ישיבת ועדה של הכנסת ה-18 מתאריך 27/12/2011

שינויים בתקציב לשנת 2011, שינויים בתקציב לשנת 2012

פרוטוקול

 
PAGE
26
ועדת הכספים
27/12/2011

הכנסת השמונה-עשרה
נוסח לא מתוקן

מושב רביעי
<פרוטוקול מס' 947>
מישיבת ועדת הכספים
יום שלישי, א' בטבת התשע"ב (27 בדצמבר 2011), שעה 12:00
סדר היום
<שינויים בתקציב לשנת 2011>
נכחו
חברי הוועדה: >
משה גפני – היו"ר

רוחמה אברהם-בלילא

נסים זאב

אמנון כהן

ציון פיניאן
מוזמנים
>
אלון מסר - אגף התקציבים, משרד האוצר

צחי דוד - אגף התקציבים, משרד האוצר

אשר דולב - אגף התקציבים, משרד האוצר

יוגב גרדוס - אגף התקציבים, משרד האוצר

רועי קונפינו - אגף התקציבים, משרד האוצר
ייעוץ משפטי
שגית אפיק
מנהל הוועדה
טמיר כהן
קצרנית פרלמנטרית
חבר המתרגמים – אה ובה שרון
<שינויים בתקציב לשנת 2011>
היו"ר משה גפני
אני פותח את ישיבת ועדת הכספים.
תודה רבה לחבר הכנסת ציון פיניאן על ניהול הישיבה.
שי חרמש
הוא עשה את זה למופת. שיבחנו אותו.
היו"ר משה גפני
בטח. יותר טוב ממני.
ציון פיניאן
אנחנו תלמידים טובים. עם הזמן משתבחים.
היו"ר משה גפני
צריכות להגיע עוד העברות?
רוחמה אברהם-בלילא
הגיעה השערורייה הגדולה. מונחת לפתחנו עכשיו.
היו"ר משה גפני
נלך לפי הסדר. אני אבדוק שוב. אני לא רוצה לעכב היום העברות, כי מה שהיום יעוכב, ילך לאיבוד. יכול להיות שנעשה עוד הפסקה כי מה שלא יעבור היום, ילך לאיבוד. יש דברים שהם באמת חשובים.

אנחנו עוברים לסעיף 10, הגדלת תקציב ההתאמות לשנת 2012, סעיף שהוסף הבוקר.

הממשלה לא עמדה בעניין הזה של הסעיף בחוק של התקציב הדו שנתי שעד דצמבר היא צריכה להביא חלוקה של מיליארד ו-600 אלף שקלים, החלוקה למשרדים עליה הממשלה הייתה אמורה להחליט ולהביא את זה לכאן לאישור. אנחנו היינו צריכים לקיים על זה דיון עכשיו, בדצמבר, ולהתאים את תקציבי המשרדים בהתאם לתוספת הזאת.
שי חרמש
הם ביקשו דחייה לסוף ינואר וקיבלו.
היו"ר משה גפני
הם ביקשו ממני דחייה ואני לא נתתי שום דבר ולא הבאתי שום דבר להצבעה. אמר לי אחד מחברי הכנסת מסיעת קדימה שבמקרה היה גם שר אוצר שהכסף הזה הולך לאיבוד. לא יודע אם הוא התכוון ללכת לבג"ץ אבל לא משנה. זה גם לא כל כך קשור לפרוטוקול כמו העובדה שעצם זה שלא הצבענו, הרי החוק אומר שצריך לאשר את זה ב-2011, תקציב ההתאמות ל-2012, ואנחנו לא אישרנו. אני לא רציתי ולא ביקשתי מהוועדה לאשר את בקשת הדחייה. אני צריך לתת הכשר לדבר שהוא בניגוד לחוק? לא הצבענו. אז אני פניתי למשרד האוצר ואמרתי שאנחנו רואים שבתקציב ההתאמות יש רק כמיליארד וחצי ואני מבקש עוד מאה מיליון כי הסיכום היה על מיליארד ו-600 מיליון.

אתמול הגיעה תוספת של מאה מיליון שקלים לסעיף הזה בשנת 2012.
טמיר כהן
בשעה 13:45.
היו"ר משה גפני
הוועדה נדרשת לאשר את ההעברה התקציבית של המאה מיליון שקלים, אני מדגיש, לשנת 2012. זאת לא העברה של סוף שנה שאנחנו צריכים לסגור אותה ב-2011. זה סוף שנה כיוון – יש כאלה שאומרים שאני חולק על זה ונדמה לי שגם היועצת המשפטית חולקת על זה – ליתר ביטחון, אם אנחנו לא נצביע היום, זה כאילו אנחנו מוותרים על הכסף. אני לא סבור כך אבל אני חושב שצריך כן להצביע על ההעברה של המאה מיליון שקלים כדי שבסעיף יהיה מיליארד ו-600 מיליון שקלים. יש התחייבות שעד 31 בינואר הממשלה תאשר את החלוקה של הכסף הזה ואז זה יגיע לוועדת הכספים לאישור.

לכן אני רוצה שנצביע קודם על ההעברה הרגילה של המאה מיליון שקלים ולאחר מכן לאשר את כל המיליארד ו-600 מיליון שקלים שנמצאים בסעיף התקציבי של 2012 שאני לא בטוח בכלל שצריך להצביע אבל אני מבקש ליתר ביטחון כן להצביע.

חברת הכנסת רוחמה אברהם.
רוחמה אברהם-בלילא
אני חושבת שאתה מוסיף חטא על פשע מכיוון שבשבוע שעבר אני טענתי ואמרתי, ואני חוזרת וטוענת, שהממשלה הזאת היא עבריינית ועצם העובדה שאנחנו כאן נעביר את המאה מיליון ונעביר את המיליארד וחצי שקלים לשנה הבאה, אנחנו בעצם עוזרים לממשלה לעבור על חוק וזה חוק שאתה חוקקת ובזכותך נכנס הסכום של מיליארד וחצי שקלים אלה, עוד לפני שידעת שתיפול על שולחננו סוגיית הצדק החברתי, הסוגיה הביטחונית, הסוגיה של המיתון. אף אחד לא צפה את הדברים האלה. אתה עשית יפה ואמרת שאתה לא בטוח שהתקציב הדו שנתי הזה יחזיק מעמד. לא אומר שהתקציב הדו שנתי מלכתחילה הוא לא נכון והיה צריך להחזיר אותו לתקציב שנתי, אבל אנחנו כאן מגיעים למצב בו אנחנו מאשרים מעבר על החוק.

