ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 17/09/2015

החלטת הממשלה לפעול להפרטת בית הספר המרכזי למלונאות בע"מ (תדמור)

פרוטוקול

 
הכנסת העשרים

מושב ראשון

פרוטוקול מס' 76

מישיבת ועדת הכספים

יום חמישי, ד' בתשרי התשע"ו (17 בספטמבר 2015), שעה 14:45
סדר היום
החלטת הממשלה לפעול להפרטת בית הספר המרכזי למלונאות בע"מ (תדמור)
נכחו
חברי הוועדה: משה גפני – היו"ר

מכלוף מיקי זוהר

אורלי לוי אבקסיס

בצלאל סמוטריץ'

נורית קורן

מיקי רוזנטל
מוזמנים
עובד קדמי - עו"ד, היועץ המשפטי, משרד התיירות

ליאור פרבר - יועץ שר התיירות

איתמר אליצור - עוזר מנכ"ל משרד התיירות

שולי אייל - מנהל אגף להכשרה מקצועית ופיתוח כוח אדם, משרד הכלכלה

משה כץ - ממונה פיקוח ומפקח ארצי למלונאות, משרד הכלכלה

אסף וסרצוג - רפרנט תקשורת ותיירות, אגף התקציבים, משרד האוצר

מאיר שמרה - משנה למנהל רשות החברות הממשלתיות

אורן מוסט - יו"ר דירקטוריון תדמור, בית הספר המרכזי למלונאות בע"מ

צביקה שפיס - מנכ"ל תדמור, בית הספר המרכזי למלונאות בע"מ

גיל אשל - חשב תדמור, בית הספר המרכזי למלונאות בע"מ

פרוספר ביטון - מנהל רכש, תדמור, בית הספר המרכזי למלונאות בע"מ

אלישבע דדון - יו"ר ועד עובדי תדמור, בית הספר המרכזי למלונאות בע"מ

מאיר רייז - ועד עובדי תדמור, בית הספר המרכזי למלונאות בע"מ

גלילה הורנשטיין - עו"ד, מייצגת את עובדי תדמור, בית הספר המרכזי למלונאות בע"מ
ייעוץ משפטי
שגית אפיק
מנהל הוועדה
טמיר כהן
רישום פרלמנטרי
אהובה שרון, חבר המתרגמים

החלטת הממשלה לפעול להפרטת בית הספר המרכזי למלונאות בע"מ (תדמור(
היו"ר משה גפני
אני פותח את ישיבת ועדת הכספים. על סדר היום החלטת הממשלה לפעול להפרטת בית הספר המרכזי למלונאות בע"מ (תדמור(.

אני מבקש להגיד לחברים שקיבלתי מכתב ממאיר שמרה, המשנה למנהל הרשות, בו הוא מדבר על השקעה מידית של מיליארד ו-300 מיליון שקלים לצורך כיסוי ההתחייבויות. רבותיי, עכשיו אנחנו דנים באנשים רגילים שאין להם לובי כזה חזק.
מיקי רוזנטל
יש להם. חברי הוועדה.
היו"ר משה גפני
לא משנה, אבל אין להם לובי כמו שצריך. אני שוחחתי עם מאיר שמרה לגבי העניין הזה ואמרתי לו שהם רוצים לפי סדר היום, יושבים שם ורוצים שקודם כל יתכנס הדירקטוריון או המועצה של חברת תדמור ולאחר מכן יובא לאישור ועדת הכספים וכל הדברים האלה. לא מקובל עלי כל הדבר הזה. קודם העובדים צריכים לקבל את הכסף. אני מיד הולך לאיומים. אם הם לא יקבלו את הכסף, אל תביאו לכאן בקשות להפרטה, אל תביאו לא את יפו ולא את נתיבי אילון. שום דבר. אל תביאו כלום. לא יכול להיות דבר כזה. יש כסף. הכסף הזה מיועד לעובדים. צריכים לקבל החלטה והם אמרו שב-21 לחודש יושבת המועצה, אמרו שלא יקבלו החלטה, יקבלו החלטה יותר מאוחר, הנושא יובא לוועדת הכספים, הכול בסדר, אבל קודם כל אני מבקש להעביר את הכסף. לא תעבירו את הכסף, אני, בניגוד לסעיף הקודם, כאן אני יודע להפעיל כוח כי כאן מדובר בקבוצת עובדים שאין להם יכולת שמישהו יכול להתמודד עבורם. אנחנו נתמודד עבורם.

