פרוטוקול

 
PAGE
13
ועדת החינוך, התרבות והספורט
13/06/2012

הכנסת השמונה-עשרה
נוסח לא מתוקן

מושב רביעי
<פרוטוקול מס' 643>
מישיבת ועדת החינוך, התרבות והספורט
יום רביעי, כ"ג בסיון התשע"ב (13 ביוני 2012), שעה 10:30
סדר היום
<טקס חילופי יושב ראש ועדת החינוך התרבות והספורט>
נכחו
חברי הוועדה: >
אלכס מילר – היו"ר

עינת וילף – היו"ר הנכנסת

זאב אלקין

חיים אמסלם

דני דנון

נסים זאב

יעקב כץ

יריב לוין

מנחם אליעזר מוזס

אנסטסיה מיכאלי

כרמל שאמה-הכהן

יוליה שמאלוב-ברקוביץ

רונית תירוש
מוזמנים
>
ראובן ריבלין - יו"ר הכנסת

ירדנה מלר-הורוביץ - מזכירת הכנסת

דלית שטאובר - המנהלת הכללית, משרד החינוך

יעקב פרידברג - משרד המשפטים

אורלי פרומן - מנכ"לית, משרד התרבות והספורט

אתי אלוני - מרכז השלטון המקומי

מרק אסרף - מזכירות אקדמית, מל"ג

דב לאוטמן - יו"ר

אריק קפלן - יו"ר אילת"

גדעון פישר - יו"ר הארגון, ועד הורים ארצי


סיגל ציוני - סגנית יו"ר הארגון, ועד הורים ארצי

רינה כהן - חברה בוועד המנהל, ארגוני הורים

יוסי וסרמן - מזכ"ל הסתדרות המורים, הסתדרות המורים

איתי גוטלר - יו"ר, ארגוני סטודנטים
ייעוץ משפטי
מירב ישראלי
מנהלת הוועדה
יהודית גידלי
קצרנית פרלמנטרית
הדס צנוירט
<טקס חילופי יושב ראש ועדת החינוך התרבות והספורט>
היו"ר אלכס מילר
בוקר טוב, אני מתכבד לפתוח את הישיבה. אנחנו מברכים את יושב-ראש הכנסת, חבר הכנסת ראובן ריבלין. על סדר-היום: טקס חילופי יושב-ראש ועדת החינוך, התרבות והספורט. ועדת הכנסת, בכפוף להסכמים קואליציוניים בין סיעות הכנסת, החליטה על חילופי ראשי ועדות. אני מפנה את מקומי לחברת הכנסת עינת וילף.
יושב-ראש הכנסת ראובן ריבלין
נדמה לי, כדי להקפיד על הפרוצדורה, למרות שאתה עושה את זה מצוין, מי שצריך לעשות את החילופים זה היושב-ראש. אחרת יאמרו לנו שזה לא חוקי...
היו"ר אלכס מילר
אין בעיה.
נסים זאב
זה חייב להיות בהסכמה ובהסדרה...
היו"ר אלכס מילר
היום אנחנו מקיימים כאן טקס חגיגי. כמובן, ההצבעה, לפי הפרוטוקול, של חברי הוועדה.
אני עברתי חוויה מרתקת כיושב-ראש הוועדה, זאת בדיוק הישיבה ה-343 שלי, שעשיתי אותן במשך שנה וחצי שכיהנתי כיושב-ראש הוועדה. כידוע לכם, זו הקדנציה השנייה שלי בכנסת. מאז תחילת דרכי כחבר כנסת הייתי חבר ועדת החינוך. המון נושאים עברנו כאן, המון הצלחות. יש גם התחלות, שאני מקווה שנוכל לסיים גם אותן בעתיד. אני חושב שבמשך השנה וחצי האחרונות באמת הצלחנו להביא לשינוי מהותי במערכת החינוך. כל מי שנמצא כאן יודע עד כמה קשה לראות את התוצאות של השינויים במערכת החינוך בצורה מיידית. בסופו של דבר רואים את התוצאות רק אחרי כמה שנים, ואין ספק שאותם מהלכים, שהובלנו אותם יחד עם משרד החינוך, עם הממשלה ועם חברי הכנסת בכל מה שנוגע לחינוך חינם מגיל 3, כל מה שנוגע לנושא תשלומי הורים – לידיעתכם, הממשלה אישרה בעקבות המהלכים שהיו כאן בוועדת החינוך מאז הכנסת ה-18, הצעת חוק שהוביל אותה היושב-ראש שהיה לפניי, חבר הכנסת זבולון אורלב, ובסופו של דבר התקציב שנועד לסיוע לתשלומי הורים, יעלה עד 2014 ל-500 מיליון שקל. אני חושב שזו בשורה. צריך להקפיד שהכסף הזה יגיע, ולא יקוצץ במשך שלוש השנים הקרובות. כך גם אמרתי, כאשר החוק בעניין זה הגיע לדיון בוועדת החינוך להכנה לקריאה שנייה ושלישית – חוק לא פשוט, שמבטל את סמכויות ועדת החינוך, שהיינו רגילים אליהן – כל שנה אישור תשלומי הורים על-פי הצו של משרד החינוך. בעקבות החוק הזה הסמכות הופכת להיות אוטומטית. כמובן, אם תהיה עלייה, ועדת החינוך תוכל לאשר או לא לאשר, אבל אנחנו מדברים על מצב שבא בעקבות אותם 500 מיליון שקל שנועדו לחיזוק ההורים שצריכים לשלם, התשלום הלא פשוט הזה כל שנה, למערכת החינוך. כך אני מקווה מאוד שגם יקרה. אני הצעתי לעגן את הסוגייה הזאת בחוק. אני בטוח שהיושבת-ראש הנכנסת, כשתדון בעניין זה, גם הסוגייה הזו תעלה, ובסופו של דבר תובטח גם להורים וגם לכנסת, שהכסף שהממשלה החליטה לטובת תשלומי ההורים, לא יקוצץ במשך כל דרך הכנת התקציבים העתידיים של מדינת ישראל.
עסקנו המון בסוגיות של השכלה גבוהה - הצלחנו גם שם להביא לשינויים. יש כאלה שאולי לא אהבו את השינויים שעשינו, אבל בסופו של דבר מטרתנו היתה לחזק את המשאב האנושי של מדינת ישראל, וזה המשאב האנושי, לתת את חופש הפעילות של המערכת האקדמית מצד אחד, ומצד שני, לקיים את הביקורת של הכנסת כגוף המבקר והמחוקק בכל הקשור למערכת ההשכלה הגבוהה, והתקציב שלהם הוא תקציב אוטונומי, שמגיע לזרוע הכלכלית המל"ג, וזה ות"ת, וגם שם אנחנו לא נמצאים כנוכחים, אבל לפחות כאן היינו יכולים להשפיע, ואני מקווה שאותם מהלכים שהתחלנו אותם בעבר, ואני מקווה שבשבועות הקרובים נשמע בשורות – גם אם זה הקמת האוניברסיטה החדשה בישראל, אם זה אריאל, אותה ההחלטה שדנו עליה בעבר – כרגע המוסד נמצא במעמד זמני; אני מקווה שבשבועות הקרובים תהיה החלטה - הפיכת המרכז האוניברסיטאי באריאל, תהיה מוסד אוניברסיטאי קבוע. בעניין זה גם היתה לנו השפעה רבה.
עוד נושא שוועדת החינוך אחראית עליו: צער בעלי חיים. רוב היושבים כאן - נושא זה קרוב ללבם. עסקנו המון בסוגייה הזאת, הצלחנו גם שם להביא לבשורות. אני חושב שבעניין זה יש חשיבות בהמשך של פעילות של אותם חברי כנסת, שחלקם חברים בוועדה וחלקם לא, אבל תמיד מצאו דלתות פתוחות כאן בוועדת החינוך בטיפול של החברים הטובים של האדם, שזה החיות, ואני מקווה שגם בעתיד נוכל לטפל בסוגייה הזאת באותה צורה שטופלו בוועדה בכל שלוש השנים וחצי האחרונות.

