ישיבת ועדה של הכנסת ה-18 מתאריך 19/03/2012

תקציב רשות ניירות ערך לשנת 2012

פרוטוקול

 
PAGE
19
ועדת הכספים
19/3/2012

הכנסת השמונה-עשרה
נוסח לא מתוקן

מושב רביעי
<פרוטוקול מס' 1048>
מישיבת ועדת הכספים
יום שני, כ"ה באדר התשע"ב (19 במרץ 2012), שעה 10:30
סדר היום
<תקציב רשות ניירות ערך לשנת 2012>
נכחו
חברי הוועדה: משה גפני – היו"ר
שי חרמש

גאלב מג'אדלה

מרינה סולודקין

שכיב מוראד שנאן
מוזמנים
נעמי הימיין רייש - הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה

עודד שפירר - מזכ"ל הרשות, רשות לניירות ערך

שמואל האוזר - יו"ר הרשות לניירות ערך

נועם כץ - סגן המזכ"ל הרשות לניירות ערך

ארנון קשנסקי - מנהל סניף התאחדות התעשיינים בדרום

אבי ברק - לשכת התאום, התאחדות התעשיינים

חזקיה ישראל - התאחדות התעשיינים

מוטי שפירו - מנכ"ל להב, לשכת העצמאים
ייעוץ משפטי
שגית אפיק
מנהל הוועדה
טמיר כהן
קצרנית פרלמנטרית
ר.כ. – חבר המתרגמים
<תקציב רשות ניירות ערך לשנת 2012>
היו"ר משה גפני
אנחנו עוברים לסעיף הבא בסדר היום, תקציב רשות ניירות ערך לשנת 2012. אני מקדם בברכה את מנהל הרשות לניירות ערך, שמואל האוזר שאתה אורח כבוד כאן בוועדה, אנחנו כמובן מקדמים אותך בברכה. מה יש בתקציב שאנחנו צריכים לדעת, בבקשה, הבמה לרשותך.
שמואל האוזר
קודם כל תודה רבה. אני אגיד רק ברקע הדברים, הרשות מפקחת על 800 תאגידים מדווחים, היא מטפלת במאות תשקיפים, היא מטפלת כמו שאתם יודעים גם בהרבה הסדרי חוב, היא מטפלת בהמון הצעות רכש, מאות עסקאות עם בעלי עניין. הרשות גם מפקחת על כל ענף ייעוץ השקעות, היא מפקחת על 3,600 יועצי השקעות ויש עוד 21,000 בתהליכי רישום. ביקורות, יש פה היקף פיקוח גדול מאד שהוא גדל מאד גם בשנה האחרונה והוא הולך לגדול עוד יותר, אם לוקחים בחשבון גם את זירות המסחר, אם לוקחים בחשבון את הדברים שהועלו גם על ידי קרן המטבע שאנחנו צריכים לטפל בהם, חקיקה של ברוקרדילר וחקיקה של P.C.O.B, זה ביקורת על רואי חשבון. מערכת הצבעות אינטרנטית שאנחנו מקימים, שהיא גם משיתה עלינו עלויות. חברות דירוג, כפי שאדוני יודע, וזירות מסחר שאדוני יודע שזה בקרוב מאד גם כן מגיע אליכם. אנחנו צריכים להיערך לכל הנושא של סיכון מערכתי. אנחנו נערכים גם לכל הנושאים של עלות מול תועלת שקשורה גם כן לחקיקה שתבוא גם כן לשולחנכם. יש פה שורה ארוכה מאד של תפקידים שהם תמיד היו קיימים, אבל הם גדלו באופן מאד משמעותי בשנה האחרונה ומה שצופי לה והתקציב משקף את כל העשייה הזאת. בין השאר הוא גם משקף את העובדה שאנחנו קיבלנו ממש ביחד עם התקציב הזה גם הסכמה עקרונית לתוספת של 30 תקנים ועוד 6 מתמחים. אמנם רצינו יותר, אבל זה בהסכם שהיה עם אגף התקציבים, ואנחנו שמחים, אנחנו בטוחים שעם הדרך, מקווים שהם יבטחו את ליבם.
היו"ר משה גפני
אין שינוי דרמטי בתקציב.
שמואל האוזר
בתקציב יש שינוי.
היו"ר משה גפני
לא דרמטי. יש שינוי בשיפוץ מבנים, בדברים האלה, בשכר של מה שאמרת, גידול בתקנים.
שמואל האוזר
בשכר שמביא לידי ביטוי את התוספת.
היו"ר משה גפני
אתם חיים רק מאגרות, נכון?
שמואל האוזר
