ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 10/11/2015

פעילות אנשי ארגון להב"ה בירושלים נגד תושבי העיר, פעילות אנשי ארגון להב"ה בירושלים נגד תושבי העיר, פעילות אנשי ארגון להב"ה בירושלים נגד תושבי העיר, פעילות אנשי ארגון להב"ה בירושלים נגד תושבי העיר

פרוטוקול

 
הכנסת העשרים

מושב שני

פרוטוקול מס' 73

מישיבת ועדת הפנים והגנת הסביבה

יום שלישי, כ"ח בחשון התשע"ו (10 בנובמבר 2015), שעה 10:00
סדר היום
פעילות אנשי ארגון להב"ה בירושלים נגד תושבי העיר – הצעות לסדר-היום של חברי הכנסת מיכל רוזין, יואל חסון ואחמד טיבי.
נכחו
חברי הוועדה: בצלאל סמוטריץ' – מ"מ היו"ר

עבדאללה אבו מערוף

זוהיר בהלול

תמר זנדברג

אורי מקלב

רחל עזריה
חברי הכנסת
אילן גילאון

דב חנין

יואל חסון

קסניה סבטלובה

רויטל סויד

אוסאמה סעדי

עיסאווי פריג'

מיכל רוזין

איציק שמולי
מוזמנים
רפ"ק מירב אטינגר - יועמ"ש מחוז ש"י, המשרד לבטחון פנים

סנ"צ גלעד בהט - ק' אח"מ מרחב ציון, המשרד לבטחון פנים

רפ"ק מיכה פרנקבורג - יועמ"ש, המשרד לבטחון פנים

יואל הדר - ייעוץ משפטי, המשרד לבטחון פנים

נצ"מ מוטי שיף - ק' אח"מ, המשרד לבטחון פנים

נדים עבוד - משפטן, משרד המשפטים

לילך וגנר - ייעוץ וחקיקה (פלילי), משרד המשפטים

לורה ורטון - חברת מועצה, עיריית ירושלים

אלעד מלכא - חבר מועצה, עיריית ירושלים

עדי שטיין - מנהלת מכון על משמר הכנסת, התנועה המסורתית

תמר גוטליב - מכון על משמר הכנסת, התנועה המסורתית

אורלי ארז לחובסקי - מנהלת המחלקה המשפטית, המרכז הרפורמי לדת ומדינה

טל רביב - המרכז הרפורמי לדת ומדינה

אילת גורן - דוברת, התנועה הרפורמית/המרכז הרפורמי לדת ומדינה

לורן פוריס - מנהלת קשרי כנסת, המרכז הרפורמי לדת ומדינה

בן ציון גופשטיין - מנכ"ל, ארגון להב"ה

רועי ג'רופי - מעקב גזענות, עמותת עיר עמים

יוסי סעידוב - דובר הארגון תג מאיר

דניאל פידלמן - נציג 'מדברים בכיכר'

רחל אלגזי - נציגת 'מדברים בכיכר'

עופר ברזיץ - נציג 'מדברים בכיכר'

לילי הלפרין - מרכז אמת לסובלנות

אליצור ברקוביץ - נוער מרצ

מיכל אמזלג - תלמידה בבית הספר הדו לשוני
ייעוץ משפטי
עידו בן-יצחק
מנהלת הוועדה
לאה קריכלי
רישום פרלמנטרי
ס.ל., חבר המתרגמים

פעילות אנשי ארגון להב"ה בירושלים נגד תושבי העירהצעות לסדר-היום של חברי הכנסת מיכל רוזין, יואל חסון ואחמד טיבי
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
בוקר טוב. אני מתכבד לפתוח את ישיבת ועדת הפנים להבוקר, 10.11.2015. אנחנו פותחים בהצעות לדיון מהיר של חברי הכנסת, מיכל רוזין, אורן חזן, יואל חסון ואחמד טיבי. הנושא: פעילות אנשי ארגון להב"ה בירושלים נגד תושבי העיר. אנחנו נפתח כמובן בחברי הכנסת המציעים, חברת הכנסת רוזין, בבקשה.
מיכל רוזין (מרצ)
לצערי הרב אני חייבת להתחיל בדברים קשים כלפי הוועדה. לוועדה לקח למעלה מחודש לקבוע את הדיון המהיר הזה שהיא מחויבת לקבוע אותו תוך עשרה ימים. ויותר מכך, אני חושבת שעצם העובדה שמגיע לכאן מר גופשטיין היא בעיה חמורה מאוד. אני פניתי ליועץ המשפטי של הכנסת - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
את רוצה לדון על ארגון להב"ה בלי לתת להם לדבר? אני לא מבין.
מיכל רוזין (מרצ)
העובדה שהפרקליטות והמשטרה לא נמצאים פה כדי לתת תשובות, שזו מטרת הדיון - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
מיכל, הם פה.
מיכל רוזין (מרצ)
אני לא רואה אותם מסביב לשולחן ואני אומרת לך שנאמר לי חד משמעית, זה בדיוק כמו, להבדיל, שבדיון על אלנבי 40 יושיבו את החשודים באונס מול הנפגעות. עם כל הכבוד, לא ייתכן. אנחנו רצינו בכנסת - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אנחנו לא נקיים דיון, מיכל, בלי ש - - -
מיכל רוזין (מרצ)
לקיים דיון, להבין מדוע מסתובבים בני נוער קטינים, בני 13, 14, 15, בהנהגתו של מר גופשטיין, נוער קצה, נוער בסיכון שהרווחה צריכים לראות אותם בעיריית ירושלים ולא מתייחסים אליהם, שלוקחים אותם ומובילים אותם ברחובות העיר לתקוף ערבים, לצוד אותם ברחובות בשיטות שונות, מלווים בעורך דין, עורך דין הוא קורא לעצמו, שנותן להם הוראות להוריד חולצות כשהם תוקפים פיזית. כל הדברים האלה נרשמים, ידועים, יש עדויות, זה קורה כל יום חמישי בעיר. תקיפה של נהגי מוניות ערבים. באמת אי אפשר לצחוק מהעניין הזה, אני מבינה שזה מבדח אותך - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
לא, אני רק שואל אם את רוצה את כל זה לנהל בלי שאפשר לתת להם להגיב.
מיכל רוזין (מרצ)
כן.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
זה ממש לא מבדח אותי. אנחנו לא ננהל דיון - - -
מיכל רוזין (מרצ)
כן, כי הטענה שלי לא אליו, אני לא בית משפט ואני לא רוצה לקבל את הטענות שלו להגנתו. אני רוצה לשמוע מהפרקליטות ומהמשטרה ומעיריית ירושלים כיצד הם שומרים על הסדר והביטחון של תושבי העיר וזה לא קורה. לא צריך להושיב את החשוד מול המשטרה והפרקליטות. וכמו שאתה רואה, אין פה את המשטרה והפרקליטות ובוודאי שהם לא ייתנו פה תשובות ואתה עושה פה שימוע ואתה עושה פה בית משפט וזה לא לעניין.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
לא, אני ממש לא עושה. חברת הכנסת רוזין, אנחנו לא עושים בית משפט. אנחנו שוחחנו אתמול באמצעות עורך הדין איל ינון, היועץ המשפטי של הכנסת, עם הפרקליטות ועם המשטרה והם אמורים להיות פה - - -
נדים עבוד
אדוני היושב ראש, אני נדים ממחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים. משנודע לפרקליטות ולנו שהחשוד בתיק יהיה בדיון הוחלט על ידי הדרגים הבכירים שהם לא יכולים להיות פה, כי התביעה והחשוד לא יכולים להתעמת - - -
מיכל רוזין (מרצ)
לכן הדיון הזה מתייתר, לצערי הרב, אחרי שחודש ימים אנחנו מחכים לשמוע מהפרקליטות ומהמשטרה מה הם עושים, כשהתיק נפתח בינואר השנה. ינואר, אנחנו בנובמבר.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
מיכל, תני לנהל את הדיון, רק שנייה. נדים, אני מתנצל. זה לא היה הסיכום שאני סיכמתי אתמול עם משרד המשפטים. ברור שאתם לא יכולים ולא אמורים לפרט על פרטי החקירה ובעניין הזה, זה לא קשור בכלל לשאלה האם החשוד נמצא פה או לא חשוד, אני רוצה לקוות שגם על חשודים שלא כאן אתה לא תשב כאן מול הטלוויזיה ותספר מה קורה בחדר החקירות. אני יודע שאתם מדליפים הרבה, אבל לפחות אל תעשו את זה כאן גלוי לפני כולם.
נדים עבוד
אני מוחה על הטענה של אדוני היושב ראש.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
בסדר., אז אני רק אומר - - -
נדים עבוד
אדוני היושב ראש, זה - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
הנוכחות של מר גופשטיין פה לא מעלה ולא מורידה. אתם ביקשתם - - -
מיכל רוזין (מרצ)
ודאי שכן. האם היית מסכים שחשוד באונס יישב בדיון עם נפגעות תקיפה מינית?
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
מה את רוצה, את רוצה שהוא יגיד - - -
מיכל רוזין (מרצ)
אני שואלת אותך. אני רוצה לקבל תשובות מהמשטרה והפרקליטות ולהושיב פה אותו זה לתקוע אצבע בעין למשטרה ולפרקליטות, זה לא לאפשר את הדיון הזה.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
- - - איך מכניסים אחד כזה בכלל לכנסת? תצא מפה. אסור לך להיות פה.
דב חנין (הרשימה המשותפת)
אדוני היושב ראש - - -
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
בצלאל - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני אתן לכם לדבר - - -
מיכל רוזין (מרצ)
מדובר פה בטרוריסט, ששר הביטחון אמר שצריך להכיר בארגון שלו כארגון טרור.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
שר הביטחון גם אמר אתמול שהמתפללים בגבעת זאב זו חבורה של בריונים. אז אני את שר הביטחון לא לוקח - - -
מיכל רוזין (מרצ)
בסדר, הוא צודק גם בעניין הזה ו - - -
אילן גילאון (מרצ)
אדוני, אני רוצה להציע הצעה לסדר.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
רגע, אילן, שנייה. רק שנייה. אני רק אומר, בהנחה שאי אפשר לפרט על פרטי חקירה בפומבי כשהטלוויזיה פה, הרי הדברים יגיעו לאדון גופשטיין, בין אם הוא נמצא פה ובין אם הוא לא נמצא פה דרך המצלמות. לא חשבת הרי, ואת לא יום אחד בכנסת, אני חדש פה, את הרי לא חדשה פה, לרגע לא חשבת שתקבלי כאן דיווח כמו בוועדת המשנה לענייני מודיעין של ועדת החוץ והביטחון על פרטי החקירה.
מיכל רוזין (מרצ)
לא, בוודאי שלא. אני רוצה לשמוע מהפרקליטות והמשטרה והם לא נמצאים פה ואתה אחראי על זה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אז את תשמעי.
מיכל רוזין (מרצ)
אתה מנהל את הדיון, לצערי הרב יושב ראש הוועדה סירב לבוא לדון בדיון הזה. חודש ימים הוא דחה - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני רוצה לשמוע אותם, את לא נותנת לי לשמוע - - -
מיכל רוזין (מרצ)
לא, אני כרגע לא מדברת עליך. יושב ראש הוועדה, חבר הכנסת אמסלם, סירב לקיים את הדיון הזה ולאחר שהוא קבע כי לא הייתה לו ברירה, כי התלוננתי ליושב ראש הכנסת, הוא עדיין לא נמצא פה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אנחנו מקיימים את הדיון.
מיכל רוזין (מרצ)
לצערי הרב. הוא אִפשר למר גופשטיין להגיע לפה, בכך הוא גרם שהמשטרה והפרקליטות לא נמצאים פה. הדיון הזה יהיה דיון סרק, לא רציני, לא ענייני, לצערי הרב ככה אתם מבזים את מוסד הכנסת.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
מיכל, המשטרה פה בחוץ, מחכים רגע לאישור מפכ"ל להיכנס.
איציק שמולי (המחנה הציוני)
הם לא קיבלו את האישור.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
רק רגע. אבל זאת לא בעיה שלנו, ותאמין לי, אל תהיו תמימים, זה לא קשור - - -
מיכל רוזין (מרצ)
לא, זו בהחלט בעיה שלנו כי זה ביזוי מוסד הכנסת
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
מיכל, נו. את לא - - - את הדיון.
מיכל רוזין (מרצ)
באמת, אתה צריך לדרוש שיהיה פה דיון ענייני.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
את רוצה שאני אסגור את הדיון?
מיכל רוזין (מרצ)
אתה חייב לדרוש דיון - - -
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
מיכל, שנייה. בצלאל, ברגע שמזמינים את גופשטיין- - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני רוצה לעשות את הדיון - - - רגע. לא, אני לא מוכן. לא, אני אסגור את הדיון, חבר'ה. אני יצאתי - - -
אילן גילאון (מרצ)
אני יכול להביא הצעה לסדר?
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני רוצה, אבל תנו לי לדבר.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
בצלאל, זו בעיה של הוועדה שמכניסה ומזמינה אחד גזען, טרוריסט, כמו גופשטיין.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
לא, זאת לא בעיה, מכניסים פה גם אחרים גזענים מהצד השני.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
למה מכניסים אותו?
מיכל רוזין (מרצ)
אין בצד השני גזענים.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
מיכל, תקשיבי רגע.
מיכל רוזין (מרצ)
אתה תיכף תגיד לי שיש גם אלימות משני הצדדים, נכון? יש אלימות משני הצדדים?
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
מיכל, מיכל - - - יש אלימות בצד הערבי במדינת ישראל.
מיכל רוזין (מרצ)
לא, יש אלימות - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
יש אלימות בצד היהודי - - -
מיכל רוזין (מרצ)
יש בצד היהודי רק מצד הימין אלימות.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
בצלאל, מי הזמין את גופשטיין לדיון?
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
מיכל, במחילה, אני רוצה לתת רשות דיבור מסודרת. כל אחד מכם, חברים - - -
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
מי הזמין אותו? הוועדה הזמינה אותו?
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חברים, רגע, אני לא אנהל את הדיון ככה. אנחנו יצאנו ידי חובת יושב ראש הכנסת ואני אסגור את הדיון. או שעכשיו כל אחד ידבר פה לפי הסדר, חבר הכנסת גילאון, תגיש הצעה לסדר.
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
אל תאיים עלינו, אל תהלך אימים עלינו.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
ואז כל אחד ידבר בצורה מסודרת או שאני אסגור את הדיון.
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
אל תהלך אימים עלינו - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אתם רוצים לסגור את הדיון?
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
תפעיל את סמכותך - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני לא מפעיל, סמכותי לנהל דיון מסודר. אני מבקש לנהל - - -
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
אם יש אנשים - - -
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אם - - - תסגור את הדיון.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אז אנחנו נבדוק את זה.
מיכל רוזין (מרצ)
ממי בדיוק נקבל תשובות?
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אנחנו נבדוק את זה.
מיכל רוזין (מרצ)
ממי בדיוק אנחנו מקבלים תשובות? אנחנו באנו להציג את הטענות שלנו בפני המשטרה והפרקליטות והם לא נמצאים פה כדי לתת תשובות.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אנחנו נבדוק את זה.
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
אתה כאן הריבון.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני לא הריבון, אני רק מנהל את הוועדה.
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
אתה כאן הריבון, אתה מנהל את הישיבה. אם יש מישהו שנמצא שלא באופן חוקי, שמנוגד לגמרי לרוח החוק - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אין דבר כזה. אתה יכול להגיד לבן אדם, אזרח מדינת ישראל, שזה לא חוקי להיות פה?
מיכל רוזין (מרצ)
לצערי הרב, חבר הכנסת בהלול, הוא קיבל תמיכה מהיועץ המשפטי של הכנסת.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני מבקש לא להישען על השולחן, בבקשה. בלי התיק האדום שם. אני מבקש, לא שומרים מקומות פה. גופשטיין, שב בבקשה ליד השולחן.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אפשר לדעת מי הזמין אותו?
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
זה לא מעניין - - -
אילן גילאון (מרצ)
אני רוצה להציע הצעה לסדר.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת גילאון, בבקשה.
מיכל רוזין (מרצ)
רגע, אני לא סיימתי את דברי הפתיחה שלי. אחרי חבר הכנסת גילאון אני אשמח להגיד - - -
אילן גילאון (מרצ)
לא, בבקשה, מיכל.
מיכל רוזין (מרצ)
לא, לא, אחריך. זו הצעה לסדר.
אילן גילאון (מרצ)
אדוני, היות שכל הדברים אינם מקריים פה, כולל עצם היותך יושב ראש של הישיבה הזאת, בוא נגיד שאזובי הקיר של פעם היו מזיזים כלים כבדים על בית המשפט. אין לנו שום עניין - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני מקווה שאתה לא קורא לי אזובי הקיר.
אילן גילאון (מרצ)
לתת כאן פרסום או ראווה לתשפוכת, תסלח לי, לעורלה של הקלו קלוקס קלאן היהודי, של הדאעש היהודי במדינת ישראל, האיש הנקלה הזה שיושב ממול. אני מציע לך, אל"ף, תתפטר מניהול הישיבה הזאת, כי אני חושב שיש לא שוגג בידך אלא יש כוונה בדבריך. ובי"ת, אני אישית, אין לי שום עניין לרקד או לפזז לפני המיץ של הזבל של היהדות.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
מה אתה רוצה להציע? זו הצעה ארוכה קצת, חבר הכנסת גילאון, מה אתה רוצה להציע?
מיכל רוזין (מרצ)
לסגור את הישיבה.
אילן גילאון (מרצ)
אני מציע לך לסגור את הישיבה.
מיכל רוזין (מרצ)
או שהמשטרה והפרקליטות נמצאים פה לקיים דיון ענייני ולתת לנו תשובות, או שיש בעיה.
אילן גילאון (מרצ)
המיץ של הזבל של ה - - - היהודית.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
בוא ניתן רגע לנדים להסביר מי נמצא ומי לא נמצא.
אילן גילאון (מרצ)
זה אתה, אתה העורלה של - - -
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אתה טרוריסט גזען.
מיכל רוזין (מרצ)
טרוריסט שמנצל קטינים, מנצל קטינים, את החולשה שלהם, תוקף אנשים ברחוב ובבית שלהם. אתה יוצר נזק לעם ישראל ולמדינת ישראל.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אתה טרוריסט - - - גזענות, אתה צריך להיות בכלא - - -
מיכל רוזין (מרצ)
תתבייש לך. אתה מבזה אותנו בעצם ישיבתך כאן.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
תתבייש לך - - - הבושה לכנסת שאתה פה בכלל. בושה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני קורא אותך לסדר פעם ראשונה. חבר הכנסת סעדי, קראתי לך לסדר פעם ראשונה. אני לא רוצה ל - - -
מיכל רוזין (מרצ)
לא ייתכן שנושיב פה טרוריסט שפועל לנצל קטינים - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חברת הכנסת רוזין, אני קורא אותך לסדר פעם שנייה.
מיכל רוזין (מרצ)
ותוקף אנשים ברחוב ובבית. גזענות, אלימות, לא ייתכן שאתה תיתן לזה יד. פשוט לא ייתכן.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
מיכל, אני לא רוצה ל - - -
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אפשר הערה?
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
כן.
אילן גילאון (מרצ)
או שתנעל או ש - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אתה יכול ללכת, חבר הכנסת גילאון, הדיון מתקיים, אתה לא חייב להיות פה.
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
מי זאת? מי זאת ש - - -
מיכל רוזין (מרצ)
מארגון להב"ה.
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
גם את מהארגון?
מיכל רוזין (מרצ)
כן, היא מארגון להב"ה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני מבקש לתת למשטרה לשבת, בבקשה. ליד בנצי. בנצי, אתה רוצה לזוז קצת?
מיכל רוזין (מרצ)
אוספים ילדים במצוקה ומנצלים אותם וגורמים להם לדפוק לאנשים בבית - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
מיכל, אני אוציא אותך החוצה אם לא תיתני לנו לנהל את הדיון.
מיכל רוזין (מרצ)
לדפוק לאנשים בבית ולתקוף אנשים חפים מפשע.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
מיכל, תני לנו לנהל את הדיון בצורה מסודרת.
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
אבל מה היא מהלכת אימים על חברי כנסת, הבחורה הזאת?
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת אבו מערוף, בבקשה.
מיכל רוזין (מרצ)
סליחה, אני מבקשת להציג את נושא הדיון.
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
בישיבה הזאת יש לנו מטרה, לבדוק את הטענה לפי ההצעה לסדר ובאווירה הזאת ועדת הפנים לא תוכל לבדוק ולהגיע למסקנות ולמטרה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
את האווירה אתם מייצרים בינתיים.
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
לא, עצם העובדה שנמצאים כאן, זה לא אובייקטיבי וזה לא נכון וזה לא לעניין. אני מציע שהדיון יידחה. יש כאן נייר עמדה מארגון שהוא ארגון נייטרלי לחלוטין. ניקח את נייר העמדה הזה, נדון בו ונסיק את המסקנות ואחר כך אפשר לעשות משהו - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
הנייר חולק - - -
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
באווירה הזאת הוא לא יתקיים והדיון הזה כאן לא יועיל לנו בכלל.
אילן גילאון (מרצ)
לא, אנחנו נדרוש - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
תודה רבה. מיכל, יש לך עוד להשלים?
מיכל רוזין (מרצ)
כן, בוודאי.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
לא, אני ביקשתי.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אבל היא ביקשה לסיים את דבריה.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אפשר לדעת מי הזמין את הטרוריסט הגזען גופשטיין לדיון הזה?
בן ציון גופשטיין
אתה טרוריסט.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת סעדי - - -
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אפשר לדעת? אפשר לדעת מי הזמין אותו?
בן ציון גופשטיין
אתה הטרוריסט - - -
מיכל רוזין (מרצ)
סליחה, אתה עונה לכל הקריטריונים של ארגון טרור. ארגון טרור. אני יושבת שעות בוועדת חוקה, לדון מה זה ארגון טרור ואתה ארגון טרור. אתה עושה בדיוק את אותם דברים בהטפה גזענית מסיתה. אתה לוקח את החוק לידיים, אתה חושב ש - - - בידיים שלך ואתה מנצל את היהדות ומבזה אותה. אתה מבזה את היהדות.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חברת הכנסת - - -
מיכל רוזין (מרצ)
אותה מבזה את הכנסת ואתה מבזה את מדינת ישראל.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חברת הכנסת רוזין.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אתה יושב ליד נציג משרד המשפטים - - -
מיכל רוזין (מרצ)
זה אבסורד.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת סעדי, אתה לא תקבל רשות דיבור. חבר הכנסת איציק שמולי, בבקשה. אני מודיע עכשיו, מי שיפריע ייצא החוצה. נקודה.
מיכל רוזין (מרצ)
זה אבסורד. אני רוצה להקריא עדות - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חברת הכנסת רוזין, התשובה היא לא - - -
מיכל רוזין (מרצ)
אני רוצה להקריא עדות על מנת שתשמעו פה מה הם עושים ברחובות ירושלים - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חברת הכנסת רוזין, אני קורא אותך פעם שלישית, אני מבקש להוציא את חברת הכנסת - - -
מיכל רוזין (מרצ)
את האלימות, את הגזענות. תשמעו מה אומר יושב ראש סניף רולדין - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אי אפשר לנהל דיון ככה. סליחה.
מיכל רוזין (מרצ)
- - - על ההתנהגות כלפי עובדים ערבים - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אי אפשר לנהל דיון ככה.

