ישיבת ועדה של הכנסת ה-18 מתאריך 12/06/2012

תקנות התעבורה (תיקון מס'), התשע"ב-2012 - אגרה בעד תדפיסי מידע בעמדות שירות, תקנות התעבורה (תיקון מס') - הפחתת אגרת רישוי לרכב מסחרי שהותקנה בו מערכת בקרת יציבות

פרוטוקול

 
PAGE
12
ועדת הכספים
12/06/2012

הכנסת השמונה-עשרה
נוסח לא מתוקן

מושב רביעי
<פרוטוקול מס' 1114>
מישיבת ועדת הכספים
יום שלישי, כ"ב בסיון התשע"ב (12 ביוני 2012), שעה 10:00
סדר היום
<1. תקנות התעבורה (תיקון מס'), התשע"ב-2012 - אגרה בעד תדפיסי מידע בעמדות שירות>
<2. תקנות התעבורה (תיקון מס') - הפחתת אגרת רישוי לרכב מסחרי שהותקנה בו מערכת בקרת יציבות>
נכחו
חברי הוועדה: >
משה גפני – היו"ר

שי חרמש

ציון פיניאן

שכיב מוראד שנאן
מוזמנים
>
גלעד ונגרובר - ראש תחום תקינה, אגף הרכב, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים

ברוניסלבה חירמן - מרכזת בכירה, כלכלת תחבורה, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים

ציון מזרחי - סגן בכיר ומנהל את מחוז תל אביב והמרכז, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים

עו"ד חוה ראובני - הלשכה המשפטית, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים

דפנה אינדור - משרד התחבורה והבטיחות בדרכים

דני גונן - חבר הנהלת ארגון חברות ההסעה בישראל
ייעוץ משפטי
מירב תורג'מן
מנהל הוועדה
טמיר כהן
קצרנית פרלמנטרית
חבר המתרגמים – אהובה שרון
<תקנות התעבורה (תיקון מס'), התשע"ב-2012 - אגרה בעד תדפיסי מידע בעמדות שירות>
<תקנות התעבורה (תיקון מס') - הפחתת אגרת רישוי לרכב מסחרי שהותקנה בו מערכת בקרת יציבות>
היו"ר משה גפני
בוקר טוב. אני מתכבד לפתוח את ישיבת ועדת הכספים. על סדר היום תקנות התעבורה (תיקון מס'), התשע"ב-2012 - אגרה בעד תדפיסי מידע בעמדות שירות ותקנות התעבורה (תיקון מס') - הפחתת אגרת רישוי לרכב מסחרי שהותקנה בו מערכת בקרת יציבות.

על שולחן הוועדה מונחות שתי תקנות. מי מסביר את התקנות הללו?
חוה ראובני
יש את ההסבר הכלכלי ויש את ההסבר המשפטי.
היו"ר משה גפני
תציגי את עצמך.
חוה ראובני
עורכת דין חוה ראובני ממשרד התחבורה. עם איזה תקנות אתה מבקש שנפתח?
היו"ר משה גפני
שתיהן ביחד. הראשונה היא אגרה בעד תדפיסי מידע והשנייה הפחתת אגרת רישוי לרכב מסחרי.
חוה ראובני
אני אתחיל עם תדפיסי המידע. תוך חודש-חודשיים אנחנו עומדים לפרוס כחמישים עמדות שירות ממוחשבות ברחבי הארץ. כספומטים. אפשר יהיה לעשות באמצעותם חלק מתהליכי הרישוי בשירות עצמי, במקום להגיע למשרדי הרישוי. הם יהיו פרוסים בכל מיני אתרים, במשרדי הרישוי אבל לא רק. זה כדי לתת את השירות היותר נוח לאדם לטפל בעניינים שלו עצמו. חלק גדול מהפעולות האלה אפשר גם היום לעשות באמצעים ממוחשבים בלי להגיע למשרד הרישוי, כגון חידוש רישיון רכב, חידוש רישיון נהיגה.
היו"ר משה גפני
אם אני רוצה לחדש רישיון רכב, מה אני צריך לעשות היום?
חוה ראובני
בדרך הטבע הטופס יגיע אליך הביתה בדואר. היה ולא הגיע מאיזושהי סיבה – הדואר הלך לאיבוד, עברת דירה ולא עדכנת את כתובתך הדשה – האפשרות הפחות מועדפת היא לעמוד בתור במשרד הרישוי. אתה יכול להתקשר לכוכבית 5678 ולהזמין את הטופס שישלחו אליך הביתה, בין בשיחה עם מוקדם נציג שירות אנושי או בין אם דרך מענה קולי. אם אני לא טועה, אפשר גם להזמין את זה דרך האינטרנט. בעתיד, כשנפרוס את עמדות השירות גם תוכל להוציא את הרישיון לחידוש דרך עמדת שירות, דמוי כספומט. היתרון של עמדת השירות על פני המענה הקולי, על פני השירות הטלפוני, היא שאתה לא מחכה שלושה ימים עד שזה מגיע אליך הביתה אלא המכונה במקום נותנת לך את זה, ולא רק זה אלא שאתה מעביר כבר את כרטיס האשראי ומקבל את זה כבר משולם. אם זה נעשה דרך המענה הקולי, אתה מחכה שלושה-ארבעה ימים או שבוע עד שזה מגיע ואחר כך אתה צריך לשלם, לחכות שיגיע הטופס עם החותמת האומרת שזה שולם. זה היתרון שעמדות השירות יתנו ברמת השירות המיידי.

