ישיבת ועדה של הכנסת ה-18 מתאריך 14/03/2012

הענקת פרס צרכנות נבונה תשע"ב - לציון יום הצרכנות

פרוטוקול

 
PAGE
8
ועדת החינוך, התרבות והספורט
14/03/2012

הכנסת השמונה-עשרה
נוסח לא מתוקן

מושב רביעי
<פרוטוקול מס' 589 >
מישיבת ועדת החינוך, התרבות והספורט
יום רביעי, כ' באדר התשע"ב (14 במרץ 2012), שעה 9:30
סדר היום
<הענקת פרס צרכנות נבונה תשע"ב - לציון יום הצרכנות>
נכחו
חברי הוועדה: >
אלכס מילר – יו"ר
מוזמנים
>
שר התמ"ת שלום שמחון



שלמה זיס - מפמ"ר מדעי החברה - משרד החינוך

דניאלה פרידמן - מפמ"ר מדעי החברה - משרד החינוך

אלירז קראוז - ראש אשכול רוח וחברה, משרד החינוך

רות קנולר לוי - מפקחת באגף תכנים ותוכניות, משרד החינוך

זהבה בכר - מנהלת מכון אמצעי הוראה, משרד התמ"ת

צבי הולנדר - סגן ממונה מחלקת פיקוח, משרד התמ"ת

עליזה כהן - סגן ממונה מחלקת פיקוח, משרד התמ"ת

טלי כרמי סוגלניק - יועצת תקשורת לשר התמ"ת

שי לובשיס - יועץ למנכ"ל משרד התמ"ת

אמיל מלול - יועץ למנכ"ל משרד התמ"ת

אדית פולק - מפקחת מקצועית פדגוגית, משרד התמ"ת

ד"ר מרים הרן - ד"ר לכימיה, יו"ר דירקטוריון המועצה הישראלית לצרכנות

עו"ד אהוד פלג - מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות

ד"ר אורית דייגי אפשטיין - חברת דירקטוריון - המועצה הישראלית לצרכנות

חן שנבל - מפתחת תוכניות חינוכיות, המועצה הישראלית לצרכנות

דניאלה איזנמן - רכזת הסברה, המועצה הישראלית לצרכנות

עו"ד נסים מזרחי - יועץ משפטי, המועצה הישראלית לצרכנות

עדי ווזנר - רכזת הסברה המועצה הישראלית לצרכנות

רקפת וינטרוב - דוברת המועצה הישראלית לצרכנות

ליאת אסיף - עוזרת דוברת המועצה הישראלית לצרכנות

ראומה אפק-ששון - מנהלת תחום בכיר, הדרכת קהילה וקשרי חוץ, הרשות להגנת הצרכן

מלי אליאס - מדריכה ארצית, חינוך פיננסי

רפי שרגאי - קולנוען, מרצה לקולנוע

אבי הלר - מורה - קידום נוער, גליל עליון

קארין אזרזר - מורה, תיכון איילון, חולון

עמית שוורץ - מורה לצילום וידאו, מזור נעמ"ת, חיפה

ענת מור - מורה, אליאנס תל-אביב

מדיח עבד אלמנעם - מורה, בית-הספר בסכנין

נופיה אשכנזי - מורה, מקיף גילה

סיגל בז'ראנו - מנהלת תיכון עמל, תל-אביב

מיכאל חודורוב - הורה מלווה מטעם בליך

שרון אלארט - הורה מלווה, מטעם בליך

ינון כלפה - תלמיד, מגמת צילום

עלאא מריד - תלמיד במגמת צילום

מעיין עמראני - תלמידה

דותן אלברט - תלמיד

אדם נאג'ר - תלמידה, תיכון טכנולוגי עמל תל-אביב

חן רקח - תלמידה

נופר קז'ינסקי - תלמידה, קידום נוער גליל עליון

פוזי אבו ריא - תלמיד בית הספר בסכנין

גיא אשורי - תלמיד מקיף גילה

סאאב בושנאק - תלמיד בית הספר בסכנין

אהרון בן עמרם - תלמיד קידום נוער גליל עליון

דניאל הלוי - תלמיד מתנ"ס מעלה אדומים

עילי חודורוב - תלמיד מטעם בליך

מעמר טאהא - תלמיד בית הספר בסכנין

אור כהן - תלמידה

עמית לוי - תלמידה

טל מדמון - תלמיד

תום נחום - תלמיד מקיף גילה

עדן סבג - תלמיד מתנ"ס מעלה אדומים

גבעי עייט - תלמידה תיכון טכנולוגי עמל תל-אביב

יובל עשור - תלמיד