(חברת הכנסת מיכל רוזין יוצאת ממליאת הוועדה)
אילן גילאון (מרצ)
אתה מוכן לערוך הצבעה לגבי - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני לא. אני מוכן לנהל דיון תרבותי ומסודר. גם כשמדובר על נושאים בוערים אתם תתגברו ותנהלו את - - -
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
באווירה הזאת לא יתנהל דיון תרבותי. בצלאל, לא יתנהל.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני מבקש לאפשר לחבר הכנסת איציק שמולי לומר את דבריו - - -
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
לא יתנהל.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
בצלאל, אני ביקשתי, אדוני היושב ראש, לדעת מי הזמין - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
יש פה הרשמה, אנחנו - - -
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אבל מי הזמין? אפשר לדעת מי הזמין אותו?
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני אסביר לך. כל אדם, הדיון הזה מפורסם - - -
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
הוועדה הזמינה אותו?
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
ידידי היקר, הארגון הזה - - -
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אבל איך הוא קיבל - - - איך קיבל זימון?
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת סעדי, אני מסביר לך. אני מסביר לך.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
כן, בבקשה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
הדיון הזה מפורסם, יש כאן המון ארגונים חברתיים שנמצאים. לא יעלה על הדעת לקבוע שמישהו מסוים שלא מוצא חן בעיניך לא נכנס לדיון. זאת כנסת ישראל, היא פתוחה לכולם לדיון - - -
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אם הוא חשוד - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
הדיון הזה הוא לא סודי - - -
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אם הוא חשוד - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
דרך אגב, יש פה ועדת משנה לענייני בטחון פנים - - -
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אם הוא חשוד בעבירות חמורות מאוד - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אם הוא חשוד אז הוא ישמע את זה דרך הטלוויזיה. אל תהיו מצחיקים, בסדר? ברצינות. יש פה ועדת משנה חסויה לענייני בטחון פנים, אם אתם רוצים לקיים דיון סודי ולשמוע פה חוות דעת של המשטרה, תעשו את זה בוועדת משנה. אתם רוצים דיון פתוח למצלמות. אני לא אתן לאף אחד לנהל פה דיון פתוח למצלמות, שכל כולו לתקוף מישהו מסוים בלי לתת לו את זכות התגובה. זה א'-ב' של דמוקרטיה, זה א'-ב' של הגינות.
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
סמוטריץ', תן לי רק לומר מילה אחת.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
לא, חבר הכנסת איציק שמולי קיבל את רשות הדיבור.
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
מילה אחת.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אתה תקבל את רשות הדיבור. חבר הכנסת שמולי, בבקשה.
איציק שמולי (המחנה הציוני)
תודה רבה, אדוני היושב ראש. קורה פה מחזה באמת סוריאליסטי. זה שמגישת הדיון, שיזמה את הדיון, לקח חודש עד שהיא הצליחה להגיע לוועדה ובסופו של דבר מה שיוצא אחרי עשר דקות זה שהיא מועפת החוצה ומי שלא היה אמור להיות פה בכלל נמצא פה ועוד מעז לענות לחברי כנסת, זו מציאות שהיא הזויה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
מה יכולתי לעשות?
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
להוציא אותו.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
הוא לא - - -
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
להוציא אותו.
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
בצלאל, תן לחבר הכנסת - - -
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
להוציא אותו.
איציק שמולי (המחנה הציוני)
אני אגיד לך משהו. תשמע, יש משהו שהוא לא מקובל כאן. בבית הזה יש הרבה צביעות, אבל בעת הזאת יש צביעות אחת שעולה מעבר לכל גבול. כשיש הסתה מכיוון מסוים אז כל הכנסת, ואולי בצדק מסוים, מתכנסת ומדברת על החמרת הענישה ועל הוצאה מחוץ לחוק וכולם מאוחדים ובשם איזה שהיא פטריוטיות כולם נותנים אגרוף ברזל לאותה הסתה וגזענות שמגיעה מכיוון מאוד מאוד מסוים. אבל במקרה הזה, כפי שאמר חבר הכנסת גילאון, דאעש וראאד סאלח יכול לבוא גם עם כפייה ויכול לבוא גם עם כיפה על הראש.

מה שעושה הארגון הזה, שעל פניו מדבר על מניעת התבוללות וכל מיני מטרות שהן בשטח האפור, הוא לא רק בהלכה אלא גם במעשה נוקט בפעולות של הסתה, של גזענות, של הפחדה, של יצירת חומות בין אוכלוסיות בירושלים בפרט ובמדינת ישראל בכלל. מה שמתחיל ברדיפה של אזרחים ערבים, ויש לזה פרקטיקות מאוד מאוד מסוימות שאתה הנהגת כבר, תעודת כשרות, רדיפה של זוגות מעורבים, תעודת כשרות לעסקים, אדוני היושב ראש, שלא מעסיקים ערבים. איפה נשמע דבר כזה? אם הייתה מדינה באירופה שהייתה עושה דבר כזה ליהודים, איזה דיון היום הייתה מקיימת ועדת הפנים של הכנסת?

