ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 15/06/2015

אישור מוסדות ציבור לעניין סעיף 46 לפקודת מס הכנסה (רשימה שסימנה 7-589-15)

פרוטוקול

 
הכנסת העשרים

מושב ראשון

פרוטוקול מס' 14

מישיבת ועדת הכספים

יום שני, כ"ח בסיון התשע"ה (15 ביוני 2015), שעה 12:15
סדר היום
אישור מוסדות ציבור לעניין סעיף 46 לפקודת מס הכנסה (רשימה שסימנה 7-589-15)
נכחו
חברי הוועדה: משה גפני – היו"ר

אראל מרגלית

מיקי רוזנטל
מוזמנים
בנימין למקין - מנהל מחלקת רישום - רשם העמותות, משרד המשפטים

ארז אורעד - מנהל תחום בכיר מוסדות ציבור ומלכ"רים, משרד האוצר
ייעוץ משפטי
שגית אפיק
מנהל הוועדה
טמיר כהן
רישום פרלמנטרי
שלומית כהן

אישור מוסדות ציבור לעניין סעיף 46 לפקודת מס הכנסה (רשימה שסימנה 7-589-15)
היו"ר משה גפני
שלום לכולם. אנחנו דנים בנושא אישור מוסדות ציבור לעניין סעיף 46 לפקודת מס הכנסה (רשימה שסימנה 7-589-15). ארז אורעד ובנימין למקין, חזרנו אליכם שנית.

אני מברך אתכם על הפעילות שנעשתה עד היום. אני לא הייתי כל כך בעניין, הייתי אופוזיציה. אבל אני מתכוון לקיים דיון על כל העניין הזה של סעיף 46. אני רוצה להיכנס לעניין, לראות מה עושים, לשפר. לא שיש טענות, הכול בסדר.
ארז אורעד
בפעם שעברה היו בעיות.
אראל מרגלית
בפעם שעברה עיכבנו לא מתוך ידע שיש משהו ספציפי לא בסדר, אלא מתוך זה שראינו הרבה מאוד מהאנשים שהיו בחלק מהעמותות שהתפרסמו בעיתון כעמותות בעייתיות, ופתאום ראינו שהם המנהלים או יושבי-הראש או דירקטורים ועמותות. לכן ביקשנו שיהיה פה גורם שיגיד לנו שכל עמותה שהייתה מעורבת, יש חקירה נגדה. לכן הצענו לעצור. אנחנו רוצים לראות שעמותה שרשם העמותות ממליץ עליה, שהוא חקר ושהוא יודע שאין שום שאלה לגבי ההתנהלות שלה. רצינו לקבל תשובות, ומכיוון שלא היו תשובות הצענו לעצור. בעיקר שהיו כמה אנשים שחשודים בפלילים בתוך העמותות.
מיקי רוזנטל
עלתה עוד שאלה שלא ענו עליה בדיון, והיא במספרים או באחוזים כמה עמותות לא מקבלות, ומאילו סיבות. אז אמרו שזה יהיה בדוח השנתי, אבל לא ראיתי. אני מבקש עכשיו תשובות. כמה בקשות קיבלו כאלה, כמה לא, ומאילו סיבות נפסלו הבקשות. האם מזיקה פוליטית, האם בגלל בעיות אחרות. אנחנו רוצים לדעת, זה חשוב.
היו"ר משה גפני
מאה אחוז. ארז אורעד, תכניס אותנו לעניינים.
ארז אורעד
צהריים טובים לכולם, כבוד היושב-ראש, חבר הכנסת הרב גפני, וחברי ועדת הכספים החדשה. אני מאחל לכולם בהצלחה רבה. מצאתי לנכון כן להגיע לוועדה על-פי הזמנתך, למרות שעל-פי הנוהל החדש שהתקבל בוועדה הקודמת, שמיד אדבר עליו, שמסדיר את הנושא, הוא נותן תשובות לגבי דוחות שאנחנו צריכים לעשות, הוא מסדיר את הנושא מבחינת איך לתת את הדוחות ואיך להתנהל.

