פרוטוקול

 
PAGE
38
ועדת הכספים
05/03/2012

הכנסת השמונה-עשרה
נוסח לא מתוקן

מושב רביעי
*
<פרוטוקול מס' 1031, 1033 >
מישיבת ועדת הכספים
יום שני, י"א באדר התשע"ב (05 במרץ 2012), שעה 10:00
סדר היום
<שינויים בתקציב לשנת 2012>
נכחו
חברי הוועדה: >
משה גפני – היו"ר

רוחמה אברהם-בלילא

יעקב אדרי
זבולון אורלב

דוד אזולאי

רוברט אילטוב

זהבה גלאון
ציפי חוטובלי

גאלב מג'אדלה

שלמה מולה
מרינה סולודקין

ציון פיניאן

כרמל שאמה הכהן

ליה שמטוב
שכיב מורד שנאן
מוזמנים
>
משה בר סימן טוב - סגן הממונה על התקציבים, משרד האוצר

דניאלה גרא - אגף התקציבים, משרד האוצר

אנסטסיה סורוקינה - אגף התקציבים, משרד האוצר

גיא הרמתי - אגף התקציבים, משרד האוצר

רועי כפיר - אגף התקציבים, משרד האוצר

אורי גבע - אגף התקציבים, משרד האוצר

אורי שמרת - אגף התקציבים, משרד האוצר

דני גלושנקוב - אגף התקציבים, משרד האוצר

מעין נשר - אגף התקציבים, משרד האוצר

דניאלה פרתם - אגף התקציבים, משרד האוצר

עמית סדן - אגף התקציבים, משרד האוצר

אמיר אדרי - אגף התקציבים, משרד האוצר

יוגב גרדוס - אגף התקציבים, משרד האוצר

אלכס קגנוב - אגף התקציבים, משרד האוצר

נועם שטרן - אגף התקציבים, משרד האוצר

אורטל גבריאלי - אגף התקציבים, משרד האוצר

עדי חכמון - אגף התקציבים, משרד האוצר

סא"ל פלג זאבי - רע"ן תשתיות ומעבר דרומה, משרד הביטחון

ארן שלום - משרד הביטחון

דוד שטיינמץ - מנהל אגף בכיר לתקציבים ותוכניות עבודה, משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה

משה שגיא - משרד החינוך

חנן פריצקי - משרד הרווחה והשירותים החברתיים

פיליפ פראן - משרד התחבורה והבטיחות בדרכים

יובל פרידמן - הרשות לבטיחות בדרכים, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים

חזקיה ישראל - התאחדות התעשיינים
ייעוץ משפטי
שלומית ארליך
מנהל הוועדה
טמיר כהן
קצרנית פרלמנטרית
חבר המתרגמים – אהובה שרון
<שינויים בתקציב לשנת 2012>
היו"ר משה גפני
בוקר טוב, אני פותח את ישיבת ועדת הכספים. על סדר היום שינויים בתקציב לשנת 2012.
אני מבקש להודיע לחברי הוועדה שאתמול ביקשתי להוריד מוועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק שלנו בנושא פרי גליל וזאת לאחר שהודיעו לי גם הממונה על התקציבים במשרד האוצר וגם מנהל מרכז ההשקעות שהממשלה אמורה לקבל החלטה כדי לסייע לפרי גליל באופן חריג והעבודה במפעל, כפי שכולם יודעים, התחילה כבר בשבוע שעבר וחזרה לתקנה.
יעקב אדרי
הבטיחו להם שהם יקבלו כסף.
היו"ר משה גפני
אכן זה עומד להיות הפתרון.
יעקב אדרי
הם לא רוצים את החוק שלך.
היו"ר משה גפני
ודאי שהם לא רוצים. ידענו שהם לא רוצים והאמת היא שגם אני לא רוצה. אני רוצה פתרון. אם יש פתרון, וככל הנראה יש פתרון, זה ייכנס למסלול. בעל המפעל, אושיק אפרים, הבטיח לי שאם אכן הפתרון הזה יצא לפועל, הוא מקבל עוד חמישים עובדים וחמישים העובדים החדשים ייכנסו לתוך מסלול תעסוקה. כאן אף אחד לא עושה טובה וזה אמור להתבצע. בכל מקרה, העבודה במפעל ממשיכה וככל הנראה בימים הקרובים הממשלה תסייע למפעל הזה. לכן הסרנו את הצעת החוק, גם אני וגם חברת הכנסת שלי יחימוביץ שלה יש חוק מצומצם יותר שבא לבטל את הסיוע בתנאי של 25 אחוזים יצוא, חוק שגם אנחנו חתומים עליו. כאמור, אנחנו דחינו את הצעת החוק על מנת לראות אם אכן הממשלה תעמוד בדיבורה ואני מקווה שהיא תעמוד בדיבורה ונוכל לסמן הצלחה בעניין של פרי גליל שזה מאוד מאוד חשוב גם לעובדים וגם לישוב חצור הגלילית.
רוחמה אברהם-בלילא
אני מכבדת את החלטתך אבל אני מצרה עליה משום שבאיזשהו אופן בעיניי ההחלטה לא להמשיך עם המהלך של החקיקה בוועדת שרים, ולפחות בקריאה טרומית, היא כניסה נוספת לעולם האשליות של הממשלה הזאת. הסאגה של מפעל פרי גליל מתמשכת לא חודש אחד ולא חודשיים אלא שנים לא מעטות. לוקחים את אותם עובדים מסכנים ושמים אותם לצחוק בעצם העובדה שפעם שולחים אותם הביתה ופעם מחזירים אותם לעבודה. לא פעם אחת הם היו כאן, אנחנו נסענו אליהם, היה דיון בוועדת הכלכלה ולעניות דעתי אין לממשלה הזאת שום כוונה לפתור את הסוגיה הזאת. אם הייתה לה כוונה לעשות כן, היא הייתה עושה את זה עוד כשפואד היה שר התעשייה ונתן לזה את כל הגיבוי. לא היה צריך להעביר את כל אותם עובדים מסכנים את הסאגה הזאת בפרק זמן של השנתיים האחרונות.
יתרה מכך. אני חושבת שמן הראוי היה לפחות שהצעת החוק הזאת תובא בפני מליאת הוועדה בקריאה טרומית, כי הרי בקריאה טרומית ניתן היה להפסיק את שלבי החקיקה של הצעת החוק המדוברת, אם כוונתה של הממשלה הייתה רצינית.
אני מאוד מקווה, ואני סומכת עליך, רק עליך ולא על יתר ראשי הוועדות בבית הזה, שאם בפרק הזמן – ואני מקווה מאוד שתחמת אותם בפרק זמן להביא את הצעת המחליטים לממשלה – זה יקרה, כי אם לא, אנחנו נלך באופן מהיר, קצר וענייני כדי לסייע למפעל הזה.

אני אומר במאמר מוסגר - כמי שהייתה שרה בממשלה, ואתה, כמי שמלווה ממשלות רבות - שאם אנחנו ניקח את מספר ההחלטות של הממשלה שנקבעו, הצביעו עליהן והן לא מיושמות, אדוני יודע שהן רבות. אני מאוד מקווה שאותה החלטה לגבי פרי גליל לא תגיע לאותו מצב של חוסר החלטה.
היו"ר משה גפני
הממשלה, לא חשוב איזו ממשלה, זה פחות חשוב. מה שחשוב זה שהייתה אמורה לבוא מחר החלטה לקבינט הכלכלי אבל היות ושר התעשייה בחוץ לארץ, זה יבוא בשבוע הבא, כנראה ביום רביעי.
רוחמה אברהם-בלילא
אין שר אחר שיכול להגיש?
היו"ר משה גפני
לא. זה שייך למשרד התעשייה שאי אפשר לעקוף אותו ואני גם לא ביקשתי את זה. למעשה זה מרכז ההשקעות. זאת החלטה שצריך להוביל שר התעשייה. התקשר אלי אתמול בבוקר חזי צאיג.
רוחמה אברהם-בלילא
אבל הוא אמר שהם נדרשו לפתרון של הליך חקיקתי. אין לו שום אפשרות אחרת.
היו"ר משה גפני
יש פתרון. מתברר שיש יצירתיות.
רוחמה אברהם-בלילא
הבנתי.
היו"ר משה גפני
החוקים לא ירדו מסדר היום אלא הם נדחו, דבר שכולם יודעים. אני מעדיף שהפתרון יהיה בלי חקיקה ואמרתי את זה גם כשהיינו בפרי גליל בחצור הגלילית.
גאלב מג'אדלה
לא דיווחת לנו.
היו"ר משה גפני
דיווחתי עכשיו, בתחילת הישיבה. זה קרה אתמול. התקשרו אלי אתמול ואני מקווה שאכן זה יהיה הפתרון.

דרך אגב, עדיין אין פתרון עם נעלי בריל והאמת היא שאם תקציב הביטחון היה נפרד היום, אולי היינו דוחים את זה, אבל נשאיר את זה.

אני עובר לסעיף הראשון בסדר היום, שינויים בתקציב לשנת 2012.

פניות לוועדה מספר 9002, 2003, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 48 עד 53 (הפחתה מספר 3 והפחתה מספר 4 לשנת 2012).