הטירוף והמחוזות של השיגעון במדינת ישראל חוצים כל גבול. עצם העובדה שהארגון הזה, המטורף והמסית והגזעני, עדיין לא הוצא מחוץ לחוק זה אות קלון למדינת ישראל. יש חברי כנסת, וגם אני בתוכם, ויש פה עוד רבים שפנו שוב ושוב ושוב ליועץ המשפטי לממשלה, אחרי האמירות המאוד מאוד ברורות של שר הביטחון, ודרשו להוציא את הארגון הזה אל מחוץ לחוק. ובשם איזה שהוא לובי או אני לא יודע מה הארגון הזה לא רק שהוא עוד חוסה תחת החסות של החוק, הוא עוד מעז להגיע לכאן ולענות לחברי הכנסת.

אז אני אומר לך, ידידי, אתה לא מייצג פה שום יהדות ושום מוסר. אתה לא מייצג, לא את העם היהודי ולא את איך שמדינת ישראל צריכה להיראות ואיך שמדינת ישראל צריכה להתנהג. אנחנו בזים להתנהגות שלך - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
תודה. חבר הכנסת שמולי, תקצר בבקשה.
איציק שמולי (המחנה הציוני)
בזים להתנהגות שלך. אתה מביא בושה גדולה על מדינת ישראל, אתה מביא קלון גדול על החברה הישראלית ואוי ואבוי - - - אני יודע שכאשר מדובר בחברי כנסת ממרצ, שלא לדבר על הרשימה המשותפת, קל לך להטיח בהם 'בוגדים' ו'שמאלנים' ו'ערבים', מה תגיד לי? גם אני, מה תעשה?
מיכל רוזין (מרצ)
מה קרה לך? בקושי סמוטריץ' עובר אצלו את הרף. מה קרה לך? גם הוא חנון שמוותר על שטחי ארץ ישראל.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
הוא לא אמר בוגדים.
מיכל רוזין (מרצ)
מה אתה מדבר?
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
הוא אומר לחבר הכנסת מהמחנה הציוני בוגד, מה אתה רוצה? איך אתה נותן לו לשבת - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת סעדי, אתה מדבר מיד אחריו.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אני לא רוצה לדבר.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אתה מדבר מיד אחריו.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אני לא רוצה לדבר.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אז אל תדבר, בסדר. חבר הכנסת סעדי לא רוצה לדבר. איציק, סיים בבקשה, משפט אחרון.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אחד כזה שיושב ליד נציג משרד המשפטים אומר 'בוגד'. אתה בוגד. אתה בוגד - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת סעדי, אני אקרא אותך לסדר פעם שנייה.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
תצא מכאן.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני קורא אותך לסדר פעם שנייה.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אדוני, מישהו אומר לחבר כנסת בוגד, איך אתה לא מגן עלינו?
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אל תגרום לי להוציא אותך.
איציק שמולי (המחנה הציוני)
עזוב, זה לא ייגמר שם. הרי הוא היום בלילה - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
הוא לא אמר דבר כזה.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אולי תוציא אותו גם לגרדום?
איציק שמולי (המחנה הציוני)
זה לא ייגמר שם.
מיכל רוזין (מרצ)
מבחינתו צריך להיות עונש מוות גם לשמאלנים, לא רק לערבים.
איציק שמולי (המחנה הציוני)
הרי זה לא ייגמר שם, אוסאמה.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
הוא אומר לחבר הכנסת בוגד. הוא לא אומר לי בוגד, בוגד - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני אוציא אותך. אתה תדבר עוד רגע בתורך.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
מילא אני בוגד, אבל שמולי?
איציק שמולי (המחנה הציוני)
אני אומר לך, זה לא ייגמר שם. הרי היום הוא ישלח את משמרת הצניעות שלו ללוד לשים לי איזה משהו מתחת לאוטו.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
איציק, תודה רבה.
איציק שמולי (המחנה הציוני)
ואני אומר לך, אני לא פחות יהודי ממך, אני לא פחות ציוני ממך - - -
אילן גילאון (מרצ)
הוא לא יהודי.
מיכל רוזין (מרצ)
הוא לא יהודי, זו לא יהדות. הוא מבזה את היהדות.
איציק שמולי (המחנה הציוני)
מה שאנחנו עושים בלוד אתה לא תעשה עוד מאה שנה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
תודה. חבר הכנסת שמולי, תודה רבה.
איציק שמולי (המחנה הציוני)
אתה דאעש עם כיפה על הראש. אין דרך אחרת להסתכל על זה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת זוהיר בהלול.
אילן גילאון (מרצ)
- - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אתה לא ביקשת, אתה ביקשת לסגור את הדיון.
אילן גילאון (מרצ)
מה אתה אומר?
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אתה כן רוצה לדבר?
אילן גילאון (מרצ)
מה, דילגת עליי ב - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אם אתה רוצה לדבר תדבר.
אילן גילאון (מרצ)
תאמין לי, יש לי כמה מילים לומר.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אז אני אתן לך לדבר.
אילן גילאון (מרצ)
על הפיאסקו הזה, אדוני.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת בהלול, בבקשה.
אילן גילאון (מרצ)
אני אדבר, הייתי לפי התור.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אתה תדבר, אני מבטיח לך שאתה תדבר, אל תדאג.
אילן גילאון (מרצ)
תלך תמיד שמאלה שמאלה שמאלה עד שתגיע - - -
מיכל רוזין (מרצ)
תגיע למקום הנכון.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אנחנו הולכים מימין. אנחנו תמיד פונים מימין.
מיכל רוזין (מרצ)
זאת הבעיה שלכם.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת בהלול, בבקשה.
מיכל רוזין (מרצ)
זאת בדיוק הבעיה שלכם. תראה, זה הקצה של הימין שאתה מגיע אליו ואתה קרוב לזה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
מיכל, אנחנו נתנו לך להיכנס, תני לנו לנהל דיון תרבותי.
אילן גילאון (מרצ)
אבל זה בסדר, בקרב מצביעיך - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
תתגברו קצת, זה לא מכובד.
מיכל רוזין (מרצ)
אין פה תרבות. ברגע שיושב - - -
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
דיון תרבותי לא יתנהל בחברה הזאת, בצלאל. אתה לא מבין את העניין? איך אתה רוצה לנהל דיון תרבותי עם אנשים לא תרבותיים בכלל?
מיכל רוזין (מרצ)
זה שאתה מדבר במתק שפתיים זה לא הופך את זה לתרבותי.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני אתן לכולם לדבר. כנראה בשונה מכם אני דמוקרט.
מיכל רוזין (מרצ)
כן. אוה, מה זה דמוקרט.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת בהלול, זכות הדיבור שלך.
אילן גילאון (מרצ)
נדמה לי שלא מזמן התנדבת להיות תליין. אז אתה סגן התליין הראשי.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת בהלול, זמנך.
מיכל רוזין (מרצ)
שוויון זכויות לנשים, להומואים, לכולם. דמוקרט.
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
חברים, מיכל, תנו לי לדבר.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני שמח שאני נושא הדיון פה.
אילן גילאון (מרצ)
זה מה שרצית, לא?
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
אני לא יכול לדבר אם אני לא שומע - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
תנו לחבר שלכם לדבר, הוא מהשמאל.
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
אם אני לא נהנה משקט ומדממה אני לא יכול לדבר.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אנחנו בעד.
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
דגל שחור מתנוסס מעל הבניין הזה ברגע הזה. בניין הכנסת יכול להכיל את המגוון הדמוקרטי שעליו אתה מדבר, אבל בשום פנים ואופן הוא לא יכול להכיל בין כתליו איש שבמעשי ידיו פוגע אנושות במרקמי החיים במדינה הזאת. רדיפת ערבים, רדיפת גאים, רדיפת השונים והאחרים בצורה בוטה בבירת ישראל, בחוצות העיר, בכיכר ציון, פוגע בכל סממן דמוקרטי במדינה הזו. רגע של בושה וכלימה כאשר הוועדה הזו, שהיא ועדה מכובדת, מכילה את האיש הזה שעדיין המשטרה והפרקליטות לא מיצו את הדין עמדו. האיש הזה צריך להיות מאחורי סורג ובריח. אני אומר לך, דמה בעיני רוחך, אדוני היושב ראש, שאם פלסטיני שמעשיו היו דומים למעשיו של האיש הזה היה בכנס הזה מה אתה, הדמוקרט ואביר הדמוקרטיה, מר סמוטריץ', היית עושה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
הייתי נותן לו לדבר. אתה לא מכיר אותי.
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
היית מסלק אותו לעזאזל וזורק אותו מהמדרגות. אני איש שלא מתלהם. מעולם לא תשמע אותי מתלהם, כל מילה חקוקה ויצוקה בסלע. אף אחד לא יכול להטיל בי רבב, אבל אני לא יכול להישיר מבט לאיש שמנסה לפגוע בי ובבני עמי וגם בכם. היהדות היא יהדות נרדפת בהיסטוריה, איך יכול להיות שאתם תיתנו ותעניקו לגיטימציה לאיש שרודף אחרים ושונים? הרי אתם נרדפתם באירופה, לא אני נרדפתי באירופה, ואתם סבלתם מהנורא מכול. הוא איש שמנסה לשחזר את מה שחוו היהודים על האחרים כאן במדינה. איך אנחנו יכולים באצטלה כזו של ועדה מאוד חשובה וערכית בכנסת ישראל להכיל את האיש הזה כאן כאשר הוא מישיר מבט שכולו ציניות אל עברנו.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
משפט סיום.
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
אני קורא לך, אדוני היושב ראש, לבדוק היטב היטב ולכלכל את צעדיך באופן תבונתי ולומר בינך לבין עצמך שלא יכול להיות דיון כאן בין חברי כנסת נבחרי עם אל מול האיש הזה. ולכן הדרישה שלי ממך היא לשקול שוב, לפני תומה של הישיבה הזו, להוציא אותו כדי לנהל בגובה העיניים דיון ערכי.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
תודה. חבר הכנסת גילאון.
אילן גילאון (מרצ)
כן, אדוני. אני רוצה להצטרף לאלה שמדברים על גודל המעמד או נומך המעמד הזה שמתרחש כאן היום. אני כבר מודיע מראש, אני מתנצל, אדוני, שאחרי שאני אשמע את חברי הכנסת אני אקום, כי אינני רוצה לשמוע איש. אין שום טענה שאני רוצה לשמוע אותה. אני, שלא כמותך, לא דמוקרט כזה גדול. אגב, אתה ביקשת להיות סגן התליין הראשי, לא? אמרת שאתה מוכן לעשות את זה בהתנדבות.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אמרתי שאני מוכן להוציא לפועל פסקי דין של בית משפט.
אילן גילאון (מרצ)
אני גם יכול להבין למה ואני גם יכול להבין את הכמיהה הזו.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני דמוקרט, אני מציית לפסקי דין של בית משפט.
אילן גילאון (מרצ)
הכמיהה הדמוקרטית שלך הביאה אותך - - -
מיכל רוזין (מרצ)
להיות סגן תליין.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אתם גם זה לא.
אילן גילאון (מרצ)
אבל אני רוצה להגיד לך - - -
אורי מקלב (יהדות התורה)
- - - אתה מוכן להוציא ל - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני שואל אותו, הם נורא אוהבים את בית המשפט.
אילן גילאון (מרצ)
אני חושב, אדוני, שהבעיה המרכזית היא שכל כך הרבה שרים כל כך הרבה פעמים, כולל האחרון, שוקל להוציא את ה - - - איך אני אקרא לזה? לקרוא לזה ארגון טרור זו אפילו מחמאה, את העורלה של התשפוכת של הקלו קלוקס קלאן הדאעשיסטי היהודי. אני חושב שזו החרפה הגדולה ביותר. לכן אין לי שום עניין להיות חלק מהמיצג הזה. לדבר הזה אין כל קשר איתי, הוא לא חלק מהעם שלי, אני לא מכיר בתופעה הבזויה הזאת ובגלל אנשים כאלה חרב בית המקדש.