אנחנו חיים רק מהאגרות.
היו"ר משה גפני
מה התקציב שלכם.
שמואל האוזר
התקציב הוא היום 176 מיליון שקלים, המוצע.
היו"ר משה גפני
וזה הכל מאגרות?
שמואל האוזר
התקציב הוא היום גרעוני, דרך אגב. כפי שאתה יודע מה שאנחנו מתכננים, שגם כן נמצא על שולחנך, התקציב הולך להיות גרעוני.
היו"ר משה גפני
כן, אני יודע. 176 מיליון והכל מאגרות.
שמואל האוזר
אנחנו השנה בגלל התקציב הגרעוני נקבל בסדר גודל של 136 מיליון באגרות, והתקציב הוא 176 מיליון שקלים. כמו שאתה יודע אנחנו נותנים הנחות השנה בגלל שנצברה איזו כרית ביטחון, אנחנו מורידים אותה בהדרגה.
שי חרמש
נצבר עודף מהשנה הקודמת.
שמואל האוזר
כן.
עודד שפירר
זה בהנחת ביצוע של 40% הנחה. שמי עודד שפירר, מזכיר הרשות לניירות ערך.
שגית אפיק
בינתיים היא כבר השתנתה ההנחה הזאת.
עודד שפירר
לפחות לגבי השנה הראשונה אנחנו מניחים שזה כן יהיה ככה.
שגית אפיק
אוקי, אבל לצד ההפחתה יש לך גם בקשה להעלאת אגרות. זה הרי נמצא באותו - - -
עודד שפירר
זה לא יעשה דרמטי ב - - -
שמואל האוזר
זה סדר גודל של הבדל, כשאנחנו מסתכלים על ההנחות מול זה, זה סדר גודל של 3 מיליון שקלים, 4 מיליון שקלים, לא יותר.
היו"ר משה גפני
מה שאני מתכוון, אתם לא חיים מתקציב המדינה.
שמואל האוזר
לא, לא, בשום פנים ואופן לא.
היו"ר משה גפני
זאת אומרת אתם חיים באופן עצמאי.
שמואל האוזר
לגמרי עצמאי. התקציב הוא רק של הרשות.
היו"ר משה גפני
בסדר. חבר הכנסת חרמש, בבקשה.
שי חרמש
שמוליק, כמה שאלות, אני לא מניח שאנחנו נכנס לפרטי התקציב.
היו"ר משה גפני
למה, אתה יכול להיכנס. אנחנו צריכים לאשר את זה.
שי חרמש
אני אגיד לך גם למה, משני עמודים שאתה קורא פה כרגע, אין לנו שום יכולת לבקר האם בסעיף זה וזה אפשר להוריד מיליון או להוסיף מיליון שקלים. יש כמה תהליכים, ונדמה לי שאפילו דיברנו על זה בשיחות קודמות, שאתה חש בהם היום בתוך המערכת. אחד, הרגולציה הכבדה באכיפה המנהלית שאני מודה, ועל זה נאמר 'מודה ועוזב ירוחם'. חשבתי שצריך היה ללכת איתם בדרך שהוביל קודמך בתפקיד. התוצאה היא היום שהעומס והעלויות, אני לא מדבר על הסיכונים האישיים שזה פרק בפני עצמו. אני מדבר על העומס והעלויות, על החברות הבורסאיות הבינוניות והקטנות, גורם למצב שיוקר הנושא הזה גורם לחלק מהן פשוט לבצע משיכה אחורה וללכת הביתה.

יש שני תיקונים שעשיתם, אחד הוא בתחום של בעלי עניין ועם זה יש היגיון, זה תיקון 16; אבל התיקון היותר בעייתי הוא העומס מהאכיפה המנהלית . השאלה היא אם בתקציב הזה שמופיע כרגע וזה חשוב מה שאני אומר כי מתחיל פה תהליך שהכבידו. אתה ואומר פה כרגע זה לא על המדינה, זה הם מביאים את הכסף. חלק מהכסף הזה - - -
היו"ר משה גפני
לא הבעתי עמדה, אמרתי רק עובדה.
שי חרמש
אני רק מפרשן. חלק מהכסף, או נגיד ככה – כל הכסף משלמות החברות. החברות הן חברות ציבוריות ואתה גפני שותף בכולן, בכל החברות. האם זה בא ממס הכנסה, ממע"מ, אני אומר – זה כסף שלך ושלי. זה חברות ציבוריות, אתה שותף בכל החברות הציבוריות, בלי שאתה אפילו יודע. כבר העובדה שמגיעים סכומים כאלה, זה נלקח מהחברות הציבוריות.