מי מציג את הפניות?
דניאלה גרא
דניאלה גרא, רכזת תקציב. הפנייה שמונחת כאן על שולחן הוועדה נועדה לבצע שינויים בתקציב 2012, בין היתר היא כוללת את הקצאת תקציב ההתאמות בתקציב בסך של מיליארד ו-600 מיליון שקלים.
יעקב אדרי
מה הרקע לספר הזה?
דניאלה גרא
פתיחת השנה של 2012.
רוחמה אברהם-בלילא
אנחנו עוד מעט בסיום הרבעון.
היו"ר משה גפני
יש כאן הרבה פרטים ומאוד חשוב שכולם ידעו אותם.
דניאלה גרא
אם אני אכנס לפרטים, הפנייה כוללת בין היתר שתי הפחתות, שני קיצוצים, כאשר קיצוץ אחד הוא בסך של 662 מיליון שקלים והקיצוץ השני בסך של 989 מיליון שקלים. שני הקיצוצים בהתאם להחלטות הממשלה שהתקבלה ב-1 בדצמבר וב-2 בינואר ושנועדו להקצות תקציבים להקמת מכשול בגבולה המערבי של ישראל, בגזרת עוטף אילת, להקמת מתקן שהייה למסתננים באזור קציעות וכן לספק חינוך חינם לגני ילדים ציבוריים עבור ילדים בגילאי שלוש-ארבע, לסבסד מסגרות לימודיות נוספות בשעות אחר הצהרים בגני ילדים ציבוריים ובבתי ספר המתוקצבים על ידי משרד החינוך עבור ילדים בכיתות א' עד ג', ליצור מנגנון פרוגרסיבי לסבסוד תשלומי הורים לחינוך, לתגבר את התקציב המיועד עבור תנועות נוער, להרחיב את היצע מעונות היום באמצעות בינוי ושיפוצים, להרחיב את הסבסוד עבור מעונות היום, לשפר את מערך ההדרכה, ההכשרה והפיקוח של מעונות היום וכן להוסיף סכום של 467 מיליון שקלים לתקציב משרד הביטחון.
יעקב אדרי
כמה?
דניאלה גרא
467 מיליון שקלים.
יעקב אדרי
לאיזה עניין?
דניאלה גרא
ההסברים על הדברים האלה יימסרו בוועדה המשותפת לתקציב הביטחון.
יעקב אדרי
עוד פעם מתחילים עם העניין הזה של ועדה משותפת ומביאים לנו את זה לכאן לקיצוץ? הרב גפני, אתה יודע שזה מדליק אותי. אני לא מבין את זה.
גאלב מג'אדלה
תעביר את זה לוועדה המשותפת. למה אתה מתרגז? תעביר את הכול לוועדה המשותפת.
יעקב אדרי
כן, שידונו שם גם בענייני החינוך.
היו"ר משה גפני
תמשיכי.
דניאלה גרא
בנוסף יש כאן הקצאה של מאה מיליון שקלים שמועבר למענקי האיזון לרשויות המקומיות. יש כאן סכום של חמישים מיליון שקלים למימון מיגון עוטף עזה. סכום של שלושים מיליון שקלים למשרד המדע והטכנולוגיה. סכום של ארבעים מיליון שקלים למשרד להגנת הסביבה. עוד סכום של 162 מיליון שקלים למשרד לביטחון פנים לצורך התגבור השוטף של שירות בתי הסוהר ובניית המתקן למסתננים שציינתי קודם. עוד מאה מיליון שקלים למדען הראשי במשרד התעשייה. 42 מיליון שקלים הנחות במחירי מים לאוכלוסיות מיוחדות. שישים מיליון שקלים עבור ניצולי שואה נזקקים ותמיכה בארגונים הפועלים לשיפור מצבם של ניצולי השואה. הקצאה של 5.5 מיליארד שקלים בהרשאה להתחייב למשרד הביטחון עבור העתקת בסיסי ההדרכה של צה"ל לנגב.
רוחמה אברהם-בלילא
זה בבסיס התקציב?
דניאלה גרא
לא. שינויים.
היו"ר משה גפני
שאלות.
רוחמה אברהם-בלילא
לא שאלות. אני רוצה לדבר. איך אתה אומר שאלות? שאלות שואלים בפסח. לקראת פורים אני אצחק ואומר שאני אפילו מתביישת לומר את הדברים. מגילת אסתר החדשה, ערב פורים, זה מה שאנחנו רואים. אנחנו צופים כאן בבלוף הגדול הזה? העובדה שאתה מתייחס לשינויים כל כך דרמטיים בתקציב כל כך ענק שמוגש לנו כאן, בין אם בהרשאה להתחייב, בין אם בקיצוץ רוחבי שכביכול נאמר שהוא קיצוץ פלט של ארבעה אחוזים אבל אם אנחנו מסתכלים, יש דירוג של משרדים. יש משרדים שמקצצים בהם עשרה אחוזים, יש משרדים בהם מקצצים אחוז אחד, אבל אני לא אכנס לזה אלא אני רוצה לדבר על העיקרון.

בעיניי העיקרון הוא שהציגו בפנינו את כל הסוגיה של מהפכת התקציב הדו-שנתי. שר האוצר דיבר אתנו ואני מצרה על כך שהוא לא כאן וגם סגנו לא כאן כי אתה יודע שהם סומכים על נערי האוצר שאין לי שום דבר נגדם ושהם עושים את עבודתם, אבל מן הראוי ששר האוצר או סגנו יבואו לכאן ויציגו לנו את זה. אי אפשר להתעלם מהצורך לעשות כאן דיון מעמיק על כל הסוגיה הזאת של הקיצוץ הזה מצד אחד ועל הסוגיה של התוספות מצד שני. אי אפשר להתעלם מאותן סיסמאות ששמענו משר האוצר עת עמד בפני מליאת הכנסת וגם בפני מליאת הוועדה ודיבר על התקציב הדו-שנתי ואמר שהתקציב הדו-שנתי יביא יציבות תקציבית, שהתקציב הדו-שנתי יביא את היכולת לבצע תכנון ארוך טווח ועל יצירת מנגנון שיאפשר רצף תכנוני. אני זוכרת, ובטח כל חברי הוועדה זוכרים, את אותם דברי השבח של שר האוצר על כלום ועל שום דבר. זה מה שקורה כאן כרגע. איפה היום התקציב הדו שנתי? אם אנחנו מדברים על תכנון ארוך טווח, היה כאן משהו בקיץ האחרון ועכשיו אני אומר משהו שיזכיר לך התוצאה שלו, את טרכטנברג.

באוגוסט חווינו כולנו את יום הכיפורים החברתי. מן הראוי שבתקציב רגיל הדיונים של הכנסת היו מתחילים בחודש אוקטובר, אם האוצר היה מביא את זה, ולאחר מכן היו מתקיימים כאן במשך חודשיים דרמטיים ומאוד משמעותיים דיונים על כל אחד מסעיפי התקציב ואין לי ספק שהכנסת, אתה, הבית הזה, החדר הזה וועדת הכספים היו חייבים לקבוע את סדרי העדיפויות.
אני חושבת שלאור הסיטואציה אליה נקלענו – ואני מצרה על כך שלא נמצאת כאן היועצת המשפטית - אני רוצה מהיועצת המשפטית חוות דעת משפטית כתובה האם העברה כזאת, האם שינויים כאלה בסדר גודל כזה לא דורשים מחדש את אישור המליאה. אני רוצה שהיא תגיד לי ובכתב. עד שהיא לא תגיד לי, אני חושבת שאנחנו לא צריכים לדון בסעיפי התקציב הזה ולא רק לשאול את השאלות. אנחנו צריכים לראות כאן תמונה יותר כוללת. אי אפשר להתייחס לדבר הזה בהינף יד.
היו"ר משה גפני
למה צריך אישור מליאה?
רוחמה אברהם-בלילא
משום שמדובר כאן בהרשאות להתחייב. שאלתי האם ההרשאה להתחייב של ה-5.5 מיליארד שקלים בחמש השנים הבאות היא בבסיס התקציב של 2012 ונאמר לי שלא. למה הסכום הזה לא נכנס לבסיס התקציב של 2012? איך אנחנו יכולים מעכשיו לצפות את כל אותם שינויים דרמטיים שיכולים להיות? שוב באים ואומרים 5.5 מיליארד שקלים. אני לא מקלה ראש בסוגיה של הקמת עיר הבה"דים, זה חשוב. אני לא מקלה ראש בסוגיה של השלמת הגדר, אבל השלמת הגדר היא לא הפתעה אלא זה דבר בו דנים מקדמת דנא ומן הראוי שהשלמת הגדר תהיה בבסיס התקציב של התקציב הדו שנתי שאושר ב-2011 ו/או לפני האישור התקציבי של השינויים הדרמטיים וההעברות התקציביות שהיו במהלך השנה.

