ישיבת ועדה של הכנסת ה-18 מתאריך 17/07/2012

טענות רשת כנגד קשת על הפרת החוק ותנאי הזכיון בהפעלת ערוצים 24 ו-20

פרוטוקול

 
PAGE
24
ועדת הכלכלה
17/07/2012

הכנסת השמונה-עשרה
נוסח לא מתוקן

מושב רביעי
<פרוטוקול מס' 920>
מישיבת ועדת הכלכלה
יום שלישי, כ"ז בתמוז התשע"ב (17 ביולי 2012), שעה 11:30
סדר היום
<טענות רשת כנגד קשת על הפרת החוק ותנאי הזיכיון בהפעלת ערוצים 24 ו-20>
נכחו
חברי הוועדה: >
כרמל שאמה-הכהן – היו"ר
נינו אבסדזה
רוברט אילטוב
נחמן שי
מוזמנים
>
אילן אבישר - יו"ר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו

אילת מצגר - מנכ"לית בפועל, הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו

עידית צ'רנוביץ - סמנכ"ל רדיו, הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו

מיטל שגב - דוברת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו

גילה ורד - עו"ד, הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו

רונן אברמסון - ראש אגף פיקוח, המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין

צחי פנחס - עו"ד, מנהלת הסדרת השידורים לציבור

אבי צבי - מנכ"ל חברת "רשת"

יעל גאוני שקד - דוברת וסמנכ"לית תקשורת, חברת "רשת"

ארז בן הרוש - סמנכ"ל תוכן, חברת "רשת"

אילאיל לבנת - יועצת משפטית, חברת "רשת"

טלי גורן - סמנכ"ל רגולציה ותקשורת, "קשת"

אמיר ונג - עו"ד, "קשת"

דבורה קמחי - סמנכ"ל רגולציה, ערוץ-10

דוד אוחיון - נציג עובדים, ערוץ-10

שי שפיגלמן - נציג עובדים, ערוץ-10

אסף אמיר - יו"ר איגוד המפיקים

עפרה אייבר - אחראית קידום יצירה ישראלית, איגוד המפיקים

עידן אור - רכז פרויקטים, אקט – איגוד העובדים בקולנוע ובטלוויזיה

ירמיהו קדושי - מפיק ותסריטאי, "הפקות המזרח"
ייעוץ משפטי
אתי בנדלר
מנהלת הוועדה
לאה ורון
רשם פרלמנטרי
ירון קוונשטוק
<טענות רשת כנגד קשת על הפרת החוק ותנאי הזכיון בהפעלת ערוצים 24 ו-20>
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
צהריים טובים. אנחנו פותחים את ישיבת ועדת הכלכלה. על סדר-היום: מכתב הטענות של "רשת" כנגד "קשת" על הפרת חוק ותנאי הזיכיון בהפעלת ערוצים 24 ו-20. מנכ"ל "רשת", הוועדה תשמח לשמוע מה הוביל אתכם לשלוח את המכתב הזה.
אבי צבי
בסדר, יש לי מצגת של ארבע וחצי שעות פחות או יותר.
לאה ורון
אנחנו מאפשרים פה רק של חמש שעות.
אבי צבי
דבר ראשון, אני רוצה להודות לוועדת כלכלה שזימנה אותנו לישיבה הזאת.
רוברט אילטוב
- - -
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
שנייה. אי-אפשר כל דיון שאתה תיכנס, ואתה רוצה לדבר. אבל בוא, דבר.
רוברט אילטוב
אני מצטער, פשוט יש לי בחינה בשעה 13:00, ויש לי עוד דרך.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
מה היה בבוקר, אני רוצה לדעת, שעזבת אותנו? עכשיו בחינה?
רוברט אילטוב
היו לי פגישות.
נחמן שי
קודם כול, אני רוצה לאחל לך שתצליח בבחינה. ותיסע לאט.
נינו אבסדזה
המון בהצלחה, זה הכי חשוב.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
בהצלחה.
רוברט אילטוב
תודה רבה. אני הבנתי ש"רשת" פנתה לרשות השנייה במכתב תלונה, וזה המקום שבו הנושא הזה צריך להיות נדון. אני חושב שאנחנו כחברי כנסת לא צריכים להיכנס לסכסוכים בין שתי חברות מסחריות, אם כי אני חושב שאנחנו צריכים כן להיכנס לנושא אחר לגמרי, שזה הכשל בשוק התקשורת ולמה נגרמים ההפסדים.

הסיפור הזה של תחרות והתנכלות זו או אחרת, אני לא חושב שזה המקום. יש גוף סטטוטורי, הוא צריך לבחון את הדבר הזה, ובזה אני רוצה לסיים. אני באמת לא רוצה להיכנס לוויכוח עסקי בין שתי החברות האלה. תודה.
נחמן שי
אני מצטרף לדבריו, אבל אני רוצה לשמוע בכל זאת, ואחר כך אני אביע את דעתי, גם על העניין עצמו.
נינו אבסדזה
אני גם מצטרפת, אבל רוצה לשמוע.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
עדיף לשמוע ואחרי זה לחוות דעה.
רוברט אילטוב
אני מתנצל שאני לא יכול לשמוע את זה.
נחמן שי
סע בשלום ושמור על עצמך.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
כן, בבקשה.
אבי צבי
אז אני רוצה להגיד שוב, תודה שזימנתם אותנו, זה מרענן. אנחנו נמצאים באין-סוף מאבקים לאורך השנה. ישבנו בחדר הזה עשרות פעמים בשנתיים האחרונות, ואני מרגיש שזאת פעם ראשונה שלמכתב תמים ששלחנו לרשות השנייה, בתקשורת השוטפת שלנו עם הרשות השנייה, ועדת הכלכלה אומרת: רגע, זה נשמע חמור, תעצרו, בואו נסתכל על זה גם.
כפי שתראו תיכף במצגת, אני לא מדבר על תחרות. זה לא סכסוך עסקי בין "רשת" ל"קשת", אין סכסוך עסקי בין "רשת" ל"קשת", אנחנו מתחרים בכל יום. אגב, אם מדברים על תחרות אז "רשת" היא אולי החברה היחידה שמתחרה בשוק הזה. אנחנו לא מדברים על תחרות, אנחנו מדברים על כללים, על תקנות, על חוקים ועל הדרך שבה צריך לאכוף אותם.
ואנחנו ננסה לשכנע אתכם שתחת המעטפת של ערוץ-24, ערוץ מוזיקה במקורו, מתנהל מהלך מאוד מקולקל שמשפיע על כל שוק הטלוויזיה המסחרית. זה נשמע מצחיק עכשיו, אני מקווה שנוכל להוכיח את זה בהמשך.
עוד דבר אחד אחרון שאני רוצה להגיד: אני לא עורך-דין, אז אני אציג את זה בשיטה הרגילה שלי, עם הנשמה שלי ועם התשוקה שלי, אז אל תכעסו עלי. אני אעמוד ברשותכם. מבלי להיות עורך-דין, אני מקריא מהכללים והתקנות. סעיף 5 לכללי הרשות השנייה: "יקפיד בעל זיכיון שלא יהיה בשידוריו כדי לקדם, במישרין או בעקיפין, את עניינם האישי, הכלכלי או הציבורי, שלו או של מנהל בעל עניין בו". אם "רשת" רוצה, גם אם היא רוצה, אסור לה לקדם עסקים שלה או של הבעלים שלה. זה החוק, זה הכלל.

הלאה. אני קופץ למטה. פה אנחנו מקריאים מתוך האישור שהרשות השנייה נתנה לצורך הגדלת ההחזקות של "קשת" בערוץ-24: "לא ייעשה שימוש ב'שידורי קשת' בערוץ-2 לקידום שידוריה בערוץ-24". אסור בערוץ-2 לקדם, זה האישור שהרשות השנייה נתנה, אסור לקדם את ערוץ-24, נקודה. זה פשוט, זה כתוב.

