פרוטוקול

 
PAGE
10
ועדת הכספים
25/07/2012

הכנסת השמונה-עשרה
נוסח לא מתוקן

מושב רביעי
<פרוטוקול מס' 1173 >
מישיבת ועדת הכספים
יום רביעי, ו' באב התשע"ב (25 ביולי 2012), שעה 09:30
סדר היום
<מניעת סגירת מפעל בריל - דיווח>
נכחו
חברי הוועדה: >
משה גפני – היו"ר

יעקב אדרי

מגלי והבה

יצחק וקנין

שי חרמש

איתן כבל

אמנון כהן

שלמה מולה
אורי מקלב

ציון פיניאן

פניה קירשנבאום

נחמן שי

ליה שמטוב

שכיב שנאן

עתניאל שנלר
מוזמנים
>
לימור טל - מ"מ הממונה על ערבויות המדינה, משרד האוצר

גילה וינברגר - מחלקת ערבויות המדינה, משרד האוצר

בועז הירש - מנכ"ל שירות התעסוקה, משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה

אוהד כהן - סמנכ"ל סחר חוץ, משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה

יוסי צנקונה - מינהל תעשיות, משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה

מרצדס צרפתי - עוזר למשנה למנכ"ל משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה

אל"מ אדיר אהרן - אגף התקציבים, משרד הביטחון

שאול כצנלסון - סמנכ"ל כלכלה ושירותים מקצועיים, מכון היצוא הישראלי

חזקיה ישראל - מנהל מחלקה, התאחדות התעשיינים

אבישג שחם חדד - התאחדות התעשיינים

עו"ד איתן אטיה - מנכ"ל פורום ה-15

דב צור - ראש עיריית ראשון לציון

שלמה דולברג - מנכ"ל מרכז השלטון המקומי

משה אבנון - מרכז השלטון המקומי

עו"ד מירה סולומון - מרכז השלטון המקומי

שמעון הורוביץ - בריל תעשיות נעליים בע"מ

שלמה בוסקילה - סמנכ"ל בריל תעשיות נעליים בע"מ
ייעוץ משפטי
שגית אפיק
מנהל הוועדה
טמיר כהן
קצרנית פרלמנטרית
חבר המתרגמים – אהובה שרון
<מניעת סגירת מפעל בריל - דיווח>
היו"ר משה גפני
בוקר טוב. אני מתכבד לפתוח את ישיבת ועדת הכספים. על סדר היום מניעת סגירת מפעל בריל - דיווח.
במהלך הדיונים, יש נושאים שאנחנו עוסקים בהם בהתנדבות. זה לא תפקיד ועדת הכספים אלא זה תפקיד הממשלה והתפקיד הוא למנוע סגירת מפעלים כך שאנשים ייכנסו למעגל האבטלה. כל אחד בפני עצמו, הוא עולם מלא והמשמעות שאין לו עבודה, היא משמעות קריטית. אנחנו בהתנדבות נכנסנו לסוגיות רבות מהסוג הזה עליהן אנחנו מדווחים עכשיו. אחד הנושאים היה מפעל בריל, מפעל לייצור נעלים שייצר עבור משרד הביטחון. משרד הביטחון החליט לקנות את הנעליים מארצות הברית וממילא המפעל עמד להיסגר. היו כאן נציגי העובדים, כ-120 עובדים, והמשמעות היא שהמפעל נסגר והם יוצאים למעגל האבטלה. אנחנו נכנסנו לעניין ועצרנו תקציבים מסוימים של משרד הביטחון. זאת הייתה הצעה של חבר הכנסת שלמה מולה וחבר הכנסת איתן כבל.

ביקשתי מחבר הכנסת איתן כבל שייכנס לעניין כמו צוותים רבים שאנחנו מקימים בוועדה לנושאים שונים מהסוג הזה. התנהל משא ומתן יחד עם מנהל הוועדה טמיר כהן, משא ומתן ארוך ומייגע שבאמת היה קשה. אני לא מאחל לאיראנים להתעסק עם משרד הביטחון. אנחנו הרגשנו מה זה. בסופו של דבר הגענו להסכמה שייצור הנעליים במפעל בריל יעמוד על 63 אלף. זה אומר שהעובדים לא יפוטרו. מנכ"ל המפעל התבקש על ידינו שלא לפטר עובדים ואכן כך היה. אני שמח על כך.