אני אומר יותר מזה. אני מבקשת להפנות את תשומת לב כל חברי הוועדה לכך שלפני כחודשיים וחצי-שלושה חודשים נדרשנו לכינוס מהיר, חשוב ודחוף בכל הסאגה שהתרחשה בין האוצר למשרד הביטחון בכל מה שקשור לתכנון העתידי, להרשאות להתחייב, איך משרד הביטחון מתנהל מול משרד האוצר. נאמרו דברים קשים שלא לכבודי אפילו לחזור על כל ההשמצות שהיו. יותר מזה, מצד אחד יש כאן איזושהי דלת מסתובבת. באים ומבקשים מאתנו לעשות קיצוץ של 280 מיליון שקלים ומצד שני זה ילך לוועדה המשותפת וכמובן אסור לנו לדון בוועדה הזאת, ומצד שני באים ואומרים שצריך להוסיף תקציבים נוספים למערכת הביטחון. אני רוצה לשמוע מהאוצר גם בישיבה הזאת שיבטיח שזאת ההעברה התקציבית האחרונה למשרד הביטחון. שיאמרו כאן שיש כאן קיצוץ של 280 מיליון שקלים מצד אחד ומצד שני 4.5 מיליארד שקלים יהיו התוספת האחרונה לתקציב משרד הביטחון.
אני חושבת שאנחנו לא יכולים להתעלם מאחד התפקידים הכי חשובים שיש לבית הזה. אחד התפקידים החשובים של הבית הזה, כפי שהיה בשנים קודמות, הוא שלקראת כל תקציב הכנסת מתכנסת, דנה בסעיפי התקציב, בוחנת אותם לעומק ולרוחב ובוחנת את כל ההשלכות שהיו ושיהיו. יותר מזה, אני חושבת שהבית הזה לא יכול לא לעשות זאת ואין תחליף לדיון מעמיק ורציני. עכשיו מה שיקרה זה שהרוב הקואליציוני יבוא לכאן ויאשר את זה כי זה התפקיד של הקואליציה ולאחר מכן יבואו תוספות או הפחתות נוספות שאני לא יודעת באיזה אוכלוסייה הם יפגעו. ההפחתה בשבוע שעבר של ראש הממשלה בעשר אגורות במחיר הדלק, אני עוד לא יודעת איך זה בא לידי ביטוי כאן.
צבי לביא
לא בא.
רוחמה אברהם-בלילא
זאת אומרת שאנחנו נידרש לקיצוץ נוסף. זה לא הקיצוץ האחרון שיגיע לכאן. השאלה מתי יגיע הקיצוץ הנוסח, על חשבון מי ומי מאותן אוכלוסיות ייפגע.

בקיצור ולעניין, אנחנו מדברים כאן שוב - ואני מצטערת שאני אומרת את זה אדוני היושב ראש – ואני חושבת שמה שמציגים כאן לפנינו זה בלוף אחד גדול ואני מבקשת ממך אדוני היושב ראש לא לשחק לידיים של הבלוף הגדול הזה. שמור על מעמדה של הכנסת, שמור על מעמדה של ועדת הכספים כי זה מה שמחייב אותנו. אנחנו צריכים לפקח על עבודת הממשלה, על עבודה של כל משרדי הממשלה ובין היתר גם על התקציב שלהם.

לכן אני מבקשת שלא לדון בסוגיה הזאת היום. אני מבקשת ממך לקרוא לשר האוצר ולסגן שר האוצר כדי שיבואו לכאן ויציגו בפנינו את התקציב הזה. אני מבקשת לקחת שבועיים זמן, תביאו הפחתה אחת נוספת שתכלול גם את התקציב של עשר האגורות.
היו"ר משה גפני
הם עוד יקבלו את ההצעה שלך. שלא יפחיתו.
רוחמה אברהם-בלילא
לא, אבל שיציגו לנו את זה כמכלול אחד.
היו"ר משה גפני
לא, לא צריך.
רוחמה אברהם-בלילא
אתה בעד זה שכל פעם יביאו הפחתות?
היו"ר משה גפני
לא, אני בעד זה שלא יביאו עוד הפחתות.
רוחמה אברהם-בלילא
אני אומר עוד משהו ובזה אני אסיים את דבריי. מציגים כאילו יש כאן הישג לשלטון המקומי של תוספת תקציבית במענקי האיזון של מאה מיליון שקלים. תראה את הדלת המסתובבת. בהפחתה מספר 3 באים ומורידים מאותם מאה מיליון שקלים סכום של שישה מיליון שקלים. בהפחתה מספר 4 מורידים ארבעים מיליון שקלים. זאת אומרת שגם המאה מיליון שקלים שכביכול נותנים לשלטון המקומי, בסופו של דבר לא באים לידי ביטוי כפי שהם צריכים לבוא לידי ביטוי. זה בלוף נוסף של האוצר ושל הממשלה הנוכחית. תודה.

אני לא מוותרת על חוות הדעת של היועצת המשפטית.
היו"ר משה גפני
אני לא צריך חוות דעת של היועצת המשפטית. משרד האוצר צריך לומר.
רוחמה אברהם-בלילא
אני סומכת על שיקול דעתה ועל חוות דעתה של היועצת המשפטית לוועדה.
היו"ר משה גפני
מרינה סולודקין.
מרינה סולודקין
אדוני היושב ראש, אני מופתעת מאוד. אני מצטרפת לדבריה של רוחמה ורוצה לומר שזה לא שינוי מסעיף לסעיף בתקציב אלא זה תקציב חדש שלא בדקנו אותו. אני חושבת שהדרישה של רוחמה צריכה להיות דרישת כל חברי הוועדה.
היו"ר משה גפני
אגב, לפני שבוע שלחנו הודעה לכל חברי הוועדה.
רוחמה אברהם-בלילא
אני קיבלתי אותה לפני שבוע. אני לא מלינה על ההיבט הטכני הזה. הוועדה התנהלה בהיבט הזה לעילא ולעילא.
מרינה סולודקין
שוב אנחנו יושבים מול האנשים הצעירים המצוינים האלה.
היו"ר משה גפני
את מתכוונת לאוצר.
מרינה סולודקין
לאנשי האוצר. זאת עוד פעם אסכולה כלכלית גרועה מאוד שיודעת רק קיצוצי פלט ולא יודעת שאפשר לבנות מערכת חדשה של מסים. אם נותנים כסף לגדר ולחינוך חינם, הם חייבים עוד דרגה במיסוי ישיר, במס הכנסה ובמס עיזבון. למה אנחנו רואים רק את השיטות המטופשות האלה? כל פעם זה קורה. לכן אני חושבת שזה תקציב חדש, זה נושא חדש ואנחנו שוב צריכים לדון בתקציב 2012.
היו"ר משה גפני
תודה רבה. חברת הכנסת זהבה גלאון.
זהבה גלאון
תודה רבה אדוני. אני מצטערת, לא הייתי כאן בחלק הראשון, בסקירת האוצר, כי הייתי בישיבת ועדה אחרת.
רוחמה אברהם-בלילא
תקראי את הפרוטוקול. לא הפסדת. לא היה שינוי דרמטי.
זהבה גלאון
עברנו על החוברת כאשר הוועדה הודיעה שהיא נמצאת ואני חייבת לומר שכשראיתי את החוברת הזאת, את הספר הזה, הם מביאים לוועדה חוק הסדרים משדורג. צריך לקרוא לילד בשמו. זה פרי הביאושים של התקציב הדו שנתי. כל הבלוף הזה שכל הזמן טענו תקציב דו שנתי, כל הישראבלוף הזה, מה שאנחנו רואים עכשיו בחוברת הזאת זה פרי הביאושים של התקציב הזה.

אני רוצה לומר משהו יותר חריף. זה מחטף. החוברת הזאת היא מחטף. איזו עזות מצח יש לאוצר לבוא לוועדה ולהציע שני קיצוצים?
ציון פיניאן
יש מגמה לעשות תקציב תלת שנתי.
זהבה גלאון
הממשלה שלכם עם הרוב שלה יכולה להעביר הכול, גם שהשמש זורחת במערב.
ציון פיניאן
שלטון יציב. תקציב יציב.
שלמה מולה
אפשר לעשות תקציב לעשר שנים.
ציון פיניאן
לא, לכל הקדנציה. תקציב יציב הוא ממשלה יציבה. עובדה שגם הרשויות המקומיות רוצות לעשות זאת. הן מבקשות ולא האוצר.
זהבה גלאון
אדוני, יש כאן חוצפה כשמנסים לכרוך ביחד את ההעברה של המיליארדים לתקציב הביטחון עם הפעלת חוק חינוך חינם לגילאי שלוש-ארבע. כל הכריכה הזאת היא חצופה והיא עזות מצח. ישבנו כאן עם שר הביטחון וכל פעם אמרו שזאת הפעם האחרונה שמעבירים כסף לתקציב הביטחון, שגם ככה אתה בעצמך אמרת שלא צריך לעשות העברות.
היו"ר משה גפני
מי אמר שזאת פעם אחרונה שמעבירים לתקציב הביטחון?
זהבה גלאון
שר הביטחון. נתנו לנו להבין.
היו"ר משה גפני
יבואו עוד העברות של משרד הביטחון.
זהבה גלאון
כפי שאמר חבר הכנסת פיניאן, יש ממשלה יציבה ועכשיו היא בכלל רוצה תקציב תלת שנתי.
ציון פיניאן
הביטחון הוא פונקציה של אירועים ביטחוניים.
זהבה גלאון
נכון. אף אחד מאתנו לא מזלזל בביטחון, אבל אנחנו מזלזלים בכך שאתם חושבים שאתם יכולים לרמוס באופן כזה בוטה וגורף את האינטרס הציבורי. בכלל, לפי הממשלה הזאת, אם עושים כאן מהלך עוקף כנסת, אפשר לבטל את הכנסת. הרי זה מהלך עוקף כנסת.
היו"ר משה גפני
אל תגידי את זה בקול.
רוחמה אברהם-בלילא
למה? בוא נצביע על ביטול הכנסת.
היו"ר משה גפני
מה קרה לכם היום? מה עכשיו לבטל את הכנסת? עוד מישהו יקלוט את זה.
ציון פיניאן
הם איבדו כל תקווה להחלפת השלטון.
זהבה גלאון
אדוני, אני רוצה לשבח את הרגישות שלך. כן, הגעתי עם מצב רוח. אדוני, זה ממש מקומם. הם בעצם מבקשים מאתנו, מחברי ועדת הכספים, להיות חותמת גומי. אין לי טענה לוועדה ולעומד בראשה שמקיים כאן דיון כי זה מה שגולגל לפתחו, אבל מבקשים מאתנו להיות חותמת גומי לחוק הסדרים, למיני תקציב והכל בשם אותו ישראבלוף של תקציב דו שנתי.

