פרוטוקול

 
הכנסת העשרים
נוסח לא מתוקן

מושב ראשון

<פרוטוקול מס' 9>
מישיבת הוועדה המסדרת

יום רביעי, כ"ד באייר התשע"ה (13 במאי 2015), שעה 18:30
סדר היום
אישור כינוס הכנסת ביום חמישי כ"ד באייר התשע"ה (14 במאי 2015), לצורך כינון הממשלה ה-34 וסדרי הדיון הסיעתי.
נכחו
חברי הוועדה: >
זאב אלקין – היו"ר

יריב לוין

דוד ביטן

ז'קי לוי

מיקי זוהר

נאוה בוקר

אברהם נגוסה

נורית קורן

איתן כבל

מיכל בירן

דני עטר

יואל חסון

דב חנין

ג'מאל זחאלקה

מיקי לוי

עליזה לביא

רחל עזריה

יפעת שאשא ביטון

מירב בן-ארי

איילת שקד

ניסן סלומינסקי

יעקב מרגי

יואב בן-צור

מאיר פרוש

אורי מקלב

רוברט אילטוב

חמד עמאר

מיכל רוזין

אוסאמה סעדי

רויטל סויד

יואב קיש
ייעוץ משפטי
ארבל אסטרחן
מנהל/ת הוועדה
אתי בן יוסף
רישום פרלמנטרי
איה לינצ'בסקי

אישור כינוס הכנסת ביום חמישי כ"ד באייר התשע"ה (14 במאי 2015),

לצורך כינון הממשלה ה-34 וסדרי הדיון הסיעתי.
היו"ר זאב אלקין
שלום לכולם, אני מתכבד לפתוח את הישיבה של הוועדה המסדרת. אני חייב תשובה, גילוי נאות לשאלתו של חבר הכנסת מיקי לוי על המינוי שלי, עוד לא קבלתי שום מינוי ואני לא יודע מה אני הולך להיות. לכן יש לך עוד סיכוי להישאר אתי כאן עוד הרבה זמן.

הדיון שלשמו התכנסנו זה אישור בקשתו של יושב-ראש הכנסת לזמן את הכנסת מחר, יום חמישי בשעה 19:00 בערב לצורך כינון ממשלה 34.
מיכל רוזין
חברת הכנסת זהבה שואלת אם נראה היום את השקיעה או את הזריחה?
היו"ר זאב אלקין
אני בונה על זה שהכול ילך על מי מנוחות. אני רוצה להודיע בפתח הדיון שלפני הפגישה הזו, כינס אותנו יושב-ראש הכנסת אצלו בחדר, במתכונת המקובלת של ועדת הסכמות. נכחו שם חבר הכנסת איתן כבל, כיושב-ראש הסיעה הגדולה של האופוזיציה המיועדת ואנוכי והגענו להסכמות לגבי סדרי הדיון. אני תכף אציג אותם כאן ולכן אני מניח שהישיבה הזו תתנהל על מי מנוחות ולשם שינוי ממה שהיה בימים הקודמים, בצורה הסכמתית.
ג'מאל זחאלקה
אנחנו לא מבטיחים לך מי מנוחות.
היו"ר זאב אלקין
זו זכותכם. כל עוד תצביעו נגד ישראל ביתנו וישראל ביתנו יצביעו נגדכם, הקואליציה תהיה מסודרת.
מיכל רוזין
אתם אלה שצריכים 61, לא אנחנו.
היו"ר זאב אלקין
ההסכמות בין יושב-ראש הכנסת לביני ובין חבר הכנסת כבל הם דלהלן: הדיון יפתח ב-19:00 בערב עם הצגת הממשלה המיועדת, קווי היסוד שלה ותכניות העבודה שלה על-ידי ראש הממשלה המיועד, הוא ראש הממשלה המכהן. אחריו ינאם יושב-ראש האופוזיציה המיועד, ראש המפלגה הגדולה של האופוזיציה המיועדת. פורמאלית הוא עוד לא יושב-ראש האופוזיציה כי עדין אין פורמאלית ממשלה חדשה, אבל עדיין אנחנו נוהגים כאילו הוא כבר בתפקיד. הוא לא צריך להיבחר, הוא אוטומטית יושב-ראש האופוזיציה, אלא אם כן האופוזיציה התארגנה כך שיותר מ-50% בחרו מועמד אחר.
איתן כבל
יש מצב שיעשו חבירה עם ליברמן.
היו"ר זאב אלקין
יש מצב. החבירה הזו מאוד בלטה היום באולם המליאה. כולנו שמנו לב.
ארבל אסטרחן
הנאומים שלהם מוגבלים בזמן?
היו"ר זאב אלקין
לא. שניהם לא מוגבלים בזמן. אני חוזר על הדברים: הדיון יפתח בשעה 19:00 על-ידי הצגה של ראש הממשלה. לאחריו יושב-ראש האופוזיציה המיועד. אחריהם דיון סיעתי של 9 דקות לכל סיעה. אני מזכיר לכם, זה מופיע גם בתקנון הכנסת באופן מפורש, סיכמנו את זה גם עם יושב-ראש הכנסת, שזמן של כל דובר לא יפחת מ-3 דקות. קרי, יהיו מקסימום שלושה דוברים לסיעה. אם יש סיעה שתרצה לתת את כל 9 הדקות לדובר אחד, או לחלק את זה בין שני דוברים, גם זה אפשרי. אבל לא יותר משלושה דוברים לסיעה. זו מתכונת הדיון.

