ישיבת ועדה של הכנסת ה-18 מתאריך 16/07/2012

חוק לתיקון פקודת הרוקחים (מס' 20) (תיקון), התשע"ב-2012

פרוטוקול

 
הצעת חוק לתיקון פקודת הרוקחים (מס' 20) (תיקון - דחיית מועד התחילה

הכנסת השמונה-עשרה
5
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות
16/07/2012

נוסח לא מתוקן
מושב רביעי



<פרוטוקול מס' 753>
מישיבת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות
יום שני, כ"ו בתמוז התשע"ב (16 ביולי 2012), שעה 15:00
סדר היום
<הצעת חוק לתיקון פקודת הרוקחים (מס' 20) (תיקון – דחיית מועד התחילה), התשע"ב-2012>
נכחו
חברי הוועדה: >
עפו אגבאריה – מ"מ היו"ר
מוזמנים
>
עו"ד מוריה בן צור - משרד הבריאות

גיא גורצקי - מנכ"ל פארמה ישראל, ארגון הגג של חברות התרופות

יוסי שניר - מנכ"ל הסתדרות הרוקחים בישראל

חנה לאידרשניידר - איגוד לשכות המסחר

ניר קנטור - מנהל איגוד הכימיה והפרמצבטיקה, התאחדות התעשיינים
ייעוץ משפטי
נועה בן שבת
מנהלת הוועדה
וילמה מאור
קצרנית פרלמנטרית
חבר המתרגמים – אהובה שרון

<הצעת חוק לתיקון פקודת הרוקחים (מס' 20) (תיקון – דחיית מועד התחילה), התשע"ב-2012>
היו"ר עפו אגבאריה
שלום לכולם. אני מתכבד לפתוח את דיוני ועדת העבודה, הרווחה והבריאות. יום שני, כ"ו בתמוז, ה-16 ביולי 2012. על סדר היום הצעת חוק לתיקון פקודת הרוקחים (מס' 20) (תיקון – דחיית מועד התחילה), התשע"ב-2012.

נמצאים כאן נציגי משרד הבריאות, איגוד לשכת המסחר, פארמה ישראל, הסתדרות הרוקחים, התאחדות התעשיינים. תודה שהגעתם בהתרעה כזאת קצרה. לחצנו שזה יהיה היום כדי לקדם את הנושא הזה. כאשר חשבנו בהתחלה איך לקדם את הנושא, נתנו את האפשרות לעוד שנה כאשר בדיעבד אני חושב שזה בסדר גמור שיש אורכה כי לא הצליחו הגורמים שצריכים לספק את התרופות לעשות את התרגום בצורה מקצועית, טובה ונכונה לטובת האזרחים ולטובת החולים שמקבלים את התרופות האלה. מצד שני אני חושב שהיה צורך לסיים את כל העבודה הזאת עד אוגוסט השנה, כך שלדחות את זה בעוד שנה, זה נראה קצת מוגזם. מדוע זה לא נגמר עכשיו? אני יודע שמשרד הבריאות תמך בעניין הזה ובצדק כי אנחנו רוצים שהתרגום יהיה באמת מקצועי ובאותו זמן שלא יהיה איזשהו פרק זמן בו לא תהיה אפשרות לקבל את התרופות בגלל זה שאין תרגום מספיק טוב לתרופות האלה דבר שיגרום למחסור מסוים.