על העמדות האלה אנחנו רוצים להוסיף שירותים נוספים, שירותים שהיום אין אפשרות לעשות אותם דרך השירותים האוטומטיים ומדובר בשני שירותים לגביהם אנחנו רוצים גם לגבות אגרה.
היו"ר משה גפני
לפני כן. אני מגיע לעמדת המידע הזאת ורוצה להוציא. אני משלם את אגרת הרישוי. אם כן, למה אתם צריכים אותנו? מה אני צריך עוד לעשות?
חוה ראובני
על אלה אנחנו לא צריכים את הוועדה הנכבדה. יש את האגרות הקיימות. תיגבה ממך אגרה בתהליך של הזמנת הטופס. אתה תעביר את כרטיס האשראי, זה יזהה ואתך ויגבה את האגרה של אותו רישיון, בין אם זאת אגרת חידוש שנתית, אם מדובר בכפל אחר, תיגבה אגרת הכפל. אתה מקבל את הטופס כאשר הוא כבר משולם.
היו"ר משה גפני
למה אתם מודיעים לנו? אתם רוצים לשמח אותנו?
חוה ראובני
אנחנו מבקשים לתת שני שירותים אחרים. אנחנו רוצים להוסיף כאן שני שירותים. האחד, אנחנו רוצים להוסיף את האפשרות של נהג לבקש תדפיס את פירוט נקודות החובה שיש לו. כיוון שזה מרשם מן המידע הפלילי שרמת החיסיון שלו יותר גבוהה, אנחנו אפילו לא מאפשרים למוקדן להגיד את זה בטלפון למי שמתקשר. מי שמעוניין בזה, מתקשר, מבקש וזה נשלח לו בדואר הביתה כך שזה לא יכול להיות מישהו שיתחזה גם אם יש לו את מספר הרישיון ומספר תעודת הזהות. למעסיק שלי יש את מספר הרישיון שלי וגם את מספר תעודת הזהות שלי. יש לי כאן בקרה נוספת.
היו"ר משה גפני
המעסיק שלך הוא ישראל כץ.
חוה ראובני
המעסיק שלי היא מדינת ישראל.
ציון פיניאן
באמצעות ישראל כץ.
היו"ר משה גפני
מדינת ישראל יודעת מה מספר הרישיון שלך?
חוה ראובני
בוודאי. היא משלמת לי החזקת רכב ואחד התנאים לקבלת החזקת רכב, זה מתן מספר רישיון הרכב שלי.
גלעד ונגרובר
מישהו מצא את הרישיון שלה ברחוב, הוא לא יכול להשתמש בזה?
ציון פיניאן
הוא לא יכול לדעת אם יש לך ניקוד.
חוה ראובני
לא.

זה דבר אחד שאנחנו מבקשים לאפשר לאנשים
היו"ר משה גפני
זה שירות מצוין.
חוה ראובני
הוא מעביר כרטיס אשראי כדי להזדהות. זה אמצעי הזיהוי הנוסף. הוא מקליד מספר רישיון, מקליד מספר זיהוי ואז בודקים שכרטיס האשראי שמועבר מתאים למספר הזהות לגביו מבוקש המידע.

