ישיבת ועדה של הכנסת ה-18 מתאריך 28/02/2012

שינויים בתקציב לשנת 2012

פרוטוקול

 
PAGE
6
ועדת הכספים
28/02/2012

הכנסת השמונה-עשרה
נוסח לא מתוקן

מושב רביעי
<פרוטוקול מס'>
מישיבת ועדת הכספים
יום שלישי, ה' באדר התשע"ב (28 בפברואר 2012), שעה 11:35
סדר היום
<שינויים בתקציב לשנת 2012>
נכחו
חברי הוועדה: >
משה גפני – היו"ר

אורי אריאל

יצחק וקנין

ציון פיניאן
פניה קירשנבאום
שכיב מוראד שנאן
מוזמנים
>
חנן פריצקי - משרד הרווחה והשירותים החברתיים

אריאל קטן - המשרד לשירותי דת

מעין נשר - אגף התקציבים, משרד האוצר

רועי כפיר - אגף התקציבים, משרד האוצר
ייעוץ משפטי
שגית אפיק
מנהל הוועדה
טמיר כהן
קצרנית פרלמנטרית
חבר המתרגמים – אהובה שרון
<שינויים בתקציב לשנת 2012>
היו"ר משה גפני
אני פותח את ישיבת ועדת הכספים. על סדר היום שינויים בתקציב לשנת 2012.
<פנייה מספר 44 – משרד הרווחה והשירותים החברתיים>
חנן פריצקי
חנן פריצקי, משרד הרווחה. הפנייה נועדה לבצע שינויים פנימיים במשרד הרווחה. להעביר 2.5 מיליון שקלים לטובת הרשות לשיקום האסיר, להגדיל את המועדוניות לאוכלוסיות השיקום ונועדה לעשות שינויים בתוך תקציב המשרד. השינוי הראשון שאנחנו עורכים השנה, אחרי שנה וחצי מאז חוקק חוק התקציב.
היו"ר משה גפני
אלה שינויים פנימיים בתוך המשרד.
חנן פריצקי
כן.
היו"ר משה גפני
תוספת של ארבעה מיליון שקלים לטיפול בעיוור.
חנן פריצקי
אנחנו מגדילים את המועדוניות לעיוורים ולנכים. מכניסים 2.5 מיליון שקלים לטובת הרשות לשיקום האסיר, כמה שינויים פנימיים בתחום נשים ונערות בתחומים שונים.
פניה קירשנבאום
לא הכול שיקום האסיר.
חנן פריצקי
לא. אמרתי שינויים פנימיים ובמסגרת זה עשינו כמה וכמה דברים. מדובר בשינויים פנימיים אחרי שנה וחצי מאז חוקק החוק.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור פנייה מספר 44 – פה אחד

הפנייה אושרה
פניה קירשנבאום
אני לא מבינה איך מחברים גם נשים, גם ועדת בחירות, גם שיקום האסיר.
היו"ר משה גפני
איזו ועדת בחירות?
פניה קירשנבאום
ועדה לתקצב מיליון ו-920 אלפי שקלים לפיקוח ארצי.
היו"ר משה גפני
לא. את מערבת. פנייה מספר 44 היא פנייה פנימית של משרד הרווחה.
פניה קירשנבאום
אני רוצה לקבל פירוט.
היו"ר משה גפני
בסדר גמור.

פנייה מספר 45 –
רועי כפיר
הפנייה נועדה לתקצב את הנושאים הבאים: 17 מיליון שקלים לסמינרים להכשרת מורים בהתאם להסכם קואליציוני עם הבית היהודי. 3 מיליון שקלים לתנועות הנוער. 6 מיליון שקלים עבור מתנדבים לשנת שירות. כל זה לפי סדרי עדיפויות של משרד החינוך. עוד מיליון שקלים עבור איסוף עדויות ביד ושם.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור פנייה מספר 45 – פה אחד

הפנייה אושרה
היו"ר משה גפני
פניות מספר 46 ו-47 –
מעין נשר
הפנייה נועדה להעביר סך של חמישים מיליון שקלים לתקציב החטיבה להתיישבות. התקציב נועד לממן את הפעולות הבאות: הוא מתחלק בין המרחבים – 16 מיליון ו-100 אלף שקלים למרחב צפון, 18 מיליון ו-600 אלף למרחב מרכז ו-16 מיליון ו-100 אלף שקלים למרחב דרום לפעילויות החטיבה, לתשתיות התיישבותיות בכל המרחבים, לפעולות חברה וקליטה וסיוע התיישבותי מופנה.