סגן שר האוצר, כאשר הוא היה כאן בשבוע שעבר, דרשנו ממנו ואמרנו לו שיש לו עוד שבועיים להביא אלינו את החלוקה של המיליארד וחצי שקלים ולומר לאן הם הולכים. בשבוע שעבר, בהינף יד העברתם כמעט 800 מיליון שקלים לביטחון כאשר אף אחד לא יודע לצורך מה זה עבר.
היו"ר משה גפני
אישרו את זה בוועדה המשותפת.
רוחמה אברהם-בלילא
אישרו את זה בוועדה המשותפת אבל העובדה היא שאנחנו רואים שמוססו את כל הישגי המחאה החברתית וראש הממשלה – באחד העיתונים, אתמול או שלשום – אמר באופן חד משמעי שהוא הולך להגדיל את תקציב הביטחון. זאת אומרת שאין שום סיכוי שיועבר תקציב כלשהו לא לחינוך הרך, לא לדיור, לא לאותם אנשים מסכנים שנופלים בין הכיסאות והיום אנחנו כאן מכשירים את השרץ הזה, מעבירים עוד מאה מיליון שקלים שמתווספים למיליארד וחצי שקלים כשאנחנו לא יודעים איך תיראה החלוקה הזאת נכון להיום.

אני חושבת שבאוצר יש אנשי מקצוע טובים שלפחות יכלו לבוא ולהראות לנו חלופה ראשונית למיליארד וחצי שקלים אלה עם אפשרות לשינויים והתאמות, והיינו בסרטים האלה לא פעם אחת. לבוא ולשים את זה לפתחנו כך שאם אנחנו לא מעבירים את המאה מיליון האלה היום, כל המיליארד וחצי יהיעו בסכנה, זה לא.
היו"ר משה גפני
לא, הם לא אומרים את זה.
רוחמה אברהם-בלילא
אתה אומר את זה.
היו"ר משה גפני
אני אמרתי את זה בשם רוני בר-און.
רוחמה אברהם-בלילא
עזוב אותי מרוני בר-און.
היו"ר משה גפני
הם לא אומרים את זה. להפך, הם לא רוצים אפילו להביא את זה.
רוחמה אברהם-בלילא
אני חושבת שיש גם את מחר, שישבו על המדוכה ושיביאו לנו תוכנית ראשונית. שיאמרו הנה התוכנית, הנה לא עוברים על החוק ושאנחנו נפסיק להיות המכבסה שתלבין את כל ההליך הלא תקין הזה. אדוני היושב ראש, זאת פעם שנייה שהם עוברים על החוק.
היו"ר משה גפני
שגית, בבקשה.
שגית אפיק
זאת לא פעם שנייה אלא זאת הפעם הראשונה.
רוחמה אברהם-בלילא
הפעם הראשונה הייתה בכל מה שקשור לחלוקת קרן רווחי הגז.
שגית אפיק
פעם ראשונה בעניין הזה.
רוחמה אברהם-בלילא
לא משנה, אבל זאת פעם שנייה שהממשלה הזאת היא עבריינית.
שגית אפיק
הבנתי. התייחסות לטענה המשפטית לגבי השאלה האם העובדה שהממשלה לא הביאה במועד את הצעתה לחלוקת תקציב ההתאמות מפקיעה את הסכום הזה מהסעיף של תקציב ההתאמות שנמצא בחוק התקציב לשנת הכספים 2012. אני חושבת שזה לא כך. אני חושבת שזאת פרשנות שהיא לא סבירה בנסיבות העניין להגיד שבגלל שהממשלה לא עמדה במועד שקצוב לה בחוק להביא הצעה לחלוקה בפני ועדת הכספים, בייחוד בשעה שהחוק לא קוצב לוועדת הכספים את המועד בו עליה לאשר את ההצעה לחלוקה. גם אם היה מובא עד 31 בדצמבר 2011, לוועדת הכספים הייתה לכאורה כמעט שנה שלמה לאשר את ההצעה. לכן ביחד עם העובדה שהסעיף התקציבי הזה מופיע בחוק התקציב לשנת הכספים 2012, אני לא רואה איך אפשר לטעון שהכסף הזה יתאדה וייעלם כתוצאה מכך שהממשלה לא עמדה במחויבות שלה.
רוחמה אברהם-בלילא
לכן אין צורך להצביע על זה עכשיו.
היו"ר משה גפני
לא. יש את התוספת. אני דרשתי את התוספת.
שגית אפיק
יש כאן תוספת משום שבישיבה הקודמת אמר היושב ראש שתקציב ההתאמות צריך לעמוד על 1.6 מיליארד. ברגע שיש תוספת, הנכון הוא להצביע.
רוחמה אברהם-בלילא
זה אומר שאם אנחנו מצביעים על המאה מיליון שקלים האלה, אנחנו מאשרים את המיליארד וחצי.
היו"ר משה גפני
מיליארד ו-600 מיליון.
שגית אפיק
את מאשרת מיליארד ו-600 מיליון.
רוחמה אברהם-בלילא
אני מאשרת מיליארד ו-600 מיליון בלי שאני יודעת איך זה יחולק?
שגית אפיק
אבל את כבר אישרת אותם בחוק התקציב לשנת הכספים 2012.
היו"ר משה גפני
את בעל הבית.
ציון פיניאן
אם לא תאשרי את זה היום, זה יעבור לאוצר ולא תקבלי כלום.
היו"ר משה גפני
בדיוק. לא תקבלי כלום.
ציון פיניאן
האוצר רוצה שלא תאשרי.
היו"ר משה גפני
כן. זה חוזר אליו. אני משבח אותו שבסוף הוא הביא את זה.
שגית אפיק
למרות שאולי לאוצר היה אינטרס אחר, אני מבינה שגם הפרשנות של האוצר היא שהסעיף הזה שריר וקיים ותקף למרות שהממשלה לא עמדה במחויבות שלה.
יוגב גרדוס
אני לא היועץ המשפטי של משרד האוצר, אבל לאחר שיחות עם היועץ המשפטי גם אנחנו לא סבורים שהסעיף ייעלם.
רוחמה אברהם-בלילא
מאיפה אתה יודע שהאוצר יציג לך חלוקה על כל המיליארד ו-600 מיליון שקלים?
היו"ר משה גפני
אני לא יודע. זה לא האוצר אלא זאת הממשלה.
רוחמה אברהם-בלילא
מאיפה אתה יודע שהממשלה תבוא ותגיד?
היו"ר משה גפני
אני לא יודע.
רוחמה אברהם-בלילא
מאיפה אתה יודע שהיא לא תנקוט בשיטת הסלאמי לכל מיני הטבות כאלה ואחרות, לשילומים קואליציוניים?
היו"ר משה גפני
אני לא יודע.
יוגב גרדוס
כדי להפיג את החששות. המיליארד וחצי, ועכשיו המיליארד ו-600 מיליון, כלול בתוך סעיף הרזרבה הכללית. לכן האוצר לא יכול להשתמש בכסף לשום מטרה בלי אישור ועדת כספים.
שגית אפיק
זה גם החוק. מעבר לזה שזה בסעיף, החוק קובע מפורשות.
רוחמה אברהם-בלילא
למה לא הבאתם לממשלה הצעה התחלתית האומרת איך מטפלים בסוגיית הדיור? אם יש מיליארד ו-600 מיליון שקלים, איך לא הבאתם תוכנית כזאת? איך לא הבאתם תוכנית לכל מה שראש הממשלה התהדר ואמר שהוא יעשה כמו חינוך לגיל הרך? למה?
היו"ר משה גפני
מה את רוצה ממנו?
רוחמה אברהם-בלילא
שהם לפחות יכינו את התוכנית הזאת. הוא האוצר.
היו"ר משה גפני
זה ראש הממשלה ושר האוצר. אני מסכים אתך. אני לא מתווכח על זה אבל זה לא הוא.