הדבר השני הוא דבר שלא קיים היום בכלל וזה מאפייני בעלים קודמים. על רישיון הרכב מופיע מספר הבעלים הקודמים אבל אנשים מאוד מעניין אותם לדעת כמה ידיים כתוב על רישיון הרכב. כתוב מספר בעלים קודמים, 17, אבל רוצים לדעת מאפיינים. האם הרכב פעם היה מונית, האם זה היה רשום על שם חברה וכולי. לאנשים לא איכפת אם זה היה פרדס חנה מזרח בע"מ או נגריית משה בע"מ אבל הם רוצים לדעת חברה. לכן אנחנו רוצים לתת, בלי זיהוי הבעלים כי זאת פגיעה בפרטיות, אלא רק לתת להם תדפיס מאפיינים, איזה סוג בעלים היו. זה שירות שלא קיים. עבור קבלת השירות הזה אנשים באים למשרד הרישוי ועומדים בתור ומעמיסים על משרדי הרישוי ומבזבזים את זמנם כי הם יכולים לבוא רק בשעות שמשרדי הרישוי פתוחים ואלה השעות שבדרך כלל גם הם אמורים להיות בעבודתם או בלימודיהם או בעיסוקיהם האחרים. אנחנו רוצים לאפשר להם דרך המכונה הזאת שתעמוד בקניון אליו הם הולכים בשעות הפנאי להוציא את המידע הזה.
ציון פיניאן
כמה עמדות כאלה אתם רוצים לשים?
חוה ראובני
חמישים.
גלעד ונגרובר
ליתר דיוק, 52 עמדות. אם יורשה לי, אני אמסור כמה פרטים.
חוה ראובני
לגבי האגרה, למשל עשרה שקלים.
היו"ר משה גפני
אתם מבקשים אגרה?
חוה ראובני
כן.
היו"ר משה גפני
אתה משלם אגרת רישיון. אם אני עושה את זה באינטרנט?
חוה ראובני
אלה שירותים שלא קיימים כיום באינטרנט.
היו"ר משה גפני
מה קיים באינטרנט?
חוה ראובני
לגבי נקודות, קיים ואתה מקבל את זה חינם.
קריאה
בדואר הביתה חינם.
חוה ראובני
במשרדי הרישוי זה יהיה בחינם. מי שרוצה שירות זריז יותר ויעיל יותר, ישלם עשרה שקלים. זה כרוך בין היתר בעלויות הצבת המערכת.
שי חרמש
אתה מקבל הרבה מידע חשוב.
ציון פיניאן
עשרת השקלים האלה יכולים לחסוך לו עשרות שקלות.
שכיב מוראד שנאן
המידע שיתקבל באותה מכונה יהיה מידע מהימן?
חוה ראובני
כן.
גלעד ונגרובר
זה בא להציל אותו מקניית רכב לא טוב.
חוה ראובני
זה יישאב ישירות ממאגרי הנתונים שלנו.
שכיב מוראד שנאן
אם אני רוצה לדעת היום לגבי הבעלים, אני הולך למשרד הרישוי.
חוה ראובני
אתה לא יכול לקבל את הזהות שלהם.
ציון מזרחי
אתה צריך לבוא עם בעליו של הרכב. אתה לא יכול לבוא לבד.
ציון פיניאן
הקונה והמוכר צריכים לבוא יחד.
מירב תורג'מן
לגבי המידע. אתם ביררתם עם חברות כרטיסי האשראי איך הם ישמרו את המידע? האם בכלל הם יהיו זכאים לשמור את המידע?
גלעד ונגרובר
הן לא שומרות מידע.
מירב תורג'מן
ברגע שהוא מכניס את כרטיס האשראי ויחד עם זה מקיש את מספר תעודת הזהות שלו, אני רוצה לדעת אם יש חשש שחברות האשראי גם הן מקבלות את המידע הזה.
ציון מזרחי
לא. בפירוש לא. הן רק מזהות.
היו"ר משה גפני
שואלת היועצת המשפטית של הוועדה. ברגע שמעבירים את כרטיס האשראי ודרך כרטיס האשראי מקבלים את המידע לגבי כמה נקודות יש לאותו נהג, האם זה נרשם גם אצל חברת האשראי וגם היא מקבלת את הפרטים האלה?
חוה ראובני
בהחלט לא. חד משמעית לא. הדבר היחידי שחברת האשראי עושה, היא מזהה את כרטיס האשראי וגובה את הכסף. המידע הולך אך ורק בתדפיס שמקבל הפונה.
שכיב מוראד שנאן
זה דומה לזה שאתה רוכש פחית קוקה קולה בכרטיס אשראי בתחנת רכבת.
היו"ר משה גפני
אז חברת האשראי יודעת על כך.
שכיב מוראד שנאן
חברת האשראי יודעת על הרכישה.
חוה ראובני
אבל היא לא יודעת אם זה קולה או ספרייט.
מירב תורג'מן
חברת האשראי יודעת בדיוק מה אתה רוכש. אני חוששת שחברת האשראי תשיג מידע ותשמור אותו אצלה לגבי מי היו הבעלים הקודמים של אותו רכב, מי הם האנשים שיש להם בכלל רכב בחזקתם. התקנות האלה מעלות אצלי חשש שחברות האשראי תיצורנה איזשהו מאגר מידע אצלן שיהיה בו את כל המידע של בעלי הרכב.
שכיב מוראד שנאן
שבסוף יגיע להאקרים.
חוה ראובני
הנתונים האלה לא ישוגרו אליהן. בדיוק כמו שעושים שאילתה לרשם החברות ומשלמים וכפי שמשלמים בטאבו. חברת האשראי גובה תשלום תמורת רכישת שירות מהממשלה. היא יודעת שתמורת עשרה שקלים נרכש כאן שירות מעמדות שירות של משרד התחבורה אבל היא לא יודעת מה התוכן של המידע שנמסר לפונה.
ציון מזרחי
ציון מזרחי, אגף הרישוי, אני סגן בכיר ומנהל את מחוז תל אביב והמרכז ומוביל את הפרויקט הזה. לפני כשנה קרם עור וגידים הרעיון הזה. הצבנו לניסוי ארבע מכונות במשרדי רישוי רק בזמן פתיחת המשרדים והופתענו לגלות את רמת הביקוש של האזרחים. לא האמנו. 116 אלף אזרחים במדינת ישראל ביקשו לקבל שירות באמצעות המכונה. הם היו במשרד הרישוי והעדיפו ללכת למכונה.