אני מבקש להעביר את הכסף לפני החגים. ביקשתי להעביר לפני ראש השנה. מאיר, אתה נמצא כאן ולכן אני מדבר אתך כי אתך גם דיברתי בטלפון. אתה גם כתבת לי שמעבירים את המיליון ו-300 אחרי המכתבים. אנחנו מבקשים להעביר את זכויות העובדים לפני יום כיפור. מבקשים להעביר את זה. לא יכול להיות שעובדים, שישים עובדים שיישארו בעניין הזה כך. יש לי הרבה מה לומר בעניין. מה פתאום הפריטו את זה? זה היה מקום מצוין, היה מקום שהיה לו כסף, מודיעים גם היום שאין הפסדים.
מיקי רוזנטל
אפשר גם להגיד שעשיתם טעות. לא נורא.
היו"ר משה גפני
היה מקום בלי הפסדים. למה לעשות את זה? אני לא נכנס עכשיו בדיון הזה לכל הדברים בהם נצטרך לדון עת זה יבוא לוועדת הכספים ואנחנו כנראה נצטרך לקבל החלטות. אני מבקש להעביר את הכסף ועכשיו.
מאיר שמרה
אכן שוחחת אתי ואכן הייתה בינינו התכתבות. קודם כל, אני רוצה להגיד בפתיח, אם יורשה לי, שגם לי הנושא של עובדים מאוד חשוב, בלי ציניות, וקבלו את זה. למרות שאני עובד משרד האוצר ואפילו עובד ותיק, אני דווקא באוריינטציה של ארגוני עובדים.
היו"ר משה גפני
הוא המשנה למנהל רשות החברות.
מאיר שמרה
לא מדובר כאן בהפרטה במובן של הפרטה שהמדינה מוכרת נכסים ומתעשרת אלא מדובר כאן בהכנסה של גוף, אם ייכנס בכלל, שכל הכספים שהוא יביא, ייכנסו לטובת תדמור, לשיפוץ המבנה, לשכלול הפעילות ולהכנסת עבודה נוספת לטובת העובדים ולטובת החברה.
אורלי לוי אבקסיס
מה עם הכספים שמוחזקים באוצר בגין המכירות?
היו"ר משה גפני
רגע.
מאיר שמרה
אמנם שמעתי שהיו ריקושטים כאלה בדיון הקודם. לא הייתי כאן אבל אמרו לי כל מיני דברים כמו האוצר לקח כסף וכולי. אני לא כל כך מכיר את זה למרות שאני די הרבה שנים במערכת הזאת. מי שיודע להגיד את זה, שיצהיר את זה לפרוטוקול, יבורך. אני לא מכיר דברים כאלה. על פני הדברים אני יכול להגיד שהתקיים דיון.
אורלי לוי אבקסיס
אתה היית מעורב בנושא של מכירת הקרקע היכן שהייתה הפנימיה של תדמור?
מאיר שמרה
מה זה הייתי מעורב? מה זה נקרא הייתי מעורב?
אורלי לוי אבקסיס
לא יודעת. היית חלק מזה? אתה שאלת את השאלות? לא ראית שהשמאי נתן שם הערכה בחסר?
מאיר שמרה
לא, לא ראיתי.
אורלי לוי אבקסיס
שאחרי כמה חודשים מכרו את זה בפי כמה לאדם אחר?
