.
שלומית אבינח
זה היה ב-כ' באדר א'.
היו"ר ישראל אייכלר
היה בכ' באדר א'.

אומנם, אני חייב לציין שהיה מדובר שם שיש דברים שלוקחים יותר זמן, אבל למשל, תחנות, דגלונים שיגידו לאן האדם נוסע, גם כל הכשלים שהיו ושהועלו פה בוועדה שאפשרי לתקן תוך שבועיים יתוקנו. כך גם הובטח על ידי המנכ"ל מר יורי ברונשטיין ונציג משרד התחבורה מר דרור גנון שנכח בדיון.

לצערי התלונות ממשיכות להגיע. אני הייתי בטוח, כי זה אינטרס משותף גם של החברה וגם של הציבור שיצליחו לשנע את הנסיעות האלה בצורה מסודרת, אבל אני שומע מחבר הכנסת ילין ופונים רבים שהליקויים שתוארו טרם תוקנו. אני לוקח בחשבון שמדובר בחבלי לידה של הזכיין החדש, אבל גם לידה שמסתבכת היא לא דבר בריא. נוסע תחבורה הציבורית לא צריך להמתין שלוש שעות בתחנת האוטובוס.

בדיון הקודם הועלו טענות שיש נהגים שלא מודעים למסלול הנסיעה, שאין שילוט אלקטרוני בתחנות ושמכונות התיקוף לא תקינות. חשבתי שזה דבר שיסודר מיד. אנשים מאחרים למקומות העבודה, מקומות לימוד, חיילים מאחרים לבסיסים בגלל שהאוטובוסים לא מגיעים בזמן. מסלולי הקווים שונו ולא מבוצעים כפי שסוכם עם הרשויות המקומיות – כך לפני התלונות. הפונים גם טענו שיש הסברה לקויה של חברת "דן בדרום".

מנכ"ל החברה הבטיח, כמו שאמרתי, שעוד בסוף השבוע ההוא, לפני סוף השבוע כי בסוף השבוע לא עובדים.
חיים ילין (יש עתיד)
תוך שבוע. קבענו שבועיים בגלל שהוא אמר: 'תן לי שבוע' ואמרנו 'כן', נתנו שבועיים.
היו"ר ישראל אייכלר
כן. אני התכוונתי שבשבת לא שמים שום דבר. בטח, כשזה מעשה בשבת, אבל אם עושה את זה גוי זה בסדר.
חיים ילין (יש עתיד)
תן לו לנוח בשבת.
היו"ר ישראל אייכלר
למען ינוח, אתה, בנך, בהמתך וכדומה.

שעוד בסוף השבוע יוסדרו הדגלונים של התחנות כך שעל כל תחנה יופיע מספר קו וכיוון הנסיעה. דרור, נציג משרד התחבורה הודה שההפעלה לא הייתה טובה בהתחלה, בשבוע הראשון. הוא אמר שאם לא יהיה שיפור ניכר אז זה יבוא לידי ביטוי במהלך קיצוני. תכף הוא יהיה, אנחנו נשמע מה המהלך, אם צריך.

אני רוצה לסכם את הפניות שהגיעו עכשיו – אתר האינטרנט עדיין לא מעודכן לגבי שעת ההגעה המדויקת, שעת היציאה המדויקת, מענה טלפוני בעייתי. קו 10 מהמכללה מסיים פעילות בשעה 4 אחר הצהריים. קו 26, ב-13 במרץ מהרכבת בברור חיל לא הגיע. סטודנטים רבים ממשיכים לאחר ללימודים בגלל שהקווים לא מגיעים במועד. קו 14 לבסיס צאלים לא יצא מהמועצה האזורית באשכול. קווים מגיעים באיחור ולא מגיעים בכלל למועצה האזורית אשכול. האוטובוסים לבאר שבע נעשים באוטובוסים עירוניים ללא תאי מטען.

אנחנו קיבלנו פה תשובות בכתב מהחברה ואנחנו גם נשמע את התשובות פה. אנחנו נגיע למסקנות בסוף הדיון, מה אפשר לעשות ומה צריך לעשות.

כהרגלנו אני רוצה לאפשר לפונים לדבר. אשר פלג ממכללת ספיר בבקשה. אני רוצה שתדבר רק על מה שקרה מלפני שבועיים ועד עכשיו, כי מה שהיה עד לפני שבועיים כבר דיברנו.
פלג אשש
אשש.

אני אתחיל ואומר שכבר "דן בדרום" פועלים למעלה מחודש. חבלי לידה זה דבר מוכר, אבל כשבאים למכרז כזה להפעיל תחבורה ציבורית ובאמת לשפר אותה באזור הדרום, הדברים כבר אמורים להיות מוכנים אחרי חודש. אנחנו יושבים, מחכים ודנים והבעיות חוזרות על עצמן פעם אחר פעם ובעיות לא נפתרות. עדיין אנחנו עומדים בפני מצב שהלו"ז (לוח זמנים) שמפורסם, אין שום קשר בינו לבין מה שקורה בפועל למרות ההבטחות ולמרות התגבורים של האוטובוס, למרות ההכשרות של הנהגים. ציינו שם גם מקרה שסטודנט עולה לאוטובוס לאשקלון, הוא צריך להסביר לנהג לאן לנסוע. לא רק שהוא צריך להסביר לנהג לאן לנסוע, הוא גם צריך להגיד איזה מחיר הוא צריך לשלם, זה מקומם.
היו"ר ישראל אייכלר
מתי זה קרה?
פלג אשש
זה קרה השבוע. אנחנו פרסמנו השבוע. התלונות שאתה הקראת הן תלונות שאנחנו העברנו השבוע בעקבות פוסט שאנחנו העלינו לסטודנטים. לא רק זה, דיברנו כאן על ה-"מוביט", אני ויורי לפני זה. זו אפליקציה מאוד בסיסית שאמורה להקל על הנוסעים והיא לא מסונכרנת עם חברת התחבורה. נראה לי שזו החברה לתחבורה ציבורית היחידה בארץ שזה לא מסונכרן אתה, אז איך אפשר לצפות מאנשים להגיע ממקום למקום כשהמצב נראה ככה?

אתמול בא אלי סטודנט. אתמול הוא אמר: 'תשמע, המרצה שלנו משחרר אותנו רבע שעה לפני הזמן, כל שבוע בחודש האחרון, בכדי שנוכל להגיע לאוטובוס ובזמן לרכבת'. זה מצב שיושבים ומדברים ואומרים: 'כן, ניתן עוד שבוע ועוד זמן'. נגמר הזמן, נגמר הזמן. אם תהייה עוד פעם דחייה ועוד פעם נחזור, די מספיק, לנו באמת, באמת נמאס. עשינו לפני עשרה ימים הפגנה מחוץ למכללה. מבחינתי המצב נשאר כמעט אותו דבר. נכון, הוצבו הדגלונים . נכון, נתלה לו"ז, אבל אין שום קשר, אין קשר. נכון, יש את מספר הקו, אבל מספר הקו לא מגיע - - -
היו"ר ישראל אייכלר
יש נסיעות שמדלגים עליהן, שאומרים שאוטובוס לא מגיע?
קריאה
כן. אני אדבר אחריו.
היו"ר ישראל אייכלר
לא אחריו תדברי, אלא ראש המועצה שי חג'ג' ראש מועצת מרחבים ידבר. אתה לא היית בדיון הקודם.
שי חג'ג'
אני לא הייתי בדיון הקודם, אבל - - -
היו"ר ישראל אייכלר
אז יש לי שאלה מקדימה שנשאלו ראשי מועצות שהיו. המסלולים תואמו אתך, באזור שלך?
שי חג'ג'
כן. המסלולים תואמו איתי יחד עם משרד התחבורה, יחד עם חברת דן בדרום. דווקא התהליך הראשוני בוצע בצורה מאוד מאוד טובה. עלו צרכים ובאמת הייתה פה עשייה שהיא מאוד מאוד ברוכה.

נכון, השבוע הראשון היו מלא בעיות בקווים, אבל אני יכול להגיד נכון להיום. קודם כל, הקשר עם חברת דן בדרום הוא קשר טוב מאוד בין הרשות לחברה. זאת אומרת, יש עם מי לדבר מרמת המנכ"ל ועד לרמת נותן השירות – זה טוב לנו. כל הדגלונים שדיברתם עליהם, בכל המושבים שלנו הוצבו – זה גם משהו שהוא חשוב לציבור שלנו. אם אני יכול לדבר על מה שאני רואה באופקים, זו עיר השכנה שלי, לא רק שהוצבו דגלונים וזה, הוצבו אפילו מסלולים של האוטובוסים ברמה של חיצים לאן האוטובוס צריך לנסוע כדי שהנהג לא יתבלבל.

עוד פעם אני אומר, נכון שיש בעיות, אבל אני לא חושב שצריך לעשות כל כך הרבה, להפוך את זה לבעיה כל כך קשה כאילו העסק לא מתפקד. אני רוצה לומר שלפני חודש לא היו לנו קווים בכלל במועצה אזורית מרחבים. היום יש לנו שש כניסות לכל יישוב – זה שינוי דרסטי במועצה שלי, ממש.

עוד פעם אני אומר, לא שזה שירות מושלם - - -
היו"ר ישראל אייכלר
אתה לא צריך להתנצל כשאתה אומר מילה טובה.
שי חג'ג'
לא. אני אומר שזה לא שירות מושלם, אבל חבר'ה, יש עשרות קווים. אם יש למישהו טענה בנושא של קו שמסתיים בשעה ארבע או בשש, יש משרד התחבורה שאמור לתת פתרונות לקווים האלה. גם אם לי כשיש לי בעיה עם קו מסוים לא "דן בדרום" צריכים לתת את הפתרון - - -
היו"ר ישראל אייכלר
כבר יגיע נציג משרד התחבורה.
שי חג'ג'
דרור מכיר אותי ואנחנו מדברים. אם יש בעיה עם קו, הרשות צריכה לפנות למשרד התחבורה והוא אמור להאריך את הקו - - -
היו"ר ישראל אייכלר
אבל מה שאתה אומר על הדילוגים שאומרים, גם אתה רואה את זה אצלך?
שי חג'ג'
לא.
היו"ר ישראל אייכלר
אין דילוגים, מגיעים כל האוטובוסים בזמן?
חיים ילין (יש עתיד)
רק הערה קטנה. אזור אופקים ואזור מרחבים הוא נמצא בתוך ה-260 יישובים שהוא דיבר. כל התלונות שאתה שומע פה זה לא מהיישובים שלו. זה מאותם 60 יישובים שהם באשכול של הנגב המערבי, זה לא כלול במרחבים ובאופקים. שם השינוי הוא כן מאוד גדול והטיפול הוא שונה לחלוטין.

דרך אגב, אתה נתת את הנתונים, נתת לפני שבועיים ואמרת שהבעיה היא ב-60 יישובים מתוך 260 בנגב.
היו"ר ישראל אייכלר
תן לי כיושב ראש להקדים אותך. קודם כל, ה-60 שאתה מדבר משרד התחבורה החליט לא להיכנס ב- - -
חיים ילין (יש עתיד)
לא. לא - - -
היו"ר ישראל אייכלר
תכף יהיה פה דרור שיוכל לענות.
חיים ילין (יש עתיד)
ב-11:00 יש שאילתה.
היו"ר ישראל אייכלר
לי יש עד 11:00 חובה לשמוע אנשים ולכן אנחנו נסיים ב-11:00, אבל הוא יגיע, אנחנו נשמע אותו.