הנטל על החברות הבינוניות והקטנות בעקבות האכיפה המנהלית גרם היום ברגולציה החדשה לעלויות שהם לא עומדים בהן. שמוליק יודע את זה, דיברנו על זה. דובר על זה שהשנה כבר תעשו, לימדו אותי על הרמב"ם בזמנו, שאמר שחוזרים בתשובה זה כמו מטולטלת של שעון – אם אתה מושך אותה לקצה אחד, היא נמצאת בקצה השני. זה פחות או יותר מה שקרה עם האכיפה המנהלית. כל כך היינו בלחץ עם כל מה שהתרחש בלי אכיפה, שרצנו לצד השני. צריך פה את מידת האיזון ומידת האמצע. השאלה אם בתקציב 2012 מתוקצב הכנסות נמוכות יותר כתוצאה מעלויות נמוכות יותר לחברות הבינוניות, זה דבר אחד.

דבר שני, איך אתם מתמודדים עם העובדה שתיקון 16 - - -
היו"ר משה גפני
אגב, שתדע שהרמב"ם לא דיבר על מטוטלת של שעון.
שי חרמש
ככה לימדו אותי. כשאני לימדתי ליבה אמרו לי את זה הרמב"ם לימד.
היו"ר משה גפני
לא על מטוטלת של שעון ולא על בעלי תשובה.
שי חרמש
אז מה הוא אמר? בוא תאיר את עיני, תן גם לי ללמוד משהו. אני אלמד אותך, אתה תלמד אותי.
היו"ר משה גפני
הוא דיבר על זה שצריך להעביר אותו לצד השני - - -
שי חרמש
כשעוזבים – זה רץ עד הקצה השני.
היו"ר משה גפני
מטוטלת של שעון, ולא על בעלי תשובה.
שי חרמש
הוא לא אמר את זה על בעלי תשובה? אז עכשיו אני רגוע.
היו"ר משה גפני
הוא אמר את זה על כל אדם שצריך לשנות מצב שהוא היה באופן קיצוני בצד השני, צריך להעביר אותו לקיצוניות השנייה, כדי שאחרי זה יחזור לאמצע.
שי חרמש
אז זה מה שקרה לנו באכיפה המנהלית שעשתה באמת בכוונה - - -
היו"ר משה גפני
בסדר, אבל לא בעלי תשובה ולא מטוטלת של שעון. אכיפה מנהלית – כן.
שי חרמש
אם תסכים איתי על התוצאה, אני מוכן לוותר על הפרפראזה. לכן, תיקון 16 שמבריח היום חברות החוצה, הרגולציה מבריחה חברות החוצה, כשצריך לומר – יש עניין לכולנו שיהיה יותר הון בתוך החברות הציבוריות, יותר השקעות, יותר פעילות, ויחד עם זה אתה רואה גם במחזורים בזמן האחרון שהם לא מי יודע מה.
היו"ר משה גפני
גאלב, אתה רוצה להתייחס לעניין?
גאלב מג'אדלה
לא תודה.
היו"ר משה גפני
אתה מצטרף לשי חרמש?
שי חרמש
כן, כן, זו עמדת האופוזיציה, דרך אגב. אנחנו נתמוך בחוק.
היו"ר משה גפני
יש עוד מישהו שרוצה להתייחס? אני רוצה לפני שאתה משיב, להגיד לך אלף מה שאני אומר לכולם. אנחנו נמצאים בעידן של צמצום, בעידן שבו יש מחאות חברתיות והרשות לניירות ערך, כמו גופים ממשלתיים אחרים, מצטיירים כגופים עשירים כאלה, שמתנהלים ברמת חיים גבוהה. אני לא יודע אם זה נכון או לא נכון, היינו צריכים לבוא לסיור ברשות לניירות ערך, ובסוף לא באנו מחוסר זמן, אבל אנחנו נשתדל גם לבוא. אם אתם יכולים להוריד את הרמה של ההוצאות, אפילו בחיי היום יום, לא יודע בדיוק איך זה עובד, אבל אני אומר את זה לכולם, אז אני אומר את זה גם לכם. תבדקו את העניין הזה, אתם גוף יעיל וטוב, וכדאי שהרמה של ההוצאות תפחת.