לא אתחיל עכשיו להיכנס לכל הסעיפים, אני רק רוצה לומר לכם שלפחות ממה שהספקנו בשבוע האחרון לבדוק בשבוע האחרון, מתוך אותן 400-300 ישיבות שעשינו על המון נושאים – על תרבות, על ספורט, על החינוך הבית ספרי ועל החינוך במערכת ההשכלה הגבוהה . לפי הבדיקה הזריזה שלנו, לפחות 132 מסקנות הוועדה, אדוני היושב-ראש, יושמו במלואן. זה רק מצביע על כך שהוועדות בכנסת – יש להן משאבים מספיק חזקים כדי להשפיע על כל המערכות שכפופות לוועדת הכנסת. בעבר היתה טענה, שרק ועדת הכספים מחזיקה בכוח רגולטורי, אז אפשר לומר שכל הוועדות היום משפיעות בצורה ישירה על כל מה שקשור ברשות המבצעת, גם אם זה לא קשור בחקיקה עצמה. אנחנו דנים פה בהמון נושאים, אנחנו מסכמים. אני חושב ששיתוף הפעולה שהיה לנו עם המשרדים השונים בסופו של דבר הוביל לכך שהצלחנו להביא לשינויים רבים במערכות שונות. זה מוכיח עד כמה חשוב שיהיה שיתוף פעולה עם המשרדים הרלוונטיים, שכפופים לוועדות. זה לא ועדה שמקטרת, אדוני היושב-ראש; זאת ועדה שעושה ויודעת להשפיע. בסופו של דבר, כמובן, הסוגיות האלה קשורות ביושב-ראש, והדרך שבה הוא מוביל את הוועדה. אנחנו יחד עם החברים בוועדת החינוך, חברי הכנסת, עשינו כאן עבודה מאוד גדולה בכל הסוגיות שהיו על סדר-היום בעקבות המחאה שהיתה בקיץ, וכל ההחלטות שהיו בעקבות ועדת טרכטנברג, בסופו של דבר הובאו לוועדת החינוך, דנו בהן, ואני מקווה מאוד, כפי שהובהר לנו גם על-ידי משרד האוצר וגם על-ידי משרד החינוך - ייושמו במלואן במשך השנים הקרובות, שהרפורמות פרסו אותן בהחלטות הממשלה ובחקיקה.

אני מעביר את זכות הדיבור ליושב-ראש ועדת הכנסת, שיכריז על השינויים בראשות הוועדה. נצביע, ואז, אדוני היושב-ראש, היושבת-ראש החדשה תנהל את הישיבה.
יריב לוין
תודה רבה, אדוני היושב-ראש. אני רוצה, גם בשם ועדת הכנסת, אני מרשה לעצמי לומר, בשם כל חברי הכנסת, להודות לך על עבודה מצוינת שעשית כאן בתקופה שכיהנת כיושב-ראש הוועדה. אני חושב שהובלת את הוועדה הזאת בנחישות, באומץ לב, ביכולת להעלות על סדר-היום סוגיות שלא תמיד היה קל ונוח לעסוק בהן, תוך גילוי עמדה עצמאית ובאופן מאוד יעיל ובדרך שקידמה את הנושאים שעמדו כאן על סדר-היום. אני זכיתי לראות את זה באופן אישי בכמה מקרים, ואני באמת רוצה להודות לך על העבודה המצוינת שעשית כאן, שהעלתה את קרנה של הוועדה הזאת.
יש לי גם זכות להמליץ כאן בפניכם על בחירתה של חברת הכנסת עינת וילף כיושבת-ראש הוועדה – מבחינתי אפילו סוג של סגירת מעגל; לפני כ-24 שנים, כששירתנו יחד באותו בסיס בצבא, אני עבדתי כמתרגם בערבית – אני הייתי מעביר אליה את החומר, כדי שהיא תעבד אותו ותפיץ אותו ותתקן את השגיאות שעשיתי, אז גורלי הטוב הוא שאני, כנראה, מעביר לה דברים, והדבר הזה ממשיך ללוות אותי. בהתאם לזאת אני מאחל לך המון הצלחה, ואני בטוח שתדעי להכניס את התוכן ואת הראייה המיוחדת שלך לתוך עבודת הוועדה הזאת, עם הניסיון העצום שיש לך, גם האקדמי וגם המקצועי. הדבר הזה ודאי יהיה לברכה גם לוועדה וגם לכנסת כולה. לכן אני באמת ממליץ, בהתאם להחלטת ועדת הכנסת ובהתאם לתקנון, לאשר את המלצת ועדת הכנסת, שניתנה כיום כ"א בסיוון התשע"ב, 11 ביוני 2012, ולבחור בחברת הכנסת עינת וילף לכהן כיושבת-ראש הוועדה במקומו של היושב-ראש שסיים את תפקידו, חבר הכנסת אלכס מילר.
היו"ר אלכס מילר
תודה, אדוני יושב-ראש ועדת הכנסת. אני מעלה את בקשתה של ועדת הכנסת להצבעה. מי בעד? נגד? נמנעים?

הצבעה

בעד – פה אחד

הבקשה אושרה.
היו"ר אלכס מילר
החילופים אושרו.