חבר הכנסת איתן כבל, בבקשה.
איתן כבל
תודה אדוני היושב ראש. קודם כל, כפי שאמרת, חבר הכנסת שלמה מולה ואנכי בזמנו הגשנו בקשה לדיון מהיר לגבי סגירת או העלאת הנושא כתוצאה מהעובדה שמערכת הביטחון הודיעה על הפסקת רכישת נעליים צבאיות ממפעל בריל, דבר שיכול היה לגרום לכך שהמפעל עלול היה להיסגר וכפי שציינת העובדים היו הולכים הביתה. אני מודה לך על שהחלטת להיכנס לעובי הקורה והטלת עלי להיות הבורר או להיכנס לעובי הקורה בנושא הזה.

אני קודם כל רוצה להודות לטמיר, מנהל הוועדה. אני מכיר את טמיר הרבה שנים. לפעמים בתמצית של זמן, אתה יודע להכיר אנשים וללמוד עליהם הרבה יותר ממה שנדמה לך שאתה מכיר. עשית עבודה יוצאת מן הכלל. אני יכול לומר שבלעדיך לא היינו מגיעים להסכמים האלה.
יחד עם זאת, אני רוצה לומר כמה דברים לך אדוני היושב ראש, לכל חברי הוועדה, למערכת הביטחון ולמפעל בריל. אני חושש שאנחנו עלולים למצוא את עצמנו בשנה הבאה או בעוד שנתיים באותו מקום. אני רוצה לפרוטוקול שייאמרו דברים ברורים כדי שנמנע מעצמנו את הסאגה הזאת. הרי זה לא יהיה מצב שבו כל פעם מערכת הביטחון, בגלל עניינים שקליים ודולריים כאלה ואחרים תקבל החלטות. מצד שני, חשוב שיהיה ברור לבריל שזה לא רק שאנחנו מתערבים כדי לגרום לכך שתהיה עבודה בארץ, שזה דבר בעל חשיבות מרכזית ובוודאי בשביל אדם כמוני שגם התמודד לתפקיד יושב ראש ההסתדרות. הנעליים צריכות להיות נעליים הכי טובות והכי נוחות לחיילי צה"ל. זאת נקודת מוצא לא פחות חשובה מכך שתהיה עבודה בישראל. לכן בפרק הזמן הזה שיש לנו לפחות את השנה הקרובה שנותנת לנו את מרחב הזמן, אני מצפה ואני תובע, אדוני יושב ראש הוועדה – ואני אומר את זה גם לך, טמיר, כי אנחנו נצטרך לעקוב אחרי העניין הזה – ששני הגורמים, מערכת הביטחון מצד אחד ומפעל בריל מצד שני, יפעלו על פי מתווים כאלה – לא נפתח כאן את כל הדיון על הנעל שאתם מפתחים בימים אלה שאמורה לעמוד בסטנדרט גבוה – כך שנמצא את עצמנו במצב שמערכת הביטחון, לא תהיה לה ברירה גם אם היא תרצה להתחמק

הפתרון הוא פתרון נקודתי וחשוב שהדברים ייאמרו. אנחנו עכשיו מצאנו את הפתרון אבל חשוב שהפתרון יהיה ארוך טווח. אנחנו נבדוק את הדברים האלה מקרוב, גם במערכת הביטחון וגם מול המפעל.