היו"ר משה גפני
אורלי, אנחנו חוטאים למטרה. דיברנו על העניין הזה. אנחנו חוטאים למטרה. אני מבקש למקד את הדיון הזה רק בנושא הזה של זכויות עובדים. את צודקת, זה היה בדיון הקודם וזה יהיה גם בדיון אחרי כן בנושא הזה. אני רוצה את הנושא הזה, את הדבר הכי פשוט, לדון בו. הכסף הזה נמצא ואנחנו מבקשים להעביר אותו לעובדים.
מאיר שמרה
אני אומר שוב. יש החלטת ממשלה בהקשר הזה של חמישה מיליון שקלים כמסגרת שתהיה בעיתוי מסוים. בדיון שהיה בלשכת שר התיירות והשתתפו בה כל המנכ"לים, ארבעה מנכ"לים, שמעורבים בתהליך הזה, סוכם ששלושה משרדים ישימו כל אחד את חלקו כרגע כדי לפתור את סוגיית העובדים. מיליוןו-300 אלף שקלים. אני רוצה להדגיש שלמיטב ידיעתי אין כאן מצב שהעובדים לא קיבלו את שכרם השוטף.
מיקי רוזנטל
אבל יש סכנה שהם לא יקבלו בחודש הבא.
מאיר שמרה
אני כרגע אומר מה שאני יודע. אני לא חשב החברה.
מיקי רוזנטל
יש סכנה שהם לא יקבלו.
מאיר שמרה
אני אומר את מה שאני יודע. יושבים כאן חשב ומנכ"ל החברה ואם מחר יש סיטואציה שלא יקבלו שכר, אני ארצה לשמוע את זה כמוכם. אני לא מכיר את זה. אני מכיר סיטואציה שיש עיכוב בהפרשות סוציאליות שעל פי חוק החברה מחויבת. מי שלדעתי נושא בנטל ולכאורה בעבירה המשתמעת מזה, זאת הנהלת החברה שצריכה לדאוג בהקשר הזה ואני מקווה שהיא דואגת. אנחנו, באותו סיכום דיון, ביקשנו תוך עשרה ימים לקבל מהם נייר.
אורלי לוי אבקסיס
בינתיים איזה מעמד יש לחברה הזאת?
מאיר שמרה
החברה כרגע היא חברה ממשלתית.
אורלי לוי אבקסיס
לא סתם שאלתי. זאת לא שאלה רטורית אלא יש לה המשך.
מאיר שמרה
את אומרת אחריות הבעלים. הבנתי.
אורלי לוי אבקסיס
אתה אומר שהיה ולא עבר, אל תבואו אלי בטענות אלא תתבעו את המנהלים.
מאיר שמרה
לא אמרתי את זה.
אורלי לוי אבקסיס
את החברה. סליחה.
מאיר שמרה
אני עונה. מבחינת אחריות הבעלים, הבעלים לא אמרו שעל אף שיש תהליך גדול יותר, הם מוכנים כרגע לשים מיליון ו-300 אלף שקלים בכפוף לזה שכמו שאתם רוצים לעבוד מסודר עם פקידי האוצר, אנחנו רוצים לקבל מהחברה את מצבת ההתחייבויות שלה ולדעת היכן אנחנו עומדים כדי לדעת לעשות פתרון כולל לגבי הכול. אני חושב שזה לגיטימי. אני גם מבין את המצוקה.