אני חושב לכן שאולי זה קצת מוגזם להאריך בשנה והשאלה היא מדוע אי אפשר לעשות את זה למשל בחצי שנה. לא נראה לי שאם אנחנו נתנו תקופה שהיא עד אוגוסט השנה אפשר היה לגמור את זה אבל פתאום מבקשים עוד שנה. בואו נראה, אולי אפשר לעשות את זה בחצי שנה. אפשר לחשוב על הארכת התקופה בקצת יותר מחצי שנה, אבל למה אי אפשר לעשות את זה בפחות זמן?
חנה לאידרשניידר
אני מלשכת המסחר. אני רוצה לדבר בשם היבואנים ולומר שתהליך יבוא התרופות הוא תהליך מאוד מורכב ומאוד ארוך. מדובר בפרק זמן – בין ההזמנה של הייצור לבין ההזמנה והתרגום של התרופות ועד שהן מגיעות לארץ אחרי תהליך הייצור ותהליך התרגום, הכול ביחד – של יותר מחצי שנה. זאת אומרת, זה לא איזשהו תהליך שאפשר לומר שנקצר אותו בארבעה חודשים. אנחנו מדברים על מלאי שנמצא כרגע בארץ והוא מלאי עצום של תרופות שאין לו מענה בחוק הזה.
היו"ר עפו אגבאריה
את מתכוונת שגם התרופות שנמצאות בשוק, גם בהן צריך להחליף את העלון.
חנה לאידרשניידר
לא יכולים להיכנס לתהליך כזה.
היו"ר עפו אגבאריה
למה לא נעשה עד היום שום דבר בעניין?
חנה לאידרשניידר
נעשה.
היו"ר עפו אגבאריה
מה נעשה?
חנה לאידרשניידר
אנחנו מדברים על יותר מ-4,000 תכשירים.
היו"ר עפו אגבאריה
איזה אחוז של תכשירים?
חנה לאידרשניידר
תכשירי מרשם, האחוז שבוצע ויהיה מוכן עד אוגוסט הוא זניח והוא עומד על משהו כמו חמישה אחוזים, אבל בתהליך נמצאות הרבה מאוד תרופות והן באמצע התהליך והוא עוד לא הסתיים.
היו"ר עפו אגבאריה
איך יכול להיות שנה ורק חמישה אחוזים? איך אתם תספיקו לעשות בשנה את 95 האחוזים הנוספים?
חנה לאידרשניידר
יותר מעשרים אחוזים, כ-25 אחוזים, כבר בתהליך והם יהיו מוכנים לקראת סוף השנה. עוד עשרים ומשהו אחוזים יהיו מוכנים באמצע השנה הבאה. בהנחה שנקבל את טווח הזמן הזה ונוכל לעבוד בו ונניע את התהליך הזה שהוא כבר מונע והוא התחיל, אלא שפשוט לא הספקנו לבצע אותו.
היו"ר עפו אגבאריה
הבעיה הייתה בסך הכול עם עוד שפה, עם השפה הרוסית.
חנה לאידרשניידר
שתי שפות.
היו"ר עפו אגבאריה
כפי שאני יודע ברוב התרופות יש תרגום לעברית, לאנגלית ולערבית.
קריאה
רוב התיקון הוא אכן רוסית.
היו"ר עפו אגבאריה
אם כן, הבעיה היא בתרגום לרוסית. יש הרבה תרופות שמשווקות לרוסיה עם התרגום הרוסי. זאת אומרת, זה קיים כבר בחברות שמייצרות את זה.
ניר קנטור
מי שמייצא אבל לא בהכרח כולם מייצאים אלא יש כאלה שהם לשוק המקומי ואצלם אולי זה לא היה.
היו"ר עפו אגבאריה
זה מצמצם את המספר.
גיא גורצקי
רק להבהיר את השאלה המשפטית. לא מדובר במדבקות אלא מדובר בשינוי אריזה. דהיינו, מה שכבר נמצא בבית המרקחת או במחסן בקופת החולים או במלאי, אין דרך לתקן את זה אלא אם כן ניקח את הכול ונשמיד. זה מצב שאני לא חושב שמישהו כיוון אליו אלא שפשוט לא הקדישו לו מחשבה.
היו"ר עפו אגבאריה
נכון.
גיא גורצקי
לכן נוצרה כאן דינאמיקה שאין דרך להוציא את זה מהשוק, אלא לתת את טווח הזמן הזה כדי שזה יצא לבד. אם ב-1 באוגוסט היינו מנסים לעשות את זה, היינו צריכים תיאורטית לפחות להשמיד את כל התרופות האלה אבל אני לא חושב שמישהו חשב לעשות את זה. אני לא חושב שמישהו חשב שבגלל היעדר תרגום לשפה יזרקו תרופות שהן בסדר גמור ושכבר שולם עליהן וכולי. צריך להבין שלא הכול נלקח בחשבון בדיון שנערך בזמנו ולכן בסך הכול מדובר בזמן היערכות סביר.