אני רוצה להקדים ולומר, שקיבלנו סקירה מאוד יפה משגית אפיק, היועצת המשפטית, ובסקירה הזאת קיבלנו את השתלשלות העניינים עד לקטע של הנוהל. שר האוצר הקודם פעל לפי המלצות ועדת השופטת פריש, שקראה להפחית את המעורבות של הגורמים הפוליטיים, והוא עשה את הצעד אחורנית, האציל את סמכותו למנהל רשות המסים. אבל ועדת הכספים הסכימה לקבל את הנוהל אבל משום מה לא קיימו את הנוהל. זה לא הדיון עכשיו, אבל אני מבקש דיון מהותי נפרד בכל הנושא של ההתנהלות שלנו. בהתנהלות שלנו, חבר הכנסת רוזנטל, אנחנו לא נעכב את העמותות, נעשה את הנושא של שאלות ותשובות ונגיש את הדוח לפי ההמלצות.
מיקי רוזנטל
מתי?
ארז אורעד
בסוף השנה, כאשר יהיה נוהל.
מיקי רוזנטל
גם בפעם שעברה אמרתם שתביאו, ולא הבאתם. אנחנו אמורים לפקח על הפעולות של הממשלה.
היו"ר משה גפני
אני מקבל את ההמלצות וכל מה שנלווה לעניין, צריך ללמוד אותן וכו'. ועדת הכספים תהיה בעניין בכל מקרה, על כל פנים כל עוד שאני כאן. למה היא תהיה? ועדת הכספים מחלקת הטבות לכל מיני גופים. איפה היא מחלקת הטבות? כשהיא מאשרת את תקציב המדינה. היא נותנת למשרד הרווחה, היא נותנת כסף לעמותות שהמשרד נותן. אנחנו מאשרים את זה, אנחנו גוף פוליטי. זה מה שקורה במשטר דמוקרטי, גוף פוליטי נבחר על-ידי הציבור צריך לעשות גם את ההטבות. מדינת ישראל, כשמביאים אלינו את התקציב, איננה יכולה, בגלל קיצוצים בתקציבים שלה, לתת שירותים חיוניים לאזרחי המדינה, ואז היא מוצאת לנכון לעשות את זה באמצעות סעיף 46. יש לזה משמעות לא קריטית, אבל היא משמעות רבה. המדינה לא יוצאת מהעניין לגמרי, היא אומרת: יש נושאים שמוגדרים בחוק שעושה את זה המגזר השלישי ומבקש פטור מתרומות. תאפשר לי לגייס תרומות. ועדת הכספים צריכה להיות בעניין. היא לא יכולה לא להיות בעניין. צריך לעשות את הנוהל. לפני שאנחנו מחליטים מה להביא לוועדה אני רוצה לקיים את הדיון הזה. אני חדש בתפקיד. אני מבין שהיו פה התנהלויות, זה בסדר גמור ששר האוצר קיצר את התהליך. אלא אם כן יש בעיות אמיתיות, וכך נהגתי בקדנציה הקודמת, לא זה המוטיב המרכזי שלי. אחרי שאדם עובר את התהליך במשרד האוצר, אתה בודק אותו, בודק אותו רשם העמותות אחרי כל מה שנעשה, להוציא את הדברים שבאמת אנחנו צריכים לשים עין בוחנת שאין שם שחיתות, שאין שם דברים שמבחינת הקריטריונים שלכם, של משרד האוצר, בקריטריונים הנוהליים הרגילים, הוא מקבל ניהול תקין והוא מקבל את האישור שלך על סעיף 46. לנו יש עוד עין בוחנת, אנחנו נבחרי ציבור. לא בטוח שנעשה את זה, יכול להיות שאין. יכול להיות שהוא עבר אצלך והכול בסדר. אנחנו רוצים שתהיה עין בוחנת. אני לא רוצה לקיים את הדיון עכשיו. אני מברך אותך. אני יודע שלא מתעכבות עמותות עכשיו, אלא אם כן יתברר שכן. אנחנו צריכים לאשר את זה, לא לעכב את הדבר אחרי שאנחנו לא מאשרים בתקציב המדינה תקציב לנושאים הללו. הרי זאת המציאות. אבל אני לא רוצה לקבל החלטה עכשיו, אני רוצה שנשב באופן מסודר, בלב שלם ובנפש חפצה.

