ישיבת ועדה של הכנסת ה-19 מתאריך 24/07/2013

המלצת ועדת הכנסת לבחירת יו"ר הוועדה המיוחדת

פרוטוקול

 
PAGE
2
הוועדה המיוחדת לדיון בהצעות החוק בעניין השוויון בנטל
24/07/2013

הכנסת התשע-עשרה
נוסח לא מתוקן

מושב ראשון
<פרוטוקול מס' 1>
מישיבת הוועדה המיוחדת לדיון בהצעות החוק בעניין השוויון בנטל בשירות הצבאי, בשירות האזרחי ובשוק העבודה ולהסדרת מעמדם של תלמידי הישיבות
יום רביעי, י"ז באב התשע"ג (24 ביולי 2013), שעה 9:00
סדר היום
<המלצת ועדת הכנסת לבחירת יו"ר הוועדה המיוחדת>
נכחו
חברי הוועדה: >
איילת שקד – היו"ר

עמר בר לב

צחי הנגבי

מאיר פרוש

מרדכי יוגב (מ"מ)
דב ליפמן (מ"מ)
מוזמנים
>
מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ
אתי בן יוסף - מנהלת ועדת הכנסת, כנסת ישראל
ייעוץ משפטי
מירי פרנקל-שור
מנהלת הוועדה
לאה קריכלי
רישום פרלמנטרי
יעקב סימן טוב
<המלצת ועדת הכנסת לבחירת יו"ר הוועדה המיוחדת>
צחי הנגבי – יו"ר ועדת הכנסת
בוקר טוב. אני מתכבד לפתוח את ישיבת הוועדה המיוחדת לדיון בהצעות החוק בעניין השוויון בנטל בשירות הצבאי, בשירות האזרחי ובשוק העבודה, ולהסדרת מעמדם של תלמידי הישיבות.

היה לנו דיון ארוך בוועדת הכנסת על השם, כולל מחלוקות, כולל הצבעות. על השם של יושבת ראש הוועדה אין מחלוקת, זה סוכם בהסכמה בין הקואליציה לאופוזיציה. ואני מתכבד להביא לאישור חברי הוועדה המיוחדת את המלצת ועדת הכנסת לבחור בחברת הכנסת איילת שקד לכהן כיושבת ראש הוועדה. לאחר מכן, אני אתן לה את הפטיש, ואני יודע שהיא תעשה בו שימוש רק במקרים חריגים.

אני גם שמח - - -
עמר בר-לב
מה השם - - -
צחי הנגבי – יו"ר ועדת הכנסת
השם הוא כמו שהקראתי: הוועדה המיוחדת לדיון בהצעות החוק בעניין השוויון בנטל בשירות הצבאי, בשירות האזרחי ובשוק העבודה, ולהסדרת מעמדם של תלמידי הישיבות. אני מקווה שהישיבות תהיינה פחות ארוכות.

אני מניח שגברתי תכנס את הוועדה בפגרה.
איילת שקד
מחר.
צחי הנגבי – יו"ר ועדת הכנסת
- - -, וצפויה לנו עבודה חשובה.

אני גם שמח שעורכת הדין מירי פרנקל-שור תלווה אותנו, אחרי הרבה שנים שזכיתי לעבוד במחיצתה בוועדת החוץ והביטחון. חברת הכנסת איילת שקד תחדש את המסורת הזאת.

מי בעד הזהות של יושבת הראש?
צחי הנגבי – יו"ר ועדת הכנסת
תודה. מי נגד?
הצבעה
בעד מינוייה של חברת הכנסת איילת שקד לתפקיד יושבת ראש הוועדה המיוחדת בעניין השוויון בנטל בשירות הצבאי, בשירות האזרחי ובשוק העבודה, ולהסדרת מעמדם של תלמידי הישיבות – פה אחד
נגד – אין

נמנעים – אין

המינוי אושר.
צחי הנגבי – יו"ר ועדת הכנסת
אושר פה אחד. תודה. בבקשה. את יכולה לברך את עצמך, אנחנו כבר ברכנו אותך.
היו"ר איילת שקד
אז תודה רבה על האמון, ואני רק מבקשת שנכבד אחד את השני. זאת תהיה ועדה לא קלה, לא פשוטה. כל אחד יש לו דעה מאוד מוצקה ואידיאולוגית בנושא. יבואו גם הרבה ארגונים מבחוץ, מכל הצדדים. אז הבקשה שלי זה שנכבד אחד את השני ונדע להקשיב אחד לשני, כי הדיונים יהיו טעונים.
צחי הנגבי
הישיבות תהיינה פה או בוועדת חוץ וביטחון?
היו"ר איילת שקד
לא, פה. החדר הזה כנראה יהיה חדר הוועדה.
צחי הנגבי
יפה.
היו"ר איילת שקד
דאגתי שיהיה לך קרוב.
צחי הנגבי
אני, לצערי, לא יכול לנעול את הישיבה. אז אנחנו נשב פה עד שיושבת הראש, חברת הכנסת איילת שקד - - -
מרדכי יוגב
שאלה קטנה בעניין ההגדרה: אם זאת ההגדרה אז צריך לעשות את מה שאמרתי מעל מליאת הכנסת, והיא להוציא החוצה, לוועדת החוץ והביטחון, את הסעיף שמדבר, ובהחלט לדון בו, אבל להחריג אותו, לעניין קיצור שירות הבנים ל-32 חודשים והארכת שירות הבנות ל-28 חודשים, כי זה ממש לא נוגע לתלמידי הישיבות.