מאוד הייתי שמח להיענות לבקשת חבר הכנסת גפני שאני מאוד מכבד ולומר שאנחנו יכולים להעביר את הכסף מחר. יש כאן אילוצים כאלה ואחרים.
היו"ר משה גפני
אין שום אילוץ. אני חולק על ההחלטה הזאת. אני רוצה לראות מישהו מהמשתתפים בדיון שלא היו משלמים לו משכורת. יושב ראש הדירקטוריון.
מאיר שמרה
אני לא מכיר שלא שילמו משכורת.
היו"ר משה גפני
וכל הזכויות שלהם. אני לא רוצה לחזור על הדיון מחדש. משרד הכלכלה הוא חלק מן העניין, חוץ ממשרד התיירות. משרד הכלכלה צריך לספק להם את העבודה. משרד הכלכלה אומר שהוא גם דואג לזכויות העובדים וזה התפקיד שלו ולכן הוא לא יכול לתת להם את העבודות ואת המכרזים שהם צריכים לקבל מכיוון שאין זכויות לעובדים.

יושב ראש הדירקטוריון, בבקשה.
מיקי רוזנטל
אני רק רוצה לומר שזכויות העובדים זה לא רק הזכויות הפנסיוניות שלהם.
היו"ר משה גפני
ודאי.
מיקי רוזנטל
זה חופשות ואת כל זה הם לא קיבלו.
אורן מוסט
ראשית, תודה על הדיון בוועדה ועל המעורבות בגורל בית הספר והעובדים. אני יושב ראש החברה מאז נובמבר כחלק מנבחרת הדירקטורים וביחד עם ההנהלה והדירקטוריון פועלים להבראת החברה הזאת שנקלעה לקשיים פיננסיים קשים מאוד והיא בדרך להיחלץ מהם במאמץ מאוד גדול כאשר העובדים נושאים בנטל מרכזי במאמץ הזה של הבראת החברה.

במקביל מתקיים תהליך של היערכות להפרטה כדי למצוא זכיין שיקפיץ את החברה הזאת למקומות יותר טובים לרווחת כולם.