בתום הדיון הסיעתי, תערך ההצבעה ולאחר מכן, בהנחה שתוצאות ההצבעה תהיינה חיוביות, תהיה השבעת השרים של הממשלה החדשה. זאת התכנית כפי שסיכמנו עם יושב-ראש הכנסת.
קריאה
אתה תהיה שר?
היו"ר זאב אלקין
אני באמת לא יודע. יש עשר סיעות, מה שאומר שאורך הדיון יהיה כשעה וחצי, ההצבעה וההשבעה יהיו מתישהו בין 21:00 ל-22:00 בלילה, תלוי כמה זמן ידבר ראש הממשלה וידבר ראש האופוזיציה.
מנחם אליעזר מוזס
ראש הממשלה לא עונה?
היו"ר זאב אלקין
לא דברנו על זה. זאת מתכונת הדיון כפי שסוכמה. עכשיו אני פותח את זה לדיון לפי הרשימה. בבקשה, חבר הכנסת חסון, 3 דקות בבקשה.
יואל חסון
תודה רבה אדוני היושב-ראש. אני חייב לומר שאני מנסה להבין את התהליך המסטיק הזה שראש הממשלה, בעיקר מעביר את עצמו.
יריב לוין
מהכנסת ה-18 אתה מנסה להבין.
יואל חסון
חסרת לי בימים האחרונים חבר הכנסת יריב לוין, טוב שחזרת בריא וחזק. אני חושב שראש הממשלה לא פחות ממזוכיסט לעצמו, אני מקווה שזו אמירה מספיק פרלמנטארית. הוא בעיקר מעביר את עצמו תהליך פנימי מול המפלגה שלו, שאני במקומו, אם אני חושב חשיבה פוליטית, הייתי רוצה לקצר אותו ולא להאריך אותו כמה שיותר. בטווח הארוך הרי הוא יסבול יותר.

