ישיבת ועדה של הכנסת ה-19 מתאריך 02/12/2014

הצעה לסדר-היום בנושא: "תחבורה ציבורית בשבת בהיקף נרחב בגליל וכפייה על נהגים לנסוע בשבת"

פרוטוקול

 
PAGE
2
ועדת הכלכלה
02/12/2014

הכנסת התשע-עשרה
נוסח לא מתוקן

מושב שלישי
<פרוטוקול מס' 402>
מישיבת ועדת הכלכלה
יום שלישי, י' בכסלו התשע"ה (02 בדצמבר 2014), שעה 12:00
סדר היום
הצעה לסדר-היום בנושא: "תחבורה ציבורית בשבת בהיקף נרחב בגליל וכפייה על נהגים לנסוע בשבת", של חה"כ יואב בן צור
נכחו
חברי הוועדה: >
איציק שמולי – מ"מ היו"ר
יואב בן צור
מוזמנים
>
דרור גנון - מנהל אגף רישוי תכנון ותפעול תחבורה ציבורית, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים

אבי חיימוב - מנהל תחום היתרים חוק שעות עבודה ומנוחה, משרד הכלכלה

רבקה מקובר - מנהלת אגף הסדרה, משרד הכלכלה

ירדן אלון - מרכזת תיאום ובקרה, משרד הכלכלה

אור רוזנמן - עו"ד , לשכה משפטית, משרד הכלכלה

זאב איתן - עו"ד לשכה משפטית, המשרד לשירותי דת

רמי טברזר - סמנכ"ל מנהל ומשאבי אנוש, חברת דן בצפון, מפעילי התחבורה הציבורית

איל ווקס - מנכ"ל, סופרבוס, מפעילי התחבורה הציבורית

ציון פת - מנכ"ל, חברת קווים, מפעילי התחבורה הציבורית

אלי מזרחי - מישנה סמנכ"ל משאבי אנוש,חברת דן, מפעילי התחבורה הציבורית

מיטל להבי - סגנית ראש העירייה, עיריית תל אביב-יפו, ראשי רשויות מקומיות ומועצות אזוריות ומקומיות

נעמי סרוסי - ע. סגנית ראש העירייה, עיריית תל אביב-יפו, ראשי רשויות מקומיות ומועצות אזוריות ומקומיות

שוקי שדה - מנכ"ל, ארגון חברות ההסעה

עידן יוסף - כתב לענייני תחבורה ציבורית ועורך חדשות באתר News1

גל קיסר - פעילה, המשמר החברתי

עבד אלקאדר כנעאני - מנהל מחלקת מדיניות שוויונית, סיכוי-עמותה לשיוויון אזרחי בישראל

