ישיבת ועדה של הכנסת ה-19 מתאריך 21/07/2014

צו שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה)[רשימת תפקידם בשירות בתי הסוהר שלגביהם יחולו הגבלות או איסורים נוספים לפי הוראות סעיפים 5א ו - 5ב לחוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה), התשכ"ט 1969], התשע"ד 2014

פרוטוקול

 
PAGE
2
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות
21/07/2014

הכנסת התשע-עשרה
נוסח לא מתוקן

מושב שני
<פרוטוקול מס' 282>
מישיבת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות
יום שני, כ"ג בתמוז התשע"ד (21 ביולי 2014), שעה 11:40
סדר היום
<צו שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה)[רשימת תפקידם בשירות בתי הסוהר שלגביהם יחולו הגבלות או איסורים נוספים לפי הוראות סעיפים 5א ו - 5ב לחוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה), התשכ"ט 1969], התשע"ד 2014>
נכחו
חברי הוועדה: >
חיים כץ – היו"ר
מוזמנים
>
פרומית כהן - משנה ליועמ"ש , שב"ס, המשרד לביטחון פנים

איילת לוי - ע' יועמ"ש בט"פ, המשרד לביטחון פנים

יונתן נד"ב - עו"ד, משרד המשפטים
ייעוץ משפטי
ענת מימון
מנהלת הוועדה
וילמה מאור
רישום פרלמנטרי
הדס צנוירט
<צו שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה)[רשימת תפקידם בשירות בתי הסוהר שלגביהם יחולו הגבלות או איסורים נוספים לפי הוראות סעיפים 5א ו - 5ב לחוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה), התשכ"ט 1969], התשע"ד 2014>
היו"ר חיים כץ
בוקר טוב, יום שני בשבוע, היום ה-14 ללחימה. כ"ג תמוז, 21 ביולי 2014. יום לא קל. אני מתכבד לפתוח את ישיבת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות. על סדר-היום: צו שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה)[רשימת תפקידם בשירות בתי הסוהר שלגביהם יחולו הגבלות או איסורים נוספים לפי הוראות סעיפים 5א ו- 5ב לחוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה). המשרד לביטחון פנים, משרד המשפטים, מי רוצה להציג את זה? בבקשה.
איילת לוי
שמי איילת לוי, אני מהלשכה המשפטית של המשרד לביטחון פנים. אנחנו מגישים כאן לוועדת העבודה והרווחה את הצו שמדבר על רשימת התפקידים שעליהם יחולו ההגבלות והאיסורים לפי חוק שירות המדינה, גמלאות. מבקשים שהוועדה תאשר את רשימת התפקידים הזו, כפי שעשינו עם גוף אחר של המשרד לביטחון פנים, עם משטרת ישראל, שהוועדה אישרה ב-1 במאי 2013. נציגת שב"ס תפרט פה את תהליך בחירת התפקידים, אותה רשימה שעליהם יחולו ההגבלות והאיסורים.
פרומית כהן
עו"ד פרומית כהן, שירות בתי הסוהר, המשנה ליועמ"ש שב"ס. זה לא חוק שירות המדינה, גמלאות; זה צו שירות הציבור.
איילת לוי
נכון, סליחה. חוק שירות הציבור, הגבלות לאחר פרישה.
היו"ר חיים כץ
אתם רוצים לפרט איך בחרתם את התפקידים?
פרומית כהן
כן. למעשה הצו שלנו הוא לאחר שהצו של המשטרה כבר אושר. אנחנו ערכנו את ההתאמות. אנחנו מדברים על תקנה 5, הגבלות על אנשים שיש להם סמכות כרשות חקירתית, כמידעים מודיעיניים שמגיעים אליהם, ויש להם השפעה על אסירים מטבע הדברים וההגבלות שלהם לאחר פרישה לגבי מגע עם אותם גופים שלגביהם הם קיבלו את אותן החלטות. אנחנו מדברים על סגל הפיקוד הבכיר של שב"ס, כל מי שנמנה עליו, וכאן גם אנשים שלכאורה הם לא בתחום המודיעיני או החקירתי בשב"ס אלא עצם זה שהם בעלי תפקיד בכיר ויושבים בסגל הפיקוד הבכיר.
לאחר מכן כל מי שיש לו השפעה על טובות הנאה לאסירים, זכויות ודברים הנובעים ממידע מודיעיני, יש פה הפירוט של כל אותם אנשים שבאמת מוסמכים לפי פקודות בתי הסוהר לתת הנחיות אופרטיביות ומשמעותיות בתחומים האלה.
היו"ר חיים כץ
תודה. תקריאי את הצו.
ענת מימון
משרד המשפטים, יש פה נציג? יש עוד רשויות שעדיין לא- - -
היו"ר חיים כץ
הם יביאו. אם נחכה שהם יביאו הכול, אנחנו נגמור את העבודה. בבקשה.
פרומית כהן
אני מאחלת שהוועדה הזאת תעסוק רק בעניינים כאלה ולא בעניינים אחרים.
היו"ר חיים כץ
למה? אני רוצה לעסוק בעניינים אחרים.
פרומית כהן
יש עניינים חשובים שהוועדה הזאת עוסקת בהם, מזכויות- - -
היו"ר חיים כץ
אני רוצה לעסוק בכמה שיותר נושאים, מאחר שאני יודע שאביא פתרונות. שהוועדה הזאת תעסוק בכל הנושאים.
ענת מימון
צו שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה)[רשימת תפקידם בשירות בתי הסוהר שלגביהם יחולו הגבלות או איסורים נוספים לפי הוראות סעיפים 5א ו - 5ב לחוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה, התשע"ד 2014.