כל התהליך המסטיקי הזה של הקמת הממשלה וכל הבזאר הטורקי הזה, המשפיל בעיני, שבו יושבים כל הכתבים מחוץ ללשכת ראש הממשלה בכנסת ורואים את חברי הכנסת של הליכוד נכנסים אחד-אחד.
היו"ר זאב אלקין
אל דאגה, לא ראו.
יואל חסון
יוצאים אחד אחד חמוצים, מתוקים. אדוני, תסתכל בטוויטר את כל הפפארצי שעושים לחברי הכנסת מהליכוד.
דוד ביטן
אל תדאג לליכוד.
יואל חסון
אני דואג. יש לי שם חברים טובים.
היו"ר זאב אלקין
חבר הכנסת חסון, צר לי לאכזב אותך, רוב הזמן ישבתי בלשכה הזו וכמו שגיליתי לכם, עוד לא הייתה שיחה אתי, על התפקיד שלי, אז איפה אותם חברי כנסת רבים מהליכוד שנכנסים ויוצאים? אני לא שמתי לב.
ג'מאל זחאלקה
אנחנו מוכנים להצביע לך לכל תפקיד, רק לא לתפקיד השר המקשר.
היו"ר זאב אלקין
חבר הכנסת זחאלקה, אתם מוכנים לתמוך, או לפחות להימנע להקמת ממשלה אם אני לא שר מקשר? אני אציע את זה לראש הממשלה ושנינו נרוויח.
איתן כבל
הבעיה שאם אתה לא תהיה, חבר הכנסת אקוניס יהיה.
יואל חסון
אני אומר את הדברים האלה ברצינות כי אני חושב שהבזאר הטורקי הזה, המופעים האלה והתהליך הזה שמעבירים אנשים, גם איך שזה נראה כלפי הציבור, זה בסוף פגיעה בדמוקרטיה, פגיעה בתדמיתה של הממשלה ובוודאי תדמיתה של הכנסת. כל התהליך הזה הוא תהליך לא טוב ולא נכון ובסופו, אולי תהיה ממשלה בישראל, אבל אמרתי לך חבר הכנסת כבל, הנקמה כלפי ראש הממשלה תוגש על-ידי חברי סיעתו, היא תהיה קרה, אבל היא תוגש.
אורן אסף חזן
מה שנאמר גובל בהסתה, נקמה, קרה, אתה בצד שאמור להבין את זה יותר מכולם.
היו"ר זאב אלקין
תודה רבה חבר הכנסת חסון. בדרך כלל כשבתוך מפלגה מסוימת מתחילים עם נקמות קרות וחמות, עכשיו זה נגמר אחרת בדרך כלל ואני חושב שתוכל לשתף את החברים איך זה נגמר. בזכות הדיבור כרגע נמצא חבר הכנסת דב חנין.
דב חנין
תודה לך אדוני היושב-ראש. אנחנו מתנגדים לבקשה של יושב-ראש הכנסת. אני אנמק מדוע אנחנו מתנגדים. אני מצטער על כך שלא הצלחנו לבצע באופוזיציה, בלוחות הזמנים הקצרים, את כל התיאומים הנדרשים, אבל אנחנו בטוח נשתפר בהמשך הדרך.

אדוני היושב-ראש, לכנסת יש מסגרת עבודה. מסגרת העבודה של הכנסת היא חלק מהנורמות שבתוכם אנחנו פועלים. זה שאולי הדבר הזה לא כל כך נוח לממשלה הנוכחית ולראש הממשלה אין במקרה מה לעשות מחר בערב, זה נחמד מאוד. אבל הכנסת עובדת בימים שני שלישי ורביעי. אני עוד לא ראיתי מצבים בהם הכנסת מתכנסת ביום וחמישי לבקשת הרשימה המשותפת או איזו שהיא סיעת אופוזיציה.
היו"ר זאב אלקין
זה כל עוד שאתם לא בממשלה.
דב חנין
בדיוק. לכן, שבירת הנורמות ושבירת המסגרות נעשית פעם אחר פעם רק לתועלת של צד אחד והוא הממשלה. אני מכיר, אדוני היושב-ראש, את לוחות הזמנים הצפופים הקיימים ואני אומר באחריות מלאה כאן בחדר הזה, שאין שום בעיה לפי כל פרשנות משפטית, להביא את הממשלה לאישור הכנסת גם ביום שני. לא חייבים אגב לעשות את זה אחרי הצהרים, אם החשש הוא מלוחות זמנים שאולי יביאו את הממשלה לגבול שלא רוצים להגיע אליו. אנחנו מבחינתנו בוודאי נסכים לכינוס המליאה גם בשעה מוקדמת בבוקר, ב-11:00, כדי שיהיה דיון ראוי ומכובד. אין שום סיבה לכנס את הכנסת ביום חמישי בערב, שעה מוזרה, שהיא איננה חלק מלוח הזמנים הרגיל.
היו"ר זאב אלקין
אם ננהג כפי הצעתך, חבר הכנסת חסון ינאם את נאום המסטיק גם ביום חמישי, גם ביום שישי, גם במוצאי שבת, גם ביום ראשון וגם ביום שני.
דב חנין
אני רוצה לתת לו את הזכות לעשות את זה.
היו"ר זאב אלקין
עכשיו הבנתי.
דב חנין
אני אומר את הדברים ברמה העקרונית. אני ער לכך שהדבר הזה נעשה על-פי סמכות תקנונית. אני מכיר היטב את התקנון, היושב-ראש אכן מוסמך לזמן את הכנסת כשהוא רואה צורך דחוף לכך. אני חושב שאין צורך דחוף לכך מכיוון שגם ביום שני אפשר לעשות בדיוק את אותם דברים שאנחנו נעשה ביום חמישי בערב.