כרגע אנחנו בשלב מאוד מאוד מתקדם של הכנת מה שנקרא הצהרת כושר הפירעון שזה יאפשר להיכנס לתהליך ההפרטה. לצורך זה היינו צריכים לסגור את הדוחות הכספיים של החברה ל-2013 שטרם הסתיימה ורק לאחרונה זה הסתיים ולהביא את הניתוח, כמה כסף יש בבור הזה או אין בבור הזה, של תדמור כדי שהממשלה תוכל בעצם להגיד שאנחנו משפים את החברה.
היו"ר משה גפני
מתי זה קורה?
אורן מוסט
אנחנו נמצאים כרגע, חשבנו שנספיק אבל לא הספקנו לפני החגים לסיים את התהליך הזה.
היו"ר משה גפני
מתי זה קורה?
אורן מוסט
זה יקרה, להערכתי, עד אמצע אוקטובר בעזרת השם.
היו"ר משה גפני
למה צריך כל כך הרבה זמן?
אורן מוסט
ראשית, הסברתי. יש לנו את 2013 שסיימנו לפני כשבועיים. יש לנו לעדכן את כל הניתוח הזה עד עכשיו ועוד 12 חודשים קדימה. יש תהליך של רואה חשבון חיצוני ששכרנו במיוחד לטובת העניין הזה, מעבר לרואה החשבון של החברה ואני מקווה שביחד עם רשות החברות ומשרדי הממשלה האחרים נשלים את זה עד אמצע חודש אוקטובר.
היו"ר משה גפני
לא. אני לא מקבל את זה. המנכ"ל, אתה רוצה להוסיף?
צביקה שפיס
צדק מאיר וצדק גם אורן. אני לא רואה שום קואורלציה. בשלושה חגים לא יכולנו לחלק מתנות לחגים ואת הביגוד חילקנו לשלושה-ארבעה סעיפים. ה-1,3 מיליון זה בדיוק הסכום. בדיוק, מאיר, מה שזקוק לסוציאליות. אם אני לא מספיק טוב, אז אפשר לעשות משהו אחר אתי, אבל זאת לא הנקודה.
אורן מוסט
צביקה, זה סכום שחסר מתחילת השנה, מצטבר, לסוף אוגוסט.
צביקה שפיס
נכון. אין ויכוח. אתמול קיבלנו מכתב שאם לא נשלם למבטחים, קרנות הפנסיה הוותיקות, את ה-102 אלף שקלים שאנחנו חייבים, אני מקריא: "החוב לא כולל את הריבית שתהיה, העובדים אינם מכוסים עבור מקרה של תאונה. תפקידי ליידע את המעסיק לפני שאנחנו מגישים את זה". קיבלתם את המייל הזה, הדירקטוריון קיבל אותו ואני חושב שמה שאתה מוביל, אדוני יושב ראש הוועדה, זה הנכון. אני לא מביע דעה בעד ההפרטה או נגד ההפרטה. זה ממש לא הדיון. נאמר שהייתה ישיבה באוצר ומאיר, אמרת שאין לך התנגדות להעביר את ה-1,3 מיליון. אני מזכיר שנכחו בישיבה הזאת אצל השר הגברת ענבר יחזקאלי, הגברת שני ינאי – אלה היועצות של שר הכלכלה ושר האוצר – נציגי אגף התקציבים, עופר ואסף שהיה כאן, מאיר, דן, אני וגיל. אין שום קשר. אין קואורלציה. אנחנו עובדים ימים ולילות להצהרת כושר פירעון. עשינו הצהרת כושר פירעון אחת ל-31 לדצמבר ואתה מכיר אותה. נתנו אתמול טיוטה של 31 ליולי. נכון, אורן צודק. צריך להביא את זה לרואה חשבון חיצוני שיעשה בדיקה עלינו. אני מקבל את זה ואני מכבד את זה וזה בסדר. אני אכבד כל החלטה.
מיקי רוזנטל
אני רוצה לשאול. המיליון ו-300 אלף השקלים האלה, אתה יודע את המרכיבים שלו, זה בלי קשר למצב שאתה דורש, ובצדק אתה דורש. אתה יודע שזה נועד לדברים ספציפיים שכולם עניינים סוציאליים, נקרא לזה כך. נכון? זאת אומרת, המצב קשה אבל המצב קשה לא בגללם אלא המצב קשה כי המדינה עשתה הרבה טעויות בדרך.
אורלי לוי אבקסיס
מה ההיתממות הזאת?
מאיר שמרה
סליחה, אני לא מיתמם. אתה רוצה שאני אגיד לך כן על משהו שאני חושב לא?
מיקי רוזנטל
ההחלטה על ההפרטה, ההפסקה של הכסף.
היו"ר משה גפני
המכירה של הקרקע.
מיקי רוזנטל
המכירה של הקרקע. יש עשרות טעויות שעשו בדרך בה ניהלו את ההפרטה.
מאיר שמרה
אגב, ההפרטה עוד לא התחילה.
מיקי רוזנטל
לא משנה, אבל המצב היום נובע מהחלטות הממשלה.
מאיר שמרה
חבר הכנסת גפני, אתה מרשה לי להתבטא?
היו"ר משה גפני
לא. תכף אני אתן לך.