ברשות השנייה באתר האינטרנט פרסמו רציונל למתן האישור הזה, וכתבו: "הרשות מדגישה כי תקפיד על כך שלהגדלת ההחזקה לא תהיה כל השפעה על תוכן השידורים בשידורי הזכיינית בערוץ-2, וכי הזכיינית לא תעשה שימוש פסול לקידום תוכניותיה". אנחנו מיד נראה איך גם הרציונל הזה לא מחזיק יותר מים.
בקבלת תשדירי פרסומות – זה אולי לא לוועדת כלכלה, זה אולי לוועדה אחרת, אולי הגבלים עסקיים, אולי ביקורת המדינה, אולי המשטרה, אני לא יודע – "בקבלת תשדירי פרסומות לשידור, לא ייתן מורשה לשידורים עדיפות לתשדירי הפרסומות רק בשל כך שאותו תשדיר הופק בידי המורשה לשידורים או מי מטעמו". אסור לתעדף פרסומות שלי יש קשר אליהן. זה הכלל, זה החוק, מה לעשות. אסור לי לתת יתרון לנכס שלי על פני מתחרה שלי או על כל גוף אחר.
להלן הנתונים. אני אספר את זה כסיפור, כדי שזה יהיה פשוט. תחנת טלוויזיה קיימת בשביל לעשות תוכן, אנחנו קיימים בשביל לייצר תוכן, תוכן איכותי נקרא לזה. ערוץ-24 מייצר תוכן, אלה נתונים של הרבעון הראשון. אגב, הוא מייצר תוכן נהדר. נכון, זה כבר לא תוכן של מוזיקה, כי נתנו כל מיני אישורים והיתרים, ועכשיו זה Broadcaster לכל דבר, אבל הוא מייצר תוכן.
נחמן שי
אבי, נועדתם לעשות כסף באמצעות טלוויזיה. בואו לא נטעה. אתם ערוץ מסחרי, והייעוד שלכם לעשות כסף.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
הוא לא אמר משהו אחר.
נחמן שי
הוא אמר: לעשות תוכן. אני לא אומר שזה רע, רק צריך לזכור.
אסף אמיר
נחמן, רק כסף? נחמן, לא מתאים.
אבי צבי
אחד, אני מבקש נורא, אני אסתדר. ושניים, אתה צודק באלף אחוז, ואני אגיע לזה. אני מספר רגע מעגל של טלוויזיה מסחרית. אתה מכיר את זה יותר טוב ממני, אתה יכול ללמד אותי.
נחמן שי
אני יודע. אבל זה כסף.
אבי צבי
מיד אני מגיע לכסף. אנחנו מייצרים תוכן, ערוץ-24 מייצר תוכן נהדר. שימו לב איך נראה הרבעון הראשון של ערוץ-24. ימי השידור של "קשת" – ראשון, שני, שלישי – מורכב משידורים חוזרים, ימי השידור של "רשת" מורכב מתוכנית הדגל שלהם: "אייל גולן קורא לך" – רביעי, חמישי, שבת. עלא כיפק, אבי, אז מה אתה רוצה.
נלך עוד אחד קדימה ונראה, שכשמסתכלים על כל היום, על השבוע האחרון – לא רבעון ראשון, זה השבוע האחרון – כל מה שבכחול זה שידורים ראשונים, כל מה שבאדום זה שידורים חוזרים. הנה לפניכם השידורים החוזרים בפריים-טיים של ערוץ-24 בימים ראשון, שני, שלישי.
ואיך נראים הימים רביעי עד שבת? הם נראים אחרת. אתם רואים את הכחולים, ואתם רואים עוד משהו יפה, אתם רואים את הירוקים. הירוקים, אני חוזר לכללים שהקראתי לפני דקה, אלה מוצרים של "קשת" מהפריים-טיים של "קשת": "רמזור", "כוכב נולד", בשבוע הספציפי הזה אין אבל יש גם "סברי מרנן", יש אוסף של מוצרים שמשודרים בערוץ-24. אגב, "כוכב נולד" משודר כדי לקדם את "כוכב נולד" בערוץ-2 ולהיפך.
אז זה תוכן איכותי. אני אומר: עלא כיפק, ערוץ-24, ערוץ נהדר, עושה תוכן איכותי. כן, הוא בוחר לשדר את זה רק בימים של "קשת", לא בימים של "רשת". עד כאן לא קרה כלום, מה הטענה שלך, אבי?
את התוכן הזה אנחנו לוקחים ואנחנו מקדמים, אנחנו מוכרים אותו. יש לנו שני כלים בשביל לקדם תוכן. אחד זה פרומואים – פרסומות במקרה של ערוץ-24 – ושניים, בתוך התוכניות: בתוכניות הבוקר, בתוכניות הערב, במהדורות החדשות. אנחנו עושים קידומים אינטליגנטיים של התוכן כדי להגיד לצופה: שים לב, יש תוכנית, תבוא לראות.
בבקשה. "אייל גולן קורא לך" קודם בערוץ-2 – בערוץ שלי, בתחנה שלי, אני שותף בה, במותג שלי – באותו היקף כמעט כמו המותג הטלוויזיוני הכי חזק במדינת ישראל: "האח הגדול". "האח הגדול" קיבל קידום בערוץ-2, קיבל פרומואים, באותו היקף כמו "אייל גולן". יש רק הבדל אחד: אחד, אסור לקדם עסק אחר שבבעלותי, זה דיברנו. שניים, הקידום של "אייל גולן" שולח את הצופים מהפלטפורמה של ערוץ-2 החוצה לפלטפורמה אחרת, החוצה לערוץ-24. אנחנו רואים את זה בלוח השידורים שראינו לפני דקה.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
יש לי שאלה לגבי מחירי הפרסום.
אבי צבי
אני מגיע. מה שאמרתי עכשיו זה עוד כלום. מה זה מעניין, אבי, באמת אתה נשמע קצת בכיין. מה זה עניינך כמה הם מקדמים את "האח הגדול"? זה ענייני כי הם שולחים את הצופים החוצה, אבל תראו את הנתון הזה. ערוץ-24 הוא הגוף העסקי המפרסם בטלוויזיה השלישי-הרביעי בגודלו במשק, שימו לב מה אני אומר, במשק.
נלך שקף אחד קדימה. אלה רשימת המפרסמים של "קשת", לא של "רשת", חציון אחד, חציון ראשון של 2012. שימו לב: "פרוקטר & גמבל", "שטראוס", "אסם", "יוניליוור", "365", "סנו", "קוקה קולה", "פרטנר" – כולן חברות של 4 מיליארד שקל מכירות, של מאות מיליוני שקל רווחים, ובאמצע יש ערוץ-24. תקציב הפרסום של ערוץ-24 ב"קשת" גדול מהמכירות שלו. תשמעו רגע את מה שאני אומר: תקציב הפרסום של ערוץ-24 גדול ב"קשת" ממחזור המכירות שלו.
חברים, זה תעדוף. האם ערוץ-24 שילם 9,000,000 דולר על הפרסומות האלה? ברור שלא.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
זה שווי הפרסום?
אבי צבי
זה שווי הפרסום, זה "יפעת בקרת פרסום".
נחמן שי
הוא מפרסם הרבה, הוא משלם מעט. כך הוא אומר.
אבי צבי
אבל שימו לב: "אסם" וערוץ-24 מוכרים באותה מידה. האם הם משלמים את אותו המחיר או שיש פה תעדוף? האם המחיר של ערוץ-24 יותר נמוך, או האם זה שערוץ-24 הפסיד בשנה שעברה 70,000,000 שקל, הרי הוא לא הפסיד 70,000,000 שקל, אז אולי הוא לא שילם את זה?
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
הוא יכול לתת לו מחיר יותר נמוך?
אבי צבי
הוא נתן לו, זאת עובדה. הרי אם לא מופיע בדוחות הכספיים של ערוץ-24 9,000,000 דולר תקציב שיווק בערוץ-24, אז הוא נתן לו מחיר יותר טוב. אני מוכן להתערב, אני לא מכיר את הנתונים, שזה גם לא רשום ב-2,000,000 דולר. אני מוכן להתערב על זה.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
לפי מה שאתה אומר, היינו צריכים גם נציג של רשות המיסים.
אבי צבי
אני חושב שאתה צריך רשות המיסים, הרשות להגבלים עסקיים, משטרת ישראל. חברים, זו הפרה של החוק, יש פה תעדוף של מפרסם.
נחמן שי
רגע, אם משטרת ישראל, למה לא תגיש תלונה למשטרה? הזכרת פעמיים משטרה.
אבי צבי
תרשה לי. עדיין, מה אתה מתבכיין, אבי? למה אני ממשיך להתבכיין, עד עכשיו אני לא מבין מה אתה רוצה ממני. למה אני מתבכיין? מה אכפת לי? אכפת לי כי שלחו את הצופים החוצה. אז מה? מה אכפת לי שהוא מקדם את 24? אתה לא רוצה לקדם ערוצים שלך? לא, אין לי, אני מצטער. גם אם היה לי לא, לא הייתי מצליח כנראה להגיע לדרגת האומנות הזאת.
אבל בוא נלך רגע קדימה. אסור גם במפורש, באישור שנתנה הרשות השנייה, לעשות קידום תוך תוכניתי. אני מציע לכם לפתוח את תוכנית הבוקר של "קשת" ולראות. גם בתוכנית הראשונה וגם בתוכנית השנייה בבוקר: יש פינות, יש אורחים, מערוץ-24, מערוץ-20, שאומרים: חברים, מחר בערב יש בערוץ-24.
"קשת" יותר נבזית מזה, ואני מצטער שאני משתמש במלה נבזית. "קשת" גם מקדמת תכנים של ערוץ-1 בימים לא שלה. היא עושה אייטם על סרט דוקומנטרי בערוץ-1 ביום חמישי ב-21:00. חברים, מי שולח צופים מהמסך שלו למסך אחר? איפה נשמע דבר כזה? אבל אנחנו יושבים בשקט, עדיין לא העברתי שום מסר. נחמן, עוד לא אמרתי כלום.
נחמן שי
לא לא, אני שומע אותך בקשב רב.
אבי צבי
אז כל הקידום הזה עובד. רגע, אולי עוד מלה אחת. אלה המוצרים שכולכם מכירים, המוצרים הטלוויזיוניים הפופולריים בישראל, האיכותיים בישראל, הטובים בישראל, הם משודרים בערוץ-2 ובערוץ-24. רק שתכירו, הם משודרים בשני מקומות.
נחמן שי
מותר להעביר תוכניות מערוץ-2?
אבי צבי
לא, הראיתי את הכלל, אסור.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
עוד מעט נשמע את הרשות השנייה.
אבי צבי
אז אמרתי: עשינו את הקידום, נכון, "קשת" שולחת את הצופים בימים שלי החוצה. עדיין אני לא מבין: אבי, מה אתה רוצה? אז תראו מה קורה לנו. כשעושים תוכן איכותי ומקדמים אותו ב-9,000,000 דולר, מקדמים אותו ביותר ממה שמקדמים את "קוקה קולה" בישראל, תראו מה התוצאה שקורית.
יש רייטינג, אנחנו מתפרנסים מרייטינג. הכול כסף, נחמן, המטרה שלנו היא לייצר רייטינג. הנה הרייטינג של ערוץ-24 בפריים טיים, בחציון הראשון של 2012. בראשון, שני, שלישי – 0.4. חברים, מה זה 0.4? יש 15 ערוצים יותר גדולים מזה, מה אתה מתבכיין? אבל בימים של "רשת" – 1.8, שתי נקודות.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
כמעט פי חמש.
אבי צבי
חברים, שתי נקודות. טוב, זה ברור. אם התוכן האיכותי שם, והוא מקודם ב-9,000,000 דולר, איך לא יהיה לפחות שתי נקודות? אולי אני צריך לתקן את המלה, אולי התוכן לא איכותי אם זה רק שתי נקודות. כנראה שהתוכן לא איכותי. ב-9,000,000 דולר היה צריך לעשות הישגים יותר טובים.
אבל נלך קדימה. "האח הגדול". תראו איזה פלא. יש ערוץ, קוראים לו ערוץ-20, "האח הגדול". הוא פתוח, תגידו לי אתם, שבעה ימים בשבוע, 24 שעות ביממה. נכון, זה המנוי שאנחנו קונים. זה נכון, חוץ מיום ראשון, שני, שלישי, שם סוגרים את הערוץ הזה. בין 21:00 ל-23:00 זה לא מסתדר בדיוק. זה לא מסתדר כי זה פוגע בשידורים של "קשת", אז סוגרים את הערוץ. תיכף אני אראה לכם דוגמאות למתי הם סגרו ומתי הם פתחו, אתם תהיו המומים, אתם תבינו שמה שעושים, זה מנסים לפגוע בנו.
נחמן, אני לא רוצה לאבד אותך עכשיו. באמת, אני ארבע דקות מלסיים. זה חשוב לי.
נחמן שי
אני שומע. תאמין לי, אבי.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
רגע, תראה לנו את הנתון הקודם של "האח הגדול".
אבי צבי
2.9 בימים של "רשת", 1 בימים של "קשת". אתם שואלים: איך אם הם סוגרים את הערוץ, הם בכל זאת עושים 1? זה נורא פשוט, אנחנו מדויקים, אנחנו מייצרים לכם את הפריים. הם פותחים את זה לפני שהפריים נגמר, ושמה הם עושים מספיק נקודות כדי שבכל זאת יהיה נקודה.
בתדרוכים לעיתונים שצצו בימים האחרונים, היו תדרוכים שאומרים: תראה, "רשת" חלשה, היא נפגעת ברייטינג, המוצרים שלה לא עמידים, אז היא מתבכיינת. זה נורא קל, נורא כיף להגיד: "רשת" המתבכיינת. חברים, כל הנתונים שהצגתי לכם זה הרבעון הראשון. ברבעון הראשון הייתי בגודל של "קשת". המוצר שלי היה "דה ווייס" שהרייטינג שלו יותר טוב משתי העונות האחרונות של "כוכב נולד", והמוצר שלי זה "המרוץ למיליון", שהרייטינג שלו היה יותר טוב מ"כוכב נולד". אגב, לטעמי גם יותר איכותי, יותר מעניין, יותר כיפי, אבל זאת הדעה האישית שלי.
עכשיו תסתכלו. אני עושה ב"דה ווייס" 34.9. זה מספר יותר גבוה מכל "כוכב נולד" בתולדות "כוכב נולד", עשר עונות הם לא פגשו את המספר הזה. זה ממוצע עונתי. עשר עונות של עשייה טלוויזיונית הם לא פגשו את המספר הזה. אבל תראו מול מה אני מתמודד – אני הייתי מוחק את הצחוק מהפנים – תסתכלו מה הם עושים מול "דה ווייס". אני מול ה-35 נקודות האלה, נותן שלוש נקודות, ארבע נקודות, ל"אח הגדול", ו-3 נקודות ל"אייל גולן קורא לך". זאת אומרת, שבע נקודות מפוטנציאל ההכנסות שלי הופנו על-ידי "קשת" החוצה. זה לא הפריע לי להיות יותר גדול מ"כוכב נולד", לא קרה כלום.
נחמן שי
תסביר רגע. ביום שאתה משדר את "המרוץ" ב-34.9 בממוצע, אתה משווה מה הם משדרים באותו זמן בערוץ-24.
אבי צבי
ב-24 ו-20 משדרים את התוכניות שלהם, והם גונבים לי שבע נקודות.
נחמן שי
1.2 ו-0.7.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
3 ו-4.
אבי צבי
רגע, לא, זה "המירוץ למיליון". זה "דה ווייס", לקחו לי שבע נקודות. פה לקחו לי שתי נקודות. אבל רגע, סטופ, הנה "כוכב נולד". "כוכב נולד" – אין "האח הגדול" באותה תקופה, אפס – ומה לעשות, כשמשדרים שידורים חוזרים בערוץ-24 אז עושים 0.2, 0.4. אני משלם שבע נקודות ל"קשת". ל"קשת", חברים, לא לתוכן, ל"קשת". והם משלמים 0.2, 0.4.
בוא נלך קדימה. אני מרכז לכם את הנתונים כמו שהם. לא, זה סיפור אחר. כש"קשת" יצאה לדרך עם ערוץ-20 היא סגרה אותו בראשון ושלישי, בשני היא השאירה אותו פתוח. לא היתה לה ברירה, אין "האח הגדול". היא ראתה את הפגיעה ותיקנה, וסגרה אותו גם ביום שני. זאת אומרת, גם "קשת" יודעת את הפגיעה ועל עצמה היא מגינה.
בבקשה, אלה נתונים של "קשת" בתאריכים 2 בינואר עד 9 בינואר, שבוע אחד, שבו הם שידרו את "האח הגדול", השאירו אותו פתוח בערוץ-20, תראו מה קרה. הרייטינג של "קשת" היה 17.6, קצת יותר נמוך מ"רשת", ו-4.5 ב"אח הגדול". הם מיד הבינו שיש פה בעיה, הם לא יכולים להתמודד מול עצמם. הם עשו תיקון. הם המציאו תוכנית פריצה ל"אח הגדול" ביום שני, וזה היווה תירוץ מצוין לסגור את "האח גדול" מיד אחרי עד רבע ל-11. והנה הנתונים. "קשת" מזנקת ל-27.8 וערוץ "האח הגדול" יורד ל-1.3. כשהם זיהו את מה שהם עושים לעצמם, הם תיקנו, אז עלי לא להגן?
אבל עזוב, אבי, אתה ממשיך להתבכיין. מה הפואנטה שלך? מה אתה רוצה להגיד? תוכיח פה שזה לא תחרות. אז אני אנסה להוכיח.
עכשיו אני מגיע למה שאתה אמרת, נחמן, ואני מסיים. בשביל מה אנחנו עושים תכניות טובות, מקדמים אותן ועושים רייטינג? לייצר הכנסות. אנחנו רוצים לייצר הכנסות. זאת אומרת, ביום שאני מייצר רייטינג, זה היום שבו אני רוצה למכור את הפרסום. איך אני מייצר הכנסות? נקודת רייטינג כפול מחיר שווה הכנסה. זאת אומרת, אם זאת תחרות ואם אני מתבכיין על תחרות, הרי שמה שאנחנו צריכים לראות, זה שלפחות מוכרים פה פרסום כמו חיות.
אז הנה הנתונים. חברים, ברבעון הראשון של השנה, צד שמאל, "קשת" ו"רשת" מכרו פרסומות בערוץ-2 באותו היקף, כ-28 דקות. באותה תקופה בדיוק בערוץ-24 בימים ראשון, שני, שלישי, מכרו 33 דקות.
נחמן שי
מתי? באיזו יחידת זמן?
אבי צבי
רבעון שלם. רבעון ראשון: 1 בינואר עד 31 במרץ.
והנה באותה תקופה, בימים ראשון, שני, שלישי, בערוץ-24, איפה שהרייטינג הוא 0.4 מכרו 33 דקות, יותר מערוץ-2 ביום, ובימים רביעי עד שבת אי-אפשר לקנות פרסומות, רק שמונה דקות.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
אני הבנתי את המשמעות. תסביר לוועדה את המשמעות של הנתון הזה. מה המניפולציה פה?
נחמן שי
בתוך כמה זמן 32 דקות?
אבי צבי
אני אסביר שוב.
נחמן שי
אסור לך לקום.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
תקום, זה בסדר. העיקר שאנחנו נבין, יותר חשוב מאשר שהפרוטוקול יבין.
אבי צבי
אני אהיה נורא ברור. אנחנו מייצרים רייטינג, עשינו 10 נקודות רייטינג. אנחנו מוכרים כל נקודת רייטינג ב-100 שקל. אנחנו מכפילים עשר ב-100 ההכנסה שלנו היא 1,000. מה החוכמה? החוכמה היא איפה שאתה עושה רייטינג למכור דקות פרסום. כי אם אני אעשה רק שתי נקודות רייטינג ואני אמכור ב-100 שקל, אני אעשה רק 200 שקל, וכך הלאה. זאת אומרת שאיפה שהרייטינג שלי גבוה, אני צריך שם למכור את דקות הפרסום.
לפרסום יש עוד בעיה. כשעושים פרסום הרייטינג יורד. למה? כי יש "ברייק" והצופה הולך לערוץ אחר. אז המטרה, כדי לשמור על רייטינג גבוה, לעשות כמה שפחות פרסום. הנה "קשת", עושה תוכן טוב, רק על הימים שלי, מקדמת אותו כמו "קוקה קולה", לימים שלי, הכול על הימים שלי, מגינה על עצמה לאורך הזמן. וכשזה מגיע לכסף, לתרגום של הכסף, היא גם מוותרת על הכסף.

