ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 27/12/2015

הסכם בדבר תשלום מענק חד פעמי לזכאים לגמלת הבטחת הכנסה שהגיעו לגיל פרישה, או שמשתלמת להם קצבת זקנה, שארים או תלויים

פרוטוקול

 
הכנסת העשרים

מושב שני

פרוטוקול מס' 128

מישיבת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות

יום ראשון, ט"ו בטבת התשע"ו (27 בדצמבר 2015), שעה 11:06
סדר היום
הסכם בדבר תשלום מענק חד פעמי לזכאים לגמלת הבטחת הכנסה שהגיעו לגיל פרישה, או שמשתלמת להם קצבת זקנה, שארים או תלויים
נכחו
חברי הוועדה: אלי אלאלוף – היו"ר
מוזמנים
יעל אגמון - רפרנטית, משרד האוצר

פאני יוז - סגנית מנהלת השירות לזקן, משרד הרווחה והשירותים החברתיים

שרה זילברשטיין-היפש - מנהלת תחום פניות ציבור, המשרד לשוויון חברתי

יפית בר - ראש תחום דיור ושיכון, המשרד לשוויון חברתי

רועי קרת - עו"ד, המוסד לביטוח לאומי

מרית לביא - מתנדבת, "כן לזקן"

שאול בשור - המשמר החברתי

חיים ישראל - יועץ לחה"כ טלי פלוסקוב
ייעוץ משפטי
נעה בן שבת
מנהלת הוועדה
ענת כהן שמואל
רישום פרלמנטרי
יעל, חבר המתרגמים

הסכם בדבר תשלום מענק חד פעמי לזכאים לגמלת הבטחת הכנסה שהגיעו לגיל פרישה, או שמשתלמת להם קצבת זקנה, שארים או תלויים
היו"ר אלי אלאלוף
27.12.15, ט"ו בטבת תשע"ו. השעה 11:06 בוקר טוב.

אנחנו התכנסנו באופן דחוף לאור החלטה מאוד חשובה של שר האוצר שדאגתו לקשישים היא מתמדת, היא לא לפי בקשה. הוא מרגיש שיש לנו צורך לחזק את הקשישים ובמיוחד אלה שמקבלים השלמת הכנסה לאור מצבם הכלכלי. שר האוצר המליץ להעמיד לרשות המטרה הזאת 50 מיליון שקל. כפי שידוע, ביטוח לאומי כמובן הוא הגורם המבצע, הוא חייב בהתייעצות עם הוועדה שלנו ולכן אנחנו התכנסנו באופן מיוחד היום, יום ראשון, כדי לדון בהסכם בין המוסד לביטוח לאומי לאוצר ולראות אם נראה לנו. היו כבר התייעצויות עם הלשכה המשפטית והביטוח הלאומי.

אני רוצה גם לציין שהצורך לחזק את הקשישים הזכאים להשלמת הכנסה, זה גם כפי שנכתב במכתב של שר האוצר אלי, זה גם מתאים לדוח העוני. זאת האוכלוסייה שאנחנו זקוקים לחזק. אני מזכיר גם שהסכם חוק ההסדרים שאושר לשנת 2016 כולל תיקון של קצבות הקשישים באופן אוניברסאלי לכל אוכלוסיות המדינה, לפי מה שאמרתי לאלה שזכאים להשלמת הכנסה.