מאיר שמרה
אני אשמח לענות.
היו"ר משה גפני
משרד התיירות.
נורית קורן
אדוני היושב ראש, רק הערה אחת. תדמור היה סיפור הצלחה. איך הם הגיעו לגירעון הזה? אני לא מבינה איך הם הגיעו לזה.
קריאה
אף אחד לא מבין. אני פניתי למבקר המדינה. כתבתי מכתב חריף מאוד.
נורית קורן
הדבר הכי חמור שיכול להיות הוא איך לא משלמים לעובדים? איפה נדב עכשיו? כאשר מדובר על זכויות העובדים, איפה הוא? שיעבירו את הכסף עכשיו.
היו"ר משה גפני
משרד התיירות. אנחנו עוסקים רק במיליון ו-300 אלף השקלים ולא במה שיש מסביב.
עובד קדמי
רק בזה. ב-31 באוגוסט התקיים דיון אצל שר התיירות בהשתתפות כל הגורמים הנוגעים בדבר. נקבע שם מתווה שלקראת קידום ההפרטה – אם רוצים לקרוא לזה הפרטה – אחד הסעיפים והראשון שבהם היה תשלום לחברה או העברת כספים לחברה בסכום של 1,3 מיליון שקלים.
היו"ר משה גפני
למה לא העברתם?
עובד קדמי
רק רגע אדוני. מיד אני אסביר. הסכום הזה ממומן על ידי שלושה גורמים – משרד התיירות שליש, משרד הכלכלה שליש ומשרד האוצר שליש. ההתניה הייתה שהסכום הזה יועבר לאחר קבלת הצהרה בדבר כושר פירעון בדירקטוריון החברה.
היו"ר משה גפני
את זה אנחנו יודעים.
עובד קדמי
הדבר הזה לא נעשה. משרד התיירות יהיה מוכן להעביר את חלקו כבר עכשיו, עוד לפני העברת כושר הפירעון, בכפוף לאישור של משרד האוצר שיאשר לנו להעביר את הסכום.
היו"ר משה גפני
טוב. תשיגו את נדב. רחל, תשיגי את נדב. אני רוצה אותו כי אחרת אני אעשה הפסקה ואתקשר אליו. תודה רבה. משרד הכלכלה.
שולי אייל
אנחנו פתחנו את שנת הלימודים. חשוב לומר שבית ספר שיש עליו שמועות כאלה, גם היקף התלמידים שמגיע הולך ופוחת. זה בית ספר שאפילו מגיעים מנהריה ללמוד בו.
נורית קורן
נכון. לכן אני מתפלאת. אני גם יודעת שהצבא משתמש בשירותים שלו.
שולי אייל
הצבא משתמש וקורסים עסקיים משתמשים.
נורית קורן
אני לא מבינה את זה. אני מתגוררת בהרצליה ואני רוצה להגיד לך שתדמור היה דגל חברתי.
שולי אייל
אין לך ויכוח אתי.
נורית קורן
אני לא מבינה מה קרה כאן.
אורלי לוי אבקסיס
האוצר ייבש אתכם.
היו"ר משה גפני
אני מחכה לשמוע את משרד הכלכלה.
שולי אייל
אנחנו מחכים שהאוצר יעביר את המיליון ו-300 אלף שקלים לטובת העובדים.
קריאה
לא. את השליש.
נורית קורן
למה זה לא יכול להיעשות לפני יום כיפור? למה אנשים צריכים להיות במצב כזה לפני החגים?
שולי אייל
הכסף באוצר.
היו"ר משה גפני
אני מצטער, אני רוצה לדעת רק דבר אחד. אנחנו לא מקיימים דיון על תדמור. אנחנו לא מקיימים דיון על התלמידים ולא מקיימים דיון על הקרקעות. על זה נקיים דיון בעזרת השם בעתיד. אנחנו רוצים לדעת לגבי החלק של משרד התיירות, החלק של משרד הכלכלה והחלק של משרד האוצר. אמר משרד התיירות שהוא את ה-400 ומשהו אלף שקלים שלו מוכן להעביר היום.
שולי אייל
גם אנחנו.
היו"ר משה גפני
משרד הכלכלה?
שולי אייל
גם אנחנו.
היו"ר משה גפני
משרד הכלכלה מוכן. אני מבקש מהחברה להגיש את הדוחות כמה שיותר מהר. עם כל הכבוד, אתם לא פטורים מאחריות בעניין הזה. אתם לא יכולים להגיד לי אמצע אוקטובר או אמצע חודש אחר. יש כאן עובדים שאין להם זכויות סוציאליות, אין להם את המשכורות ואלה עובדים שלכם. אתם לא יכולים לזרוק את הכול על משרדי הממשלה. אני מבקש, בימים האלה יושבת ועדת הכספים כל יום, אנחנו בין ראש השנה ליום כיפור ואנחנו בתוך החגים. מה שאנחנו מוכרחים לעשות, אנחנו עושים. אתם מוכרחים לעשות. להביא את הדוחות ולהביא את כל הדברים כמה שיותר מהר ולא לחכות.

