פרוטוקול

 
PAGE
2
ועדת החינוך, התרבות והספורט
01/06/2015

הכנסת העשרים
מושב ראשון
<פרוטוקול מס' 1>
מישיבת ועדת החינוך, התרבות והספורט
יום שני, י"ד בסיון התשע"ה (01 ביוני 2015), שעה 19:00
סדר היום
<בחירת יו"ר הוועדה>
נכחו
חברי הוועדה: >
צחי הנגבי – יושב-ראש הוועדה המסדרת
יעקב מרגי – היו"ר

מירב בן ארי

ענת ברקו

יוסף ג'בארין

מכלוף מיקי זוהר

מרדכי יוגב

נורית קורן
אורלי לוי-אבקסיס
מוזמנים
>
יושב-ראש הכנסת יולי יואל אדלשטיין



השר לשירותי דת דוד אזולאי



שר החינוך ושר התפוצות נפתלי בנט



שר הכלכלה והשר לפיתוח הנגב והגליל אריה מכלוף דרעי



אברהם מיכאלי - חבר כנסת לשעבר
מנהלת הוועדה
יהודית גידלי
רישום פרלמנטרי
הילה מליחי
<בחירת יו"ר הוועדה>
יו"ר הוועדה המסדרת צחי הנגבי
רבותי, תודה על ההמתנה. הישיבה נפתחת. רבותי, אני מברך את יושב-ראש הכנסת, את שר הכלכלה ואת חברי ועדת החינוך, התרבות והספורט. בהתאם להוראות סעיף 106א(1) לתקנון הכנסת, אני מתכבד להביא בפניכם את המלצת הוועדה המסדרת לבחור בחבר הכנסת יעקב מרגי לכהן כיושב-ראש הוועדה. לחבר הכנסת מרגי עבר פרלמנטרי ומיניסטריאלי עשיר. הוא יעשה את הדברים, כדרכו, בטוב טעם וברוב שכל. יושב-ראש הכנסת יברך. בבקשה.
יושב-ראש הכנסת יולי יואל אדלשטיין
תודה, אדוני יושב-ראש הוועדה המסדרת. אני חושב שחבר הכנסת יעקב מרגי לא זקוק לשום מחמאות נוספות מעבר למה שאנחנו מכירים, אבל מקצת שבחו של אדם בפניו. גם הוזכר כבר העבר הפרלמנטרי העשיר, וגם אני באופן אישי יכול להעיד, כמי שמכיר אותו הרבה שנים כאן בכנסת, התיאבון הבריא לעשייה פרלמנטרית תמיד הולך אתו. כאן, אני חושב, יעקב, שזאת ההזדמנות, זאת הזירה שלך להוכיח את השילוב הנכון בין ספרא לסיפא. מצד אחד, ערכים, חינוך, וכל הנושאים הקשורים לכך, מצד שני, אנחנו לא נבחרנו כאן לדבר יפה על נושאים, אלא לקדם דברים. בוועדה הזאת זה השילוב הנכון בין השניים. יש גם את הנושא של הספורט, שבעיני בהעמדתו בצורה הנכונה, אפשר גם כאן לפעול הרבה לטובת העם היושב בציון. אני בטוח שגם אתה מכיר את הדברים. הנה, גם שר החינוך הגיע לכאן, הצטרף אלינו. אני רק מאחל לך בהצלחה רבה, בכפוף לכך שהחברים יבחרו בך בעוד דקה או שתיים. בהצלחה רבה בתפקיד החשוב הזה.
יו"ר הוועדה המסדרת צחי הנגבי
>
תודה. שר הכלכלה.
שר הכלכלה והשר לפיתוח הנגב והגליל אריה מכלוף דרעי
כבוד ושמחה בשבילי לברך את חברי וידידי יעקב. אני אגיד רק משפט אחד, ומזה תבינו את הכול. יעקב, כשסיכמנו פחות או יותר את ההסכם הקואליציוני וראינו את המעט שקיבלנו שם - -
יושב-ראש הכנסת יולי יואל אדלשטיין
אמרתי תיאבון בריא על מרגי, לא עליך.
שר הכלכלה והשר לפיתוח הנגב והגליל אריה מכלוף דרעי
- - ואז בא אלי ידידי יעקב ואמר לי: תשמע אריה, יש לי בקשה אחת. אני רוצה מלכתחילה, לא בדיעבד, להיות יושב-ראש ועדת החינוך. יש לי תאווה לזה, יש לי חשק לזה, אני רואה בזה אתגר. תן לאחרים את הדברים האחרים. ובאמת, הוא הקל עלי מאוד, ואני שמח שהוא נמצא במקום שהוא רצה להיות בו. הרבה הצלחה.
יו"ר הוועדה המסדרת צחי הנגבי
>
תודה. שר החינוך.
שר החינוך ושר התפוצות נפתלי בנט
אני גם רוצה לברך את יעקב מרגי. אני רואה בך שותף אמת לכל המטרות שלנו. אנחנו נשב מיד עם כניסתך לתפקיד ונעשה דברים טובים ביחד למען עם ישראל.
יו"ר הוועדה המסדרת צחי הנגבי
>
תודה. אנחנו נעבור להצבעה. מי בעד המלצת הוועדה המסדרת לבחור ביעקב מרגי? מי נגד? מי נמנע?
הצבעה

בעד ההצעה לבחור בחבר הכנסת יעקב מרגי ליושב-ראש ועדת החינוך – פה אחד
ההצעה אושרה.
יו"ר הוועדה המסדרת צחי הנגבי
>
אושר. בהצלחה.
היו"ר יעקב מרגי
תחילה אני רוצה להודות על האמון שניתן בי ממועצת חכמי התורה, כי גם התפקיד הזה עבר את האישור. אני רוצה להודות ליושב-ראש הכנסת, ליושב-ראש הוועדה המסדרת, ליושב-ראש התנועה שלנו, הרב אריה דרעי, שר הכלכלה ופיתוח הנגב והגליל, על האמון. אין ספק שזה אתגר להצליח ולהוכיח גם בתחום הזה. ועדת החינוך – במגרש הזה עוד לא הייתי. אני מקווה שהתקוות שתולים בי – שלא אאכזב אף אחד. אין ספק שיש הרבה מה לעשות. באנו לתקן. אני מקווה שגם בוועדה הזו לא נרגיש לא אופוזיציה, לא קואליציה, הכול לטובת חינוך ילדי ישראל, השכלה גבוהה. ולמי שחושש, גם לספורט, גם לתרבות, כל הענפים. שוב תודה לכל חברי הכנסת שבאו לכבודי, לשרים. אין ספק שנכונה לנו עבודה. חיכינו לזה, אדוני היושב-ראש. השבועות שעברנו היו קצת משמימים. אמנם עשינו, לא התבטלנו, אבל זה לא זה. מי שמכיר ואוהב את עבודת הכנסת, חיכה לוועדות. מרגע זה הצרות שלך יהיו אחרות, אנחנו נבקש לוחות זמנים, חריגות, זמן חריג לדיונים, והלוואי ורק תיענה. שוב, באמת תודה לכולם.
<הישיבה ננעלה בשעה 19:50.>

קוד המקור של הנתונים