מורן אביב - מתכננת ערים, סיכוי - העמותה לשוויון אזרחי בישראל

אורי ישראל פז - יועץ משפטי, התנועה למדינה יהודית

רייך דניאל - מכון "על המשמר הכנסת" העוקב אחר עמדות, התבטאויות והצ"ח בתחום הדת והמדינה
מנהל/ת הוועדה
לאה ורון
רישום פרלמנטרי
יפעת קדם
הצעה לסדר-היום בנושא
"תחבורה ציבורית בשבת בהיקף נרחב בגליל וכפייה על נהגים לנסוע בשבת">, של חה"כ יואב בן צור
היו"ר איציק שמולי
אנחנו ממשיכים בסדר היום של ועדת הכלכלה. הצעה לסדר היום בנושא: "תחבורה ציבורית בשבת בהיקף נרחב בגליל וכפייה על נהגים לנסוע בשבת", של חבר הכנסת יואב בן צור.
יואב בן צור
הדיון לא עוסק בשאלה אם נכון להפעיל תחבורה ציבורית בשבת או לא. זה לא הדיון. הדיון הוא דיון עקרוני. המשרד מצהיר מצד אחד שהוא מפעיל קריטריונים ברורים להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, ומצד שני המציאות בשטח היא בדיוק ההיפך. מההתנהלות של משרד התחבורה אני לומד 3 דברים עיקריים. בינואר השנה, במסגרת שעת שאלות לשר התחבורה, מסר שר התחבורה ישראל כץ לחברי הכנסת את רשימת הקווים המורשים לפעול בשבת לפי תקנה 386א. הרשימה שעודכנה בסוף 2012 עד סוף 2013 כוללת 159 קווים, כולל קווים בישובים ערביים. כשהשר נשאל ממתי הרשימה, הוא אמר שמדובר ברשימה הכי עדכנית שקיימת. בתחקיר של העיתונאי דן יוסף במחלקה ראשונה שבדק אלפי קווים, נמצא שחוץ מאותם קווים שברשימה העדכנית ישנם עוד לפחות 110 קווים שפועלים בשבת ומבצעים מאות נסיעות בניגוד לתקנות. זה אומר אחד משניים: או שבתוך פרק זמן מאז נאומו של השר נוספו פתאום מעל 100 קווים, דבר שהוא בלתי אפשרי משום שברשימה מופיעים גם קווים ישנים, או שמישהו מאשר קווים בשבת על דעת עצמו ומסתיר את הנתונים מהשר. זה גם יכול להיות. חלק מהקווים, בעיקר בגליל המערבי ובגליל העליון, התחילו לפעול בשעון קיץ בשבת. חלקם אף עוברים בישובים דתיים ומסורתיים, בלי לתת לתושבים שום חלופה במוצאי שבת. אצלנו זה נקרא עבירה גוררת עבירה. הם גם נוסעים שם בשבת, דבר שלא צריך לקרות, וגם אין חלופה אם מישהו רוצה לצאת מהישוב ולנסוע בצאת שבת. בנוסף, בשעון חורף עשרות קווים גולשים לתוך כניסת השבת בניגוד להנחיות. זה קורה כמעט בכל הארץ. על פי התחקיר, חברת נתיב אקספרס מחתימה עובדים על חוזה שמחייב אותם לעבוד בשבת ומשרד התחבורה אינו מתערב. אם העובד אינו יהודי, אין בעיה, יכולים להחתים אותו על חוזה 365 יום בשנה. אם העובד יהודי, לא יכולה החברה להחתים אותו על העסקה בשבת. איך קורה שממספר מצומצם של קווים שהורשו בשנת 1992 לפעול בשבת, הגענו היום ליותר מ-300 קווים שפועלים בשבת? אם משרד התחבורה של מדינת ישראל מאבד את המדינה היהודית ועל הדרך מפר את החוק, הכנסת חייבת להתערב כדי לשמור על צוויון השבת במדינת ישראל ולשמור על זכויות העובדים ביום המנוחה.