תודה אדוני היושב ראש.
היו"ר משה גפני
תודה רבה. שלמה, אתה רוצה לומר משפט?
שלמה מולה
תודה רבה.
היו"ר משה גפני
אני רוצה לקדם בברכה את חבר הכנסת עתניאל שנלר שהצטרף לוועדת הכספים. ברכותיי. הוועדה הזאת היא ועדה מאוד מעניינת.
עתניאל שנלר
עוד נראה. בינתיים אני מקשיב. אני רואה שאתם מייצרים נעליים בעבודה עברית וזה מאוד משמח.
היו"ר משה גפני
לגבי הנעליים אני לא כל כך יודע, אבל אני יודע שכתוצאה מהפעילות הזאת 120 עובדים לא הולכים הביתה. זאת ועדה שמשתדלת לעשות דברים טובים.
איתן כבל
גפני לא מבין בנעליים גבוהות.
היו"ר משה גפני
בדיוק. יש כאלה שאומרים שבשנה הבאה יצטרכו יותר נעליים.
יצחק וקנין
לפחות לפי המתווה של פלסנר, עוד 6,000.
היו"ר משה גפני
פלסנר צריך נעליים חצאיות.
שי חרמש
מצדך, שילך יחף.
היו"ר משה גפני
לא אמרתי את זה.
ציון פיניאן
הוא זירז את חיסולה של קדימה.
שי חרמש
אתה יודע משהו שאני עוד לא יודע?
ציון פיניאן
אני יודע הכול. הוא זירז. אתמול בישיבת הכנסת האמת התגלתה, באיזה ידיים נקיות הוא נכנס למערכה הזאת.
שי חרמש
אני שמח שיש כאן כאלה שיודעים את מה שאני לא יודע.
פניה קירשנבאום
כולם יודעים יותר טוב מה נעשה במפלגה האחרת. שכל אחד יתעסק במפלגה שלו.
היו"ר משה גפני
רבותיי, תודה, החלק האומנותי הסתיים. חבר הכנסת מולה, בבקשה.
שלמה מולה
תודה רבה. אני בהחלט מצטרף לברכות. אני רוצה לומר לך משהו ואף אחד לא יחשוד בי שאני אגיע לאגודת ישראל.
היו"ר משה גפני
אל תתחייב. תגיד בלי נגד.
שלמה מולה
אני חבר בוועדה כמעט מאז אני בכנסת ואני רואה את הנושאים שנמצאים ברומו של עולם ואתה מטפל בהם, אם זה במפעל עוף העמק, אם זה במפעל פרי הגליל, אם אלה מפעלי הטונה ומפעל בריל. אם אתה לא היית יושב על הכיסא הזה, יכול להיות שלא היינו מגיעים להצלחות.

אני רוצה להודות לך. אני חושב שזה הדבר הכי חשוב במערכת הציבורית. אדם עובד אבל מפטרים אותו והוא לא מביא משכורת הביתה, מבחינתי זה עולם ומלואו.

אני רוצה לומר לך תודה רבה, גם לך וגם לטמיר, על המאמץ.

לעניין עצמו. במהלך הדיונים שהיו התפלאתי מאוד על עמדת משרד הביטחון. דרך אגב, עד לרגע זה לא השתכנעתי בדיוק מה היו השיקולים לגרום לכך שמפעל בריל כמעט יפסיק לייצר נעליים. לא הבנתי. את משרד הביטחון ואת צה"ל אני רואה כגוף לאומי.
היו"ר משה גפני
יש לי בקשה אליך. אל תרחיב בעניין הזה.
שלמה מולה
אני לא מרחיב. מאוד חבל לי שהדיון הזה הגיע לכאן.
היו"ר משה גפני
בעתיד נקיים על זה דיון יותר נרחב.
שלמה מולה
גם בדיווחים שהיו לנו, היו אי דיוקים - ואני אומר את זה בעדינות רבה מאוד – של משרד הביטחון, עת נכנסנו לעובי הקורה.

על כל פנים, אני מצטרף לדבריו של ידידי הטוב איתן. אסור להגיע למצב בו אנחנו בעוד כמה שנים אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בדיון חוזר. אנחנו ממליצים גם למפעל בריל וגם למשרד הביטחון להתעשת ולנסות לייצר מערכת עבודה שמאפשרת לעבוד כמו שצריך, כך שלא נחזור שוב לדיון הזה.

אני מודה לך ומודה להנהלת מפעל בריל שהתגמשה במידה מסוימת. אני מודה גם למשרד הביטחון, למרות עמדתו.
היו"ר משה גפני
תודה רבה. נציג משרד הביטחון, אלוף-משנה אדיר אהרן. לפני שאתה מתייחס, אני רוצה לומר לחברי הוועדה וגם לך שהיה כאן דיון על מתפרת העצמאות במצפה רמון. היה כאן דיון מהיר. גם שם המתפרה עמדה להיסגר. 35 תופרות היו אמורות לצאת. סיכמתי עם מנכ"ל משרד הביטחון, שעה אחרי הדיון, שהמפעל לא ייסגר והם יקבלו את ה-15 אחוזים. אני משבח את משרד הביטחון בעניין. אני לא יכול להתעלם מהעובדה שיש יד לעניין הזה גם בנושא של המטוס האיטלקי.
שכיב שנאן
אם אפשר אדוני, אני מבקש לומר משהו לפניו.
היו"ר משה גפני
לא, אתה לא יכול לפניו כי יש כאלה שנרשמו. אני אאפשר לך אחרי כן. קודם כל הוא יתייחס לנושא עצמו.
אדיר אהרן
בוקר טוב. בהמשך למה שדיווחתם כאן ובעקבות ההנחיה של שר הביטחון מר אהוד ברק, התקיימה עבודת מטה נוספת במשרד הביטחון. בסיומה של עבודת המטה הזאת, שנערכה בשיתוף עם צה"ל, מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף במילואים אודי שני, הודיע לך שמשרד הביטחון יזמין ממפעל בריל בשנת 2013, 63 אלף זוגות נעליים צבאיות. היקף ההזמנה הוא 25 מיליון שקלים. הדבר הזה ימנע את סגירת המפעל ואת פיטורי מאות העובדים.