אנחנו ניתן לפונים נוספים, נורית בראור, מאיפה?
נורית בראור
אני משדרות. אני מתנדבת במז"ח (המרכז לזכויות חברתיות) וגם בארגון 15 דקות. חבר'ה, כדי שתספיקו בשעה 11:00, אז נפל עלי לספר לכם את כל הבעיות. אני אנסה לתמצת ולהסביר את עיקר הבעיות. אתם איתי?

הדבר הראשון, אין שינוי. אנחנו במסגרת ההתנדבות, באמת במז"ח, עשינו סיבובים, עשינו - - -הם קוראים לזה. עשינו סיבובים, בדקנו, רשמנו תלונות. אני אקדים מהקטן. אני יכולה לספר לך שביום ראשון הגענו בדיוק לתחנה המרכזית, סוג של אזור של תחנה מרכזית של שדרות. היה צריך לעבור שם ב-10:30 קו שנוסע לקריית גת, היו שם אנשים. הוא נוסע כל שעתיים, כל שעתיים בשעה וחצי. כלומר, 10:30, 12:30, 2:30 וכו'. ב-10:30 האוטובוס לא הגיע, היה שם פקח של "דן" - - -
היו"ר ישראל אייכלר
את מדברת על 363 מאשקלון?
נורית בראור
לא. - - -
קריאה
240.
נורית בראור
משהו כזה, אני לא זוכרת את המספר, אני לא רוצה - - -
היו"ר ישראל אייכלר
כי יש פה מקרה ש- - -
נורית בראור
תקשיב, מה שקרה זה, הגענו לשם ממש בזמן אמת בסיטואציה. היה שם מפקח של "דן בדרום". הוא התקשר לחברה והחברה אמרה לו שהאוטובוס פשוט נסע ישר ובכלל דילג על שדרות, המשיך לקריית גת. זה אומר שהאנשים האלה נשארו להמתין עוד שעתיים לאוטובוס הבא, כי אין לנו דרך אחרת לנסוע לקריית גת.

אני רוצה להגיד שיש לנו שלוש בעיות עיקריות בשלושה תחומים. התחום הראשון הוא התחום של מידע. זה בא לידי ביטוי מהרמה הזאת שאם אתה נוסע בעיר נורמאלית, נניח בתל אביב, יש לך צד אחד 18, צד שני 18 נוסע לכיוון ההפוך. אצלנו משום מה בנו את המסלול: צד אחד זה 1 ובצד השני זה 3 או 12, אין קורלציה בין המספרים. אחר כך יש לנו בעיה עם זה שיש אוטובוס, גם עם 363. הוא גם מגיע מתי שהוא רוצה. פלג דיבר על התחום הזה של מידע, אני עדיין בתחום של מידע, פלג דיבר על זה שיש בעיה שאין

ל-"מוביט" מידע. הבעיה היא לא רק "מוביט", יש באינטרנט יש את "באס" של משרד התחבורה. כל השירותים שנותנים מידע, נותנים מידע משהו ערטילאי, לא קשור ולא אוחז במציאות - - -
היו"ר ישראל אייכלר
יש אפליקציה של "דן בדרום" עצמה?
נורית בראור
לא. יש להם אתר שמתחבר ל-"מוביט". אם אתה רוצה לדעת, הוא פותח את האפליקציה של "מוביט".
דרור גונן
מה שיש ברישיון נמצא ב-"מוביט", נמצא באתר של המידע, נמצא בכל המקומות - - -
היו"ר ישראל אייכלר
צריך להימצא אתה מתכוון.
דרור גונן
הוא נמצא.
היו"ר ישראל אייכלר
אה, הוא נמצא. מה שהיא אומרת פשוט לא - - -
נורית בראור
אני אגיד לך, יש שעון כזה - - -
קריאה
אתה יכול לפתוח עכשיו את האפליקציה ולראות - - -
קריאה
אתה פותח "דן בדרום", הוא שולח אותך ל-"מוביט".
נורית בראור
יש לוח של זמן אמת - - -
היו"ר ישראל אייכלר
שם זה מופיע?
קריאה
מופיע, אבל "מוביט - - -
היו"ר ישראל אייכלר
אז למה את אומרת ש- - -
נורית בראור
רגע, שנייה. זה לא מופיע. אנחנו עשינו בדיקה של זה. מה, נראה לך שני סתם אבוא ואני אעשה מעצמי צחוק?
קריאה
אני לא אמרתי. אמרתי שכל מה שמופיע ברישיונות הקווים מופיע בכל - - -
נורית בראור
אני אומרת לך, מופיע ואין זמן אמת.
בקי כהן קשת
ברישיון, לא במציאות חברים.
נורית בראור
עכשיו שתבין - - -
היו"ר ישראל אייכלר
רבותיי, על עובדות אי אפשר להתווכח, זו הפעם הראשונה שאני רואה שמתווכחים על עובדות. יש או אין?
נורית בראור
אין, אני אומרת לך, אנחנו בדקנו את זה.
בקי כהן קשת
מה שכתוב ברישיון זה מה שאמור להיות.
היו"ר ישראל אייכלר
לא. הוא אומר שיש את זה.
בקי כהן קשת
ברישיונות.
נורית בראור
זה רשום שזה קיים, אבל אין זמן אמת.
היו"ר ישראל אייכלר
דרור, אתה אמרת שבשטח יש את זה ולא רק ברישיון בלבד.
דרור גונן
זה מופיע בקו, מופיע בכל האפליקציות. או.קיי. היא מדברת על ה"נקסוס", על מה שנקרא, שילוט בזמן אמת. על זה את מדברת?
נורית בראור
נכון יש גם כזה בתחנה? יש כזה בתחנה, בוא אתן לך דוגמה מתחנה קיימת. הוא אומר: 'עוד דקה יגיע האוטובוס'. אתה אומר: 'יופי'. פתאום עוברת הדקה ואז הוא אומר: 'בעוד 16 דקות יגיע האוטובוס' כי הלו"ז שלו אומר שבעוד 16 דקות – זמן אמת לא קיים לנו.

עכשיו, אם היה לנו זמן אמת היינו יכולים להגיד: 'או.קיי, יבוא פעם בשעתיים, אבל יודעים, בעוד שעתיים הוא יבוא', אבל הוא לא בא.
היו"ר ישראל אייכלר
זאת אומרת, צריך לתקן את האפליקציות - - -
נורית בראור
לא. לעדכן את הדטה בייס.
היו"ר ישראל אייכלר
שאם אוטובוס לא מגיע והאזרח פותח ורואה: 'אה, עוד שלוש דקות יש אוטובוס', אבל האוטובוס לא יגיע. מה עושים עם זה?
דרור גונן
אם אנחנו נקבל פניות מדויקות, אז אוכל לבדוק במערכות מה הבעיה שקיימת.
היו"ר ישראל אייכלר
בדיוק, יכול להיות - - -
נורית בראור
יש לנו, אנחנו אספנו.
היו"ר ישראל אייכלר
לא. זה יהיה כללי על כל הארץ כי בכל הערים זה יכול להיות.
נורית בראור
לא. בתל אביב זה לא קורה, בירושלים זה לא קורה, איפה שאני נמצאת זה לא קורה. אני לא יודעת כל הארץ.
דרור גונן
לפעמים, החיזוי יש לו לפעמים, יש לו כמו בכל מערכת, תקלות.
נורית בראור
לפעמים זה לא הגדרה של כלל.
היו"ר ישראל אייכלר
סליחה, אני רוצה לשאול אותך, את סיימת את דברייך?
נורית בראור
לא. לא.
היו"ר ישראל אייכלר
אבל המנהלת אומרת שכבר - - -
נורית בראור
אבל אני מדברת בשם כולם, אנחנו סגרנו את כולם.
קריאה
כי דרור הפריע.
היו"ר ישראל אייכלר
דרור לא הפריע. דרור העלה פה סימן שאלה על העובדות שאני מקבל, האם הן נכונות או לא, עכשיו אני מבין. לפעמים אומרים ששני הצדדים צודקים וגם השלישי צודק, זה ששואל איך זה יכול להיות. כנראה יש את זה ב-"מוביט", אבל כשיש שיבוש זה לא מעודכן.
נורית בראור
העניין הוא כשזה על בסיס קבוע. השיבוש הזה קבוע וצריך לפתור את זה. כשהיה לנו את "אגד" ותעבורה אז היה רשום ויכולתי לסמוך על זה שבדקה הזאת שרשום לי, אם אני ארוץ חמש דקות לפני אני אתפוס אותו.

עוד דבר לגבי מידע. הם הבטיחו שתוך שלושה שבועות הם יעלו בתחנות שיש משהו מקורה, שהם יעלו לנו מסלולים. כלומר, שנדע, כי כיום אנחנו לא מכירים את השמות של הרחובות היכן שאנחנו גרים. הם הבטיחו לנו שיהיו לנו המסלולים כדי שנדע. אנחנו רק יודעים מאיפה הוא יוצא ולאיפה הוא מגיע, אנחנו לא יודעים את הדרך. אני אתמול אישית הייתי צריכה להגיע ל-"ספיר" ונאצלתי להגיע במונית ובחזור רצתי לאוטובוס, לאוטובוס שסיפרתי לך שביום ראשון הוא לא נכנס. כאילו, אני לא יודעת, אני עושה ניסוי ותהיה כי אין לי דרך לדעת ואני לא יכולה לסמוך על זה.

בנוסף, יש לנו בעיה עם הסנכרון של הקווים של האוטובוסים שאמורים לקשר עם הרכבת. חייבים לפתור את זה כי אין לנו נגישות לרכבת.
היו"ר ישראל אייכלר
יש הרבה פניות בעניין.
נורית בראור
ויש גם בעיה עם הנהגים. גם אתמול הייתי וכאילו אני יכולה לתעד לך את השעה כי אני אישית הייתי נוכחת שם, הנהג לא יודע כמה כסף הוא צריך לגבות. כלומר, אני בכיף, מה אכפת לי, שייקח ממני רק נסיעה עירונית, אבל אם הוא צריך לקחת לקריית גת ואומר לבחורה שעומדת לידי, הוא אומר לה: 'כמה לקחו לך בפעם הקודמת?'. היא אומרת לו: 'לא, נסעתי פעם ראשונה'. היא אומרת לו: 'אני חושבת שזה עשרה שקלים'. הוא אומר לה: 'טוב, אני אקח לך שישה'. ככה מתנהלים הדברים?
היו"ר ישראל אייכלר
אני זוכר את התקופות האלה, אלו היו תקופות הרבה יותר נעימות.
קריאה
לפחות הוא נתן לה הנחה, זה בסדר.
היו"ר ישראל אייכלר
פעם הוא ראה אישה עם סלים שלא היה לה כסף לשלם, 'תעלי גברת'. זה היה ככה.
נורית בראור
ועדיין הם מתלוננים לחוסר נהגים, וסיימתי.
היו"ר ישראל אייכלר
תודה רבה. עכשיו חבר הכנסת ילין רוצה להתייחס.
חיים ילין (יש עתיד)
אני רוצה להתחבר לפתיח שלך ויחד עם הסיכום, כי אנחנו רשמנו את הדברים.

אנחנו נתנו שבועיים, לא סתם שבועיים, כי חלק מהטענות שהועלו פה, הם אמרו שתוך שבוע אפשר לטפל בהם, כמו הדגלונים, כמו הנתונים שאנחנו היינו צריכים לקבל, הירידה. למשל במוקד אמרו בהתחלה שיהיו 1,500 תלונות, ירדו ל-300. אמרנו שנבדוק עכשיו בשבועיים האלה לכמה. אני מקווה מאוד שאנחנו נקבל את זה.