כשיש מלאי, אנחנו עובדים בטור ולא עובדים במקביל. אנחנו לא יכולים להביא עוד תרופות כשיש עדיין בשוק תרופות. יש חיי מדף. אנחנו צריכים לתת למלאי הזה לצאת מהשוק ובינתיים אנחנו נערכים עם האריזות החדשות וכשייגמר בעוד בין שלשה לשישה חודשים המלאי, נגיע לתרופות החדשות וזה לוקח שנה.
היו"ר עפו אגבאריה
המלאי ייגמר בתוך שישה חודשים. בסדר. מה אומר משרד הבריאות?
מוריה בן צור
מוריה בן צור מהלשכה המשפטית של משרד הבריאות. לגבי הנתון של החמישה אחוזים. אנחנו ביקשנו לקבל במשרד תמונת מצב לגבי ההיערכות של החברות במהלך השנה וכמה חודשים מאז התיקון שיצא. קיבלנו מכתב שאומר ש-15 אחוזים מהמוצרים שלהם מוכנים ויהיו ערוכים עד ה-1 באוגוסט.
היו"ר עפו אגבאריה
עכשיו נאמר חמישה אחוזים.
גיא גורצקי
המכתב ממני.
חנה לאידרשניידר
זה פארמה ישראל. זה שונה.
מוריה בן צור
קיבלנו מכתבים נוספים מאחת החברות שאמרה לנו שתספיק לה חצי שנה. העמדה שלנו היא תשעה חודשים. זה אמור להיות מספיק זמן כדי להיערך ולעשות.
ניר קנטור
אני רוצה להשלים את הדברים. קודם כל, יש שונות גדולה בין החברות. יש חברות שאני מניח שאולי חלקן כבר ערוכות בחלקן הגדול וחלק אחר לא אבל אנחנו צריכים לחשוב גם על אחרונת החברות, כולל החברות הקטנות והבינוניות יותר שזמן ההיערכות שנדרש להן הוא בדרך כלל יותר גדול, חברות שאין להן את הכושר של כוח האדם כדי להעמיד לטובת העניין הזה ולכן הן צריכות יותר זמן. קודם כל, לגבי העניין הזה, יכול להיות שיש חברות שחצי שנה תספיק להן אבל יש גם חברות אחרות שככל הנראה הזמן הזה לא יספיק להן.

אם היינו מדברים על תקופת ייצור בלבד, אני מעריך שתשעה חודשים בהחלט היה משהו שמספק אותנו כי אנחנו מבינים שיש את התקופה הזאת ויש את התקופה הנוספת של המלאים שאנחנו מחויבים להחזיק אותם כי משרד הבריאות מחייב אותנו להחזיק מלאים לתקופה של שלושה עד שישה חודשים. יש כמובן את המלאים בקופות החולים וזמן של הוצאת אותם מלאים הוא גם זמן שצריך לקחת אותו בחשבון.