לגבי הנושא של האכיפה המנהלית, אנחנו העברנו את החוק של האכיפה המנהלית. אנחנו נפגשנו על העניין הזה לאחר שנבחרת לתפקידך. אני מסתכל על האכיפה המנהלית בחשש גדול. זאת אומרת, אני מקווה מאד שזה יצליח, אני שמח גם שאתם עושים את זה מאד בזהירות. אני מבין שלא אתם עושים את האכיפה המנהלית, אלא אתם מוציאים את זה החוצה.
שמואל האוזר
אני תיכף אסביר.
היו"ר משה גפני
כן, וזה גם מגביר את ההוצאות. אני לא בטוח שזה, אבל בסדר. אני לא רוצה להביע עמדה, אבל אני רוצה להגיד שצריך לשקול את העניין הזה. אנחנו רצינו שאת האכיפה המנהלית תעשה הרשות עצמה. אנחנו לא שוכחים את הווילונות בחדרו של זוהר גושן, שזה היה הנושא המרכזי באכיפה המנהלית, שהוא יקרא למישהו, יכניס אותו לחדר, יסגור את הווילונות ויגיד לו – 'או שאתה מודה או שאני - - -
שגית אפיק
משלם.
היו"ר משה גפני
אתם זוכרים את זה?
שמואל האוזר
הורדנו את העלויות כדי לא לקחת ווילונות. קיצצנו בתקציב.
היו"ר משה גפני
ואז שינינו את העניין ואמרנו שיהיו שני מותבים, שמנהל הרשות לא יהיה חבר בהם, אבל הכוונה הייתה שבסופו של דבר מי שיעשה את הבדיקה המנהלית זה עובדי הרשות. בבקשה.
שגית אפיק
את הביקורות.
היו"ר משה גפני
את הביקורות, וודאי, וודאי.
שי חרמש
עוד שאלה אחת, שמוליק. האם הגידול בשכר מבטא כבר את התוספת של התקנים?
שמואל האוזר
כן.
שי חרמש
איך אתם נערכים למלחמת הסייברים? לכל החדירות של מחשבים פנימה.
שמואל האוזר
אני אסביר לך גם את העניין הזה.
שי חרמש
כי גם זה הוצאות לא קטנות.
שמואל האוזר
כן, אבל אני אסביר לך גם כן איך אנחנו עושים את זה. אנחנו כמובן נשמח מאד לארח את ועדת הכספים. אני שוב מזמין את כל חברי ועדת הכספים אלינו.
היו"ר משה גפני
אנחנו מודים על ההזמנה, אנחנו גם מקבלים אותה. אנחנו נשתדל לבוא. האמת היא שוועדת הכספים לא יצאה לסיור בשום מקום, חוץ מ'פרי הגליל'. אז אם תהיו בפשיטת רגל - - -
שמואל האוזר
חס וחלילה.
שי חרמש
לא, אם תעברו לפריפריה – נבוא אליכם.
היו"ר משה גפני
לא, לא, גם לא הפריפריה. אנחנו היינו אמורים לבוא. אני דחיתי את זה בגלל חוסר זמן עוד בתקופת זוהר גושן. אני מודה לך על ההזמנה, היא חשובה מבחינתנו, אנחנו נשתדל בעזרת השם, ברגע שיתאפשר לבוא. תודה, בבקשה.
שמואל האוזר
רק אמירה כללית קודם כל לגבי התקציב של הרשות. ההכנסות – הן ההכנסות והן ההוצאות, הן כולן בפיקוח צמוד מאד של אגף התקציבים ובאישור של ועדת הכספים. תמיד היו. לעולם, בכל השנים של הרשות, לא הייתה חריגה מאף הוצאה כפי שהיא, כפי שנקבעה. הרשות מקביעה על קטנה כגדולה מאז ומתמיד. אני מזמין אתכם בביקור הזה גם להראות לכם. אין לנו שום חריגות, אין משחקים בעניין הזה, ואנחנו נוהגים ממש על פי מה שמאושר לנו.