אני מציע להקים צוות בראשות המפקח על התעבורה, שבו יהיו חברים היועץ המשפטי של משרד התחבורה, היועץ משפטי של משרד הכלכלה, נציג הרבנות הראשית, נציג מפעילי התחבורה הציבורית בישראל, וכן נציגי עובדים בחברות התחבורה הציבוריים. הצוות הזה ינסח אמות מידה מפורטות, שאחר כך אני אשאיר אותן פה ליושב-ראש. אני לא אפרט אותן עכשיו. זה פירוט ארוך. אולי בסוף הדיון ננסה לפרט אותן.
היו"ר איציק שמולי
אני חושב שראוי לשמוע את התייחסות משרד התחבורה.
דרור גנון
משרד התחבורה שומר על הרשימות. הרשימות האלו הן רשימות היסטוריות ברובן, למעט עדכונים שמתייחסים להרשאה שיש לנו במסגרת התקנה שמאפשרת את ההפעלה בשבת. כל הסיפור ההיסטורי הוא שהיה איזה שהוא עיקרון של סטטוס קוו היסטורי שנקבע ועל פיו תוקננה תקנה בתקנות התעבורה – 386א, שאומרת כדלקמן: "הרשות לא תיתן הפעלת אוטובוס ציבורי בימי מנוחה אלא בקו שירות: (1) המשרת נוסעים לבתי חולים (2) המשרת נוסעים לישובי ספר (3) המשרת נוסעים לישובים שתושביהם אינם יהודים (4) שהוא חיוני לדעת הרשות מבחינת ביטחון הציבור (5) שהוא חיוני לדעת הרשות מבחינת קיום שירותי תחבורה ציבורית. כל הקווים שקיימים היום ופועלים היום, בלי יוצא מן הכלל, פועלים על פי אחד מהקריטריונים הקיימים. בשנת 2013,2014 הייתה תוספת של קווים למגזר הערבי באזור הגליל, באזור ואדי ערה. במסגרת שיפור השירות למגזר הערבי הכנסנו גם קווים שפועלים בשבת.
היו"ר איציק שמולי
הם עומדים בקריטריונים?
דרור גנון
הם עומדים בקריטריונים באופן מלא. היו גם קווים שהיו ברשימת הסטטוס קוו ההיסטורי, שמסיבות כאלו ואחרות הופסקו והופעלו מחדש. הם היו ברשימה. שום דבר לא שונה ולא השתנה. אנחנו מקפידים לשמור על התוואי של הקווים ההיסטוריים ולהפעיל אותם. אנחנו נמצאים בסטטוס קוו ובהבנה מלאה עם המגזר הדתי ועם מגזרים אחרים בעניין הזה.
היו"ר איציק שמולי
כשאתם רוצים לעשות איזה שהוא שינוי, כמו למשל שאתם רוצים לחדש את אחד הקווים שהם בתוך הסטטוס קוו, איזה סוג של הידברות אתם עושים מול הציבור החרדי?
דרור גנון