בנוסף יש שינויים פנימיים בתקציב מטה החטיבה למימון תשתיות התיישבותיות בתוכנית שיקום תשתיות בישוב הכפרי.
אורי אריאל
אתם יכולים להרחיב את זה? להגדיל את הסכום?
ציון פיניאן
בפנייה הבאה.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור פניות מספר 46 ו-47 – פה אחד

הפניות אושרו
היו"ר משה גפני
פנייה מספר 54 –
רועי כפיר
הפנייה נועדה להעביר כסף מתקנת השלמת סל הבריאות ליחידות משרד הבריאות ולרכש שירותים ממשרד הבריאות, לאור עיכוב בהעברת השירותים לקופות.
היו"ר משה גפני
זה על פי החלטת ממשלה?
רועי כפיר
ב-2007 הייתה אמורה להיכנס הרפורמה לבריאות הנפש וכבר בתקציב 2007 בנו לפי זה את התקציב והתקציב בתחילת השנה נמצא בסל הבריאות. אנחנו צריכים להחזיר אותו למשרד עד שתתבצע הרפורמה.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור פנייה מספר 54 – פה אחד

הפנייה אושרה
היו"ר משה גפני
פניות מספר 55 ו-56 –
אריאל קטן
אריאל קטן, המשרד לשירותי דת. מדובר כאן על פנייה תקציבית שמשרד האוצר מעביר לנו כספים קואליציוניים. בשנה שעברה המשרד ויתר על עשרים מיליון שקלים הרשאה להתחייב בתמורה לקבל עשרה מיליון שקלים מזומן השנה ועשרה מיליון שקלים בשנה שעברה.
היו"ר משה גפני
מה זה שייך להסכם קואליציוני?
אריאל קטן
כתוב "בהתאם לסיכום בין המשרדים". סליחה, לא הסכם קואליציוני. המשרד סיכם עם משרד האוצר לוותר על עשרים מיליון שקלים. סליחה. יש כאן מועצות דתיות שנמצאות בתוכניות הבראה והן קיבלו כספים להלוואה ומחזירות את הכסף. יש כאן תוכניות הבראה למועצות דתיות ויש כאן שכר לרבני גוש קטיף שאנחנו נוכל להתחיל לשלם להם.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור פניות מספר 55 ו-56 – פה אחד

הפניות אושרו
פניה קירשנבאום
מה עם הפנייה הראשונה?
טמיר כהן
היא לא עולה.
היו"ר משה גפני
את רוצה שבכל זאת נעלה אותה?
פניה קירשנבאום
לא. אני רוצה לעצור משהו, אבל אין לי מה לעצור.
היו"ר משה גפני
תודה רבה.
יצחק וקנין
אדוני, לפני שתנעל את הישיבה, אני רוצה לומר משהו. יש כאן ראש רשות בדיון הקודם. מתחילת השנה הוא לא העביר שקל אחד למועצה הדתית שלו. רבותיי, אנחנו הולכים לחזור למצב שהיה בו נמצא את עצמנו בקטסטרופה של מועצות דתיות שלא משלמות שכר לכל העובדים שלהן בבתי העלמין ובכל מה ששייך להן ואחרי הסדר שנעשה, נחזור אחורנית. אני מתריע על כך מראש. אני אומר שלפני חג הפסח אתם תמצאו מציאות. הרי המועצה הדתית היא לא העירייה שיש לה רזרבה. לה אין. הכול אצלה מדוד עד השקל האחרון. אין העברה תקציבית, המועצה הדתית מתה. זאת מציאות של לפחות כשבעים מועצות דתיות. אם אנחנו לא מבינים את זה, לא מבינים. אני מציע ליושב ראש הוועדה לקחת את הטבלה. יש מחלוקת על הטבלה אבל הדבר הזה לא יכול להיגרר אפילו לא יום אחד כי אם המצב הזה ימשיך, אני אומר לך שאנחנו נוהגים לא באחריות. דנו כאן מספיק דיונים על כל המצב ואתה בין אלה שהובלת את הדיונים בנושא של המועצות הדתיות על כל הבעיות הקשות שיש להן ואתה מכיר זאת טוב ממני.
אני חושב שזה לא יהיה אחראי לוועדה לעשות את מה שאנחנו עושים. או שנחליט שזורקים להם את הכול ושיחזרו למה שהם רוצים, העיקר שיהיה שוט כלפי העיריות. העיריות מצפצפות על המועצות הדתיות ואתה יודע זאת טוב ממני. זה לא קורה בנושא של חינוך, לא נוהג בנושא של רווחה, אבל אותו פה שמדבר על חינוך ורווחה – לא רואה ממטר את המועצה הדתית.