בתוקף סמכותי לפי סעיפים 5א ו-5ב לחוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה), התשכ"ט-1969 (להלן – החוק), לפי הצעת נציב בתי הסוהר, בהסכמת שרת המשפטים ובאישור ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת לפי סעיף 5א(ב) לחוק, אני מצווה לאמור:
הגדרות. בצו זה – "סגל הפיקוד הבכיר" – כל אחד מממלאי תפקיד אלה: (1) נציב בתי הסוהר; (2) סגן נציב בתי הסוהר; (3) ראש אגף בשירות בתי הסוהר; (4) מפקד מחוז בשירות בתי הסוהר; (5) היועץ המשפטי לשירות בתי הסוהר; (6) ראש חטיבה בשירות בתי הסוהר; (7) ראש מינהל בשירות בתי הסוהר.

2. רשימת התפקידים בשירות בתי הסוהר, שלגביהם יחולו ההגבלות והאיסורים בהתאם להוראות סעיף 5א לחוק, מפורטת בתוספת הראשונה.

3. סוגי התפקידים או המשרות, הכלולים ברשימת התפקידים שבתוספת הראשונה, שלגביהם תחול חובת דיווח לפי הוראות סעיף 5ב(ב) לחוק, מפורטים בתוספת השנייה.
תוספת ראשונה. חבר סגל הפיקוד הבכיר וסגנו – זה הוגדר; קצין רפואה ראשי; קצין ניהול אסירים מחוזי; קצין מודיעין מחוזי; קצין מבצעים מחוזי; קצין מטה ומינהל מחוזי; מפקד בית סוהר וסגנו; קצין מודיעין בבית סוהר; קצין אגף מבצעים בבית סוהר; קצין מבצעים בבית סוהר; קצין אסירים בבית סוהר; מפקד יחידת נחשון וסגנו; קצין אגף מבצעים ביחידת נחשון; קצין מודיעין ביחידת נחשון; מפקד גדוד ביחידת נחשון; הממונה על עבודות השירות בשירות בתי הסוהר; רכז עבודות שירות מחוזי; מפקד יחידת צור וסגנו; מפקד יחידת דרור וסגנו; קצין מודיעין ביחידת דרור; מפקד צוות משימות מיוחדות ביחידת דרור; ראש צוות שירטוט ביחידת דרור; ראש צוות ייעודי/בילוש ביחידת דרור; מפקד יחידת מצדה וסגנו; קצין אגף מבצעים ביחידת מצדה; מפקד פלגה ביחידת מצדה; קצין מודיעין ביחידת מצדה; ראש ענף בלשכה המשפטית; ראש מחלקה וראש ענף בחטיבת המודיעין; ראש מחלקה וראש ענף בחטיבת הביטחון.
תוספת שנייה. חבר סגל הפיקוד הבכיר וסגנו; קצין מודיעין מחוזי; מפקדי יחידות נחשון, דרור, מצדה וצור; מפקד בית סוהר וסגנו.
היו"ר חיים כץ
מי בעד אישור הצו – ירים את ידו.
הצבעה

בעד – פה אחד

הצו אושר.
היו"ר חיים כץ
כל חברי הכנסת שנמצאים פה ויש להם זכות הצבעה והם אחד במספר, מאשרים את הצו הזה, והצו אושר.
תודה רבה, הישיבה נעולה.

<הישיבה ננעלה בשעה 12:00.>

קוד המקור של הנתונים