אני אומר את הדברים לכם, עמיתי חברי האופוזיציה, אבל גם לחברי הקואליציה הנוכחית. בשבוע האחרון עברנו על הרבה מאוד נורמות מקובלות בכנסת. כל פעם עברנו, שוב, במסגרת התקנון, אבל מתחנו את התקנון עוד קצת לכיוון של לא תקנון ולא נורמות. היום אנחנו באופוזיציה, אנחנו כנראה נהיה גם מחר באופוזיציה. אבל אני מאחל לכם, עמיתי בקואליציה הנוכחית, שחלק מכם לפחות יהיו באופוזיציה בעתיד ואתם תבינו, שכששוברים את הנורמות, שוברים את מסגרות העבודה, עושים את הכול כמובן בחסות האפשרויות של התקנון, אנחנו בסופו של דבר פוגעים בעצמנו.

לכן, הצעתי אדוני היושב-ראש, לכנס את הכנסת ביום שני. מבחינתי, אני בטוח שגם חברי באופוזיציה, נסכים שהמליאה תתכנס בשעה מוקדמת יותר, כדי שלא תהיה בעיה של לחץ זמנים, או שיחששו מסוג של פיליבסטר בלתי אפשרי. אתה מכיר היטב את הפרוצדורה ואין שום סיכוי לפיליבסטר כזה. אפשר לכנס את הכנסת בשעה 11:00 להשביע את הממשלה בצורה מכובדת. בוודאי ירצו אורחים להגיע, אפשר בשעות אחר הצהרים, לא באמצע הלילה בהליך מוזר, חסר תקדים ומשונה ביותר. תודה רבה.
היו"ר זאב אלקין
תודה רבה. הדובר הבא הוא חבר הכנסת אוסאמה סעדי בבקשה.
אוסאמה סעדי
מספיק מה שקרה לנו אדוני היושב-ראש שלשום עם הוועדה המסדרת והוועדה המיוחדת שנשארנו פה עד הזריחה.
היו"ר זאב אלקין
הצעתי לכם לסיים את זה ב-1:00 בלילה.
מיכל רוזין
אנחנו דרשנו לעשות את הדיון בבוקר ואתה, מסיבותיך שלך, לא רצית, רצית לסיים את זה לאורך כל הלילה. אני אמרתי לך שצריך לקיים דיון בסביבת עבודה נורמאלית, פרו משפחה, פרו בריאות וצריך לקבוע בהתאם. אמרנו לך שנוכל להגיע ב-08:00 בבוקר ואמרת לא, נשארים כל הלילה.
היו"ר זאב אלקין
חברת הכנסת רוזין, אני מעריך שעוד מחכות לך הרבה שעות דיונים בלילות בכנסת הזו, לכן כדאי להתחיל להתרגל.
מיכל רוזין
אני מבקשת לדייק בעובדות. אנחנו הסכמנו לבוא ב-8:00 בבוקר, לנהל יום שלם של דיונים.
היו"ר זאב אלקין
יכולנו להצביע ב-1:00 בלילה בוועדה המיוחדת.
מיכל רוזין
זה לבטל את הכלים הפרלמנטאריים של האופוזיציה. עדין, אפשר לבקש, כמו מחר, לבוא ב-11:00 בבוקר. למה צריך ב-19:00 בערב?
היו"ר זאב אלקין
אפשר לבקש. מה שסוכם אצל יושב-ראש הכנסת הוא דבר אחר.
אוסאמה סעדי
אדוני היושב-ראש, אני חושב שמה שאנחנו עושים זה באמת שבירת הכלים והנורמות בכנסת, למרות שאני חבר כנסת חדש, אבל לעשות ישיבה ביום חמישי בשעות הערב? אני מצטרף לעמדה שהביע חברי דב חנין. אין שום סיבה חוקית למה לא לעשות את זה ביום שני. יושב-ראש הכנסת הודיע על הכוונה, על הודעתו של ראש הממשלה, שהוא הצליח להרכיב ממשלה ביום שני, כך שיש לו שבעה ימים להציג את זה בפני הכנסת. בכל מקום אדוני ולחלופין, אפשר לעשות את זה מחר בשעות הבוקר. למה בשעה 19:00, שזה ערב יום המנוחה השבועית ביום שישי למחרת? אני לא רואה שום סיבה מדוע לעשות את זה, מלבד זה שהם רוצים להביא את זה בשעות הפריים טיים של ערוצי הטלוויזיה. תודה רבה.
היו"ר זאב אלקין
אם תעשה חישוב, בפריים טיים, יהיה הנאום לך ולא נאומו של ראש הממשלה לפי המתכונת המוצעת.
מיכל רוזין
אני מוחה גם על חוסר ההתחשבות במשפחות השרים והילדים שלהם שצריכים לחכות עד 22:00, 23:00 בלילה כדי לראות את ההורים שלהם מושבעים. זה גם לא תקין. אני מוטרדת מזה כי אני בעד סביבת עבודה פרו-משפחה. סביבת עבודה כזו צריכה להתחשב בכולם, אגב, גם בעובדי הכנסת, סדרני הכנסת, עובדי המזנון.
היו"ר זאב אלקין
חברת הכנסת רוזין, כבר נאמת שלושה נאומים מבלי לבקש זכות דיבור. כרגע זכות הדיבור לחבר הכנסת זחאלקה. חברת הכנסת רוזין את מפריעה בשיטתיות לחבר הכנסת זחאלקה. לא מספיק שאנשי ישראל ביתנו מצביעים נגדו במליאה, את מפריעה לו לדבר פה בוועדה. בבקשה חבר הכנסת זחאלקה.
ג'מאל זחאלקה
אדוני היושב-ראש, ישיבת הוועדה המסדרת ביום שני התנהלה באווירה שונה לגמרי. היושב-ראש היה עצבני, תוקפני, הוציא חברי כנסת מהישיבה. אני לא יודע מה קרה בימים האלה, שמצב רוחו של כבוד היושב-ראש - - -
קריאה
אתה מתכוון חוץ מהמינוי שהוא קיבל.
ג'מאל זחאלקה
אני לא יודע. אני חושב שראוי וזכותם של חברי הוועדה, שהדברים ייחשפו ויהיו שקופים. לא יכול להיות שהיושב-ראש יהיה עצבני, יתקוף, ישתמש במילים גסות, יוציא חברי כנסת והיום הוא לארג'.
קריאה
הוא לא השתמש במילים גסות.
ג'מאל זחאלקה
לא אמר דברים קשים.
יואל חסון
היה קשה. כמגורש.
ג'מאל זחאלקה
מה קרה בימים האלה? אני לא יודע.
מיכל רוזין
שלח את חבר הכנסת יואל חסון למסדרון החשוך ל-3 שעות.
ג'מאל זחאלקה
היות והוועדה הזו מתפרקת מחר.
היו"ר זאב אלקין
היא לא מתפרקת מחר. בימים הקרובים.
ג'מאל זחאלקה
בימים הקרובים. אם כבודו יהיה שר, אז הוא לא יהיה יושב-ראש הוועדה, זו שאלה אחרת. אני חושב שאי-אפשר להכפיף את עבודת הכנסת לאינטרסים פוליטיים מפלגתיים צרים של ראש הממשלה. אני מבין שבמקרים קיצוניים אפשר לחרוג ממנהגים ולהביא לישיבות תכופות, כאשר יש טעמים אובייקטיביים של הטוב הכללי ולא אינטרס פוליטי צר של ראש הממשלה, שבכוונה הוא רוצה שיהיה מחר. לא בגלל שהוא לא יכול ביום שני, הוא כן יכול, אבל מהתרגילים הפוליטיים שלו, הוא רוצה לקצר את הזמן של הוויכוח הפוליטי בתוך מפלגתו.