זאת ההערה שלי. כל השאר לא מעניין אותי.
היו"ר משה גפני
אני מבקש להתייחס לזה. המועצות הדתיות, לא המועצות הדתיות כמו שירותי הדת שזה קרוב ללבי כמו שקרוב לרבים מהחברים כאן. אני לא אוהב את הצורה הזאת בה המשרד מביא את זה. בשנה שעברה רצתי אחריהם. אתה יכול לשאול את מנהל הוועדה ואת היועצת המשפטית של הוועדה. רצתי אחריהם וביקשתי את הרשימה. ביקשתי לדעת. הרי אנחנו מכירים את הרשויות המקומיות. אנחנו מכירים את אשקלון, מכירים את קריית גת, מכירים את אשדוד. אנחנו גם קיבלנו פניות וגם אתה קיבלת פניות. לא טרחו. הביאו את אמות המידה ב-15 עותקים. יש לי עותק אחד במשרד בבני ברק, עותק אחד כאן, עותק אחד במזכירות ועותק אחד אצל היועצת המשפטית. יש הרבה עותקים אבל אפילו לא טבלה אחת כדי שנדע על מה מדובר וכדי שנוכל לדון.
יצחק וקנין
אבל הוא הביא את הטבלה. אני מסכים אתך. אמרתי את הדברים לפני שידעתי אם אתה מצביע או לא מצביע.
היו"ר משה גפני
אני אומר לך שעד לרגע זה לא ראיתי ועכשיו הוא אומר, בסיום הדיון, שיש לו את הרשימה. לפני כן, הרי היה צריך לקיים את הדיון עוד קודם. יש בעיה של ירושלים, יש בעיה של הרשויות החלשות, אבל הכי חמור זאת ההתייחסות של משרד האוצר, ההתנהגות החצופה הזאת שהם אומרים כאן בוועדה לפני שנתיים שהם ישוו את כולם. אני צריך להיגרר אחרי העניין. עד כאן זה בסדר. נאשר את זה בסוף. אני מעריך שנגיע להסכמות על איזה ישובים כן ועל איזה ישובים לא. נגיע להסכמות.

המנכ"ל אומר שהוא הולך לפרסם. הוא אומר שאם אני לא מאשר את זה עכשיו, הוא הולך לפרסם. אתה שמעת פעם מנכ"ל של משרד ממשלתי שמגיע לכאן לוועדה ואומר לי שאם אני לא מאשר לו, הוא הולך לפרסם ברשומות? הרי אנחנו תיקנו את החוק.
יצחק וקנין
אין לו ברירה. הוא לא מפרסם את הטבלה הזאת. אם אתה לא מאשר לו, הוא לא יכול.
היו"ר משה גפני
לא אמרתי את זה.
שגית אפיק
גם על ה-40-60 הוא לא צריך לפרסם.
היו"ר משה גפני
הוא לא צריך לפרסם שום דבר. המציאות הזאת שהוא מביא את זה בתוך כמה ימים, הרי יש לנו עד סוף מרץ זמן לקיים את הדיון גם מול משרד האוצר, גם מול המשרד לשירותי דת כדי לדעת על איזה רשויות מדובר, האם להחזיר כמו בשנה שעברה את אשקלון ואחרים. אז מה הוא אומר לי? אתה לא מאשר, הוא יפרסם. עם כל הכבוד, אני לא הילד שלו והוא לא יאיים עלי ומצדי הוא יכול לא לבוא.
יצחק וקנין
הוא לא מאיים עליך בכלל.
היו"ר משה גפני
הוא איים עלי ועוד איך.
יצחק וקנין
לא, הוא לא מאיים.
היו"ר משה גפני
תודה רבה. בסדר, תאמין לי, זה מה שהוא עשה. אני תיקנתי את החוק ולי איכפת שירותי הדת פי אלף יותר מאשר לו. אצלו זה ג'וב ואצלי זאת דרך חיים.

תודה רבה. הישיבה נעולה.

<הישיבה ננעלה בשעה 11:45.>

קוד המקור של הנתונים