אנחנו רואים משהו חדש עכשיו. דרך אגב, ש"דן דרום" מאשימים עכשיו את משרד התחבורה - - -
היו"ר ישראל אייכלר
לגבי ה-60 יישובים?
חיים ילין (יש עתיד)
כן, כן. את משרד התחבורה על הקווים - - -
היו"ר ישראל אייכלר
לא מאשימים, אומרים שזה מה קבעו להם.
חיים ילין (יש עתיד)
בסדר. מצד שני - - -
יורי ברונשטיין
אף אחד לא האשים.
חיים ילין (יש עתיד)
אנחנו שומעים את הדברים האלה - - -
יורי ברונשטיין
אף אחד לא האשים, זה מצב נתון.
קריאה
יש תכנית.
היו"ר ישראל אייכלר
אבל אמרנו שזו תכנית לא טובה. זה שייך לדרור.
חיים ילין (יש עתיד)
אני ממשיך. מבחינת התלונות שאנחנו מקבלים בשבועיים האחרונים, מבחינת התושבים שמשתמשים. אני עוד פעם אומר, אני מתייחס אך ורק לאשכול המערבי. לא מתייחס בכלל לאשכול המזרחי או לכל, נקרא לזה מנתיבות מזרחה לכיוון באר שבע. כרגע התלונות כולן אשכול, שער הנגב, חלק שדות נגב – הקטע המערבי יותר של שדות נגב והחלק הדרומי של חוף אשקלון. בגדול, זה עוטף עזה. בואו נשים את זה כמעט על השולחן. 60 יישובים שאמרו שיש בעיה ובגלל זה נתנו את השבועיים.

הסיכום בא ואמר שאם שום דבר לא ישתנה אנחנו נעשה הכול בשביל שבעצם המכרז הזה יבוטל. אני אומר את זה בגלוי כי לפעמים אני לא מצליח להבין, גם אותך דרור, לא אותך באופן אישי, את משרד התחבורה שאם יש כל כך הרבה תלונות וחבלי לידה, איך עדיין "דן דרום" ממשיך לקבל עוד קווים ולזכות בעוד מכרזים? הרי יש להם תשתית, יש להם בסיס ואנחנו רואים בדיוק מה קרה.
היו"ר ישראל אייכלר
היה סיכום שישבו ביחד הגורמים, הם ישבו?
חיים ילין (יש עתיד)
לא זומנו, יכול להיות שהם ישבו.
היו"ר ישראל אייכלר
ישבתם?
דרור גונן
לפי דעתי הוא לא מכיר את כל התהליך, הוא מכיר את התהליך של לפני שבועיים, הוא תלה אותנו בלי משפט.
חיים ילין (יש עתיד)
דרך אגב, אני לא תולה אף אחד. אני מייצג את התושבים, לא מייצג את שזוכה.
דרור גונן
גם אנחנו משתדלים לעשות את זה. אני אציין רק מה שקרה.
חיים ילין (יש עתיד)
אני לא תולה אף אחד ולא מתאים לי לתלות אף אחד. אני בעצם הקול של התושבים. - - -
דרור גונן
גם אנחנו.
חיים ילין (יש עתיד)
ביום שאני אתלה אני אבוא עם חבל, לא נראה לי שיש לי חבל.

אני התקשרתי השבוע לדרור, שבוע שעבר אמרתי לו ששום דבר לא השתנה. דרור אומר לי: 'תקשיב, אבל חלק מהבעיות נובע מזה שהנהגים לא יכולים להיכנס לקיבוצים ולמושבים כשהשערים סגורים'. התקשרתי באופן אישי, לא שלחתי מכתב, התקשרתי באופן אישי לכל ראש מועצה, גם לגדי ולגם לאלון. התשובה, יש לי גם אותה כתובה, אני מקווה שאתם מאמינים וסומכים על האמינות שלי: 'כל השערים פתוחים, אין שום בעיה עם השערים'. יותר מזה, אין שום בעיה עם השערים ואם יש בעיות עם השערים אני רוצה לשמוע אותן עכשיו, כי אני אכעס על ראשי הרשויות, מה שנראה לי, שהם לא יגידו לי משהו, כי יש להם אינטרס לשרת את התושבים.

בסופו של דבר, השורה התחתונה, שחבלי לידה, כולם יכולים להתחשב בהם, אבל נראה too much כלפי התושבים ובמיוחד התושבים של עוטף עזה. העסק לא מנוהל.

דרור, אני אומר לך, אני לא תולה אף אחד. כל מה שאני רוצה, ואמר את זה גם שי, כל התכנון הראשוני היה בלתי רגיל. כל האווירה הייתה בלתי רגילה, כל התפירה במשרד התחבורה למכרז הייתה בלתי רגילה. בפועל, בביצוע של העבודה שלקח קרוב לשלוש שנים, נכשל. אני אומר, נכשלנו כולנו, בסדר? יש פה חברה שזכתה במרכז והיא לבד אמרה שיש בעיה ב-60 יישובים, אותנו לא מעניין שיש בעיה ב-60 יישובים. לא מעניין אותנו שב-1,000 יישובים כולם מקבלים צל"שים שם, ועל הם מקבלים צל"שים. אנחנו באים ודנים פה על עוטף עזה, אבל ה-60 יישובים שיש להם בעיה, כולל שדרות וכולל המכללה. המכללה לבד, רק שתבינו, יש שם מעל 7,000 סטודנטים ו-1,000 אנשי הוראה ועובדים – זו עיר שלמה, עיר שלמה שלא מקבלת בכלל שירות. אני בכלל לא רוצה לדבר על הקטע - - - -
דרור גונן
האמירות לא מבוססות. סליחה שאני אומר לך את זה. אני מתנצל שאני מפריע.
חיים ילין (יש עתיד)
אבל אתה יודע דרור, בסוף אתה בא ואומר, אתה מסתכל על המערכת ואומר: 'וואלה, 90% מהדברים עובדים, 10 לא עובדים, אבל כלפי שער הנגב ואשכול זה 100% כמעט, סטטיסטית, זו הבעיה. אתה אומר כן או לא?
נורית בראור
אני אומרת כן, לא כמעט, זה 100%.
חיים ילין (יש עתיד)
עכשיו התשובות של "דן בדרום", תסלחו, כי אני מקבל אותם בשלוש בלילה ומאז אני לא ישן. כל תשובה: 'חד-פעמי, חד-פעמי, חד-פעמי'.

אני רוצה לומר לכם משהו, זה לא שתיית קפה חד-פעמי - - -
יורי ברונשטיין
דיברת איתי פעם אחת במשך שבועיים?
חיים ילין (יש עתיד)
לא. אני קיבלתי תשובה בשלוש בלילה, מה - - -
יורי ברונשטיין
אם אתה שולח בקשה לתשובות לפני שעתיים - - -
חיים ילין (יש עתיד)
לא נכון. לא נכון. לא נכון.
יורי ברונשטיין
הבקשות שנשלחו, - - -
חיים ילין (יש עתיד)
לא נכון.
יורי ברונשטיין
אני חייב להגיד לך משהו, אנחנו מתייחסים לכל פנייה שיש ויש פניות. הפניות שהגיעו דרכך הגיעו אלינו לא מזמן ויש דברים שאני יודע להתייחס אליהם במידי, ויש דברים שאני לא יודע להתייחס אליהם במידי. אני מדבר עם כל ראש מועצה וכל ראש יישוב פה - - -
חיים ילין (יש עתיד)
גם אני.
יורי ברונשטיין
פעם, פעמיים ושלוש וארבע פעמים בשבוע.
חיים ילין (יש עתיד)
וכולם מרוצים?
יורי ברונשטיין
לא. מה פתאום, אני אמרתי את זה, מה פתאום.

ועם זאת, צריך להגיד את זה וצריך להגיד את זה בפה מלא, צריך לשים פה את הדברים בפרופורציה המתאימה. אנחנו מסיעים מדי יום 60 אלף אנשים - - -
חיים ילין (יש עתיד)
זה בדיוק. תסלח, זה בדיוק מה שאני לא רוצה לשמוע כי יש פה לא מרוצים, מתוך ה-60 אלף יש 10,000 שלא - - -
חיים ילין (יש עתיד)
אתה אומר פה דברים שהם לא אחראיים. לדעתי, הם גם מעוותים את המציאות. אתה אומר פה דברים שמעוותים את המציאות עם כל הכבוד.
חיים ילין (יש עתיד)
אני רוצה להגיד שאני מעולם, בכל הוועדות, לא שמעתי כזה זלזול - - -
יורי ברונשטיין
אני לא מזלזל.
חיים ילין (יש עתיד)
אני אומר לך את זה עכשיו.
קריאה
תיקחו אחריות.
חיים ילין (יש עתיד)
חד-משמעית, אם אתה חושב שאני נהנה להיות פה בישיבה ולהביא את התלונות של התושבים - - -
יורי ברונשטיין
אני מדבר עם גדי פעמיים ביום. חבר הכנסת ילין, אני מדבר עם גדי פעמיים ביום. הדברים שאתה מדבר על היישובים, הוא מכיר את זה מצוין.
דרור גונן
דיברנו עם גדי באופן אישי לפני יומיים, אני מוכן שתעלה אותו על הקו. קודם כל אנחנו לא אומרים שאתה טועה וחלילה - - -
היו"ר ישראל אייכלר
חברים, זה לא וויכוח אישי פה. אתה מייצג את המשרד, הוא מייצג את הציבור שלו.
חיים ילין (יש עתיד)
אמרתם שאני תולה אתכם, אתם אמרת שאני מזלזל, ואמרתם כל מה שאסור להגיד בשולחן הזה. אני לא זכיתי במכרז, אני מייצג את התושבים. אתם זכיתם ואתם צריכים לתת את השירות. אני בא בשם התושבים על זה שנכשלתם, זה הכול ומאוד פשוט. אם להגיד את המילה הזאת זה זלזול ולבוא ולהגיד: 'אני משרת 60 אלף תושבים, אבל -1,000 שם בצד', אתה יודע, נותנים - - -
דרור גונן
הוא לא אמר.
חיים ילין (יש עתיד)
אבל הוא אמר את זה - - -
היו"ר ישראל אייכלר
רבותיי, בואו נעשה סדר. אני רואה שזה לא יגמר.
דרור גונן
ילין, בוא נטפל בזה בצורה מסודרת.
היו"ר ישראל אייכלר
בדיוק, אני רק אתן לפונים נוספים. יש שלושה פונים נוספים: מאופקים, קריית גת וחיילים בודדים. אני אתן להם את רשות הדיבור. אחרי זה אני אתן למנהל של החברה להשיב ודרור יסכם. יש להם פה 15 עובדות, אני אציג אותם ברשותך: אלי שלי – אופקים, אולג שמידט– קריית גת, שונית דקל מחיילים בודדים. שלושת אלה ידברו האחד אחרי השני. אני אבקש לא להפריע להם ולתת לנו את העובדות.
אלי שלי
קודם כל אני בגדול. באמת באופקים שמו את השילוט בתחנות, יש שינוי גם מבחינת האוטובוסים. יש כמה נקודות, אני אדבר אתו על זה. לדוגמה, נהג, הייתי במקרה בתחנה ביום שני שעבר ב-7 בחודש, הייתי ב-9:00. האוטובוס היה צריך להגיע ב-9:20, ב-9:25 מגיע אוטובוס, אני רואה את האוטובוס עומד בצד, הנהג לא יודע את המסלול. זאת אומרת, הוא לא יודע איפה הוא חונה. אני אומר לו: 'פה, 33'. הוא אומר לי: 'אבל אני 330'. זאת אומרת - - -
קריאה
זה 33 יש בעיר אופקים. 330 זה השתנה.
אלי שלי
לא, אני אומר בתחנה המרכזית בבאר שבע. המיקום, כתוב: 33 אופקים'. הוא לא ידע את זה. אגב, הוא גם לא ידע את המחיר. הוא התחיל לשאול כמה זה לצומת גילת, כמה זה. זה דבר אחד.