ניסיתי בקדנציה הקודמת, עוד לפני שאתה היית בתפקיד, להגיע לתיקוני חקיקה עם קודמך בתפקיד. הגענו לחלק, לא הגענו להשלמת הדיון הזה. אז התרגשו עלינו בחירות והלכתי לאופוזיציה, עסקתי בדברים חשובים מאוד באופוזיציה אבל לא עסקתי בעניין הזה.
אראל מרגלית
אתה ואנחנו עצרנו את מע"מ אפס.
היו"ר משה גפני
עצרנו עוד כמה דברים חשובים שהיה צריך. אנחנו נקיים דיון מפורט על העניין.
ארז אורעד
אני מתכבד להציג בפני ועדת הכספים ולהגיש על שולחנה את רשימת מוסדות הציבור המומלצים לצורך קביעתם כמוסדות ציבור לעניין סעיף 46. מספר הרשימה הוא 7-589-15. זה הסימוכין שלה. יש פה 62 מוסדות ציבור שלמעשה אנחנו ממליצים לאשר אותם. מוסדות הציבור האלה עברו אצלנו את הבדיקה של מפקחי המחלקה, לאחר מכן הגיעו לוועדה הממליצה, שיושב בראשה סמנכ"ל בכיר. בוועדה הזאת חברים, למען הגילוי הנאות, גם שני נציגי ציבור חיצוניים ונציגים של משרד המשפטים. הוועדה הזאת ממליצה בפני מנהל רשות המסים, שקיבל סמכות משר האוצר והוא מגיש את הרשימה הזאת באישור יושב-ראש ועדת הכספים וועדת הכספים.
היו"ר משה גפני
למה יש חלק מהעמותות שזה לשנה?
ארז אורעד
חלק מהעמותות לשנה לפי הנהלים שהתגבשו.
היו"ר משה גפני
למשל סקווש בונד ישראל – מעבר לספורט. עמותה מספר 8 ברשימה. מה זה?
ארז אורעד
זאת עמותה שהיא עוסקת בנושא של איגוד ספורט הסקווש בישראל.
היו"ר משה גפני
מה זה סקווש?
אראל מרגלית
מכים על קיר, כמו טניס.
ארז אורעד
אם אתה משחק לבד, עם עצמך, אז שלא יהיה לך בודד יש לך את הקיר.
מיקי רוזנטל
אתה יכול לשחק גם נגד שחקן אחר, אבל אין שני צדדים למגרש.
ארז אורעד
העמותה הזאת היא עמותה שפועלת ברעננה.
היו"ר משה גפני
למה הם לשנה?
ארז אורעד
למשל לגבי העמותה הזאת אנחנו רוצים לבחון אם זה לא מועדון חברים סגור. אנחנו לא מעודדים פה מסווה למתן שירות.
היו"ר משה גפני
מתי אתם מחליטים לשנה? מה הקריטריון?
ארז אורעד
יש המון דברים, וזה מתגבש עכשיו בוועדה הממליצה, שזה נוהל מצוין, זה חלק מהנוהל. למשל שיש לעמותה מחזור של פחות מ-30,000 שקל, וזה בדוחות שלה. אבל אם יחד עם זה היא מראה לנו הוכחת פעילות שבשנה הבאה יהיה לה מחזור של למעלה מ-30,000 שקל, אנחנו למעשה ממליצים לאשר לה לשנה ולבחון את הפעילות שלה. יש עמותות מסוימות ששוכנענו, אבל לא עד הסוף, לגבי המטרה הציבורית. למשל מועדון הסקווש יכול להפוך מיידית למועדון חברים סגור, אנחנו צריכים לבחון אותו.

