ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 07/07/2015

הקמת ועדת משנה לתחבורה ציבורית

פרוטוקול

 
הכנסת העשרים

מושב ראשון

פרוטוקול מס' 22

מישיבת ועדת הכלכלה

יום שלישי, כ' בתמוז התשע"ה (07 ביולי 2015), שעה 9:45
סדר היום
הקמת ועדת משנה לתחבורה ציבורית
נכחו
חברי הוועדה: איתן כבל – היו"ר

דב חנין

אורי מקלב
מנהל/ת הוועדה
לאה ורון
רישום פרלמנטרי
יפעת קדם

הקמת ועדת משנה לתחבורה ציבורית
היו"ר איתן כבל
בוקר טוב, גברתי מנהלת הוועדה, רשמת, חבריי חברי הכנסת. ברשותכם, כפי שגם התחייבתי, בכוונתי להפעיל את הוועדה עם ועדות משנה. כך הודעתי, וכך גם יהיה. אני אתייחס אחרי אישור העניין למגבלות שמתקיימות ומונחות לפתחנו בתחילת הדרך, אבל קודם כל בואו נברך על המוגמר. ברשותכם, חבריי חברי הכנסת, כפי שנדברנו, סעיף 109(א) לתקנון הכנסת אומר את הדבר הבא: "ועדה קבועה רשאית לבחור מזמן לזמן, מבין חבריה הקבועים, ועדת משנה ואת היושב-ראש שלה; ועדת המשנה תדון בעניינים כפי שתקבע הוועדה הקבועה, שהם בתחומי ענייניה של הוועדה הקבועה, ואולם לא תועבר לוועדת המשנה סמכות הנתונה לוועדה הקבועה לפי כל חיקוק, לרבות סמכות בענייני חקיקה לפי חלק ז'." אני מבקש להעמיד להצבעה את חבר הכנסת דב חנין, שאני ממליץ שיעמוד בראש ועדת המשנה לתחבורה ציבורית. מי בעד, ירים את ידו?

הצבעה

בעד ההצעה – פה אחד

נגד – אין

נמנעים – אין

ההצעה לבחור את חבר הכנסת דב חנין ליושב-ראש ועדת המשנה לתחבורה ציבורית נתקבלה.
היו"ר איתן כבל
פה אחד.
לאה ורון
חבר הכנסת דב חנין נבחר לעמוד בראשות ועדת המשנה לתחבורה ציבורית.
היו"ר איתן כבל
ברכות.
דב חנין
תודה לך, אדוני היושב-ראש.
היו"ר איתן כבל
אני רוצה לומר לך ולפרוטוקול, שאדוני פנה אלי כבר לפני שנים בבקשה לעמוד בראש ועדת משנה כזאת.
דב חנין
שאתה תעמוד.
היו"ר איתן כבל
שאני אעמוד בראש ועדת משנה כזאת. לצערי, מסיבות כאלו ואחרות, לא צלחה דרכנו בעניין הזה, אבל ברוך השם יש יד נעלמה שיודעת גם לסדר דברים והיום רצה הגורל ואני מבקש ממך לעמוד בראש ועדה כזו. אני רוצה שתדעו שדב הוא מהפעילים המרכזיים בכנסת בנושא תחבורה ציבורית. אני בטוח, חבר הכנסת מקלב, שדב יעשה עבודת קודש. אני אומר שיש עוד אנשים ראויים, כמו חבר הכנסת מקלב, שהוא אחד מהאנשים האהובים עלי והמוערכים על ידי בכנסת הזאת, ואנשים נוספים, אבל אתה, לטעמי לפחות, הראוי ביותר לעשות את זה, גם בגלל ההתמדה ובגלל אלף ואחת סיבות. יחד עם זאת, כיוון שאני מכיר את אופייך ואת יכולתך – נכון שכתוב לא תחסום שור בדישו – ואתה כבר אחרי הדיש, אתה בממגורה, אז אני רוצה להבהיר כמה נקודות, כפי שאני נוהג לומר, על מנת שלא תיפול שגגה, אפרופו פרשת השבוע האחרונה, בא לברך ונמצא את עצמנו מקללים חס וחלילה - - -
דב חנין
הפוך.
היו"ר איתן כבל
הפוך, ודאי. אנחנו בפראפרזה על דברי בלעם.
אורי מקלב
הזכירו אתמול - - -
היו"ר איתן כבל
אני לא שולט בזה בכלל. אנשים חושבים שאני יושב וכותב. כמו שאמרת, זה חלק ממני. אני אומר לך את הדבר הבא: אתה תכין תכנית, אתה תביא אותה בשלב הראשון לאישור שלי ושל מנהלת הוועדה. לי, כמי שאמון על התכנים, ולמנהלת הוועדה, כדי שנראה בכלל שאנחנו מסוגלים לעמוד בציפיות שלך.