תהל פרץ - תלמידה - רוגוזין קריית אתא

עידו קלמן - תלמיד קידום נוער גליל עליון

אתי קמרי - תלמידה, תיכון טכנולוגי עמל תל-אביב
ייעוץ משפטי
מירב ישראלי
מנהלת הוועדה
יהודית גידלי
קצרנית פרלמנטרית
י.ר. חבר המתרגמים
<הענקת פרס צרכנות נבונה תשע"ב – לציון יום הצרכנות>
היו"ר אלכס מילר
בוקר טוב לכולם. נפתח את ישיבת ועדת החינוך, תאריך 14 למרץ 2012, כ' באדר תשע"ב, הנושא – הענקת פרס צרכנות נבונה תשע"ב, לציון יום הצרכנות, פרוטוקול 589. אנחנו מברכים כאן בוועדת החינוך את שר התמ"ת, השר שלום שמחון וכמובן את המועצה הישראלית לצרכנות והמנכ"ל, עו"ד אהוד פלג, ברוכים הבאים כל התלמידים וכל האורחים. אנחנו בישיבה חגיגית. קודם כל, לפתיחה אני רוצה להגיד שוועדת החינוך בראשותי עשתה דיונים בכל הנושא שקשור לצרכנות וגם למנגנון של מערכת החינוך בחינוך פיננסי. היתה לנו כאן גם הצהרה של משרד החינוך על כך שהנושא הולך להיכנס גם כחלק מהמקצועות הנלמדים בבתי-ספר בישראל, אם זה בעניין של בחירה לבגרויות וכך אנחנו מברכים. אני חושב שדווקא היום, כאשר הנושא של צרכנות נבונה, כאשר כל הסוגיות האלה עולות על סדר היום, למול אותה מחאה חברתית שהיתה, אני חושב שדווקא בעניין הזה, חשוב מאוד שגם ילדי ישראל, לא רק ידעו מה קורה היום בשוק מבחינת אותם מוצרים שהם רוכשים, אלא גם ידעו איך להתנהל בצורה חכמה. אני גם יודע שגם אלו שלומדים את זה בתי-ספר, יוכלו גם ללמד חלק לא קטן מהוריהם שבאים מדור אחר ויכול להיות בחלק מהדברים לא כל-כך מודעים לשינויים כאלו ואחרים שקורים היום בעולם הפיננסי וכמובן בעולם הצרכנות.
אז אני אתן, לפי סדר הדוברים, זה מה שכתוב לי כאן, אדוני שר התמ"ת, אני אתן לך את הבמה, אתה תפתח.
שר התמ"ת, שלום שמחון
שלום לכולם. נושא הצרכנות ובעיקר המודעות האישית של כל אחד ואחת מאיתנו לצרכנות נבונה הפך בשנה האחרונה לאחד הנושאים החשובים והבולטים שעל סדר היום הציבורי בישראל. המחאה החברתית והסוגיות שהיא העלתה, גרמו לכולנו להיות יותר ערניים למחירים ולהשלכות יוקר המחייה. מדובר בתחום בסיסי שקשור לחיי היום יום של כולנו ולפיכך הוא מתחיל כבר בגיל צעיר וצועד בד בבד עם נושא החינוך. זה מגיע מהבית וממשיך בבית הספר ובחוגים החברתיים. את הדוגמאות הבולטות ביותר למודעות צרכנית ראינו לאחרונה בגלי המחאה נגד מחירי מוצרי צריכה כמו קוטג' או חטיפי השוקולד, אולם חשוב לזכור שהמודעות לא מסתיימת במוצרים שכאלה.
בעולם המודרני של היום, נתקל הצרכן לא אחת במקרים בהם תהליך הרכישה מורכב, אינו גלוי ואינו חשוף במלואו, מה שעלול להביא לעלות גבוהה ולבזבוז יתר. כזה למשל הוא המקרה בו רוכש הצרכן טכנולוגיה ושירותים עליהם הוא משלם מתוקף תקנון אחת לתקופה. משום כך בחרנו במשרד התמ"ת, יחד עם המועצה לצרכנות ומשרד החינוך להתמקד, כחלק ממערך ההסברה הכולל לנושא, דווקא בתחומים אלה. אנחנו יודעים, קשה לעמוד בפני טכנולוגיה מתקדמת ומתפתחת ולא צריך להיות צעיר בכדי להתמקד ליתרונות ולהתייעלות שהיא מספקת. היא מפתה, זמינה, נגישה ולכאורה קל לשכוח כי מדובר במוצר לכל דבר, עליו אנו משלמים במיטב כספנו.