כלומר, הוא רוצה שהמינויים של השרים יהיו חפוזים ככל האפשר, כך שמי שלא התמנה לשר לא יהיה לו זמן לייצר לחץ, לייצר תקשורת, למחות. אם זה עד יום שני, סביר להניח שתהיה סערה והוא רוצה לקצר את זמן הסערה ולהרוויח זמן פוליטי. כאופוזיציה, אין לנו שום אינטרס לתת זמן פוליטי לראש-הממשלה, במיוחד שהוא לא שכנע אותנו שאי-אפשר אחרת.

לכן, לדעתי, יום שני זה זמן ראוי. אני מצטרף לדבריו של חבר הכנסת דב חנין, אפשר לעשות את זה ביום שני. אנחנו כאופוזיציה מוכנים לבוא לקראתכם ולאפשר שהדיון יהיה בשעות מוקדמות ואז תהיה הסכמה. אתה רוצה לעשות מחטף מחר בשעה 20:00 בערב.
היו"ר זאב אלקין
19:00 בערב. לא כל מה שמתפרסם בתקשורת הוא נכון.
ג'מאל זחאלקה
גם ישיבה בשעה 19:00 בערב מחר היא לא הזמן הראוי. אנחנו חושבים שהנושא של מינוי שרים צריך שיהיה עליו דיון ציבורי. לא יכול להיות שראש הממשלה, כפי שחברים שלי תארו בצורה הומוריסטית, שהוא יעמוד על הבמה ויקרא לשרים לבוא. כך שהם ידעו על המינוי רק בישיבה עצמה. צריך שיהיה ברור, שיהיה צורה של דיון, ויכוח. אני לא יודע איך מתנהלת מפלגת הליכוד, שלשרים יש חצי שעה לדעת אם הם שרים או לא שרים. בכל מקרה, זה לא האינטרס של הציבור, זה האינטרס של בנימין נתניהו ושני הדברים האלה מנוגדים לגמרי בימים אלה. תמיד הם היו מנוגדים, אבל עוד יותר בימים אלו.
היו"ר זאב אלקין
תודה רבה. הדובר הבא הוא חבר הכנסת מיקי לוי. חבר הכנסת איתן כבל ינעל את הדיון. אני רק אודיע לכם שבינתיים נבדק הארכיון תוך כדי הדיון ובממשלה מספר 30, שהוקמה ב-2003, הדיון היה ביום חמישי בערב ושם ההשבעה נדחתה לאחר חצות. רק שתדעו שזה לא מצב תקדימי.
דב חנין
תלוי מה היו הנסיבות אז. היו גם תקופות בהיסטוריה שממשלות לא הושבעו. כל תקדים היסטורי שאתה מביא לנו, צריך לתת בהקשר שלו. אם אתה רוצה, בוא נדבר על מה שקרה ב-2003 ואיך התגלגלנו ליום חמישי. אבל כשבהיסטוריה יפתחו את הספר יגלו, שבשנת 2015 משום מה הכנסת התכנסה ביום חמישי בערב וכולם יגידו, שזה אפשרי להתכנס ביום חמישי בערב, סתם. זה מה שקורה פה, מתכנסים ביום חמישי בערב, סתם.
היו"ר זאב אלקין
תודה חבר הכנסת חנין, חבר הכנסת מיקי לוי ואחריו ינעל את הדיון חבר הכנסת איתן כבל.
מיקי לוי
אדוני היושב-ראש, באמת ראוי היה לכנס את הכנסת ביום שני. אבל, משהוקמה הממשלה, לי ולמפלגת יש עתיד אין התנגדות לכנס אותה מחר ואנחנו נצביע בעד.
קריאה
בעד מה?
מיקי לוי
אתם לא מבינים עברית?
ג'מאל זחאלקה
עברית אנחנו מבינים, אבל אתכם אנחנו לא מבינים.
מיקי לוי