יום שישי, זה מקרה אישי - - -
היו"ר ישראל אייכלר
מה, אין לו טלפון, אנחנו בשנות ה-60, הוא לא יכול לשאול את הרכז?
אלי שלי
אני ראיתי שזה האוטובוס - - -
דרור גונן
סוגיית המחירים גם - - -
אלי שלי
אז אני הלכתי אליו וכיוונתי אותו והכול. צריך לבדוק באופן כללי מה קורה עם השאר.

דבר נוסף, ביום שישי האוטובוס לבאר שבע: מ-10:40 עד 11:30 כמעט לא היה אוטובוס. המקרה הזה הוא אישי. אני אומר לך, לא אגיד לך שזה לא בדוק. במקרה הזה זה היה הבן שלי שהיה צריך ללכת ללמוד ובסוף אנחנו היינו צריכים להסיע אותו.

אחר כך, זה בנושא משרד התחבורה, הנושא של המסלול. באופקים בנושא של קריית ספר וכל הנושא של שפירא וכל השכונות האלה - - -
היו"ר ישראל אייכלר
מה זאת אומרת, אין קווים?
אלי שלי
לא. לא. יש קווים, אבל - - -
דרור גונן
יש בקשות לשינויים, זה משהו שהוא בשוטף, זה בסדר.
היו"ר ישראל אייכלר
אתם העברתם את הבקשה? העבירו אליך, אתה מודע לבקשות?
יורי ברונשטיין
דרך אגב, גם אנחנו מודעים לבעיה שם.
בקי כהן קשת
הוא אמר שזה משרד התחבורה.
היו"ר ישראל אייכלר
אלי, אם העברתם את הבקשות ואם הם לא יספקו אתכם תוך שבוע-שבועיים תשלחו אלינו מכתב. אנחנו נתייחס ספציפית למשרד התחבורה לבעיה הזאת.

אולג שמידט, קריית גת.
אולג שמידט
לסיכום, אין שינוי. אני אספר לכם סיפור. - - -
היו"ר ישראל אייכלר
בואו נשמע את קריית גת. גילוי נאות, אחד העוזרים שלי גר בקריית גת.
נורית בראור
אבל בטח נוסע ברכב.
היו"ר ישראל אייכלר
זה רעיון כי הוא צריך להגיע לירושלים. כל בוקר - - -
נורית בראור
מעניין למה אנחנו מתכנסים פה?
היו"ר ישראל אייכלר
יש לך טענה לזה שהוא מגיע ברכב ב-9:00 בבוקר?
נורית בראור
לא. אני לא מתכוונת לרכב. אני אומרת, כשהוא נוסע ברכב הוא בטח לא יודע מה קורה בתחבורה הציבורית.
היו"ר ישראל אייכלר
כל המשפחה שלו, כל החברים שלו כל בוקר וכל ערב כשהוא בא לבית הכנסת, בגלל שהוא מייצג אותי ואת הכנסת, כל התלונות על הראש שלו.
נורית בראור
אני יודעת על מה את מדבר.
היו"ר ישראל אייכלר
מהכנסת עד בית הכנסת הכול עליו.
חיים ילין (יש עתיד)
יש ילדה קטנה, שאלו אותה: 'את יודעת איפה חיים ילין'. היא אומרת: 'כן, בבית הכנסת'.
היו"ר ישראל אייכלר
יפה, נבואה שתגשים את עצמה.
אולג שמידט
יש בעיות בקווים פנימיים בתוך קריית גת, במיוחד בשעות הערב. אני יושב שללום, אני גר בקריית גת, עובד בתל אביב. ירדתי אתמול ברכבת של :6:15. עד 7:15 לא היה קו אחד - - -
נורית בראור
כדי שתלך ברגל.
אולג שמידט
זה מרחק, זה לא קשור ללכת ברגל.
נורית בראור
סתם הייתה הערה שלא במקום.
אולג שמידט
או.קיי. מאתמול עוד משהו חדש. כל יום עוברים, חופשי חודשי של הרכבת משולבים לא נקלטים במערכת כרטוס.
דרור גונן
כן, על זה הייתה כבר תלונה.
אולג שמידט
אתמול נסעתי לאשקלון לבקר חברים, לקחתי קו 300 - - -
היו"ר ישראל אייכלר
זו בעיה גם בירושלים ברכבת הקלה. מה הבעיה?
אולג שמידט
הנהג לוקח ממני כסף כי הכרטיס לא עובר במכונת הכרטוס.
דרור גונן
במקרה הזה הוא לא אשם.
היו"ר ישראל אייכלר
אני רוצה לשאול שאלה ספציפית לגבי אולג. אתה סיפרת שהגעת ואוטובוס לא היה, מתי זה היה?
אולג שמידט
ב-6:15, 6:18.
היו"ר ישראל אייכלר
ב-14 בחודש לא הגיע אוטובוס?
אולג שמידט
כן, קו 1, פנימי.
אולג שמידט
אני רוצה לשאול אותך המנהל שאלה ספציפית. הוא יכול לקבל פיצוי על זה שהאוטובוס לא הגיע?
יורי ברונשטיין
אני לא יודע להגיד לך אם האוטובוס הגיע או לא. אני יכול להגיד לך דבר אחד, היו מקרים של אנשים שפנו אלינו שגם פיצנו אנשים, גם זה קרה. אני יכול להראות לך דוגמאות פרטניות של אנשים שפוצו. אתה יודע מה, גם ברמה מונית שנלקחה ספיישל ושולמה.
היו"ר ישראל אייכלר
אני רוצה לשמוע ממך שאזרח שיוכיח שהוא חיכה, הוא לא צריך להגיד את שם הנהג, אגב, ראיתי את התשובה של משרד תחבורה לנוסע:, 'אם את רוצה שנוכל לטפל בפנייתך, אנא להביא את שם הנהג ואת מספר האוטובוס', שלא הגיע.
נורית בראור
מדינת חלם.
שלומית אבינח
דרור, זה נראה נורא. זה נראה נורא נורא.
היו"ר ישראל אייכלר
יש לך את זה פה?
שלומית אבינח
אתמול היה לי את זה.
דרור גונן
אני לא מכיר את זה, אני אחראי על כל אזרח וכל אחד.
היו"ר ישראל אייכלר
אני רוצה שאזרח שחיכה בתחנה ולא הגיע אוטובוס או שדילג איזו נסיעה יקבל פיצוי, כרטיסיה.
יורי ברונשטיין
אני רוצה לומר לך שגם מימנו מונית ספיישל במקרים מסוימים ושזה קרה. גם זה קרה.
היו"ר ישראל אייכלר
אז אולג, תשלח בקשה לפניות הציבור שתקבל פיצוי.
יורי ברונשטיין
אני יכול להגיד לך שגם זה קרה, אני יכול להציג לך קבלות.
היו"ר ישראל אייכלר
מה הבעיה ב"חודשי-חופשי"?
אולג שמידט
מאתמול בבוקר, בכל המשולבים עם רכבות לא נקלט.
יורי ברונשטיין
לא מכיר.
דרור גונן
אולי יש לך בעיה ב"רב-קו"?
אולג שמידט
לא.
דרור גונן
אז צריך לבדוק את זה. תקשיבו חברים, זה משהו שלא קשור. תדבר איתי, נבדוק את זה. אני לא מכיר.
חיים ילין (יש עתיד)
בואו נתמקד בעיקר, באמת אני מבקש.
היו"ר ישראל אייכלר
חבר הכנסת ילין, אצלי העיקר זה הנוסע שעומד בתחנה. אולג מקריית גת, אם אולג אומר שכרטיס חודשי-חופשי לא עבד, כנראה שיש עוד אנשים כאלה. אני רוצה להבין את זה.
נורית בראור
הרב אייכלר, משהו חשוב, זה לגבי הכרטיסים, זה משהו מאוד חשוב. שנייה, זה מאוד חשוב - - -
אולג שמידט
מישהו אמר לגבי כרטיס 'לא תקין - - -
היו"ר ישראל אייכלר
דרור, מה זה אומר?
אולג שמידט
שאין תקלה ב-"רב-קו"
היו"ר ישראל אייכלר
אין תקלה.
נורית בראור
רגע, דבר חשוב, חשוב. יש בעיה - - -
היו"ר ישראל אייכלר
גמרנו עם קריית גת?
נורית בראור
רק שנייה, זה חשוב. זה חשוב כי זה נושא כספי שיש לנו בעיה עם זה. הם החזירו אותנו לימים של 'אנו באנו'. פעם היית עולה לאוטובוס ורוצה כרטיסיה אז היית מבקש מהנהג, קונה כרטיסיה. היום, כל החבילות המשולבות האלה, אתה לא יכול לקנות אותן באוטובוס. אתה צריך להגיע במיוחד בשבילן למשרדים.
היו"ר ישראל אייכלר
אי אפשר לקנות אותן באוטובוס?
נורית בראור
אי אפשר, אתה יכול לקנות רק "ערך צובר".
היו"ר ישראל אייכלר
"ערך צובר" זה ה- - -
נורית בראור
לא. יש חבילה נגיד משדרות לאשקלון, או סטודנטים צריכים מפה לנתיבות, חבילות כאלה. היום צריך להגיע במיוחד. זה כמו מה שהיה פעם כרטיסיות, היום קוראים לזה חבילות.
היו"ר ישראל אייכלר
אני כבר מזמן הצעתי, דרור יודע את זה, הוא שומע ממני את זה כבר אלף פעם שאני רוצה לחזור לכרטיסיה הישנה והטובה, לפחות כאופציה למי שאין לו "רב-קו", כי הבעיות ב-"רב-קו" כל כך גדולות.

שונית דקל, חיילים בודדים בבקשה.
שונית דקל
אני שונית דקל, אני גרה בקבוץ מגן. אני גדלתי במגן וכיוונו אותי לפי האוטובוסים של "אגד". כל החיים ידעתי שאם אני אאחר לתחנה לא יהיה לי אוטובוס. המצב היום, אני אחראית על 43 חיילים בודדים שגרים במגן. במועצה אזורית אשכול יש עוד קרוב ל-250 חיילים בודדים ועשרות אלפי חיילים שעוברים בתחנה. המועצה האזורית היא התחנה המרכזית, אני לא מדברת על הכניסות לקיבוצים שזה בכלל, פיזורים לקיבוצים שלא נעשים, שלא נעשים בסנכרון עם האוטובוסים שיוצאים לתל אביב, לבאר שבע וכל הדברים האלה. אני לא מבינה איך פתאום התבטל.

במוקד אין מענה, או שיש מענה שזורק אותנו למענה של המוקד במרכז שאומרים לי: 'אני מענה שנותן גיבוי למוקד בדרום ואני לא יכול לעזור לך'. זה דבר אחד.