גברתי, לפני שאנחנו מתחלפים, אני רוצה לתת לך עצה קטנה – בסופו של דבר כל העבודה שלנו תלויה באנשים שנמצאים לידנו. יש כאן צוות מדהים של ניהול הוועדה בראשות מנהלת הוועדה יהודית, וכמובן, כל מי שנמצא – גם רבקה, גם לאה וגם היועצת המשפטית, מרב ישראלי. אין ספק שאלה האנשים שהם בסופו של דבר יד ימין ויד שמאל שלך בכל מה שקשור לוועדה הזאת. כמובן, גם הסיוע של מחלקת המחקר של הכנסת, אדוני היושב-ראש - אין ספק שהגוף הזה עושה עבודה מדהימה לטובת הניהול של הוועדות, ובכלל - הסיוע לכנסת ישראל.
אני מברך את כל האורחים, תודה רבה, אנחנו מתחלפים, גברתי. בהצלחה.
היו"ר עינת וילף
תודה רבה. כבוד היושב-ראש.
יושב-ראש הכנסת ראובן ריבלין
תודה רבה. יושב-הראש היוצא, יושבת-הראש הנכנסת, חבריי חברי הכנסת, כמו חברותיי, גברתי מזכירת הכנסת. ולמנהלת ועדת החינוך אני רוצה לומר – באים והולכים יושבי-ראש; המנהלת תמיד נשארת, וטוב שכך.
היו"ר אלכס מילר
אני הייתי, אדוני היושב-ראש, היושב-ראש ה-11. גברתי היושבת-ראש ה-12...
יושב-ראש הכנסת ראובן ריבלין
בהמשך לדבריך וכמובן מאליו היוצא מהם, מאז 1988 אני נמצא בבית הזה, והייתי כמעט בכל ועדות הבית חבר. הייתי בוועדות אשר על דעת הבריות הן אולי יותר מכריעות ויותר חשובות מוועדת החינוך. אני רוצה לומר לכם שהוועדה החשובה ביותר שאני כיהנתי בה היתה ועדת החינוך, וכיהנתי בכל ועדות הכנסת, לפחות בכל ועדות הכנסת הסטטוטוריות. אני רוצה לומר לכם שאין ועדה גם שמשפיעה על הציבור בישראל – כמותית, לא רק איכותית – כמו ועדת החינוך, שכן אין בארץ אדם שאינו תלמיד או סטודנט או הורה או סבא או סבתא, שהדברים אשר מוכרעים כאן אינם משפיעים עליו.

יש כאן הכרעות שהן גם בנושאים הערכיים, בנושאים הנורמטיביים, בנושאים של דברים שהם נרטיביים לציבור בישראל על המורכבות שבה אנחנו חיים. מדינה שהיא מדינה יהודית ודמוקרטית, שבה חיים גם ציבור שלם ערבי, שגם הוא נושא משא בארץ הזאת - כל הדברים הללו התנקזו לוועדה זו.

זכור לי היום שבו אושר חוק מורשת בגין, כמו גם חוק מורשת רבין, או חוק מורשת רבין וחוק מורשת בגין. אני זוכר דיונים נגעו לתשלומי הורים וכל אותם נושאים אשר היו במחלוקת. גם בנושאים התקציביים וגם בנושאים הערכיים תמיד ועדת החינוך קיימה דיונים שהם היו למעשה חותם שהשאירה הכנסת על הציבור בישראל.

אני עקבתי אחר התנהלותך, יושב-ראש הוועדה היוצא. והייתי גם מהבמה אומר לך זאת, גם בעיניים וגם בדברים עצמם . התייחסת לעבודתך ברצינות, התייחסת לעבודתך למרות עמדותיך, שהן עמדות של אדם שהוא איש ציבור ושנבחר על-ידי הציבור כדי לקיימן בצורה מאוד הוגנת, ועל כך תבוא על הברכה. גם הכמות של הישיבות לא היתה על-מנת לספור או להוסיף ממד של פעילות, אלא כל הפעילויות שאתה עשית אותן היו הכרחיות. פעמים אתה נאלצת לשבת לילות כימים כדי לסיים דברים שהיו בעין הסערה בציבוריות הישראלית.

אני מכיר את עינת רק מהימים שהגיעה לכאן, והריני מכיר אותה כשבעים שנה, למרות שאנחנו מכירים רק כשנתיים. את נכנסת ישר לפעילות הכנסת בצורה שבמקום שבו את תרמת, בעיקר בקשרי החוץ, היית אחת המעולות בחברי הכנסת. אני לא רק תקווה – יש לי ביטחון רב שוועדת הכנסת תמשיך להתנהל באותה עוצמה ובאותה הגינות. גם לך יש עמדות מוצקות, וגם את יודעת את אשר את רוצה ואת אשר את מקווה, אבל את צריכה לזכור, שפה יש מגוון רב של אנשים, שכולם צריכים להביע את דעתם, ובסופו של דבר הכנסת כולה צריכה להכריע.
איני יודע מדוע, גברתי המנהלת, אין פה התמונות של כל מנהלי הוועדות. אני ראה זאת בוועדת החוץ והביטחון, כי רבים מהאנשים אשר שימשו כיושבי-ראש ועדת החוץ והביטחון, לימים היו גם ראשי ממשלה, שרי חוץ וכיוצא באלה. אם אתם תשימו את כל ראשי ועדת החינוך, תראו שגם כאן המערכת הזאת הובילה אנשים למנהיגות בעלת משמעות רבה.

אני מברך אתכם, ואני רק מקווה שדור הולך, דור בא, יושב-ראש הולך, יושבת-ראש באה, והחינוך בישראל תמיד יהיה בתשומת הלב המרבית של הכנסת, ילווה אותה, ויפתור כל דבר שלו זקוקים, מבחינת הערך, מבחינת התפישה, מבחינת הראייה וגם מבחינת המשאבים שאותם אנחנו נותנים. תצליחי בדרכך וכל טוב לך, אדוני. אני בטוח שעוד הרבה נשמע ממך בכנסת.
אלכס מילר
תודה רבה.
היו"ר עינת וילף
תודה רבה. אני מקווה להצדיק את אמונך. אתה נותן לנו אישור – רבע שעה אחרי 11:00?
יושב-ראש הכנסת ראובן ריבלין
נותן לכם אישור עד אשר יישמע הצלצול להצבעות. אני מתנצל, אני צריך לפתוח את ישיבת המליאה.
היו"ר עינת וילף
תודה. דלית שטאובר, מנכ"ל משרד החינוך.
דלית שטאובר
אדוני יושב-הראש היוצא, חבר הכנסת אלכס מילר, בשבעת החודשים האחרונים, שבעת החודשים שבהם נכנסתי לתפקידי כמנכ"לית משרד החינוך, היתה לי גם הזכות וגם העונג לעבוד אתך יחד, בשיתוף פעולה מאוד הדוק לטובת קידום האינטרסים של מערכת החינוך. כיושב-ראש ועדה מול עיניך עמדו אינטרסים של טובת הציבור בתקופה מאוד מרתקת ורבת פעלים של משרד החינוך, תקופה שמביאה בשורה עצומה לציבור המשפחות שיש להם ילדים במערכת החינוך. ציינת נושא אחד של הקלת הנטל. תקופה שיש בה בשורה למעמד המורה, ותקופה שיש בה בשורה לאיכות החינוך.