משהוקמה הממשלה הרעה הזו, אני אתך, אין טעם בהתנגדות שלנו, אני אומר את זה חד וחלק. הזמן שנקבע מחר ב-19:00 בערב זה כדי לאפשר להכניס את זה בשמונה ולעיתונים לסוף שבוע בנחת. אם הם רוצים להתנחם בזה, עם 61, לא אכפת לי לתת להם את העניין הזה. הזימון הבהול בהחלט נועד למנוע לחצים ולאפשר לראש הממשלה סוף שבוע נעים בביתו בקיסריה.
מיכל רוזין
קבלת תפקיד שר? יש משהו שאתה רוצה לספר לנו?
מיקי לוי
את לא שמה לב לציניות?
מיכל רוזין
הפרוטוקול לא מבין ציניות.
מיקי לוי
אנחנו לא נתנגד לכינוס מחר, היא תתכנס מחר. אני ממליץ לכולנו, משהוקמה הממשלה להסכים לעניין הזה, את המאבקים שלנו אנחנו ננהל בוועדות ובמליאה וימים יגידו. לא הייתי רואה בזה את העוקץ המתאים.
היו"ר זאב אלקין
תודה רבה חבר הכנסת מיקי לוי. חבר הכנסת איתן כבל, אחרון הדוברים.
איתן כבל
אדוני היושב-ראש, ברשותכם אני אומר את זה גם לחברי מהאופוזיציה. יש לי עיטורים, יותר מהווטרנים, על המלחמה שלי באופוזיציה. אנחנו לא ממליצים פה על הדלקת משואות, מי נשאר בלילה ומי נמצא כאן מהאחרונים ויום-יום. הנקודה היא כזו, כפי שאמרתי, אינני מתכוון לוותר לקואליציה על כלום. אבל אני גם מכבד. אני מכבד את פניית יושב-ראש הכנסת, שפנה אלי. אני מכיר את כל העניין של שני, שלישי, רביעי ומצד שני אני רוצה להזכיר, שההודעה שלא מסתדר לחברי הכנסת ביום חמישי כי הם לא עובדים פה, קצת בעייתית מבחינה ציבורית.
מיכל רוזין
לא אמרנו את זה. אף אחד לא אמר את זה.
איתן כבל
אנחנו ננהל קרב לאורך כל הדרך ואני מקווה שבעזרת השם ובעזרת כל החברים באופוזיציה, נדע לעשות את המלחמות שלנו כמו שצריך, כולנו, ללא יוצא מהכלל. יותר מזה, אני רוצה להזכיר לחברים שלי ולכם, תזכרו את זה בקואליציה, אתם צריכים לנצח אותנו במאה אחוז הצבעות, אנחנו צריכים רק אחת והיא תגיע. היא תגיע הרבה יותר מהר ממה שנדמה לכם.
היו"ר זאב אלקין
אני מוכן לעשות אתך הסכם.
מיכל רוזין
לא עושים אתכם הסכמים, אנחנו רואים מה קורה כשהוא עושה אתך הסכמים.
היו"ר זאב אלקין
תנצחו אותנו פעם אחת, אני מוכן שזה יהיה בשבועות.
איתן כבל
אני רוצה להזכיר לך שגם בקדנציה הקודמת הייתה רק פעם אחת. היא הספיקה.
היו"ר זאב אלקין
אתה מנתח לא נכון את תולדות האירוע ההוא.
איתן כבל
אין סיכוי שאני אצליח לנתח את זה כמו שאתה מנתח.
היו"ר זאב אלקין
אם אתה צודק, ואתה טועה בניתוח ההיסטורי, אבל אם אתה צודק, אז בזכות הניצחון ההוא קבלנו 30 מנדטים.
איתן כבל
ואנחנו 24. אתם 61 ואנחנו 59. היה נכון ומתאים לעשות את זה ביום שני, אין ויכוח. אנחנו לא צריכים לעשות להם הנחות על שום כלום. אבל פנה אלי יושב-ראש הכנסת, בכל מקרה הם היו מביאים את זה על הראש שלנו. במקרה הזה, דווקא בגלל פניית יושב-ראש הכנסת, מצאתי לנכון להיענות לבקשתו. תודה.
היו"ר זאב אלקין