קודם להחלטה, מינהל הרכש במשרד הביטחון קיים בדיקה עם הנהלת המפעל. הוא וידא שאכן הפתרון הזה מבטיח את המשך עבודת המפעל בשנת 2013 ומונע את פיטורי העובדים. אגב, ההזמנה הזאת מצטרפת ל-170 אלף זוגות נעליים צבאיות בהיקף של שבעים מיליון שקלים שכבר הוזמנו בשנתיים האחרונות ממפעל בריל.

אני רוצה לנצל את המעמד ולהדגיש שמשרד הביטחון הוא גוף ממשלתי מוביל שנותן עדיפות במכרזים למפעלים בפריפריה ובקו עימות והוא גם משרד מוביל במתן העדפה לרכש כחול-לבן, גם כאשר זה לא בפריפריה ובקו עימות, כמובן במסגרת משאבי המשרד. אנחנו נמשיך להעדיף רכש כחול-לבן ככל שהדבר הזה יינתן וכפי שעשינו בעבר, וזאת לצד הקפדה על ניצול אפקטיבי ויעיל ככל שניתן של התקציב. כמובן שחשובה לנו גם איכות המוצרים שאנחנו קונים והמחירים שלהם. אני שמח שבסוף, במסגרת האיזונים הכוללים, מצאנו הסדר שמניח את הדעת.
היו"ר משה גפני
תודה רבה. אני ממש מודה לך.

שלמה בוסקילה, סמנכ"ל בריל.
שלמה בוסקילה
שלום. אני רוצה להודות ליושב ראש, לחבר הכנסת איתן כבל, לחבר הכנסת שלמה מולה ולחברת הכנסת פניה קירשנבאום. כמובן גם למי שמוביל את זה בפרונט, טמיר כהן.

בשם המפעל ובשם העובדים, אני מאוד מעריך את המאמצים שנעשו כאן וגם את הפשרה שנעשתה עם משרד הביטחון.

אני חייב לציין שהפשרה הזאת היא פשרה שנותנת כמה חודשים בשנת 2013. כמובן אנחנו רואים את זה כהזדמנות. היה כאן קיצוץ של מעל שלושים אחוזים בהזמנות משרד הביטחון מול החברה. אנחנו כמובן באותה תקופה נתייעל ונכניס את הנעל החדשה שהשקענו בה מעל שני מיליון שקלים בשלוש השנים האחרונות.

שוב, אני מקווה מאוד שלא נצטרך לחזור לכאן כדי לעשות את המלחמה הבאה אלא שהמוצר ינצח ויוכלו להבין מה זה כחול-לבן.
היו"ר משה גפני
כולנו מקווים. תודה רבה לך. פניה.
פניה קירשנבאום
בימים האחרונים הייתה לי הרבה אכזבה מיכולת העשייה שלנו. לי אישית, בהרבה תחומים. בכל זאת כשאני מגיעה לכאן, כולנו בסדר אבל אני רוצה לומר לך תודה כי הרבה פעמים אתה מוביל את המהלך של המאבק ואני חושבת שזאת אחת הוועדות שבאמת מצליחה להגיע להישגים. רשמתי לעצמי את הנקודות. דיברנו על ריווח מדרגות מס, על פרי הגליל, על מפעל בריל וכולי. אם אנחנו לא היינו, לפעמים אני מרגישה שהוועדה הזאת הופכת להיות ועדה שומרת סף שבאמת עומדת להגנת האזרח, כי אם לא אנחנו, זה לא היה. המקסימום שאנחנו יכולים לעשות באמת נעשה כאן.