חבר הכנסת מרגלית, אתה שאלת על הקטע של חקירות. הלכנו למהלך חדש בחודש שעבר, עשינו מהלכים ממוחשבים לבחינת כל התיקים של החקירות של מה שברשות המסים, כל מיני סימנים מחשידים כאלה ואחרים. כולל אפילו הגשת דוחות וביקורת מול ספרים שעשינו. אני לא יודע אם אתה יודע את המצב שהיה קודם בנושא של מוסדות ציבור. כרגע אנחנו הולכים לשיפור שירות מצד אחד, התחייבתי לשנה במקום ארבע שנים שהיה נהוג עד עכשיו לקבלת האישור, ומצד שני להגברת האכיפה. לגבי העמותה שדיברת אז, השעינו את הבדיקה, אנחנו בודקים אותה. זה מידע שאם יש חקירות סמויות או גלויות הוא אינו נמצא בידינו.
אראל מרגלית
אני לקחתי את זה מעמוד בעיתון.
ארז אורעד
בזמן שאתה לקחת את זה מעמוד בעיתון, הרשימה שלנו כבר שכבה פה חודש וחצי. בדקתי את זה. דרך אגב, יש רשימות שהיו מונחות פה חצי שנה ויותר בגלל הבחירות.
מיקי רוזנטל
אין חשדות שאתה יודע עליהם ברשימה הזאת? אין חקירה נגד אף מוסד?
ארז אורעד
בדברים האלה אין חשדות שאני יודע עליהם, גם שמתקיימים ברשות המסים. היום אני יודע יותר טוב, מכיוון שהיום הבדיקות הן בדיקות ממוחשבות, לרבות בדיקות קרובים וכיו"ב.