אני רוצה להגיד לך, אדוני, שמה שמצער אותי זה לא הוא, הוא אזוב קיר היום, אתה ואנשים מהמחנה שלך הייתם אזובי קיר פעם והיום אתם מפעילים - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אנחנו הרוב פה, מה לעשות? אתה תתרגל לעובדה שאתם - - -
מיכל רוזין (מרצ)
אתם עדיין לא הרוב, אבל בדרך - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
השמאל הקיצוני - - -
מיכל רוזין (מרצ)
אתה עדיין לא הרוב. אתה עדיין פה מיעוט.
איציק שמולי (המחנה הציוני)
בצלאל, גם אתה צריך להתנגד לדבר הזה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
יכול להיות שאני מתנגד לדבר הזה. חבר הכנסת - - -
אילן גילאון (מרצ)
אתם הסיוט הציוני, אתם - - -
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
בצלאל, הוא הרוב? איך אתה מעז להגיד דברים כאלה?
אילן גילאון (מרצ)
אתם הסיוט הציוני. בחלוקה בחיים האלה יש אנשים שהאג'נדה שלהם היא מוות וזו שהיא חיים. אתם האג'נדה של המוות.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
תודה רבה, חבר הכנסת גילאון. חבר הכנסת סעדי, בבקשה.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אדוני היושב ראש, אני אמרתי שבושה וחרפה שטרוריסט גזען כמו גופשטיין נמצא בכותלי הכנסת. זו בושה וחרפה לכנסת, לרשות המחוקקת, שאחד טרוריסט כזה יושב בדיוק ליד נציג משרד המשפטים במדינת ישראל ומול משטרת ישראל. צריך להקיא אותו, לא רק מהבניין הזה, אלא גם מהחברה הישראלית, הוא סרטן בגוף החברה הישראלית. אם יש דאעש, ואנחנו מתנגדים לדאעש, זה דאעש יהודי. אתה צריך הראשון - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אגב, אתה תגיד את אותה טרמינולוגיה גם על הטרור הערבי? לא שמעתי אותך מדבר - - -
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אני גם גיניתי - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני לא שומע אותך קורא לטרור סרטן ו - - -
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אני גיניתי פגיעה באזרחים, אנחנו נגד אלימות. אבל לא שמעתי אותך.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
ודאי שכן - - - אני רוצה לשמוע אתכם מדברים באותה נחרצות - - -
מיכל רוזין (מרצ)
האם גינית את ההסתה של בית הספר הדו לשוני?
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
ודאי.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
כבוד היושב ראש, לא שמעתי אותך בפתיחה שאתה אומר שאנחנו היום מקיימים דיון על להב"ה, על ארגון שאני מתנגד לפעילות שלו - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני הקראתי - - -
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
לא שמעתי מילה אחת ממך.
מיכל רוזין (מרצ)
לא, הקראת את הדברים שאני כתבתי, לא אמרת עמדה חד משמעית וברורה של כנסת ישראל. אתה יושב ראש הוועדה - - -
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אני רוצה לדעת מי הזמין אותו. בצלאל, אני רוצה לדעת, ואני עומד על זה, מי הזמין, מי נתן אישור כניסה לאדון גופשטיין הזה, הטרוריסט הזה, לכנסת.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אנחנו הזמנו את כל הארגונים שרוצים לבוא.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אתה הזמנת אותו? הוועדה הזמינה אותו?
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
לא אמרנו לאף אחד שביקש לבוא - - -
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
זו בושה וחרפה - - - ארגונים כאלה - - -
קסניה סבטלובה (המחנה הציוני)
מבזים את הכנסת.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
מבזים - - - ארגונים כאלה וכמותם, שצריכים להיות מוכרזים כארגוני טרור, רצחו משפחה שלמה, משפחת דוואבשה, שרפו אותם חיים. הנאצים לא עשו את זה, אתם עשיתם למשפחת דוואבשה. תתביישו לכם, אתה צריך להיות מאחורי סורג ובריח - - -
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
ושריפת בית ספר.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת סעדי, תודה רבה.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
אני לא אסכים לשבת מולך ולנהל דיון תרבותי כזה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
תודה.
אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת)
בושה. ואני יוצא.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
תודה, חבר הכנסת סעדי. אוי לא, אל תעשה לנו את זה, אל תצא.
מיכל רוזין (מרצ)
אוי נו באמת, הציניות הזו מיותרת. באמת. תנהל את הוועדה באופן - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
- - - תצלמו אותו יוצא, שיהיה לכם - - -
מיכל רוזין (מרצ)
תנהל את הוועדה באופן הוגן, ראוי, דמוקרטי- - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חברת הכנסת רוזין, אני מחזיר אלייך את רשות הדיבור, בבקשה.
מיכל רוזין (מרצ)
אני רוצה לפנות בכל זאת למשטרה ולפרקליטות ואני אכבד את העובדה שלא תוכלו לענות לי כשהטרוריסט יושב פה בחדר, אבל אני רוצה בכל זאת לתת מספר דוגמאות רק מהשנה האחרונה. ב-16 בדצמבר 2014 הוגש כתב אישום נגד שלושה מפעילי ארגון להב"ה בגין הצתת בית הספר הדו לשוני בירושלים. גופשטיין, בתגובה שלו לפסק הדין, אמר 'בית ספר שכזה הוא אסון, אין לו מקום במדינה יהודית. עם אויבים לא צריך ללמוד'. ב-21 במאי 2015, ארגון להב"ה וגופשטיין בכיכר ציון, 20 יהודים מתנפלים על 4 פלסטינים, רודפים אותם, תוקפים אותם ובוודאות ניתן לקבוע שהם פעילי להב"ה. ב-2 ביולי גם כן, גופשטיין עומד בכיכר ציון, עם 40 מפעילי להב"ה, הם תוקפים נערים ערבים שיושבים לתומם על ספסל. הם תוקפים אותם באלימות פיזית ומילולית. המשטרה מגיעה למקום והם מיד מורידים את החולצות שלהם. מה שהמשטרה עושה זה לסלק את הנערים הערבים הביתה ולא לטפל בגופשטיין וחבריו. ב-9 ביולי 2015, שוב נערי להב"ה בכיכר ציון, מתחילים מצעד שנאה, להראות נראות בעיר ובמדרחוב, בקינג ג'ורג', כשגופשטיין עצמו נעצר בעוון הטלת אימה על הציבור.

יש לי פה עוד ועוד ועוד מקרים שקרו, אבל אני באמת רוצה להקריא לכם עדות אחת של אדם שפחד להגיע לפה, ואני רוצה להגיד לך שיש לי הרבה מאוד פניות של אנשים שמפחדים, שאומרים לי 'אני חיה בפחד כי אני נשואה ללא יהודי ואני מפחדת', כי הגיעו אליה הביתה. תראה אותו יושב עם החיוך שלך, תתבייש לך, מגיעים אליהם הביתה, דופקים בדלת, יורקים, ילדים יורקים על אנשים מבוגרים ומאיימים עליהם. זה מה שאתה עושה עם הילדים האלה? זה החינוך שלך? זה חינוך ליהדות? תתבייש לך.
קסניה סבטלובה (המחנה הציוני)
זו פשוט הטלת אימה.
מיכל רוזין (מרצ)
'שמי משה פרץ, הריני בעלים ושותף בבית הקפה רולדין בשד' ממילא בירושלים. בתאריך 3 באוקטובר 2015 התארגנו פעילי ארגון להב"ה בירושלים במטרה לצעוד אל מקום הרצח הנתעב שהתרחש יומיים קודם בסמטאות העיר העתיקה. המטרה, לנקום את הרצח ולפגוע בכמה שיותר ערבים במקום הרצח. פעילי הארגון החליטו להוציא לפועל את פעולת הנקם בעובדי בית הקפה בשד' ממילא. בזמן הזה ישבו שניים מעובדי בית הקפה בשדרה בהפסקת קפה. לאחר דין ודברים של הפעילים אל עבר העובדים החלו הפעילים להכות את העובדים האלה באלות ברזל ועץ, להתיז בעיניהם גז פלפל. אלימות זו זלגה אל תוך בית הקפה. בזמן הזה החלו עובדי בית הקפה האחרים להדוף את המפגינים החוצה ולנעול את דלתות בית הקפה. מיותר לציין שבזמן הזה בית הקפה היה מלא בלקוחות שהפאניקה וההיסטריה ניכרה על פניהם. בזמן הזה החלו המפגינים נוטפי זעם ורעבים לטרף', זה לא המילים שלי, זו עדות מהשטח, 'לצעוק מוות לערבים ודרשו את הוצאתם של העובדים הערבים לצורך פגיעה בהם. לאחר זמן רב, לצערי, הגיעו כוחות הביטחון וביחד עם כוחות האבטחה הצליחו לפנות את העובדים שהוכו לאמבולנסים ואת שאר העובדים הערבים למוניות לצורך שליחתם הביתה'. לא פינו את המתפרעים, פינו את הערבים הביתה.

'האירוע הנ"ל נתן מושג חדש למשפט, שמור אותי מאויביי ומשונאיי אשמר בעצמי. מיותר לציין עד כמה נבהלו עובדי בית הקפה מהאירוע המפחיד. היה עליי לשכנע את עובדיי הערבים להשאיר את הפחד מאחור ולחזור לעבודה. יום למחרת האירוע לא צלחתי - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
מיכל - - -
מיכל רוזין (מרצ)
אני מסיימת. תן לו את הכבוד להקריא, הוא פחד לבוא לכאן 'לא צלחתי בכך ולכן בית הקפה היה סגור. ההפסדים היו קשים, הן כלכלית, הן תדמיתית ורק לאחר יומיים הצלחתי להחזיר ולשכנע חלק מעובדיי להגיע במוניות. יש להוקיע את הארגון הנ"ל, להוציא אותו מהחוק ולהכריז עליו כארגון עוין. כולי תקווה שהאירוע הזה יסביר', הדיון כמובן בוועדה, 'כמה הארגון מסוכן לתדמיתה של מדינת ישראל, ירושלים ואף לעם היהודי אשר זו היא לא דרכו'.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
תודה. מיכל, תודה רבה.
מיכל רוזין (מרצ)
זו עדות אחת מבין עדויות כל כך רבות. ומשפט סיכום, זו הסיבה שכינסתי את הישיבה. איפה המשטרה? איפה הפרקליטות? מה קורה לכם? איפה אתם? תתעשתו. לא יכול להיות שתושבי העיר ירושלים לא ירגישו בטוחים ללכת ברחוב, לשבת על ספסל, לעבוד במקומות עבודה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חברת הכנסת רוזין, תודה רבה. חבר הכנסת יואל חסון, מהמציעים. אני רק מבקש מכולם לקצר, כי הדיון הזה נגמר ב-11:00, יש לנו דיון נוסף ואני רוצה שכולם ידברו. אנשים באו במיוחד וצריך לתת להם לדבר.
יואל חסון (המחנה הציוני)
תודה רבה לך, אדוני היושב ראש. קודם כל אני חושב שהעובדה שאתה מנהל את הדיון הזה זה כמו לתת לחתול לשמור על שמנת, זה - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
זה בערך כמו לתת לך לנהל ישיבות מליאה, נכון, אדוני סגן היושב ראש?
מיכל רוזין (מרצ)
אוי נו באמת.
יואל חסון (המחנה הציוני)
אדוני, אין השוואה פה בעניין - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני משתדל לנהל את הדיון ממלכתי, רק אתם לא נותנים לי.
אילן גילאון (מרצ)
לא הבנו את האנלוגיה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
האנלוגיה היא שאני מנסה לנהל את הדיון הזה בצורה הגונה ומסודרת ואתם לא מפסיקים לצעוק אז זה פשוט קשה מאוד.
אילן גילאון (מרצ)
והקשר שלך לנושא הוא מקרי לחלוטין?
מיכל רוזין (מרצ)
והעובדה שהוא נמצא פה זה גם מקריות.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני מבקש לומר לפרוטוקול, אני נתבקשתי על ידי היושב ראש להחליף אותו לנהל את הדיון הזה והסכמתי. אם יש לך בעיה עם זה אתה לא חייב להיות פה, גילאון. אמרת ש - - -
אילן גילאון (מרצ)
אני מסיים לשמוע את חברי הכנסת ואין לי שום עניין לשמוע אף אחד מן האשפתות שנמצאים כאן - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אל תעשה לנו את זה.
מיכל רוזין (מרצ)
לא, הוא לא יקבל רשות דיבור, סליחה. זה שהוא הגיע ו - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
הוא יקבל רשות דיבור.
מיכל רוזין (מרצ)
ונתנו לו להיכנס, הוא לא צריך לקבל רשות.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
מיכל, הוא יקבל רשות דיבור כמו שכל אחד אחר - - -
מיכל רוזין (מרצ)
יש לך שיקול דעת. פה נכנס שיקול הדעת שלך כיושב ראש הישיבה- - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
מיכל, נתתי לך לדבר באריכות - - -
מיכל רוזין (מרצ)
כיושב ראש הישיבה האם לתת לו זכות דיבור.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
זה שיקול הדעת שלי. אז אני נותן לו.
מיכל רוזין (מרצ)
יפה, אז אל תגיד שאין לך עמדה ואתה אובייקטיבי.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
זה שיקול הדעת שלי.
מיכל רוזין (מרצ)
זה לא שום אובייקטיביות.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
זה שיקול הדעת שלי לתת לדבר לכולם. אין מצב שתוקפים אדם ולא נותנים לו לענות.
מיכל רוזין (מרצ)
סליחה, זה לא בית משפט, אנחנו לא תוקפים, אנחנו רוצים פה לשמוע מהמשטרה והפרקליטות. הטענות שלנו כלפיהם.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
מיכל, אני לא רוצה להוציא אותך שוב.
אילן גילאון (מרצ)
תרשום, אנחנו אנטי דמוקרטים, אתה והדבר הזה דמוקרטים.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני לא צריך לרשום, הפרוטוקול רושם.
מיכל רוזין (מרצ)
דמוקרטים גדולים.
קסניה סבטלובה (המחנה הציוני)
דמוקרטים, כן, שמענו.
יואל חסון (המחנה הציוני)
אדוני, אנחנו סובלים מהרבה בעיות, אנחנו לא סובלים מבעיית תמימות. המהלך הזה שאתה מנהל ודווקא אתה מנהל את הדיון הזה הוא מהלך ברור. אתה אומר, 'ביקשו ממני', ממש אתה בצורה כפויה מנהל את הדיון הזה. אתה הרי רוצה לנהל את הדיון הזה, אם לא היית חבר כנסת סביר להניח שהיית יושב לידו ונמצא באותו מקום שהוא נמצא. לכן, כמו שאמרתי, זה לתת לחתול לשמור על השמנת ואין לי הרבה ציפיות מהדיון הזה.

אני רוצה גם לומר לך משהו נוסף. אני לא יזמתי את הדיון הזה, אני הצטרפתי לדיון הזה ואני חושב שבכלל האיש הזה לא צריך לשבת על הכיסא הזה. אני חושב שאתה צריך להיות פסול מלהיכנס לכנסת, לבית הזה, לבניין הזה, כי אתה מייצג בדיוק את מה שהפוך מדמוקרטיה, אתה מייצג בדיוק - - -
מיכל רוזין (מרצ)
הוא מנצל את הדמוקרטיה כדי לפגוע בה.
יואל חסון (המחנה הציוני)
אתה מייצג בדיוק את מה שהמשטרים החשוכים ביותר ייצגו. זה מה שאתה. אני לא רוצה לעשות השוואות קשות, אבל חזרתי עכשיו מגרמניה, מברלין, וכשישבתי שם בבונדסטג ופגשנו חברי פרלמנט, הם היום עוסקים בהלקאה עצמית, בדיוק על דברים, אתה יודע מה? לא כאלה שונים ממה שאתה עושה. לא כאלה שונים. הם עושים הלקאה עצמית.