לא עושים הידברות מול הציבור. זה קו שיש לו צורך. אנחנו פועלים על פי צורך ועל פי קריטריונים, לא על פי הידברות. תחבורה ציבורית היא צורך, היא לא מרכיב פוליטי או מרכיב דתי או חילוני. ההפעלה היא הפעלה לציבור נוסעים במסגרת של צורך. אנחנו לא מזמינים אנשים ושואלים אותם אם הם רוצים או לא רוצים להפעיל. אנחנו משתדלים לא לפגוע ברגשות התושבים והנוסעים. אנחנו משתדלים לא לשנות את הרשימה.
יואב בן צור
האם הרשימה שהשר הציג בכנסת זו הרשימה?
דרור גנון
אני לא יודע על איזו רשימה אתה מדבר.
יואב בן צור
בינואר השר הציג רשימה. לפי דבריך לא היו שינויים. אנחנו רואים שיש שינוי. נשאל השר באותו מעמד אם זו הרשימה הבלעדית. השר אמר שזוהי ואין בילתה. העיתונאי דן יוסף מצא שיש עוד 100 קווים שונים שלא נמצאים ברשימה. האם בפרק זמן כל כך קצר הקריטריונים האלה הוסיפו 100 קווים? קשה לי להאמין. האם מישהו העלים מהרשימה קווים כאלה?
דרור גנון
אף אחד לא מעלים שום דבר. אנחנו לא עוסקים בהעלמות. אני לא יודע על איזו רשימה ספציפית אתה מדבר כרגע. יש מספר רשימות שרצות. אני לא יודע להגיד לך באופן ודאי. אנחנו נשלח דרך ועדת הכלכלה את הרשימה העדכנית, הנכונה והאמיתית של הקווים. אני מצפה שייצמדו אליה. אני לא יודע לגבי תחקיר כזה או אחר. אני לא יודע מה נבדק, מול מי נבדק, איך נבדק. אני גם לא יכול להתייחס לזה כרגע. אני יכול להתייחס לרשימה שמאושרת על ידי המפקח על התעבורה, שעומדת בקריטריונים ועל פיה פועלים הקווים, בלי יוצא מן הכלל.
יואב בן צור
לגבי החתמת עובדים על העסקה בשבת. האם משרד התחבורה מתערב בזה או לא מתערב בזה?
דרור גנון
אנחנו לא עוסקים בהעסקת עובדים. זה העניין של החברות. אנחנו מאשרים את השירות ואת הצורך, אנחנו לא מתעסקים בהיבטים הכלכליים והאחרים של החברה. אנחנו נותנים אישור הפעלה. משם המפעיל אמור להסתדר.
עידן יוסף
סוגית התחבורה הציבורית בשבת היא סוגיה מורכבת. מצד אחד יש דרישה לנגישות, מצד שני ענייני דת ומדינה. אכן היו בנושא הזה מלחמות יהודים במשך השנים. ב-1 בינואר 1992 התקבל חוק בכנסת שקיבע את הסטטוס קוו. למיטב הבנתי לא זה הנושא של הדיון, אלא מינהל תקין. כאן נכנסת הוועדה כרשות מפקחת.