זאת אומרת, אם בערוץ-24 הפוטנציאל מכירות ליום עומד על 32 דקות, כי הנה בראשון, שני, שלישי, ברבעון הראשון, הם מכרו 32 דקות. הנה ברבעון הראשון בערוץ-2 הם מכרו 28 דקות. הוא עומד על 32 דקות. מכיוון שערוץ-24 תפקידו להזיק ל"רשת", הם סגרו אותו בימים של "רשת" ואמרו: פה אנחנו לא מוכרים פרסום, לא נוח לנו. בתוכנית הדגל, ב"אייל גולן", איפה שעושים את הרייטינג, ב-1.8 – לא ב-0.4 – לא, אנחנו לא צריכים את הכסף הזה, על הכסף הזה נוותר. חברים, כל הרציונל, כל השימוש בערוץ הזה, זה כדי להזיק לי.
אני הולך מהר קדימה, אני מסיים, כי אני אראה לכם שאני לא הנפגע היחידי, אני לא יודע למה אני נואם פה. אם אני הייתי 231 ערוצים אחרים שמשדרים בפלטפורמה של הכבלים והלוויין הייתי בא ומציג במקומם. אבל אם הריכוז זה על חציון ראשון, כדי שאף אחד לא יגיד שאני עושה מניפולציה, ברבעון הראשון, בימים ראשון, שני, שלישי, ערוץ-24 מוכר 33 דקות פרסום ממוצע, ובימים של "רשת" 15 דקות, חצי מהפרסום. לא מוכרים פרסום, היום זה יום של "רשת", אנחנו צריכים את הרייטינג במטרה לפגוע בהם, אנחנו לא מוכרים לך פרסום.
נלך קדימה. כל ההכנסות האלה שצריכות לייצר רווח, שצריכות לייצר עוד פעם תוכן איכותי, נקטע פה, כי מה לעשות, ערוץ-24 לא מייצר רווח. הוא כל כך לא מייצר רווח, שהוא בא לרשות השנייה, הוא הולך למועצת הכבלים והלוויין והוא אומר: תראו, ממוזיקה אי-אפשר לעשות כסף. אנחנו צריכים להיות "לייף סטייל", ומקבל אישורים ל"לייף סטייל".
אבל זה לא משפיע על ההיגיון העסקי. נלך קדימה. אני מצטט, אני לא יודע כמה הם מפסידים, המקורות שלי אומרים שערוץ-24 הפסיד בשלוש שנים האחרונות כ-30,000,000 שקל. זה בסדר, זה נשמע לי סביר. אם זורקים דקות פרסום לפח אז מפסידים, מה לעשות. סך הכול מצטבר יש 60,000,000 שקל, לכי קדימה פה, אני רוצה לסיים.
אני רק רוצה לטפל בעוד טענה אחת. אם לא הוכחתי קודם שהתוכן שלי יותר חזק מהתוכן שלהם כשאין תחרות, אם לא הצלחתי להוכיח במספרים, יכול להיות שלא הצלחתי, אז אני רוצה להראות לכם מה קורה כששמים מוצר זהה. "תוכנית חיסכון" רצה חמישה ימים בשבוע באותה שעה, "המהדורה המרכזית" רצה חמישה ימים. מי שצריך לנאום פה זה אבי וייס. הוא לא יכול מול הבעלים שלו, אבל הוא צריך להגיד: חבר'ה, "קשת" פוגעת במותג "חברת החדשות". תסתכלו על המספרים. הנה ימי השידור של "רשת". יש "אייל גולן קורא לך", "אייל גולן קורא לך" – שידור ראשון. "המהדורה המרכזית" עושה 23, ערוץ-24 עושה 4 נקודות רייטינג.