אולי נבקש מנועה להציג?
נעה בן שבת
אולי הביטוח לאומי יוכל להסביר קודם כל את הדברים.
היו"ר אלי אלאלוף
זה הדיון האחרון שלך- - -
רועי קרת
כן, זה הדיון האחרון.
היו"ר אלי אלאלוף
זה הדיון האחרון ואנחנו נכבד מאוד למרות שהייתי רוצה לעשות את זה בישיבה עם השתתפות גדולה יותר, כי זה מה שמגיע לך. ההערכה אליך, לי יש יתרון על כולם, יש לי ידע משפחתי - - -
רועי קרת
כן, הכרות קודמת.
היו"ר אלי אלאלוף
גילוי נאות, חייבים להגיד את זה. באמת יש לך הערכה על הכול, מדברים עליך על תפקידך במוסד לביטוח לאומי, כמה שנים היית שם?
רועי קרת
20.
היו"ר אלי אלאלוף
יפה. רצו אותך בתוך הביטוח הלאומי, אבל למעלה - - , על זה אני לא יכול לדבר. באמת שתהיה לך הצלחה רועי. בבקשה.
רועי קרת
קודם כל תודה. אני גם רוצה להגיד משהו. אני בוועדה הזאת מאז יומי הראשון שהתחלתי לעבוד במוסד, 20 שנה. בעיניי, מכל וועדות הכנסת זאת הוועדה הכי מקצועית, אולי אני מוטה, הכי מקצועית, הכי עניינית. כשאנחנו באים לפה להסביר דברים אנחנו יודעים שמקשיבים לנו גם אם לא תמיד מקבלים את מה שאנחנו אומרים. זה לא תמיד ככה. לא בכל הוועדות זה ככה, יש מקומות שאנחנו יודעים שאין טעם להסביר כי ההחלטה תתקבל בלי קשר למה שיש לנו להגיד. פה תמיד הייתה לנו אוזן קשבת. אני מאחל לוועדה שתמשיך להיות כזאת, ואני מאחל לאלה שיבואו אחרי שימשיכו לקבל את אותו שיתוף פעולה שאני קיבלתי כשעבדתי פה. אכן זו הפעם האחרונה שאני מגיע לפה להציג משהו. אני שמח שזה האקורד הסיום שלי כי באמת יש פה דבר טוב.

כפי שהיו"ר ציין, חוק ההסדרים האחרון, אושר בו תיקון חקיקה במסגרת "חוק הבטחת הכנסה" שהגדיל את הקצבה לקשישים מקבלי הבטחת הכנסה. קשישים מקבלי קצבת זקנה, שאירים או תלויים שהם גם מקבלי הבטחת הכנסה – שיעור הגמלה שלהם הוגדל בסך כולל של בין 150 ל-500 שקל, תלוי בהרכב המשפחתי של המשפחה, זה נכנס לתוקף מינואר. עכשיו כשהסתבר שיש עוד כסף לחלוקה, סדר גודל של 50 מיליון שקל שזה יכול לאפשר עוד חודש של תשלום, הממשלה החליטה להקדים את התשלום לדצמבר. כיוון שדצמבר עומד להסתיים, תיקון חקיקה, שזאת הייתה דרך המלך, לא נספיק לעשות ולכן אנחנו בצעד חריג מביאים לפה תיקון של הסכם לפי סעיף 9 שהוועדה מכירה אותו. בעצם הגמלה של חודש דצמבר תשולם מכוח ההסכם הזה באותו שיעור שיהיה בינואר. מינואר כבר התוספת תשתלם מכוח החוק.
היו"ר אלי אלאלוף
יפה. מישהו רוצה להתייחס? בבקשה.
מרית לביא
רועי, רשום פה שמשתלמת להם קצבת זקנה - - -
היו"ר אלי אלאלוף
מה השם?
מרית לביא
מרית לביא מ"כן לזקן".