ההרגשה שלי היא קשה כי משרדי ממשלה או הממשלה עצמה שצריכה לפתח את התעשייה המקומית, שצריכה לדאוג לפיתוח וקידום, עושה כאילו דווקא הפוך.

רשמתי לעצמי נקודות. עצרנו את משרד הביטחון בנושא של הנעליים אבל אני רוצה להזכיר לך שעמדנו באותו מצב גם עם מתפרת המדים וגם זה הגיע לשולחננו.
היו"ר משה גפני
את מדברת על מתפרת העצמאות.
פניה קירשנבאום
כן.
היו"ר משה גפני
הבעיה נפתרה.
פניה קירשנבאום
אני אומרת את זה.
שכיב שנאן
לא רק במתפרת העצמאות הבעיה נפתרה אלא נפתרה בעוד כמה מקומות. אני תכף אתייחס.
פניה קירשנבאום
אני שואלת למה זה היה צריך להגיע לכאן. למה משרד הביטחון לא היה צריך לדאוג שדווקא הוא ייתן עבודה לתעשייה המקומית ויפתח מקומות עבודה. כשמשרד החקלאות דואג לחסל את הרפתנים, כשמשרד התעשייה דואג לחסל את התעשייה המקומית על ידי הורדת מכסים, אני שואלת האם רק ועדת הכספים דואגת לאחזקת אותה תעשייה.

נשימה אחת אני רוצה לשאול. מדברים וחוזרים לדבר על גיל פרישה, להעלות את גיל הפרישה לשבעים ול-67 לנשים. אם אנחנו נסגור את כל התעשייה, איפה יעבדו האנשים האלה שרוצים להעלות להם את גיל הפרישה? אתה מכיר את השאלות שלי.

אני רוצה להודות לך, אני רוצה לחזק את ידי כל החברים בוועדה שעוסקים בנושא. כמובן אני רוצה להודות לטמיר שתמיד מוביל הרבה דברים ולא רק את נושא נעלי בריל.
היו"ר משה גפני
תודה רבה. שכיב.
שכיב שנאן
אדוני היושב ראש, ברשותך אני רוצה להוסיף לפרוטוקול ולידיעת השומעים, חברי הכנסת והנוכחים, שלא רק בנושא של מתפרת העצמאות היה טיפול.
היו"ר משה גפני
גם חורפיש.
שכיב שנאן
משרד הביטחון נתן חמישה מיליון שקלים נוספים כתוספת למתפרות האחרות שנמצאות באזורי הגליל, במיוחד בכפרים הדרוזיים והאחרים, בקריית שמונה ועוד. מה שנותר זה לבקש מהמשרד לביטחון פנים שיעשה אותו הדבר. שיפסיק להזמין את המדים שלו בסין.
פניה קירשנבאום
אני מסכימה אתך.
מגלי והבה
יש הצעת חוק שעברה.
שכיב שנאן
אני יודע. תודה על התמיכה ומי שיש לו להוסיף, שיוסיף.

אני גם מבקש שמשרד הפנים יעשה אותו הדבר. יש למשרד הפנים מדים שהוא קונה אותם.
היו"ר משה גפני
אתה מדבר על המשרד לביטחון פנים ולא על משרד הפנים.
שכיב שנאן
לא. אדוני היושב ראש, סמוך עלי שאני יודע.
היו"ר משה גפני
אני סומך עליך. על איזה מדים אתה מדבר? המדים של אלי ישי?
שכיב שנאן
המדים של החברים מ-ש"ס. יש לשכות מינהל אוכלוסין שמקבלות קהל ולהן קונים מדים. המדים האלה לא נקנים בכחול-לבן.