ואתה מייצג את זה היום כאילו זו איזה אידיאה מודרנית חדשה. הרי אתה אחד הדברים הכי חשוכים שיש במדינה הזאת, אין לך שום זכות להיות בבית הזה. אני מאמין, אגב, ואני רוצה לומר את זה לכל חברי הוועדה, גם לך, אדוני היושב ראש, כי אתה פעם היית במקום הזה, ותודה לאל אתה היום פה, אז אולי יש לך את המקום לייצג את זה באופן דמוקרטי, אולי קיבלת את כללי המשחק הדמוקרטיים, אני לא יודע, אבל אתה, אדוני, נמצא כאן על זמן שאול. הרי אתה תהיה בכלא, אתה מבין את זה, אתה תהיה בכלא, רוב ימיך אתה תהיה בכלא, הארגון שלך ייצא מחוץ לחוק, אין לכם באמת זכות לקיים או להיות חלק מהדמוקרטיה הישראלית. שום דבר שאתם עושים הוא לא לגיטימי, שום דבר שאתם עושים הוא לא ראוי, אין לזה שום הצדקה ותאמין לי, אתה מסתכל על בן אדם ש - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
תודה. חבר הכנסת חסון, משפט סיום.
יואל חסון (המחנה הציוני)
משפט אחרון. אתה מסתכל פה על בן אדם שחשובה לו מאוד המדינה היהודית והדמוקרטית, שחשובה לו מאוד המסורת היהודית - - -
מיכל רוזין (מרצ)
אל תצטדק בפניו.
יואל חסון (המחנה הציוני)
שנלחם שנים בהתבוללות, גם אגב בגולה, בתפקידיי השונים ומאמין - - -
בן ציון גופשטיין
ובארץ?
יואל חסון (המחנה הציוני)
בארץ ובחו"ל.
מיכל רוזין (מרצ)
אל תצטדק בפניו. מה אתה מצטדק בפניו?
יואל חסון (המחנה הציוני)
אל תתערבי לי, אני לא מצטדק.
מיכל רוזין (מרצ)
אני אתערב לך, אתה מצטדק בפניו.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
מר גופשטיין, אתה תקבל רשות דיבור אחר כך בצורה מסודרת.
בן ציון גופשטיין
הוא מדבר איתי.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אתה תקבל רשות דיבור בצורה מסודרת.
בן ציון גופשטיין
רציתי לשאול אותו אם הוא מוכן שהבת שלו תתחתן עם ערבי.
יואל חסון (המחנה הציוני)
אתה בשום צורה - - -
בן ציון גופשטיין
אתה מוכן שהבת שלך תתחתן עם ערבי?
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
מה אכפת לך עם מי היא תתחתן? מה אכפת לך?
מיכל רוזין (מרצ)
מה זה קשור, יא גזען? יא גזען, מה זה העניין שלך עם מי מישהו מתחתן?
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
זה לא רק גזענות, זה פשיזם. מה אכפת לך?
מיכל רוזין (מרצ)
מה זה העניין שלך? מה זה העניין שלך בכלל?
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
זה נאצי, מה אכפת לך?
מיכל רוזין (מרצ)
בושה וחרפה, גזענות. תיכף תעשה לנו חוקי נירנברג שאסור יהיה פה להתחתן, שזה יהיה נגד החוק. תקים מחנות השמדה , מחנות ריכוז - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חברת הכנסת רוזין, אני קורא אותך לסדר פעם ראשונה.
מיכל רוזין (מרצ)
זה שמישהו מתחתן עם לא יהודים - - -
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
לא, נאצי - - -
מיכל רוזין (מרצ)
זה חוקי נירנברג, אתה יודע את זה? אתה אומר לי כן, זה מה שאתה רוצה שיהיה פה, נכון?
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חברת הכנסת רוזין, אני קורא אותך לסדר פעם שנייה.
מיכל רוזין (מרצ)
זה מה שאתה רוצה.
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
חלאת נאצי אפילו.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
יואל, יש לך משפט אחרון להגיד? יש לך שם כזה יפה, אני לא רוצה לחתוך אותך באמצע. תגיד משפט סיום.
אילן גילאון (מרצ)
אני הייתי מסכים שהבת שלי תתחתן עם כל אחד, רק לא עם דבר כזה.
מיכל רוזין (מרצ)
בדיוק, אני מעדיפה עם כולם, רק לא עם אנשים כמוך.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת גילאון - - -
אילן גילאון (מרצ)
- - - עם דבר כמוך.
יואל חסון (המחנה הציוני)
אני מסכים לדבר אחד, אדוני, שכמו שאמרתי, אתה תהיה בכלא, הארגון שלך יהיה מחוץ לחוק, זה רק עניין של זמן. אז מהר מהר מהר תמשיך בתרומות שאתה מגייס ובכל מה שאתה עושה זה הולך להיות לזמן קצר - - -
מיכל רוזין (מרצ)
הוא מקבל גם כסף מהמדינה.
יואל חסון (המחנה הציוני)
אני יודע שהוא מקבל כסף ואני יודע ש - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
תודה. חבר הכנסת יואל חסון, תודה רבה.
יואל חסון (המחנה הציוני)
עם כל הכבוד הם מתפרנסים יפה מאוד מהארגון הזה - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אנחנו רוצים לשמוע גם את המשטרה ואת משרד המשפטים ולתת לארגונים להגיב.
יואל חסון (המחנה הציוני)
כולם יודעים את האמת. כולם יודעים על אותם תומכים קיצוניים חשוכים שמחזיקים אותך, מפרנסים אותך ואת חבריך.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת חסון, תודה.
יואל חסון (המחנה הציוני)
מחזיקים את כל הכוחות והכלים שאתה מפעיל. אז תיהנה כל עוד שאתה יכול, זמנך בעניין הזה קצר.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני מבקש לשמוע את נציג משרד המשפטים, אחר כך את נציג המשטרה ואז נחזור לחברי הכנסת שלא דיברו.
נדים עבוד
דבר ראשון, אדוני היושב ראש, לגבי הסיכום שהוגש אתמול, שהפרקליטות כן תהיה בדיון. הסיכום היה לפני שנודע לנו שהחשוד מתכוון לבוא ולהשתתף בדיון ולכן משנודע לנו - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חשבתם שהוא לא יראה את זה דרך הטלוויזיה?
מיכל רוזין (מרצ)
לא, חשבנו שלוועדה יהיה שיקול דעת והיא לא תאשר להם להגיע לכאן.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חברת הכנסת מיכל רוזין, אני קורא אותך לסדר פעם שלישית, אני מבקש שתצאי החוצה.
מיכל רוזין (מרצ)
על מה? על זה שעדכנתי?
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
על זה שאת לא נותנת לנהל דיון.
מיכל רוזין (מרצ)
סליחה, אני ניהלתי את הדיון הזה מול הפרקליטות ומול המשטרה - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
זה שאת לא נותנת לנהל דיון כבר פעם שנייה, אי אפשר לנהל ככה דיון. לא בכוח.

(חברת הכנסת מיכל רוזין יוצאת ממליאת הוועדה)
אילן גילאון (מרצ)
בואו, חבר'ה - - -
קריאה
לא, לא, אל תצאו.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אי אפשר לנהל ככה דיון, תצאו החוצה.
אילן גילאון (מרצ)
אתה תנהל את הדיון - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אי אפשר לנהל דיון כשאתם לא נותנים לדבר, חברים. תלמדו לנהל דיון.
יואל חסון (המחנה הציוני)
אי אפשר לנהל דיון - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אי אפשר לנהל דיון כשאני נותן לו לדבר - - -
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
תנהל דיון בינך לבין עצמך, אבל לא כאן. בינך לבין עצמך, בצלאל.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת חסון, אין קשר.
יואל חסון (המחנה הציוני)
אדוני, אתה לא יכול לנהל את הדיון הזה בכלל. אתה לא מהמקום לנהל את הדיון הזה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
מזל שאני לא צריך אישור שלך, יואל.
נדים עבוד
אדוני היושב ראש, אני אומר שוב. הסיכום היה, לפני שידענו שהחשוד מתכוון להגיע לדיון, והשאלה היא לא אם ייוודע או לא ייוודע על דבר הדיון לחשוד, כי זה דיון מצולם, העניין הוא שיש עובדה אחת, שהפרקליטות מנהלת עימותים עם נאשמים רק בבתי המשפט, לא בתקשורת, לא בכנסת ולא בשום מקום אחר. הפרקליטות פועלת רק לפי החוק - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אתה לא אמור לנהל עימותים, אתה אמור לדווח לחברי הוועדה איפה אתם עומדים בעניין.
נדים עבוד
ולכן הפרקליטות החליטה לא להגיע לדיון ואנחנו עדכנו את הגורמים הרלוונטיים בכך.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
הוועדה לא עודכנה.
יואל חסון (המחנה הציוני)
סליחה, מה תפקידך?
נדים עבוד
משרד המשפטים.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני מודיע לך שהוועדה לא עודכנה ובעיניי זה חמור מאוד, אתם עושים דין לעצמכם וזה לא בסדר.
יואל חסון (המחנה הציוני)
אני קצת מתפלא - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
היה דיאלוג בינינו - - - יואל, אל תעזור לי - - -
יואל חסון (המחנה הציוני)
לא, אני עוזר לך.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
לא, אל תעזור לי. אל תעזור לי.
יואל חסון (המחנה הציוני)
שאני מסכים עם היושב ראש, זה לא ייתכן שאתם תקבעו אם אתם יכולים להיות כאן או לא.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אל תעזור לי. היו על זה דיונים עם היועץ המשפטי של הכנסת - - -
יואל חסון (המחנה הציוני)
אתם צריכים לתת תשובות לחברי הכנסת.
נדים עבוד
חבר הכנסת חסון, אני נמצא כאן ואני אתן את התשובות שאני כן יכול לתת.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אז בוא תיתן בבקשה את התשובות בזריזות, מה שאתה יודע לתת.
נדים עבוד
אוקיי. אני לא נשאלתי פה שאלות על מה זה - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אתה לא חייב לענות.
נדים עבוד
לא, אני בכל זאת רוצה להגיד - - -
איציק שמולי (המחנה הציוני)
למה הם עדיין לא מחוץ לחוק? הנה, שאלה.
נדים עבוד
בדיוק, עלתה השאלה למה ארגון להב"ה לא נמצא מחוץ לחוק - - -
קסניה סבטלובה (המחנה הציוני)
גם אתם לא עונים לחברי כנסת כשפונים אליכם בעניין הזה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
בואו ניתן לו להשלים כמה משפטים, גם אני אשתדל להתאפק.
נדים עבוד
לגבי פניות של חברי כנסת, אני לא מכיר את הפניות האלה, אבל אני רוצה להגיד - - -
קסניה סבטלובה (המחנה הציוני)
נשלח לך. שוב פעם.
נדים עבוד
אבל אני רוצה להגיד ככה, משרד המשפטים לא יוזם הליכים של הוצאה מחוץ לחוק, משרד המשפטים הוא גוף שמחווה את דעתו המשפטית על בקשות כאלה. בקשות כאלה מוגשות אלינו כדבר שבשגרה על ידי רשויות הביטחון, שיש להם את כל המידע הרלוונטי, מידע חסוי ומידע לא חסוי ואנחנו מחווים את דעתנו המשפטית אם המידע הזה כן מקים את העילות וכן עולה בקנה אחד עם לשון החוק וכן מאפשר הוצאה מחוץ לחוק.
איציק שמולי (המחנה הציוני)
האמירות של שר הביטחון היו מאוד מאוד ברורות. אז אתם מסכימים לקביעה של שר הביטחון או שאתם מתנגדים לה?
נדים עבוד
אדוני חבר הכנסת, אנחנו לא קיבלנו פניות מרשויות הביטחון, לא קיבלנו פניות מגורמים מדיניים, לא קיבלנו פניות משר הביטחון - - -
יואל חסון (המחנה הציוני)
אתה אומר ששר הביטחון רק הצהיר את זה לתקשורת, הוא לא באמת עשה משהו.
נדים עבוד
אני אומר שאנחנו לא קיבלנו - - - אני שוב אומר, לא קיבלנו פניות מרשויות הביטחון. אנחנו לא יוזמים הליכים כאלה, אנחנו לא מוציאים מחוץ לחוק. מי שמוציא מחוץ לחוק לפי החוק הוא שר הביטחון ופניות כאלה אנחנו מקבלים מרשויות הביטחון שיש להם את כל המידע ואנחנו פשוט מחווים את דעתנו המשפטית.
יואל חסון (המחנה הציוני)
אדוני היושב ראש, תחליט היום ותקרא להוציא את להב"ה מחוץ לחוק וזה יהיה שלב חשוב - - -
קסניה סבטלובה (המחנה הציוני)
איך אתה אומר שאתם לא קיבלתם? יש לי פנייה ב-3.8 - - -
נדים עבוד
לא, אני אומר שאני לא - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני מבקש לשמוע את נציגי המשטרה. אותי בעיקר מטריד התיאור שהיא תיארה כאן, על קפה רולדין. גילוי נאות, אני יושב שם מדי פעם.
מוטי שיף
אני קצין חקירות ממודיעין של מחוז ירושלים. מטבע הדברים אני לא אוכל להיכנס פה כמובן לתיקים ואירועים פרטניים. אני כן יכול להגיד, לפחות אני מדבר בשם משטרת מחוז ירושלים אבל זה קיים בכל מחוזות המשטרה, שיש לנו נוכחות בכל אירוע שמקיימים פעילי להב"ה ואנחנו מטפלים בכל אירוע של הפרת סדר, אלימות, תקיפה או כל עבירה פלילית שנעשית, במידה שנעשית על ידי פעילי להב"ה, כמו גם כל אזרח אחר שמבצע עבירה פלילית. לכל אירוע שאנחנו נקראים אנחנו מגיעים ומטפלים במלוא הרצינות.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אתה מכיר את האירוע הזה מרולדין?
מוטי שיף
גם בדוגמאות שאמרה חברת הכנסת רוזין, מי שעקב אחרי הדוגמאות שהיא נתנה, ברובן היה בסופן העובדה שנחקרו חשודים, חלק מהתיקים, היא אמרה, כבר נמצאים בפרקליטות, זה היא אמרה. גם באירוע של רולדין, אני לא נכנס לתוך התיק, אני כן יכול להגיד שבאותו אירוע שמדובר, באותו תאריך, כן יש חשודים, כן נחקרו חשודים. כמו שאמרתי, קשה לי ואני לא יכול בהרכב של הנוכחים פה בוועדה לפרט מעבר לזה. אני כן יכול להגיד שיש לנו לאורך כל התקופה, גם האחרונה, שעל זה נשאלנו, הרבה מאוד חשודים, הרבה מאוד עצורים. לאו דווקא מארגון להב"ה, כל מי שמבצע עבירה פלילית במדינת ישראל אנחנו מטפלים בו.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
במשפט אחד אני אבקש לקבל התייחסות שלכם על היחס בין חופש הביטוי וחובתכם כמשטרה להבטיח אותו לבין מה קורה כשנעבר הגבול וחופש הביטוי הזה הופך לעבירה פלילית.
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
ועוד שאלה, סליחה, ברשותך, ואין אף עצור עד תום ההליכים? או שאתם משחררים ישר את כולם? זו ההתייחסות שלכם? תענה, אם אפשר, בבקשה.
מוטי שיף
התשובה שלי, אני אומר, אנחנו מתייחסים לעבירות שמבצעים פעילי ארגון להב"ה כמו לכל עבירה שנעשית במדינת ישראל על פי אותם קריטריונים. אנחנו חוקרים אנשים, אנחנו עוצרים ובמקרים המתאימים אנחנו בהחלט הולכים לבית משפט ומבקשים בקשה לעצור אותו עד תום ההליכים ומגישים כתבי אישום.