לגבי השאלה שלך לדוח שנתי, זה היה חלק מחבילה כוללת של הפחתת המעורבות של הגורמים הפוליטיים, ואני מאמין שיתקיים על זה דיון נפרד, כבוד הרב גפני, וכל הנוהל שהמליצה עליו ועדת פריש. במסגרת הנוהל הזה, זה למעשה מהווה פיצוי על כך שלא מתקיים על כל עמותה. אתם מפוקסים, מקבלים דוח בסוף השנה לגבי כל העמותות שאושרו וגם שלא אושרו.
היו"ר משה גפני
ברשימה הזאת יש עמותה שיש בה חשדות?
ארז אורעד
נשאלנו והשבנו שלא.
היו"ר משה גפני
לגבי ניהול תקין?
בנימין למקין
לכולם יש.
אראל מרגלית
אפשר לקבל הבהרה לקבל עמותת אלעד?
היו"ר משה גפני
איזה מספר?
ארז אורעד
עמותה מספר 1. היא הייתה בדיונים ארוכים כאלה ואחרים. ביקשנו מהם לפצל את הפעילויות שלהם, את הפעילות של התרבות, בינוי והתיישבות. אלעד זאת עמותת עיר דוד, עמותה שלמעשה המטרה שלה המוצהרת היא מורשת, תרבות ומדע. יחד עם זה, אנחנו מצאנו שם שיש גם פעילות מסוימת של התיישבות. ביקשנו מהם לפצל והם פיצלו את הפעילויות שלהם.
היו"ר משה גפני
איזו פעילות לא נמצאת פה באישור?
ארז אורעד
הפעילות של השכרת בתים וכיו"ב.
אראל מרגלית
אני רוצה להגיד את הדבר השנוי במחלוקת. עמותת אלעד מצד אחד זו עמותה שמקדמת את העבודה בעיר דוד ואת החפירות ועושה שם עבודה יוצאת דופן ברמה ההיסטורית. יש פה פריצות דרך בשנים האחרונות באופן שבו אנחנו מצליחים להוכיח טענות היסטוריות ארכיאולוגיות כאלה ואחרות, וזאת באמת עבודה מרשימה. בנושא הזה נשמח לתמוך, וזה דבר שהוא לא למטרות רווח והוא לא פוליטי. לעומת זאת, מהצד השני, עמותת אלעד מעורבת למיטב ידיעתי בפעולות של התיישבות בלבן של שכונות ערביות בירושלים.
ארז אורעד
בסילוואן בעיקר.
אראל מרגלית
שיוצרות רמת חיכוך מאוד גבוהה והן סלע מחלוקת פוליטית. העשייה הזאת היא עשייה פוליטית פר אקסלנס, והיא בלבו של הוויכוח הפוליטי. את הפעילויות האלה לא היינו רוצים לממן.
ארז אורעד
מאותה סיבה אנחנו מפצלים.
מיקי רוזנטל
איך אנחנו מבטיחים את זה?
היו"ר משה גפני
בכל רשימה שנמצאת יש דברים שהם ממש לא לרוחי, באופן אמיתי. השאלה עד כמה. מה שהעליתם קודם זה חד-משמעית, זה ברור, זה נושא שאנחנו צריכים לבחון אותו.
אראל מרגלית
יש סיכום חדש בינינו, והם פועלים אחרת.
ארז אורעד
הם חתומים אצלנו על התחייבות לפיצול.
היו"ר משה גפני
יש לפעמים דברים שאתה אינך רשאי שלא לאשר, אבל לנו יש סמכות להגיד בחוק שאנחנו את זה לא רוצים. יש מגבלות למי שפועל, ואת אותן מגבלות אין על הוועדה שהיא ועדה פוליטית, שהיא צריכה לבחון גם את ההיבטים הציבוריים. אני לא יודע לגבי אלעד, אבל אנחנו צריכים לקבוע לעצמנו תחומים עד כמה אנחנו פוסלים רשימות. אם זה פוליטי, אז פוליטי אסור. אם זה לא פוליטי, אפילו ברשימה הזאת יש דברים שלא הייתי מאשר, אבל אני מתכוון לאשר.
ארז אורעד
זאת בדיוק הסיבה שלקח להם הרבה זמן לקבל את האישור, עד שהם פיצלו את הפעילות הפוליטית ההתיישבותית מהפעילות של עיר דוד והם חתמו לנו על התחייבות בנושא הזה.
היו"ר משה גפני
אם הם היו משאירים את זה והיו אומרים שהם רוצים אישור, אתה יכול למנוע את זה?
ארז אורעד
זה ההבדל בין מה שהיה למה שעכשיו. בעבר יכלו למנוע את זה ברשות המסים. היום, לפי החוזר ולפי המלצות ועדת השופטת פריש, שעדיין החוזר לא יצא, אנחנו לא רוצים להיות שופטים, אנחנו רוצים להוציא את הנושא שייתן לנו בידיים את האפשרות לקבוע מה נתון במחלוקת ציבורית או פוליטית. אני לא שריף ואני לא מוכן להיות במקום הזה.
היו"ר משה גפני
זה יעבור לדיון.
מיקי רוזנטל
אני מבקש להוציא את עמותת אלעד מהרשימה ולקיים עליה דיון נפרד, כי אנחנו רוצים לאשר את הרשימה. אבל אני מבקש את אלעד להוציא עד שנקבל את הנתונים המדויקים מה הוצא, מה הפעילות שאושרה.
היו"ר משה גפני
הוא אומר לך.
מיקי רוזנטל
זה לא מספק. זה כללי מדי.
ארז אורעד
ניסיתי לברר וקיבלתי נתונים יחסית מוגבלים על הנושא הזה. רציתי לבוא מוכן ולראות, כי יש להם עבודה חשובה ויש להם עבודה שאני לא מוכן בשום פנים ואופן לאשר.
ארז אורעד
אלה דוחות של העבר.
מיקי רוזנטל
המנכ"ל למשל, שעושה את הפעילות ההתנחלותית ואת הפעילות בעיר דוד, זה אותו מנכ"ל? התשובה היא כן.
ארז אורעד
כן.
מיקי רוזנטל
אז איך הפרדתם בדיוק?
ארז אורעד
יש הרבה עמותות שיש אותו מנכ"ל.
מיקי רוזנטל
יש לי עוד כמה דוגמאות בשבילך. החשבונאות מתקיימת באותו משרד רואי חשבון? התשובה היא כן, בדקתי. לא הפרדתם, נכון?
ארז אורעד
בשלב זה הם חתמו על התחייבות שהם יפרידו את זה.
מיקי רוזנטל
הם התחייבו להפריד את זה בעתיד. כשהם יפרידו נאשר להם. אדוני, אני מבקש. רק משתי השאלות האלה עולה שאין הפרדה מעשית, יש הפרדה דקלרטיבית. אני מבקש להוציא אותם מהרשימה. שיענו לנו על כל השאלות שהופרד בפועל, אז נאשר את זה. זה אסור, זאת עמותה פוליטית.
היו"ר משה גפני