הנה התאריכים של "קשת", אותו שבוע בדיוק, אותו לוח משדרים, רק יש "אייל גולן קורא לך" – תסתכלו על המלה פה – "לקט", שידור חוזר. שמים "לקט", ותראו מה קורה ב"לקט": 24 צונח בשלוש נקודות ו"המהדורה המרכזית" עולה בשלוש נקודות. מה? אבל זה אותו מוצר? כן, רק שפה יש תחרות ופה אין תחרות. פה יש תחרות שלא מוכרים בה פרסומות, מקדמים אותה ב-9,000,000 דולר, יש לה בעל בית עשיר וחזק, ופה אין.
נלך רגע, נראה את אותם נתונים, רק ב"תוכנית חיסכון". אני לא ארחיב, אבל אתם רואים שזה אותם מספרים. פגיעה של 2.5 נקודות ב"תוכנית חיסכון", זה המותג המשותף שלנו. "קשת" נלחמה פה על "חברת החדשות", טרטרה אותנו לכנסת 20 פעם על "חברת החדשות" וזה מה שהיא עושה ל"חברת החדשות" במהלך השבוע. זה מה שהיא עושה בשביל ערוץ-24 שלא רוצה להרוויח, אין לו מטרה כזאת, הראינו את זה.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
מה המשמעות מבחינת "רשת"?
אבי צבי
בבקשה, אני אראה לך.
נחמן שי
רגע, אני רוצה להבין: בימים שאתה משדר, אתה מוכר את הפרסומות לשידורי חדשות.
אבי צבי
נכון.
נחמן שי
זאת אומרת, שאם יש ירידה בצפייה באותו יום, אתה מרוויח פחות.
אבי צבי
אני "אוכל אותה". ברור, זה כל התרגיל.

עכשיו, אם היית אומר זה תחרות, אז היית אומר: מה אתה רוצה, ירד לך הפרסומות, עלה בערוץ-24. אבל בערוץ-24 לא מוכרים פרסומות באותם ימים. אז הכול שקר.

נלך עוד אחד קדימה. אני מסיים. אני לא אעבור על כל זה, אני חושב שמיציתי. עשינו חשבון כלכלי מאוד מאוד פשוט, אני שם לכם מספר שאולי עיתונאים מכירים. נקודת רייטינג ב"רשת", נקודה אחת של רייטינג ב"רשת" במהלך של שנה, שווה 12,000,000 שקל נטו. חברים, הנזק שנגרם לי בשנה הוא 54,000,000 שקל. זו מתמטיקה, אתה לא צריך להיות כלכלן, כל אחד, אני יכול להוציא לכם מחשבים, ללמד אתכם איך עושים את זה. זה הנזק הישיר.
אם בצד השני הייתם מראים לי ערוץ שמרוויח 54,000,000 שקל הייתי יושב בשקט, הייתי אומר: חבר'ה, זו תחרות, מה לעשות. אבל פה אין תחרות. פה יש בצד השני ערוץ שלא מוכר פרסומות, מפסיד, כדי שאני אפסיד את ה-54,000,000 שקל.

תאכפו את החוק. כל מה שאני מבקש, כל מה שאני מבקש, זה שתגידו להם: חברים, אתם לא מקדמים בתוכניות, חברים, אתם לא שמים פרסומות. אתם רוצים למכור, תמכרו. נראה אתכם מוכרים ל-24, תמכרו גם ל-10. כל מה שאני מבקש זה שתאכפו את החוק.
אני נגד תחרות? אני בעד תחרות, אבל הוגנת. אני נאמתי פה בכיסא הזה, ישבתי ואמרתי שצריך להציל את ערוץ-10, אני עשיתי את זה. זה לא באינטרס שלי, זה לא באינטרס הכלכלי שלי. ילמדו אותי תחרות? רק תשמרו עלינו. כל השוק הזה לפני פשיטת רגל. לא רק ערוץ-10, גם "רשת" במצב קשה, ואפילו "קשת" מפטרת, אפילו "קשת" פיטרה את כל הטאלנטים, סגרה תוכניות והיא מתבכיינת. היא הוציאה מכתב שזה הכול אשמתנו, שלא שילמנו תמלוגים ודמי זיכיון. תגנו עלינו, זה כל מה שאני מבקש.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
מר צבי, מתי בפעם הראשונה התלוננתם על העניין הזה ולמי?
אבי צבי
אני רוצה להיות פה מאוד זהיר. תראו, יש דברים שהם בשיחות on going. הנושא הזה מתגלגל. הוא מתגלגל עם מועצת הכבלים והלוויין, הוא מתגלגל עם הרשות השנייה. פרזנטציה מסודרת לרשות השנייה דומה, מזכירה את זאת, עשינו במסגרת אחרת לגמרי, לפני כשלושה-ארבעה חודשים. קיבלנו תגובה שאומרת: וואו, אנחנו המומים, אנחנו צריכים ללמוד את הנתונים ולראות איך מטפלים בהם.
ואנחנו הוצאנו להם את המכתב הזה בסך הכול כדי למסמך את המצגת שעשינו ולהגיד: חבר'ה, היינו נורא רוצים שיתחיל פה איזה תהליך מהיר. כל יום עולה לי כסף. אין לי טענה לרשות השנייה, שלא ישתמע לא נכון, אני לא מרגיש שממסמסים אותי או מורחים אותי או לא מקשיבים לי. אין לי טענה אליהם, אבל הנה אני יושב בוועדה הזאת ואני מבקש מהוועדה, מבקש מהרגולטור, לא יודע מי זה הרגולטור – מועצת הכבלים והלוויין, הרשות השנייה, משרד המשפטים, משרד האוצר, ועדת הכלכלה - -
נחמן שי
המשטרה.
אבי צבי
- - המשטרה, לא יודע מי זה הרגולטור פה. אני מבקש מהרגולטור תעשו סדר, הם עוברים על החוק, עוברים פשוט על החוק.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
ההגבלים העסקיים מודע לנתונים האלה?
אבי צבי
לא, אני לא עסוק בלהכפיש.
נחמן שי
אתה רוצה לתת דיון?
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
אני רוצה שקודם כול "קשת" יגיבו.
נחמן שי
"קשת" והרשות השנייה. הוא השופט. נראה לי.
נינו אבסדזה
הוא הרגולטור לצורך העניין.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
בבקשה, "קשת".
טלי גורן
יו, איזה מופע. מרתק. אני רוצה לדבר קצת על עובדות. אני לא הכנתי מצגת, לא ידעתי שאפשר להכין מצגת של חצי שעה שיש בה מניפסט, לא נאמר לי שאפשר, אבל אני כן רוצה לקרוא לכם כמה עובדות כדי לשים את הדברים על דיוקם.

