ישיבת ועדה של הכנסת ה-18 מתאריך 06/03/2012

תיקון טעות בחוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו (תיקון מס' 33), התשע"א-2011

פרוטוקול

 
PAGE
3
ועדת הכלכלה
06/03/2012

הכנסת השמונה-עשרה
נוסח לא מתוקן

מושב רביעי
<פרוטוקול מס' 775 >
מישיבת ועדת הכלכלה
יום שלישי, י"ב באדר התשע"ב (06 במרץ 2012), שעה 11:20
סדר היום
<תיקון טעות בחוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו (תיקון מס' 33), התשע"א-2011>
נכחו
חברי הוועדה: >
כרמל שאמה-הכהן
מוזמנים
>
עופר מרגלית - רפרנט תקשורת ותיירות באגף התקציבים, משרד האוצר

חגית ברוק - לשכה משפטית, משרד התקשורת

טל רוזנפלד - לשכה משפטית, משרד התקשורת
ייעוץ משפטי
אתי בנדלר
אלקנה אפרתי
מנהלת הוועדה
לאה ורון
קצרנית פרלמנטרית
יפעת קדם
<תיקון טעות בחוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו (תיקון מס' 33), התשע"א-2011>
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
אנחנו פותחים את ישיבת ועדת הכלכלה. על סדר היום תיקון טעות בחוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו (תיקון מס' 33), התשע"א-2011.
אתי בנדלר
אני רק אומר שתי מילות הקדמה. סעיף 10א לפקודת סדרי השלטון והמשפט קובע בסעיף קטן (ב) שבו כדלקמן: "נפלה טעות בנוסח של חוק כפי שנתקבל בכנסת וקבעה הוועדה, לפי הצעת יושב-ראש הכנסת, כי הטעות היא לשונית טכנית, פליטת קולמוס, השמטה מקרית, טעות הדפסה, שיבוש של העתקה וכיוצא באלה, רשאית הכנסת בהחלטה לתקן את הטעות". פנו אלי מהרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, היועצת המשפטית שלהם, ולאחר מכן עו"ד טל רוזנפלד מהלשכה המשפטית במשרד התקשורת. הביאו לתשומת ליבי כי בתיקון 33 נפלה טעות מסוג הטעויות שסעיף 10א לפקודה חל עליהן. בהתאם לכך פניתי ליושב-ראש הכנסת, שפנה אליך בבקשה שהוועדה תקבע, בהתאם להוראות סעיף 10א האמור, כי אכן מדובר בטעות לשונית טכנית. ככל שהוועדה תשתכנע שכך הדבר, אנחנו נעביר את זה לכנסת שתקבע כך בהחלטתה. באשר למהות הטעות אני אשמח אם גברת רוזנפלד תפרט.
טל רוזנפלד
אכן מדובר בטעות לשונית טכנית. התיקון שהכנסנו במסגרת תיקון 33 עסק במעבר ממשטר של זיכיונות למשטר של רישיונות. במסגרת התיקון תיקנו בין היתר את סעיף 41 לחוק רשות השנייה, שעוסק בזכות להשתתף במכרז. סעיף קטן (ג) שבו עוסק בזכות להשתתף במכרז לזיכיון לשידורי רדיו. פסקה (1) באותו סעיף קטן (ג) זאת הטעות שנפלה. אנחנו רצינו לומר שמי שלא יהיה רשאי להשתתף במכרז כזה הוא בעל הזיכיון לשידורי טלוויזיה או בעל רישיון לשידורי טלוויזיה. ככה זה נכלל בהצעת החוק שהוגשה. במסגרת הדיון בוועדה חשבנו שנפלה טעות סופר בהצעת החוק, לכן ביקשנו לתקן אותה. יצרנו תיקון שהוא תיקון מהותי. לא לכך הייתה הכוונה. הוא גם לא מתיישב עם מה שקבוע היום בחוק הרשות השנייה, בסעיף 72א. בעצם מה שיצא זה שעכשיו כתוב שלא יהיה רשאי להשתתף במכרז לזיכיון לשידורי רדיו מישהו שהוא בעל זיכיון לשידורים או מי שהוא בעל רישיון לשידורים, שזה כולל גם את מי שהוא בעל זיכיון לשידורי רדיו. מהסעיף הזה יוצא שאפשר לקבל רק זיכיון אחד לשידורי רדיו. לא כך נהגה מועצת הרשות השנייה עד היום. זה כאמור לא מתיישב עם סעיף 72א, שקובע במפורש שאפשר לקבל עד 3 זיכיונות לשידורי רדיו. אנחנו פשוט מבקשים לתקן את הטעות הטכנית הזאת שנפלה. אנחנו רוצים להחזיר את הנוסח שהיה מתקבל אם היה מתקבל התיקון שהוגש בהצעת החוק המקורית.
אתי בנדלר
אני רק רוצה להוסיף שהתיקון מתחייב בשני סעיפים כי תיקנו את החוק בשני רבדים. רובד אחד של תיקונים שנכנס לתוקף מיידי, הרובד השני שנקרא תיקון 34 הוא חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו כפי שייראה. מ-1 בינואר 2015 לא יהיו יותר זיכיונות לשידורי טלוויזיה אלא רישיונות בלבד, לכן תיקון מקביל מתחייב גם בסעיף המקביל בחוק הרשות השנייה כפי שיהיה בתוקף לאחר 1 בינואר 2015. הנוסח הוא: "בחוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, תיקון מס' 33, התש"ע-2011 (להלן - החוק) 1. בסעיף 21(3), במקום "ובעל זיכיון לשידורים או בעל רישיון לשידורים" יבוא "ובעל זיכיון לשידורי טלוויזיה או רישיון לשידורי טלוויזיה או שהוא תאגיד שלוב". 2. בסעיף 98(2), במקום "האמור בו" צריך להיות בסעיף קטן (ג)(1) המילים "בעל זיכיון לשידורי טלוויזיה או יימחקו", במקום "של מי מהם" יבוא "של בעל רישיון כאמור", ובמקום "במי מהם" יבוא "בבעל רישיון כאמור". עוד אני מבקשת לקבוע לגבי התחילה של התיקונים האלה. תחילתו של סעיף 1(1) ביום תחילתו של החוק. סעיף 1(1) כאמור זה הסעיף שנכנס לתוקף במועד קבלת פרסום החוק. (ב) תחילתו של סעיף 1(2) ביום תחילתו של פרק ב' לחוק כאמור בסעיף 144 לחוק. אני מסבירה שמדובר ב-1 בינואר 2015.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
אוקיי.
אתי בנדלר
הוועדה קובעת שאכן מדובר בטעות. אנחנו נעביר את זה למליאה כדי שהמליאה..
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
אושר.
אתי בנדלר
תודה רבה.
היו"ר כרמל שאמה-הכהן
הישיבה נעולה.

<הישיבה ננעלה בשעה 11:35.>

קוד המקור של הנתונים