ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 01/06/2015

בחירת יושב-ראש הוועדה

פרוטוקול

 
הכנסת העשרים

מושב ראשון

פרוטוקול מס' 1

מישיבת ועדת החוקה, חוק ומשפט

יום שני, י"ד בסיון התשע"ה (01 ביוני 2015), שעה 20:00
סדר היום
בחירת יושב-ראש הוועדה
נכחו
חברי הוועדה: צחי הנגבי – יושב-ראש הוועדה המסדרת

ניסן סלומינסקי – היו"ר

זאב בנימין בגין

ענת ברקו

יעל גרמן

מאיר כהן
מוזמנים
יושב-ראש הכנסת יולי יואל אדלשטיין

אתי בן יוסף – מנהלת ועדת הכנסת
ייעוץ משפטי
סיגל קוגוט
מנהל/ת הוועדה
דורית ואג
רישום פרלמנטרי
מוריה אביגד

בחירת יושב-ראש הוועדה
יו"ר הוועדה המסדרת צחי הנגבי
שלום, אני פותח את הישיבה. אנחנו בסבב מואץ של מינויי יושבי-ראש ואני שמח שנזדמן בחלקנו להביא להצבעה בשניות הקרובות את מינויה המומלץ של הוועדה המסדרת. לפני כן, יו"ר הכנסת, בבקשה.
יושב-ראש הכנסת יולי יואל אדלשטיין
תודה. אדוני יושב-ראש הוועדה המסדרת, זו הזדמנות לברך על המוגמר כמעט בכל הנושא של שיבוץ החברים לוועדות, לרבות היו"רים. אין מה להרבות מילים, חבר הכנסת סלומינסקי ממש לא חדש בבניין הזה וגם בתפקיד יושב-ראש ועדת הכספים הוא הוכיח שגם את המלאכה הזאת הוא מכיר. אז רק נותר לאחל לך בהצלחה, יחד עם הצוות שאני מכיר באופן אישי – הייתי חבר בשתי כנסות, אני חושב, בוועדה הזאת – לקדם פה הרבה דברים.

כיושב-ראש הכנסת אני רק אוסיף שאני חושב שיש תפקידים רבים לוועדה הזאת אבל כל הנושא של החקיקה, כפי שאתה מכיר אותו, חשוב מאוד שיתקדם, חשוב מאוד שלא יתקע יותר מדי בוועדות. כלומר, השילוב הנכון בין הדיון הראוי והפיקוח הראוי על כל חוק, שלא תצא שגגה תחת ידינו, ויחד עם זה שהח"כים לא יחיו בתחושה שהם מעבירים אחרי מאמצים רבים משהו בקריאה טרומית או ראשונה ולאחר מכן זה נעלם. אבל את זה אני רק אומר בתור המלצה מאוד כללית כי אני מכיר אותך, כולנו מכירים אותך, ואני יודע שאצלך הדברים האלה לא יקרו והח"כים יקבלו פה מענה, לצד שאר המשימות החשובות של ועדת חוקה, חוק ומשפט. בהצלחה רבה.
יו"ר הוועדה המסדרת צחי הנגבי
היית פעם חבר כנסת שאיננו יו"ר או שתמיד היית יו"ר?
דורית ואג
הוא היה פעם חבר בוועדת החוקה, חוק ומשפט.
ניסן סלומינסקי
הייתי, אפילו פה בוועדה הייתי פעיל מאוד.
יו"ר הוועדה המסדרת צחי הנגבי
כי איך שאני שומע "ניסן" אני כבר חושב יו"ר.
יושב-ראש הכנסת יולי יואל אדלשטיין
זה עניין של תדמית ציבורית.
יו"ר הוועדה המסדרת צחי הנגבי
אז לפני שנשמע את ברכת המבורך אנחנו צריכים להצביע על פי הוראות סעיף 106(א)(1) לתקנון הכנסת, הוועדה המסדרת המליצה על ניסן סלומינסקי לכהן כיושב-ראש הוועדה. אני מעלה את ההמלצה לאישור חברי הוועדה. מי בעד? מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד ההצעה לבחור בחבר הכנסת ניסן סלומינסקי ליושב-ראש ועדת החוקה, חוק ומשפט – פה אחד

ההצעה אושרה.
יו"ר הוועדה המסדרת צחי הנגבי
אושר פה אחד. קח את הכיסא שלך והפטיש.
היו"ר ניסן סלומינסקי
ערב טוב, האמת היא שאפילו לא חשבתי שאני אדבר. שואלים אותי כולם: ועדת כספים, ועדת חוקה, חוק ומשפט? אז כמו שאומרים, איש על מחנהו, איש על דגלו – לוועדת כספים יש את המעמד שלה, לוועדת חוקה יש את שלה ואני חושב שזו ועדה עוצמתית מאין כמוה. הרבה מאוד חוקים – אולי רוב החוקים – תלויים פה. כל הנושא של ממשל, של לאום, של חוקי יסוד וחוקים רגילים תלויים בנו, גם הרבה מאוד גופים, גם של היועץ המשפטי, על כל המשנים והסגנים שלו, וגם במשרדי הממשלה האחרים. אני מתכוון ומקווה שיושב-ראש הכנסת יאפשר לנו לעבוד "על אמת", מלא, ויכול להיות שלפעמים גם נצטרך לגלוש לשעות נוספות ונצטרך את האישורים.
יושב-ראש הכנסת יולי יואל אדלשטיין
כל עוד אלה לא שעות המליאה אז בסדר גמור.
היו"ר ניסן סלומינסקי
אנחנו גם נעמוד על כך שחוקים ששייכים לוועדה הזו לא יזרמו לוועדות אחרות, שמעתי שזה קרה בעבר.
דורית ואג
רק בשתי הקדנציות האחרונות.
היו"ר ניסן סלומינסקי
אז אני מקווה שעכשיו זה לא יקרה, אנחנו נעמוד על זה ואנחנו באמת נשתדל לקחת חוקים ולקדם אותם. מי שמכיר אותי יודע שכולם מוזמנים, חברי הכנסת, גם חברי הוועדה וגם אלה שלא, כל מי שזה מעניין אותו, כולם מקבלים זכות דיבור, גם גופים חיצוניים, אנחנו לא חוטפים, אבל שומעים ובסופו של דבר מובילים ומשפרים את מה שמגיע אלינו, מחליטים ומתקדמים הלאה.

אני רוצה להודות ליושב-ראש, ליושב-ראש הוועדה הזו, לסגל הוועדה – שאני מכיר אותו עוד מהימים ההם – ולחברי, חברי הוועדה, שאנחנו גם נעבוד אישית. אני מקווה מאוד שפה, בוועדה, רוב החוקים לא יעברו דרך קואליציה ואופוזיציה אלא לפי חלוקה אחרת – אני מקווה שאולי פה אחד, אבל לפחות חלוקה אחרת ולא של קואליציה ואופוזיציה. אני מודע לזה שיגיעו גם חוקים שכן יכול להיות שיהיו לפי קואליציה ואופוזיציה, אבל אני מניח שהרוב הגדול לא יהיה לפי זה. בהצלחה לכולנו. הישיבה נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 19:20.

קוד המקור של הנתונים