היה ניכר בעליל הן החריצות העצומה שלך, הן המחויבות שלך לנושא והן היסודיות שלך. אני רוצה לאחל לך בכל מקום שתמשיך הרבה הצלחה, כפי שהיתה לך בניהול ועדת החינוך.
היו"רית הנכנסת, חברת הכנסת עינת וילף, קודם כל, אני מאחלת לך הרבה מאוד הצלחה. אני מאחלת לנו שנעבוד – אני בטוחה שנעבוד בשיתוף פעולה הדוק, כפי שהיה עד כה. כפי שאמרתי, זו תקופה מרתקת, שבה המהלכים והרפורמות של מערכת החינוך חוצות את כל שכבות הגיל – מהקדם יסודי, עוד לא סיימנו את ההטמעה של רפורמת אופק חדש ביסודי וחטיבות הביניים – רפורמה חשובה ביותר, עוז לתמורה בחטיבה העליונה, בהשכלה הגבוהה, בכל דבר שנוגעים מעבר לשגרה המאוד עמוסה ורחבה של המשרד החשוב הזה, משרד החינוך. יש לנו גם מגה משימות, שיש בהן פוטנציאל עצום לעיצוב הדור הבא ולאיכות החינוך. אני מבטיחה לך את כל שיתוף הפעולה של משרד החינוך, את כל ההיענות מצדנו. הצלחתך חשובה לנו מאוד. יהיה לך יתרון אחד על היו"ר היוצא: את זוכה שבתקופתך יש יושב-ראש הנהגת הורים, שנמצא כאן היום, עו"ד גדעון פישר, שמזה ימים ספורים נמצא בתפקידו, לאחר הליך בחירות מורכב שהתבצע, ואני שמחה לנצל את ההזדמנות, לאחל לו הרבה הצלחה בתפקיד, ואני בטוחה שגם הוא יהיה גורם מסייע לקידום האינטרסים של מערכת החינוך. הרבה הצלחה. דרישת שלום חמה גם מהשר, שמוסר לך הרבה איחולי הצלחה.
היו"ר עינת וילף
הוא התקשר והסביר. תודה רבה. סגן השר, בבקשה.
מנחם אליעזר מוזס
ברשות היושבת-ראש והיושב-ראש היוצא, ברכה למשמר היוצא, אלכס מילר – משמר נפלא, עבודה נפלאה עשה. שיתוף הפעולה היה הדוק ביותר. המשמר הנכנס, היו"רית החדשה – שיבחתי אותה מעל במת הכנסת, שבכל יום רביעי היא מחזיקה אותי עד 19:00 או 20:00 בערב - אני צריך לענות לה על שאילתות, ואני נשאר תקוע, למרות שיש לי לפעמים שמונה חתונות בערב... באמת, כל כך אדוקה לנושא החינוך, קשורה לזה. גם הענייניות שבשאילתות שלה, גם כל ההצעות לסדר שלך – ראיתי שאת מתקדמת לכיוון הזה. יש לך הזדמנות של משרד החינוך בהנהגתו של השר גדעון סער והמנכ"לית הנכבדה דלית שטאובר וצוות מוצלח ביותר, וזה חוט המשולש שלא במהרה יינתק. אני מקווה, בעזרת השם, להצלחה בדרככם החדשה, בדרכך. תודה.
היו"ר עינת וילף
תודה רבה לך. בבקשה, מנכ"לית משרד התרבות והספורט, אורלי פרומן.
אורלי פרומן
תודה רבה. מכובדיי כולם, חברי הכנסת, יושב-ראש הוועדה היוצא, היושבת-ראש הנכנסת – כן נגיד "מנכ"לית" וכן נגיד "יושבת-ראש", כי עד שכבר יש מנכ"ליות – פה זה 100 אחוז מנכ"ליות, אבל בסך המנכ"ליות אנחנו כל כך מעט – נעשה את ההבחנה לפחות בכינוי.

חבר הכנסת אלכס מילר, קודם כל, תודה גדולה על שותפות אמיצה לאורך כל התקופה. עבדנו יחדיו באחד הנושאים שאתה מאוד מחובר ואוהב, וגם השני לא פחות, אבל תחום הספורט – אני חושבת שניהלנו פה ומחוץ לוועדה דיונים מקצועיים בתחום הספורט בנושאים מהותיים, מרכזיים של עולם הספורט. היית שותף לנו ואנחנו לך להובלת מספר מהלכים מרכזיים כמו המועצה הלאומית לספורט, כל הנושא של המועצה להסדר ההימורים. אני מאוד מקווה שהנושא של קידום המאמנים, שזה הצעת חוק שלך, שיושבת על שולחן הוועדה, יזכה להמשך טיפול וקידום – אחד הנושאים המרכזיים בעולם הספורט. דיונים גם לא פשוטים סביב נושא האלימות במגרשי הספורט וההכנות האולימפיות. אנחנו כולנו בתקופה חגיגת של ערב המשחקים האולימפיים והמשחקים הפרא-אולימפיים – מצפה לנו קיץ מהנה ומרתק. התמודדות עם הספורט התחרותי האולימפי כמו זה גם הלא אולימפי, ונמצא אתנו גם אריק, יושב-ראש איילת, ואני חושבת שהחיבור שלך לעולם הספורט והנחישות להגיע לדיונים, כשאתה מכיר היטב לפני ולפנים את הנושא המדובר, היה לנו קודם כל מאוד לעזר, ו-וודאי לקדם את כל הנושאים שלקחנו כמשימות משותפות, כמו גם הסיורים בגופי התרבות – להכיר את מוסדות התרבות בשטח. אלכס יצא עם הוועדה למספר סיורים ולהיכרות מעמיקה יותר עם תחום התרבות, קידום חוק הסטודנטים, שבתי ספר לאומנויות הוא חלק מהעניין, ועוד מספר מהלכים. אני מודה לך מאוד על השותפות האמיצה למשרד שלנו, ומאחלת לך הרבה הצלחה בהמשך.

לך, חברת הכנסת עינת וילף, יושבת-הראש הנכנסת, מצפה לך עולם מרתק עם עולם התרבות והספורט. לצד החינוך - את רואה את כל העולם - מפגש מעניין עם עולם מאוד עשיר, מורכב, גם הוא לא פשוט, וניפגש פה בדיונים הללו, אבל אנחנו פותחים לך דלת רחבה למשרדנו, להיכרות עם התחומים המרכזיים ואלה שיהיה חשוב לך לקדם ולנו חשוב לקדם, ומאחלת לך הרבה הצלחה בהמשך שותפות אמיצה גם אתך. תודה רבה.
היו"ר עינת וילף
תודה רבה. אנצל את ההזדמנות להגיד כמה מילים. אני רוצה להודות על ההזדמנות הזאת. זה לא סוד שנושא החינוך הוא נושא קרוב ללבי, זה היה הנושא שעסקתי בו עוד לפני כניסתי לכנסת, הוא היה המוקד של נאום ההשבעה שלי מייד אחרי ההשבעה לכנסת והחברות שלי בוועדה – ראיתי בה ועדה מאוד מרכזית בפעילותי, ואני מאוד מוקירה את ההזדמנות הזאת להיות פה, וככל הניתן לתרום במשהו לסדר-היום הציבורי בתחום החינוך בישראל, ולהגיע להישגים משמעותיים.