כפי שאמרתי, הייתי אצל יושב-ראש הכנסת מיד אחרי שנבחרתי. הבהרתי לו שבעומסים האדירים שיש על הוועדה, ואנחנו לא מקטרים. שלא יחשוב מאן דהוא שהדברים באים, חס וחלילה, מתוך קיטור. אנחנו שמחים שוועדת הכלכלה היא היום פעילה מאוד. אני אומר את זה בלי חס וחלילה לומר מעבר. היא אולי הוועדה הכי פעילה בכנסת ישראל ומרכזת סביבה את כל הזרקורים. אנחנו נידרש לסיוע, בוודאי לאה ולצוות שלה שעושים ועושות עבודה מדהימה. כפי שאמרתי, מן המפורסמות שצוות ועדת הכלכלה בראשות לאה ורון הוא אחד הצוותים הטובים ביותר, אם לא הטוב ביותר שיש בכנסת ישראל, מבלי להמעיט מערכה של אף ועדה. אנחנו נשב בתוכנו ונפעל בהתאם למסוגלות שלנו. קודם כל, של הוועדה, אבל בוודאי גם בהתאם לצוות שלך. יש לך מתנדבים, יש לך כוחות. ראוי שהדברים האלה ייעשו. עד כאן דבריי. אני מודיע שחבר הכנסת מקלב יהיה חבר בוועדה.
לאה ורון
לוועדה יצטרפו חברים נוספים.
היו"ר איתן כבל
אני מציע לך לעשות לעצמך את הסריקה בין חברי הוועדה.
דב חנין
אני אביא אותם לידיעתך ולאישור.
היו"ר איתן כבל
בדיוק. אני אומר לך עוד דבר. יש חברות וחברי כנסת שהם לא חברים בוועדת הכלכלה אבל יש להם עניין. הם יכולים לבוא. אני מציע לך להביא זאת לידיעת חברי הכנסת. אין לי ספק שתוכל לעשות גדולות. אנחנו פה כדי לתת לך את כל הגיבוי. תודה רבה. בבקשה.
דב חנין
תודה לך, אדוני היושב-ראש, ולחברי אורי מקלב על האמון. סוגית התחבורה הציבורית היא סוגיה חשובה ביותר. היא קודם כל סוגיה חברתית בעלת חשיבות עצומה לחיים של המון בני אדם. זה נושא נורא חשוב, שלאורך שנים לא זכה למקום הראוי לו – לא במדינת ישראל, לא במשרדי הממשלה ולמרבה הצער, גם לא בכנסת, בעיקר בגלל עומס העבודה האדיר שיש עלינו. אני מקבל את התפקיד הזה בתחושת אחריות גדולה. אני מתכוון לעשות אותו בהרבה שיתוף פעולה. אני אצטרך הרבה את עזרתך, אדוני יושב-ראש הוועדה.

ועדת הכלכלה היא אכן בהרבה מובנים המוקד של עבודת הכנסת מבחינת חיי היום יום של האזרחים. בקדנציה הזאת נראה לי שוועדת הכלכלה, אולי שלא בטובתה, תהיה גם במוקד של הרבה ויכוחים וסערות, כי הרבה מאוד נושאים ענקיים מגיעים לפתחנו. אנחנו ננסה, בין כל הסערות והעניינים הגדולים שמגיעים לפתחנו, לעסוק גם בענייני היום יום של האזרחים, כמו למשל סוגיות של תחבורה ציבורית. כמו שאמרת, בימים הקרובים אני אבוא אליך ואל מנהלת הוועדה עם תכנית ועם רעיונות. אני מקווה שנצליח לעשות טוב לטובת הציבור.
היו"ר איתן כבל
אמן כן יהי רצון.
אורי מקלב
בוקר טוב, אני חושב, היושב ראש כבל, שלא הפתיע אותך שביקשתי להיות חבר בוועדה הזאת. אני התעניינתי.
היו"ר איתן כבל
אם דב היה מסרב, הייתי פונה אליך.
אורי מקלב
אני רוצה להגיד בשקיפות שאני התעניינתי מה קורה עם ועדת המשנה. אנחנו מדברים על החלק המקדמי לישיבה הבאה, אבל אתה יודע שחלק נכבד מהרצון שלי להיות חבר בוועדת כלכלה הוא גם כדי לפעול ולהשפיע בנושא תחבורה ציבורית כי אני חושב שזה חלק חשוב בשליחות הציבורית, בוודאי בציבור שאני נמנה עליו שהוא צרכן גדול מאוד של תחבורה ציבורית. יש הרבה מה לעשות בתחבורה ציבורית. תחבורה ציבורית היא אולי לא בסדר עדיפות של כל אחד, אבל תחבורה ציבורית צריכה להיות נקיה, נגישה, אמינה, זמינה. יש הרבה מה לעשות בעניין הזה. לוועדה הראשית קשה להיכנס לפרטים, צריך לעבוד הרבה פעמים עם פינצטה. דב הוא האיש המתאים, גם בנמרצות שלו, גם בידע, גם באכפתיות וגם במה שהוא מאמין בתחבורה הציבורית. היינו חברים בשדולה למען תחבורה ציבורית בעבר. בכנסת ה-19 לא קמה ועדת משנה, כי גם דב וגם אני לא היינו חברים בוועדת הכלכלה. לא יכולנו להיות. ניסינו בכל מיני דרכים, אבל לא הצלחנו. עכשיו זה נפל במשמרת שלך. לא סתם, כי זה חשוב לך. אדוני היושב-ראש, לא רק שאתה לא רכושני ואתה מפזר מהסמכויות שיש לך, אתה גם רואה בזה חשיבות. הנה אצלך מיד בהתחלת הקדנציה קמה הוועדה הזאת כוועדת המשנה הראשונה.
דב חנין
זאת אמירה ערכית חשובה מאוד.
אורי מקלב
בסמליות יש משהו. אני מאחל הצלחה לכולנו.
היו"ר איתן כבל
ברשותכם אני נועל את החלק הראשון של הדיון.

הישיבה ננעלה בשעה 10:03.

קוד המקור של הנתונים