אדוני, אני קוראת לוועדה, לכל הוועדה, חוצה מפלגות, לדחות את הבקשה הזאת על הסף. לא יכול להיות שמיליארדי שקלים יתגלגלו באופן הזה. אני חושבת שזאת חוצפה וזאת עזות מצח. יש לנו תפקיד לייצג את האינטרס של הציבור והאינטרס של הציבור אומר לא למשרד האוצר ולממשלה.
היו"ר משה גפני
תודה. חבר הכנסת מולה.
שלמה מולה
תודה אדוני היושב ראש. לפני שאני אומר את מה שיש לי לומר, אני רוצה לפנות אליך. האוצר מצא פתרון למפעל בריל?
היו"ר משה גפני
לא. התייחסתי לכך בראשית הישיבה.
שלמה מולה
נמצא פתרון גם לפרי גליל?
היו"ר משה גפני
כן. לגבי מפעל בריל, לא. אמרתי בתחילת הישיבה שלגבי פרי גליל ככל הנראה יהיה פתרון, הוא כנראה יובא לקבינט ודיברו כבר עם בעלי המפעל. לגבי בריל, עדיין יש התעקשות של משרד הביטחון. הדבר האחרון שאני אעשה הוא לא לומר את העובדות כמות שהן לוועדה.
שלמה מולה
האם אדוני הסכים לקיים דיון בכל נושא התקציב לפני שימצאו פתרון למפעל בריל?
היו"ר משה גפני
גם את זה אמרתי. אמרתי שאם תקציב הביטחון היה מופרד מכל הסעיפים האחרים, הייתי דוחה את הדיון בתקציב הביטחון. את כל הדברים האלה כבר אמרתי.
שלמה מולה
אני מבקש בכל זאת לומר לחברים ממשרד הביטחון. אני מבין שיש להם כאן בקשה נכבדה.
היו"ר משה גפני
הם צריכים לתת לי תשובה.
שלמה מולה
לגופו של עניין. כבר חבריי אמרו שהסיפור של התקציב הדו שנתי עבר זמנו, בטל קורבנו. אנחנו התרענו ובמידה רבה התקציב הדו שנתי בא לבטל את ועדת הכספים, את הדיונים המעמיקים שמתקיימים בוועדה. בכל הסעיפים האלה שעכשיו מבקשים מאתנו לאשר קיצוצים, לא התקיים עליהם דיון. לא באו אלינו נציגי המשרדים ולא אמרו לנו מה קיצצו, למה קיצצו ובאיזה סעיף, ובעיקר אני מתייחס לסעיפים החברתיים.
היו"ר משה גפני
איפה לא אמרו?
שלמה מולה
כאן.
היו"ר משה גפני
זה מופיע. זה קיצוץ פלט. מופיע סעיף-סעיף.
שלמה מולה
מחובתנו כחברי כנסת לזמן את נציגי המשרדים, כל אחד ואחד, כדי שינמקו לנו למה הסכימו לקצץ בסעיף זה ולא בסעיף אחר ומה מידת הפגיעה בעיקר בנושאים חברתיים . מה שקורה כאן זה שמביאים לנו טבלה, אמנם היא מפורטת במידה מסוימת, שאי אפשר להבין ממנה כמעט שום דבר. אם אנחנו היינו מקיימים דיון מעמיק, כפי שמתקיים בדיוני תקציב, יכול להיות שיכולנו להביא את משרדי המשרדים וכל משרד ומשרד היה בא ואומר לנו היכן הקיצוץ. נראה לי שהקיצוץ בא לשמר את הקואליציה על חשבון הציבור. כך זה נראה אדוני היושב ראש. אני לא חושב שזאת שעה לבוא ולתקוף את הממשלה, אבל אמיתית אני משוכנע שגם אתה בעצמך לא שלם עם קיצוץ כזה. דרך אגב, אנחנו בתחילת השנה ויש לנו עוד שמונה-תשעה חודשים לתקציב.

דיברנו על כך נדמה לי בספטמבר-אוקטובר, ואפילו השר אלי ישי התחייב לכך שיהיה תקציב חדש ויהיו דיונים בתקציב חדש.מיד אחרי המחאה החברתית הוא אמר שהוא ידרוש שיהיה תקציב חדש וכי יהיה דיון על התקציב החדש. ברור שזה היה בשביל התקשורת ולשם יחסי הציבור. בסופו של דבר, אדוני היושב ראש, אני אומר לך שאנחנו צריכים לעצור את הממשלה הזאת. אנחנו צריכים לעצור ולומר שאנחנו הקול של המחאה החברתית. האם באמת הנושאים שמובאים לכאן, ההתאמות שהם מבקשים, האם הם גם עונים לצרכים של המחאה החברתית, כן או לא?

מה שקרה זה שבסופו של דבר עולם כמנהגו נוהג. פקידי האוצר המופלאים מביאים לנו קיצוצי פלט וכמעט אי אפשר להתווכח אתם. הם עושים את עבודתם ואני לא רוצה להתווכח אתם. אני אפילו לא מעלה על דעתי להתווכח אתם אבל יש לנו ויכוח עם שר האוצר. למה ששר האוצר לא יבוא לכאן וייתן לנו תשובות? כמו שאמרה רוחמה ידידתי, למה סגן שר האוצר לא יכול לבוא ולתת לנו תשובות?
תראה מה קורה. מתקיים כאן דיון יחד אתנו חברי הכנסת עם החוברת הזאת ובסופו של דבר לא מתקיים דיון מעמיק. לכן לא יכול להיות שאנחנו נעביר כאן יותר ממיליארד וחצי שקלים.
רוחמה אברהם-בלילא
השינויים בסכום של שבעה מיליארד שקלים.
היו"ר משה גפני
יותר.
שלמה מולה
על כל כך הרבה כסף אנחנו מקיימים דיון אבל אני מניח שיהיו חברי קואליציה שיבואו לכאן רק כדי להרים את היד.