אני רוצה להודות לך, יושב-ראש הוועדה, על ניהול הישיבות, על התמיכה לאורך הדרך, על העלאת מגוון מאוד גדול של נושאים ואכן על קידומם באופן מאוד עיקש ורציני עד להגעה להישגים. אנחנו, כמובן, ממשיכים, ואני אמשיך להישען עליך כדי לקבל את עצותיך לגבי ההתנהלות פה בנושאים שנמצאים על סדר-היום. תודה גם לצוות שכבר התגייס לסייע ולעזור לי להיכנס לתפקיד.

אני רק אגיד – כמובן, המציאות תכפה את עצמה, אבל ככל שאוכל לכפות את סדרי העדיפויות שלי על המציאות ועל הוועדה, אני ודאי רוצה שהוועדה תהיה כאן במה מרכזית למורים, לחיזוק מעמדם, להביא את קולם של המורים לידי ביטוי, לאפשר למורים לספר על ההצלחות שלהם, על הניסיון שלהם, על הידע שלהם כדי לחלוק את הידע והניסיון הזה, ולהביא לידי ביטוי את הערך, שמערכת חינוך טובה היא מערכת חינוך שמקשיבה למורים ויודעת לנצל את הידע שלהם, ולא רק אומרת להם מה לעשות.

אני, כמובן, אמשיך במחויבות שלי לטיפול בכל נושא האלימות, הפקרות. אין ספק שחל שיפור במובן של מדיניות משרד החינוך, ששינתה מגמה, מגבה מורים, נותנת להם כלים. אדאג שפה יהיה ברור שזה מחלחל לשטח, שלמורים יש הגיבוי לפעול, כדי שבכיתות יתקיימו לימודים, ושהאחריות שלהם היא לרוב המכריע של התלמידים שבאים ללמוד, ולהם הזכות המרכזית לחינוך, ולחינוך בביטחון.

אני גם אדאג שהוועדה תסייע לדיון הציבורי בישראל באמצעות שקיפות. כבר לשבוע הבא ביקשתי לזמן דיונים ארוכים על תקציב החינוך, תקציב משרד התרבות והספורט, מבנה משרד החינוך, ות"ת, מל"ג, ור"ה – כל הדברים האלה, כדי שנוכל להכיר ולדעת איך להתמודד, ושהדבר הזה יהיה גם נחלת הידע של ציבור רחב.

בתחום התרבות אמשיך את סדר העדיפויות של נגישות ומגוון תרבותי – לוודא שהתרבות משקפת את המגוון הישראלי, והיא נגישה לכול.
בתחום הספורט – מודה
לא הצד החזק שלי בשום בצורה שהיא - לא כצופה, לא כמתעמלת, אבל יש שני נושאים או שלושה שאשמח לשים על סדר-היום: אחד זה ספורט נשים והתקצוב והתמיכה שניתנים לספורט נשים. הנושא של הקשר בין התקצוב לבין ההישגים, כלומר האם אנחנו מתקצבים באמת את ענפי הספורט שמביאים לנו אליפויות והישגים, וכמובן, כל שאלת ההתנהגות והאלימות בתחום הספורט.

אני רוצה לנצל את ההזדמנות שחברי הכנסת כאן, לשמוע מכם גם מה סדרי העדיפויות שלכם, מה היה לכם חשוב שיידון פה וייעשה פה. אני, כמובן, לרשותכם. בבקשה, חברת הכנסת רונית תירוש.
רונית תירוש
תודה רבה, גברתי היושבת-ראש. ראשית, אני רוצה לומר לך, אלכס, שהנוכחות באולם הזה בטקס הפרידה ממך, אני לא בטוחה שיש לה אח ורע בהרבה ועדות אחרות. נמצאים פה גם חברים שלך מתוך הכנסת אבל גם רבים וטובים מאנשי המקצוע בתחום החינוך והספורט, וזה מעיד על המעורבות הרבה שלך והמקצועיות שבה נקטת בכל הדיונים שלך. אני מאוד נהניתי לשמוע את פסיקותיך בסוף הדיונים. אתה מאוד החלטי. אני חושבת גם שאתה אדם מאוד אמיץ. מצופה מאנשי חינוך מתינות ולא קיצוניות – לא לכאן ולא לכאן, ואתה עם עמדותיך, כפי שבאו לידי ביטוי בהצעות חוק, שהן לאו דווקא נוגעות לחינוך, מעידות על כך שאתה לא סוטה מדרכך, ואני מאוד מכבדת את זה. אני מאחלת לך הצלחה בהמשך דרכך.

עינת, קודם כל אני רוצה לאחל לך הצלחה רבה. כדרכי, אומר את זה בצורה הכי עניינית – כניסתך לתפקיד עושה קצת דפיקות לב לחלק מהאנשים. את באומץ ובקביעות אומרת מהי האג'נדה שלך. הייתי מאוד שמחה אם היית מוסיפה לאג'נדה גם את התלמידים – לא שמעתי על התלמידים. בית ספר הכי טוב יכול להתנהל בלי תלמידים. אין ספק שהמורים הם הנדבך החשוב ביותר במערכת החינוך, אבל לא צריך לשכוח את התלמידים, את זכויותיהם, את חובותיהם, את אחריותם, ואני מקווה שתדעי בדרך המאוד אינטליגנטית שניחנת בה ובתבונה שניחנת בה, שאני חושבת שהיא ברמות מהגבוהות ביותר שיש לנו כאן בכנסת, אני מאוד מקווה שתדעי לנתב בדרך מושכלת את יחסי הגומלין בין מורים לבין תלמידים לבין הורים. זה משולש מאוד מורכב, מאוד תובעני, ואני מאחלת לך הצלחה בניסיונות הללו.
היו"ר עינת וילף
תודה רבה. חבר הכנסת זאב אלקין.
זאב אלקין
תודה רבה, גברתי היושבת-ראש. אני יושב כאן בשני כובעים – גם כיו"ר הקואליציה וגם כמי שקשור לוועדה הזאת כבר קדנציה שנייה; בקדנציה הקודמת הייתי חבר ובקדנציה הזאת - כממלא מקום. אני קודם כל רוצה להודות לקודמך בתפקיד, חבר הכנסת אלכס מילר, על שיתוף פעולה פורה מאוד. עבדנו יד ביד, וזה אפשר גם לחזק את מקומה של הוועדה. יש תמיד נטייה לנסות – קצת פוחדים מוועדת החינוך משרדי ממשלה שונים, ודאי משרד האוצר – בנושאים שיש להם השלכות תקציביות תמיד מעדיפים לטייל לוועדת הכספים, אבל אני חושב שבעבודה המשותפת ובאחריות הרגלנו אותם לכך שגם ועדת החינוך יכולה להיות זירה לדיון והכרעות גם בסוגיות שיש להן השלכה תקציבית. זה מאוד חשוב לחיזוק מקומה של הוועדה, שהיא לא רק מקום לדיון תיאורטי אלא היא גם מעורבת בסוגיות שיש להן השלכות מעשיות. אני מאוד מודה לאלכס על השותפות הזאת ועל שיתוף הפעולה שהיה. אני חושב שזה הזניק קדימה בצורה משמעותית את הוועדה ומקומה בתוך פאזל של ועדות בכנסת.