תחרות זו בה אנו גאים היום לחלק פרסי הצטיינות, נועדה להעלות את הנושא על פני השטח ולהגביר את המודעות לסכנות שבצרכנות בזבזנית, לא מושכלת ולא מודעת. הקליפים שהגיעו לגמר ללא ספק מעידים שהנושא לא רק חשוב, אלא גם נתפש ככזה בקרב בני הנוער.
אני מבקש לברך את הזוכים ובכלל את כל מי מהתלמידים שטרח, השקיע והתייחס לנושא. כולכם ראויים להערכה. אין ספק כי התוצאות מעידות על הבנת חשיבותו של הנושא ואני מאחל לכולכם הצלחה בהמשך וכמובן שתיישמו בעתיד הקרוב והרחוק את שהבעתם בצורה יפה כל-כך בקליפים. תודה רבה לכולם.
היו"ר אלכס מילר
תודה. עו"ד אהוד פלג.
עו"ד אהוד פלג
תודה, כב' היושב ראש, כב' השר. קודם כל, אני רוצה להודות לוועדה שמקיימת את הישיבה ביום הזה. אני חייב לומר שהתברכנו במועצה לצרכנות גם בסיוע של משרד התמ"ת, ובראשו שר התמ"ת, השר שלום שמחון, שמבינים לעומק את חשיבות החינוך לצרכנות ומאפשר למועצה לצרכנות לעשות את הדברים היפים שהיא עושה, בשיתופי הפעולה עם משרדי החינוך והתמ"ת, בתחום הזה, וגם את הכנסת, ובראשה את ועדת החינוך, ואת ועדת הכלכלה, שתי הוועדות שנותנות בימה לא אחת, לנושאים צרכניים ו-ועדת החינוך במיוחד, בנושאים של חינוך לצרכנות והדגשת החשיבות שלהם והדבר הזה מבטיח שדור הצרכנים הבא אולי יהיה טוב יותר ומוגן יותר מדור הצרכנים הנוכחי.
סלולר זה לא משחק ילדים. תלמידים מסתובבים עם מכשירים שהם והתוכניות שכרוכים בהם, שוויים עולה בהרבה על הכסף שהם לוקחים בארנקים שלהם ולעתים הם גם לא מודעים, על-פי סקר שערכה המועצה לצרכנות, כמה ההורים שלהם משלמים על התענוג הזה והסיבה לכך שמשרד החינוך, משרד התמ"ת, ביחד עם המועצה לצרכנות, החליטו להקדיש את יום הצרכן 2012 לנושא של צרכנות נבונה בסלולר, היתה כדי להפגיש גם תחום שבו גם צרכנים מבוגרים מתקשים לגלות צרכנות נבונה וגם תחום שהוא מאוד מאוד רלוונטי לילדים, ואיך וכמה בסופו של חודש ההורים שלהם או הם ישלמו מדמי הכיס שלהם, עבור השירות הזה.
התוכנית הזאת בעצם מדגישה את המשמעויות הכספיות של השירותים הסלולאריים, את מלכודות הדבש לעתים ולעתים לא כל-כך דבש, יותר עוקץ, שיש בהצעת השירותים הסלולאריים ועשתה את זה בדרך שעוברת מסך וקולעת לתלמידים במשחקי סימולציה, בניתוחי אירועים, בסקרים, ואולי הדבר החשוב הנוסף שהיא עשתה, היא הפכה את התלמידים שהשתתפו בתוכנית, גם לשגרירי ההסברה בקרב ההורים והמשפחות שלהם, על-מנת שהמסרים האלה יעברו הלאה ויסתכמו בסופו של דבר, בחבירה למאמץ שהוא צו השעה, מאמץ של המאבק ביוקר המחייה.
התלמידים עכשיו למדו ואם הם יצאו עם שני המסרים האלה מהתוכנית, אז בהחלט השגנו את המטרה, אל"ף, לעשות חשבון לחשבון, ובי"ת, להיות מודעים לזכויות שלהם והחבירה של שני העקרונות האלה גם יחד, היא זאת שיוצרת את רשת ההגנה שתלויה בצרכנים, בהשלמה לרשת ההגנה הרגולאטורית, שראינו תיקונים חשובים שנעשו בה, במהלך הזמן האחרון.
אני מבקש להודות לשורה שלמה של אנשים שבלעדיהם התוכנית הזאת לא היתה קורמת עור וגידים ומגיעה לבתי-הספר. אז כאמור, בראש ובראשונה ליושב ראש הוועדה, חבר הכנסת אלכס מילר, שמקיים את הישיבה החשובה הזאת ולמנהלת הוועדה, גב' יהודית גידלי, שסייעה לנו רבות בהפקת האירוע הזה. שותפינו במשרד החינוך, חנה שוורץ, מנהלת תחום קהילה במינהל חברה ונוער, רות קנולר לוי, שהיתה השותפה המרכזית שלנו והשקיעה רבות בתוכנית הזאת, סגנית מנהלת מרכז ההדרכה הארצי במינהל, דנה פרידמן, שהיא המפמ"ר לכלכלה ומדעי החברה במשרד החינוך והיא גם מובילה את התוכנית לחינוך פיננסי שעכשיו ישראל התחייבה לה במסגרת ההצטרפות שלה ל- OECD ומלי אליאס, המדריכה הארצית לחינוך הפיננסי, אני מודה לכם.
במשרד התמ"ת, השותפים שלנו, זהבה בכר, מנהלת מרכז מאה באגף להכשרה שבאמת שותפה נאמנה לאורך כל דרך ואדית פולק המפקחת הפדגוגית ומפקחת המולטי-מדיה במשרד שאנחנו מאוד מודים להן.