כתוב פה שלמי שמשתלמת קצבת זקנה או שאירים, מדובר באלה שבגלל גובה הקצבה בעבר לא יכלו לקבל קצבה להשלמת הכנסה?
רועי קרת
לא, לא. מדובר על מי שמקבלים השלמת הכנסה, אבל אחת מכל אחת מהאוכלוסיות.
מרית לביא
אז קבוצה של אנשים שבעבר לא יכלו לקבל קצבה כי היה להם, או שני בני זוג עם קצבה מקסימלית כי עבדו 35 שנה, או קצבת זקנה ושאירים. האנשים האלה - - -
רועי קרת
לא עמדו במבחן ההכנסות.
מרית לביא
נכון והם נדחו בגלל גובה הקצבה, אין להם הכנסות נוספות. קודם כל צריך לדאוג להם.- - -
רועי קרת
הם יכנסו פנימה. במנגנון של גידול הגמלה ולא קיטון שאת מכירה. ברגע שמגדילים את הגמלה, מי שקודם, בגלל מבחן ההכנסות נשאר בחוץ כי החיתוך, נקודת האיפוס שלו הייתה בחוץ, עכשיו נכנס פנימה. מי שנמצא על הגבול יכנס פנימה משום שהגמלה עכשיו יותר גבוהה. זאת אומרת נקודת האיפוס - - -
מרית לביא
זאת אומרת שהאנשים האלה יבחנו באופן - - -
רועי קרת
הם יבחנו, ואם מגיע להם הם יקבלו. מי שאין לו שום הכנסה נוספת אמור להיות בפנים.
מרית לביא
מי שנדחה רק מהסיבה הזאת?
רועי קרת
יצטרך להגיש עוד פעם והפעם יקבל.
מרית לביא
או.קיי. ישלחו להם הודעה?
רועי קרת
את זה אני לא יודע.
מרית לביא
אז אני מבקשת שאחד הדברים האחרונים שתעשה זה לבקש מסמנכ"ל גמלאות לשלוח להם טפסים.
רועי קרת
אני אבדוק את זה, יכול להיות שישלחו, אני לא יודע.
מרית לביא
אני ביררתי אז - - -
היו"ר אלי אלאלוף
אנחנו נבקש. הוועדה תבקש מהביטוח הלאומי להוציא הודעה.
מרית לביא
זה פשוט קופח שנים. שנים הבאנו את הבעיה הזאת בפני השרים, שרי הרווחה מכירים את זה ולכן אני מעלה את זה עוד פעם.
היו"ר אלי אלאלוף
לקבל חיוך כזה ממך, ז'קלין ביום ראשון שאת לא צריכה להיות פה. ז'קלין היא הבוסית שלי בסיעה, היא מנהלת הסיעה שלנו. אני חייב להגיד שהיא באה בגלל שהנושא מעניין.

בבקשה נעה.
נעה בן שבת
אנחנו לא עושים שינוי, זה לא משהו שנכנס לחקיקה.
קריאה
הוועדה צריכה להודיע לביטוח לאומי שהיא מבקשת ליזום - - -
היו"ר אלי אלאלוף
אנחנו נבקש. במידה והאוכלוסייה הזאת נזקקת, - - -
נעה בן שבת
הוועדה תודיע לביטוח לאומי שהיא מבקשת שהוא יזום - - -
קריאה
לא. שהוא ישלח להם כמו שהוא שולח תביעות זקנה. שישלח להם טפסים להשלמת הכנסה כי אלו אנשים שנדחו בגלל קצבה גבוהה.
היו"ר אלי אלאלוף
אני מוכן לחתום על זה. בבקשה, שם ותפקיד.
שרה זילברשטיין-היפש
שרה זילברשטיין ממשרד לשוויון חברתי. אם אנחנו באווירה של מילים טובות והתחלת שבוע טוב, אני מבקשת בהזדמנות זאת לציין, מעבר לדברים שנאמרים פה, וזה הרגע לדבר טובה. מאז שאנחנו עושים מיצוי זכויות ב-*8840 ראינו שהמוסד לביטוח לאומי נותן שירותים ברמה הרבה יותר טובה והרבה יותר ניגשה. את זה בהחלט רציתי לציין. אתה לא מאמין שאני אומרת לך את זה כי אתה שומע ממני מילים לא בדיוק - - -
היו"ר אלי אלאלוף
זה לא קשור לזה שהוא התמנה לשופט.
שרה זילברשטיין-היפש
אני מקווה לא להיות אצלך.

בכל מקרה, בהזדמנות זאת אני מאחלת לך. תודה רבה.
היו"ר אלי אלאלוף
אנחנו שמחים שיש רק טוב בזה. זה אוניברסאלי. אני חייב לציין שכל הקצבאות שהתווספו בחוק ההסדרים" אוניברסאליים למרות שחלק מהחברים שלי אמרו לי -- - כשאני לא מרגיש את עצמי כזה. יש להם הרגשה שזה לא כולם שזכאים.