אני חוזר ואומר. אני מודיע שאני לא מתכוון לתת הכשר - אני גם לא הרבנות הראשית – לזה שהממשלה שהייתה מחויבת על פי החוק להביא את הבקשה של השינויים והחלוקה בדצמבר, לא עשתה את זה.
רוחמה אברהם-בלילא
יש לי הצעת ייעול.
היו"ר משה גפני
לפני שאת מציעה. מה שקורה עכשיו, זה כסף שבעצם צריך להיות מאושר על ידינו. אנחנו יודעים שיצטרכו את הכסף הזה. אנחנו יודעים שיצטרכו את הכסף ברווחה, אנחנו יודעים שיצטרכו את הכסף בחינוך, אנחנו יודעים שיצטרכו את הכסף בבריאות, אנחנו יודעים שהנושאים החברתיים הולכים להיות יותר קשים בשנה הבאה. הכסף הזה הוא כסף שבחוק מאפשר לנו לשחק אתו מבחינת החלוקה בין המשרדים. אני חושב שזה מאוד חשוב שהוא יהיה בסעיף הזה.
רוחמה אברהם-בלילא
אדוני היושב ראש, בשבועיים אחרונים אנחנו מעבירים הרבה מאוד כספים מכספי הרזרבה לשימושים כאלה ואחרים, להרשאות להתחייב, ואין לנו פחות או יותר תמונה כוללת. מכיוון שהממשלה הרי על מקומה עומדת והיא לא עושה שום דבר, קופאת על שמריה, יש לי רעיון. אתה יושב ראש ועדת הכספים, בוא אנחנו נשב על המדוכה שבוע ימים ונראה איך אנחנו מחלקים את הכסף, נביא את ההצעה הזאת לממשלה, נזמין לכאן את שר האוצר, נזמין לכאן את ראש הממשלה, נחלק את הכסף, נראה איך אנחנו חושבים שצריך לחלק את הכסף. נעשה את זה לא במיליון שקלים כיבוד כמו שעשה את זה טרכטנברג, אלא אנחנו נביא את זה באמת למען אותן מצוקות חברתיות שהציבור כה זקוק להן. בוא ניקח שבוע ימים ונעשה את זה.
היו"ר משה גפני
שגית אומרת שאני אמרתי את זה בישיבה הקודמת. הייתי כזה אמיץ בישיבה הקודמת? יוגב, אני חוזר על מה שאמרתי. אם עד 31 בינואר לא יגיע סעיף החלוקה של הממשלה, אנחנו נעשה את זה כאן. אני לא יודע מה יהיה מבחינה חוקית.
רוחמה אברהם-בלילא
יש אלוהים.
היו"ר משה גפני
בסדר. מה אתה אומר? אגב, אני דיברתי גם עם ראש הממשלה והוא התחייב שהם יעשו.
רוחמה אברהם-בלילא
עד ה-31 בינואר?
היו"ר משה גפני
כן.
רוחמה אברהם-בלילא
אשרי המאמין.
יוגב גרדוס
הממשלה התחייבה וככל הידוע לי היא תעמוד במחויבות שלה.
היו"ר משה גפני
בסדר. אנחנו מצביעים שתי הצבעות. הצבעה אחת על העברה של מאה מיליון שקלים.

פנייה מספר 9 –
אנחנו מצביעים על העברת מאה מיליון שקלים לסעיף ההתאמות שבינואר יחלקו אותם בין המשרדים החברתיים לשנת 2012.
רוחמה אברהם-בלילא
המשרדים החברתיים. לא לשילומים קואליציוניים.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור פנייה מספר 9 – רוב
נמנע - 1

הפנייה אושרה
רוחמה אברהם-בלילא
אני מבקשת להגיד שאני נמנעת.
היו"ר משה גפני
בסדר. אני אפילו לא חולק עליך. אמרתי, אני לא הרבנות הראשית ואני לא נותן להם הכשר.
רוחמה אברהם-בלילא
אני לא יכולה לתת הכשר לזה. מצד שני, אני לא יכולה להתעלם מחוות דעתה של היועצת המשפטית.
היו"ר משה גפני
מכיוון שעברו מאה מיליון שקלים לסעיף ההתאמות ב-2012 והסכום עומד עכשיו על מיליארד ו-600 מיליון שקלים, אני מבקש לאשר את הסעיף הזה.