בנוסף לכך, במענה למשרד התעשייה ומשרד החקלאות אני רוצה לומר. על שולחן הוועדה הזה עלה הנושא של ענף הזית. כולנו יודעים שגם משרד החקלאות וגם משרד התעשייה, בראשם עומדים חברת הכנסת אורית נוקד וחבר הכנסת שלום שמחון שאני גאה להיות נמנה על סיעתם, הקימו בתחילת השבוע הזה ועדה שתציל את ענף הזית.
היו"ר משה גפני
נכון. קראתי על כך היום ב"יתד נאמן".
שכיב שנאן
ועוד היד נטויה. אני רוצה לשבח במיוחד את שר הביטחון אהוד ברק על כך שנתן את ההנחיה להציל את מפעל בריל ולהציל את המתפרות, גם עצמאות וגם אחרות. כולנו מסביב לשולחן הזה יודעים את האמת, מאיפה בא הכסף. תודה רבה.
היו"ר משה גפני
אני מצטרף לתודה לאהוד ברק על כך שהוא נתן הנחיה. אני גם מודה לקדוש ברוך הוא על שהזכרנו לו את זה.
שכיב שנאן
אני מודה לך. אני מודה לקדוש ברוך הוא שהביא אותך ודרכך זה קרה.
היו"ר משה גפני
תודה. מגלי.
מגלי והבה
לא אוסיף על התודות והברכות כי אנחנו עושים את העבודה שלנו ואף אחד לא צריך להודות לנו. מה שמפריע לי זה ששוב משרד הביטחון ממשיך להחזיק את כל המתפרות האלה ואת כל המפעלים האלה כבני ערובה. זה לא שבשנה או בשנתיים האחרונות אנחנו מטפלים אלא כל הזמן משרד הביטחון, מדי שנה, גם בוועדה הזאת, גם בעבר ואני בטוח שגם בעתיד, מחזיק את המתפרות כבני ערובה. אני אומר לא להחזיק את המתפרות האלה כבני ערובה. דיבר שכיב על כל מיני משרדים שמייבאים מדים ואנחנו הרי ביקרנו השבוע בכל מיני יחידות צבאיות. את הכובעים עדיין מייבאים למרות שיש חוק שאוסר לייבא מסין או ממקומות אחרים אלא להעדיף את התוצרת המקומית. נכון שהגענו להסדר לגבי הנעליים, אבל אני אומר לך שאנחנו נמצא את עצמנו בעוד חודשיים-שלושה כשהסיוע או הכסף נגמר ואז חוזרים לנקודת ההתחלה כאשר המפעלים האלה הם תמיד בני ערובה. הגיע הזמן להקצות להם את הנתח שלהם בתחילת השנה.

אני לא צריך להזכיר לכולם כאן – ויודע גם נציג משרד הביטחון – שהיו צריכים מדים במבצעים השונים של צה"ל, אז האנשים האלה עבדו לילות כימים כדי לספק לכם את כל המדים האלה. כשלא צריך, שולחים אותם הביתה. צריך לדעת איך להקצות את הנתח התקציבי הנכון.
היו"ר משה גפני
תודה רבה. ציון.
ציון פיניאן
תודה רבה אדוני היושב ראש. ראשית, אני רוצה לומר שהוכח שוב ושוב שוועדת הכספים היא ועדה עם שיניים וכי בה ניתן לפתור הרבה מאוד בעיות שיש כאלה שחושבים שהן הקטנות ביותר אבל הן הגדולות ביותר כי מדובר בהרבה מאוד עובדים.

תודה לחברי הכנסת, לידידי איתן ושלמה, ותודה למנהל הוועדה טמיר כהן. אני מקווה שהנושא לא יחזור שוב לוועדה ולא יובאו בעיות מעין אלה שבדרך כלל צריכות להיפתר ולא להגיע לוועדת הכספים כדי לפתור אותן. תוצרת כחול-לבן היא בראש מעייננו אבל כל הזמן, שוב ושוב, בוועדת הכספים אנחנו מטפלים בנושאים האלה.
יישר כוח ליושב ראש. אני רואה את כולם מדברים לפני החופש הגדול.
היו"ר משה גפני
איזה חופש? תראה מה הולך לקרות בשבוע הבא.
ציון פיניאן
אני רוצה להודות לאדוני היושב ראש על עבודה נפלאה. יישר כוח. אפילו שמתקרבות הבחירות, אני וכל החברים נהנים להיות אתך כיושב ראש.
היו"ר משה גפני
תודה רבה. רבותיי, תודה. אנחנו מודים לכולם. אני מודה למשרד הביטחון, אני מודה להנהלת בריל, אני מודה לאיתן כבל, אני מודה לשלמה מולה, אני מודה לטמיר כהן ולכל החברים שהיו בעניין. תודה רבה. אנחנו עוברים לסעיף הבא בסדר היום.

<הישיבה ננעלה בשעה 09:50>

קוד המקור של הנתונים