בבקשה נעה.
נעה בן שבת
אדוני אני רוצה להגיד - - -
פאני יוז
מה תהייה ההשלמה ליחיד אחרי התוספת הזאת תעמוד מינואר?
יעל אגמון
הסכומים הם הרי לפי גיל.
היו"ר אלי אלאלוף
שם ותפקיד בבקשה.
יעל אגמון
יעל אגמון, רפרנטית ביטוח לאומי באוצר.

ליחיד עד גיל 70 הקצבה תעמוד על 2,980. לזוג היא תעמוד על 4,700, למי שמלאו לו 70 וטרם מלאו לו 80 – ליחיד היא תעמוד על 3,042 ולזוג 4,808, למי שמלאו לו 80 שנים – יחיד הקצבה תעמוד על 3,151 וזוג 4,980.
פאני יוז
זאת קצבת המחייה שמדינת ישראל מציעה לקשישים.
היו"ר אלי אלאלוף
שמך בבקשה.
פאני יוז
שמי פאני יוז ואני סגנית מנהלת השירות לאזרחים ותיקים במשרד הרווחה.

אני מאוד מברכת על התוספת הזאת, אבל אנחנו עם התוספת, הזאת משאירים את הזקנים שחיים מהשלמת הכנסה בקו העוני. את זה אני מרגישה צורך לציין. כי בזה - - -
היו"ר אלי אלאלוף
צודקת.
קריאה
צודקת ואנשים אומרים: 'איך חושבים שאפשר לחיות מהסכום הזה". איך, אי אפשר.
פאני יוז
מנציחים את הזקנים העניים. שום בשורה לא יצאה מפה.
היו"ר אלי אלאלוף
טוב, אני מקווה לתקן. בשורה זה לא לקפוץ מיד לגן עדן, זה שלבים ובינתיים יש שיפור, שיפור לעומת השנה הקודמת. לדעתי זה שיפור במודע. זה לא יוזמה פרטית של מישהו. זו יוזמת ממשלה ולא לשכוח את הדברים הטובים. גם אם הביקורת שלך מוצדקת, לצערי, שהם חיים מתחת לקו העוני ומצבם קשה. אם נוסיף על זה גם שלחלקם יש בעיות של דיור, אז בהחלט זה קשה יותר. בואו נציין את הטוב ונתמודד עם החסר, להתמודד עם החסר וזה ברור. יש פה החלטת מממשלה מאוד מאוד כבדה שהתקבלה לא במקרה. זה תוספת לתקציב לשנים 2015 ל-2016 ל-630. לא לשכוח את זה וזה לא חד פעמי. שימו לב, זה כל שנה עד הסוף שיהיו בריאים, שנהייה בריאים. אני שייך למועדון הזה וברוך ה' בלי קצבה.
נעה בן שבת
באמת עורך דין רועי קודם אמר את כל הדברים שנוגעים לעניין וזה כדרכו. אני אוסיף לכך כמה דברים לסיום הדיון שלנו. דרך המלך היא לא במקרה כשזה מדובר בקצבה, היא לא לעשות הסכם לפי סעיף 9. הסכם לסעיף 9 נועד לתת קצבות לגמלאות שהן מעבר לניתן על פי החוק. אנחנו מבינים את המצב שנוצר ואת הרצון לקדם, לאפשר שימוש בתקציבים שנמצאו למטרה טובה שממשיכה את הדברים שנקבעו בתכנית הכלכלית לגבי התקופה של אחרי 1.1. 2016.יש כאן כמה שינויים ואולי נתחיל לקרוא את נוסח ההסכם ואנחנו נוכל להציג גם שינויים שנועדו להסדיר את ההסכם.

"הסכם לתשלום חד פעמי לזכאים לגמלת הבטחת הכנסה שהגיעו לגיל פרישה ושמשתלמת להם קצבת זקנה, שארים או תלויים שנערך ונחתם בירושלים בין ממשלת ישראל בשם מדינת ישראל לבין המוסד לביטוח לאומי.