על פי החוק הממשלה צריכה לאשר את החלוקה הזאת. זה סעיף התאמות שעשינו אותו בגלל התקציב הדו-שנתי. היא צריכה לחלק בין המשרדים ואחרי שהממשלה מחלקת, זה מגיע לכאן ואנחנו צריכים לאשר או לדחות או לשנות. זה לא נעשה עד סוף דצמבר, וזה מה שטוענת חברת הכנסת רוחמה אברהם והיא צודקת. מזכיר הממשלה שלח לי מכתב שהוא מבקש, בגלל כל השינויים שקורים, לדחות את זה בחודש, עד 31 בינואר ועד אז, זה מה שאמר יוגב, הממשלה תביא את זה לכאן ואז נראה או לשנות או לאשר או לדחות.
רוחמה אברהם-בלילא
אני מציעה שכבר באמצע ינואר נבדוק מה קורה ואם לא, בוא נקים צוות מצומצם אנחנו ונשב על זה.
היו"ר משה גפני
בסדר.

אנחנו מצביעים על אישור הסעיף, מיליארד ו-600 מיליון.
הצבעה
בעד אישור סעיף – רוב
נמנע – 1

הסעיף אושר
רוחמה אברהם-בלילא
אני נמנעת.
היו"ר משה גפני
הסעיף אושר. תודה רבה.

אנחנו עוברים לסעיף הבא, שינויים בתקציב.
רוחמה אברהם-בלילא
מספיק אם היינו לוקחים את כל הכספים שנשארו ברזרבות.
היו"ר משה גפני
את יודעת על איזה סדרי גודל מדובר?
רוחמה אברהם-בלילא
על איזה סדרי גודל מדובר?
היו"ר משה גפני
יוגב, כמה? זה הסוד הצבאי הגדול ביותר. יוגב, כמה? בערך.
יוגב גרדוס
אין לי מושג.
רוחמה אברהם-בלילא
בערך, בין לבין מתוך כל התקציב, כמה כסף יש ברזרבות של כל המשרדים השונים?
יוגב גרדוס
לא יודע להעריך.
ציון פיניאן
סוד צבאי.
היו"ר משה גפני
יש הרבה.
רוחמה אברהם-בלילא
אחרי כן מוציאים את כל המסכנים לרחובות. מקצצים בסל התרופות.
היו"ר משה גפני
משרד השיכון לבד בטח מחזיר חמישה מיליארד שקלים.
רוחמה אברהם-בלילא
כמה הביצוע לעומת התוכנית?
יוגב גרדוס
הביצוע בשנה שעברה היה מאה אחוזים מהתקציב. יש עודפים שנובעים כל שנה מאופי הפעילות של הממשלה, שהיא לא משלמת הכול במזומן, אבל הביצוע של התקציב הוא יחסית גבוה. הוא קרוב למאה אחוזים.
רוחמה אברהם-בלילא
איך יכול להיות?
היו"ר משה גפני
מה פתאום? משרד השיכון, כמה אחוז הביצוע שלו?
יוגב גרדוס
זה משהו אחר.
היו"ר משה גפני
הביצוע הוא שהם יודעים מראש שצריך להיות ביצוע. על זה יוגב מדבר. יש מראש שיודעים שלא יהיה ביצוע.
רוחמה אברהם-בלילא
כמה ביצוע יש לך במשרד הפנים?
יוגב גרדוס
לא יודע להגיד.
היו"ר משה גפני
צריך לעשות על זה עבודה, אבל זה יהיה קשה מאוד.
רוחמה אברהם-בלילא
למה? בוא נעשה.
קריאה
שלשום ישבתם על העברת כסף לבריאות הנפש.
רוחמה אברהם-בלילא
לא, זאת הרפורמה.

גפני, אני יכולה לבקש להקים ועדת משנה שתבחן את כל הסוגיה של הרזרבות במשרד האוצר? בבקשה, תטיל את זה עלי.
היו"ר משה גפני
בינואר נעסוק בכל המכלול. נעסוק גם בזה ויכול להיות שאני איעתר לבקשתך.
רוחמה אברהם-בלילא
אני אשמח מאוד. נעשה כאן עבודה יסודית לעילא ולעילא.
היו"ר משה גפני
אם תגיעי למסקנות – ולפי דעתי לא תגיעי כי הם יודעים לשמור את זה בסוד צבאי מוחלט – תגיעי להפתעת חייך.
רוחמה אברהם-בלילא
מספיק שאני אבקש מיושב ראש הוועדה את כל ההעברות התקציביות שהיו במהלך השנה. זה לא ייתן לי אינדיקציה מדויקת.
היו"ר משה גפני
זה לא ייתן לך תמונה. אפשר לעשות את זה כאן מהר מאוד. זה לא ייתן לך תמונה.

לפני שאני ממנה את חברת הכנסת רוחמה אברהם לטפל בבורות השחורים של התקציב, האם אתם יכולים לתת לנו נתון כזה?
יוגב גרדוס
לא. אין לי.
רוחמה אברהם-בלילא
אין להם בורות שחורים. יש להם בורות מכוסים.
היו"ר משה גפני
יוגב, אני מבקש להודות לך על ההעברה הזאת. תמסור גם לאייל. זה לא קשור לביקורת שיש לנו.
רוחמה אברהם-בלילא
מהכסף הזה לא יחולקו שילומים קואליציוניים, נכון?
היו"ר משה גפני
את תראי את זה. רוחמה, לי יש הסכם קואליציוני ובחיים אני לא אשנה את ההסכם הקואליציוני שלנו.
רוחמה אברהם-בלילא
לא דיברתי על יהדות התורה. זה יכול להיות ישראל ביתנו.
היו"ר משה גפני
אין דבר כזה. זה יהיה כאן.
רוחמה אברהם-בלילא
זאת יכולה להיות ש"ס.
ציון פיניאן
זאת יכולה להיות קדימה.
רוחמה אברהם-בלילא
קדימה לא בקואליציה.
היו"ר משה גפני
רוחמה, זה יהיה התקציב הכי גלוי מכיוון שהממשלה צריכה לאשר אותו. אנחנו יודעים היום בדיוק את הסכום, אנחנו נדע איך מתחלקים המיליארד ו-600 שקלים, אחרי כן זה מגיע לוועדה, עומד כאן סכום של מיליארד ו-600 מיליון שקלים ואת תראי לאיזה סעיפים הוא הולך. אין יכולת, אפילו אם מישהו ירצה לקחת את זה למשהו סקטוריאלי, אין מציאות כזאת אלא אם כן הוועדה תאשר.
אני עובר לסעיף הבא.
נסים זאב
הוועדה תבקש מהממשלה שלא להביא את זה סקטוריאלי.
היו"ר משה גפני
לא. למה? נפגעי תקיפה מינית זה סקטוריאלי? כל הדברים שצריך. מה שצריך, צריך. אין סקטוריאלי. ההגדרה של הסעיף הזה היא סעיף התאמות. היות שמדובר על תקציב לשנתיים, אני טענתי בוועדה שברור שבסוף 2011 צריך לעשות שינויים והתקציב של 2012 שנקבע ב-2010 הוא לא ריאלי. לכן היה סיכום בחוק שיהיה תקציב בסוף 2011 ונחלק אותו במשרדים שם יש חסר. הרי אם היה תקציב של שנתיים, היו מוסיפים לפחות שלושים מיליארד שקלים במשרדים. זה הסעיף. מה שהוועדה תחליט, זה מה שיהיה.