ארז אומר שהוא נותן פטור מתרומות על סעיף 46 רק על החלק הזה, שהוא איננו חלק פוליטי. אנחנו מדברים על זה שהם מקבלים תרומה. אם הם מקבלים תרומה על הנושא שאתה מעלה, הוא לא נותן להם את הפטור.
מיקי רוזנטל
איך הוא יודע? הוא שואל את התורם למה הוא תורם, לעיר דוד או להתנחלות?
היו"ר משה גפני
לא, האם התרומה היא לקנות דירות שם.
מיקי רוזנטל
לא, יש תרומה לעמותה. התרומה היא הרבה פעמים כללית. התורם לא אומר לשם מה התרומה, התרומה היא לעמותה. העמותה עושה כל מיני דברים. דברים טובים וחשובים, ודברים פחות טובים. לא ייתכן שכל זמן שזה מעורב, גם החשבונאות, הכספים והמנכ"ל, אנחנו נאשר את זה.
ארז אורעד
להעמיד דברים על דיוקם, התרומה מותנית בקבלה שעל הקבלה כתוב "מאושר לפי סעיף 46".
מיקי רוזנטל
זאת בדיוק הבעיה שלי. אתה מכשיר את המעשה הפוליטי.
שגית אפיק
אבל האישור לפי סעיף 46 הוא לפעילות מסוימת, ואתה מתנה את זה.
מיקי רוזנטל
לא כתוב האם זה לחפירות בעיר דוד או להקמת התנחלות בסילוואן.
אראל מרגלית
אנחנו מתקשים לראות בזה גוף אחד. כלומר, אנחנו היינו רוצים קודם כל לקבל את הספרים ולהבין מה הולך לפה ומה הולך לפה.
מיקי רוזנטל
אם הייתי מביא את 15V היית מאשר אותו?
אראל מרגלית
אנחנו חושבים שהדבר הזה צריך להיות מופרד. כלומר, שצריכה להיות אלעד א' ואלעד ב'.
ארז אורעד
גם אנחנו. אנחנו רואים את זה עין בעין.
אראל מרגלית
אם רוצים עכשיו אישור מיוחד לפני שזה מופרד, שיציגו לנו בבקשה את הפעילויות. כי יש פעילויות שאנחנו יודעים שהן ממש פוליטיות פר אקסלנס. או שיפרידו. אם רוצים לעשות על זה דיון בשבוע הבא, אני לא רוצה לעכב.
ארז אורעד
שלא נעבוד בצורה של פול גז בניוטרל, תאמר לי מה יניח את דעתך להפרדה חוץ מאשר מספר עוסק נפרד, שני גופים נפרדים, חשבונאות נפרדת, תרומות שעל קבלה אחת כתוב עיר דוד ועל קבלה שנייה יהיה כתוב גוף אחר?
אראל מרגלית
שחלק מההנהלה לפחות יהיה נפרד. גם אם יש אדם אחד או שניים. ניהול כספים בנפרד. מיקום פיסי שונה של שני הארגונים.
מיקי רוזנטל
אחרת אין לך דרך לפקח על זה באמת.
ארז אורעד
שלחנו מפקחים לשטח והם ראו שהם עושים את הדברים. אבל בסך הכול אני מוכן להביא לכם מה שתרצו.
מיקי רוזנטל
אדוני, אנחנו מוכנים לאשר את כל הרשימה, מלבד הדבר הזה. כשהם יביאו אנחנו נאשר, אם באמת תהיה הפרדה בפועל.
היו"ר משה גפני
עד היום לא הוציאו עמותה מהרשימה. אני שואל אתכם האם אפשר להשאיר אותם ולקבוע פרק זמן שנקבל את הנתונים? אנחנו נתנה את זה בכך שנקבל את ההפרדה המוחלטת.
מיקי רוזנטל
ואחר כך נוציא אותם?
היו"ר משה גפני
כן. נתנה את זה.
מיקי רוזנטל
למה לא נעשה הפוך?
היו"ר משה גפני
לגבי זה נעשה רביזיה.
מיקי רוזנטל
זה יהיה קטליזטור שהם יביאו מהר את הנתונים.
היו"ר משה גפני
זה תקדים שאף אחד מאתנו לא רוצה אותו. כי אם להוציא מהרשימה, אני רוצה להוציא עוד עמותות. אני לא רוצה להגיד אילו עמותות. הרי מתנהל דיון לגבי העניין הזה. אם זה יסתדר, טוב. אם זה לא יסתדר, לא יסתדר. אני מציע שנאשר את כל הרשימה, ולגבי העמותה הספציפית הזאת אתם תעשו רביזיה ולא נדון ברביזיה עד שנקבל את הפרטים. אני לא רוצה להוציא עמותה.
מיקי רוזנטל
מה המשמעות של רביזיה?
היו"ר משה גפני
שבינתיים לא אושר.
מיקי רוזנטל
אז כל הרשימה לא אושרה.
היו"ר משה גפני
לא. רביזיה רק על העמותה הזאת.
אראל מרגלית
בסדר.
מיקי רוזנטל
אני לא הייתי הולך אתך, אבל אם אראל הלך אתך אז בסדר. אני לא אשבור לו את המילה.
אראל מרגלית
מתי תהיה הרביזיה?
היו"ר משה גפני
אני לא אדון על הרביזיה עד שהוא לא מביא את הפתרון.
ארז אורעד
נקבע מועד. אתם גם מוזמנים למשרדים שלנו לבחון את זה.
מיקי רוזנטל
אנחנו רוצים לא הבטחות, אלא פירוט מדויק איך ההבטחה בוצעה בפועל.
ארז אורעד
אתם מוזמנים למשרדים שלנו לראות את הספרים, כי את הספרים אני לא אביא לכאן, זה ברור. אסור לי להוציא את התיקים מרשות המסים.
היו"ר משה גפני
אני מציע שלא נוציא מישהו מהרשימה, אלא אם כן מדובר בדבר שאין לו תיקון עולמי.
מיקי רוזנטל
לא אמרתי שאין תיקון, להפך.
היו"ר משה גפני
אם יש דבר שיש שם שחיתות וכדומה, אז מוציאים אותו. זה ברור. כך אני לא רוצה להוציא, כי יש פה עמותות שגם אני לא רוצה להצביע עבורן. כל אחד מאתנו שיעבור על הרשימה יראה שיש דברים שהוא לא מעוניין בהם. אתם העליתם נושא שגובל באי מתן אישור בגלל שזה פוליטי. אומר ארז, ואני סומך עליו, שאפשר להפריד בין הדברים ולכן הוא הביא את זה. אתם מבקשים להמתין עד שתראו את ההפרדה. אני רוצה לשבור את החבית ולשמור את יינה. אנחנו מאשרים את כל העמותות, לא מוציאים אף אחת החוצה. לגבי העמותה של עיר דוד, אתם מגישים רביזיה. בתוך עשרה ימים אנחנו רוצים פתרון. אם יש פתרון, אני בא להצביע על הרביזיה, או שאתם מבטלים את הרביזיה, ואז זה מאושר. אם אין פתרון, נוציא את העמותה. אז לא מצביעים בכלל על הרביזיה ונגמר העניין.