ועדת השיפוט הורכבה הן ממומחים בתחום התקשורת והקולנוע והן ממומחים בתחום הפדגוגיה. מהפרסומאים, יושב ראש ועדת השיפוט, יאיר גלר, הפרסומאי המפורסם ממשרד גלר נסיס, רונן ליפוביצקי, מנכ"ל חברת הפרסום אינבוקס, רפי שרגאי, קולנוען ומרצה לקולנוע ומשרד החינוך, הדרה רוזנבלום, אחראית מועצות תלמידים ודורית בלין, המפמ"ר לתקשורת וקולנוע, ביחד עם השותפים הקודמים שאני הזכרתי.

וכמובן, אנשי המועצה לצרכנות, המסורים והמיומנים, ובראשם שלמה זיס, מנהל מחלקת חינוך ומידע, רקפת וינטראוב, דוברת המועצה, ניסים מזרחי היה היועץ המשפטי שליווה את התחרות הזאת לכל אורך הדרך וחן שנבל, מפתחת התוכניות החינוכיות, חן שנבל. אני מודה לכם מאוד.
אני כמובן רוצה להודות לבתי-הספר הרבים שהשתתפו בתוכנית וכאן נמצאים 12 הפיינליסטים שעלו לגמר ויושבים כאן במתח, אחרי העבודה היפה שהם עשו בתרגום כל המסרים החינוכיים לקליפים של דקה בהפקת סרטוני ההסברה לצרכנות סלולארית נבונה ומחכים לשמוע מי הם הזוכים. אז אתם תתאזרו עוד קצת בסבלנות כי בנינו את המתח גם לקראת הישיבה הזאת.
אז תודה רבה לכולם ויום צרכן שמח.
היו"ר אלכס מילר
תודה רבה. משרד החינוך, בבקשה.
רות קנולר לוי
שמי רות קנולר לוי, שלום. יושבת כאן גם דנה פרידמן, המפמ"רית של מדעי החברה. אני רק רוצה להוסיף על דבריו של עו"ד אהוד פלג, שהתוכנית עוסקת גם בהיבטים בריאותיים והיבטים חברתיים וזה גם בא לידי ביטוי בתחרות הקליפים, כך שמה שהיה מעניין במסע הזה, מעבר לנושא הצרכני שהוא חשוב מאוד ובהמשך לוועדת החינוך שהתקיימה בכנסת בשעה שעברה, ב- 15 למרץ, אפשר יהיה גם לראות את התפתחות התהליך והדברים שעלו כאן.
עצם האינטרפרטציה של אותם בני נוער למשמעויות החברתיות שבאו לידי ביטוי בצורה כל-כך ברורה בקליפים, היא מעידה על כך שהשימוש בסלולאר והמציאות שמחייבת אותנו לשים לב כמובן גם על ההוצאות שלנו ועל החישובים שלנו, היא בסופו של דבר משפיעה גם על המצב החברתי שלנו, על המיצוב החברתי שלנו, ועל התקשורת החברתית שלנו והכל מסתנכרן ביחד. תודה.
היו"ר אלכס מילר
תודה. אנחנו מתחילים בחלוקת תעודות?
עו"ד אהוד פלג