יש בעצם שלושה דברים עיקריים. ברבעון האחרון התגשמו חלומותיה של "רשת": אין "האח הגדול", אין ערוץ-,20 וגם ערוץ-24 רק עכשיו התחיל את עונת הקיץ שלו. מה קרה ברבעון האחרון? "רשת" הציגה שפל של שמונה שנים. שפל של שמונה שנים, לא היה דבר כזה בתולדות ערוץ-2, שזכיין הגיע לשיא השפל מבחינת הרייטינג בלי תחרות, לא מצד ערוץ-20, לא מצד ערוץ-24. זה מה שקרה. "רשת" מפסידה.
אני חייבת להגיד כאן את הדבר הזה, ערוץ-10 היו לו הרבה מאוד טענות לרגולטור אבל הוא אף פעם לא הביא את הדיון להתמודדות מול תחרות. עם כל הקושי של ערוץ-10 הוא ידע להתמודד בגאווה, והנה, גם היום, לצערי הרב – כפלטפורמה של ערוץ-2 אני אומרת – ערוץ-10 מנצח ערב אחרי ערב אחרי ערב את "רשת". המצב קשה.

ממוצע הצפייה של "רשת" ברבעון השני, בואו נסתכל רגע, מול ערוץ-24 שמסתפק באחוז נניח. באפריל הציגה "רשת" שפל ממוצע של 14.1%, במאי 16.7 וביוני זה התדרדר לממוצע של 13.3. זה קרה ברבעון האחרון.
נחמן שי
מה זה 13.3?
טלי גורן
אחוז ממוצע.
נחמן שי
זה רייטינג יומי.
טלי גורן
נכון. של "רשת".
נחמן שי
של כל התוכניות?
טלי גורן
מתחילת השנה "רשת" החליפה ארבע פעמים את התוכנית המשודרת ב-19:00 בערב, ב"פרה פריים". אתם יודעים מה המשמעות של זה מבחינה מקצועית? Lead outנוראי לחדשות של ערוץ-2. ארבע פעמים. במה עסקו התוכניות של "רשת"? בקידום עצמי של תוכניות מהממות כמו "רוקדים עם כוכבים" ו"משאבת הכסף" ועוד כאלה וכאלה, ו"המרוץ למיליון" ו"דה ווייס". זה היה מתחילת השנה, כשהם עברו ימים.
ההובלה הלקויה הזאת, כמו שאמרתי לכם, הובילה בעצם את החדשות לשחיקה. שימו לב מה קורה ל"אולפן שישי", לצערי הרב הוא נמצא בקריסה. למה? כי התוכנית שלפני והתוכנית שאחרי מניבה רייטינג מביך. אגב, ביום שישי, בלי שום תחרות. התוצאה היא שמהדורות החדשות בימי החול משיגות תוצאות נמוכות משמעותית בימים של "רשת". אנחנו חשבנו עד עכשיו שהפגיעה ב"חברת החדשות" זה עניין פנימי, שלא לרגולטור להתעסק בו. אבל הפנייה של "רשת" הובילה את זה שכנראה הגיעה העת לבחון את הפגיעה בחדשות באופן פומבי.
ב"לייט נייט" ערוץ-10 גובר על "רשת": 9.4% לערוץ-10, אל מול 8% ל"רשת".
בוא נראה מה קורה ביום שישי. דיברנו: שידורים חוזרים, תוכניות קידום, אחלה "פרוגרמינג". "רשת" אגב לא טרחה גם להציב שום תחרות מול משחקי היורו.
נחמן שי
מה אתם עשיתם?
טלי גורן
באמת קשה להיות שותפים של "רשת" בפלטפורמה שנקראת ערוץ-2. בוא נחשוב מי פוגע במי.
אבי צבי
לא אמרתם שאתם הולכים? מתי אתם הולכים? הם אמרו שהם הולכים כמה פעמים.
אילאיל לבנת
אנחנו בסקירת רייטינג, אנחנו בדיון מרתק על רייטינג. לא על הפרת חוק, יש דיון על רייטינג.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
אני מבקש לא להפריע.
נחמן שי
אבל היו תאומים סיאמיים והם סרבו להיפרד. היו תאומים סיאמיים, הצענו להם להיפרד.
אבי צבי
הם הודיעו שהם הולכים.
נחמן שי
סעו כל אחד לדרכו.
אבי צבי
אני אסיע אותם.
טלי גורן
סליחה? היו"ר, 50 שקפים? שלוש דקות של שקט.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
כמה שתרצי.
נחמן שי
זה נהיה שידוך קטלני.
טלי גורן
50 שקפים, שלוש דקות של שקט, זה הכול. לא להתעצבן. זה קשה, אבל לא להתעצבן. ככה זה כשמגיעים לשפל. בוא נראה מה עוד. קשה. אני חייבת להגיד לכם שלגלגל על כתפיו הצרות של ערוץ-24 את כל תחלואיה וכל קשייה של "רשת" זה קצת מביך.
בכל מה שקשור לקידום ערוץ-24 – אני מקווה שאתה מקשיב לי בקשב רב.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
אל מי דיברת?
טלי גורן
אליך.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
אין לך מושג כמה אני מקשיב לך.
טלי גורן
אני בטוחה. בכל מה שקשור לקידום 24, כביכול על חשבונה של "רשת", אני רק רוצה להסביר לכם, שההבדל בין הממוצע של ערוץ-24 בימים של "קשת" ובימים של "רשת" הוא פרומיל, ובסוף שבוע הוא שני פרומיל.
נחמן שי
אבל אבי הציג נתונים אחרים.
טלי גורן
נכון, אבל אני מדברת על עובדות.
נחמן שי
אנחנו בשלב ברור העובדות כרגע. אני רק רוצה לדעת על מה אנחנו מדברים.
טלי גורן
אז אני אתן לך את התשובות.
נחמן שי
אבי אמר שבימי "קשת" ערוץ-24 נמוך מאוד, ובימי "רשת" הוא קופץ לגובה ומקזז מהם. אבי, נכון, זה מה שאמרת?
אבי צבי
חד-משמעית. נתתי את הנתונים עם התאריכים שמבוססים על ועדת המדרוג.
טלי גורן
נחמן, אשמח להעביר לך את כל הנתונים שתבקש לפי איזה ניתוח שתרצה. אתה מוזמן גם לשאול אותי, גם את ועדת המדרוג: שנה, רבעון, שבועון, מה שתרצה.
רק לעובדות. אני שוב חוזרת לעובדות, לא למניפסט. העובדות הן כאלה: איך שלא תהפוך את זה, אתה יודע טוב כמוני, שערוצי נישה, בטח ערוץ מוזיקה, פועל ובעצם נצפה הכי הרבה ב"וויקנדים". תראה איזה יופי: בשנה שעברה "קשת" שידרה בשישי-שבת. איפה היה לערוץ-24 את הרייטינג הכי גבוה? מול "קשת". וגם את זה אתה מוזמן לבדוק, ואני אשמח גם להעביר לך נתונים. אגב, הנתונים האלה קודם כול יופנו לרגולטור שלנו.
נינו אבסדזה
במהלך כמה זמן זה היה, טלי? שנה שלמה זה היה ככה?
טלי גורן
את יכולה לבדוק.
נינו אבסדזה
רק שאלתי.
טלי גורן
אגב, לשים סוגריים, ערוץ-24, לפני ש"קשת" נכנסה אליו, היה ערוץ על סף פשיטת רגל. היום הערוץ הזה מפרנס למעלה מ-200 משפחות, אז בוא ניתן לו טיפה כבוד לנוכח מצב השוק שלנו, שהוא כמובן נמצא במשבר.
בוא נמשיך הלאה. נגעו כאן ב"אייל גולן קורא לך", אז אני רוצה גם לבחון את זה. באותה תקופה באמת ל"רשת" היה רייטינג מאוד גבוה. תראו את הדבר המדהים: בתקופה של "אייל גולן", "רשת" היתה בשיאה. זאת אומרת שאולי בעצם יש ערך לתחרות הזאת. כי אם עכשיו ערוץ-24 נמצא במצב שהוא הרבה פחות אטרקטיבי מהתקופה שבה "אייל גולן" היה, ו"רשת" נמצאת במצב הזה, אולי עדיף ל"רשת" להיות במצב של תחרות, אולי עדיף ל"רשת" ש"אייל גולן" יהיה מולה. אולי.
ואגב, אם כבר בוחנים, יכול להיות שבכלל צריך להפוך את זה, כי "אייל גולן" עלה בערוץ-24 לפני ש"רשת" עלתה עם "דה ווייס", אז אולי "רשת", ה"ברודקאסט" האגרסיבי בחר לשים דווקא את "דה ווייס" מול ערוץ נישה מסכן וחלש שיש לו בסך הכול תוכנית אחת שהוא רוצה להתגאות בה, שזה "אייל גולן". אולי. אבל בוא נשים את הדברים כמו שנוח לנו, זה נחמד.
ארז בן הרוש
את לא מכירה את ה"פרוגרמינג"?
טלי גורן
לא, לא כדאי להתווכח. אני לא התווכחתי אתך.
אילאיל לבנת
יש כאן עיתונאים שהם כתבו שהם הקדימו את זה בגלל, אז זה לא משנה מה היא אומרת. אל תתייחס.
טלי גורן
אני רוצה להמשיך לדבר האחרון. דבר אחרון שהוא נורא נורא חשוב, אני רוצה להתייחס למפתח של ההפסד. תראו, נדמה לי שאנחנו לקראת מצגת נוספת של "רשת", כי לפי ההיגיון שראינו, אם שברי אחוזים בערוץ-24 גרמו לנזק של 50,000,000 שקל, סביר להניח שאתם תזכו שוב לביקור של "רשת" כאן, שהם יציגו בישיבה הבאה את הנזק של 500,000,000 שקלים של ערוץ-10, כי זאת המתמטיקה.
יעל גאוני שקד
לא, כי הם מתנהלים בצורה הגונה. הם לא מפירים חוקים. אנחנו לא מדברים כאן על תחרות אלא על הפרת חוק.
טלי גורן
אמרתי: 50 שקפים, תנו לי שלוש דקות של שקט, אני מבטיחה. בוא נראה את הדבר הכי משעשע בדבר הזה. ערוץ-24 עושה פרומיל יותר ב"קשת" מאשר ב"רשת". אם פרומיל שווה 54,000,000 שקלים – נחמן, זה אחד הדברים החזקים – זה אומר, על פי החישוב שלי, שענף הפרסום הוא 54 מיליארד שקל. ערוץ-10 ברבעון האחרון פוגע פי עשר ב"רשת" מכל ערוץ אחר. זאת אומרת שאולי עוד מעט הוא יבקש לסגור גם את ערוץ-10 כי יש 5.4 מיליארד שקל של אובדן הכנסות.
זה קשה להתחרות, זה באמת באמת קשה להתחרות, אבל אני אגיד לכם דבר אחר. אם יש איזשהן טענות, מעבר למשטרה ולהגבלים ולמיסים, יש ל"קשת" רגולטור, היא הרשות השנייה. אנחנו נשמח להשיב על כל שאלה, על כל בקשה, ולתת את המענה האמיתי, העובדתי, לרגולטור שלנו.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
תודה רבה. סיימת?
אבי צבי
אני יכול רק להגיב?
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
בוא נשמע את הרשות, ואחרי זה תגיב. בבקשה.
אילן אבישר
אני רוצה להצטרף לדברים שנאמרו בפתח הישיבה על-ידי חבר הכנסת רוברט אילטוב, ולהביע בהחלט תמיהה – מורת רוח אולי אסור לי – מעצם הדיון במקום הזה. אני חושב ששמענו פה בהחלט מצגת מרתקת, הנושאים האלה הם מעניינים מאוד, אנחנו פועלים בשקיפות וכולם יכולים לקבל פרטים, פרוטוקולים וכיוצא בזה.
התהליך. אנחנו קיבלנו את המכתב מ"רשת" לפני שבוע.
נחמן שי
מתי קיבלתם? לפני שבוע?
אילן אבישר
באותו יום שפורסם שיש ישיבה של ועדת הכלכלה.
נחמן שי
מעולם לא ראיתם את הנתונים האלה ברשות השנייה?
אילן אבישר
כמו שאבי צבי הציג קודם, היתה מצגת בפני המועצה בהקשר קצת אחר, היו לנו גם שיחות על זה. אנחנו בהחלט התחלנו בבדיקה, אבל באמת המכתב התניע איזושהי בדיקה יותר אינטנסיבית ויותר פורמלית, שכבר מתנהלת שבוע, אבל אנחנו קצת עצרנו את זה בגלל הדיון בוועדה.
נינו אבסדזה
אבל היתה אותה מצגת קודם, זה מה שאתה אומר?
אילן אבישר
כן, היתה אותה מצגת.
נחמן שי
את המצגת הזאת לא ראית עדיין.
אילן אבישר
לא, משהו אחר. אני רק רוצה להגיד כמה דברים. כמו שראיתם, יש פה מספר בעיות שדורשות ליבון מאוד יסודי. נתחיל עם סוגיית ההגדרה של מה זה קידום תוכנית בערוץ שלך או תוכנית שלך. האם בחדשות הבוקר בימי "רשת" שמראיינים מישהו שאמור להופיע ב"רוקדים עם כוכבים", זה קידום או לא קידום? אנחנו מכירים את השוק ובסך הכול הזכיינים במצוקה. הגישה שלנו היא קצת יותר ליברלית בדברים האלה. אנחנו בהחלט עוצרים דברים שנראים בוטים או עסקיים מדי, אבל הדברים האלה הם שגורים והם נוכחים בכל הערוצים ובכל מערכי התקשורת, הייתי אומר, והשידור.
והדבר השני זה שיש פה גרסאות שונות שדורשות בדיקה מאוד יסודית. כבר פה יכולתם לשמוע שהיו את הנתונים שהציגו "רשת", יש את הנתונים שיציגו "קשת". התנאי שלנו לאישור של הפעלת ערוץ-24 על-ידי "קשת" היה, בין היתר, שקיפות פיננסית של ערוץ-24, כדי לבדוק, בין היתר, את כל אותן אפשרויות של משחקים או התנהלויות כספיות שעלולות לעורר חשד מבחינת השירות של זה או מבחינת חוקי התחרות.