לכן אנחנו מלכתחילה חשבנו ששנה זה מאוד קשה - אבל זה משהו שעוד נהיה מוכנים לחיות אתו – כדי לגמור את המלאים. אם נעשה הפרדה ולצורך העניין נבוא ונאמר שתשעה חודשים לייצור ולאחר מכן עוד זמן כדי לשווק, אז זה משהו שאנחנו בהחלט נוכל לעשות.
היו"ר עפו אגבאריה
אם נניח נוסיף עוד שישה חודשים, זה יהיה שנה וחצי. אם יהיה עוד קצת יותר זמן, אז יש לך קצת יותר זמן.
ניר קנטור
אם תהיה הפרדה בין ייצור לבין שיווק אבל כרגע אין הפרדה. כרגע אותו המועד הוא גם לייצור וגם לשיווק. אני לא יכול לשווק יום אחרי ולכן המלאים שאני מחויב להחזיק אותם היום, אני בעצם אצטרך להשמיד אותם.
היו"ר עפו אגבאריה
מה שבייצור כבר הולך עם התוויות החדשות?
ניר קנטור
עדיין לא.
היו"ר עפו אגבאריה
מדוע לא נעשה שום דבר במשך כל השנה?
ניר קנטור
לא שלא נעשה שום דבר.
היו"ר עפו אגבאריה
אתם אומרים שחמישה אחוזים – והם אמרו 15 אחוזים – כבר מוכנים.
ניר קנטור
זה משתנה בין החברות.
היו"ר עפו אגבאריה
נניח בממוצע עשרה אחוזים.
ניר קנטור
זה לוקח זמן. זה מערך של חברות שצריך לבוא ולהתלבש על הנושא הזה על מנת להעביר את כל המוצרים. יש חברות שיש להן אלפי מוצרים וזה לא פשוט להעביר את כל אלפי המוצרים והרי אנחנו מדברים על כולם. לא יתכן שיישאר אפילו מוצר אחד שאנחנו לא נעשה בו את אותם שינויים. לכן, כדי להתחייב על כולם כמקשה אחת, אנחנו צריכים את אורך הזמן הזה. ההערכה שלנו הייתה שתשעה חודשים היא זמן סביר לנושא של ייצור.
היו"ר עפו אגבאריה
זה כולל גם התרופות ללא מרשם?
חנה לאידרשניידר
שם המצב יותר טוב כי גם החוק עבר לפני, יש יותר זמן לבצע אותו ויש פחות תכשירים.
נועה בן שבת
אתם אומרים שהבקשה היא רק לגבי תיקון 20.
ניר קנטור
כן.
היו"ר עפו אגבאריה
זאת, לא לגבי תקופות ללא מרשם.
ניר קנטור
אין צורך בתקופה המוארכת. נכון.
יוסי שניר
אנחנו למעשה התחנה האחרונה. אנחנו מקבלים את התרופות. המחוקק לא התכוון שאנחנו נפתח את העלונים ונוסיף שם את המדבקה. לכן אנחנו כמובן ניערך בתקופה שייקבע על ידי כך שאת התרופות שנמצאות אצלנו נחזיר לחברות ונבקש תרופות חדשות עם הכיתוב.
היו"ר עפו אגבאריה
אם כן, הבעיה היא בייצור.
קריאה
זה אומר השמדה.
ניר קנטור
כל מה שחוזר מהם, המשמעות היא השמדה.
יוסי שניר
אתה לא מצפה שאני אשמיד אותם.
ניר קנטור
לא, ממש לא. אנחנו רוצים עוד זמן ואז לך אין בעיה ולנו אין בעיה.
היו"ר עפו אגבאריה
קופות החולים הן הצרכנים הגדולים ואם הן מחזירות לחברה, זה אומר השמדה?
ניר קנטור
אם הכיתוב לא יהיה מוכן עד אז, צריך לקחת בחשבון את התהליך הזה.
היו"ר עפו אגבאריה
תוך כמה זמן בדרך כלל מוכרים הרוקחים הפרטיים את המלאי שלהם?
ניר קנטור
יש תרופות שמחזיקים אותן מקסימום חצי שנה, סדר גודל כזה.
היו"ר עפו אגבאריה
כמה זמן מותר לרוקח להחזיק תרופה?
ניר קנטור
עד שפג התוקף.
היו"ר עפו אגבאריה
יש תרופות עם תוקף של ארבע שנים.
ניר קנטור
כן. אז הוא יכול להחזיק אותן. בית המרקחת הוא מקום מסודר, עם מיזוג אוויר וכולי, בצורה מסודרת ומאובטחת לפי פקודת הרוקחים.
היו"ר עפו אגבאריה
אין תרופות שיכולות לעמוד אצל רוקח מסוים תקופה של שנה ואף אחד לא מבקש אותן?
ניר קנטור
אז הוא מחזיר. יש גם תהליך של החזרות. אני רוצה לציין כאן שהתהליך הזה באמת לוקח זמן. נאמר שלגבי התרופות ללא מרשם אפשר להתחיל ב-1 באוגוסט אבל אי אפשר להתחיל כי עדיין יש במלאים בבתי המרקחת. צריך לקחת בחשבון לא רק את הייצור אלא את כל השרשרת ולתת זמן לסיים את זה. כלומר, אם את הייצור של התרופות ללא מרשם מסיימים עכשיו בחודש הקרוב או בעוד חודשיים, צריך בכל מקרה להוסיף עוד חצי שנה עד גמר המלאי. לגבי תרופות המרשם, אני מבין כי אנחנו מצויים גם כן בעולם הזה ובאמת הם צודקים, היבואנים. כל התהליכים האלה הם תהליכים ארוכי טווח. אני מציע שנעשה תחנה אחת. תחנה ראשונה, עוד חצי שנה, לסיים את התרופות ללא מרשם ואת תרופות המרשם בעוד שנה.
היו"ר עפו אגבאריה
לא. אמרת שתרופות ללא מרשם, לא זקוקות לכך.