בסדר גמור. את התעודות העלייה לגמר יחלקו זהבה בכר, מנהלת מאה במשרד התמ"ת ודנה פרידמן, מפמ"ר מדעי החברה במשרד החינוך. את 12 הפיינליסטים, אנחנו מחלקים תעודות, אחרי זה יתחילו הפרסים עם הקליפים.
זהבה בכר
תעודת השתתפות בתחרות חכמים על הסלולארי, יום הצרכן הבינלאומי 2012, ניתנת לבית-הספר התיכון הרב תחומי על-שם מנחם בגין צפת.
עו"ד אהוד פלג
נציג מבית-הספר, אם ישנו, מתבקש להגיע.
היו"ר אלכס מילר
נעביר להם.
זהבה בכר
תעודת השתתפות בתחרות, ניתנת לבית-ספר לקידום נוער מועצה אזורית הגליל העליון.
דניאלה פרידמן
תעודת השתתפות בתחרות חכמים על הסלולאר, יום הצרכן הבינלאומי 2012, ניתנת לתיכון פנחס איילון בחולון.
תעודת השתתפות למתנ"ס מעלה אדומים, נוער מתנדב בטלוויזיה קהילתית.
זהבה בכר
תעודת השתתפות בתחרות ניתנת לתיכון עמל טכנולוגי תל-אביב.
דניאלה פרידמן
תעודת השתתפות לבית-הספר המקיף העירוני על-שם רוגוזין, חטיבה ב', בקריית אתא.
זהבה בכר
תעודת השתתפות בתחרות ניתנת לתיכון טכנולוגי מזור, נעמ"ת חיפה, מגמת צילום.
דניאלה פרידמן
תעודת השתתפות בתחרות לבית-הספר השש שנתי המקיף בגילה.
זהבה בכר
תעודת השתתפות בתחרות ניתנת לבית-הספר תיכון טכנולוגי סכנין.
דניאלה פרידמן
תעודת השתתפות בתחרות ניתנת לבית-הספר התיכון בליך, רמת-גן.
זהבה בכר
תעודת השתתפות בתחרות ניתנת לתיכון על-שם פנחס איילון, חולון, אלעד כהן.
דניאלה פרידמן
ואחרונים חביבים בתעודות ההשתתפות, בית-ספר אליאנס, רמת-אביב.
עו"ד אהוד פלג
עכשיו נציגת מנהלי בתי-הספר.
היו"ר אלכס מילר
מנהלת תיכון עמל תל-אביב. סיגל.
סיגל בז'ראנו
בוקר טוב לכולם. שמי סיגל בז'ראנו, אני מנהלת עמל טכנולוגי תל-אביב, זה בית-ספר של משרד התמ"ת ואני פעם שנייה נמצאת כאן בוועדה, כי בפעם הקודמת אנחנו השתתפנו בתחרות הכרזות שהיתה לפני שנתיים.
אני רוצה להודות לכל השותפים וליוזמי הרעיון, משרד התמ"ת, משרד החינוך והמועצה לצרכנות, על היוזמה והפעילות בנושא. מכיוון שהטלפונים הסלולאריים הפכו לחלק בלתי נפרד מכל אחד מאיתנו, מי יותר ומי פחות, זה הזמן להפעיל חשיבה בהיבט הצרכני, החברתי ערכי, הבריאותי, של השימוש בטלפונים הסלולאריים.