פניות מספר 637 עד 639 –
אשר דולב
פנייה תקציבית זו נועדה להעביר למשרד האוצר ארבעה מיליון שקלים על מנת לממן ייעוץ נשואי רוחב בתחום פיתוח התשתיות בענף הרכב.
רוחמה אברהם-בלילא
מה זה ייעוץ בנושא רוחב?
אשר דולב
נושאי רוחב של פיתוח התשתיות. פיתוח תשתיות יש באנרגיה, יש במים, יש בתחבורה, בתחבורה ציבורית והייעוץ קשור למבנים, בעיקר למבנה הרגולטור, לסמכויות הרגולטור, מה נמצא ברשויות המקומיות, מה נמצא במשרדים, בכל אחד מהתחומים האלה, מתוך איזשהו רצון לראות את הנשוא הזה כמכלול של כל תחום התשתיות ולא שכל גוף יקים לעצמו מודל נפרד של איך הוא מנהל.
רוחמה אברהם-בלילא
עד עכשיו זה לא היה?
אשר דולב
עד עכשיו יש משרד נפרד לכל נושא. האנרגיה והמים למשל מרוכזים במשרד אחד, התחבורה במשרד אחר, והרעיון היה לבחון הפעם בעבודה באמת מעמיקה, גם באמצעות יועצים וכמובן בשיתוף עם כל הגורמים שצריך, את הקשר בין הנושאים השונים האלה כי בסוף אמנם לבנות כביש ולבנות צינור גז זה לא אותו הדבר אבל יש הרבה נושאים חופפים ובהיבט של הרגולטור שאמור להסתכל על הדברים מלמעלה ולקבוע את הכללים בתוכם משחקים, יש הרבה קווי דמיון.
רוחמה אברהם-בלילא
זה מכרז שיוצא?
אשר דולב
זה מכרז שכבר יצא והכסף הזה מממן הרחבה שלו מכיוון שהשלב הראשון של המכרז היה בעצם סקירה מאוד מקיפה בין לאומית של איך הדברים האלה נעשים בעולם.
רוחמה אברהם-בלילא
זאת עכשיו תוספת לייעוץ.
אשר דולב
זאת תוספת לייעוץ.
רוחמה אברהם-בלילא
מה היה הכסף ההתחלתי?
אשר דולב
הכסף ההתחלתי היה שני מיליון שקלים ועכשיו יש תוספת.
רוחמה אברהם-בלילא
זאת אומרת, שישה מיליון שקלים רק לייעוץ ויועצים כדי להסתכל באופן רוחבי על כל הנושא של התשתיות והכבישים בארץ? כמה כסף לדעתך תצטרכו עוד כדי לסיים את הכול?
אשר דולב
זה הכול.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור פניות מספר 637 עד 639 – פה אחד
הפניות אושרו
היו"ר משה גפני
יגיעו עוד פניות היום. אגב, אין חידוש בזה. כל שנה זה כך.
רוחמה אברהם-בלילא
אני יודעת.
היו"ר משה גפני
פניות מספר 857 ו-858 –
צחי דוד
הפנייה נועדה להעברת 12 מיליון שקלים ממשרד ראש הממשלה למשרד השיכון בהתאם להחלטות הממשלה 412 ו-413 מ-31 באוגוסט 2006 לפיתוח המגזרים הדרוזים, הבדואים והצ'רקסים בדרום.
היו"ר משה גפני
מה זה הפיתוח? אל תגיד לנו החלטות ממשלה. תגיד מה הנושא. אנחנו צריכים לפקח על החלטות הממשלה.
צחי דוד
במסגרת החלטות אלה תפקידו של משרד השיכון היה לסבסד פיתוח ביישובי המיעוטים המדוברים, במגזרים המדוברים.
רוחמה אברהם-בלילא
איזה ישובים מדוברים?
צחי דוד
בכלל יישובי המגזר הבדואי בצפון.
רוחמה אברהם-בלילא
אדוני היושב ראש, לא פעם אחת דרשתי, ואני חוזרת ודורשת, לקבל רשימות. כל הישובים מקבלים בלי יוצא מהכלל?
צחי דוד
אני מסביר. הקריטריון הקובע של ההחלטה הוא סבסוד היכן שיש שיווקים.
רוחמה אברהם-בלילא
אני מבקשת לא פעם ולא פעמיים, היכן שיש שיווק בישוב, אני רוצה לקבל את שם הישוב בצמוד לפניות האלה.
היו"ר משה גפני
מה שאתה אמרת זה נכון, זה הולך על כולם, היכן שיש שיווקים, אבל חברת הכנסת רוחמה אברהם מבקשת אם אפשר, וזה צריך להיות, לפני שמביאים את זה ולפני שמסבירים את זה, להביא את הרשימה היכן יש את השיווקים האלה. זה הדבר הכי קל לעשות. אנחנו נאשר את זה אבל אני מבקש שתעביר את הרשימה.
רוחמה אברהם-בלילא
אנחנו נאשר את זה ואני אגיש רביזיה עד שאני אראה את הרשימה.
היו"ר משה גפני
בסדר. רביזיה, הפירוש הוא לאבד את הכסף.
רוחמה אברהם-בלילא
למה? שיביא לי את הרשימה היום.
היו"ר משה גפני
היום בצהרים.
צחי דוד
דווקא במקרה הזה אין בעיה. הרשאות כבר ניתנו ומדובר במימון. זה יישלח אליך עוד היום ממשרד השיכון9.
היו"ר משה גפני
רוחמה, תגישי רביזיה. הוא אומר שהמקרה הזה לא מעכב את הכסף. תעביר אליה את הרשימה. אם תעביר אותה עוד היום, היא תסיר את הרביזיה.

אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור פניות מספר 857 ו-858 – פה אחד
הפניות אושרו

חברת הכנסת רוחמה אברהם הגישה רביזיה. היא תסיר אותה ברגע שתועבר הרשימה.
פניות מספר 874 ו-875 –
צחי דוד
עוד העברה ממשרד ראש הממשלה לתקציב הרגיל של משרד השיכון. מדובר בשני סיכומים בין המשרדים, האחד על חצי מיליון שקלים עבור כתיבת מערכי שיעור וביצוע קורסים למהנדסים בנושא שיפוץ מבנים שניזוקו לאחר רעידת אדמה. במסגרת פעילות ועדת ההיגוי להיערכות לרעידות אדמה, ביקש משרד השיכון לבצע כאן איזושהי פעילות כמשרד האמון על הנושא.
רוחמה אברהם-בלילא
זה לא במסגרת תמ"א 38.
צחי דוד
לא. תמ"א 38 זה חיזוק ואנחנו מדברים כאן על שיפוץ המבנה לאחר שהוא ניזוק, כתיבה של נהלים.
רוחמה אברהם-בלילא
איפה עומדת התוכנית של תמ"א 38 לצורך העניין הזה?
צחי דוד
תמ"א 38 בתוכנית הכלכלית לשנים 2011-2012, משרד האוצר ומשרדי הפנים והשיכון הביאו מספר תיקונים לתוכנית, חלקם בחקיקה עברו בכנסת.
רוחמה אברהם-בלילא
בכמה היא מתוקצבת?
צחי דוד
תמ"א 38? זה לא עניין של תקצוב אלא זה עניין של עודף זכויות בנייה כנגד חיזוק המבנה. אין כאן עניין של תקציב בתמ"א 38.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור פניות מספר 874 ו-875 – פה אחד

הפניות אושרו

פנייה מספר 944 –
רוחמה אברהם-בלילא
הנה, יש לנו מענקים להקמת מפעלים בפריפריה.
היו"ר משה גפני
אין רפרנט. תבדקו למה הוא לא בא.

פנייה מספר 970 – קליטת חיילים משוחררים

אין רפרנט.

פניות מספר 971 עד 974 –
אלון מסר
הפנייה נועדה להעברת 140 מיליון שקלים לוועדה לתכנון ותקצוב במערכת ההשכלה הגבוהה לשנים תשע"א ותשע"ב בהתאם לתוכנית הרב שנתית לשנים תשע"א עד תשע"ו. כמו כן הפנייה נועדה להעביר מיליון וחצי שקלים למכללה החרדית בירושלים.
רוחמה אברהם-בלילא
מיליון וחצי שקלים למכללה החרדית בירושלים. למה?
אלון מסר
בהתאם לסיכום קואליציוני עם סיעת ש"ס.
היו"ר משה גפני
האמת היא שלא צריך להעביר.
רוחמה אברהם-בלילא
אתה יודע מאיפה מורידים את זה. שים לב מאיפה מורידים את זה, מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. אדוני היושב ראש, שילומים קואליציוניים מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.
היו"ר משה גפני
מה קואליציוני?
רוחמה אברהם-בלילא
מיליון וחצי שקלים לישיבה חרדית.
היו"ר משה גפני
איזו ישיבה חרדית? אני נגד. אני בכלל לא מצביע בעד.
רוחמה אברהם-בלילא
שילום קואליציוני ל-ש"ס.
היו"ר משה גפני
נסים, אתה יודע על זה? אני לא מצביע בעד זה בכלל המכללה החרדית הזאת.
רוחמה אברהם-בלילא
מה שמה של הישיבה החרדית הזאת? מיליון וחצי שקלים למכללה חרדית. זאת שערורייה.
היו"ר משה גפני
אבל מעבירים כאן 144 מיליון למוסדות להשכלה גבוהה. למה מעבירים? 144 מיליון שקלים זה הרבה כסף. זה לא מופיע בספר התקציב?
אלון מסר
התוכנית הרב שנתית למערכת ההשכלה הגבוהה פרוסה על פני שש שנים.
היו"ר משה גפני
אבל זה נקבע כבר מזמן. למה זה לא מופיע בתקציב?
אלון מסר
כאשר התחילה שנת הלימודים, יש את כל הנתונים ש-ות"ת אוספת לגבי מספרי סטודנטים וכדומה. צריך לעדכן את התקציב בהתאם לתוכנית לבין מה שקרה בפועל. לכן זאת תוספת של 140 מיליון שקלים לשנה הנוכחית, זו שכבר התחילה.
היו"ר משה גפני
אתה יודע להגיד לי מה השכר הגבוה במוסדות להשכלה גבוהה? בלי שמות. מה השכר הכי גבוה במוסדות להשכלה גבוהה? במועצה להשכלה גבוהה?
אלון מסר
אני לא יודע. אני יכול לברר את הנתון הזה.
היו"ר משה גפני
יש שם משכורות גבוהות, בינוניות או נמוכות?
אלון מסר
אני לא יודע.
רוחמה אברהם-בלילא
אדוני היושב ראש, דיברת על ה-141 מיליון, אבל תסתכל על הסכומים. יש לך כסף שהולך מהסעיף של הרזרבה הכללית. לאחר מכן יש את התקצוב של המכללה החרדית שנלקח.
היו"ר משה גפני
איפה המכללה החרדית?
רוחמה אברהם-בלילא
הוא אמר את זה. מיליון וחצי שקלים לתקצוב של המכללה החרדית.
אלון מסר
זה בתוך הסעיף של ההשכלה הגבוהה, בתוך סעיף 21. כל הכסף עובר לשם.
היו"ר משה גפני
אם אני רוצה להעביר – ואני לא רוצה, אבל אם אני רוצה – כסף למכללה חרדית, אני יכול? אני לא רוצה, אבל אם אני ארצה?
ציון פיניאן
תגיד לו שכשהוא ירצה, אתה תיתן לו תשובה.
היו"ר משה גפני
מי זאת המכללה החרדית?
אלון מסר
מכללה חרדית בירושלים.
היו"ר משה גפני
איזו מכללה חרדית? אני לא מכיר מכללות חרדיות.
אלון מסר
אני יכול לברר.
רוחמה אברהם-בלילא
באים לכאן עם מיליון וחצי שקלים.
היו"ר משה גפני
מה זה מיליון וחצי שקלים? מעבירים כאן 141 מיליון שקלים. ה-141 מיליון שקלים זה כסף קואליציוני של מישהו?
רוחמה אברהם-בלילא
זה חלק ממנו.
היו"ר משה גפני
למה, המכללה החרדית זה כסף קואליציוני?
רוחמה אברהם-בלילא
זה מה שנאמר.
היו"ר משה גפני
אלון, זה כסף קואליציוני?
אלון מסר
לגבי המכללה החרדית, כן.
היו"ר משה גפני
לא ידעתי.
רוחמה אברהם-בלילא
לא ידעת שמיליון וחצי שקלים הולכים לטובת מכללה חרדית? הוא אפילו לא יודע מה שמה.
היו"ר משה גפני
לא, לא ידעתי.