אני חושב שאסור לנו להצביע על השינויים האלה. אנחנו צריכים לזמן נציג של כל המשרדים השונים שיבוא לכאן ויסביר כי יכול להיות שיש מקום עליו נוכל להצביע עליו. תודה רבה.
רוחמה אברהם-בלילא
אני חייבת לומר משהו. בדיוני תקציב השרים נדרשים לאשר את התקציב במליאת הממשלה. אחרי כן כולם באים לוועדת הכספים ובוכים על הקיצוצים אבל בסוף הם מצביעים במליאה בעד. כפי שחבר הכנסת מולה אומר, למה שהשרים לא יבואו לכאן ויסבירו לנו האם נכונים כל הקיצוצים בסעיפי התקציבים שמוצעים כאן? אולי יש הצעות אחרות אותן הם יכולים להציע?
היו"ר משה גפני
תודה. ליה שמטוב.
רוחמה אברהם-בלילא
אני רואה כאן גיוס. איפה ש"ס? גיוס של כל הקואליציה הדורסנית. אתם יודעים על מה אתם הולכים להצביע היום? חבר הכנסת שאמה. איזו שערורייה. ציון, אתה עושה את עבודתך נאמנה. מגייסים ראשי ועדות שיצביעו על שינויים תקציביים. תגידו, אתם השתגעתם?
היו"ר משה גפני
רוחמה, ליה שמטוב עכשיו ברשות דיבור.
כרמל שאמה-הכהן
רוחמה, התקציב לא קשור לכלכלה?
רוחמה אברהם-בלילא
פרי הגליל קשור לכלכלה, טרכטנברג קשור לכלכלה, הכול קשור לכלכלה, רק לא לוועדת הכספים.
היו"ר משה גפני
ליה, בבקשה.
ליה שמטוב
אדוני היושב ראש, רציתי לשאול על בניית מתקנים למסתננים. האם יש אפשרות לדעת באיזה מקום הם יוקמו?
היו"ר משה גפני
מישהו יכול להשיב?
רוחמה אברהם-בלילא
גם רוברט אילטוב הגיע.
רוברט אילטוב
איך אפשר בלעדיי?
רוחמה אברהם-בלילא
לא יאומן. איפה ש"ס? ש"ס חסרה. האם יש משבר ב-ש"ס? אני כחברת קואליציה לא הייתי באה אם הייתי נדרשת להצבעה כשאני לא יודעת על מה אני מצביעה, כל שכן כאשר אתה מדבר על שינויים תקציביים של שבעה מיליארד שקלים.
היו"ר משה גפני
רוחמה, מה קרה?
רוחמה אברהם-בלילא
הנה עוד גיוס. שכיב, ברוך הבא. אני אמחא כפיים לכל חבר כנסת שנכנס.
ליה שמטוב
אני שואלת על בניית מתקנים למסתננים, היכן הם יהיו.
היו"ר משה גפני
הם ישיבו.
רוחמה אברהם-בלילא
הנה ש"ס. הגיעו נציגי ש"ס. הנה עוד ש"ס. מחיאות כפיים סוערות.
היו"ר משה גפני
רוחמה, השתלטת היום על הדיון לגמרי. ליה ברשות הדיבור.
ליה שמטוב
מי יכול לענות לי היכן יהיו מתקנים למסתננים?
היו"ר משה גפני
הם רשמו את השאלה וישיבו לך בהמשך.
ליה שמטוב
האם המתקן הזה כולל הכול? כולל ביוב וכולי. האם לא ייגרם נזק נוסף לישוב המסוים בו יוקם המתקן?
רוחמה אברהם-בלילא
אתה מתכוון לקיים את הישיבה הזאת עד 11:30?
היו"ר משה גפני
אני אומר עכשיו מה אני מתכוון.
רוחמה אברהם-בלילא
חצי שעה של דיון מעמיק בוועדת הכספים על שינוי של שבעה מיליארד שקלים חדשים. חצי שעה דיון. שערורייה.
היו"ר משה גפני
רוחמה, יש לי דרך ארץ בפניך ואת יודעת.
רוחמה אברהם-בלילא
אתה צודק. אני מתנצלת.
היו"ר משה גפני
זה הופך את זה לדבר בלתי מתקבל על הדעת.
רוחמה אברהם-בלילא
זה החוכא ואיטלולא של פורים. זה מה שקורה כאן היום. מגילת אסתר.
היו"ר משה גפני
אני מבקש לומר לוועדה, לפני שמשרד האוצר משיב על השאלות, כדי שנדע על מה אנחנו הולכים להצביע.
יצחק וקנין
אפשר לקבל את החוברת?
רוחמה אברהם-בלילא
ואתה הולך להצביע בעד.
יצחק וקנין
מי אמר לך שאני מצביע בעד?
רוחמה אברהם-בלילא
אני אצדיע בפניך אם אתה לא תצביע בעד.
היו"ר משה גפני
רוחמה, אני מתחיל להוציא עכשיו. אי אפשר להמשיך כך. יש כאן שני קיצוצים רוחביים. אני נגדם וחושב שהם לא בסדר אבל אני מבקש, עם כל הכבוד, שנדע על מה אנחנו הולכים להצביע. מה שיש בהעברות האלה, בכל מה שמופיע כאן בהצבעה אם אנחנו מצביעים בעד, יש כאן חינוך חינם מגיל שלוש, שזה הכסף שנמצא כאן שלא היה אותו עד היום.
זהבה גלאון
מה זה קשור לביטחון?
היו"ר משה גפני
אני מבקש שתקשיבו.
זהבה גלאון
אבל למה זה קשור לתקציב הביטחון?
היו"ר משה גפני
גם אם מה שאני אומר הוא לא טוב וגם אם יש כאן עירוב של דברים, זה מה שקורה. יש כאן העברה של החינוך. יש כאן העברה שנעשית עבור תשלום של מס הכנסה שלילי לאימהות עובדות. יש כאן תשלום שעובר לתנועות נוער. אני מבקש שתשימו לב לכל הדברים שנמצאים כאן.
רוחמה אברהם-בלילא
על כל העברה אתה מצביע בנפרד?
היו"ר משה גפני
לא. זאת העברה אחת.
זבולון אורלב
יש כאן תשלום לגילאי אפס עד שלום.
רוחמה אברהם-בלילא
הצבעה אחת על שבעה מיליארד שקלים. אלוהים ישמור.
היו"ר משה גפני
רוחמה, אני אוציא אותך. באמת, זה לא בסדר. אני הקשבתי לך באריכות רבה ואפשרתי לך לומר את הדברים כבר כמה פעמים. יש כאן מאה מיליון שקלים שעוברים כתוספת למענקי איזון.
רוחמה אברהם-בלילא
אלה לא מאה מיליון שקלים.
היו"ר משה גפני
אגב, שלא תהיה טעות. שום דבר כאן לא היה מובן מאליו. היו העברות ראשונות שהדברים האלה לא הופיעו. יש כאן חמישים מיליון שקלים למיגון עוטף עזה. יש כאן את משרד המדע והטכנולוגיה. יש כאן את משרד החקלאות. העברות שמוסיפים להן כסף. יש כאן את הנושא של איכות הסביבה של השפכים. יש כאן 42 מיליון שקלים שהולכים לתשלום מים לנכים ולשכבות חלשות, שעל זה אני מנהל משא ומתן ארוך ומייגע. זה מופיע כאן בהעברה. יש כאן שישים מיליון שקלים עבור נכי רדיפות הנאצים.
רוחמה אברהם-בלילא
כל אלה בתקציב ההתאמות של המיליארד ו-600 אלף שקלים ואתה יודע את זה.
היו"ר משה גפני
יש כאן מאה מיליון שקלים שמועברים לעידוד תעסוקה למגזרים שונים באוכלוסייה. יש כאן פתרונות לבעיות רבות שהעלינו בוועדה. נכון שמדובר בהעברה אחת על הכול וזה לא בסדר, אבל זאת תמונת המצב. אין שום בעיה חוקית מבחינת העניין הזה. אפשר לומר, ואני מקבל את הדברים, על תקציב דו שנתי אם כן צריך או לא צריך, אבל זאת העברה שאנחנו הבאנו אותה לפני החברים שבוע קודם לישיבה וכל אחד היה יכול לראות אותה. יש בהעברה הזאת חסרון בקיצוץ התקציבי, בקיצוץ שהוא קיצוץ רוחבי, אבל יש בה מעלות גדולות שאי אפשר להתעלם מהן. יש כאן חלק גדול עבורו נלחמנו כאן.
מגלי והבה
צריך לחזק אותך לקיים דיון.
היו"ר משה גפני
אני אחרי שלושה חודשים של דיונים.
מגלי והבה
מה קרה? הכנסת הולכת לבחירות? הקואליציה בסכנה?
רוחמה אברהם-בלילא
תביא את המיליארד ו-600 אלף שקלים, תקציב ההתאמות.
היו"ר משה גפני
אף אחד לא מקבל רשות דיבור. יש התחייבות של משרד האוצר על תוספת של עשרים מיליון שקלים למועצה הלאומית לתאונות דרכים, התחייבות שהייתה בשנה שעברה. עשרים מיליון עברו ולגבי עשרים מיליון שקלים יש התחייבות של משרד האוצר להעביר אותם.

משה בר סימן טוב, אני מבקש שתענה על השאלות.
מגלי והבה
לפני התשובות, אני רוצה הסבר. אני חבר ועדה וצריך לדעת על מה אני מצביע.
רוחמה אברהם-בלילא
אולי הוא ישתכנע להצביע בעד.
מגלי והבה
למה אתה מכריח אותי להרים את היד ולהצביע כן או לא כי החלטת על כך? אני שואל שאלה. הכנסת יוצאת לפגרה ואני רוצה לדעת האם הקואליציה מתפוררת או שיש סכנה לכך? צריך להסביר לנו למה אתה מביא את זה כמקשה אחת. אם אין דיון על כך, תסביר לי למה ושכנע אותי.
היו"ר משה גפני
משה בר סימן טוב ישיב.
מגלי והבה
לא הוא אלא אתה.
שלמה מולה
אני חושב שמן הראוי שנציגי המשרדים יבואו לכאן וייתנו לנו דין וחשבון.
היו"ר משה גפני
הבנתי. שמעתי את זה.
זהבה גלאון
אני רוצה לשאול שאלת הבהרה. באמת נגע לי ללב ההעברות עליהן דיברת ואני אומרת את זה בלי ציניות. חלקן חשובות ביותר ואני מניחה שבימים כתיקונם הוועדה הייתה מצביעה כמעט פה אחד לדברים שהם דברים הומניטאריים.
שלמה מולה
נכון.
זהבה גלאון
אני רוצה לשאול שאלת הבהרה. אמרתי את דעתי על הכריכה או על העסקה או על הניסיון לעשות כאן דיל מפוקפק על ידי ההחלטה לאשר 467 מיליון שקלים לתקציב הביטחון, כשהפרטים עדיין לא נמסרו, כל הכריכה הזאת, עם כל ההרשאה להתחייב בגובה של 5.5 מיליארד שקלים בתקציב הביטחון להעברת עיר הבה"דים וכולי.