אני מבקש להעביר את החלק של משרד האוצר. משרד התיירות מוכן להעביר את הכסף מיד, משרד הכלכלה מוכן להעביר את הכסף מיד, החברה תיתן את הדוחות שלה ואנחנו אחראים לזה, היא תיתן את הדוחות כמה שיותר מהר, אוי ואבוי לה אם היא לא תיתן את זה מהר. עם כל הכבוד, היום אנחנו הגב של תדמור. אנחנו ניתן להם את מלוא הגב בעניין הזה ובתנאי שהם גם יזדרזו לתת את הדוחות.

אני מבקש את התשובה של משרד האוצר, את השליש של משרד האוצר להעביר. אגף התקציבים, אתם מעבירים את השליש?

אין להם לובי.
אורלי לוי אבקסיס
כנראה הם לא תורמים למישהו לבחירות.
היו"ר משה גפני
לא. זה לא זה.
אלישבע דדון
רבותיי, הזמן הוא זמן ערטילאי. אנחנו נמצאים על הקשקש. אין לנו משכורות. אין לנו אוכל לאכול. העובדים שלנו, ניתקו להם חשמל ומים. על מה אתם מדברים? על מה אתם מדברים כאן? אתם מחליטים לא להחליט. זה מה שקורה במדינה. מחליטים שלא להחליט. איזה יופי. מה קרה? אנחנו לא עובדים כמוכם? אנחנו לא עובדים, אנחנו משחקים כל היום? פתחנו שנת לימודים עם תלמידים בסיכון. אני אוהבת את בית הספר. על מה אתם מדברים? אנחנו מתחננים למר שמרה, בוא תחתום אתנו על הסכם קיבוצי ותגן עלינו. תגן עלינו, תשמור על הזכויות שלנו. לא מוכנים לדבר. הוא שולח לנו את משה שלם, הנער שלו, זורק לנו את ההסכם הזה ולא מוכן לראות אותנו. מה אנחנו? לא שירתנו במדינה? לא שירתנו בצבא? אין לנו ילדים כאן? מה קרה? אנחנו לא עובדים? אנחנו מסתכלים על הקירות כל היום? איזה מין דבר זה? אין משכורת בחודש הבא. אתם יודעים את זה? אין משכורת. חצי שנה אין קרנות. מנכים לנו מהמשכורות ולא מעבירים את הכסף לקרנות. זאת עבירה פלילית. אני, אלישבע דדון, העברתי תלונה למחלקת האכיפה של משרד הכלכלה ואתמול צלצלו לי מהמשרד שהתלונה כרגע בבירור ותוך חודש-חודש וחצי מישהו ייתבע כאן לדין כי לא העבירו את הכספים שלנו. על מה אתם מדברים? אנחנו לא נקבל משכורת.
אורלי לוי אבקסיס
אדוני היושב ראש, האם יתכן מצב שבו אנחנו יושבים כאן וזאת חברה ממשלתית ואין ביטוח תאונות? אנחנו יכולים לשבת כאן והרגע הקריאו לנו שלעובדים אין ביטוח. בן אדם יעשה תאונה, מה הוא יעשה? למי הוא יפנה? מי יפצה אותו? מי ידאג לילדים שלו?
מיקי רוזנטל
אורי יוגב.
אורלי לוי אבקסיס
כן.
היו"ר משה גפני
אני מבקש לדעת תשובה.
נורית קורן
כולה 400 אלף שקלים שהאוצר צריך להעביר.
היו"ר משה גפני
לא. הוא צריך גם לאשר את ההעברה של המשרדים האחרים.
מיקי רוזנטל
זאת רק ההתחלה.
אורלי לוי אבקסיס
תהיה לך הזדמנות ביום שני ברביזיה.
נורית קורן
אני לא אצביע. נמאס לי כבר לשמוע שכל הזמן מקפחים את העובדים. איפה ההסתדרות?
אלישבע דדון
איפה הדירקטוריון ששמר עלינו כל השנים?
גלילה הורנשטיין
ההסתדרות בתמונה.
נורית קורן
התייעצות סיעתית.
גלילה הורנשטיין
ההסתדרות בתמונה וזה לא נכון שאת חושבת שההסתדרות לא בתמונה.
היו"ר משה גפני
הפסקה חמש דקות.

