ישיבת ועדה של הכנסת ה-19 מתאריך 10/02/2014

צו ביטוח בריאות ממלכתי (שינוי התוספת החמישית לחוק), התשע"ד - 2013

פרוטוקול

 
PAGE
2
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות
10/02/2014

הכנסת התשע-עשרה
נוסח לא מתוקן

מושב שני
<פרוטוקול מס' 181>
מישיבת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות
יום שני, י' באדר א התשע"ד (10 בפברואר 2014), שעה 9:00
סדר היום
<צו ביטוח בריאות ממלכתי (שינוי התוספת החמישית לחוק), התשע"ד–2013>
נכחו
חברי הוועדה: >
חיים כץ – היו"ר

יעקב מרגי
מוזמנים
>
פרופ' רוני גמזו - מנכ"ל משרד הבריאות

פרופ' ארנון אפק - ראש מנהל רפואה, משרד הבריאות

ליאור ברק - מנהל תחום פיקוח פיננסי קופות חולים, משרד הבריאות

ניר קידר - מנהל תכנון אסטרטגי וכלכלי, רכז כלכלת בריאות, משרד הבריאות

ציון אוליאל - סמנכ"ל תפעול ובתי חולים, מכבי שירותי בריאות

רועי בן משה - ראש אגף תקצוב, תכנון ומידע, קופת חולים מאוחדת

אלי כהן - סמנכ"ל כספים, קופת חולים כללית

ד"ר מאיר מזרחי - יו"ר ועד הרופאים הצעירים של בתי החולים של הדסה

ד"ר יובל וייס
_
המשנה למנכ"ל בית החולים הדסה

פרופ' רפאל יודסין - מנהל מחלקת כירורגיית ילדים, בית החולים הדסה עין כרם

פרופ' מיכל לוטם - בית החולים הדסה עין כרם
ייעוץ משפטי
נעה בן שבת
ענת מימון
מנהלת הוועדה
וילמה מאור
רישום פרלמנטרי
ר.כ. חבר המתרגמים
<צו ביטוח בריאות ממלכתי (שינוי התוספת החמישית לחוק), התשע"ד – 2013 >
היו"ר חיים כץ
בוקר טוב, מתחילים שבוע חדש. יום שני בשבוע, י' באדר א', 10 בפברואר 2014 ואני מתכבד לפתוח את ישיבת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות.

גילוי נאות, אני יו"ר ארגון עובדי התעשייה האווירית, ועשיתי לא מעט משאים ומתנים בחיים שלי. לא מעט. דווקא ביום שדנים על הדסה, אתם יודעים, הייתי שם. הייתי במשבר כזה, עברתי את אביגדור קפלן, הייתי שם. ועשינו דיון אחד פה בנושא קופת החולים, בגירעון של קופת החולים.

היה ברור לנו ש-75 מיליון שקלים לא יתנו מזור לאף אחד, וזה עוד שלב ביצירת גירעון. ולפני שבוע, או פחות משבוע, בכמות האירועים שנכנסים ביום אחד - אז קצת קשה לזכור באיזה יום זה היה – ישבתי עם מנכ"ל משרד הבריאות, האוצר וחלק ממנהלי קופות החולים והגענו להסכמה. לא כתבנו כלום ולא חתמנו שום דבר, ואפילו אמרנו למנהלי בתי החולים – אתם לא צריכים לבוא, אנחנו מכבדים את מילותינו. יחד עם זה, כדרכי בקודש, אני אף פעם לא תפסתי מישהו, ואם הוא מתחרט ואם הוא מצטער – לא קרה כלום. הסיבוב הבא עולה לו יותר ביוקר. וזה המצב.