הדבר השני שאני רוצה להגיד לגבי אכיפה מנהלית. היישום של אכיפה מנהלית הוא כפי שנאמר פה בצדק, ואני דיברתי פה עם כולכם. אנחנו נייחס חשיבות מאד מאד גדולה לזהירות של העניין. אנחנו רק עכשיו התחלנו בפעילות. אנחנו אמרנו שאנחנו לקחנו שופטים כמו שאתם יודעים, שופטים בדימוס. הם כבר התחילו לפעול. השופטים האלה הם בלתי תלויים לחלוטין בנו, למרות שפורמאלית דרך אגב, על פי חוק, הם עובדי רשות, אבל הם נמצאים בבניין אחר, הם בלתי תלויים. מי שמכיר את השופטים האלה, הם לא בדיוק שומעים למה שהרשות אומרת. יש תהליך של חקירה ותביעה ויש חקירה של שיפוט. השיפוט הוא בלתי תלוי לחלוטין. זה חשוב מאד. מי שמכיר את התהליך ואני מזמין אתכם גם פה. אנחנו הורדנו את רמת האי וודאות בצורה מאד משמעותית. אני גם הודעתי שבשנה הראשונה אנחנו לא נבקש יותר מ-50% מהקנסות, גם כן כדי להוריד את העלויות. יש עלות חד פעמית שקשורה לחברות, שקשורה לתהליך של ההכנה. זו עלות חד פעמית שהיא יכולה לעלות 20,000 דולר, 30,000 דולר, תלוי במה שהם- זאת עלות חד פעמית לחברות.