את התחקיר התחלתי כבר ב-2009. נחשפתי להמון תכתובת פנימית של צמרת משרד התחבורה. הוחלט לקבוע מסמרות בעניין התחבורה הציבורית בשבת. בתחילת שנות ה-90, יותר נכון בשנת 91, המנסחים, שעם חלקם שוחחתי, עבדו קשה כדי לקבוע שלא תהיה שום גמישות תפעולית ולא יישארו שום שטחים אפורים. המסקנה: משרד התחבורה אינו מקיים את החוק בעניין התחבורה הציבורית בשבת בכל המישורים לא רק בגליל, אפילו בירושלים ובבני ברק. אני לא יודע לומר האם במודע או שפשוט מחוסר הכרות עם כל הסעיפים ותתי הסעיפים. ההנחה הרווחת שאומרת שאסור להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, חוץ מאזור חיפה רבתי, אילת והישובים הערביים, היא פשוט לא נכונה. מדובר בטעות נפוצה.
אני הולך לחשוף בפני הוועדה כמה סקופים היסטוריים שיוכיחו כמה ידי משרד התחבורה כבולות בעניין הזה. כל הקווים שפעלו לאורך השבת לפני ה-1 בינואר 1992 היו בשני אזורים: אזור חיפה ואזור אילת . משרד התחבורה אמר שהוא לא נוגע בהם, שדינם כיתר הקווים שפועלים בימי חול. אתה יכול לתגבר בהם נסיעות, אתה יכול להפחית מהם נסיעות, אתה יכול אפילו לבטל אותם אם אין ביקוש. לגבי קווים שניתן להם רישיון אחרי ה-1 בינואר 1992, משרד התחבורה חילק אותם לשתי רשימות. הראשונה, קווים שאינם מורשים לנוע בשבת. בקווים האלה ההגעה לתחנה האחרונה חייבת להיות עד חצי שעה לפני כניסת שבת, לפי הזמנים שמפרסמת הרבנות הראשית לישראל, ונסיעה ראשונה לפחות חצי שעה אחרי צאת השבת. רשימה שנייה נוגעת אך ורק לקווים שעונים על אחד מחמשת הסעיפים שמופיעים בתקנה 386א, שדור הזכיר, לגבי בתי חולים, ישובי ספר, ישובים לא יהודיים, קו חיוני מבחינה ביטחונית, קו חיוני מבחינת קיום שירותי תחבורה ציבורית. בהערת אגב ייאמר, שבג"ץ עסק בפרשנות המילה "חיונית" ולא הכריע מה זה חיוני. הקו המנחה היה להפעיל קווים רק עבור חיילים שאמורים לחזור לבסיסים או מהבסיסים הביתה לפי קריטריון ביטחון הציבור. בא היועץ המשפטי של משרד התחבורה ואמר שקווים לחיילים בלבד לא יעמדו במבחן משפטי. למה? כי אז הם נכנסים להגדרת הסעה מיוחדת, לכן התירו גם לאזרחים לעלות על אותם קווים. ישבו משרד התחבורה ומשרד העבודה והרווחה, הכינו רשימה של קווים. אפילו הוגשו כתבי אישום נגד אגד על עבודה בשבת. אגד חיפה אמר שמפרים את הסטטוס קוו, כי בחיפה מתקיימת תחבורה ציבורית בשבת עוד מהתקופה שקדמה למדינה. בשנות ה-40 היו חברות תחבורה ערביות שהסיעו נוסעים. אמרה לשכת היועץ המשפטי של משרד התחבורה, נכון שיש סטטוס קוו, אבל כדי להפעיל תחבורה ציבורית בשבת אי אפשר להסתמך רק על נהג ואוטובוס כמו בתקופה ההיא. בשביל להפעיל תחבורה ציבורית בשבת אתה צריך סדרנים, רכזים, קופאים, פקחים, עובדי מוסכים. אגב, היום אתה צריך גם בקרים, מוקד מידע, מוקד שירות לקוחות. הסטטוס קוו אינו חל על כל בעלי התפקידים מסביב.