אנחנו מצביעים.
רוחמה אברהם-בלילא
אני מתנגדת.
היו"ר משה גפני
בסדר. אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור פניות מספר 971 עד 974 – 2

נגד – 2
רוחמה אברהם-בלילא
אורי, אתה מתנגד?
אורי אריאל
אני נגד העברות ל-ות"ת, ל-מל"ג של הפד"ג והדת"ת. תרשום את זה בפרוטוקול, שיהיה ברור. אם אתה לא יודע מה אלה ראשי התיבות, אחר כך אני אסביר לך.
היו"ר משה גפני
אתה יכול לעשות לי טובה ולהימנע?
רוחמה אברהם-בלילא
לא. אתה אופוזיציה, אתה לא יכול.
היו"ר משה גפני
תעשה לי טובה, אלה המוסדות להשכלה גבוהה. אני יכול לבקש ממך טובה אישית?
אורי אריאל
הרב אלישיב ביקש להצביע נגד.
היו"ר משה גפני
נעבור לסעיף הבא. נצביע אחר כך. אלון, אתה לא צריך לבוא. אנחנו נצביע על זה.

פנייה מספר 976 -
תמיכה בחקלאים שומרי שמיטה. אני מבין שזאת יתרה שלא העבירו להם בזמנו. זה למשרד החקלאות?
אלון מסר
משרד החקלאות, 450 אלף שקלים.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור פנייה מספר 976 – פה אחד

הפנייה אושרה

פניות מספר 977 עד 989, 977 עד 983 -
אשר דולב
הפנייה התקציבית נועדה להעביר 644 מיליון שקלים לתקציב הפיתוח של משרד התחבורה בהתאם לביצוע. מדובר בעיקר על ביצוע של חברת מע"צ שמבצעת אחזקה של כבישים בכל הארץ.
היו"ר משה גפני
זה הרבה כסף.
אשר דולב
נכון. גם ביצוע של מוקדי סיכון.
היו"ר משה גפני
אתם מורידים כסף אמנם לא גדול אבל אתם מורידים ממענקים שוטפים לרשויות.
רוחמה אברהם-בלילא
כן, מלוות פנים.
היו"ר משה גפני
למה זה? זה לא בוצע?
אורי אריאל
מע"צ ביצע בעוד 650 מיליון שקלים? אני לא מבין.
היו"ר משה גפני
בהפחתות יש ברשויות המקומית ארבעה וחצי מיליון שקלים. אתה יודע מה זה? זה תת ביצוע? מה בדיוק הנושא הזה?

רוחמה, את רוצה סעיף בור? תסתכלי בפנייה הזאת. תשלום ריבית ועמלות.
אורי אריאל
ביצעו עוד חצי מיליארד שקלים במע"צ? מה היה כאן? לא הבנתי.
אשר דולב
מדובר על חשבוניות שמע"צ צריכה לשלם לקבלנים.
אורי אריאל
כן, אבל היא עשתה מעבר ב-650 מיליון שקלים?
אשר דולב
זה לא מעבר לתקציב. זה מקור תקציבי שהיה צריך להגיע והוא מגיע עכשיו באיחור לפני שנגמרת השנה.
רוחמה אברהם-בלילא
למה?
אשר דולב
למע"צ יש תוכנית חומש. הם עובדים בצורה מסודרת.
אורי אריאל
נכון, ויש לה תקציב ל-2011. מה שהיא עשתה, היא חרגה.
אשר דולב
תוכנית החומש נחתמה לאחר שכבר נבנה התקציב. עכשיו צריך להשלים אותו לתוכנית החומש וזאת הפעולה הזאת.
רוחמה אברהם-בלילא
תראה איזה גודל של פניות שמביאים לך ברגע האחרון. אתה לוקח אחריות ואומר שאם אתה לא מעביר את זה, זה בעייתי, אבל זה לא הוגן לעשות את זה כך. זה לא הוגן בלשון המעטה לעשות את זה לוועדה בהיבט של השקיפות.
היו"ר משה גפני
אבל יש לי אחריות.
רוחמה אברהם-בלילא
אני מסכימה.
היו"ר משה גפני
אני לא רוצה שבסוף ייתקע פרויקט של מע"צ.
אורי אריאל
הם כבר ביצעו. הם חרגו מהתקציב.
רוחמה אברהם-בלילא
אני מסכימה אתך אבל יש לנו אחריות. אנחנו לוקחים אתה אחריות.
אשר דולב
זאת לא חריגה. לא מדובר בחריגה. למע"צ יש תוכנית חומש.
אורי אריאל
ביצעו מעבר לתקציב. עזוב את המילה חריגה. ביצעו מעבר לתקצוב המתוכנן שאושר בכנסת ב-650 מיליון שקלים.
היו"ר משה גפני
אומרים לי שאם מגיעות היום פניות, מציעים לי לאשר אותן כי יכולים להיות דברים חשובים.
רוחמה אברהם-בלילא
למה אנחנו חייבים לאשר?
היו"ר משה גפני
לא חייבים, אבל אז אני נושא באחריות. כולנו נושאים באחריות אבל אני כיושב ראש נושא באחריות על פרויקטים אני לא יודע מה טבעם שיכולים להיתקע.
רוחמה אברהם-בלילא
אני מסכימה, אבל ברור שהממשלה לא מתנהלת כאן באחריות.
היו"ר משה גפני
אני מסכים, אבל אין ברירה. טמיר, אתה מכיר שנה אחת שהיה אחרת?
רוחמה אברהם-בלילא
לא, אבל אדוני היושב ראש, עם כל הכבוד, אתה יודע שמה שנעשה בעבר, אנחנו לא צריכים להמשיך אתו. כל החכמה שלנו היא להפסיק לקחת אחריות במקום הממשלה הזאת או לנהל את המדינה במקום הממשלה, שזה אולי רעיון יותר טוב.
היו"ר משה גפני
זה רעיון לא רע. את רוצה להרחיב בעניין הזה?
רוחמה אברהם-בלילא
מאוד.
היו"ר משה גפני
אתה יודע להתייחס?
אשר דולב
כן, אני יודע. מדובר בתקצוב בהתאם לתוכנית החומש של מע"צ שחלק מהמקורות שלה לא הופיעו בתקציב המקורי בגלל שהוא נבנה לפני שסוכמה תוכנית החומש. חלק מהכסף מגיע ממקורות משרד התחבורה וחלק ממקורות אחרים. מדובר ב-350 מיליון שקלים בתקציבי האחזקה, וזה בסוף כדי שתהיה תאורה בכבישים וכדי שלא יהיו בורות. יש לזה השפעה דרמטית על הבטיחות. מעבר לכך עוד שלושים מיליון שקלים למוקדי סיכון שאלה פרויקטים שקבלנים מבצעים, הם בביצוע היום והם מטפלים בצמתים מרכזיים שיש בהם תאונות מעל הממוצע הארצי, ושבעים מיליון שקלים לפרויקט של סומך המוביל, שגם הוא בצפון, בפריפריה, ועוד פרויקט גדול בפריפריה שהקבלן הצליח להאיץ את קצב הביצוע אפילו מעבר לתכנון וזה נבנה כך כדי להפריע כמה שפחות לתנועה. יש לו תמריצים לבנות יותר מהר ולכן הוא גם מגיש חשבונות יותר מהר, ואלה 240 מיליון שקלים לפרויקט עוקף קריות, גם הוא בפריפריה באזור הקריות וחיפה.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.
הצבעה
בעד אישור פניות מספר 977 עד 989, 977 עד 983 – פה אחד
הפניות אושרו
ציון פיניאן
רביזיה.
היו"ר משה גפני
אני חוזר לסעיף של המוסדות להשכלה גבוהה.