אני חושב שאחד היתרונות הגדולים שבאכיפה מנהלית, שהובלתם ואני מאד מברך על התהליך הזה, זה בדיוק אותה תקינה פנימית שהחברות עשו, בתהליכים שהם הסדירו את עצמם איך הם מתנהלים ומהבחינה הזאת כבר אפילו שירות.
מרינה סולודקין
אבל אני לא מבינה, למה השופטים הם עובדי הרשות? בגלל שזה פתח לאסון.
היו"ר משה גפני
למה?
מרינה סולודקין
אתה יודע. אם הם בפנים אז הם בפנים.
היו"ר משה גפני
כשחוקקנו את החוק של האכיפה המנהלית, אנחנו העלינו את העניין הזה, רצינו שיהיו עצמאים. זוהר גושן מאד התעקש על העניין. אני לא ראיתי כל כך בעיה בעניין הזה, אבל יכול להיות שאת צודקת. יכול להיות שנצטרך לשנות. אני לא יודע. את צודקת, זה עלה בדיון.
שגית אפיק
במקור זה היה יושב ראש הרשות ולמעשה הוועדה ביקשה לשנות את זה, ואחת הפשרות הייתה שבסופו של דבר הם יהיו עובדי הרשות, אבל - - -
היו"ר משה גפני
נכון.
מרינה סולודקין
אחרי מה שקרה לנו ברשות המיסים, איך זה יכול להיות שברשות לניירות ערך - - -
היו"ר משה גפני
הוא לא יאהב את האשמה הזאת.
שמואל האוזר
כן. אני רוצה להזכיר - - -
היו"ר משה גפני
אבל רק להגיד לחברת הכנסת מרינה סולודקין. מה שאת אומרת יש בו היגיון. התהליך היה כזה שמה שאנחנו- היה פי 1,000 יותר גרוע, אם יו"ר הרשות היה זה שמנהל את הכל – שהוא גם התובע, גם החוקר, גם הפוסק, גם השופט, גם המוציא לפועל.
מרינה סולודקין
גם התליין.
היו"ר משה גפני
גם התליין, כן. "התליין". ואת זה רצינו למנוע. ואז קבענו את מה שקבענו. ביקש זוהר גושן שהם יהיו עובדי רשות. את יודעת, יכול להיות שאת צודקת, אבל קשה לי. לא זורקים מישהו לקרשים לגמרי. אבל יכול להיות שיתברר שצריך לשנות את זה, אני לא אומר.
מרינה סולודקין
משה, אני העברתי בשלוש קריאות את החוק שסוף סוף יש ועדות ערר תלויות, כשברשות משפטם כשופט בית משפט השלום שלא עובד במשרד הרווחה. אז אתה מבין, אם שם אנחנו עושים את זה - - -
היו"ר משה גפני
בסדר.
קריאה
מחר יש דיון על זה.
היו"ר משה גפני
בסדר, לא אמרתי שמשנים. אוקי, את צודקת. תהיי מחר פה. מחר עולה פה החוק הזה, הולך להיות שמח. כן, בבקשה. אגב, מה זאת אומרת שהוא עובד רשות? במה הוא עובד רשות?
שמואל האוזר
בגלל שהחוק - - -
היו"ר משה גפני
לא, לא, החוק אני יודע.
שמואל האוזר
זה לא אומר שום דבר.
שגית אפיק
הוא מקבל את השכר מהרשות.
שמואל האוזר
הוא מקבל את השכר, End of story - כלום. הוא לא שואל אותי - - -
היו"ר משה גפני
מה זה מקבל שכר? הוא מקבל שכר לפי מה?
שמואל האוזר
הוא עובד ביום בהיקף של חצי משרה, עם הזמן זה יכול לגדול, לפי אישור של הממונה על השכר ובדרגה מסוימת, כי הם שופטים בדימוס. חוץ מקבלת השכר - מלא השעות, לא הזמנים, לא הדיווחים, לא שום דבר.
היו"ר משה גפני
מי מוסמך לפטר אותו?
מרינה סולודקין
אף אחד.
שמואל האוזר
לא.
היו"ר משה גפני
אם אף אחד אז זה בסדר.
שגית אפיק
לא, זה תלוי במה.
שמואל האוזר
החוק קבע שלוש שנים שלא יכולים לפטר אותו.
שגית אפיק
בדיוק. אבל אם יש לו ניגוד עניינים במקרים מסוימים אז שר המשפטים ויושב ראש הרשות.
שמואל האוזר
אבל החוק הוא שלוש שנים. אני רוצה להגיד עוד דבר.
שגית אפיק
מי יושבים אתו במותב. מי נבחרו כחברים המותב?
שמואל האוזר
זאת נקודה מאד חשובה שאת אומרת. לבד מן העובדה שבדיוק בגלל החשש שלך אני הבאתי את השופטים ולא לקחתי עובדים מתוך הרשות - - -
היו"ר משה גפני
לא, לא, לא, זה לא רלבנטי. התברר לנו פה באחד הדיונים הקודמים ששופטים הם בשר ודם ונלחמים על המשכורת שלהם, אז זה לא משנה שופטים. נכון?
מרינה סולודקין
נכון מאד.
שמואל האוזר
אוקי, אבל לבד מהעובדה, יש מותב, זה שישה – שלושה ושלושה – ששניים הם בכלל לא שלנו וזה נקבע על ידי הרוב. אז כך שעדיין יש שם אי תלות שהיא לא קשורה, היא בכלל לא קשורה לרשות. הם לא עובדי רשות, המותב הוא של שלושה ורק משפטן שמוביל את זה. אז כך שגם בעניין הזה אנחנו - - -