והדבר השלישי. יש פה שחקן נוסף וזה מועצת הכבלים והלוויין. סך הכול גם ערוץ-20 וגם ערוץ-24 הם תחת פיקוח של הרשות האחרת, אז זה גם דורש סוג של התנהלות מאוד זהירה בקבלת מידע ופרטים.

בשורה התחתונה, אני חושב שדרגות הרזולוציה של הדיון הזה הן כאלה שבאמת זה המנדט של הרגולטור, ובמקרה הזה אני חושב שהרשות השנייה היא הגורם המרכזי לעיסוק בנושא הזה. תנו לנו לעשות את המלאכה. אני אשמח לשמוע אם יש איזושהי פרספקטיבה שבה המחוקק יכול גם כן להתערב, אני בהחלט פתוח לזה. אבל מה ששמעתי היום, ממה שאני מכיר את הנתונים, זה צריך לחזור אלינו. ונדמה לי שכל הצדדים גם יודעים ויודו, לא בגלל שהם חוששים מאתנו, שאנחנו נהיה הגורם ההוגן, האחראי, היסודי והרציני שיטפל בתלונות שנשמעות כאן.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
תודה רבה, אבישר. רק להזכיר לך, שבערך באותם כסאות שאתה יושב עכשיו, ישבת, אתה או המנכ"ל שלך לשעבר, בעניין הדיונים בערוץ-10, וכל כך זעקתם לעזרה לערוץ-10 והיה חשוב לכם. אנחנו לא רוצים ש"רשת" תגיע למצב של ערוץ-10 כתוצאה מתחרות לא הוגנת, ולכן אנחנו מתריעים יום לפני. אנחנו רוצים לוודא שאתה הולך לבדוק את זה בצורה הכי אמיתית, הכי מהירה, וזה מה שאנחנו מבקשים.
אנחנו לא באים לשפוט לפני שאתה שופט. יכול להיות שנפעיל ביקורת על השיפוט שלך אחרי זה, או על הדרך של הבדיקה, אבל זה מה שאנחנו רוצים לוודא. רצינו מאוד שחברי הכנסת יידעו, רגע לפני שמגיע דיון שלא צריך בו רזולוציות כל כך מפורטות, שתהיה רזולוציה מאוד ברורה: "רשת" תהיה בסכנת סגירה. ואז בערוץ-10, שאנחנו עדיין לא יודעים איך לעזור לו, גם נצטרך להתמודד עם בעיה של "רשת". מעבר לדברים האחרים שעלו פה, שבמבט ראשוני, יכולים להיות בעיות של מחירי העברה ושל מיסוי ושל פגיעה בתחרות, כי תחרות זו מלה יפה, אבל בשם המלה היפה הזאת הם עושים דברים מאוד לא יפים.
ולכן אנחנו סומכים עליכם באופן מלא. אנחנו רוצים לוודא שהתהליך יוצא לדרך, שאתם תעדכנו אותנו. זו הפוזיציה שלנו, לא מעבר לזה. לא באנו להחליף את השיקול דעת שלכם בשלב הזה ולא באנו לומר לכם מה להחליט. סומכים על המקצועיות שלכם, אתם בטח יותר מקצועיים מאתנו בבדיקה הזאת, אבל חובתנו להיות ערניים כי היתה פה מצגת.
אני שמעתי דברים יותר קשים, ונתבקשתי לא לחזור עליהם אז אני לא אחזור עליהם, אני מכבד. ואני יודע עוד עובדות אחרות לגבי ההתנהלות של "קשת", על נורמות ההתנהגות שלהם, שהן מבהילות, אני אומר לך את זה, אבל אני לא אשים אותן כאן על השולחן, ואי-אפשר לחלוק עליהן. כשמעירה לי הגברת גורן אם אני מקשיב לה, אז אני יכול להגיד לך שאני גם מקשיב לה וגם קורא את האס.אם.אסים שאני מקבל מטעם "קשת", ואני מפעיל את מדיניות הענישה שלהם כלפי מי שלא אומר "שמאל ימין שמאל" ל"קשת". הכול אנחנו מבינים, אבל אנחנו משאירים את זה בידך.
אילן אבישר
תודה רבה.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
כן, חבר הכנסת נחמן שי.
אילת מצגר
אני יוכל להוסיף משהו, בבקשה?
נחמן שי
תן לאיילת.
אילת מצגר
אני רוצה להוסיף על דבריו של אילן, שכמובן תחרות בין הזכיינים בערוץ-2 היא לא רק לגיטימית, היא גם מובנית. חלק מההצלחה של הערוץ הזה נובעת מהתחרות בין "קשת" ו"רשת", ובזמנו גם בין "טלעד", וזה אחד הדברים שבאמת נתן את הערך המוסף לערוץ הזה ואת ההצלחה שלו.
כפי שאתה אומר, צריך לבדוק מהן הגבולות של התחרות הזו ואם זה מתנהל בזירה שהיא לגיטימית. הבדיקה של הרשות השנייה לא מתחילה היום ולא התחילה לפני שבוע. הנושא הזה מוגדר, התקבלו החלטות בעבר, מסגרת שבתוכה "קשת" כן או לא יכולה לשדר פרסומות או קידום של ערוץ-24.
צריך להיות מאוד ברור שהרשות פועלת בעניין הזה, הרשות קבעה גם בעבר הפרות במקומות שזה לא היה לגיטימי, שזה היה בניגוד להיתר שניתן בעניין הזה. הנושא הוא לא חדש, אנחנו כן מטפלים בעניין, אנחנו נבדוק עכשיו את הטענות החדשות שמועלות על-ידי "רשת" בפנייה הזו, שהטענות האלה לא הועלו בפנינו בעבר.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
כן. בבקשה, חבר הכנסת נחמן שי.
נחמן שי
תודה רבה. אני מרגיש קצת שאני מציץ לחדר המיטות של ערוץ-2, שזה מעניין, כל אחד אוהב כנראה באיזשהו מקום, באיזה פינה, להציץ. לא ראיתי מעודי בוועדה של הכנסת פרזנטציה מהסוג הזה, אבי, אני אומר לך את זה בכנות. היא מרתקת, היא מעניינת. הדבר היחיד, אם זה המקום להציג אותה. זו השאלה. והיא גם חשובה אפילו, אני לא פוסל את הנתונים שהבאתם. השאלה אם אנחנו לא ברצון הזה שלכם וכן הלאה, להתערטל לפנינו, אם לא דילגתם על דרג ביניים מאוד חשוב שנקרא הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין.
אם בסוף תהיה מועצה אחת, מה שאני חושב שצריך לקרות, אז תהיה כתובת אחת, אבל יש כאן שתי כתובות, כי שיבוץ תוכניות בכבלים ובלוויין הוא עניינה של המועצה ההיא, וכאן הדברים אולי מתנגשים.