משרד הבריאות, מה אתם אומרים?
מוריה בן צור
אנחנו אמרנו שתשעה חודשים מבחינתנו זאת תקופה מספקת להיערכות.
גיא גורצקי
כמי שיכול להעיד על היערכות. ראשית, אנחנו מאוד מעריכים – אולי זה לא נאמר – שעושים כל מאמץ מהיר כדי לתקן. אנחנו לא רוצים להגיע למצב שאנחנו לא עומדים בהוראות החוק.
היו"ר עפו אגבאריה
אנחנו לא רוצים להגיע למצב בו משמידים תרופות ושגם תהיה אפשרות להגיע לכל התרופות, אם באריזות החדשות עם התרגומים החדשים, ושכמה שיותר אנשים יוכלו לעשות זאת.
גיא גורצקי
זה הזמן שאנחנו יכולים להתכווץ לתוכו.
היו"ר עפו אגבאריה
אז בוא נעשה תחנה באמצע, נעשה שמונה חודשים ונראה. אני רוצה שתעמדו בזה אבל אם לא תעמדו בזה, אולי בעוד שמונה חודשים נתכנס ונראה - לקראת הקריאה השנייה והשלישית – אם אפשר יהיה לדון על עוד ארבעה חודשים או שאתם כבר תעמדו בזה. יכול להיות שכבר תעמדו בזה.
גיא גורצקי
לחזור לכנסת לוועדה לתיקון של חקיקה ראשית בעוד שמונה חודשים, אני חושב אדוני שזאת עבודה רבה. אנחנו מבקשים שנה. אין כאן משהו שהוא היסטרי אלא יש כאן תהליך. יש כבר אריזות עם התיקון והן כבר בשוק. החברות עובדות על זה אבל יש כאן צווארי בקבוק טכנולוגיים. רק חברה אחת בארץ מרכזית עושה תרגומים לכל השפות. זה לא תרגום שאפשר לעשות אותו אצל מתרגם כלשהו.
היו"ר עפו אגבאריה
ברור שזה צריך להיות תרגום מקצועי.
גיא גורצקי
אני לא אלאה את אדוני בפרקטיקה. יש שתי אפשרויות לתרגם את זה לרוסית ואנחנו אפילו לא יודעים איזה תרגום הכי טוב אבל אני שם את זה רגע בצד. יש צוואר בקבוק בעניין הזה. אני מייצג את חברות הפארמה וכולן חברות רב לאומיות שמייצרות בחוץ לארץ. אני צריך לתקשר עם אתר הייצור, אנחנו לא הארץ היחידה שמייצאים אליה ואנחנו אפילו יחסית שוק קטן. הוא מכניס אותי לתור. הדברים האלה לוקחים זמן. אדוני, אנחנו באים בידיים נקיות. אנחנו מוכנים לבצע את התיקון ואנחנו נעשה את הכול. בסופו של דבר אלה עלויות שהתעשייה לוקחת על עצמה ואין לה כל פיצוי אבל אנחנו בסך הכול מבקשים עוד זמן סביר להיערכות ואני חושב שכולם כאן באים אמיתית ומדברים על שנה. אני חושב שצריך לכבד את העמדה שלנו ולהכיר בזה שאנחנו לא באים סתם.
היו"ר עפו אגבאריה
לתת שנה מראש, יכול להיות שאפשר לדחוס את זה בתקופה יותר קצרה וזה אפשרי. תאמין לי שזה אפשרי. חברות התרופות הן לא חברות סתם.
גיא גורצקי
שוב, צריך להבחין בין החברות. יש חברות קטנות שזה נטל מאוד מאוד כבד עליהן.
היו"ר עפו אגבאריה
החברות הקטנות מייצרות פחות. הן מייצרות כמה תרופות, כך שהן יכולות לעמוד בכך.
גיא גורצקי
מבחינה כמותית אבל לא בהכרח מבחינת כמות המוצרים. אולי לא אלפים אבל יש להם עדיין מאות ומספר קטן של עובדים שיכולים לבצע את זה.

כפי שנאמר כאן, אנחנו לא רוצים להשחית את האיכות. אנחנו רוצים שהדברים ייעשו בזהירות הנדרשת והמהירות היא מן השטן. הרבה פעמים אנחנו עושים דברים במהרה ואנחנו עלולים לעשות טעויות. אני חושב שכולנו לא רוצים בזה.