הואיל והממשלה והמוסד מכירים בצרכיהם הייחודים של הזכאים לגמלת הבטחת הכנסה, לפי חוק הבטחת הכנסה תשמ"א -1981 (להלן – חוק הבטחת הכנסה) שהגיעו לגיל פרישה או הזכאים לקצבות, זקנה או שארים, זקנה או תלויים בהתאם להוראות חוק הביטוח הלאומי (נוסח משולב) תשנ"ה – 1995 (להלן חוק הביטוח הלאומי), לרבות לפי הסכם בדבר מתן גמלאות זקנה ושאירים מיוחדות." מבקשים כאן להביא בחשבון גם את אותה קבוצה של זכאים לגמלאות החדשות, הם לא היו זכאים לפי החוק הראשי והגמלאות ניתנות להם בכוח הסכם שנערך גם הוא לפי סעיף 9.

"והואיל ובמסגרת חוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב לשנות התקציב 2015 ו-2016) תשע"ו, 2015 (להלן – חוק ההסדרים) הגדילה הממשלה את שיעור קצבאותיהם למי שמשתלמת להם גמלת הבטחת הכנסה ושהגיעו לגיל פרישה, או שמשתלמת להם קצבת זקנה, קצבת זקנה, שארים, קצבת תלויים וזאת החל מיום 1.1.2016.

והואיל וברצון הממשלה להפנות משאבים כספיים שהתפנו בשנת 2015 לטובת תשלום מענק חד פעמי בגין חודש דצמבר 2015, כספים שלא יהיה ניתן להקצותם בשנת הכספים 2016 ;" לכן הדחיפות.

"והואיל ולצורך השימוש במשאבים הכספיים שהתפנו בשנת 2015 יש צורך לאשר את התשלום עד סוף שנת ,2015 ובלוח זמנים זה לא יהיה סיפק בידי הממשלה לתקן את הוראות חוק ההסדרים ולהקדים את הגדלת שיעורי גמלת הבטחת הכנסה כאמור לעיל יום יטי בכסלו התשע"ו, 1.112.2015(1 בדצמבר 2015);

והואיל והמוסד מוכן לבצע את תשלום המענק לפי הסכם זה לאחר שנתמלאו התנאים האמורים בסעיף 9 לחוק הביטוח הלאומי.
לפיכך הוסכם והותנה בין הצדדים כדלקמן
המובא לסכם זה מהווה חלק בלתי נפרד ממנו.

בהסכם זה –
"גיל פרישה" - כמשמעו בחוק הביטוח הלאומי
"גימלה" - כמשמעה בסעיף 1 לחוק הבטחת הכנסה, וכן תוספת בעד השלמת הכנסה לגמלה מיוחדת לפי סעיף 9 להסכם בדבר מתן גמלאות זקנה ושאירים מיוחדות;

זה נדרש כדי שהזכאות למי שזכאי לגמלה בחודש דצמבר, מכיוון שאנחנו רוצים להבטיח שגם מי שזכאי לאותן גמלאות מיוחדות יהיה בגדר הזכאים.

"הסכום הבסיסי–" כמשמעו בסעיף 1 ל"חוק הבטחת הכנסה;

זכאי לגימלה בעד חודש דצמבר 2015 שהתקיימה לגביו בחודש האמור אחת מן החלופות המפורטות בסעיף 5(א)(1) לחוק הבטחת הכנסה" זה אותן חלופות שהזכרנו "או שהגיע לגיל פרישה "או השתלמה לו בחודש האמור קצבת זקנה מיוחדת או גמלת שארים מיוחדת או תלויים לפי הסכם בדבר מתן גמלה ושאירים מיוחדות". אלו אותן גמלאות מיוחדות נוספות. "יהיה זכאי למענק חד פעמי בעד אותו חודש בשיעורים הנקובים להלן מהסכום הבסיסי בהתאם להרכב משפחתו וגילו, שכהם מוכפלים ב-1.07 (להלן -המענק):". המכפלה ב-1.07 נדרשת לאור חוק הבטחת הכנסה שאומר שהזכאים האלה :5(א)(1), אותה קבוצת זכאים לקבל את הסכומים שקבועים בתוספת השנייה שהם מוגדלים ב-7% ולכן נדרשת המכפלה הזאת.