(הישיבה נפסקה בשעה 15:15 ונתחדשה בשעה 15:20.)
היו"ר משה גפני
אנחנו מחדשים את הישיבה. מאיר, אם אתה יכול להגיד את המסגרת.
פרוספר ביטון
אני יושב ראש ועד העובדים של תדמור. אני רוצה להוסיף משפט. אני לא מבין למה מקשרים בין החוב הכללי למיליון ו-300 אלף שקלים. לא הבנתי למה. מה זה קשור אלי? אם ההנהלה צריכה להגיש את החוב, מה זה ענייני?
היו"ר משה גפני
על זה אנחנו מדברים. מאיר, אני מבקש שתגיד את הכלל לגבי המסגרת הכללית בלי להיכנס לפרטים. תגיד את הדברים העקרוניים. אנחנו, ועדת הכספים, נצביע על כך שאנחנו עומדים מאחורי העניין.
מאיר שמרה
אני רוצה להגיד שבשם האוצר אני חושב שאנחנו עושים מאמץ להיענות לבקשת הוועדה לשני דברים מצטברים. בהינתן שאנחנו עומדים לקבל אותה, אנחנו נשנס מותניים כדי לנסות להעביר את זה לפני יום כיפור. אני לא רוצה להתחייב.
היו"ר משה גפני
לפני יום כיפור. אני לא יודע מה זה נשנס מותניים ואני לא יודע מה זה נשתדל. לפני יום כיפור. אני יודע עברית.
קריאה
לפני התרת נדרים.
היו"ר משה גפני
כן. לפני התרת נדרים.
מאיר שמרה
אנחנו צריכים לקצוב לוחות זמנים להנהלת החברה שעם כל הכבוד תתאמץ ותעבוד גם בסוכות כדי לייצר לנו את הנייר.
היו"ר משה גפני
בחול המועד. לא בחג עצמו. אני הייתי עובד בחול המועד, אם זה היה הנושא של המשכורת של העובדים.
אורן מוסט
אין שום עניין בדבר הזה. עובדים גם ביום שישי וגם במוצאי שבת וגם בחול המועד.
היו"ר משה גפני
בסדר. אנחנו מבקשים שתקצרו את לוחות הזמנים. נקודה. אם אתם לא מקצרים את לוחות הזמנים, טוען משרד האוצר בצדק, אז אתם לא מסוגלים לנהל את החברה. הרי מדובר כאן על חצי דיני נפשות.
אורן מוסט
סליחה, אני רק רוצה לחזק משהו. אני מוכן לקבל כל ביקורת באהבה ובהערכה וללמוד ממנה, אבל בואו נבין את התהליך כי זה חשוב. מהחברה נדרש להציג מספר שהוא מייצג את סך ההתחייבויות כולל 12 חודשים. דורשים כאן אחריות על החברה וזה בסדר. אני היושב ראש שלה ואני מוכן לשאת באחריות. אני נושא בה גם בלי רצון. מרגע שיש את המספר הזה, צריכה לבוא ממשלת ישראל ולשפות את החברה על הסכום הזה.
היו"ר משה גפני
בסדר. לא צריך לדבר הרבה. אנחנו הליטאים מבינים לאט.
מאיר שמרה
הדבר השני שאנחנו מבקשים מהוועדה זה גם בהינתן שכרגע אין לנו כרגע את המספר שעוד לא קיבלנו אותו, לקבל למפרע את אישור הוועדה בהינתן שנקבל את המספר ונראה שאנחנו יודעים להתמודד אתו.
היו"ר משה גפני
אפילו אם זה יהיה עשרים מיליון.
מאיר שמרה
כמה שיהיה.
היו"ר משה גפני
אפילו אם זה יהיה 15 או 25 מיליון.
קריאה
זה יהיה.
מאיר שמרה
אם זה יהיה סכום שנחשוב שלא נכון לבצע את זה בסכום הזה, נחפש פתרונות אחרים.
היו"ר משה גפני
בסדר. אנחנו כאן.
מאיר שמרה
כרגע אנחנו מבקשים את האישור למפרע כדי להתקדם עם התהליך.
היו"ר משה גפני
להתקדם, מאה אחוזים. למישהו יש התנגדות?
מיקי רוזנטל
להעביר את הכספים כפי שיתקבלו מהדוחות שיהיו מול האוצר?
היו"ר משה גפני
כן.
מיקי רוזנטל
אנחנו לא מתנגדים.
מאיר שמרה
לא אמרתי שאנחנו נעביר. אמרתי שיש לנו אישור מכם להעביר.
היו"ר משה גפני
אנחנו לא מתנגדים. הוועדה מאשרת את זה. אני מבקש להעביר את הכסף, את המיליון ו-300 אלף שקלים, לפני יום כיפור. זה הסיכום.
אורלי לוי אבקסיס
לא הבנתי את החלק השני.
מיקי רוזנטל
הוא אומר שאנחנו מאשרים לו להעביר להם כסף.
היו"ר משה גפני
מעבירים את הכסף עד יום כיפור.
אסף וסרצוג
כן.
מיקי רוזנטל
לזה אמרתי שאנחנו לא מתנגדים.
היו"ר משה גפני
רגע. אתם לא שומעים. מעבירים את הכסף עד יום כיפור. אסף אמר כן. תודה רבה.

תודה רבה. שיהיה חג שמח לכולם. שנה טובה. גמר חתימה טובה. הישיבה נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 15:20.

קוד המקור של הנתונים