ב-18 בנובמבר שנת 1991 הודיע לשכת המפקח על התעבורה לאגד ודן שהפעילו את התחבורה הציבורית באותן שנים, שהיא לא תאפשר להם שום גמישות תפעולית בשבתות ובחגים. בכדי שלא תהיינה אי הבנות, צורפה רשימת קווים שכללה את הקווים שאסור להם לפעול ואת מעט הקווים שמותר להם לפעול, רובם באזורי אוכלוסייה לא יהודית או עם קשר לבתי חולים. זה מה שבעצם מותר לפי תקנה 386א(א) לגבי הפעלת תחבורה ציבורית בשבת. מדובר שם על קווים שמותר להם לפעול אך ורק בשעון קיץ ומהשעה חמש בערב. משרד התחבורה פרץ את הגבולות בכל הנושאים האלה. הוא מאפשר תחבורה ציבורית בפרק זמן של חצי שעה מצאת השבת בכל הקווים שאסור להם לנוע בשבת. הוא גם שינה מסלולים בקווים ההיסטוריים שמותר להם לנוע כל השבת, כמו למשל קווי הלילה באזור הצפון שאסור להם לפעול לפני השעה 5 בערב בשעון קיץ. הוא שינה גם במטרונית שעוברת במסלול שהוא לא מסלול היסטורי. עומדים בקרוב להאריך אותו לטירת הכרמל בדרום ולאזור עכו בצפון. יתר הקווים האחרים שמורשים לנוע בשבת מ-17:00 אחר הצהריים כבר פועלים מלפני כן.
לגבי נתיב אקספרס והנושא של העסקת עובדים. אמנם כתוב בחוזה שיום המנוחה יהיה בשבת, אבל יש סייג. כתוב שם שהכל בהתאם לצורכי העבודה. חברה יכולה לקרוא לעובד גם ביום המנוחה השבועי שלו. כדי להעביר את הדבר הזה הוכנסו שני סעיפים. אחד, העובד מתחייב למלא את תפקידו, לרבות עבודה בשעות נוספות בימי המנוחה השבועיים או בחגים, הכל כפי שידרוש התפקיד על פי הוראות ההנהלה. הנהג גם מאשר כי ידוע לו שהוא יצטרך לעבוד גם בימי חג. נהגים שומרי שבת איתם שוחחתי בנושא הזה אמרו לי שהם לא יכולים לחתום על החוזה הזה . אמרו להם שהם לא יכולים לעבוד בנתיב אקספרס. החוזה נמצא מולי. אם הוועדה רוצה לעיין בו, אפשר לעשות את זה. מה שדרוש בכל הסוגיה הזאת היא התייחסות הייעוץ המשפטי של משרד התחבורה, שיאמר מה עמדתו בעניין.
דרור גנון
בשום מקום לא כתוב שאסור לפעול לפני חמש או אחרי חמש. לא כתוב את זה בתקנות ובשום מקום אחר.
עידן יוסף
זאת פרשנות.
דרור גנון
כל האמירות האחרות זה סוגים של פרשנות. יש תקנה. יש רשימה שנעשתה. חלק מהקווים שרשומים ברשימה הזאת לא פועלים היום. הם נכללים ברשימה במסגרת הסטטוס קוו. לגבי ה-100 יותר, ה-100 פחות אני לא יודע. אני אעביר את הרשימה הנכונה והעדכנית. תוכלו לעיין בה. זה דבר פתוח לכל אחד.
יואב בן צור
האם אתה מסכים שקווים שלא מורשים לפעול בשבת לא יוכלו לפעול לפני כנסת שבת ואחר צאת שבת?
דרור גנון
אני אתייחס לעניין הזה. אנחנו מאשרים לקו אוטובוס את שעת היציאה. אני לא מאשר לו שעת הגעה. הייתה תקלה – על זה מדבר עידן – לפני משהו כמו חודש, שהיה את המעבר בין שעון קיץ לחורף. כמו שאתם יודעים, השנה שעון הקיץ עבר אחרי יום כיפור. נוצרה סיטואציה שההבדל בין כניסת השבת בין אשתקד לשנה הזאת היה כמעט שעתיים. זה יצר איזו שהיא בעיה אצל המפעילים לגבי ההתאמה של הנסיעה האחרונה. זה קרה במשך שבוע, שבועיים. זה תוקן. זאת הייתה תקלה. אנחנו לא חורגים. גם הנחינו את המפעילים. יצאה הנחיה ברורה וכתובה מטעמי – אני יכול להעביר אותה גם לוועדה – שאומרת שהם חייבים להקפיד על הגעה לפני כניסת שבת. זאת הבעיה שהייתה. אתם צריכים להבין, מפעילי תחבורה עובדים לפי מפות תנועה. יש 5 כאלו בשנה. זה משנה לשנה מתגלגל. פה, בגלל השינוי שהיה בשעון הקיץ לאחר החגים, קרתה תקלה. זה לא בכוונה. אף אחד לא עשה את זה בכוונה. ברגע שזה עלה זה מיד תוקן וטופל. ישנם קווים אחרים שמורשים לנסוע בשבת ויש להם נסיעות אחרי. בדרך כלל, כמו שנאמר פה, הם הותאמו לחיילים, כי חיילם מגיעים מאוחר יותר. אנחנו לא נשאיר חיילים בתחנות מרכזיות. לא נזרוק אותם לשום מקום. יש גם מצבים שאוטובוסים נתקעים באמצע הדרך. עד ששולחים אוטובוס חלופי לוקח זמן. זה קורה לנו.