אוטובוסים פשוט לא יוצאים. על הנייר יש אוטובוסים, יש לו"ז מדהים, אפילו הוסיפו שני קווים ביום – לו"ז באמת מצוין, אבל אוטובוסים לא מגיעים לתחנות. יום-יום אני מקבלת טלפונים מחיילים שלי, יום-יום אני מוציאה מכספי האישי, מקפיצה חיילים שלי לתחנות רכבת בבאר שבע, לבסיס בצאלים מכספי האישי, מכספי המשפחות המאמצות ושלא לדבר על הורים לחיילים. אין שום סיבה שאנחנו נעשה את זה. אנחנו כבר חודש עושים את זה.

חבלי לידה זה שבוע, שבועיים. היינו סובלניים. אני חושבת שהגענו לקצה גבול הסובלנות. חייל מחכה בתחנה שלוש שעות ואוטובוס לא מגיע למרות שרשום ב-"מוביט", למרות שרשום באינטרנט, למרות שרשום בדף ששונית הדפיסה ושלחה לו בווטס-אפ עשרות פעמים והאוטובוס לא מגיע.

דבר אחרון, אני רוצה להשמיע לכם שתי הודעות שקיבלתי מחיילים שלי בשבוע האחרון, הודעות מאוד קצרות על מקרים שקרו, מקרים אמתיים לחלוטין.

Just now. The bus came just now, Late 22 minutes, so' - זאת הבעיה
היו"ר ישראל אייכלר
העניין ש'יש לי בעיה' אומרים בעברית.
שונית דקל
כן. הנהג אמר: 'אני מקווה שיעבירו את "דן בדרום" מפה. זה הנהגים של "דן בדרום" שלא לדבר על - - -
קריאה
יש את ההקלטות.
שונית דקל
אני חייבת להשמיע לכם, אני מצטערת.

"אני עליתי על האוטובוס - - -
היו"ר ישראל אייכלר
היועצת המשפטית אומרת שזה לא חוקי, אז בבקשה. אנחנו הבנו את המסר.
שונית דקל
אוטובוס לבאר שבע, אוטובוס שרשום שהוא לבאר שבע הגיע, זו ההקלטה שרציתי להשמיע לכם שחיילת אומרת: 'האוטובוס לבאר שבע הגיע לתחנה ואמר לחיילים שהיו עליו: 'אני נוסע רק עד אופקים'. הוריד את כל הנוסעים בתחנת הרכבת של אופקים - - -
חיים ילין (יש עתיד)
זאת השאלה, ואתם מדברים עם גדי?
שונית דקל
בוודאי. אנחנו כן. חיילים שמתכננים את לוח הזמנים שלהם - - -
שלומית אבינח
עכשיו תשובות.
היו"ר ישראל אייכלר
רק רגע, גיל, רק אם אתה יכול להגיד דברים שלא נאמרו.
חיים ילין (יש עתיד)
אני בחמש לאחת עשרה צריך לצאת, רוצה לשמוע את הרוב ואני רוצה - - -
גיל יעקב
אני רוצה להגיד שאנחנו קיבלנו פניות. רק מהשבוע האחרון אנחנו ריכזנו עשרות פניות, חלק סיננו כי אנשים פשוט קיללו ודברים מהסוג הזה, אבל אנחנו ריכזנו את כל הפניות מהשבוע האחרון. אנחנו לא רואים שהמצב משתפר בתמונה הכוללת.

אנחנו גם קיבלנו פניות מנהגים שמספרים לנו מה קורה בשטח מאחורי הקלעים. המציאות היא כזאת, שנהג לא יודע הרבה פעמים על איזה קו הוא הולך לנהוג עד לאותו בוקר שהוא אמור לנהוג. לא יודע את המסלול, לא יודע איזה קודים הוא צריך לגבות במכשירים. זאת אומרת, יש פה איזו בעיה בהתנהלות, בסידור של העבודה, בהתנהלות החברה.
היו"ר ישראל אייכלר
אני אסכם.
גיל יעקב
רק להתחבר לעניין של הפיצוי. אני חושב ש"דן בדרום", ואם צריך גם גיבוי של משרד התחבורה אז צריך לפנות לציבור ולהציע לו פיצוי על התקופה הזאת, כי זה פשוט - - -
היו"ר ישראל אייכלר
לא. אתה מדבר על משהו ציבורי - - -
גיל יעקב
לא. אני מדבר על זה שאנשים יוכלו לפנות ולקבל פיצוי.
היו"ר ישראל אייכלר
אני מסכם את הדברים של "15 דקות", של גיל יעקב בכמה מילים. אני רוצה שתקשיב לזה מנכ"ל "דן בדרום" מר בורנשטיין.
פיצוי על
אי ביצוע נסיעות, איחורים, חוסר מידע, מסלולים לא קבועים, אין מחירים קבועים. בבקשה.
יורי ברונשטיין
אני אתחיל מההתחלה ואגיד שוב, אנחנו מסיעים מדי יום סדר גודל של- בין 50 ל-60 אלף אנשים. אנחנו מפעילים גודל של 4,000 נסיעות יומיות, אלו היקפים מאוד מאוד גדולים אל מול כל פרופורציה שהייתה לפני כן. הנסיעות האלה קיימות. אגב, אפשר לראות אותן בכל מערכת שקיימת גם במשרד התחבורה וגם אצלנו. זה אחת וחשוב להגיד את זה כדי להכניס לפרופורציה את כל מה שנשמע כאן. יש פה עשרות פניות אל מול 60 אלף ביום, אל מול 300 אלף בשבוע - - -
היו"ר ישראל אייכלר
אמרתי לא פעם שהוועדה שלנו עוסקת בפניות האלה, לא עוסקת בכל הנסיעות הטובות שאתם עושים.
יורי ברונשטיין
ברור לגמרי. עכשיו אני רוצה להתייחס לרגע לפניות הפרטניות שצוינו כאן. יש פה שלושה שחקנים בתוך האירוע הזה שקוראים לו 'התחבורה הציבורית' בכלל ואצלנו באופן ספציפי. יש פה עיריות ומועצות מקומיות או אזוריות, יש פה את "דן בדרום" ויש פה את משרד התחבורה. שלושת הגורמים האלה צריכים לעבוד בסוף במערכת של סנכרון ובסוף לייצב את המציאות הזאת.

אני רוצה להסביר מה קרה בשבועיים האחרונים, זה משהו שחשוב שגם הציבור יבין אותו. אנחנו קיבלנו מצב נתון של הפעלה כמו שהיא תוכננה על ידי העירייה כשמהנדס וראש העיר חתמו עליה, או המועצה המקומית. משרד התחבורה, לאור הבקשות, הנחה אותו לבצע את המשימה. דה-פקטו, יש בתוך התכנית הזאת לא מעט פערים, יש שכונות שלא מכוסות, יש לוחות זמנים שהם לא מתואמים ומסונכרנים כמו שמציין חבר הכנסת חיים ילין. יש פה לוח זמנים מול הרכבת שמסנכרנים למצב של 7 דקות ו-10 דקות ובפועל הם צריכים להיות רבע שעה ואולי יותר מזה – זאת המציאות שקיימת.

אני נמצא בחודש הראשון להפעלה, באמת, באמת, באמת, ודרור יכול להגיד את זה, אין שום סיבה בעולם שאנחנו נעשה כל כך הרבה שיוניים בפרק זמן כל כך קצר. אבל, היות ואנחנו מבינים שהפער בין מה שהציבור צריך לבין המציאות ובין הצורך, לבין המציאות הקיימת עכשיו, הוא כל כך גדול אז אנחנו מבצעים, כמובן בתאום מלא, בישורת מלאה מול המועצה המקומית ומול העירייה וזה נכון לגבי כל אחת מהערים. יש מקומות שהפער לא קיים כמעט. דיבר פה שי, הפערים הם זעומים. יש מקומות כמו באשכול שהפערים אל מול התכנית כפי שהמועצה חתמה עליה, כמו שמשרד התחבורה אישר אותה, הם גדולים מאוד. עכשיו, אני מבצע את מה שכתוב לי בתוך רישוי הקו - - -
גיל יעקב
אבל אתה מקבל כסף - - -
יורי ברונשטיין
לא להפריע לי בבקשה.
היו"ר ישראל אייכלר
אני רוצה להגיד לך שאני הרבה פעמים הופעתי בטלוויזיה ובעוד מקומות. הייתי יחיד מול עשרה, הרגשתי את התחושה. הוא יחיד מול כל אלה שיושבים פה, תנו לו לדבר.
יורי ברונשטיין
כשיש חוסר תיאום בין השלטים שמתקיימים בתוך אשכול לבין הנסיעות שיוצאות החוצה: לתל אביב, לאשקלון, לאשדוד ולבאר שבע, זאת לא הבעיה של "דן בדרום". שנייה, אני אסביר, זאת הבעיה של מי שתכנן את הקו.

אני יכול להגיד לכם יותר מזה, בשבוע שעבר נפגשתי עם גדי פעמיים על הסיפור הזה. גדי יודע את סיפור הזה, הוא מכיר אותו היטב. הצענו שינויים, אני אומר את זה שוב, דרור לא שומע, ביצעתי פה שיוניים שמשרד התחבורה עדיין לא חתם עליהם בכלל וזו הסיבה לחוסר הפעימות. עוד פעם אני אומר, אני עושה פה משהו שהוא מנוגד לכל הליך תקין כדי לתת מענה לחלק מהבעיות. דה-פקטו, אתמול לראשונה הדבר הזה נמצא בתוך מערכת הרישוי.

אני שוב אומר, אני לקחתי על עצמי פה אחריות מסוימת שאני לא אמור לעשות אותה בכלל.
גיל יעקב
מה עם אי ביצוע?
יורי ברונשטיין
שנייה, אני רוצה להסביר.

בוא נדבר על מידע לציבור. אגב, זה נכון לגבי "ספיר", זה נכון לגבי שדרות, זה נכון לגבי חלק מהמקומות, לגבי אופקים. מכיוון שיש פה בעיה של צורך מול מציאות. מה הבעיה, אני אסביר את הבעיה מול הציבור. הבעיה המרכזית שלנו מול הציבור, כשאני עושה שינויים, גם כשמשרד התחבורה מאשר לי אותם אחרי שהעירייה ביקשה אותם, יש תהליך טכנולוגי שלוקח בין מספר ימים לעשרה ימים ואול יותר מזה, מול "מוביט" ואל מול מערכות אחרות.

לצורך העניין, שינוי שעשיתי אתמול באשכול, כשאני אכנס עכשיו ל-"מוביט" אף אחד לא יראה אותו. האם זה המצב הנורמלי, התשובה היא לא, זה לא אמור להיות, אבל אני צריך עכשיו לתת מענה לציבור וזה המענה שאני יודע לתת. זה אחת.

לגבי סוגית הפעימות והזמנים – אני כבר אומר עכשיו לגבי אופקים, באופקים יש עשרות שינויים. בעיר אחת עשרות שינויים אל מול מה שתוכנן. ראש העיר מכיר את זה, מהנדס העיר מכיר את זה. עמיחי, זה אחד הסגנים או אחד העובדים של דרור שישב עם ראש העיר, ישב עם המהנדס. למרות שחלק מהדברים הם לא מחויבים במציאות, בגלל שהציבור רוצה את זה הולכים לעשות את השינויים האלה. האם השינויים האלה נוחים לי – לא. האם הם עולים הון תועפות לחברה – אני אומר לכם שכן. לעשות שינויים עכשיו שזה אומר לשנות את המסלולים, להזיז את התחנות, לתדרך את הנהגים מחדש – זה תהליך ארוך וממושך שלוקח שבועות שלמים, הוא לא לוקח יום אחד. עכשיו, האם זה המצב הנתון, זה המצב הנתון.