תודה רבה. אני אוסיף לדבריו של חבר הכנסת כבל ואגיד שבהתחלה נשקל אופציה יותר מאוחרת, אבל גם יושב-ראש הכנסת העיר על כך שלא נגיע למצב כמו שהיה בממשלה ה-30, שההצבעה הייתה אחרי חצות ונכנסה ליום שישי ובסופו של דבר נקבעה השעה של 19:00 בערב.
איתן כבל
אני ממליץ לאופוזיציה להצביע בעד, אבל כבר יודע שאני לא שולט בכם.
היו"ר זאב אלקין
הסתיים הדיון, אני מביא להצבעה של הוועדה המסדרת, הצבעה אחת על אישור בקשת יושב-ראש הכנסת לפתוח את המליאה ביום חמישי בשעה 19:00. סדרי הדיון יהיו כדלהלן: ראש הממשלה מציג את הממשלה ואת קווי היסוד שלה. אחריו חבר הכנסת הרצוג מטעם סיעת המחנה הציוני, סיעת האופוזיציה הגדולה ביותר מדבר. אחריהם דיון סיעתי של 9 דקות לכל סיעה, כאשר לא כותבים בהחלטה כי זה כתוב בתקנון, אבל זמן לכל דובר לא יפחת מ-3 דקות. זה אומר לא יותר משלושה דוברים לסיעה. אפשר פחות.
דב חנין
איך נראה סיכום הדיון?
היו"ר זאב אלקין
בעיקרון זכותה של הממשלה לדבר, לכן אם ראש הממשלה ירצה לענות בסוף הדיון, מותר לו לענות.
דב חנין
האם תהיה הקפדה על הנורמה שנמצאת בתקנון, שיש מסגרת זמן לתשובת ממשלה?
היו"ר זאב אלקין
שר בממשלה יכול לעלות על הדוכן ולדבר בזמן כל דיון שהוא.
דב חנין
הוא יכול לדבר בזמן כל דיון שהוא, אני שואל על מסגרת זמן? יש מסגרת זמן לדיון הזה?
היו"ר זאב אלקין
לדעתי שר לא מוגבל במסגרת זמן.
דב חנין
אני מציע להוסיף להחלטה מסגרת זמן לדיון.
היו"ר זאב אלקין
לא. שר בממשלה מותר לו לדבר, הוא לא מוגבל בזמן.
קריאה
הם לא רוצים זמן, כי הם צריכים לגייס 61.
מיכל רוזין
ויהיו נעלבים וכועסים.
היו"ר זאב אלקין
למען הסר ספק, להקמת הממשלה לא צריך 61.
רוברט אילטוב
אתם תצטרכו 61.
איתן כבל
חילקתם להם כבר את התמונות של נתב"ג?
היו"ר זאב אלקין
אם יש יתרון להיות חבר כנסת באופוזיציה, זו דווקא היכולת לנוע חופשי ולנסוע לחו"ל. בהרכב הנוכחי של הכנסת, המשמעת באופוזיציה היא לא פחות מהקואליציה. לכן חברי האופוזיציה הולכים להיות תחת משמעת כאילו הם בקואליציה.
איתן כבל
אתה מתבלבל. אתה חייב לנצח אותנו בכל. תזכור.
יואב קיש
אני לא מבין מה הדיון. כמה שפחות נסיעות לחו"ל יותר טוב.
דב חנין
אדוני היושב-ראש, אנחנו מתנגדים למועד של יום חמישי, אבל מבחינת סדרי הדיון, אנחנו מציעים שבסוף ההחלטה ייקבע, אחרי מסגרת הזמן של 9 דקות לכל סיעה, הדיון יסוכם על ידי נציג הממשלה במסגרת זמן שלא יעלה על 10 דקות.
היו"ר זאב אלקין
לא מקובל להגביל את הממשלה, לכן אני מתנגד לזה.
דב חנין
אתה מתנגד. אני מציע להעמיד את זה להצבעה.
היו"ר זאב אלקין
אני מביא את זה כפי שהצבעתי. זכותה של הממשלה לדבר בכל שלב בדיון, לא רק בסופו. אני מביא את זה בלי התוספת ואנחנו נצביע הצבעה שמית.