עוד הערה אחת תחילתית. אנחנו עד עכשיו הבחנו בתאומים סיאמיים פה ביניכם, ויכול להיות שהגיע הזמן להפריד, כרמל. בשעתו הוגשה לנו הצעה לרפורמה ועודדנו אותה, אישרנו אותה אפילו, בסוף היא לא יצאה לפועל. אם זאת האווירה ואלה היחסים בין שני גורמים שמשדרים ביחד, ויש להם אפילו בן משותף שקוראים לו "חברת החדשות", שכולם צריכים לטפח אותו ולשמור עליו כי כל אחד יודע, הוא הפרה המניבה שמזינה את שניכם בצורה הכי טובה והכי יעילה. אם הילד הזה עוד מקבל פה חינוך מוגבל שלושה ימים בשבוע וחינוך מתוגבר בארבעה ימים בשבוע, ייצא ילד עם צרכים מיוחדים.
עכשיו אתייחס לגופו של עניין. יש פה השתקפות של המשבר שפוקד את התקשורת בישראל. בימים טובים זה לא היה מגיע לכאן. גם אתם הייתם יוצאים נשכרים, הם אולי היו יוצאים יותר נשכרים, וגם ערוץ-10 שיושב פה ודומע, כמו תמיד, היה יוצא נשכר. אבל יש משבר בענף הזה, וכשלוחץ אז כולם מוציאים את זה החוצה.

השאלה היא אם הכנסת יכולה לעזור למשבר הכולל. היא לא יכולה לעזור והיא לא צריכה לטעמי להיכנס לתחרות שמתנהלת ביניכם. אם יש בה פגמים אתיים למשל, אתה אומר, או מסחריים ואחרים, אנחנו לא חוקרים. ואנחנו באמת לא יודעים. אני שאלתי אותך על המשטרה, כי זה נראה לי – אבל אולי. אני חושב שרשות ההגבלים אולי צריכה לחקור את זה, אני לא יודע מה עמדתה, או גופים אחרים שאומרים: נוצר פה כשל שוק, יש גורם אחד חזק מאוד, אולי הוא מחזיק למעלה מ-50%. אתם יודעים, יש כאן יועצים משפטיים, תבדקו את זה.
אני לא חושב שהכתובת היא הבית הזה. הבית הזה צריך לסייע למשבר הכולל שפוקד עכשיו את התקשורת בישראל. אני אומר את זה הרבה זמן, הוא צריך לעזור. הוא עוזר ליוצרים ולמפיקים כמה שהוא יכול.
דבורה קמחי
ומה קורה עם ערוץ-10? לא ניתן מענה בבית הזה, לצערנו הרב.
נחמן שי
נכון, אז ניסינו, את יודעת שניסינו.
דבורה קמחי
אני יודעת, אבל ערוץ-10 עומד להיסגר, וכולם מסתכלים מנגד.
נחמן שי
בעניין הזה, כמו בעניינים אחרים, אני תומך בכרמל. אם כרמל יוביל יוזמה אני אלך אתו. הוא צריך לעזור לי, העלינו הצעה אחת, נעלה עוד אחת, כדי לשמור על השוק הזה ולא לפגוע, כי הוא חיוני.
דוד אוחיון
אני יכול לומר כמה מלים בשם עובדי ערוץ-10?
נחמן שי
זה אדוני היושב-ראש, הוא מנחה.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
כבר.
נחמן שי
אנחנו צריכים להתאחד לתמונה הכוללת, לתופעה הכוללת ולעזרה שאנחנו נגיש. בקרע הזה – הכואב בעיני, כי אני מכיר את האנשים שיושבים בחדר הזה ועושה כמה שאני יכול כדי לעזור להם – בקרע הזה, לצערי הרב, בגירושים הפומביים האלה, אני לא רוצה לטפל ואני לא חושב שאני צריך לטפל, אני מסתכל עליכם.
עכשיו אני רוצה לנזוף גם בכם. אתם לא צריכים לחכות לרגע הזה, אתם צריכים לעבוד יותר מהר. ברגע שאתם מאתרים את הבעיה, יש לכם את שני הגופים האלה.
טלי גורן
לו יש בעיה.
נחמן שי
אוקיי, לא משנה. זה התפקיד שלכם ברשות.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
טוב, חבר הכנסת שי, אנחנו חייבים לעבור לדיון הבא.
נחמן שי
יש לכם את הכוחות, יש לכם את האמצעים, אתם צריכים לעשות. תודה.
אילן אבישר
רק שאלה. זה קואליציה או אופוזיציה?
נחמן שי
זו לא הערה שאני רוצה לקבל. זה ממש מקביל להערה של הגברת ליושב-ראש. ואחר כך אני גם אתלבט אתך מה אני צריך לעשות במהלכים הפוליטיים שלי, אני בטוח שתעזור לי.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
אתה עדיין מתלבט?
נינו אבסדזה
אתה רוצה את כל התשובות עכשיו פה?
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
נינו אבסדזה, בבקשה.
נינו אבסדזה
תודה רבה, אדוני היושב-ראש. בהחלט כן, איילת, זה התחום שלכם, ואילן, אמרת כרגע שאולי בעתיד אתה רואה איזשהו פוטנציאל של התערבות של מחוקק. במדינה חופשית ודמוקרטית עם חופש ביטוי אני לא רוצה להתערב כמחוקקת. במיוחד בתקופה כל כך רגישה בתחום התקשורת, שמצד אחד יש משבר, וכולנו יודעים וכולנו מדברים מהו המשבר הזה. מצד שני לתקשורת יש השפעה ענקית, ומקבלי ההחלטות ואנשי ציבור, וכל מי שיושב כאן ליד השולחן הזה מאוד תלויים בה, אין לשכוח את זה. לא רק תלויים, אלא במקרים מסוימים אולי אפילו פוחדים ממנה.
יש כתובת על הקיר ולכתובת הזאת קוראים ערוץ-10. אז יש פה תלות מאוד מאוד ידועה, של פוליטיקאים, של אנשי ציבור, עם התקשורת, בגלל זה אני לא רוצה שגם בעתיד תהיה פרספקטיבה כלשהי שאני אשב כאן בוועדה ואדון, מה קורה בין שתי זכייניות.
אבי, הפרזנטציה היתה מרתקת, ואין לי ספק שגם לטלי, ברגע שהיא תצא, גם שמעתי כמה נתונים, תהיה פרזנטציה נורא מעניינת, אבל אני רוצה לדעת על זה כאזרחית. אני אשמח לשמוע על זה מעיתון אבל לא לדון בזה פה. זה גם לא נכון, כי ההתערבות שלנו, אנחנו יודעים איך היא מתחילה, אנחנו לא יודעים איך היא נגמרת. לצערי הרב, אנחנו יודעים איך היא מתחילה והיא יכולה להיגמר, להבדיל כל ההבדלים, כצנזורה בעיתון אחד, למשל כמו שקרה ב"ישראל היום", שלוקחים מכתב ומצנזרים חצי.