אני רוצה לשאול קודם כל למה לכרוך את הדברים ושנית, מה לוח הזמנים שלנו. מה הבהלה? לאן אנחנו רצים?אנחנו חייבים לאשר את זה היום במליאה? אני רוצה להבין מה לוח הזמנים. למה אנחנו צריכים לעמוד בלוח הזמנים הזה? מי קובע לנו את זה?
היו"ר משה גפני
זה לא לוח זמנים. בממשלה זה היה כבר לפני חודשיים או שלושה. היה דיון עד שזה הגיע לכאן ובשבוע שעבר זה הועבר לכל חברי הכנסת.
זהבה גלאון
סליחה, לא סיימתי את השאלה. נכון שזה הועבר בשבוע שעבר לחברי הכנסת, אבל אתה יודע, הסתכלתי על זה כאילו זה טפט. מה יכולתי לעשות עם זה? זה הועבר לחברי הכנסת. הדיון מתקיים היום ואתם מתייחסים אלינו כאילו אנחנו בובות סטטיסטיות. אתם עושים כאן גיוס של הקואליציה ואנחנו עכשיו צריכים להצביע על זה ככזה ראה וקדש. זה שזה הועבר אלינו לפני שבוע, אז מה אם זה הועבר אלינו לפני שבוע? לא היה דיון ולא מאפשרים דיון.

אדוני, מתוקף חובתך לאפשר דיון על כל אחד מהסעיפים. אנחנו רוצים להבין את הכריכה במין בשאינו מינו. אתם עושים כאן מחטף ואנחנו לא רוצים לתת יד למחטף. גם אם יש לכם כאן רוב קואליציוני, אין לזה מקום.
היו"ר משה גפני
תודה. דוד, בבקשה.
דוד אזולאי
אדוני היושב ראש, אני קודם כל רוצה לברך על כל ההעברות שאדוני הזכיר כאן כי הן חשובות מאוד אבל אני מבקש לדעת מאיפה לאיפה. האם יש פירוט לעניין הזה?
היו"ר משה גפני
בוודאי.
דוד אזולאי
איפה?
היו"ר משה גפני
משה, בבקשה.
משה בר סימן טוב
הסיבה שהדברים כאן כרוכים היא כי יש את תקציב התאמות וחוץ מזה יש הפחתות רוחביות שנועדו לממן את כל הדברים הטובים שציינתם כאן. את הדברים האלה צריך לקחת בפרופורציה. אלה הרבה מאוד דברים חשובים שניתנים במסגרת הזאת.

שאלו למה הבהילות. רוב הדברים כאן, אם לא נוציא אותם אל הפועל השבוע הזה, יהיה קשה עד כמעט בלתי אפשרי לבצע אותם.
רוחמה אברהם-בלילא
זאת סיסמה ידועה.
משה בר סימן טוב
אי אפשר יהיה לבנות גנים בשנה הבאה ואי אפשר יהיה לבנות מעונות.
שלמה מולה
באמת.
משה בר סימן טוב
זאת המציאות ולכן זאת האחריות של חברי הוועדה כאן, אם אנחנו היום לא נאשר את ההעברות התקציביות.
היו"ר משה גפני
מולה, אני לא מאפשר. אני אוציא אותך החוצה. אני מאפשר לדבר אבל יש גבול לדבר הזה.
רוחמה אברהם-בלילא
אי אפשר לקיים כאן דיון פרטני. אי אפשר לשאול אותו שאלות. אז מה אנחנו כאן? בובות בחלון ראווה?
היו"ר משה גפני
כבר שעה שואלים שאלות.
זהבה גלאון
אדוני, לדבר זה בחינם ואתה יכול לאפשר לנו.
כרמל שאמה-הכהן
שכנעתם אותי. אני לא מצביע.
רוחמה אברהם-בלילא
כל הכבוד.
זהבה גלאון
אדוני, הייתם צריכים להביא את תקציב ההתאמות עוד לפני סוף 2012 אבל לא עשיתם זאת. עכשיו אתם מטילים את הבהילות עלינו? אתם כורכים את הכול אחד עם השני ורוצים לקבל את האישור לכך?
רוחמה אברהם-בלילא
למה אתם לא מפרידים את תקציב ההתאמות של המיליארד ו-600 מיליון?
היו"ר משה גפני
משה, שאלו לגבי מיקום המתקנים למסתננים.
משה בר סימן טוב
המתקן נמצא בקציעות. זה כתוב במכתב שהופנה אליך.
היו"ר משה גפני
לגבי השפכים. הרי זאת עיר גדולה וזה מתקן בו יהיו הרבה אנשים.
רוחמה אברהם-בלילא
למה לא מפרידים את ה-1,6 מיליארד?
משה בר סימן טוב
התקציב שמוקצה לנושא הזה כולל גם את הכסף לתשתיות במתקן הזה. צריך לומר בצורה עניינית שסך כל הדברים שמתוקצבים בפנייה הזאת הם כולם דברים חיוביים שבאו לעשות רק דברים טובים לעם ישראל, אם זה חינוך חינם בגילאי שלוש-ארבע, בינוי גני ילדים, בינוי מעונות, הכשרת מטפלות, מס הכנסה וכל הדברים הנוספים שהיושב ראש ציין.

נחזור ונציין שהדברים האלה, אם הם לא יאושרו היום, אנחנו לא יודעים אם נוכל לספק גני ילדים בתחילת השנה הבאה, בספטמבר. אותו הדבר לגבי הצהרונים. יש כאן מהלך מאוד מאוד גדול שבפועל מביא להארכת יום הלימודים עד השעה 4:00 אחר הצהרים ולא נוכל לעשות זאת.
רוחמה אברהם-בלילא
למה אתה לא מאפשר לי להצביע בעד זה? למה אתה לא מאפשר לי להצביע על זה?
היו"ר משה גפני
אל תשיב.
זהבה גלאון
אנחנו תומכים בזה.
רוחמה אברהם-בלילא
אולי אני ארצה להצביע על הסעיף הזה?
היו"ר משה גפני
אני אעבור להצבעה.
רוחמה אברהם-בלילא
תעבור להצבעה. זהבה, אנחנו מיותרים כאן.
משה בר סימן טוב
מעונות יום, גני ילדים, הכשרה של גננות, הכשרה של מטפלות, כל הדברים האלה לא יוכלו להתבצע אם הם לא יתבצעו היום.
רוחמה אברהם-בלילא
למה אתה לא מאפשר לאופוזיציה להצביע בעד הדברים החשובים האלה?
היו"ר משה גפני
זאת הממשלה. זה לא הוא.
משה בר סימן טוב
המקורות והשימושים מתאזנים בפנייה הזאת. אי אפשר להביא משהו אחד בלי שיש שלו מקור. אי אפשר להביא שימוש בלי שיש לו מקור וכאן בסוף כל הדברים חייבים להיות ביחד. כמובן שכל התהיות על חוקיות המהלך מיותרות כי הכול חוקי. יש כאן את תקציב ההתאמות מתוקף החוק ואת ההפחתות הרוחביות שגם הן כמובן מבוצעות מתוקף חוק התקציב כך שאין ספקות לגבי הדבר הזה.
היו"ר משה גפני
שאל דוד אזולאי האם זה יבטיח את המעונות ואת הגנים ב-1 בספטמבר.
משה בר סימן טוב
זאת המטרה. אנחנו צריכים להתחיל לבנות את הגנים, צריכים להתחיל לבנות את המעונות, ואם זה לא יהיה היום, נמצאים כאן נציגי המשרדים – גם משרד התעשייה וגם משרד החינוך – שיכולים לומר לכם שאם הם לא יצאו לדרך אתמול, הם יהיו בקושי רב לספק את הדברים. לוקח זמן לבנות גן ולא רק חודש.
רוחמה אברהם-בלילא
ישראל ערוכה לפתוח את כל האלפיים כיתות? השלטון המקומי ערוך לכך? כולם מחכים רק לוועדת הכספים שתאשר את הכסף.
שלמה מולה
הצעה לסדר. מאחר שיש כאן סעיפים שיכול להיות שנצביע בעדם או נגדם, אני מבקש שתהיה הצבעה בנפרד על כל סעיף וסעיף.
זהבה גלאון
נכון.
שלמה מולה
זאת חובתנו, זאת דרישה צודקת ואני מבקש לקיים אותה.
זהבה גלאון
ההצעה לסדר שלי תומכת בהצעה לסדר של חבר הכנסת שלמה מולה. שכנע אותנו נציג האוצר שהנושא של פתיחת מעונות היום והצהרונים הוא קריטי. אנחנו תומכים בזה, אבל מה עניין שמיטה להר סיני? למה זה קשור?
משה בר סימן טוב
מקורות ושימושים. הדברים כרוכים.
זהבה גלאון
אני מציעה הצעה לסדר. אדוני, נא להצביע על כל סעיף בנפרד. צודק חבר הכנסת מולה וחברת הכנסת אברהם. אני חושבת שבנסיבות כאלה לא עושים כיפופי ידיים אלא צריך להיענות גם לבקשת האופוזיציה. אנחנו מבקשים להצביע סעיף-סעיף ותראו שאנחנו מגלים אחריות ותתמכו בקריאה הנרגשת הזאת.
משה בר סימן טוב
זה לא ניתן.
היו"ר משה גפני
רבותיי, אנחנו עוברים להצבעה.
יצחק וקנין
רק רגע. כדי שלא תהיה לכם תקלה, אני רוצה לומר משהו.
אבישי ברוורמן
כנציג מפלגת העבודה, אני תומך בהצעה לסדר.
יצחק וקנין
אני תמיד אומר שאפשר לחכות למישהו בפינה. אני לא רוצה לחכות לאף אחד בפינה. אני רוצה לומר שמה שהביאו עכשיו זה כאין וכאפס. אמות המידה שהביאו למועצות הדתיות, זה כאין וכאפס לעומת מה שקורה כאן. מפאת כבודו של משה בר סימן טוב, אני מצביע. אם לא, הייתי מצביע נגד.
היו"ר משה גפני
רבותיי, אנחנו מצביעים.
רוחמה אברהם-בלילא
לא, איך אתה עושה את הדבר הזה? זאת שערורייה.
זהבה גלאון
מה עם ההצעה לסדר?
רוחמה אברהם-בלילא
זבולון, איך אתה מצביע בלי לדעת על כלום?
זבולון אורלב
אני יודע הכול. תתפלאי אבל אני יודע הכול.
רוחמה אברהם-בלילא
כל הכבוד לך. אני מצדיעה לך.
זבולון אורלב
בתוך זה יש את כל גילאי אפס-שלוש ועבורם אני אשכב על הגדר.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור פניות מספר 9002, 2003, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 48 עד 53 (הפחתה מספר 3 והפחתה מספר 4 לשנת 2012) – 10