אני רוצה לאחל לך המון הצלחה, עינת. בעיניי, בכלל התחום הזה של חינוך הוא אחד התחומים הכי חשובים במדינת ישראל, גם בפאזל הממשלתי - אמרתי את זה לא פעם ולא פעמיים, וגם בפאזל של הכנסת, לכן, בעיניי, את נכנסת לתפקיד שהוא אחד מהחשובים בכנסת. אני מאחל לך, להוביל את הוועדה הזאת למקום הראוי שלה גם בפיקוח על הרשות המבצעת וגם בתחומי החקיקה. יש בפניך אתגרים לא פשוטים, יש כבר חוק ממשלתי מורכב, שאלכס מוריש לך אותו לשולחן, ותצטרכי להתחיל לטפל בו בטווח הקרוב. כולנו הולכים לקראת תקציב במושב הבא, ותמיד התחום הזה של החינוך הופך להיות רלוונטי גם בתחום של תקציב וגם בתחום של חוק ההסדרים, לצערי; הוא תמיד אחד הנושאים שנכנסים לשולחנו של חוק ההסדרים, אז לא יהיה חסר במה לטפל, ועוד לא נגעתי ביוזמות חדשות ובדברים מאוד חשובים. זאת גם ועדה שיודעת לשנות – אני זוכר את זה לאורך שתי הקדנציות, כי משרדי ממשלה, ונמצאות כאן שתי המנכ"ליות, ומגיע להן יישר כוח על זה - גם להן וגם למי שקדמו להן בתפקיד. אני יודע שמשרדי ממשלה רלוונטיים מאוד קשובים לוועדה ומוכנים לדיאלוג ומוכנים ללכת יד ביד ולשנות דברים, גם כשזה לא בדרך חקיקה אלא בדרך של דיון והגעה להסכמות – אני בעצמי ראיתי את זה במספר תחומים, איך זה עובד, ולכן זה בהחלט כלי מאוד חשוב להשפעה על מערכת החינוך, מערכת התרבות והספורט במדינת ישראל. אני בטוח שתעשי את זה בצורה הטובה ביותר. אנחנו נהיה לעזר. בהצלחה.
היו"ר עינת וילף
תודה רבה. חבר הכנסת כרמל שאמה-הכהן.
כרמל שאמה-הכהן
קודם כל, ברכות לחברי, חבר הכנסת אלכס מילר. לא סוד שהוא החבר הכי טוב שלי בבניין, ואני פה מלווה את כל - מבלי להיות חבר ועדת החינוך, מספיק השעות שאנחנו צמודים במהלך הימים, סופי שבוע וחגים כדי לחיות את ההתנהלות בוועדת חינוך ואת הדינמיקה. אני יודע כה הוועדה היתה יקרה ללבו, כמה זה בא מבפנים, וכשזה בא גם מהלב וגם מהמוח, זה יוצר את השילוב הכי טוב שיש – כמובן, הכול במידה ובמינון הנכון. אני בטוח שכל שינוי יהיה פה רק לטובה. אתה יוצא לדרך חשובה, ולמרות שכרגע אין שום דבר על הפרק, אני בטוח שהפרק הבא יבוא מהר.
גם לך, אני שמח שבאה מחליפה ראויה, וגם אשה, שאני מאוד בעד - השילוב הזה הוא גם דבר מבורך.

אנצל את ההזדמנות הזאת גם כדי לברך את עו"ד גדעון פישר על בחירתו לתפקיד. אין ספק שזה יו"ר ארגון ראוי, שיכול להביא ערך מוסף לארגון. תצליח גם בדרכך. תצליחו.
היו"ר עינת וילף
תודה רבה. נעבור למי שביקשו זכות דיבור. אפנה אליך, עו"ד גדעון פישר. רק אגיד – אני אכן מסכימה שזו זכות גדולה, להיכנס לוועדה. אני ממש ראיתי בזה הצלה, להיכנס לוועדה בתקופה שברור מי מייצג את ההורים, שתהליך הבחירה הוא רשמי, ואני חושבת שזו באמת ברכה גדולה. אני מאוד מחכה להזדמנות לשוחח, לבנות הסכמות, לראות איך אנחנו מקדמים את השאלות של מעמד ההורים במערכת החינוך, לוודא שהמעמד הזה הוא תמיד קונסטרוקטיבי ותומך ומגבה את העושים בעבודה יום-יום, לכן, מבחינתי, כמו שאמרה מנכ"לית משרד החינוך, מתנה גדולה. בבקשה.
היו"ר אלכס מילר
אני רק יכול להגיד לך, שאחד הדברים הכי מורכבים שאני התמודדתי, כשהיתה לי רשימת דוברים, זה מי מייצג אותם במדינת ישראל.
גדעון פישר
אל"ף, אחרי כל ההקדמות האלה אני רק מצטער שההורים שלי ז"ל לא נמצאים אתי, כי הם היו נהנים מהמלים היפות שאני שומע כאן, ואי-אפשר לקבל ברכות חמות יותר וקבלת פנים חמה יותר מקבלת הפנים הזאת.
פטור בלא כלום אין, אז אל"ף, אני רוצה לבשר את הברכות ולומר את התודות גם של הארגון שאני ממשיך לעמוד בראשו, שזה ועד ההורים של תל-אביב-יפו – מאוד חזק, שיש לנו הנהגה סולידית ויציבה שם. עקבנו שם אחרי הפעילות שלך, אלכס, כאן, התמוגגנו. לפעמים אפילו היינו מעבירים מסרונים אחד לשני: תדליקו ערוץ 99 בכנסת, כי כרגע מעבירים את חוק השאלת ספרים, ובאמת ראינו שאתם עושים כמיטב יכולתם ועושים הרבה למען כלל הורי מדינת ישראל.