אני נמצא פה - - -
היו"ר ישראל אייכלר
למה יש דילוגים, אתה יכול להסביר לי את הדילוגים?
גיל יעקב
אי ביצוע.
יורי ברונשטיין
זה לא אי ביצוע. עוד פעם, אני רוצה להסביר. יכול להיות מצב שבו קו 330, הדוגמה הקלאסית, קו 330 נוסע 117 פעם, הוא נוסע בין אופקים לבאר שבע. 60 פעם הוא יוצא מאופקים לבאר שבע, 57 פעם הוא יוצא מבאר שבע לאופקים. זה קו שיוצא במקרים מסוימים כל 30 דקות ובחלק מהמקרים בין 9 ל- 12 דקות – מספרים הזויים, אני לא חושב שזה קיים בתל אביב. אלו המספרים, זה הרישוי. אין לי טענות לרישוי, אני פשוט מסביר - - -
היו"ר ישראל אייכלר
זה מסביר שקו 363 מאשקלון שלוש שעות לא הגיע?
יורי ברונשטיין
לא. לא. עזוב שנייה אחת, אני רוצה להסביר את מה שקורה.

קו 330 יוצא 60 פעם ביום מאופקים לבאר שבע, 57 מבאר שבע לאופקים. עכשיו, זה הקו, מי שרוצה להתווכח - - -
היו"ר ישראל אייכלר
אני רוצה להפסיק אותך, אני אתן לך להמשיך, אבל היות וחבר הכנסת - - -
קריאה
אני לא מבינה, "אגד" עשו את אותם - - -
יורי ברונשטיין
לא עשה את אותו מסלול.
היו"ר ישראל אייכלר
סליחה רגע. יורי, יורי, אני מתנצל בפניך, אני רוצה להפסיק אותך לרגע. דרור, היות וחבר הכנסת חיים ילין חייב ללכת, אני רוצה להפסיק את יורי, הוא ימשיך אחריך. אני רוצה את תשובתך לגבי השאלות של חבר הכנסת חיים ילין.
דרור גונן
קודם כל, בשביל לא להיכנס פה לוויכוחים מיותרים. כל אחד מאמין בצדקת אמירותיו ואני מכבד לחלוטין את חבר הכנסת ילין, אני יודע את עשייתו ואת פעולותיו,
חיים ילין (יש עתיד)
לא - - -
דרור גונן
מותר לי לפרגן לך, אני רוצה לפרגן.
חיים ילין (יש עתיד)
אחרי שאמרת שבאתי עם החבל, זה בסדר.
דרור גונן
מה שאמרתי, כוונתי הייתה שאתה אמרת דברים וגם הסקת את המסקנות מה צריך לקרות לפני שבאמת בצורה ופרטנית עברנו עליהם.

מה אני מציע, בשביל לייצר תהליך של הבנה מלאה אני מעמיד את עצמי לרשותך בשבוע הבא, מחר לא נספיק. תבוא עם כל הבקשות שיש, עם כל האנשים שאתה חושב שצריכים להשתתף. אנחנו נעבור מצד אחד על מה שסוכם בתכנית אתכם במקור. כמו שאמרת, בהליך המכרזים, היישובים שהיו כן אמורים לקבל כניסה של תחבורה ציבורית בהסכמתכם ובסיכומים אתכם.

יש פה בלבול בשני דברים, אני תכף - - -
חיים ילין (יש עתיד)
אני לא ראש המועצה. דרור, אתה רוצה לעשות טוב, אתה תפגע בגדי בלי בכוונה. אני לא רוצה שתפגע בגדי. יש ראש רשות. אם אתם יושבים עם ראש רשות זה בסדר, שלום, אני זז הצידה.
דרור גונן
חברים, רגע, אני מסיים. אני פשוט פונה אליו כי גם עם גדי ישבתי - - -
חיים ילין (יש עתיד)
זאת עבודה של ראש רשות ולא שלי. אני באתי ושמתי את התלונות פה, בסדר, יגיע גדי לפה - - -
היו"ר ישראל אייכלר
חבר הכנסת ילין, אם דרור מציע שאתה תשב ביחד עם ראש העיר אתו - - -
חיים ילין (יש עתיד)
זה סיפור אחר.
דרור גונן
פשוט אנחנו - - -
היו"ר ישראל אייכלר
אתה מסכים לשבת עם שלושתם יחד?
דרור גונן
מה זאת אומרת, אני מעמיד את רשותי לרשותכם, בוודאי. רק לציין עובדות לגבי ראש הרשות - - -
חיים ילין (יש עתיד)
גם שער הנגב.
דרור גונן
עם שער הנגב אין בעיה, אנחנו עובדים גם אתם. עם ירקוני עבדנו בצורה מסודרת ומאוד הדוקה, אנחנו נפגשנו אתו שלוש פעמים במהלך השבועיים האלה והתנהלנו מולו. אני בעצמי מקבל, למייל שלי ממייל שנקרא 'תחבורה' של המועצה, את כל החריגות שמתקיימות ואנחנו בודקים אחת אחת.

לגבי הכניסה ליישובים, אני לא יודע, פה אני חושב שאתה קצת לא מעודכן עד הסוף. אני אישית, היה לי טלפון מנהג שנוסע שאמר שהאוטובוס לא נכנס ליישוב וזה קרה בתחילת השבוע. שנייה, אני מבין, אני מספר לך עובדה - - -
חיים ילין (יש עתיד)
כתבו לי 'כל השערים פתוחים'.
דרור גונן
מעולה, אבל בפועל, אני גם יכול להגיד לך שכל התחבורה עובדת ואני יודע אישית שיש תקלות פה ושם.
נורית בראור
אוטובוס לא מגיע - - -
דרור גונן
סליחה, את דיברת. אני מבקש לתת לי לדבר, אני לא הגעתי לנושא הזה, אנחנו מדברים על משהו אחר.

עדיין יש תקלות של פתיחת שערים ואני לא בא להאשים, אני בא ואומר בוא נחשוב על מנגנון. בשביל לפתוח שער לא צריך להתקשר לראש מועצה, זה נראה לי לא נורמאלי.
היו"ר ישראל אייכלר
אני חושב שעל כל שער יש מספר טלפון.
דרור גונן
היה פעם שלטים, לפעמים לא עונים.
קריאה
יש להם חלופי, גם הבקרה שלהם - - -
דרור גונן
אבל חלק מהתקלות. למה אני אומר, לא חלילה להראות שלא פתחו את השער. להראות שנוסע שחיכה בתוך היישוב הוא לא יודע אם פתחו לו או לא. הוא מבחינתנו הנסיעה לא התבצעה למרות שהיא יצאה מתחנת קצה והגיעה לתחנת קצה, אבל היא לא נכנסה ליישוב שלו. הוא מבחינתו, לא הייתה לו נסיעה והוא צודק, הוא צודק, אבל הנסיעה התקיימה.
קריאה
ומה עם פיצויים?
דרור גונן
אני לא יודע. פיצויים, אנחנו לא מתערבים.
היו"ר ישראל אייכלר
היא מדברת על פיצוי. יש לי הצעת ייעול. דרור, יש לי הצעת ייעול ואולי תקבלו את זה, זה יכול לפתור בעיה בהרבה יישובים וקיבוצים. יש היום טלפון סלולרי, יכול להיות מצב - - -
דרור גונן
אסור לנהג - -
היו"ר ישראל אייכלר
תאשר את זה, אם אתה תאשר זה זו תהייה תקנה וזה יהיה טוב לכל האזרחים- - -
דרור גונן
אסור לנהג להחזיק טלפון סלולרי.
היו"ר ישראל אייכלר
לא. הוא יעצור. תקשיב רגע, לא לנהג. רבותיי, תשמעו את ההצעה שלי. כשהאזרח מצלצל למוקד, 'אני גר במושב או בקיבוץ X, אני עכשיו נמצא פה ובלוח הזמנים האוטובוס חייב להיכנס', אבל אם הוא לא מצלצל לא חייב כי יכול להיות שזה מיותר. אם הוא צלצל ירשם במוקד לנהג: 'אתה עכשיו נכנס' והשערים פתוחים. כך צריך להיות. אתה תחסוך אלפי קילומטרים מיותרים, האזרח ידע אם האוטובוס מגיע או לא.
דרור גונן
האזרח לא יכול לדעת.
היו"ר ישראל אייכלר
הוא יקבל תשובה.
דרור גונן
אנחנו מחייבים - - -
היו"ר ישראל אייכלר
התשובה הכי חשובה היא שאתה תשב יחד אתו ועם גדי.
חיים ילין (יש עתיד)
לי, אין לי שום בעיה.
דרור גונן
אנחנו נשב בשבוע הבא.
חיים ילין (יש עתיד)
גם שדרות הנגב.
דרור גונן
לא רק גדי, גם שער הנגב. אין בעיה.
נורית בראור
אל תשכחו את שדרות.
דרור גונן
את שדרות מייצגת העירייה.
היו"ר ישראל אייכלר
אתה לא - - -
חיים ילין (יש עתיד)
אני חייב לצאת - - -
דרור גונן
גם אני צריך לנסוע לתל אביב. אני גם צריך להחליף פנצ'ר באוטו.
היו"ר ישראל אייכלר
בעניין הפנצ'ר אני יכול לעזור לך. בעניין הזמן, גם אני צריך. יורי אתה תמשיך ותסיים.
יורי ברונשטיין
אני רוצה להגיד לכם כמה מילים לגבי סוגית הכניסה בשערים.

ראשית, במרבית המקומות אין בעיה. במקומות שיש בעיה, אני יכול לתת לכם דוגמאות של מקומות בתוך מרחב אשכול שבהם אני אישית דיברתי עם גדי בשבוע שעבר פעמיים, הוא היה צריך להתעסק בזה אישית כדי לטפל בזה. בכל המרחב הזה יש אזורים שהבקרה לא מחוברת לחמ"ל (חדר מלחמה) המרכזי של המועצה ואז יש לך בעיה עם כניסה. יש מקומות שבהם בשעות הבוקר ובשעות הערב השער סגור ואין עם מי לדבר. דוגמה מצוינת מהשבוע האחרון מהיישוב באזור שקף. יש דוגמאות כאלה של מקומות שבהם אין לך עם מי לדבר בבוקר, יש טלפונים ויש הכול. אנחנו מטפלים ברמות פרטניות לגבי כל מקרה. במקומות שהמערכת עובדת בצורה סלולרית ופשוטה אז הנהג עצור בשער ועושה את זה.