אנחנו ישבנו ומשה בר סימן טוב, שלדעתי הוא איש-, או חברנו אביגדור קפלן, הייתי מדבר מיליון דולר, היה נכנס מיליון דולר. משה בר סימן טוב, שאני רואה בו איש ישר והגון, יכול להיות שהיה נדמה לי ולנוכחים בחדר שהוא אומר משהו, יכול להיות. אני לא מטיל צל בקצה קצה קצהו ביושרו. אז יותר נוח לי להגיד אולי אנחנו, שהיינו שם בחדר, לא הבנו אותו. מה שאני הבנתי, שמשלמים רטרואקטיבית, מינואר 2012, בבסיס התקציב ומתקנים את העניינים. ואמרו לי, אפילו אנחנו לא צריכים לבוא. תשמע, אנחנו לא נבוא וזה יהיה דיון מהיר וקל. אמרתי אוקיי. יהיה דיון מהיר וקל וקבעתי את הדיון.

אני התחלתי להבין שיש בעיות כששמעתי את מנהלת הוועדה, שאומרת לי תשמע, הצו לא מגיע, נעשה דיון או לא נעשה דיון, אמרתי כן, נעשה דיון. אז אני מבין שהזמנו לפה אנשים, אני מבין שלא יצא מזה כלום היום. ברור לי. יחד עם זה, כנראה שצריך ללבן עניינים.

אני מצטער שמשה בר סימן טוב, שבשיחה איתנו אמר שהוא לא צריך לבוא, למה העניין סגור, כשהוא שמע שיש מחלוקות – היה צריך לבוא. היינו מלבנים את העניין, אז אולי הוא חושב שזה לא הפורום ללבן את העניין, והפורום ללבן את העניין זה בפורום שדיברנו שם. אלה שדיברנו אולי מבינים או לא מבינים או זוכרים או לא זוכרים, וגם אם הוא יגיד התבלבלתי – לא קרה כלום. שום דבר. אנחנו לא כועסים. אמר, חזר בו, הכל בסדר. מה שידענו להביא פעם אחת, אני מקווה שנדע להביא פעם שנייה. אם לא – נחזור לבג"ץ, תחזרו לבג"ץ, תגידו אין יישום.

להערכתי, גם בלי אישור הוועדה, החלק הארי של הכסף יגיע. זו דעתי. עכשיו מאיפה אני אומר את דעתי? בין השורות. אז צר לי שמשה בר סימן טוב איננו וצר לי שיש מחלוקת. אז אני חושב שהדיון הזה הוא דיון מיותר. אנחנו לא נדון מי יישב באוטו, שנגריל בהגרלה של מגן דוד אדום, כשלא קנינו כרטיס ולא נקבע אפילו תאריך להגרלה. זה מיותר לגמרי.

רוני, אתה רוצה שאני אתחיל את הכל מהתחלה, בגלל שאחרת?
רוני גמזו
לא, אני מתנצל על האיחור.
היו"ר חיים כץ
טוב, אז אני אסגור את הטלפון אם אתה מתנצל. אני אעביר אותו לשקט. עכשיו הוא על שקט. בבקשה.

אז במילה וחצי, לכבודך, בכל זאת אתה מנכ"ל משרד הבריאות ואתה אדם מכובד. מה שהבהרתי פה לוועדה ונרשם בפרוטוקול, שישבנו לפני כשבוע, חלק ממנהלי בתי החולים, אתה, משה בר סימן טוב ואנוכי, והגענו להסכמה שישולם רטרואקטיבית על בסיס התקציב מינואר 2012. לחצנו ידיים ואפילו אמר בר סימן טוב שאין לו מה לבוא לדיון, והוא בן אדם ישר, ואני לא מטיל צל ביושרו.

כנראה שהיו פה אי הבנות מבחינתי, שכנראה אני לא מבין כל כך טוב. אני כנראה לא מבין כל כך טוב, ולכן לא נקבל פה שום החלטות ואני מצטער שהבאנו אתכם עד פה ואנחנו לא נעשה עם הדיון כלום.

תודה רבה, הישיבה נעולה.

<הישיבה ננעלה בשעה 09:12.>

קוד המקור של הנתונים