נגד אישור הפניות – 5

הפניות אושרו.
היו"ר משה גפני
עשרה בעד, חמישה נגד, הפניות אושרו כפי שהוצגו בפני הוועדה. הפסקה של חמש דקות.
זהבה גלאון
אדוני, אני מבקשת רביזיה.
היו"ר משה גפני
עוד חצי שעה תהיה הצבעה על הרביזיה.

<(הישיבה נפסקה בשעה 11:10 ונתחדשה בשעה 11:15)>
היו"ר משה גפני
אני מחדש את הישיבה. אנחנו דנים בשינויים בתקציב. אני מביא עכשיו רק עודפים. אני מציע שנעשה את זה מהר מכיוון שאלה עודפים משנה שעברה שעוברים לשנה.
הודעה מספר 01005 – נשיא המדינה

אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 01005 – פה אחד

ההודעה אושרה
היו"ר משה גפני
ההודעה אושרה.

הודעה מספר 04009 –
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 04009 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 04009 –
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 04009 – פה אחד

ההודעה אושרה
רוחמה אברהם-בלילא
רגע. אני מניחה מאותו משרד.
היו"ר משה גפני
כן. אלה עודפים משנה שעברה שעוברים לשנה.
רוחמה אברהם-בלילא
מעניין אותי לדעת הביצוע. אם יש עודפים, זה אומר שאותו משרד לא ביצע את אותה תוכנית עבודה שנקבעה לו.
היו"ר משה גפני
בכל המשרדים יש דברים שלא מצליחים לבצע אותם. את יודעת את זה כי היית שרה בממשלה.
רוחמה אברהם-בלילא
אני יודעת, אבל לפחות שנדע למה תוכניות לא בוצעו.
היו"ר משה גפני
יש מישהו שיודע להסביר?
עמית סדן
עמית סדן, אגף התקציבים. התקציב הזה הוא פעילות שוטפת של משרד הפני. זה אומר שיש לו כל מיני התחייבויות לביטחון, לניקיון, חוזים שלא נחתכים בשנה קלנדרית. כאשר יש חוזים כאלה שנמשכים גם שנה קדימה, נוצרים עודפים שצריך להתחייב עליהם.
היו"ר משה גפני
האמת היא שאפשר לעשות 21 ימים אבל אני לא עושה את זה.
רוחמה אברהם-בלילא
למה?
היו"ר משה גפני
כי אני רוצה שכל דבר יאושר.

הודעה מספר 05007 –
אורי גבע
גם כאן פנייה - הוצאות תפעול - להעברת עודפים מחויבים מ-2011 ל-2012.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 05007 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 06009 – משרד הפנים
עמית סדן
הפנייה נועדה להעביר סכום של 100,647 אלפי שקלים עודפים מחויבים לשנת 2012.
היו"ר משה גפני
זה נציבות כבאות?
עמית סדן
כן.
היו"ר משה גפני
ותפעול שירותי דת לא יהודיים.

אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 06009 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 07011 – המשרד לביטחון פנים
אנסטסיה סורוקינה
העברת שמונים אחוזים מהעודפים בביטחון פנים.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 07011 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 08005 – משרד המשפטים
אורי גבע
עודפים המחויבים של משרד המשפטים משנת 2011 לשנת 2012.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 08005 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 09005 – משרד החוץ
אורי גבע
גם כאן העברת עודפים מחויבים משנת 2011 לשנת 2012.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 09005 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 10005 – המטה לביטחון לאומי
17 מיליון שקלים.
אורי גבע
עודפים מחויבים של המטה לביטחון לאומי שמועברים משנת 2011 לשנת 2012.

הצבעה
בעד אישור הודעה מפר 10005 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 12001 – גמלאות ופיצויים
רוחמה אברהם-בלילא
של איזה משרד?
אלכס קגנוב
תקציב עודפים לא מחויבים של תקציב מינהלת הגמלאות, בעיקר תקציב תפעול ופרויקטי מחשוב.
רוחמה אברהם-בלילא
איזה מחשוב?
אלכס קגנוב
מינהלת הגמלאות היא מינהלת בחשב הכללי שמשלמת תשלומי פנסיה תקציבית. לא מדובר בתשלומי גמלאות אלא מדובר בתקציב תפעול בלבד.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 12001 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 13012- הוצאות שונות
אורי גבע
עודפים מחויבים מ-2011 ל-2012.
היו"ר משה גפני
על מה?
אורי גבע
יש כאן מגוון של נושאים. יש כאן נושא רשויות מקומיות, השיפוי שלהן. שיפוי רשויות. יש כאן את נושא התגמולים לאחר הפרטת בנקים. פדיונות של אג"חים של המדינה.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 13012 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 14001 –
עמית סדן
הפנייה נועדה להעברת סכום של חמישה מיליון ו-842 אלפי שקלים בסעיף של מימון מפלגות והוצאות לפני הבחירות.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 14001 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 16005 – הוצאות חירום
אנסטסיה סורוקינה
עודפים מחויבים של הוצאות חירום, פיקוד העורף, מ-2011 ל-2012.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 16005 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 17005 – תיאום פעולות בשטחים
אנסטסיה סורוקינה
כנ"ל. העברת עודפים מחויבים.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד הודעה מספר 17005 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 18008 – רשויות מקומיות
עמית סדן
הפנייה נועדה להעביר 637.
היו"ר משה גפני
הרבה כסף. למה? לא ביצעו את זה ב-2011?
רוחמה אברהם-בלילא
תראה את איגודי הכבאות. אני רוצה שיסבירו לי את זה.
היו"ר משה גפני
תסבירו.
עמית סדן
איגודי כבאות, יש כאן סכום נמוך.
רוחמה אברהם-בלילא
נכון.
עמית סדן
התחייבויות שוטפות. אין לי הסבר.
היו"ר משה גפני
אגב, זה דבר שהוא לא בסדר. אנחנו מדברים כאן לא על סכומים בשוליים אלא מדברים על סכומים ענקיים שלא בוצעו ב-2011. למה?
רוחמה אברהם-בלילא
זה חוסר הביצוע עליו אני מדברת.
היו"ר משה גפני
נכון. זה הרבה כסף בכל המשרדים.
עמית סדן
מדובר בהתחייבויות לתוכניות הבראה שנחתמו.
רוחמה אברהם-בלילא
זה אומר שהממשלה משותקת.
היו"ר משה גפני
חברת הכנסת רוחמה אברהם אומרת שהממשלה משותקת. אתה יכול להגיד על זה מילה? לא חשוב. זה בסדר.

אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 18008 – פה אחד

ההודעה אושרה
רוחמה אברהם-בלילא
ההעברות האלה מראות דבר אחד, שיש כאן מינוס גדול מאוד ליכולת של הממשלה הנוכחית לבצע דברים. זאת אומרת, כסף יש אבל לא מבצעים. יש ארבעים שרים וסגני שרים שלא יכולים לבצע את התקציבים של המשרדים שלהם.

הודעה מספר 19009 – משרד המדע
דני גלושנקוב
מדובר על העברת שמונים אחוזים מתקציב העודפים המחויבים של משרד המדע משנת 2011 לשנת 2012.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 19009 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 20007 – משרד החינוך
אורי שמרת
מדובר על העברת שמונים אחוזים מהעודפים המחויבים של משרד החינוך משנת 2011 לשנת 2012.
היו"ר משה גפני
רגע. דילגנו על הודעה נוספת של משרד המדע.