אני אומר יותר מזה, אנחנו נמצאים עכשיו באיזה פיילוט של מערכת שמתחברת, מערכת שרכשנו מספר יחידות, נציב אותה על השער ועל האוטובוס הספציפי שעובד שם כדי לראות איך המערכת הזאת עובדת אוטומטית - - -
היו"ר ישראל אייכלר
מתי אתה עושה את זה?
יורי ברונשטיין
הפיילוט התחיל. אנחנו תוך שבוע-שבוע וחצי נסיים את הפיילוט הזה.
היו"ר ישראל אייכלר
תוך שבוע יהיה לך על האוטובוס שמגיע - - -
יורי ברונשטיין
לא לכולם. כרגע יש לי - - -
היו"ר ישראל אייכלר
לא. לאותו אוטובוס שמגיע לאותו יישוב.
יורי ברונשטיין
כרגע יש לי שלושה אוטובוסים שמבצעים פיילוט. אם זה יצליח - - -
דרור גונן
הם עושים את זה בהתנדבות. היישוב צריך להשאיר את השער פתוח.
יורי ברונשטיין
הוא לא משאיר את זה פתוח. דרור, אנחנו יודעים את זה - - -
היו"ר ישראל אייכלר
הוא לא משאיר אותו - - -
דרור גונן
חבר'ה, אנחנו מדברים על ביטחון ולא על היישוב ולא על הכניסה - - -
יורי ברונשטיין
כל מכשיר כזה עולה לא מעט כסף.
היו"ר ישראל אייכלר
שהיישוב ייתן להם את המכשיר, זה לא בעיה.
דרור גונן
אין ליישוב מכשיר.
היו"ר ישראל אייכלר
מה זה מכשיר, זה כמו פותח מחסום. מה זה, לכל מי שיש לו מחסום ביישוב - - -
קריאה
אפשר להכניס את זה לטלפון.
יורי ברונשטיין
חוץ מיישובים שבהם זה לא נמצא בחדר הבקרה. גדי מכיר את זה - - -
דרור גונן
זה ייפתר, אבל זו אחת הבעיות - - -
היו"ר ישראל אייכלר
יורי, דרור אומר שהעניין הזה ייפתר, זה מקומי.
יורי ברונשטיין
יש מקומות כאלה, רק חשוב לדעת את זה.
היו"ר ישראל אייכלר
מה עם הפיצוי יורי, כל אזרח שמופיע - - -
יורי ברונשטיין
אני לא יודע להגיד לך לגבי כל אזרח.
היו"ר ישראל אייכלר
כל אזרח שעמד בתחנה ולא הגיע אוטובוס.
יורי ברונשטיין
אני לא יודע להגיד לך. יש מקרים פרטניים, אין מדיניות כזאת. יש מקרים פרטניים שפנו אלינו. דרך אגב, גם פנו לבקרה ואמרו: 'תקשיבו, יש בעיה כזאת וכזאת'. דרך אגב, זה קרה בתחילת הדרך לא מעט באזור אשכול שבהם אמרנו: 'הבנו'. כתבו את השם של הבנאדם, כתבו את הפרטים שלו, הוא לקח מונית ספיישל ושילמנו 250 שקל לבנאדם. זה היה לא לבנאדם אחד ולא לבנאדם שני ואפילו לבנאדם שלישי.
שלומית אבינח
זה המצב הרגיל?
יורי ברונשטיין
אני לא אמרתי שזה המצב הרגיל. אמרתי שהיו מקרים בשבוע הראשון של ההפעלה שגם עשינו את זה. אם אתם רוצים שאביא לכם דוגמאות אני אביא לכם דוגמאות כתובות ומסודרות. שנייה, זה לא קורה עכשיו. אם זה קורה זה קורה בשוליים של השוליים של השוליים. אגב, זה קורה בכל מקום - - -
עמי גל און
חודש וחצי קו 379 בכלל לא נכנס. אני הייתי צריך לחכות לו ולשמוע מהנהג שלא מעניין אותו כלום?
יורי ברונשטיין
אני לא יודע מה שמעת מהנהג ואני גם לא רוצה להתייחס למקרה פרטני אלא אם תיתן לי את השם, את השעה ואת התאריך שזה קרה. אם זה לא, אני לא יודע להתייחס לתלונה הזאת. זה אחת. שתיים - - -
היו"ר ישראל אייכלר
רבותיי, אני רוצה לסיים. בעצם אתה חוזר על עצמך.
יורי ברונשטיין
אני רוצה להגיד רק מילה אחת לסיכום. אחת, אני אומר שוב, בשיתוף פעולה מלא, אני אומר את זה בצורה חד-משמעית ואפשר להתקשר לכל ראש עיר וכל ראש מועצה, אנחנו מבצעים סבב מאוד גדול. יחד עם משרד התחבורה בוחנים את כל אותם הפערים - - -
היו"ר ישראל אייכלר
את זה כבר אמרת.
יורי ברונשטיין
חשוב שאתה תדע את זה. התהליך הזה לוקח זמן, הוא לא ייפתר בשעתיים. זה לא מה שאני מחויב עליו במכרז, אנחנו עושים את זה - - -
היו"ר ישראל אייכלר
מה הבשורה שאתה מביא למכללת ספיר בדיון הזה?
יורי ברונשטיין
אני חושב שבמכללת ספיר הבעיה המרכזית שקיימת כרגע, שהקו המתואם מול הרכבת עומד על 7 דקות והוא צריך לעמוד על 15 דקות.
קריאה
לא רק. מהשעה 4 אין איך להגיע - - -
היו"ר ישראל אייכלר
עכשיו ניתן לדרור לדבר.
דרור גונן
בוא נעשה סדר. יורי, תן לי.
היו"ר ישראל אייכלר
יורי, בוא ניתן לו, כי אם זה תלוי בו אז שהוא ייתן את התשובות. תתחיל ממכללת ספיר ותעבור לכל הדברים.
דרור גונן
קודם כל אני רוצה לגעת באופן כללי כדי להבין - - -
היו"ר ישראל אייכלר
דרור, יש לנו שאלות ספציפיות.
דרור גונן
אני אתייחס. אני לא שמעתי אותן כי לא הייתי כאן בהתחלה.
היו"ר ישראל אייכלר
הם אומרים שבשעה 4 אין כבר אוטובוס ואין התאמה בין - - -
דרור גונן
אני אתייחס לזה וגם באופן כללי.

העניין הוא כזה, יש את העניין של השירות שקיים כרגע ומאושר במסגרת התכנית שהמפעיל חייב לבצע. פה היו תלונות לגבי אי ביצוע לגבי אותו שירות שקיים. בעניין הזה אני חייב להגיד, יושב פה גם המפעיל, יש שיפור של המפעיל מצד אחד. מצד שני, הוא נקנס והוא חוטף מאתנו בכל הזדמנות שאנחנו יכולים. אנחנו מלווים אותו באופן שוטף עם כל האנשים שלנו. אנחנו פרוסים עם חברות בקרה וחברות סקרים שעובדות בשטח, אנחנו מתעסקים עם מערכות טכנולוגיות של GPS ואנחנו מקבלים נתונים ודוגמים אותם.

נכון, יש עדיין תקלות. נקודה. אנחנו לא מסתירים ולא אומרים שאין, אבל כמות התקלות הקיימת היום היא פחותה בהרבה מאוד ממה שהיה, בטח בהתחלת ההפעלה ובטח גם לפני שבועיים. אני יכול להוכיח לך את זה בנתונים ואני גם אשלח לך את הנתונים.
היו"ר ישראל אייכלר
מעניין אותי מה הקנס שנתתם, מה הסכום?
דרור גונן
יש תהליך של קנסות. כרגע זה נמצא בוועדה ששולחת להם, הם מ- - -
היו"ר ישראל אייכלר
אני אגיד לך למה אני שואל, יכול להיות שסכום הקנס יהיה יותר גדול מאשר לפצות את האזרח.
דרור גונן
לגבי הפיצוי, משרד התחבורה לא מפצה וגם החוק לא. הוא יכול לעשות מה שהוא מבין, אנחנו לא מתערבים.
היו"ר ישראל אייכלר
שהוא יפצה אזרח שעמד, לא בספיישלים, אני חושב שאתה תפשוט את הרגל בספיישלים, אבל נניח שפעמים מחיר הכרטיס, זה ממש פיצוי צנוע אבל זה מראה לאזרח קיבלת, אנחנו משתתפים בצערך. תעשו את זה. בבקשה דרור.
דרור גונן
לגבי העניינים האחרים. תראו, כנראה יש עניין שהוא מורכב מכמה חלקים. יש בקשות ושינויים שזה דברים שהם מעבר למה שאמרתי קודם, אותם אנחנו מבצעים בימים האלה בכל מקום נתון. כל אותם 60 יישובים שכל הזמן נטען שהתחבורה לא נכנסת, בשום מקום לא כתוב שלחלק מהם בכלל אמור להיכנס. לא שזה היה קודם ועכשיו לא קיימות כניסות ליישובים. יש יותר יישובים אפילו שנכנסים, רק יש יישובים אחרים שרוצים שיכנסו גם אליהם. זה בקשות לתוספות ולשינויים.
קריאה
לא רק.
דרור גונן
אני לא מדבר כרגע על אי ביצועים. על אי ביצועים התייחסתי בחלק הראשון.
היו"ר ישראל אייכלר
אם תקבלו את ההצעה לגבי הטלפונים תוכל להיכנס ליישובים כי זה פעם, או פעמיים או שלוש.
דרור גונן
לא מדובר ביישובים שיש ברישיון, לגבי חדשים - - -
היו"ר ישראל אייכלר
אני מדבר בחדשים. תעשה למשל ביישוב חדש, תגיד לו: אתה - - -
דרור גונן
אני לא יכול.
היו"ר ישראל אייכלר
אתה כן יכול. למה אתה לא יכול להגיד: 'אני לא נכנס עשר פעמים ביום בשביל שאולי מישהו בא, אלא אם מישהו יצלצל - - -
דרור גונן
אני לא יכול להיכנס לכל יישוב. בא אדם - - -
היו"ר ישראל אייכלר
צריך קומנסנס. יישוב שיש לו שני נוסעים ביום תן לו את האפשרות כשהוא מצלצל האוטובוס שעובר באזור נכנס. מה יש?
עמי גל און
ברשותך, אני בברור חיל צריך להסתמך על הטלפון הזה? בתל אביב - - -
היו"ר ישראל אייכלר
הוא אומר שהוא לא רוצה לתת לך.
עמי גל און
הוא חייב.
היו"ר ישראל אייכלר
הוא לא חייב.
דרור גונן
אני חייב להיכנס.
היו"ר ישראל אייכלר
אתה חייב להיכנס ל-60 היישובים?
דרור גונן
אני חייב גם אם אין נוסעים.
היו"ר ישראל אייכלר
אז למה אתה לא נכנס?
דרור גונן
אנחנו נכנסים. עכשיו, דיברנו שיש תקלות אחרות - - -
היו"ר ישראל אייכלר
עכשיו סיבכת אותי. אם אתה צריך להיכנס ל-60 היישובים - - -
דרור גונן
לא ל-60 היישובים. הרב אייכלר, רגע - - -
נורית בראור
פתרנו את הבעיה, מי פותח את השער. מה עם שדרות?
היו"ר ישראל אייכלר
רבותיי, אני שמתי לב שלא הבנת מה שאמרתי דרור. אני - - -
דרור גונן
אני אסביר ואתה תבין, זה יהיה יותר פשוט, אם תרשה לי - - -
היו"ר ישראל אייכלר
אני רוצה שתסביר לי למה יישוב שאתה לא צריך להיכנס ולא רוצה להיכנס אתה תהייה נדיב ותגיד: 'אני מוכן לא לעשות קו קבוע כי שם. אם יש איזה נוסע אחד ושניים ביום, שירימו טלפון - - -
שלומית אבינח
זה משהו אחר מה שאתה מעלה.
היו"ר ישראל אייכלר
לאו דווקא ב-"דן בדרום", לדעתי זה יעזור לך בהרבה יישובים וקיבוצים, אז כשזה יכנס למערכת אוטומטית ואז גם יישובים שאתה כן חייב להיכנס ואתה יודע שאין שם נוסעים תוכל להסדיר את זה.
דרור גונן
יש שתי תשובות לזה. תשובה ראשונה, אנחנו עושים עכשיו וגם אנחנו יושבים איתם להיכנס ליישובים האלה שדורשים שנכנס, זה אחת. שתיים, אם אנחנו בסופו של יום נכניס את האוטובוס לכל היישובים, הנסיעה של הנוסע תהייה ארבע שעות מנקודה לנקודה וזה דורש תכנון נכון יותר של הקווים, חלוקה ודילוגים. זה לא נגמר בזה אם נכנסים או לא.