לגבי חופש הביטוי, אנחנו כפופים ואנחנו משרתים את החוק. ביטויים שנקבעו כבר בחוק ובפסיקה שהם מהווים עבירה פלילית, כמובן שאנחנו אוכפים אותם - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת אבו מערוף, בבקשה.
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
היו מקרים, אני שאלתי, זה שאתם עושים את העבודה שלכם אני מבין וזה מובן מאליו, אבל היו מקרים שהם נעצרו בבית משפט עד תום ההליכים או לא היה אף מקרה כזה, לפי הבקשה שלכם?
מוטי שיף
על איזה אירוע אדוני מדבר?
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
בכלל. כמה אירועים. אתה אמרת שאתם הולכים לבית משפט ויש לכם מקרים שהגשתם כתבי אישום וזה לבית המשפט, אז היו מקרים בפועל שבית המשפט החליט לעצור במעצר עד תום ההליכים או לא? או שהייתה לכם בקשה כזאת, אתם ביקשתם מעצר עד תום הליכים? הייתה לכם בקשה כזאת?
מוטי שיף
אני אומר שוב לאדוני, יש לנו הרבה - - -
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
לא, תענה, היו לכם בקשות כלשהן, לפחות בקשה אחת שביקשתם מישהו ספציפי שייעצר עד תום ההליכים?
מוטי שיף
על איזה אירוע אדוני מדבר?
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
על האירוע - - -
מוטי שיף
אם יש, אדוני, אירוע חמור - - - קודם כל לא בהכרח זה מתקשר לפעיל. אם יש לנו אירוע, תקיפה חמורה, מכל סוג שהוא, אז בוודאי אנחנו מבקשים מהפרקליטות להגיש בקשה למעצר עד תום ההליכים ובית המשפט נעתר או לא נעתר.
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
ואתה חושב, בכל האירועים שהיו וכאן שמעתם עליהם, לא היה אף אירוע כזה שמצדיק מעצר עד תום ההליכים?
מוטי שיף
אני לא אמרתי ש - - - בכל אירוע פרטני - - -
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
אז אני אומר לך, בבקשה, בדקתם כל אירוע פרטני?
מוטי שיף
אני עוד פעם אומר, אני לא יודע על איזה אירוע אדוני מדבר.
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
כנראה שאתה לא שמעת מה חברת הכנסת מיכל רוזין גם הקריאה, כמה אירועים.
יואל חסון (המחנה הציוני)
מה שהיה בבית הקפה.
קסניה סבטלובה (המחנה הציוני)
ברולדין.
מוטי שיף
בבית הקפה, אני לא יודע.
יואל חסון (המחנה הציוני)
אתה לא מכיר את האירוע?
מיכל רוזין (מרצ)
האם זה נכון שמורחקים הנערים הערבים שנפגעים במקום להרחיק את הנערים שפוגעים? זה עולה מכל העדויות, האם זה נכון שעובדי בית הקפה הורחקו הם במקום להרחיק את הפעילים האלימים? זו השאלה כלפי המשטרה, מה אתם עושים להרגיע את הרחובות.
מוטי שיף
אז אני אמרתי קודם, כשגברתי הייתה בחוץ, שאנחנו בנוכחות פה בחדר - - -
מיכל רוזין (מרצ)
גברתי סולקה החוצה, היא לא הייתה בחוץ מרצונה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
הוצאה בהתאם לתקנון.
עיסאווי פריג' (מרצ)
בצלאל, אתה רושם אותי?
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
יש לנו עשר דקות לדיון ואני רוצה גם לתת לאחרים לדבר היום, עם כל הכבוד.
עיסאווי פריג' (מרצ)
מה אחרים? אנחנו - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
לא, יש פה המון ארגונים שבאו, הם מבקשים לדבר ואני רוצה לתת - - -
עיסאווי פריג' (מרצ)
- - -
יואל חסון (המחנה הציוני)
המסקנה של הדיון הזה מאוד ברורה, הוועדה הזאת תחליט היום להוציא מחוץ לחוק - - -
מיכל רוזין (מרצ)
בדיוק.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
יואל, זה ממש בסמכותה.
מיכל רוזין (מרצ)
אנחנו יכולים להמליץ ליועץ המשפטי לממשלה.
יואל חסון (המחנה הציוני)
זה מה שרוב חברי הכנסת החליטו.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חברת הכנסת סבטלובה.
עיסאווי פריג' (מרצ)
- - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
עיסאווי, אנחנו שמחים שבאת - - -
עיסאווי פריג' (מרצ)
אתה מזמין אותם לכאן ואתה אומר לי עשר דקות?
יואל חסון (המחנה הציוני)
צריך למחוק לו את החיוך - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
נציג המשטרה, יש לך עוד מה לומר? אתם רוצים להשלים עוד משהו?
מיכל רוזין (מרצ)
אתה יכול לענות לשאלתי?
עיסאווי פריג' (מרצ)
זה ביזיון - - -
מיכל רוזין (מרצ)
עיסאווי, הוא עונה לשאלתי.
מוטי שיף
מה שאמרתי כשגברתי הייתה בחוץ שאנחנו לא יכולים בנוכחות שקיימת פה באולם לענות על תיקים ספציפיים. אמרנו אמירה כללית - - -
מיכל רוזין (מרצ)
אני שאלתי שאלה כללית, לא ספציפית, יש לי עוד עמוד שלם עם מקרים. שאלתי שאלה כללית, האם המדיניות היא הרחקת הנפגעים במקום הפוגעים?
מוטי שיף
חד משמעית לא. חד משמעית - - -
קסניה סבטלובה (המחנה הציוני)
אבל זה מה שקורה בפועל.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
תודה. קיבלנו תשובה.
עיסאווי פריג' (מרצ)
הממצאים בשטח מוכיחים - - -
מיכל רוזין (מרצ)
שני עמודים מלאים בדוגמאות שבהן הורחקו הערבים ולא היהודים.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
קיבלנו תשובה. חבר הכנסת פריג', אתה לא יכול - - -
עיסאווי פריג' (מרצ)
אתה מזמין ביזיון כזה לכנסת ואתה אומר לי - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
תשמע, אם היית בא בזמן ב-10:00 יכולת לדבר על הביזיון. מי שבא בעשרה ל-11:00 שלא ידבר על ביזיון. כן, חברת הכנסת סבטלובה.
קסניה סבטלובה (המחנה הציוני)
אז קודם כל אני מברכת על הדיון הזה, זה דיון חשוב שבאמת צריך להיערך, רק שמה מפריע לי בו? מפריע לי בו הנוכחות של נציגי להב"ה פה. הם לא צריכים להיות בכנסת, אני פניתי ליושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין בבקשה לא להכניס את בנצי גופשטיין, יו"ר להב"ה, לבניין הכנסת. זה ביזיון של הכנסת, זה ביזיון לדמוקרטיה הישראלית. אפשר לדבר על להב"ה, לא חייבים להזמין אותו לכאן. כמו שגם מדברים על מסיתים אחרים ויש רבים כאלה, לא חייבים להזמין אותם כדי שיחזרו שוב על דברי ההסתה - - -
מיכל רוזין (מרצ)
אנחנו מדברים על טרור בלי להזמין את הטרוריסטים.
קסניה סבטלובה (המחנה הציוני)
על דברי הליבוי, על דברי הטרור שהם מפיצים. אני הייתי בעצמי לא מזמן בשוק מחנה יהודה, הסתובבתי שם ומה אני ראיתי? יהודים וערבים ששומרים על דו קיום. בקושי רב, בעדינות, יושבים שם וככה מנסים לדבר אחד עם השני בשקט, בעדינות, ומי מגיע? חברים מלהב"ה מגיעים.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
מתי היית? אני הייתי שם לאחרונה ובעיקר ראיתי שוק ריק כי אנשים מפחדים לבוא.
קסניה סבטלובה (המחנה הציוני)
חברים מלהב"ה מגיעים, הנוער של להב"ה מגיע. אני צילמתי אותם והעברתי את התמונות למשטרה.
מיכל רוזין (מרצ)
השוק ממש לא ריק, המסעדות מלאות.
קסניה סבטלובה (המחנה הציוני)
- - - איך הם זורעים שנאה, מטילים אימה.
עיסאווי פריג' (מרצ)
- - -
קסניה סבטלובה (המחנה הציוני)
לא, אל תפריע לי עכשיו.
עיסאווי פריג' (מרצ)
אני אפריע, אם צריך אני אדבר.
קסניה סבטלובה (המחנה הציוני)
לא, אל תפריע לי, עיסאווי. אני אומרת שאנחנו לא יכולים - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אתה מפריע לה, עיסאווי.
קסניה סבטלובה (המחנה הציוני)
אני אומרת שאנחנו לא יכולים לאפשר נוכחות של גורמים כאלה, בטח ובטח כשאנחנו מדברים על ארגון שהוא בכלל לא קיים בנוכחות, אין עמותה. למה אתה לא נרשם כעמותה אם אתה ארגון חוקי כמו שאתה טוען?
מיכל רוזין (מרצ)
יש לו עמותות שמקבלות כסף מהמדינה.
קסניה סבטלובה (המחנה הציוני)
יש עמותות אין ספור, אבל הן קשורות אליו ב - - -
מיכל רוזין (מרצ)
שמנצלות קטינים וקטינות - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
מיכל.
קסניה סבטלובה (המחנה הציוני)
אז את זה אני בדיוק ביקשתי ואני אומרת שזו אוזלת ידה של המשטרה ושל משרד המשפטים. אני הפניתי את הפנייה שלי ב-3 באוגוסט וכתבתי גם ליועץ המשפטי לממשלה וגם למשרד המשפטים וגם למשטרת ישראל להוציא את ארגון להב"ה מחוץ לחוק. עד עכשיו לא קיבלנו התייחסות. זה לא דבר שמקובל - - -
קריאה
משרד המשפטים - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
משרד המשפטים ענה לזה, אתה לא צריך לענות. משרד המשפטים ענה.
קסניה סבטלובה (המחנה הציוני)
כמה חודשים צריכים לעבור עד שחבר כנסת מקבל תשובה לפנייה שלו?
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
קסניה, תודה.
קסניה סבטלובה (המחנה הציוני)
וכל הזמן הזה אנחנו רואים שאלה שהם חברים בארגון להב"ה, שבדרך כלל אלה ילדים שמנצלים אותם. אתם לא מבינים מה הולך פה, אלה ילדים שלוקחים אותם ממשפחות מצוקה, שמנצלים אותם ומשסים אותם ומלמדים אותם שנאה, שוטפים להם את המוח - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
תודה. חברת הכנסת סבטלובה, אנחנו מוכרחים לסיים.
קסניה סבטלובה (המחנה הציוני)
ונותנים להם להשתלח בעוברי אורח, באנשים - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חברת הכנסת רחל עזריה, ממש שתי דקות.
קסניה סבטלובה (המחנה הציוני)
אי אפשר שהדבר הזה יימשך. אני דורשת שעכשיו תוציא את בנצי גופשטיין מחוץ לכנסת.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
תודה.
עיסאווי פריג' (מרצ)
בצלאל, אני רוצה - - -
רחל עזריה (כולנו)
רגע, זכות הדיבור אצלי עכשיו. הסיפור הוא מאוד פשוט, מרכז ירושלים הפך להיות מאזור שנעים להסתובב בו לאזור שלא נעים להסתובב בו. אני מדברת עוד הרבה לפני גל הטרור, הסיפור הוא לא זה, הסיפור הוא מה ארגון להב"ה עושה כל יום חמישי בערב במרכז העיר ירושלים. עכשיו אני מדברת כסגנית ראש עיריית ירושלים לשעבר וכירושלמית בהווה. העניין הזה שהפכתם את ירושלים, את מרכז העיר, למקום שלא נעים לאף אחד להסתובב בגלל שמרגישים את השנאה, זה הדבר שאתה צריך לשאול את עצמך וזה הדבר שהמשטרה צריכה - - -
מיכל רוזין (מרצ)
לא רק שלא נעים, רחל - - -
רחל עזריה (כולנו)
שנייה, אני מדברת עכשיו. זה הדבר שהמשטרה צריכה לשאול את עצמה, כי אתם צריכים לשמור על בטחון הציבור ובטחון הציבור זה לא רק אחרי שיש אירוע לדעת לעצור את החשודים ולחקור ולשחרר. בטחון הציבור לדאוג שמרכז ירושלים יהיה מקום נעים ורגוע וזה לא המצב עכשיו.