צריך לזכור שמדובר כמעט ב-4 מיליון הורים, ואם תיקחו את הסטטיסטיקה של הגירושין, תבינו שמדובר אפילו ביותר מזה, כי הורה זה לא רק ההורה הביולוגי. הגדולה היא שאנחנו מתנדבים – באנו להתנדב, נישאר מתנדבים. רובנו ככולנו באים לעשייה הזאת מתוך רצון ללמוד, לעזור אחד לשני, וכמו שאמרתם, סוף-סוף, אחרי הרבה שנים שהיתה לקונה, היה ואקום, שבו היו כל מיני שהתיימרו לייצג כל מיני, סוף-סוף משרד החינוך ומשרד המשפטים לקחו את העניין לידיים, ובשבוע שעבר עשרות יו"רים ישוביים בחרו אבא ואמא להורים. אז אם אני, לצורך העניין המטפורי, אבא, אז יש פה גם האמא, שזאת סיגל ציוני, יושבת-ראש חיפה, שהיא עושה עבודה נפלאה כיושבת-ראש המחוז בחיפה ובפעילות הצפונית, והיא הסגנית שנבחרה להנהגה הארצית. היום להורים יש הורים – יש ארגון הורים מייצג, ואנחנו גאים על כך שלמרות שמשך הרבה מאוד שנים היתה הזנחה ברמת היכולת של הורים להשפיע על מה שנעשה, כל אחד עשה ברמה היישובית, ועשה יפה, וכעת זכינו שאמנם אלכס סיים את תפקידו, ואני שומע את המילים החמות של חברי, חבר הכנסת כרמל שאמה-הכהן, על היושב-ראש הפורש, אבל לשמחנו, הגיעה יושבת-ראש חדשה, שהיא אשת מקצוע, ולא בכל ועדה ולא בכל זמן זוכים לראות איש מקצוע מהתחום, שהופך לעמוד בראש הפירמידה הרלוונטית. את, עינת, כאשת מקצוע – אל"ף, יש לנו הרבה מה ללמוד; בי"ת, אנחנו באים לדיאלוג; גימ"ל, גם אותם דברים שאולי לא נראה עין בעין, וזה לגיטימי – הכול ייעשה בדרך ארץ, בדרך של הקשבה, בדרך של כבוד הדדי, כי בסופו של יום אנו מתנדבים שבאים לעשות טוב עבור כולנו, ואף אחד לא בא לריב עם השומר; כולם באים לאכול את הענבים, ויש, ברוך השם, מספיק ענבים. למדנו לעשות את זה בהצלחה רבה עם משרד החינוך בהובלת המנכ"ל, אנחנו עושים את זה באהבה רבה עם מרכז שלטון מקומי, ואני רואה פה את אתי, במסגרת התל-אביבית, ובמוסדות האקדמאיים, ואני רואה פה נציגים של מוסדות אקדמאיים, ואמהות, והרבה מאוד ארגונים, וכעת כל שנותר לנו הוא לגבש את האסטרטגיה הפנימית שלנו, להציע אותה לכם, הגורמים המקצועיים, ואני יודע שיש שיתוף פעולה, לכן כבר מראש אני מודה לכם. תודה.
היו"ר עינת וילף
תודה רבה. אמנם את עמדותיך אני פחות מכירה, אבל מכירה היטב את אלה של סיגל. בינינו אין רווח, כך שמבחינה זו מובטח שיתוף פעולה. בבקשה, דב לאוטמן.
דב לאוטמן
בוקר טוב. אני יושב-ראש תנועת "הכול חינוך" – התנועה שקמה לפני ארבע שנים על-מנת לקדם את נושא החינוך, ולהשפיע על הכנסת והמשלה לשנות, לחדש ולדחוף את נושא החינוך.
אין לי ספק שהבעיה האמיתית של מדינת ישראל ועתידה זה הפערים בחברה הישראלית. אין דבר שמפחיד אותי יותר מאשר לראות עד כמה הפערים הולכים ומתרחבים. יש רק דרך אחת לסגור את הפערים – לקדם, לשפר את מערכת החינוך. רק מערכת חינוך יכולה לסגור פערים בחברה.

יש הרבה מה לעשות, ולא אכנס לפרטים, יש גם דברים שהם גם פוליטיים, אבל אסור לנו להרים ידיים. אני לא מוכן לחיות עם מציאות, שמדינת ישראל היא מקום אחרון במדינות ה-OECD, במבחני פיזה, מקום אחרון בעוני. אתם מדד מספיק טוב כדי להבין, מה צריך לעשות. נכון שאנחנו חברה מאוד מורכבת, מאוד מסובכת. החיים הם לא קלים – לא של שר החינוך ולא של יושבת-ראש ועדת החינוך, אבל בואו יחד נעשה מה שטוב לעם ישראל, ויש הרבה דברים שאפשר לעשות. נשים את הפוליטיקה בצד. אני יודע להעריך מה הוועדה הזאת עשתה בראשותו של חבר הכנסת מילר, ואני יודע כמה היא חשובה. היא חשובה והיא תמשיך להיות, וחברת הכנסת וילף, מכירים אותה כבר שנים רבות, היא בהחלט תהיה תרומה חשובה מאוד לכל מערכת החינוך ולשינויים שצריכים לחול בערכת החינוך, ודאי לוועדה הזאת.

אני כיושב-ראש תנועת "הכול חינוך" עומד לרשותך עם כל הצוות שלנו. אני חושב שאנחנו יכולים לתרום. לא יצטרכו הרבה לבקש אותנו – אנחנו נהיה בסביבה, ונאמר את כל מה שאנחנו מאמינים שנכון לעשות ואילו שינויים חייבים לחולל בתוך מערכת החינוך. אז שוב – הרבה הצלחה. תפקידך הוא אחד התפקידים החשובים ביותר בשלטון הישראלי, ואנחנו כולנו לימינך. בהצלחה.
היו"ר עינת וילף
תודה רבה לך ותודה לך גם על מסירותך ועבודתך במשך השנים למען החינוך, שזה הערכה רבה.
אתי אלוני, מרכז השלטון המקומי, בבקשה.
אתי אלוני
אני מצטרפת לברכות. כדי לא להאריך אני רוצה לומר בשם יושב-ראש מרכז השלטון המקומי, שלא יכול היה להגיע – ראשית, תודה לך על שהרצת אותנו הרבה מאוד לכאן. שני דברים אני חווה מהתקופה הזאת בעבודה אתך: אחד, מאוד רלוונטיות – ידעת לקחת כל דבר שהוא בוער ומיידי, ומייד להתכנס ולהחליט מה עושים אתו – אם זה בספורט – מגרשי כדורגל, החינוך, שבילינו פה שעות רבות; ושתיים, הביקורים בשטח. אלה שני ממדים שהם מאוד, בעיניי, מוערכים, לא ברורים מאליהם. אני זוכרת את הביקור המשותף בהרצפלד בחולון עם פתיחת שנת הלימודים ושימת הדגש לחינוך המיוחד. אני מודה לך בשם ראשי הרשויות. העובדה שהם גם מצאו לנכון להגיע הנה כל פעם שהרצת אותנו – אני אומרת את זה לחיוב – גם מראה על החשיבות, גם על המשמעות שיש לעניין ובעיקר על תשומת הלב והקשב.
יש הרבה אתגרים, במיוחד בקיץ הקרוב. אני חושבת שהמשולש הזה של רשויות מקומיות, ועדת החינוך בכנסת, משרד החינוך, הוא משולש שלמד לעבוד יפה מאוד, וגם בזכות ההתכנסות כאן ויצירת הדיאלוג – נכון שאנחנו יודעים לדבר לא דרך השולחן הזה, ובעיקר לא דרך השולחן הזה, אבל בהחלט בשולחן הזה יכולנו לעגן ולייצר עבודה והצעות והסכמות טובות יותר. אני רוצה להודות לך.