ואני חושב גם, זה פה קצת כמו חוק ההסדרים: זה סעיף שמחייב לשאול את צה"ל מה עוזר לו, מה לא עוזר לו. זה מאוד דיפרנציאלי. יש תפקידים שצה"ל – זה עוזר לו; ויש תפקידים שצה"ל – זה פוגע בו. והוא כבר דרש תוספת תקציבית להארכת שירות בקבע.

זאת אומרת, יש פה גם עניין חברתי, יש פה גם עניין כלכלי, יש פה גם עניין של ניצחון – עם מה צה"ל מנצח. מה צה"ל צריך, מה צה"ל לא צריך. ואני חושב שלא נכון – אני אומר את זה באופן ענייני ביותר – זה לא תחת שום מילה מהכותרת. זה דיון שמחייב דיון ענייני, ויכול להיות שהוא צודק, יכול להיות שזה התוצר שיתבקש בסוף. אבל הוא פה, בתוך החוק הזה, כאילו נגנב כמו חוק ההסדרים.
מאיר פרוש
יכול להיות שאתה אומר שהשילוב של בני הישיבות בצבא, זה גם אם הצבא לא צריך אותם העיקר שיהיה שילוב.
מרדכי יוגב
לא, לא, לא. אמרתי - - -
מאיר פרוש
כי יכול להיות שגם הצבא יגיד: צריך, לא צריך.
מרדכי יוגב
חבר הכנסת מאיר פרוש, יושבת הראש הטרייה של הוועדה ביקשה – אני אומר את זה ממש באופן הכי מכובד והכי מכבד שיש: הוכנס פה עוד סעיף שעוסק בעניין, ואני אומר לכם, אולי לא בסדר שאני מצטט את הרמטכ"ל. הוא אמר לי: הכנסת תחליט, אולי בעוד שנתיים תחליט הפוך כי תראה שזה לא טוב. לא דנו בזה.
רוצה לומר, לעניות דעתי – אני אומר את זה באופן ענייני ביותר: זה ככה מוגנב בתוך החוק, כאילו הסדרים. וזה מחייב דיון ענייני ממש.
היו"ר איילת שקד
אנחנו נדון בזה עם הצבא.
מרדכי יוגב
יכול להיות שבמקביל אפשר - - - אותו, אבל אני חושב שזה פשוט לא נמצא במקום שלו. זה דורש חוק בפני עצמו, בוועדת החוץ והביטחון, באופן הענייני ביותר.
מירי פרנקל-שור
תראה, באופן עקרוני ניתן לפצל סעיף מהצעת החוק אבל צריך לדון בהצעה, ולראות ולבחון האם זה לא בעצם מעין עסקת חבילה או שזה באמת דבר שהוא זר להצעת החוק. נתחיל את הדיונים, נבדוק את הסעיפים, נלמד את המטריה ונחליט.
היו"ר איילת שקד
כן, חבר הכנסת מאיר פרוש.
מאיר פרוש
גם אני מאוד רוצה לקוות, למרות שכל אחד מאיתנו, מאלה שישתתף בדיוני הוועדה, יש לו את הדעות שלו. הדעות מוצקות, עקרוניות, אידיאולוגיות. אבל אני באמת מקווה שהוועדה, ואנחנו מבקשים מאוד מיושבת הראש שנבחרה זה עתה ואנחנו מאחלים לה הצלחה, שנוכל לקיים דיונים ענייניים, עם כל מה שמלווה את העניין הזה, אבל גם דיונים ענייניים. זאת אומרת, לדעת מה בדיוק אנחנו רוצים לעשות. כי ייתכן מאוד שאנחנו חושבים שצריך לעשות מהלך כזה – הוא לא מתאים, הוא לא יכול, הוא לא יהיה ישים וכדומה.
אז אני מאוד מקווה שנהיה בדיונים שנוכל לשמוע גם אנשי מקצוע, את אנשי הצבא. בדיוק איך הדברים האלה צריכים לעבוד.
היו"ר איילת שקד
נעשה את זה. וכולם באים עם ראש פתוח. עם דעות, אבל עם ראש פתוח.
טוב, זהו. אני צריכה לנעול? הישיבה נעולה. תודה.
צחי הנגבי
תודה.

<
ירדנה מלר הורוביץ
בהצלחה.

<הישיבה ננעלה בשעה 09:10.>

קוד המקור של הנתונים