יואב בן צור
אף אחד לא מדבר על תקלות מקריות שקורות פה ושם. אנחנו מדברים על מדיניות כמדיניות.
דרור גנון
אין מדיניות כזאת. אנחנו מקפידים שהאוטובוסים יגיעו לפני כניסת שבת. מאוד קשה לעקוב אחרי זה. אתם צריכים להבין שכניסת השבת וצאת השבת משתנים כל שבוע. המפעילים צריכים לבדוק כל שבוע שהם בפנים, שהכל בסדר. אנחנו מדברים פה על המון נסיעות ועל המון קווים במדינת ישראל. זה לא פשוט כל העבודה הזאת. היא קורית. אף אחד לא מנחה או הנחה אחרת. יש הנחיות ברורות בעניין הזה. במידה ואנחנו מקבלים תלונות, אנחנו מטפלים במידי.
אורי ישראל פז
אמרת שכשמתקבלות תלונות אתם מטפלים. אנחנו פנינו אליכם לפני מספר שבועות בתלונה מפורטת על למעלה מ-100 קווים לפי רשויות. עד היום לא נענינו. מספר תזכורות לא נענו. אמרת שזה עניין של צורך. מי קובע את הצורך? יש לכם חובת היוועצות מינהלית עם הציבור שנפגע מהפעילות שלכם בניגוד לחוק. מי קובע את הצורך אם לא הציבור?
דרור גנון
הצורך נקבע מהצרכים של הציבור. אני לא יודע על איזו חובת היוועצות אתה מדבר. אנחנו פועלים על פי תקנות וחוקים שעומדים לטובתנו בנושא תחבורה ציבורית. הם די ברורים. המכתב שלך הגיע אלינו רק לפני יומיים. אני אשיב לך במידי. עד יום ראשון תקבל תשובה למכתבך. הוא הופנה לשר התחבורה. עד שהוא הגיע ועבר אלינו היה תהליך. תקבל תשובה מלאה לכל טענותיך.
אורי ישראל פז
אני רק מבקש להזכיר עוד סעיף חוק אחד. אתה הזכרת את תקנה 386א. למען הסדר הטוב יש גם את סעיף 71(7)(א) לפקודת התעבורה: "איסור הפעלת אוטובוס ציבורי בימי המנוחה בקו שירות. לעניין זה יתחשב השר, ככל שניתן, במסורת ישראל בכל הנוגע לאיסור תנועת כלי רכב בימי מנוחה". אני חושב שזה מה שצריך להנחות את השר, לא צורך ציבורי כזה או אחר. המונח "צורך" מבחינה משפטית הוא מונח מאוד אמורפי. אין לנו מושג לפי איזה קריטריונים אתם קובעים את הצורך.
דרור גנון
לא הוספנו קווים לאחרונה שהם לא במסגרת התקנה עצמה. אנחנו לא פרצנו את זה בשביל שנוכל להתעסק עם זה. אם מחר בבוקר תעלה בקשה להוסיף את כל קווי מדינת ישראל כך שהם ייסעו בשבת, שר התחבורה, אני מעריך, יצטרך להתחבר לתהליך הזה ויצטרך להיוועץ על ידך. בשלב הזה אנחנו שומרים על המערכת כמות שהיא. אנחנו מקפידים. אם אנחנו מגלים חריגות, אנחנו מטפלים.
היו"ר איציק שמולי
אני חושב שהדבר החשוב ביותר שצריך לקחת מהדיון הזה זו האמירה שלך , מר גנון, על כך שלא מדובר במדיניות, מדובר בתקלות שהיו נקודתיות. יחד עם זאת, טוב שיש חברי כנסת נמרצים שקשובים לציבור שלהם כמו חבר הכנסת בן צור. גם מגיעה לך, עידן יוסף, מילה טובה על התפקיד התקשורתי שאתה עושה. אני מבקש ממשרד התחבורה משהו אופרטיבי. אתה בעצמך אמרת שיש כמה רשימות שמסתובבות. למען הסדר הטוב תעביר לחבר הכנסת בן צור, לוועדה. טוב שנתעדכן. כל פעם שאתם עושים שינוי כדאי שהוועדה המפקחת על משרד התחבורה תדע מזה. למען הסדר הטוב תעבירו את זה אלינו. אם תוכלו, תעלו את זה גם באתר האינטרנט שלכם.
יואב בן צור
במידה ונראה שישנם קווים מעבר לקווים שהיו רשומים ברשימה שניתנה, אנחנו נבקש לדון על זה שוב.
היו"ר איציק שמולי
בהחלט. תודה רבה לכל הנוכחים. יום טוב.

<הישיבה ננעלה בשעה 12:25.>

קוד המקור של הנתונים