בגדול הרעיון של המכונה הוא לתת זמינות כשהמשרד שלנו סגור כך שהאזרח יוכל גם בשעה 10 בלילה ללכת לאותה מכונה ולקבל שירות. כל הרעיון של כרטיס האשראי בא לשני דברים: ראשית, לממש תשלום מיידי כדי שיירשם אצלנו במחשב ששולם, ושנית, לזהות את האיש כי במגנט יש את מספר תעודת הזהות.
היו"ר משה גפני
והמידע לא מגיע לחברות האשראי.
ציון מזרחי
לא, הוא לא זולג החוצה.

שני היבטים בטיחותיים. עיבוד המידע תמיד עולה כסף ואנחנו נותנים און ליין לאותו רגע את המידע. חשוב לנו שאדם ידע שיש לו נקודות, שייזהר, לא יעשה, יפסיק להשתולל בכבישים, לא יצבור קנסות ונקודות. שנית, שייסע עם רכב תקין. אתה קונה אוטו? תקנה אוטו מסודר עם טסט. אל תקנה גרוטאה ומחר בבוקר באיזו ירידה תהיה לך בעיה.
היו"ר משה גפני
אתה הולך רחוק מדי, אבל בסדר. אנחנו לא שם.
ציון מזרחי
חס ושלום. אנחנו מקדימים רפואה.
היו"ר משה גפני
מה התקנות השניות?
חוה ראובני
התקנות השניות, עניינן תמריץ להתקנת מערכת בקרת יציבות בכלי רכב כבדים בהם עדיין לא חלה החובה. החובה להתקנת מערכת בקרת יציבות, מה שמכונה ESP, היא חובה שנכנסת בהדרגה. ברכב פרטי היא נכנסה כבר בתחילת 2010 וברכב כבד מסוגים שונים זה לוקח יותר זמן. זה בהמתנה לתקינה אירופית מחייבת, יהיה ידוע מה כוללת המערכת, שתהיה תקנית ותהיה אחידה ולא כל אחד יתקין משהו ויאמר שיש לו בקרת יציבות. התחילה היא מדורגת בהתאמה למועד הצפוי של תוקף התקינה האירופית בנושא. יחד עם זאת, יש כבר מערכות קיימות, יש כבר יצרנים שמתקינים אותן עוד לפני מועד החובה. אנחנו רוצים לתמרץ את הציבור לקנות כלי רכב בהם מותקנת מערכת כזאת.
היו"ר משה גפני
איך אתם מתמרצים אותם?
חוה ראובני
על ידי הפחתת אגרת הרישוי של כלי הרכב האלה. ככל שהרכישה נעשית רחוק יותר ממועד תחילת החובה, התמריץ יהיה גדול יותר בהפחתת אגרת הרישוי.
היו"ר משה גפני
זאת אומרת, יש לי רכב מסחרי.
חוה ראובני
מדברים על משאיות ועל משאית שתירכש מתחילת התקנות האלה ואילך. אתה יכול לבחור בין שתי משאיות. אתה מתלבט בין שתי משאיות כאשר באחת מהן יש ESP ובשנייה אין. אנחנו רוצים לעודד אותך לבחור את זאת שיש בה ESP על ידי כך שאגרת הרישוי שתשלם עליה עד למועד שהתקנות ייכנסו לתוקף וזאת ממילא תהיה החובה, תהיה נמוכה יותר.
היו"ר משה גפני
בכמה נמוכה?
היו"ר משה גפני
בשלב הראשון, ב-2012, 120 שקלים לחודש. בשנה השנייה, 80 שקלים לחודש.
היו"ר משה גפני
120 שקלים לחודש הנחה?
ברוניסלבה חירמן
1,400 שקלים.
היו"ר משה גפני
מתוך כמה?
חוה ראובני
זה תלוי במשקל.
ברוניסלבה חירמן
עד 3,000 ומשהו שקלים.
חוה ראובני