היו"ר משה גפני
זאת אומרת שאם אני מסכם את מה ששאלה חברת הכנסת מרינה סולודקין - - -
מרינה סולודקין
בכל זאת זה מתכונת ל...
היו"ר משה גפני
למה?
שגית אפיק
לרמאות.
היו"ר משה גפני
אבל מה שאני הבנתי ממך וזה אולי קצת מרגיע אותי, זאת אומרת האיש נבחר לשלוש שנים, אתה לא יכול או הנהלת הרשות לא יכולה לפטר אותו, אלא אם כן יש ניגוד עניינים או דברים כאלה. אתה לא יכול לקרוא לו ולסגור את הווילון. סתם אני אומר את זה ציורי בגלל שזה מצטייר יפה, אבל לא לזה אני מתכוון.
שמואל האוזר
קצצנו את התקציב.
היו"ר משה גפני
כן, לא חשוב. אתה לא יכול לקרוא לו וסגור את הווילון ולהגיד לו – 'תשמע, דיר באלק!'. לא ככה, להגיד לו את זה מנומס ומסודר. אתה בנושא הזה צריך, העמדה שלנו, אנשי המקצוע, זה שצריך לתת לו קנס או שלא צריך לתת לו קנס, אם לא – לא תקבל שעות נוספות, אם לא - - -
שמואל האוזר
אין לי שום - - -
היו"ר משה גפני
לא, אתה לא תעשה את זה ככה. אני הייתי עושה את זה מסודר.
עודד שפירר
אין אפילו חשש לזה.
היו"ר משה גפני
אתה לא יכול בגלל שהשעות הנוספות לא תלויות בך.
שמואל האוזר
אפילו הוא בבניין אחר. תיאורטית, הכל יכול להיות.
שגית אפיק
גם עצם העובדה שנבחר שופט כשלמעשה במקור לכאורה נוסח החוק אפשר להם לקחת עובד רשות, וכשהתמנה יושב ראש הרשות הנוכחי ביחד איתך הגיעו למסקנה שנכון יותר יהיה שזה יהיה שופט מחוזי, זה דבר שהוא יותר אובייקטיבי.
היו"ר משה גפני
אבל למה אתם לוקחים חברות - - -
שגית אפיק
מיקור חוץ, למה אתם עושים מיקור חוץ לביקורות?
שמואל האוזר
באמת אתה תראה שיש לנו סעיף אחד שכתוב רזרבות שכר שאנחנו לא נשתמש בהן, אלא יש לנו בקשה, דיון עם אגף תקציבים שיאפשר לנו את מיקור החוץ להעביר לתוך הרשות. זה תמיד היה רצונה של הרשות. כרגע אגף התקציבים עוד לא אישר לנו, אבל אני חושב שיש היום יותר פתיחות לעניין הזה, ואז אנחנו נעביר את זה.
היו"ר משה גפני
לנו יש עמדה בעניין הזה, אנחנו רוצים שזה יהיו עובדי רשות.
שמואל האוזר
אנחנו שותפים לעמדתך.
היו"ר משה גפני
לא, מה, אגף התקציבים גם השתלט - - -
עודד שפירר
אגף התקציבים מצטער שהוא לא יכול היה להגיע היום.
היו"ר משה גפני
הוא יכל להגיע, היה עדיף שלא, אבל הוא הגיע. בסדר, הוא היה בסדר.
שמואל האוזר
לא, זו עמדה שכפי שאתה יודע היא עמדה של האוצר.
היו"ר משה גפני
אבל למה הוא מתעקש? סתם הוא רוצה שפשוט יהיו עובדים - - -
עודד שפירר
לא, יכול להיות שהם השנה יסכימו לזה.
היו"ר משה גפני
אבל אנחנו גם דורשים את זה. אנחנו חושבים שצריך - - -
עודד שפירר
אנחנו הצגנו את עמדתכם בפניהם.
היו"ר משה גפני
אני מבין שזו גם עמדתכם ואני שמח על זה.
שגית אפיק
גם הסכומים פה, העלאות שאתם מבקשים בגלל מיקור החוץ, אפילו אם הן תיאורטיות - - -
שמואל האוזר
לא, הן לא העלאות.
עודד שפירר
הם חילופיים לעבודה המקצועית.
שמואל האוזר
ברגע שאנחנו מפסיקים את זה, אז הסעיף הזה נכנס בסעיף השני.
היו"ר משה גפני
ברגע שיש עובדי רשות אז יש את כל התנאים הנלווים ואת הכל. אבל צריך להתעקש על העניין הזה, זאת העמדה שלנו.
שמואל האוזר
כן, נכון. אנחנו גם חושבים שזה יוריד אפילו.
היו"ר משה גפני
כן, אנחנו דורשים את זה, גם אתם דורשים את זה. בסדר.
שמואל האוזר
לעניין הסייברים ששאלת, אני רק אגיד, יש לנו מחלקת IT ברשות, שמעט מאד אנשים שעושים באמת, זכו להמון פרסים דרך אגב בתחום של השירות, בתחום של ההגנה. גם במתקפה האחרונה שהייתה, כפי שאתה זוכר, הדף של הרשות היה בין אלה שלא נפגעו לחלוטין.
היו"ר משה גפני
מדוע?
שמואל האוזר
יש באמת עבודה - - -
היו"ר משה גפני
כן, אבל אני לא חושב שאפשר להגן על זה במאה אחוז.
עודד שפירר
אנחנו מעסיקים האקרים כחברה פרטית, שמנסה כל הזמן לפרוץ לנו לתוך מערכת המחשבים, ודרך זה אנחנו מפתחים את ההגנות, כדי שהאקרים חיצוניים - - -
שי חרמש
ואתם משלמים להם על פי אי הצלחה, אני מבין.