כאן יש לנו טור של הרכב משפחה, לפי טור א': "אם טרם מלאו לו 70 שנה. טור ב' אם מלאו לו 70 וטרם מלאו לו 80 שנה. טור ג', אם מלאו לו 80 שנים – יחיד התוספת המדוברת היא 1.91%. לפי חישובי זה 165 שקלים היום, רק היום, רק לחודש דצמבר. טור ב', 1.68 שזה 145 שקל. טור ג' 1.45% שזה 125 שקל. שני בני זוג וכל שאר השורות פה בטבלה הם תוספת של 5.85%. אם טרם מלאו 70 זה 506 שקל. טוב ב' זה 5.65% - 498 שקל. 5.52% בטור ג' שהמשמעות של זה היא 477 שקל תוספת.

"4 (א) המענק לפי הסכם זה ישולם על חשבון אוצר המדינה על ידי המוסד.

(ב) המוסד ישלם את המענק עד ליום יט' בטבת התשע"ו, (31.12.15).

(ג) ביום כב' בשבט התשע"ו, (1 בפברואר 2016) יגיש המוסד לממשלה, באמצעות משרד האוצר, חשבון מפורט של סכום ההוצאה לפי הסכם זה, שהוציא המוסד בפועל.

(ד) הממשלה תשפה את המוסד באמצעות משרד האוצר, בסכום התשלום שהוא משלם על פי הסכם זה, בהתאם לנוהל השתתפות אוצר המדינה בתשלומי המוסד לביטוח לאומי (להלן – הנוהל) ". נוהל כזה משנת 2012, זה הנוהל כשרגע מדובר בו והוא ישמש להתחשבנות, יקבע את דרכי ההתחשבנות גם כן.

"(ה) הממשלה, באמצעות משרד האוצר, תשפה את המוסד בגין החלק היחסי מההוצאות המנהליות של המוסד הנובע מביצוע הסכם זה. התשלום וההתחשבנות יעשו בהתאם לנוהל" – זה בנוסף לעצם השיפוי על התשלום, התשלומים השונים שהם גם ההוצאות המנהליות הנובעות מביצוע הסכם זה.

"5. "תוקפו של הסכם זה הינו מיום 22.12.15" זאת אומרת, רטרואקטיבית כדי לאפשר את ביצוע התשלום "ועד ליום ה-30.62016". שאז שמניחים שיסתיימו כל תהליכי ההתחשבנות והתשלום."
פאני יוז
פאני יוז, מהשירות לאזרחים וותיקים במשרד הרווחה. לא הבנתי למה בגיל 80 מקבלים פחות מאלה שמלאו שטרם מלאו להם 80.
נעה בן שבת
זה לא שהם מקבלים פחות, זאת אומרת, התוספת כרגע, אנחנו מדברים על תוספת נוספת על הסכומים המשולמים כיום. כשאנחנו מסתכלים על התוספת אנחנו לא נמצאים בחלל ריק. בסופו של דבר כשהתוספת נוספת אז אנחנו מגיעים לסכומים שהם יותר גבוהים. זאת אומרת, בני ה-80 בסופו של דבר, אם אנחנו נסתכל על הסכומים שעברו בחוק התכנית הכללית, מי שטרם מלאו לו 70 יחיד הוא מקבל 32.21%. אם מלאו לו 70 וטרם מלאו לו 80, 32.88%. מי שמלאו לו 80 הוא מקבל 34.05% מאותו סכום בסיסי שאנחנו מדברים עליו. זאת אומרת, הדירוג כן נשמר. הוא יקבל בסופו של דבר סכומים גבוהים יותר.
רועי קרת
ה-180 אגב, הגמלה לבד מעלה אותם מעל קו העוני. זה מה שאמרת. זה יוצר 104% מעל קו העוני.
פאני יוז
לפני התוספת הזאת.
רועי קרת
לא. אחרי התוספת הזאת. אם עד היום, 60 שהייתה להם רק גמלה, בהגדרה, הם היו מתחת לקן העוני, מעכשיו זה לא ככה. הגמלה לבד מעלה אותם מעל קו העוני.
פאני יוז
קו העוני הוא בעייתי בפני עצמו.
היו"ר אלי אלאלוף
הוא לא בעייתי במספרים. אנחנו רגילים שמספרים זה דבר מדויק. לא, זה רק יחסי.
נעה בן שבת
אדוני, ברשותך אחרי שסיימנו את הדברים מותר להגיד כמה דברים - - -
היו"ר אלי אלאלוף
רגע. מה הפרוצדורה אומרת אחרי התייעצות?
נעה בן שבת
צריך לאשר קיומה של התייעצות.
היו"ר אלי אלאלוף
ברשותכם אני רוצה לאשר. היום אני פה אחד למרות שיש לי תמיכה של חבר הכנסת מאיר - - ושל טלי פלוסקוב שביקשו להעביר כמובן את תמיכתם להתייעצות הזאת. אני שמח שלעשות את זה.