הודעה מספר 19010 – משרד המדע

אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 19010 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 20007 – משרד החינוך
אורי שמרת
מדובר על העברת שמונים אחוזים מהעודפים המחויבים בתקציב משרד החינוך משנת 2011 לשנת 2012.
היו"ר משה גפני
משה שגיא, אני מבקש ממך שתסביר לחברת הכנסת רוחמה אברהם שהיא חברת כנסת מאוד מכובדת למה יש הרבה כסף שעובר משנה לשנה במשרד החינוך.
משה שגיא
צריך לזכור שמשרד החינוך עובד לפי שנות לימוד ולא לפי שנת תקציב. שנת לימוד נפרסת על פני שנת תקציב ותוכניות העבודה נפרסות על פני שתי שנות תקציב ולכן יש התחייבויות שנוצרות בשנת לימודים והן נפרסות על פני שתי שנות תקציב. לכן עודפים מחויבים ברובם מועברים מדי שנה והם כמעט באותו היקף.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 10007 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 23006 – משרד הרווחה
גיא הרמתי
הפנייה נועדה להעברת עודפים מחויבים במשרד הרווחה.
רוחמה אברהם-בלילא
למה? כי לא מספיקים לטפל בקשישים?
היו"ר משה גפני
חנן פריצקי, תסביר.
חנן פריצקי
צריך להבין שחייו של תקציבן מהבחינה הזאת הם כאלה שתמיד יהיו עודפים שיעברו משנה לשנה ובהיקפים לא פשוטים. הסיבה המרכזית היא שתיים, כפי שאמר שגיא: האחת, פרויקטים שמתחילים באמצע השנה והחוזים נרשמים לשנה שלמה. כל הכסף שגולש לשנת תקציב אחרת נרשם בעודפים מחויבים. זאת הסיבה הראשונה. הסיבה השנייה היא שכל התשלומים של חודש דצמבר וחודש נובמבר רובם הגדול נרשמים בהתחייבויות ובעצם משולמים בשנה שלאחר מכן. ככל שאנחנו נאבקים – ואני אומר לך כתקציבן שנאבק – בתופעות העודפים, יש קושי רב לצמצם אותם לא בגלל מימוש אלא בגלל מבנה החוזים, בגלל מבנה השנה וגם בגלל השנה הקלנדרית, שנת לימודים שחותכת שנה קלנדרית. כל הסיפור של החוזים, החוזים נרשמים וחלקם הגדול נרשם באמצע השנה ואז הם נרשמים מיוני עד יוני, מאוגוסט עד אוגוסט, וכל החלק שגולש לשנה התקציבית שלאחר מכן, נרשם בעודפים. אלה הבעיות המרכזיות של עודפים שנרשמים וזה לא נובע ברובו הגדול מחוסר פעולה.
היו"ר משה גפני
תודה. אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 23006 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 25002 – תגמולים לנכים
גיא הרמתי
הפנייה נועדה להעברת עודפים ברשות לניצולי שואה.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 25002 – פה אחד

ההודעה אושרה
רוחמה אברהם-בלילא
למה היה כאן עודף?
היו"ר משה גפני
זה הולך על פי חוק.

הודעה מספר 26006 – המשרד להגנת הסביבה
יוגב גרדוס
הפנייה נועדה להעביר סכום של 457 מיליון שקלים בעודפים. החלק הארי של הסכום הזה הוא סכום לקרן הניקיון.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 26006 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 29005 – משרד הבינוי והשיכון

אין רפרנט.

הודעה מספר 30005 – משרד הקליטה
גיא הרמתי
הפנייה נועדה להעברת עודפים מחויבים במשרד הקליטה לשנת 2012.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 30005 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 39008 – תמיכות
אורי גבע
הפנייה נועדה להעביר עודפים מחויבים משנת 2012 לשנת 2012.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 39008 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 32010 -
אורי גבע
הפנייה נועדה להעביר עודפים מחויבים משנת 2011 לשנת 2012.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 32010 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 33008 – משרד החקלאות
מעין נשר
הפנייה נועדה להעביר את העודפים המחויבים בסעיף 33 לפעילות משרד החקלאות.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 33008 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 34005 – משרד התשתיות
אמיר אדרי
הפנייה נועדה להעביר עודפים מחויבים משנת 2011 לשנת 2012 לטובת משרד האנרגיה והמים.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 34005 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 36007 – משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה
דוד שטיינמץ
הפנייה הזאת נועדה להעברת עודפים בנושא תפעול של נושא הכשרה מקצועית ובינוי מעונות יום.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 36007 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 37005 - תיירות

אין רפרנט.

הודעה מספר 38008 – תמיכות בענפי משק
דוד שטיינמץ
הפנייה נועדה להעביר עודפים בעיקר למדען הראשי.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 38008 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 39005 – משרד התקשורת

אין רפרנט.

הודעה מספר 40005 – תחבורה
יובל פרידמן
הפנייה נועדה להעביר כ-75 מיליון שקלים עודפים מחויבים, מתוכם כחמישים מיליון שקלים לרשות לבטיחות בדרכים.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 40005 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 41005 – רשות ממשלתית למים
עדי חכמון
הפנייה נועדה להעביר את עודפי התקציב של שנת 2011 לשנת 2012.
היו"ר משה גפני
55 מיליון שקלים.
עדי חכמון
כן.
רוחמה אברהם-בלילא
למה?
עדי חכמון
כי יש להם התחייבויות שהם יצרו במהלך השנה והם צריכים לגלגל אותן לשנה הבאה.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 41005 – פה אחד

ההודעה אושרה
ציון פיניאן
לגבי ההודעה הקודמת של הרשות לבטיחות בדרכים.
היו"ר משה גפני
אישרנו אותה.

הודעה מספר 42002 – מענקי בינוי

אין רפרנט.

הודעה מספר 43005 – מיפוי ישראל

אין רפרנט.

הודעה מספר 51001 – דיור ממשלתי
אורטל גבריאלי
הפנייה נועדה להעביר שמונים אחוזים מהעודפים המחויבים משנת 2011 לשנת 2012.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 51001 - פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 53005 – בתי המשפט
אורי גבע
הפנייה נועדה להעביר את הכספים המחויבים לתקציב הפיתוח של בתי המשפט.
היו"ר משה גפני
למה לא בניתם ב-2011?
אורי גבע
החוזים של בינוי נמשכים.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 53005 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 54006 -
נועם שטרן
הפנייה נועדה להעברת עודפים משנת 2011 לשנת 2012.
היו"ר משה גפני
על מה? עודפים, אני יודע, אבל על מה?
נועם שטרן
הרשות להגבלים עסקיים, רשות הטבע והגנים.
היו"ר משה גפני
יש לך כאן את רשות הכינרת, 26 מיליון.
ציון פיניאן
בגלל המים.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 54006 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 55005 - אוצר
קריאה
תקציב הפיתוח של משרד האוצר ורשות המסים.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 55005 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 56004 – נציבות שוויון זכויות
קריאה
העברת עודפים מחויבים של הנציבות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 56004 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 60004 – חינוך
אורי שמרת
מדובר בהעברת שמונים אחוזים מהעודפים המחויבים של מנהל הפיתוח של משרד החינוך.
היו"ר משה גפני
מעט מאוד. 12 מיליון.

אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 60004 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 67005 – בריאות
אורי שמרת
העברת שמונים אחוזים מהעודפים המחויבים מ-2011 ל-2012 של סעיף הפיתוח במשרד הבריאות.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 67005 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 68007 – רשות האוכלוסין
עמית סדן
הפנייה נועדה להעברת סכום של 168 מיליון שקלים עודפים מחויבים לשנת 2012.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 68007 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 70007 – שיכון

אין רפרנט.

הודעה מספר 73001 – מפעלי מים
עדי חכמון
הפנייה נועדה להעביר את עודפי התקציב של שנת 2011 לשנת 2012 בסעיף הפיתוח של רשות המים.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 73001 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 76005 – תעשייה
דוד שטיינמץ
הפנייה בעיקר עבור הכשרות שטחים באזורי תעשייה שונים.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 76005 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 78001 – פיתוח תיירות

אין רפרנט.

הודעה מספר 79007 – פיתוח תחבורה
פיליפ פראן
התקציב מיועד להעברת עודפים של המזומן משנת 2011 לשנת 2012 בגלל מחויבויות של שנים.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 79007 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 83009 – הוצאות פיתוח
אנסטסיה סורוקינה
תחבורה. עודפים של רכבת ישראל בסכום של כ-300 מיליון שקלים.
היו"ר משה גפני
לא סוגרים את הרכבת?
פיליפ פראן
לא סוגרים את הרכבת. מדובר בעודפים מחויבים.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 83009 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 83010 – הוצאות פיתוח אחרות
אנסטסיה סורוקינה
עודפים בסעיף 83. עודפים מחויבים משנת 2011 ל-2012 בסעיף 83. השקעות בתוכניות הבראה לחברות, מרכבה ועוד.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 83010 – פה אחד

ההודעה אושרה

הודעה מספר 52005 -
אנסטסיה סורוקינה
52 זה סעיף פיתוח של המשרד לביטחון פנים.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור הודעה מספר 52005 – פה אחד

ההודעה אושרה.
היו"ר משה גפני
תודה רבה. אני עובר לסעיף הבא בסדר היום.

<הישיבה ננעלה בשעה 11:30>

קוד המקור של הנתונים