מי בעד אישור רשימה מספר 7-589-15? מי נגד?

הצבעה

בעד – 3

נגד – אין

נמנעים – אין

הרשימה אושרה.
היו"ר משה גפני
הרשימה אושרה.
אראל מרגלית
רביזיה.
מיקי רוזנטל
רביזיה.
היו"ר משה גפני
חברי הכנסת אראל מרגלית ורוזנטל מבקשים רביזיה. אני מבקש בתוך עשרה ימים לפתור את הבעיה הזאת. אם היא נפתרת, טוב. הרביזיה היא רק על עמותת אלעד. כל הרשימה האחרת מאושרת.

מנהל הוועדה, ברגע שמגיעה רשימה, אני מבקש להפיץ אותה בין חברי הוועדה. אני מבקש את זה, כי אני לא רוצה לעכב. אם יש שאלות, שישאלו קודם, כי אני רוצה באותו יום כבר להביא את זה.

ארז, אני מודה לך.
ארז אורעד
האם מקובל עליכם לרשימות הבאות שנתחיל לפעול לפי הנוהל החדש?
היו"ר משה גפני
לא. תעביר את זה כך. אני מקווה שעד הרשימות הבאות אנחנו נשב.
ארז אורעד
אני לא רוצה להגיע לפה לכל ישיבה.
היו"ר משה גפני
בינתיים אתה מגיע. אתה לא יכול בלעדינו ואנחנו לא יכולים בלעדיכם.