לשאלתך הרב אייכלר, אנחנו יושבים עם ראשי היישובים. היישובים הנוספים כבר נכנסים במסגרת תכנון נוסף. זה כן יתבצע, זה יתבצע וזה כל הזמן משתפר.

לגבי הנושאים האחרים של השילוט ומכללת ספיר, אני מציע גם לכם לבוא בשבוע הבא להיפגש איתי, אני אביא את אנשי המקצוע. תפרסו בצורה מסודרת את כל טענותיכם בצורה ברורה ואני מבטיח לתת לכם מענה לכל מה שקורה גם עם תכנית מעקב משותפת, לראות מה. תהיו שותפים ולא אלה שעומדים ממולנו. אני לא מאמין בעולם שאין בו שיתופיות. בסוף אני מייצג את המדינה, מייצג גם את המפעיל וגם אתכם. ראשית כל אני מייצג אתכם, אני עובד אצלכם, אני מועסק מכספכם. אני עובד ציבור ולכן אני רואה בכם שותפים שלי ולא אויבים שלי. אני מציע, כל מי שרוצה כאן אני מוכן באופן אישי, גם הצעתי את זה ואנשים אחרים יודעים את זה. אני גם ישבת, אני מוכן לשבת אתכם בצורה מסודרת. נקבע פגישה מסודרת, תעלו את כל טענותיכם, אנחנו נסכם את התהליך, המפעיל יהיה מחויב לתקן את כל התהליך הזה ולאחר מכן נבחן. בסוף כולנו רוצים דבר אחד - - -
שלומית אבינח
מי יקבע את הפגישה?
דרור גונן
אני, אני אקבל מכם או מהם, את שמות הנציגים ונקבע את הפגישה בצורה מסודרת.
נורית בראור
ומה עם תושבי שדרות?
דרור גונן
תושבי שדרות, אנחנו עובדים מול הרשות - - -
נורית בראור
מול הרשות, אבל אתה רואה - - -
דרור גונן
לא. לא. חברים, אתם ספציפית, יש לכם צרכים שהם גם בינעירוניים וגם עירוניים ברמה של ההתנהלות. לגבי שדרות אנחנו פועלים מול הרשויות, אנחנו מוכרחים לפעול מול הרשויות. את רשאית לפנות עם כל טענותייך והרשות יכולה לייצג אותך או להביא אותך בעצמם. אני לא יכול לשבת עם כל אזרח במדינה שרוצה. בשביל זה יש רשויות ובשביל זה אנחנו גם מתנהלים מולם, זה היה עם אופקים. אם יש משהו חריג את מוזמנת לכתוב, לא חייב לבוא ולהיפגש, את מוזמנת לכתוב, אבל בצורה עניינית שמראה את הצורך - - -
היו"ר ישראל אייכלר
עם העתק לוועדה.
דרור גונן
מה צריך, למה צריך, איפה צריך ומה הבעיה ותקבלי תשובה.
שלומית אבינח
תן לי דרך ונראה, כי כבר פניתי.
דרור גונן
אנחנו מקבלים מכולם את הפניות ואנחנו גם מתייחסים.
קריאה
הנה, הוא מעביר את זה עכשיו לגוף שלישי, לא שאני מקבלת - - -
דרור גונן
סליחה. הוא מייצג פניות ציבור - - -
היו"ר ישראל אייכלר
הוא לא אומר שהוא יעביר לנו, אנחנו נקבל ממנו.
קריאה
נקבל ממנו, אבל מה הוא עושה לי ככה, מה אני צריכה להבין מזה?
היו"ר ישראל אייכלר
אז הוא יעשה עם היד השנייה.
נורית בראור
מר אייכלר, הבעיה שלנו עם שדרות זה, בואו נפתח את הקלפים מעל השולחן, יש לנו בעיה של התנהלות שלהם, זו בעיה של התנהלות. הם באים שותים קפה ואחר כך - - -
היו"ר ישראל אייכלר
אם תרצו שנעשה דיון על שדרות, יכול להיות - - -
דרור גונן
תזמיני את ראש המועצה ותגידי לו שהוא לא יודע להתנהל.
היו"ר ישראל אייכלר
ברשותכם אני רוצה לסכם את הדיון. אתה רוצה להגיד עוד משהו?
דרור גונן
להגיד שבסופו של יום נקיים את הפגישות ונתקן את זה. לגבי החברה, אנחנו פועלים עם החברה עם כל הכלים שעומדים לרשותנו.
בקי כהן קשת
כבור הרב, רק שאלה אחת שלא עלתה, שתי נקודות שהיו בדיון הקודם שהייתי שמחה שיהיה לנו עדכון ברור היום איפה הן עומדות- - -
היו"ר ישראל אייכלר
למשל?
בקי כהן קשת
שתי נקודות. אחת, דובר על המועד שאנחנו יכולים לצפות ולראות על התחנות מסלולים. אומנם אנחנו שומעים שיש מסלולים, אבל יש קווים במקומות שאין שינוים, גם אם יש איזו נקודה אחת קטנה זו לא סיבה שלנצח נחכה לשינוי כזה.
היו"ר ישראל אייכלר
בבקשה, דבר שני.
בקי כהן קשת
דבר שני, הוזכר בישיבה הקודמת שיש בקרה חיצונית. שישנה חברה חיצונית שעורכת בקרה למה שקורה. הייתי שמחה לדעת מה קורה והאם זה פתוח לעיון הציבור, או לפחות שלוועדה תוצג הבקרה החיצונית. אני חושבת שזה דבר מאוד חשוב לנו, כן העניין הזה הן ללמידה המשכית שמכרזים כאלה בעתיד - - -
היו"ר ישראל אייכלר
במשפט אחד דרור, מה שם החברה החיצונית?
דרור גונן
את הבקרה אפשר, - - -
היו"ר ישראל אייכלר
מה השם?
דרור גונן
לא משנה מה השם. אתה פונה אלינו ואנחנו - - -
היו"ר ישראל אייכלר
היא רוצה לדעת.
דרור גונן
זה לא חשוב, מה חשוב השם שלה, היא מופעלת. כרגע הנתונים נמצאים בעיבוד, הם יופנו למפעיל להתייחסות כי בסוף אנחנו לא עושים משפטי שדה פה. המפעיל צריך להתייחס. יש גם וועדה מסודרת עם נציגים שמקבלת את הפנייה, היא דנה בפניות. כשמתקבלת תשובה עם הוכחה שכן היה או לא, על סמך זה יש שלב הבא שבו אנחנו קובעים איזה פניות מוצדקות ומה גובה הקנס בהתאם להסכם. כרגע אנחנו נמצאים בשלב של ביננו לבין החברה, כשזה יסתיים - - -
היו"ר ישראל אייכלר
החברה החיצונית כבר פועלת?
דרור גונן
בוודאי, היא פועלת מהיום הראשון.
בקי כהן קשת
אבל אין - - -
דרור גונן
זה תהליך של הוצאת נתונים - - -
היו"ר ישראל אייכלר
איך את יכולה תוך חודש לדעת?
בקי כהן קשת
האם הנתונים האלה יוצגו לציבור ואם כן, מתי ואיך? בבקשה.
דרור גונן
הנתונים האלה לא מיוצגים ברמה של פרט אחד. יש דיווחים כלליים שהם או רבעונים או חודשיים שאנחנו מעבירים באופן ככלי, בהם את יכולה לראות בכמה נקנסה החברה ועל איזה סעיפים היא נקנסה. זה מה שאת יכולה- - -
בקי כהן קשת
אני רוצה לדעת גם על מה שהיא לא נקנסה. הם אנשים טובים, אתה תוותר להם החודש.
היו"ר ישראל אייכלר
יש חוק חופש המידע, אני חושב שבאתר משרד התחבורה יש את כל הנתונים האלה. אתם פועלים לפיו?
דרור גונן
סליחה, יש חוק. את צריכה לפנות לפי החוק כדי לדעת.
בקי כהן קשת
כלומר, לוועדה אין נתונים - - -
היו"ר ישראל אייכלר
לפי חוק הוועדה דורשת מה שהוועדה דורשת. האזרחים באים לוועדה כשהם רוצים דברים - - -
בקי כהן קשת
נאמר בפעם הקודמת שיש וועדה, שיש בדיקה חיצונית שאפשר להראות לנו כדי לדעת. אני אומרת איפה זה, בבקשה.
היו"ר ישראל אייכלר
הוא אמר שתוך רבעון את תקבלי את התשובות.
בקי כהן קשת
רק את התשובות על מה היא נקנסת.
דרור גונן
את צריכה לפנות על פי חוק. תפני בבקשה על פי חוק חופש המידע, אנחנו - - -
היו"ר ישראל אייכלר
יש לי הצעה פשוטה. תכתבי פנייה אלינו שאת רוצה לדעת, אנחנו נעביר אותה אליהם ונשמע את תשובותיהם. יכול להיות שזה יספק אותך ויכול להיות שלא.

ברשותכם אני רוצה לסכם את הישיבה. היועצת המשפטית אומרת שאני חרגתי מהזמן.

הוועדה קיימה ישיבת מעקב ורשמה את כל השיפורים שנעשו ואת הבעיות שעדיין נותרו. הוועדה שמעה את מנהל החברה מר יורי בורנשטיין שהדברים יבוא בתאום עם ראשי המועצות ומשרד התחבורה ומה שצריך לתקן יתוקן.

החברה מתבקשת לפצות את הנוסעים שעמדו בתחנות ולא הגיע האוטובוס בסכום, אני מציע, במחיר כפול מהכרטיס לאות פיצוי והזדהות עם העובדה שהוא חיכה והאוטובוס לא הגיע, בתקופת ההרצה.

אנחנו מבקשים שכל נהג יהיה מעודכן בכל המחירים וכל המסלולים לפני שהוא עולה למסלול הנסיעה שלו.

הוועדה מבקשת לוחות זמנים מסונכרנים שיפורסמו בין האוטובוס לרכבת ויתואמו.

הוועדה רשמה את הודעת משרד התחבורה שהם ישבו עם ראשי היישובים ונציגי הנוסעים לחשב מסלולים מחדש במקומות שבהם התעוררו בעיות.

הוועדה מבקשת להשלים את שילוט המסלולים. קודם כל, אני רוצה לציין שהדגלונים שהבטחתם פה קוימו, אבל יש מסלול יותר מפורט שצריכים לעשות. הוועדה מבקשת שתוך 30 יום, זה בסדר 30 יום?
יורי ברונשטיין
אין שום בעיה.
היו"ר ישראל אייכלר
תוך 30 יום יהיו על תחנות מסלולים מסודרים וברורים.

הוועדה תבקש כשיגיעו נתוני חברת הבקרה החיצונית בסוף הרבעון, לקבל את הנתונים מה השיפורים והאם הדברים מבוצעים בשטח.

אני רוצה להודות לכולכם על ההשתתפות.

הישיבה ננעלה בשעה 11:16.

קוד המקור של הנתונים