קרוב לאלפיים שקלים. מ-1,900 שקלים ועד 3,276, תלוי בדגם ובמשקל המשאית. זאת הנחה מכובדת. ב-2013, 80 שקלים לחודש.
היו"ר משה גפני
יש טעות בתקנות. כתבתם 40 בשנת 2012.
מירב תורג'מן
במכתב השר, בפסקה השלישית.
חוה ראובני
נכון. סליחה.
היו"ר משה גפני
הבנתי. אני שואל לגבי התקנות הראשונות. המידע שאני מקבל היום, לפני שאתם מציבים תחנות עמדה, ואני אומר לכם גם למה אני שואל כל כך הרבה לגבי התקנות הראשונות. אנחנו אישרנו כאן עמדות מקוונות ברשות המסים, הן קיימות בכל לשכות רשות המסים ובן אדם יכול להשתמש בעמדה המקוונת הזאת למי שאין אינטרנט או למי שלא משתמש באינטרנט. ברשות המסים זה לא עולה כסף. למה כאן זה צריך לעלות כסף? מה הסיבה לכך? זה שירות שנותן משרד התחבורה. זה יפה מאוד, אתם צריכים לקבל צל"ש וציון גבוה בעניין הזה בו אתם מתקדמים, אבל למה לקחת כסף? אתם מקבלים כסף.
חוה ראובני
בשתי הפעולות האלה אנחנו לא מקבלים כסף. כמישהו עושה הליך רישוי באמצעות מכונות השירות, אנחנו לא מוסיפים דבר על האגרה הרגילה שיש לו והוא משלם בדיוק את אותה אגרה. באותן פעולות שכרוכות באגרה – חידוש רישיון רכב, חידוש רישיון נהיגה – אנחנו לא העלינו את האגרה והיא משולמת. כאן אנחנו נותנים שירותים שהם שירותי מידע.
היו"ר משה גפני
אני הולך לשלם את האגרה הזאת שאני משלם למשרד התחבורה. אם אני הולך לשלם את זה באמצעות העמדה החדשה הזאת, אני צריך לשלם עוד עשרה שקלים.
חוה ראובני
אתה משלם רק על שתי הפעולות האלה החדשות. הפעולה כשלעצמה אינה כרוכה בתשלום. רק בעד התדפיס.
היו"ר משה גפני
אני בא לעמדה החדשה. היא פועלת או עדיין לא?
ברוניסלבה חירמן
בינתיים יש ארבע עמדות.
היו"ר משה גפני
איפה?
ציון מזרחי
במשרדי הרישוי ה מחוזיים.
היו"ר משה גפני
אין במשרד רישוי ערבי כלשהו.
ציון מזרחי
עדיין אין אבל זה יגיע.
היו"ר משה גפני
למה הערבים הם לא קודם?
ציון מזרחי
עשינו ניסוי. אנחנו מפזרים את זה.
היו"ר משה גפני
שכיב, אתה נרדמת בשמירה היום.
שכיב מוראד שנאן
אני פשוט עסוק במשהו אחר.
היו"ר משה גפני
סתם. זה בסדר.
שכיב מוראד שנאן
הרב גפני, לפי חלוקת המשימות בינינו, אני אחראי על החרדים ואתה על הערבים.
היו"ר משה גפני
החרדים בפנים כי יש בדיזיין סנטר בבני ברק.
ציון מזרחי
הדבר הראשון שחשבנו זה להציב ואנחנו עומדים להציב למשל באום אל פאחם.
היו"ר משה גפני
למה הדבר הראשון? למה לא בטייבה? בסדר, לא חשוב. זה יהיה בכל המקומות.
שכיב מוראד שנאן
אני דורש שמתוך ה-52 יהיו עשר עמדות שמוצבות בערים ערביות ואני אתן לך את הרשימה.
היו"ר משה גפני