אנחנו מאוד נהנינו לצפות בקליפים, אני מניחה שגם אתם, היצירתיים והמהנים, אבל חשוב יותר בעיני הוא התהליך. הפעילות החינוכית שקדמה לקליפ, באמצעות פעילות חווייתית, דרך מערכי שיעור מפורטים, ממוקדם ויצירתיים, נחשפו התלמידים למושגי יסוד, זכויות צרכניות והתמודדו עם שיקולי רכישה של מכשירים סלולאריים וחבילות שימוש.
קצת כדי לשתף אתכם בתהליך שעברנו בבית-הספר, ואני מניחה שתהליכים דומים קרו בבתי-ספר אחרים. אנחנו קיבלנו את המערכים והעברנו אותם בכיתות ט' ו- י'. אני חייבת לציין שהיתה התלהבות רבה, גם של הילדים וגם של המורים, והעברנו אותה גם ל- י"א – י"ב, למרות שזה לא היה בתוכנית. בבית-ספרנו מגמת שיווק וקידום מכירות והכי טבעי היה לתת למגמה הזאת לטפל בנושא הקליפ. לאחר ויכוחים נוקבים בחרו תלמידי המגמה להתמקד דווקא בפן החברתי והדגשת חשיבות התקשורת הבין-אישית, על אף העובדה שחלקם גרסו כי זה עלול לפגוע בהצלחה בזכייה ואולי עדיף לעשות משהו שקשור לצרכנות באמת נבונה בתחום.
בהנחיית המורים לשיווק, ציפי ואביחי, התלמידים כתבו את התסריט, ביימו וגייסו שני שחקנים מוכשרים, איאט מכיתה ט', שהיא נמצאת כרגע בטיול שנתי שבית-הספר שלנו נמצא בו, אנחנו הגענו לפה, ואדם נאג'ר שנמצא גם כן כאן, מכיתה י"ב. עם פרסום הקליפים שעלו לגמר, בחרו המורים לשיווק לערוך שיעור נוסף שעסק בניתוח הקליפים המוצגים והאפקט ההסברתי של כל אחד מהם ואני ממליצה לעשות את זה בכל בית-ספר, כי זה היה שיעור מאוד מאוד מוצלח, בלי שום מערך שיעור, כל מסר שהועלה בקליפ, אפשר להפוך אותו לשיעור בפני עצמו.
שוב, תודה לכולכם, נקווה להתראות גם בשנה הבאה.
היו"ר אלכס מילר
עכשיו אנחנו עם המקום השלישי, קליפ, יש הקרנה?
[מוקרן הקליפ]
עו"ד אהוד פלג
היה קליפ ולהגשת תעודת הפרס, יושבת-ראש דירקטוריון המועצה לצרכנות.
ד"ר מרים הרן
הבית לקידום נוער, מועצה אזורית גליל עליון.
שלום שמחון
עוד פעם, אתה עם הכיפה הלבנה.
היו"ר אלכס מילר
כל הכבוד לך. שיהיה בהצלחה.