תודה רבה. הישיבה נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 12:45.
סימוכין
02355515

ירושלים, ‏כ"ח סיון תשע"ה

15 יוני 2015

לכבוד

מר משה אשר

מנהל רשות המסים

משרד האוצר

ירושלים
הנדון
אישור מוסדות ציבור לעניין סעיף 46 לפקודת מס הכנסה

מכתבך מיום ט"ז סיון תשע"ה – 3 יוני 2015
רשימה מס'
7-589-15

הנני מתכבד להודיעך כי ועדת הכספים, בישיבתה היום, החליטה לאשר את העמותות הבאות לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה:

קרית חינוך שעלבים

580024891

טנא ירושלים

580546836

משפחת עורב צנחנים

580316842

תיאטרון הפרינג' באר שבע

580525236

קרן שמחה לצדקה

580511517

איספא- איגוד הישראלי לספורט ביליארד

580419455

סקווש בונד ישראל- מעבר לספורט - מאושר לשנה

580592533

כולל דרוש וחידוש רע"א

580282283

חי עמי- קרן הצדקה והחסד לציון

580586865

מורשת בת שבע

580550481

עתריד- עטרת תפארת רבי יצחק דרעי ז"ל

580000560

בית כנסת בית יצחק - שער חפר

580491124

קהילת מנורת המאור- אפרת

580501617

משכן תחייה

580394856

דוב כץ (דגל ברמה קופת צדקה)

580291532

חיים של טובה

580553311

מוסדות תפארת חינוך קוידינוב

580548501

הפצת מעינות -ירושלים

580489029

המעגל של גרמי

580508307

אור בהיכל לקידום העדה האתיופית

580442754

בית הכנסת הגדול מזכרת בתיה

580030567

זכרון שמשון

580577583

תלמוד תורה ע"ש מאיר חקאק בן מאיר ונעימה הלוי ז"ל (ע"ר)

580442895

יד המשמר

580595395

מרכז תפילה וחסד אריה לייב ז"ל כפר חבד

580477099

המרכז למורשת יהדות צפון מרוקו

580428993

קופת העיר כוכב יעקב

580555001

בית הכנסת פרס נובל - נוסח ירושלמי

580399210

קרן הלומדים " מוליך לימין משה" ע"ש משה רבינו - רעיא מהימנא זיע"א העיר העתיקה ירושלים תובב"א

580441608

כפרי הנוער - לקידום ולמצוינות בע"מ, חברה לתועלת הציבור - מאושר לשנה

515097269

צידה לדרך קו"מ - קורס מנהיגות

580542033

שקדים ורימונים - לשירותי קהילה ודת בבית רימון

580525723

ת"ת שפתי רננות

580360808

שירת הים – נתניה - מאושר לשנה

580462406

אהבת אדם גבע בנימין

580466076

בית כנסת תפארת אליהו הנביא

580402238

בית הכנסת אוהל משה - גן יבנה

580180487

בית כנסת כתר תורה לברית אברהם (אשדוד)

580337566

אגודת ספורט העיוורים

580165801

ישיבת מאיר יעקב

580084028

מוסדות אמונת איתן

580535607

כולנו שווים

580591279

עמותת בית כנסת ארץ חמדה

580278273

מחנה ממש

580496479

פסגת יצחק

580281442

נאוה תהילה

580493278

חיינו -חי ליפליין

580350981

בית הכנסת משכן יצחק

580428423

כולל לומדי שלם

580335883

ברכת יצחק אור יהודה - מאושר לשנה

580538841

קהילה מסורתית גילה - שבת אחים

580061109

ישראפיש

580428373

דוקווילאג'

580544997

האגודה האיסלאמית כפר כנא

580092310

אופקים לעתיד

580513943

העמותה לקידום ספורט הפוטבול

580311058

עמותה לקידום ספורט הכדורגל בב"ש - נוער

580536266

העמותה למחקר ולהוראה שליד המרכז האקדמי פרס

580564599

בית הכנסת המרכזי טירת יהודה

580471258

קרן חסדי פקודת אלעזר

580564649

אור יוסף מרכז תורה וחסד

580537652

כמו כן, החליטה הוועדה לאשר את עמותת א.ל.ע.ד - אל עיר דוד, מס' העמותה 580108660, בכפוף לבקשה לדיון מחדש שהגישו חה"כ אראל מרגלית ומיקי רוזנטל. אשר על כן, עמותה זו אינה מאושרת עד לאחר הסרת/דחיית הבקשה לדיון מחדש.

בכבוד רב,

חה"כ משה גפני

העתק: מר ארז אורעד, מנהל תחום בכיר מוסדות ציבור ומלכ"רים, רשות המסים בישראל

קוד המקור של הנתונים