הצבעה

זאב אלקין
- בעד

יריב לוין
- בעד

דוד ביטן
-בעד

ז'קי לוי

- בעד

מיקי זוהר
- בעד

נאוה בוקר
-בעד

אברהם נגוסה
-בעד

נורית קורן
- בעד

איתן כבל
- בעד

רויטל סויד במקום מירב מיכאלי
- בעד

מיכל בירן
- בעד

דני עטר

- בעד

יואל חסון
- בעד

אוסאמה סעדי במקום אחמד טיבי- נגד

דב חנין

- נגד

ג'מאל זחאלקה
- נגד

מיקי לוי
- בעד

עליזה לביא
- בעד

רחל עזריה
- בעד

יפעת שאשא ביטון- בעד

מירב בן-ארי
- בעד

איילת שקד
- בעד

ניסן סלומינסקי
- בעד

יעקב מרגי
- בעד

יואב בן-צור
- בעד

מאיר פרוש
- בעד

אורי מקלב
- בעד

רוברט אילטוב
- בעד

חמד עמאר
- בעד

מיכל רוזין במקום אילן גילאון- נגד

הבקשה אושרה
היו"ר זאב אלקין
26 בעד, 4 נגד, זו המתכונת שאושרה. הבקשה אושרה.
דב חנין
מה עם הצעתי למסגרת זמן.
היו"ר זאב אלקין
אמרתי שאני מצביע בלי זה, כמכלול. זה אושר במתכונת שלא כוללת, בניגוד להצעתך.
מיכל רוזין
אני מבקשת רביזיה.
היו"ר זאב אלקין
נתכנס כאן להצבעה על הרביזיה בשעה 20:00 בערב. תודה לכולם הישיבה ננעלה.

הישיבה ננעלה בשעה 19:35.

קוד המקור של הנתונים