אנחנו יודעים שמתחילה ההתערבות, זה בהחלט יכול להיגמר רע. הרשות השנייה, הרגולטור, תדונו כמה שאפשר מהר, אנחנו נשמח לקבל - - -
אילן אבישר
אני רק מבקש שהדברים האלה גם יהדהדו כשנדון בתזכיר החוק המוצע לאיחוד הרגולציות, שכרגע הוא מוצע להיות פנים ממשלתי ולא חוץ ממשלתי. זה אותנו מאוד מאוד מדאיג, כי הדברים האלה שאמרת לפי דעתי הם מאוד מאוד רלוונטיים לסוגיה הזאת.
אסף אמיר
הולך להיות דיון בנושא?
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
שנייה. בבקשה, אדוני.
דוד אוחיון
אדוני היושב-ראש, אני נציג עובדי ערוץ-10. ברשותך, אני רוצה להגיש לך מכתב שכתבנו, עובדי הערוץ.
אני חייב, ברשותכם, דווקא בפורום המכובד הזה, לצערי אין כאן את כל חברי הוועדה, תראו לאן הדיון בשוק התקשורת הולך היום. כמו שהגדיר פה חבר הכנסת נחמן שי, לחדר המיטות בין "רשת" ל"קשת". ערוץ-10 הפך להיות פתאום בלתי רלוונטי, ערוץ שמפרנס באופן ישיר 500 משפחות, אני מבקש שתזכרו את המספר הזה, 500 משפחות עובדות היום בערוץ-10. אני אחראי למשאבי אנוש בערוץ, ואני אומר לכם, אני קולט את כל עובדי הערוץ. 500 אנשים מתפרנסים באופן ישיר מהערוץ הזה, ובאופן עקיף עוד 2,000 משפחות.
כולנו רואים את המשבר בשוק, כולנו יודעים מה הולך להיות עוד שבועיים. כשהכנסת תצא לפגרה של מושב הקיץ, תחזור לחורף, כבר לא יהיה ערוץ-10. גם "קשת" גם "רשת" יודעים את זה. לדעתי, בסתרי ליבם, כמה שהם החמיאו לנו לפני שתי דקות על התחרות ההוגנת והכנה שלנו, בסתרי ליבם הם ישמחו אם ערוץ-10 לא יהיה, או אולי לא בסתרי ליבם.

אנחנו דואגים למקום העבודה שלנו. אני פונה אליכם, אליך, אדוני היושב-ראש, תדאג לנו, למקום העבודה שלנו. אנחנו מפרנסים משפחות, מדובר בערך ב-10,000 נפשות שמתפרנסות מערוץ-10 באופן ישיר. ערוץ-10 מחר ייסגר, כולנו נצא לרחובות. אני לא חושב שאנחנו נואשים, סליחה, כמו מר סילמן, שאני מאחל לו בריאות, אבל אנחנו לא רחוקים, לא רחוקים להיזרק לרחוב. וכל זה בגלל מה? בגלל בקשה לדחות חוב של 45,000,000 שקל. לדחות את החוב הזה, לא למחוק אותו, מעולם ערוץ-10 לא ביקש למחוק חובות. רק לדחות לכמה תשלומים כדי שערוץ-10 יוכל לקבל את הרישיון ש"קשת" ו"רשת" לא רוצות לקחת, כי הן חוששות ממצב שעוד שלוש שנים הן יחזרו לדיונים פה.


אז אנחנו רק מבקשים, סליחה שאני אומר את זה בצורה הזאת, אני מתנצל, תעבדו בשבילנו בצורה אמיתית. אני פונה אליך, אדוני היושב-ראש, ואני יודע שמר נחמן שי והגברת נינו אבסדזה פועלים כל השנים לטובתנו. זה לא לטובתנו, זה לטובת השוק הזה ולטובת התחרות ולטובת הפלורליזם. ואני באמת מתחנן אליך באופן אישי: אנא ממך, תדאג, תעשו הכול, תהפכו עולמות, כי מחר אנחנו נצא הביתה לרחובות. אנחנו נצא לרחובות וניזרק לרחוב. אני לא אומר את זה כטאלנט, אני לא אומר את זה כאחד שמרוויח עשרות אלפים, אני אומר את זה כעובד מן המניין בערוץ-10. אני בערוץ-10 מיום הקמתו, ומעולם לא היינו במצב כזה.
רק מה הערוץ מבקש
דחייה של החובות לשלושה תשלומים, ארבעה תשלומים. הרי הערוץ תמיד שילם את החובות שלו, בסוף הוא תמיד שילם את החובות שלו. כדי שנוכל לקבל את הרישיון, כדי שנוכל טיפה להוציא אוויר ולנשום, לראות שיש לנו איזשהו אופק קדימה, לנו ולמשפחות שלנו. תודה רבה.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
תודה רבה.
לאה ורון
מר ירמיהו קדושי ביקש רשות דיבור.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
לא, סיימנו.
ירמיהו קדושי
אני רוצה אבל לדבר בקשר לדברים.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
בסדר, אנחנו כבר סיימנו.
ירמיהו קדושי
כן, אבל יש לנו מלה בתור יוצרים ואומנים. זה מאוד חשוב לנו להגיד את הדברים האלה.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
אני יודע שזה חשוב. אנחנו 35 דקות מעבר.
אסף אמיר
מתי נפגשים פעם הבאה?
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
אני מניח שבקרוב.
אסף אמיר
לא, כי אתה רואה מה קורה מסביב.
דוד אוחיון
אני יכול להוסיף עוד מלה אחת?
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
דיברת באריכות.
דוד אוחיון
משפט אחד.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
בבקשה.
דוד אוחיון
אני קושר את הבקשה שלי ושל עובדי ערוץ-10 לדחייה של החובות, בזה שהוועדה המכובדת הזאת אישרה לפני כמה ימים, אני יודע, תקציב מיוחד לחדשות המקומיות ב"הוט" וב"יס".
אתי בנדלר
זה עדיין לא.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
לא אישרה הוועדה. ולא צפויה לאשר. ועדת שרים. זו הכתובת שלכם.
דוד אוחיון
אבל זה כסף ציבורי.
אסף אמיר
כבוד היושב-ראש, אפשר מלה בכל זאת?
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
חברים, מחכים אנשים בחוץ, כולל המפקח על הבנקים.
אסף אמיר
אבל באנו עד הנה. עזוב, הבנקים מרוויחים גם כשהם לא מרוצים בחוץ.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
אנחנו מודים לך על ההערה. אפשרתי לך לומר את הדברים במלואם, למרות שזה לא נושא הדיון, אבל זה נושא מספיק חשוב שייאמר בכל הזדמנות שיש.
דוד אוחיון
תודה רבה. נשמח אם יהיה דיון מיוחד בעניין ערוץ-10, בוועדה המכובדת כאן.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
אני בעד. לעצם העניין. הוצגו בפנינו, אני חושב, נתונים סותרים. אני לא יכול להגיד שגם זה צודק וגם זה צודק. צד אחד צודק.
ירמיהו קדושי
אבל לא הוצגה בפניך הבעיה של היצירה הישראלית והמוזיקה, שלא באה לידי ביטוי בערוץ-24.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
הבנתי. אדוני, אנחנו בסיכום של הדיון. זה לא דיון על היצירה הישראלית.
ירמיהו קדושי
אבל הערוץ הזה הוא ערוץ ייעודי שאמור לתת מענה למוזיקה הישראלית והוא הפך להיות החצר האחורית של - - -
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
תבקש דיון על הנושא הזה.
ירמיהו קדושי
בדיוק זאת הבעיה.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
תודה. הוועדה מבקשת מהרשות השנייה למצות את הבדיקה.
אסף אמיר
כל עוד היא קיימת. אבל היא לא תספיק. אם החוק הולך לעבור, לא תהיה רשות שנייה שתספיק לטפל בזה.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
אני לא רואה אותו עובר כל כך מהר. הוועדה מבקשה מהרשות השנייה למצות את הבדיקה במקצועיות ובמהירות האפשרית, ולהניח את מסקנותיה גם בפני ועדת הכלכלה כדי שחברי ועדת הכלכלה יוכלו לקבל החלטה אם לפנינו, במערכת היחסים בין "קשת" ו"רשת", תחרות הוגנת או בריונות מסוכנת. זו הבקשה שלנו, ואנחנו מחכים למסקנות שלכם.
נחמן שי
בוא תקבע לוח זמנים.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
לוח זמנים, מה אתה מציע?
נחמן שי
שבועיים.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
לא, כמה זמן תיקח הבדיקה?
נחמן שי
הנתונים הוצגו פה, אני מניח ש"קשת" יכולה להציג מעבר לדברים של טלי גם כן טיעונים.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
בוא נשמע אותם. כמה זמן להערכתכם?
אילת מצגר
אני מניחה שבין שבועיים לחודש.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
עד חודש. תוך 30 ימים נשמח לקבל.

תודה רבה לכל משתתפי הדיון.
<הישיבה ננעלה בשעה 12:39.>

קוד המקור של הנתונים