אתם יודעים מה? אני כבר פגשתי אתכם, את משטרת מרכז העיר ירושלים, בסיפור מאוד דומה בשכונה אחרת, עם אוכלוסייה אחרת ואתם לא נכנסים בסיפור אף פעם עד שהדברים לא מתפוצצים. מבחינתכם אתם כאילו מנהלים את הסיטואציה, מנהלים את הסיטואציה המורכבת ואתם באים לפה לדיון ואומרים 'אנחנו לא יכולים לומר' ו'כן יכולים לומר', אבל גם זה הולך להתפוצץ ואז אתם לא תוכלו לומר שום דבר.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
תודה.
רחל עזריה (כולנו)
אני נאבקתי ופגשתי את אותם אנשים במאבק נגד הדרת נשים. אתם לא רציתם להיכנס לשכונות החרדיות כי פחדתם, כי לא רציתם להתעסק עם האנשים שמורכב לכם משפטית להתעסק איתם. זה המצב פה ויש פה סיטואציה מורכבת, אבל אם אתם לא תטפלו בזה זה הולך להתפוצץ לכולנו בפרצוף. מרכז העיר ירושלים, אנחנו מתמודדים עם אוכלוסיות מגוונות וזה תמיד מורכב - - -
מיכל רוזין (מרצ)
רחל, מה עושה עיריית ירושלים? היית סגנית ראש העיר, מה עושה ראש העיר?
רחל עזריה (כולנו)
אם אתם לא תטפלו בזה זה עניין - - -
מיכל רוזין (מרצ)
מה עושה ראש העיר ירושלים נגדם? מה ראש העיר ירושלים עושה נגד האלימות - - -
רחל עזריה (כולנו)
- - -אם אתם לא תטפלו בזה, אתם תמצאו את עצמכם בבג"צים על העניין הזה. תודה.
מיכל רוזין (מרצ)
מה ראש העיר ירושלים עושה כדי למנוע את האלימות הזאת? מה ראש העיר ירושלים עושה כדי להפסיק את המסורת - - -
רחל עזריה (כולנו)
אני לא פה בתפקיד סגנית ראש העיר. אם את רוצה לדעת, ה - - -
מיכל רוזין (מרצ)
מה עושה ראש העיר ירושלים?
רחל עזריה (כולנו)
את לא רוצה - - -
מיכל רוזין (מרצ)
הוא צריך להגיע לפה, הוא צריך להביא לפה נציגים כדי לתת תשובות מה העירייה עושה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חברת הכנסת רוזין - - -
רחל עזריה (כולנו)
עכשיו את עושה פופוליזם זול ואת לא מוכנה בכלל לקבל תשובות.
מיכל רוזין (מרצ)
זה לא פופוליזם, יש פניות רבות לעירייה - - -
רחל עזריה (כולנו)
אין בעיה - - -
עיסאווי פריג' (מרצ)
אתה מבזה את המקום הזה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני מבקש, עיסאווי - - -
עיסאווי פריג' (מרצ)
אתה - - - ואתה שותף לזה ש - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני מבקש לתת - - -
יואל חסון (המחנה הציוני)
בואו נגיע להצעת החלטה. מספיק.
קסניה סבטלובה (המחנה הציוני)
די, די.
עיסאווי פריג' (מרצ)
לא די, אני אגיד את זה, שהוא ישמע אותה.
יואל חסון (המחנה הציוני)
בואו נגיע להצעת החלטה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני רוצה לתת, בבקשה, לשני נציגי ציבור לדבר.
מיכל רוזין (מרצ)
אנחנו רוצים להציע בשם רוב חברי הכנסת הצעת החלטה, להמליץ ליועץ המשפטי לממשלה להוציא את הארגון מחוץ לחוק.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
מיכל, אני אוציא אותך שוב.
עיסאווי פריג' (מרצ)
תראה איזה חיוך. תראה איזה חיוך ממזרי.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
עיסאווי, אני קורא אותך לסדר פעם ראשונה.
מיכל רוזין (מרצ)
זה מה שנקרא הטלת אימה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני מבקש לתת עכשיו למיכל אמזלג - - -
קסניה סבטלובה (המחנה הציוני)
זה נקרא הטלת אימה, זה להטיל אימה, לא בכנסת.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
קסניה, את דיברת, זה לא יפה.
עיסאווי פריג' (מרצ)
- - -אתה מאיים עלינו? באמת.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת פריג', אני אוציא אותך.
עיסאווי פריג' (מרצ)
מה זה? אני לא - - - להערות שלך. את ההערות שלך תגידי לאיש הזה.
יואל חסון (המחנה הציוני)
אבל די לצעוק.
עיסאווי פריג' (מרצ)
האיש הרע - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת פריג', אני קורא אותך לסדר פעם שנייה. בואי תשבי רגע ליד המיקרופון, תנסי בבקשה ממש בדקה-שתיים קצר קצר. היא צריכה לדבר. רק בקצרה, בבקשה? כי אנחנו צריכים לסכם את הדיון.
מיכל אמזלג
שלום, אני מיכל אמזלג, אני תלמידה בבית הספר הדו לשוני. בית הספר שלי לפני בערך שנה הוצת על ידי פעילים בארגון להב"ה. אני מרגישה שהארגון הזה לא סיכן אותנו בפעם הראשונה, בפעם הזאת, אני מרגישה את זה כירושלמית כל יום כמעט, כשאני מסתובבת באזור הזה, יש פה קהילות מאורגנות שאחראיות על לעשות פחד - - -
מיכל רוזין (מרצ)
תקשיב לה. אתה צריך להקשיב לה.
עיסאווי פריג' (מרצ)
מעניין אותו בכלל?
מיכל אמזלג
להפחיד ולהסית נגדי ונגד חברים שלי ונגד הקיום שלנו, הקיום המשותף של בית הספר שלי והחברוּת שלנו ואני מרגישה שאין מקום שארגון כזה יהיה חוקי.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
תודה רבה. חבר'ה, לא מוחאים כפיים בדיון - - -
מיכל רוזין (מרצ)
זה היה יותר חשוב מהכול. הילדה הזאת הייתה יותר חשובה מכולנו.
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
מיכל, למה עיכבו לך את הכניסה לכנסת?
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
תודה רבה. יוסי סעידוב, דובר ארגון תג מאיר.
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
לא, זה חשוב.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני מבקש ממש קצר, כי אנחנו צריכים לסיים את הדיון.
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
בקושי הכניסו אותה.
יוסי סעידוב
תודה. תג מאיר זו קואליציה של ארגונים שפועלת בשם ערכי היהדות ולא בשם ערכים מעוותים ומסולפים כמו שארגון להב"ה פועל בהם. אנחנו מאמינים שהשמירה על זכויות המיעוט היא חלק מהותי בעם ישראל, גם בגלל היותנו מיעוט, גם בגלל שאנחנו מצווים על כך בתורה לפחות 36 פעמים. העובדה שלהב"ה פועלת ברחובות ירושלים וברחובות ערים נוספות היא חלק ממערך שלם של רוח גבית לטרור יהודי שלצערנו מערכות האכיפה בישראל נותנות. צריך לזכור שרק אתמול אמר שר הביטחון שאנחנו יודעים מי הם הרוצחים של בני משפחת דוואבשה, אך הם לא עומדים לדין, רבנים שכותבים ספרים המעודדים הריגת לא יהודים חפים מפשע מסתובבים חופשי וממשיכים להפיץ את משנתם, אנשים יהודים שמכים ערבים חפים מפשע ברחובות ירושלים וברחובות ישראל לא נחקרים ולא מועמדים לדין. הפעילות של להב"ה היא פעילות שטח קיצונית שמקבלת את רוח המפקד מלמעלה. אנחנו קוראים לרשויות האכיפה בישראל לטפל, לשמור על החוק, לשמור על אזרחי ישראל ולהפסיק את ההשתוללות הזאת שכבר הביאה לשני מסעות רצח.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
תודה. מר גופשטיין, זכות התגובה.
קריאה
רגע, מה איתנו?
מיכל רוזין (מרצ)
סליחה, סליחה, יש פה ארגונים שנרשמו לפני שבועיים והוא הגיע רק היום, באמת.
איציק שמולי (המחנה הציוני)
זה לא יהיה. זה לא יהיה.
מיכל רוזין (מרצ)
מה לעשות, תצטרכו לשמוע את כל הארגונים - - -
איציק שמולי (המחנה הציוני)
זה לא יהיה הדבר הזה. זה לא יהיה, הוא לא ידבר.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני אוציא - - -
איציק שמולי (המחנה הציוני)
הוא לא ידבר.
מיכל רוזין (מרצ)
אנחנו לא ניתן לו לדבר.
איציק שמולי (המחנה הציוני)
הוא לא ידבר. אתה לא תדבר פה - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת פריג' - - -
מיכל רוזין (מרצ)
אנחנו לא ניתן לו פה לדבר. אתה טרוריסט, גזען, אלים, ואנחנו לא ניתן לך לדבר. אתה יכול להגיד עד מחר - - -
איציק שמולי (המחנה הציוני)
אתה יכול לצאת החוצה, אתה לא מדבר. החוצה. אתה לא יכול לדבר.
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
החוצה. החוצה.
מיכל רוזין (מרצ)
אתה לא תדבר פה. הדמוקרטיה צריכה להגן על עצמה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
- - - פעם ראשונה - - -
מיכל רוזין (מרצ)
אתה פושע שצריך להיות בכלא. אתה פושע, אתה צריך לשבת בכלא.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת שמולי, פעם שנייה. חבר הכנסת שמולי, פעם שלישית. תוציא אותם.
קסניה סבטלובה (המחנה הציוני)
לא ניתן לגזען לדבר.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אי אפשר לנהל דיון ככה. קראתי, אתם לא שומעים.
קסניה סבטלובה (המחנה הציוני)
לא ניתן לגזען לדבר. לא ניתן ל - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת פריג', זה לא בסדר, אתה - - - אנחנו נלך - - - זה לא בסדר, בלי אלימות. בלי אלימות.
עיסאווי פריג' (מרצ)
אתה שותף לזה, אתה גם - - -

(חבר הכנסת יואל חסון יוצא ממליאת הוועדה)

(חבר הכנסת עיסאווי פריג' יוצא ממליאת הוועדה)
קסניה סבטלובה (המחנה הציוני)
אני מבקשת מכל הקהל לצאת החוצה, להחרים את להב"ה. מחרימים את להב"ה עכשיו.
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
אין במה לניאונאצים. אין במה לגזענים. אין במה לחלאת בני אדם. אין במה לנאצים כאן בכנסת. אין במה לנאצים בכנסת.
קסניה סבטלובה (המחנה הציוני)
החוצה, שידבר עם עצמו ועם סמוטריץ'. אין לנו מקום לדבר איתו.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני אתן לדבר למי - - -
איציק שמולי (המחנה הציוני)
מה קורה לך? אתה לא יכול לתת לו לדבר.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
מיכל, אתם דיברתם פה, מיכל 90% מהדיון - - -
מיכל רוזין (מרצ)
- - - הגיעו לוועדה ולא נתנו להם לדבר. עשרה ארגונים שלא - - -
רחל עזריה (כולנו)
אם אתה לא יכול לנהל את הוועדה הזו אז אל תנהל את הישיבה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
מיכל, תצאי בבקשה.

(חברת הכנסת מיכל רוזין יוצאת ממליאת הוועדה)
איציק שמולי (המחנה הציוני)
אתה לא יכול לדבר.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
איציק, היה כאן דיון - - -
איציק שמולי (המחנה הציוני)
בצלאל, מה קרה לך?
קסניה סבטלובה (המחנה הציוני)
כל הציבור, אני מבקשת שתצאו ותחרימו את להב"ה. אין פה שום מקום ללהב"ה לדבר. אין לך שום מקום ללהב"ה לדבר - - - אתה גזען.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
קסניה, אל תתחילו לנהל את הדיון. תצאו החוצה, בבקשה.
קסניה סבטלובה (המחנה הציוני)
אין לו זכות דיבור.
קסניה סבטלובה (המחנה הציוני)
אין לך זכות דיבור. אנחנו לא נשב ביחד - - -
רחל עזריה (כולנו)
כנראה שלחבר הכנסת שיושב - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
תצאו החוצה, בבקשה. קסניה, תצאו בבקשה החוצה.
קסניה סבטלובה (המחנה הציוני)
אנחנו לא נשב ביחד עם - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
כן. תצאו החוצה. אל תתחילו לנהל את הדיון. יש לי עוד דקה לדיון.
תמר זנדברג (מרצ)
כשמוזמן קורא לחבר כנסת מחבל ועדיין הוא יושב פה - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני אשמע שמישהו קורא לחבר כנסת מחבל הוא ייצא מכאן באותו רגע - - -
תמר זנדברג (מרצ)
ואתה יושב פה ונותן לזה לגיטימציה. מה זה אם אני אשמע? הוא צועק את זה. הוא לא לוחש.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אם אני אשמע שמישהו קורא - - - אם אני אשמע ש - - -
איציק שמולי (המחנה הציוני)
הוא צריך לצאת החוצה, הוא לא יכול לדבר.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
יש פה דיון שבמשך שעה התנהל בכיוון אחד.
תמר זנדברג (מרצ)
הוא לא יכול לקרוא לחבר כנסת - - -
איציק שמולי (המחנה הציוני)
הוא לא יכול לדבר.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אין שום לגיטימציה לא לתת למישהו לשמוע. סדרנים, תשליטו כאן סדר, אני רוצה לגמור את הדיון. תוציאו החוצה מי שצריך לצאת החוצה.
איציק שמולי (המחנה הציוני)
הוא לא יכול לדבר.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חברים, מי שעכשיו יתפרע ייצא החוצה.
איציק שמולי (המחנה הציוני)
הוא לא יכול לדבר. בצלאל, מה קורה - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
איציק, קראתי אותך פעמיים.
איציק שמולי (המחנה הציוני)
זה לא משנה. הוא לא יכול לדבר. מה קורה לך? הוא קרא לחבר כנסת מחבל, אתה שומע את זה?
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אם אני אשמע שהוא קרא לחבר כנסת מחבל - - -
איציק שמולי (המחנה הציוני)
הוא אמר את זה הרגע.
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
הוא לא ידבר.
איציק שמולי (המחנה הציוני)
מה קורה לך? מה, אתה נורמלי?
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני - - - לשמוע.
רחל עזריה (כולנו)
לשמוע מוזמן קורא לחבר כנסת מחבל?
איציק שמולי (המחנה הציוני)
זה לא יכול להיות, פשוט לא יכול להיות - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
- - - למוזמן לומר - - -
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
בצלאל, אתה לא מבין - - -
איציק שמולי (המחנה הציוני)
הוא לא ידבר.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אין דבר כזה. אין דבר כזה במדינה דמוקרטית.
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
יש דבר כזה, במצב הזה יש דבר כזה, אסור לו לדבר.
איציק שמולי (המחנה הציוני)
אם הוא אומר לחבר כנסת מחבל הוא לא ידבר.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
ואני אלחם כדי שהוא ידבר.
עבדאללה אבו מערוף (הרשימה המשותפת)
אנחנו לא שמה.
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
הוא כינה חבר כנסת מחבל.
קריאה
הוא גם לא הכחיש.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
יואל, תצא החוצה.
איציק שמולי (המחנה הציוני)
הוא לא יכול לדבר.
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
הוא לא ידבר.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
רחל, אני קורא אותך לסדר פעם ראשונה.
רחל עזריה (כולנו)
אתה - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
פעם שנייה. תמר, אני קורא אותך לסדר פעם שלישית. צאי בבקשה.
תמר זנדברג (מרצ)
- - - לחבר כנסת מחבל? אני שואלת אותך.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
לא - - -
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
הוא לא ידבר, סמוטריץ'.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
לא באלימות.