לכן הבקשה שלנו היא להסתכל על הראייה הכוללת, מה יקרה אם לא נעמוד בכלל בשני הדברים. אם "טעינו" היינו יכולים לעשות את זה יותר מהר, היינו יכולים טיפה לקצר את לוחות הזמנים בחודשים מועטים, אבל אם טעינו מהכיוון ההפוך ובאמת לא נוכל לעמוד בלוחות הזמנים, המשמעות היא מאוד כבדה. המשמעות היא שאנחנו נצטרך לעשות את אותו ריקול של מוצרים, שאנחנו נצטרך לקבל הרבה מאוד מוצרים מקופות החולים ולהשמיד אותם דבר שמהווה עלות מאוד כבדה לתעשייה וכל זה במחיר של שלושה-ארבעה חודשים תוספת זמן שביקשנו.
היו"ר עפו אגבאריה
אנחנו לא רוצים שתעבור עוד שנה, להגיע לאותו מצב ולומר שכבר עברה שנה ולא הגענו למטרה אליה אנחנו צריכים להגיע ולכן אנחנו צריכים עוד תוספת זמן.

אני מציע שאנחנו נקבע שמונה חודשים ולקראת הקריאה השנייה והשלישית תהיה אופציה לתת עוד ארבעה חודשים.
וילמה מאור
זה יהיה בשבוע הבא ולא בעוד שנה.
היו"ר עפו אגבאריה
כן.
גיא גורצקי
זאת אומרת, בשבוע הבא נקיים את הדיון על שמונה או שנה.
היו"ר עפו אגבאריה
כן. עכשיו זה עובר קריאה ראשונה. הדיון לקראת קריאה שנייה ושלישית, אנחנו מקווים, יהיה בשבוע הבא, לפני סוף המושב הזה.
גיא גורצקי
אדוני, משרד הבריאות מכיר בתשעה חודשים ואולי נוכל ליישר קו.
היו"ר עפו אגבאריה
נתפשר על תשעה חודשים ונראה איך זה מסתדר. נלך לקראת משרד הבריאות.
נועה בן שבת
אנחנו נקריא את הנוסח.

הצעת חוק לתיקון פקודת הרוקחים (מס' 20) (תיקון – דחיית מועד התחילה), התשע"ב-2012

1. תיקון סעיף 4

בחוק לתיקון פקודת הרוקחים (מס' 20) בתשע"א-2011, בסעיף 4, במקום "י"ג באב התשע"ב (1 באוגוסט 2012)" יבוא "1 במאי 2013".
היו"ר עפו אגבאריה
בסדר.
ניר קנטור
דבר אחד לא כל כך ברור לי. האופציה הזאת שאמרנו לקראת קריאה שנייה ושלישית, האם היא תקבל ביטוי בתוך דברי ההסבר?
נועה בן שבת
לא חייבים.
ניר קנטור
בסדר. זה נשאר כפי שהוא.
נועה בן שבת
צריך להצביע.
היו"ר עפו אגבאריה
אנחנו מצביעים על נוסח הצעת החוק כפי שהוקרא.

הצבעה
בעד אישור הצעת החוק – פה אחד
הצעת החוק התקבלה
היו"ר עפו אגבאריה
תודה רבה. הצעת החוק התקבלה פה אחד.
קריאה
אדוני, מתי זה עולה לקריאה ראשונה?
היו"ר עפו אגבאריה
מקווים שזה יהיה בשבוע הבא.
וילמה מאור
הכוונה היא שזה יהיה השבוע. אם סגן השר ליצמן יעזור לנו ויעשה את עבודתו בקואליציה, אנחנו נניח את זה מחר ותביאו את זה כבר ביום רביעי להצבעה לקריאה ראשונה.
נועה בן שבת
אני רוצה להבהיר שכרגע אנחנו מתקנים רק את הנושא של ---
היו"ר עפו אגבאריה
כן.
וילמה מאור
אז בשבוע הבא אנחנו נביא את זה לקריאה שנייה ושלישית.
מוריה בן צור
מתי יהיה כאן דיון חוזר?
נועה בן שבת
לקריאה שנייה ושלישית.
היו"ר עפו אגבאריה
תודה.




<הישיבה ננעלה בשעה 15:25.>

קוד המקור של הנתונים