פניות ספר 971 עד 974 -
הצבעה
בעד אישור פניות מספר 971 עד 974 –

נגד – 1
רוחמה אברהם-בלילא
אני מתנגדת. אתה לא יודע על מה אתה מצביע. זאת שערורייה.
אמנון כהן
אני מצביע עם גפני.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור פניות מספר 971 עד 974 – 3

נגד – 2

נמנע - 1

הפניות אושרו
רוחמה אברהם-בלילא
אנו מוחה בתוקף על מה שהיה כאן.
היו"ר משה גפני
פניות מספר 984 עד 986 –
צחי דוד
הפנייה נועדה להעברת 3 מיליון ו-747 אלפי שקלים למשרד התרבות והספורט. מיליון וחצי מתוכם לפרויקט אוטו ספר, פרויקט של הנגשת ספריות למגזר הערבי, והיתרה לתקנת המתקנים, תקנת תמיכה של משרד התרבות.
היו"ר משה גפני
מתקני ספורט.
צחי דוד
כן. אני אציין עוד שכמו כן הפנייה נועדה לבצע שינויים פנימיים, בין היתר בתקציב השכר, לתקצוב עלויות פרישה.
אמנון כהן
אני יכול לבקש רביזיה?
היו"ר משה גפני
לא, אתה לא יכול לבקש רביזיה.

אנחנו מצביעים.
אורי אריאל
אם אפשר לחזור לתקציב הקודם, לגבי מע"צ. העברה של 600 וכולי, אני רואה שיש רשויות מקומיות למשל. זה שייך למע"צ או מה זה?
אלון מסר
אתה מדבר על 4.5 מיליון?
אורי אריאל
לא. אני מדבר על פניות 977 עד 983, על זה הצבענו.
אלון מסר
אתה מדבר על המקורות, מאיפה מביאים את הכסף?
אורי אריאל
לא. כתוב שמדובר להעביר סכום של 644 מיליון שקלים מסעיף 13, הוצאות שונות וכולי, רשויות מקומיות. מה שמופיע בשורה הראשונה, זה הקיצוץ?
אלון מסר
מה שבמינוס, זה אומר שמשם בא הכסף, ומה שבפלוס, לשם הולך הכסף.
אורי אריאל
הרשויות המקומיות, זה מה שקודם נשאלתם לגבי ההלוואות? זה מזה?
אלון מסר
כן.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים על אישור פניית התרבות.

הצבעה
בעד אישור פניות מספר 984 עד 986 – פה אחד

הפניות אושרו

פנייה מספר 970 –
רועי קונפינו
מדובר בשינויים פנימיים בקרן לקליטת חיילים משוחררים בהתאם לביצוע הצפוי בתקנות השונות.
היו"ר משה גפני
מה זה קרן פיקדון?
רועי קונפינו
יש מענק שחרור ויש פיקדון בנוגע לשחרור.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

הצבעה
בעד אישור פנייה מספר 970 – פה אחד

הפנייה אושרה

אני עושה הפסקה עד שעה 2:30 ואז נמשיך. אם אני אראה שיש פניות שיכולות להידחות למחר, הן יידחו למחר ונודיע לכולם שהישיבה תתקיים מחר ולא נכנס אותה היום. אם נראה שיש פניות שהן שמאוד חשובות, אני מבקש מאוד מהחברים לבוא בשעה 2:30.
נסים זאב
אני מודיע שמחר אתה לא תראה אותי כאן.
אורי אריאל
אתם תודיעו לגבי 2:30.
היו"ר משה גפני
כן, אני מודיע עכשיו על 2:30 אבל אני אומר שאני אבטל את הישיבה ב-2:30 אם הפניות שיגיעו לא יהיו חשובות.
אמנון כהן
אדוני היושב ראש, יישר כוח על המאמצים הרבים שאתה עושה בניסיון לסיים את כל נושא ההעברות לקראת סוף שנת התקציב. יישר כוח למרות שהמליאה תוססת וגועשת.
היו"ר משה גפני
תודה רבה.

<הישיבה ננעלה בשעה 12:45>

קוד המקור של הנתונים