לפני שאני מעביר את רשות הדיבור לנעה, אני רוצה להודות לכל המשרדים ובמיוחד למשרד האוצר ולמוסד לביטוח הלאומי על התגובה הזריזה, המהירה, כל אחד בתהליך הפנימי שלו עשה את כל העבודה כנדרש. אחרי התייעצות אמרו לי, רבקה לאופר, אמרה לי שהאצבע הפעם מוכנה. לא חלילה כדי להאשים מישהו אלא כדי ללחוץ על המחשב כדי שזה ירוץ. אני באמת רוצה להודות לכם על הרגישות שתביא לביצוע מידי.

בבקשה נעה.
נעה בן שבת
אדוני, הוועדה מאשרת את ההתייעצות?
היו"ר אלי אלאלוף
מאשרים. מאשר.
נעה בן שבת
אני באמת רוצה לציין בדיון הזה, שהוא מיקרוקוסמוס של כל הדיונים, ראינו באמת גם את הגישה המאוד מקצועית ובהירה של רועי. אני גם חייבת להגיד שבהרבה דברים ראינו הרבה שיקול דעת ואחריות כוללת וארוכת טווח של תהליכים..

אני מאוד מברכת אותו למעבר. בספר משלי פרק ח' יש נאום שנושאת החכמה והיא לא סתם אומרת: "הלא חכמה תקרא, תמונה תיתן קולה" בהמשך כתוב "יד שערים לפי קרת" ואתה עובר לשערים, להיות שופט בשערים לפי קרת. ואחד הדברים שהיא אומרת: "בי מלכים ימלכו ורוזנים יחוקקו צדק, בי שרים ישרו, ונדיבים, כל שופטי צדק". יש לנו גם את המעבר מהרשות המבצעת, אותם מלכים ימלכו או שרים ישרו, "הרוזנים, המחוקקים יחוקקו צדק". סייעת בהליכי החקיקה, לנו סייעת רבות, המקצועיות שלך, הידע שלך, יכולת לזכור כל מיני פרטים ודברים שנמצאים בתקנות, בכלל לא נמצאים בחוק ואתה עובר למצב של "נדיבים, כל שופטי צדק". אנחנו מאחלים שבאמת תגיע לשפוט תמיד בצדק וכך תעשה.
רועי קרת
תודה רבה. אני מודה לכולם.
היו"ר אלי אלאלוף
אני בכלל, זה לא פייר שאתה בא להיפרד מאיתנו בגודל כזה למרות שהאיכות פה. אם תרצה לבוא לישיבה - - -
רועי קרת
פשוט זה נורא מהיר כל - - -
היו"ר אלי אלאלוף
אם תרצה לבוא לישיבה נוספת ורחבה אנחנו נשמח לראות אותך אתנו. אני לא יודע, מותר לשופט לדפוק, להיכנס ולהגיד שלום וללכת? אם זה מותר, אתה תמיד, אני יודע עד כמה הוועדה הזאת חשובה לך ואמרת את זה בעצמך. אתה שירתת אותה מהצד של הביטוח הלאומי שזה סך כל שירות לאומי למדינה הזאת. אנחנו באמת מודים לך.

הישיבה נעולה. תודה רבה.

הישיבה ננעלה בשעה 11:30.

קוד המקור של הנתונים