עודד שפירר
כן, על בסיס אי הצלחה שאחר כך.
שמואל האוזר
רמת הבטיחות היא בין הגבוהות ביותר לפי סטנדרטים הכי גבוהים שיש בעולם.
היו"ר משה גפני
ולא הצליחו לפרוץ לכם.
שמואל האוזר
עד היום לא הצליחו.
עודד שפירר
ניסו בפעם האחרונה שהייתה המתקפה, בין היתר על YNET ועל עוד אתרים, ניסו לתקוף גם האתר שלנו ולא הצליחו.
שי חרמש
אגב, גם בפגיעה בבנקים לא הצליחו להיכנס למסחר, הצליחו רק לעצור אותו. כדאי לומר את זה. לא נכנס נזק. המידע לא הגיע ואי אפשר היה לתת הוראות.
שמואל האוזר
נכון, רק לאתרים שנתנו את הפרסומות.
שי חרמש
זה מתוקצב כמו שצריך?
שמואל האוזר
זה מתוקצב, כן. זה חשוב בתקציב.
שי חרמש
אין ספק.
היו"ר משה גפני
שי, מה המצב?
שי חרמש
אני אומר ככה, כמו כרגיל, על קולות האופוזיציה יעבור התקציב, זה הכל.
היו"ר משה גפני
הקואליציה נגדם?
שי חרמש
הקואליציה איננה. שיהיה כתוב בפרוטוקול – הרשות לניירות ערך באה לאשר תקציב של 137 מיליון שקלים תקשורת - - -
היו"ר משה גפני
לא.
שי חרמש
137 מיליון שקלים, אני יודע לקרוא מספרים.
היו"ר משה גפני
אתה לא יודע. 167,175,920 שקלים.
שי חרמש
אני מבקש מהעיתונאית פה – 137 מיליון שקלים עוברים פה על קולות האופוזיציה. את הקואליציה זה בכלל לא מעניין מה רשות ניירות ערך עושה וכמה היא עולה. כן שכיב, גם על דעתך, סגרנו. אה, אתה בכלל קואליציה, שכחתי.
מרינה סולודקין
אז זה תיקו.
שכיב מוראד שנאן
שיהיה מצב של תיקו, אבל התיקו זה תמיד לטובת הקואליציה.
שגית אפיק
אפשר לשאול מה עשיתם השנה לעניין ההפחתה, כשהוצאתם את השוברים לגבי האגרה הכללית?
שמואל האוזר
השנה?
שגית אפיק
כן. השנה ושנה שעברה, אם עשיתם משהו גם בשנה שעברה.
עודד שפירר
מאוגוסט שזו הגביה המרכזית שלנו של התאגידים, אנחנו גובים בעצם 60%, מתוך הנחה שזאת תהיה ההסכמה בוועדה, ואם הוועדה תחליט אחרת, התאגידים יודעים שאנחנו יכולים לגבות את הסכום האחר.
שגית אפיק
זאת אומרת ציינתם על גבי השובר שזה כפוף לאישור ועדת הכספים, כי התקנות עדיין לא אושרו בוועדה וייתכן שלא תאושר ההפחתה הזאת ויתכן שיאושר הסדר אחר.
עודד שפירר
ציינו באתר ובשובר שזה כפוף לאישור ועדת הכספים, בוודאי, או הסדר אחר. הם יודעים את זה.
שגית אפיק
הגופים מודעים לזה.
עודד שפירר
זה כתוב גם באתר וגם בשובר.
שגית אפיק
זאת אומרת גביתם 60% אבל עם ידיעה של הגופים.
עודד שפירר
כדי לא לגבות 100% ואחר כך להחזיר.
היו"ר משה גפני
תודה רבה. רבותי, בהתאם לחוק ניירות ערך, ועדת הכספים נדרשת לאשר את תקציב הרשות לניירות ערך כפי שהוצג על ידי הנהלת הרשות, על ידי יושב ראש הרשות שמואל האוזר, שאנחנו מברכים אותו ואת הנהלת הרשות שהיא עושה עבודה מצוינת. אבל היא לא צריכה כל כך להתאמץ, מביאה הרבה תקנות וחוקים, להירגע קצת. אנחנו רואים שאתם עובדים רציני.
שי חרמש
לא, אם תוריד להם בתקציב, הם יהיו במצוקה ולא יהיה - - -
היו"ר משה גפני
לא, לא, לא, אני סומך עליהם ואני רוצה שיעשו את עבודתם. אגב, אתם צריכים להביא את זה לפני ינואר, נכון?
שמואל האוזר
אנחנו - - -
היו"ר משה גפני
לא חשוב, אז בפעם הבאה תביאו את זה בזמן.
שמואל האוזר
אנחנו הבאנו, בתקציב אנחנו כבר הבאנו, אבל אגף תקציבים ביקש.
עודד שפירר
את התקציב?
היו"ר משה גפני
כן.
עודד שפירר
את התקציב אנחנו הגשנו כבר בדצמבר.
היו"ר משה גפני
אגף התקציבים לא מעניין אותי.

מי בעד תקציב הרשות ירים את ידו. מי נגד – אין. נמנע – אין.

הצבעה
בעד – פה אחד






התקציב אושר
היו"ר משה גפני
התקציב עבר בקולותיהם של נציגי האופוזיציה בוועדה ויושב ראש הוועדה. אבל האמת היא שגם אם היו כל חברי הוועדה, כולם היו תומכים בכך. בשנה הבאה בעזרת השם תביאו את זה בזמן. התירוץ של אגף התקציבים בוועדת הכספים הנוכחית לא התקבל ואנחנו לא מקבלים שאגף התקציבים מנהל את המדינה.

תודה רבה.
<הישיבה ננעלה בשעה 11:35.>

קוד המקור של הנתונים