(חברת הכנסת תמר זנדברג יוצאת ממליאת הוועדה)
איציק שמולי (המחנה הציוני)
זה פשוט לא יאומן מה שקורה פה.
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
הוא לא ידבר. הוא אמר 'מחבל', הוא כינה חבר כנסת 'מחבל'.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אם אני אשמע אותו מכנה מחבל הוא יעוף החוצה באותה שנייה.
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
הוא אמר מחבל.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
נכון לרגע זה.
רחל עזריה (כולנו)
אז תבדוק בהקלטה ואתה תראה את זה.
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
הוא אמר מחבל.
רחל עזריה (כולנו)
תבדוק בהקלטות.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
נכון לרגע זה הוא קיבל רשות דיבור והוא ידבר.
רחל עזריה (כולנו)
בצלאל, כבוד היו"ר, זה כבוד הבית שלנו. זה כבוד הבית הזה.
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
הוא לא ידבר.
רחל עזריה (כולנו)
- - - מאורח לדבר ככה - - - אז אני מבקשת - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
מי שלא רוצה לשמוע מוזמן - - -
רחל עזריה (כולנו)
אבל זה לא עניין של לא רוצה לשמוע. לא. סליחה - - -
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
אחרי שהוא כינה חבר כנסת מחבל הוא לא ידבר.
רחל עזריה (כולנו)
כשאתה אמרת דברים הרבה יותר עדינים על נשים אתה התנצלת, אז שיתנצל.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
יכול להיות שהוא יתנצל, תנו לו לדבר.
רחל עזריה (כולנו)
אז אני מבקשת שהתנאי יהיה שהוא יתנצל.
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
תבקש ממנו שיתנצל. שאלת אותו אם הוא אמר. תשאל אותו אם הוא אמר, אם הוא כינה אותו מחבל.
רחל עזריה (כולנו)
אתה לא יכול לתת לאורח לבוא ולהתייחס ככה לחברי כנסת. אתה לא יכול.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני מבקש - - -
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
אבל תשאל אותו.
רחל עזריה (כולנו)
שיתנצל. קודם כל שיתנצל.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
רחל, אני קורא אותך לסדר פעם שנייה.
רחל עזריה (כולנו)
תפסיק עם זה כבר. קודם כל שיתנצל. אף אחד - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני מכיר את הטקטיקה הזאת.
רחל עזריה (כולנו)
סליחה, אף יו"ר - - - אין פה טקטיקה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
רחל, אני קורא אותך לסדר פעם שלישית.
רחל עזריה (כולנו)
אף יו"ר ועדה לא מאפשר לאורח לדבר ככה לח"כ.

(חברת הכנסת רחל עזריה יוצאת ממליאת הוועדה)
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני לא שמעתי אותו מדבר, כי אתם צועקים.
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
אבל אתה יכול לשאול אותו.
דב חנין (הרשימה המשותפת)
אני מייעץ לך לבדוק את הפרוטוקול - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
מר גופשטיין, יש לך שתי דקות לדבר.
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
אבל תשאל אותו אם הוא כינה אותו מחבל.
איציק שמולי (המחנה הציוני)
היושב ראש, אתה איבדת שליטה על הדיון הזה והדיון הזה לא יכול להמשיך להתקיים.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת בהלול - - -
איציק שמולי (המחנה הציוני)
וזה הכול.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
איציק - - -
איציק שמולי (המחנה הציוני)
הוא לא יכול לדבר פה.
דב חנין (הרשימה המשותפת)
יש דברים שלא נאמרים בכנסת. יש מסגרת שהיא לא רק הכבוד - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת חנין, אתה לא יכול לבוא בדקה האחרונה של הדיון ואז לנהל את הדיון. תבוא בזמן, אם זה אכפת לך באמת תבוא בזמן.
דב חנין (הרשימה המשותפת)
אני אבוא בזמן שאני רוצה ואני אדבר מתי שאני רוצה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אז זה לא מעניין אותך. אני צריך לסיים את הדיון - - -
איציק שמולי (המחנה הציוני)
גם לראאד סאלח היית נותן לדבר פה? היית נותן לו לדבר פה?
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת איציק שמולי, אם היה דיון - - -
איציק שמולי (המחנה הציוני)
לטרוריסט אחר, מהצד הערבי, היית נותן לדבר פה? על מה אתה מדבר?
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
איציק, אם היה דיון - - -
איציק שמולי (המחנה הציוני)
בשם חופש הביטוי?
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
איציק, אם היה כאן דיון בעניינו של אדם ספציפי ובמשך שעה כולם היו תוקפים אותו, הייתי בוודאי נותן לו להשמיע את דברו, נקודה.
איציק שמולי (המחנה הציוני)
הוא לא היה צריך להיות פה.
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
אבל תשאל אותו - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
זוהיר, אני לא - - -
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
אם הוא כינה אותו מחבל.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת בהלול, אני לא מוכן לזה.
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
סמוטריץ', תשאל אותו. תשאל אותו, שיתנצל.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני לא מוכן לזה.
זוהיר בהלול (המחנה הציוני)
אבל תשאל אותו.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
מר גופשטיין, בבקשה.
בן ציון גופשטיין
תודה. יושבים פה חברי כנסת שצעקו עליי נאצי, צעקו עליי דאעש, צעקו עליי טרוריסט, אותם חברי כנסת שאמרו שהם מגנים רצח אזרחים, כלומר שהם לא מגנים רצח חיילים. והם מדברים איתי על דמוקרטיה, מנסים לסתום לי את הפיות. הם יוצאים ואני שמח שהם יוצאים, יכול להיות שהם צריכים בכלל - - -
איציק שמולי (המחנה הציוני)
אנחנו לא ניתן לך את התענוג הזה, אנחנו לא נצא מפה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
לא, אתה לא תגיד דברים כאלה. איציק, לא להפריע לו, אני רוצה לסיים את הדיון.
איציק שמולי (המחנה הציוני)
אנחנו לא ניתן לך את התענוג הזה. אתה צריך להתבייש.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת שמולי, אני רוצה לסיים את הדיון.
איציק שמולי (המחנה הציוני)
אתה צריך להתבייש שאתה מדבר ככה. דאעש עם כיפה על הראש, זה הכול. זה הכול הסוואה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת שמולי, אני קורא אותך לסדר פעם שלישית.
איציק שמולי (המחנה הציוני)
הכול הסוואה. מה תעשה? תשלח את המשטרות צניעות שלך?
בן ציון גופשטיין
יש לך חברת כנסת שמשווה את היהודים לנאצים ואתה לא נותן לדבר - - -
יואל חסון (המחנה הציוני)
אדוני היושב ראש - - -
בן ציון גופשטיין
ואתה לה נותן לדבר.
יואל חסון (המחנה הציוני)
אדוני היושב ראש, אתה לא יכול ל - - -

(חבר הכנסת איציק שמולי יוצא ממליאת הוועדה)
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
מר גופשטיין, אתה לא מדבר איתו, אתה מדבר עם הוועדה.
יואל חסון (המחנה הציוני)
אדוני היושב ראש, אתה לא יכול להרחיק אותי מההצבעה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
יואל, אני ביקשתי ממך לא - - -
יואל חסון (המחנה הציוני)
רגע, מההצבעה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אם תהיה הצבעה אתם תהיו.
יואל חסון (המחנה הציוני)
מתי תהיה הצבעה?
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת חסון, תצא החוצה, בבקשה.
יואל חסון (המחנה הציוני)
טוב, די, התקררתי.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
תצא החוצה בבקשה.
יואל חסון (המחנה הציוני)
התקררתי. אתה מוציא אותי ולא אותו?
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת חסון - - -
יואל חסון (המחנה הציוני)
זה נראה לך הגיוני?
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת חסון, אתה פופוליסט, תצא החוצה בבקשה.
יואל חסון (המחנה הציוני)
זה נראה לך הגיוני שהוא יהיה פה ואני לא אהיה פה?
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת חסון, יש תקנון, אני לא מבין את זה. איך נתנו לך לנהל את הדיון הזה בכלל?

(חבר הכנסת יואל חסון יוצא ממליאת הוועדה)
בן ציון גופשטיין
אני רוצה לעצם העניין - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
לא, אני סוגר את הדיון.
רויטל סויד (המחנה הציוני)
לא, אני רוצה לדבר, סליחה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
תבואי בזמן, אל תבואי לדבר אחרי שהדיון נסגר ב-11:00 ותבקשי לדבר.
רויטל סויד (המחנה הציוני)
אתה הוצאת את כל חברי - - -
בן ציון גופשטיין
אני לא יודע - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
יש פה עכשיו דיון אחר.
רויטל סויד (המחנה הציוני)
הוצאת את כל חברי הכנסת, נאמרו פה דברים קשים - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני באמת לא רוצה להוציא - - -
קריאה
היא יו"ר השדולה למאבק בגזענות, סליחה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני מבקש לסגור את הדיון ולסכם.
רויטל סויד (המחנה הציוני)
אני מבקשת ממך, לאור העובדה שכל חברי הכנסת סולקו - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
את מבקשת לדבר, תבואי בשעה שהדיון מתחיל. אל תבואי בשעה 11:10 כשאנחנו כבר בדיון השני.
רויטל סויד (המחנה הציוני)
סליחה, סמוטריץ', כולנו מגיעים לכל הדיונים האלה בזמן שאנחנו יכולים אחרי דיונים בוועדות שמתקיימות. הוצאת את כל חברי הכנסת, אני - - -
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני לא הוצאתי, אני הוצאתי חברי כנסת שלא נתנו לנהל דיון.
רויטל סויד (המחנה הציוני)
אתה הוצאת את כל חברי הכנסת, אני מבקשת תרבות דיון, עם תרבות דיבור - - -
בן ציון גופשטיין
אני מדבר.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אני מבקש עכשיו לתת למר גופשטיין לדבר.
רויטל סויד (המחנה הציוני)
אני אתן לו לדבר.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
את לא נותנת לו לדבר.
רויטל סויד (המחנה הציוני)
אני אתן לו לדבר ואני מבקשת ממך לדבר גם.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
כן.
בן ציון גופשטיין
אני חושב שאנחנו לא חיים באותה מדינה. מי שמפחד פה במדינה, מי שמפחד בירושלים, מי שנרצח פה יום יום, מי שמקבל פה אבנים ושורפים תחנות שלו זה יהודים, לא ערבים. ערבים לא מפחדים להסתובב פה ברחובות. מה שאנחנו נמצאים בכיכר ציון, אנחנו שומרים על הבנות ואני חושב שזה התפקיד של הכנסת. גם חבר הכנסת חסון, אני בטוח שהוא לא רוצה שהבת שלו תצא עם ערבי, הוא לא גזעני, כי זו היהדות וזה מה שאנחנו עושים וזה מה שאנחנו דואגים.

אנחנו בליווי צמוד של המשטרה, לא עברנו על שום חוק, הם מחכים לרגע שאני אעבור על החוק בשביל שיעצרו אותי, אני לא עובר על שום חוק. אני אומר דברים מעצבנים, דברים שחברי הכנסת פה מפחדים לשמוע, אבל ברוך ה' האהדה שלנו בציבור גוברת והם יודעים את זה ומזה הם מפחדים.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
משפט סיכום בבקשה, מר גופשטיין.
בן ציון גופשטיין
הם מפחדים שאני אהיה פה בכנסת ושהם לא יהיו פה.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
תודה רבה. איפה נציגי המשטרה?
קריאה
עזבו.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
עזבו. אז קודם כל אני מבקש לומר לפרוטוקול שזה חמור מאוד שהם יצאו. אני מבקש בהודעת הסיכום לקרוא למשטרת ישראל - - -
יואל הדר
חבר הכנסת, אדוני היושב ראש, אני פה הנציג של המשרד לבטחון פנים.
היו"ר בצלאל סמוטריץ'
אתה הנציג של המשרד לבטחון פנים. אני מבקש - - - היו כאן קציני משטרה מכובדים שהיו בתחילת הדיון והם צריכים לשמוע גם את סופו וגם משרד המשפטים. אני מבקש לקרוא למשטרה, אני מניח שהדברים הם ברורים מאליהם, לאכוף את החוק ולמצות את הדין עם כל מי שעובר על החוק, קלה כבחמורה, ובמקביל לאפשר את מה שהוא נשמת אפה של הדמוקרטיה וזה חופש הביטוי. אני משוכנע שמשטרת ישראל יודעת לערוך את האיזון הזה. איפה שהיא לא יודעת, אז אנחנו צריכים לפקח עליה ובתי המשפט מפקחים עליה ואני סמוך ובטוח שאזרחי מדינת ישראל כולם יוכלו לחיות במדינת ישראל ובירושלים בשקט ובשלווה.

תודה רבה, הדיון נחתם.

הישיבה ננעלה בשעה 11:10.

קוד המקור של הנתונים