מקום שני.
[מוקרן הקליפ]
עו"ד אהוד פלג
מקום שני, להענקת התעודה, יושב-ראש ועדת החינוך, חבר הכנסת אלכס מילר, בבקשה.
היו"ר אלכס מילר
מקום שני, תיכון טכנולוגי, עמל תל-אביב.

ומקום ראשון.
[מוקרן הקליפ]
עו"ד אהוד פלג
להענקת תעודת הזוכה במקום הראשון, אני אבקש מכב' שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, השר שלום שמחון, להעניק את התעודה. בבקשה.
שלום שמחון
מקום ראשון, תיכון טכנולוגי מזור נעמ"ת חיפה, מגמת צילום, וידיאו ועריכה.
היו"ר אלכס מילר
כל הכבוד!
ויש לנו את הכרזת חביב הקהל.
עו"ד אהוד פלג
שתי מילות הסבר לגבי פרס חביב הקהל. 12 הסרטונים שעלו לגמר, הוצגו באתרי האינטרנט של המועצה לצרכנות, משרד החינוך, ונפתחו להצבעת גולשים והגולשים בחרו את הקליפ שאנחנו מייד נראה. אז בבקשה.

[מוקרן הקליפ]

הענקת התעודה לפרס זוכה חביב הקהל, אני מזמין את גב' רות קנולר לוי, סגנית מנהל מרכז ההדרכה הארצי במינהל חברה ונוער במשרד החינוך ואת שלמה זיס, מנהל מחלקת החינוך והמידע, במועצה לצרכנות.
רות קנולר לוי
חביב הקהל עם הכי הרבה לייקים, תיכון על שם פנחס איילון חולון, אלעד כהן, כל הכבוד.
היו"ר אלכס מילר
בהצלחה.
עו"ד אהוד פלג
משפט סיום. אם אפשר את המסרים האלה להעביר בדקה, אז תלמידים, גם שיחות אחרות יכולות להתבצע בזמן מצומצם וזה המסר, אחד המסרים החשובים של התוכנית. תודה.
היו"ר אלכס מילר
תודה, אהוד. תודה אדוני השר וכמובן תודה לכל המשתתפים, ברכות לכל מי שהשתתף בעניין זה וכמובן, רבותיי, אנחנו נמשיך לחזק את כל הנושא שקשור לצרכנות נבונה, כמובן אנחנו גם נמשיך להמליץ למשרד החינוך להרחיב את הפעילות בעניין של החינוך לצרכנות נבונה. אנחנו גם נקיים כאן ישיבות גם בעתיד, אתם תמיד מוזמנים ונאחל לכם גם הצלחה לשנה הבאה, בטוח ניפגש כאן.
תודה רבה, הישיבה הזו נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 10:20.

קוד המקור של הנתונים