בסדר. הוא לא ירשום כאן אלא תאמר לו אחר כך. אני רוצה להבין שוב לגבי התשלום. אי אפשר לגבות תשלומים כל פעם שנאשר כאן. אני רוצה לדעת. אם אני בא לעמדת המידע הזאת בדיזיין סנטר ואני רוצה לחדש את רישיון הרכב ואני רוצה לשלם באמצעות כרטיס האשראי, האם אני משלם עשרה שקלים לפי מה שאתם מבקשים?
חוה ראובני
לא.
ציון מזרחי
אתה משלם את מחיר האגרה של הרכב.
היו"ר משה גפני
על מה אני משלם עשרה שקלים?
חוה ראובני
רק על שתי הפעולות המנויות כאן בתקנות שמונחות על שולחן הוועדה. מדובר כאן באגרה על התדפיס עצמו. זאת לא פעולה שכרוכה באגרה ואני אסביר מדוע, אבל כלכלנים יסבירו טוב ממני. קודם כל, כיוון שאנחנו מזהים באמצעות כרטיס אשראי, לחברת האשראי יש עלות מסוימת. חברת האשראי גובה עמלה.
היו"ר משה גפני
אתם גובים את עשרת השקלים.
חוה ראובני
אנחנו נצטרך לשלם לחברת האשראי. הרי כל תשלום באשראי, חברת האשראי משאירה אצלה עמלה. כל קנייה שאדם עושה בכל חנות, בכל שירות, במכולת, בסופר ובתחנת הדלק, חברת האשראי גובה עמלה. מזה היא חיה.
ציון מזרחי
היא לוקחת. על האגרות הרגילות אנחנו משלמים עמלה.
חוה ראובני
זה חלק מהתשלום. למה אתה מקבל הנחת מזומן? כי בעל העסק חוסך את עמלת האגרה.
היו"ר משה גפני
בסדר. שכנעתם אותי.
חוה ראובני
גם עלות הפריסה, ההצבה והתחזוקה וגם כדי לגרום לאנשים לא לעשות פעולות סרק וסתם בשביל הכיף והחוויה למשוך תדפיסים.
היו"ר משה גפני
ברגע שהשירות הזה יהיה גם באינטרנט והוא יהיה חינם, אתם לא תוכלו לגבות כסף.
חוה ראובני
להפך, מי שרוצה אותו חינם, יעשה אותו חינם.
ברוניסלבה חירמן
זה לא יהיה באינטרנט.
ציון מזרחי
זה לא באינטרנט. זה לא יכול להיות באינטרנט.
ברוניסלבה חירמן
זה יהיה במשרדי הרישוי או במענה טלפוני והחומר יישלח הביתה.
היו"ר משה גפני
הבנתי. אנחנו מצביעים על אישור תקנות התעבורה (תיקון מס'), התשע"ב-2012 - אגרה בעד תדפיסי מידע בעמדות שירות.

הצבעה
בעד אישור התקנות – פה אחד

התקנות אושרו
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים על אישור תקנות התעבורה (תיקון מס') - הפחתת אגרת רישוי לרכב מסחרי שהותקנה בו מערכת בקרת יציבות.
חוה ראובני
לפני ההצבעה, אני חייבת לתקן מילה אחת בנוסח.
מירב תורג'מן
אגרה בעד תדפיסי מידע?
חוה ראובני
לא, בבקרת יציבות. תקנה 1א(ג), בשורה השנייה. כתוב שם: "האמור בתקנה 330ב(ג)(2) ו-(3)". זה צריך להיות עד (3) כי אחרת נופלת פסקה 2א.
מירב תורג'מן
בסדר.
היו"ר משה גפני
בסדר. אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור התקנות – פה אחד

התקנות אושרו
היו"ר משה גפני
תודה רבה. הישיבה נעולה.

<הישיבה ננעלה בשעה 10:35>

קוד המקור של הנתונים