לך, עינת, בעבודה המשותפת כחברת הוועדה, לאחל הצלחה בשם כולנו. מחר יש התכנסות חשובה של ראשי הרשויות, ואשמח לברך גם את כניסתך לתפקיד, ולראות בזה קו רצף ממשיך לאור הקיץ בקרוב, החשוב שהולך להיות במערכת החינוך, בשטח – ההורים, הילדים, הבינוי – הרבה דברים שרובצים עלינו במשותף, וצריך לציין את המילה "משותף", היא לא טריוויאלית. תודה.
היו"ר עינת וילף
תודה רבה. יוסי ורסמן, מזכ"ל הסתדרות המורים, בבקשה.
יוסי וסרמן
תודה רבה לחבר הכנסת אלכס מילר על הפעילות הרבה והענפה שהוא עשה למען מערכת החינוך. ברכות ואיחולים לחברת הכנסת וילף, והלוואי שתוכניותיך לשיפור, שדרוג מעמד המורים בישראל, יתגשם ויבוצע. הלוואי שתצליחי להביא לכך שהממשלה תקבל החלטה על עדיפות מובילה למערכת החינוך, היות שמערכת החינוך במדינה כמו ישראל, וגם במדינות אחרות, היא מערכת מובילה את החברה בישראל, ולא תמיד במהלך שנות קיום המדינה מערכת החינוך זכתה למעמד הראוי לה. אנחנו שותפים לרפורמה רבת היקף במערכת החינוך כדי לשפר את המערכת, לשפר את מעמד המחנכים, להביא את טובי-הטובים של הצעירים בישראל לרצות להיות המחנכים של הילדים שלנו, ואנחנו זקוקים לתמיכת הכנסת ולתמיכת הממשלה בכך שהחינוך הוא מקצוע לאומי מוביל, והמורים הם בעלי מקצוע לאומי מוביל. אם תצליחי לעשות זאת, ברור שתיזכרי בדברי הימים של יושבי-ראש ועדת החינוך של הכנסת. הרבה מאוד הצלחה.
הצלחה ליושב-ראש ארגון ההורים הארצי ולסגניתו, אותה אני מכיר מחיפה. נשמח לשתף פעולה.
היו"ר עינת וילף
תודה. דובר אחרון, אריק קפלן, יו"ר "אילת".
אריק קפלן
אני מלווה את ועדת החינוך שנים רבות בכל מיני כובעים, ובכובע של הספורט, כמי שמייצג את ענפי הספורט שאינם אולימפיים במדינת ישראל, אני רוצה להודות לחבר הכנסת מילר, שמלווה אותנו עוד לפני שנכנס לוועדה, ליווה ועזר לנו המון בזמן שהוא היה יושב-ראש הוועדה, ואני משוכנע שהוא ימשיך לסייע גם אחרי שיסיים, עכשיו שהוא מסיים, בכובע אחר שלו.
לגבי נושא הספורט, שאת לא שולטת – אם אלכס לא יעזור, ואני בטוח שהוא יעזור, נשמח לעזור לך.
בנושא תגלית, שהייתי עם שניכם בקשר, אני רוצה שוב לאחל הרבה הצלחה. אני משוכנע שיש לנו הרבה מה לעשות ולתרום, וגם בנושא השלישי, של ההורים, כמי שמשמש סגן יושב-ראש ההורים של ירושלים– העיר הכי גדולה בישראל - אני משוכנע שנוכל לעבוד יחד, לשתף פעולה. אני רוצה לאחל הרבה הצלחה.
היו"ר עינת וילף
תודה. חברת הכנסת יוליה שמאלוב-ברקוביץ.
יוליה שמאלוב-ברקוביץ
אני רק רוצה לברך אותך על הכניסה לתפקיד. אני חושבת שזאת הוועדה החשובה ביותר שיש בכנסת. הכול מתחיל מחינוך. את צריכה כנפיים רחבות כדי להצליח. חבר הכנסת מילר עשה עבודה, אני חושבת שהיא טובה מאוד, ושיתפתי אתו הרבה פעולה. אני מקווה להמשיך לשתף אתך. זה יפה, תרתי משמע, שאת נמצאת פה.
היו"ר עינת וילף
תודה. איתי, ביקשת, יושב-ראש אגודת הסטודנטים העברית.
איתי גוטלר
תודה. אני רק רוצה לומר בשם התאחדות הסטודנטים הארצית תודה רבה לחבר הכנסת אלכס מילר על כל העבודה המשותפת. היו לנו הרבה מאוד סוגיות שקידמנו בסיועך מול גם המל"ג וגם מול משרד החינוך. כל הכבוד, ומקווים לשתף פעולה בהמשך.
ברכות לך, חברת הכנסת וילף. את עומדת בראשות ועדה שחשובה לנו, הסטודנטים, בפעילות שלנו. יש המון סוגיות שהן כאמור על סדר-היום של הסטודנטים. אנחנו באים ממקום של רצון לשתף ולקדם את מערכת ההשכלה הגבוהה, כי היא יקרה לנו מאוד, ולקדם הרבה מאוד דברים, וחלק מהדברים שאני אומר הם ממש לפתחנו – גם סוגיית המעונות, קידום המלצות ועדת טרכטנברג בנושא והמחירים שלה, שכרגע לא הולכים לכיוון חיובי, ואם יש נושא אחד שהוא גם רלוונטי מאוד לממשקים בינינו לבין מערכות ההשכלה האחרות זה נושא מורי הקבלן. אנו רואים אותו בחומרה רבה, את התפתחותו, ונבקש גם אותו במקביל - לדבר. תודה.
היו"ר עינת וילף
יהיה דיון בקרוב.
יוליה שמאלוב-ברקוביץ
גברתי היושבת-ראש, אני מבקשת גם לברך גם את עו"ד גדעון פישר על כניסתו לתפקידו החדש כיו"ר ההנהגה הארצית של ועד ההורים. אני חושבת שזה מעניין, השילוב הזה.
היו"ר עינת וילף
כולנו מברכים.

אני רוצה לסיים, להודות לכולכם. כפי שאמרת, יש הרבה נושאים על סדר-היום. היו לנו כאן היום כמה דקות של חסד, ובמיוחד ההיערכות, ובקיץ. בוועדת חינוך אין פגרה. כמובן, נעסוק בזה, והרפורמות, וכל הדברים שעל סדר-היום. שוב – המטרה כאן היא לפעול בשיתוף פעולה. כל התמיכה והגיבוי למורים הם כולם בסוף, במטרה, כדי לאפשר להם למלא את תפקידם, כדי שהתלמידים במדינת ישראל יקבלו את החינוך שמגיע להם, את הזכות לחינוך שמגיעה להם, אבל אם לא נקשיב למורים, לא נגבה אותם ולא ניתן להם את הכלים, הדבר הזה לא יקרה, לכן כולנו נשתף פעולה לזה. אני רוצה להודות לכם ולך.

תודה רבה, הישיבה נעולה.

<הישיבה ננעלה בשעה 11:35.>

קוד המקור של הנתונים