ישיבת ועדה של הכנסת ה-18 מתאריך 13/04/2011

שינויים בתקציב לשנת 2011

פרוטוקול

 
הכנסת השמונה-עשרה

PAGE
20
ועדת הכספים

13.4.2011


הכנסת השמונה-עשרה






נוסח לא מתוקן

מושב שלישי

פרוטוקול

מישיבת ועדת הכספים

יום רביעי, ט' בניסן התשע"א (13 באפריל 2011), שעה 12:45
סדר היום
שינויים בתקציב לשנת 2011, לרבות פניות מס' 117 עד 119 עבור מיגון גני ילדים באזור עוטף עזה ולרבות בקשות לרביזיה
נכחו
חברי הוועדה: משה גפני - היו"ר
אורי אריאל

זאב בילסקי
אילן גילאון

אחמד טיבי

ראלב מג'אדלה

אברהם מיכאלי

פאינה קירשנבאום
מוזמנים
אנסטסיה סורוקינה
- אגף התקציבים, משרד האוצר

מאיר בינג

- אגף התקציבים, משרד האוצר

אושרה רודב

- אגף התקציבים, משרד האוצר

דני בלושנקוב

- אגף התקציבים משרד האוצר
מנהל הוועדה
טמיר כהן
רשמה וערכה
ס.ל. חבר המתרגמים בע"מ

שינויים בתקציב לשנת 2011, לרבות פניות מס' 117 עד 119 עבור מיגון גני ילדים באזור עוטף עזה ולרבות בקשות לרביזיה
היו"ר משה גפני
אנחנו עוברים לסעיף הבא בסדר היום: שינויים בתקציב לשנת 2011, לרבות פניות מספר 117 עד 119 עבור מיגון גני ילדים באזור עוטף עזה ולרבות בקשות לרביזיה על שינויים בתקציב לשנת 2011.

אני מתחיל עם פנייה שאושרה בוועדה, פנייה מספר 43, שזה תקציב במשרד ראש הממשלה.
ראלב מג'אדלה
אני לא רואה את זה אצלי.
היו"ר משה גפני
זה לא מחולק, זה אושר.
פאינה קירשנבאום
זה אושר, היתה על זה רביזיה.
היו"ר משה גפני
אני הולך לומר איפה אנחנו עומדים עם העניין. מה שקרה זה שאנחנו אישרנו את הפנייה. הפנייה הזאת כוללת כל מיני נושאים במשרד ראש הממשלה, כולל תגבור של 5 מיליון 'מחשב לכל ילד', תקציב אבטחה של המשרד, כל מיני נושאים, אבל בין היתר יש בסעיף הזה החלטת ממשלה של פיתוח כלכלי, החלטת ממשלה מ-21.3.2010, תכנית חומש לפיתוח כלכלי של יישובים במגזר המיעוטים. חבר הכנסת אחמד טיבי בדק את החלטת הממשלה הזאת וראה שטייבה לא נמצאת בהחלטה. טייבה הוא יישוב שנמצא במצב כלכלי מאוד קשה. על פי הנתונים של החלטת הממשלה, שעברתי עליהם, טייבה נכללת מבחינת הקריטריונים בפרויקט הזה.
ראלב מג'אדלה
ובאקה אל גרבייה?
אחמד טיבי
היא לא ב-13 היישובים. אם טייבה תזכה, גם באקה תזכה.
ראלב מג'אדלה
אנחנו רוצים להכניס את שניהם, מה בעיה?
היו"ר משה גפני
אני אגיד לך איפה נופלת טייבה וכנראה גם באקה נופלת בגלל זה. הסיבה היא בגלל שיש שם ועדה קרואה, גם בבאקה אל גרבייה וגם בטייבה.
ראלב מג'אדלה
בגלל שיש ועדה קרואה צריך לתגבר אותם יותר.
היו"ר משה גפני
מה שצריך לעשות בגלל, על זה נדבר תיכף, תיכף חבר הכנסת טיבי יעלה את העניין ואנחנו נמשיך את הדיון בעניין הזה, אבל קודם כל אני אומר את הנתונים. זאת החלטת הממשלה, אלה נמצאים מחוץ לעניין והם נמצאים מחוץ לעניין בגלל שזה ועדה קרואה. אתה רואה בטבלה גם 'ניהול כספי תקין'. לא משנה מה שכתוב, איפה שיש רשות נבחרת יש וי, זה עמידה בתנאי סף, איפה שיש ועדה קרואה יש איקס, על אף שבעצם מבחינת הנתונים היא היתה יכולה להיות בעניין. ביקש חבר הכנסת אחמד טיבי רביזיה על ההחלטה, ומאז אי אפשר להעביר במשרד ראש הממשלה את כל הנושאים הללו.

עכשיו יש שתי בעיות. בעיה אחת זה סעיפים אחרים שלא קשורים לעניין, שנמצאים בתוך ההעברה הזאת.
ראלב מג'אדלה
למשל איזה סעיפים?
היו"ר משה גפני
מה שהקראתי קודם, 'מחשב לכל ילד' ואבטחה וכל מיני דברים.
ראלב מג'אדלה
כולל לשכת השר אבישי ברוורמן לשעבר?
אחמד טיבי
בעיקר לשכת השר.
היו"ר משה גפני
זו החלטה של השר ברוורמן, הוא הביא את זה להחלטת הממשלה. ביקש חבר הכנסת אחמד טיבי רביזיה ואז נוצרו שתי בעיות. בעיה אחת עם סעיפים אחרים שלא קשורים לעניין הזה, זה מה שדיברנו קודם, 'אוי לרשע ואוי לשכנו'. תיכף נראה, אולי אפשר להפריד ביניהם. הדבר השני, נוצרה בעיה שמכיוון שזה לא מאושר, גם רשימת היישובים שכן מאושרת לא מקבלים את הכסף.
ראלב מג'אדלה
כל הרשימה.
היו"ר משה גפני
כן, אני מדבר על הרשימה.
היו"ר משה גפני
אין ספק לגבי הטענה של אחמד טיבי, שטייבה היא עיר שנמצאת במצוקה, כל מה שנלווה לעניין הזה, אבל למה אני צריך לדבר? חבר הכנסת טיבי. מה שאתה מציע, הוועדה תעשה.
אחמד טיבי
אני מודה לך, אדוני. תודה, גם תודה לחבריי שנמצאים כאן.

כפי שהציג יושב ראש הוועדה, ההחלטה התקבלה, לאשר את ההעברה של הסעיפים שאדוני הקריא. אני הגשתי רביזיה והרביזיה התייחסה למה שיש ברשימה אבל בעיקר למה שאין ברשימת 13 היישובים. ב-13 היישובים, יש שם תקציב כמו 850 מיליון שקלים לפיתוח היישובים האלה, יישובים שנמצאים במצוקה, בחמש השנים הקרובות. אני לא הופתעתי שטייבה ובאקה אל גרבייה לא ברשימה, אדוני. כפי שאמרתי לך בחדר, לפני שנכנסנו, כשטייבה תיהנה גם באקה אל גרבייה תיהנה, כי מישהו אמר לי 'טוב, אם ניתן לטייבה, אז מה עם באקה אל גרבייה?'. אני רוצה שגם טייבה וגם באקה אל גרבייה ייהנו, אבל לא זאת הנקודה. הנקודה היא שאני ישבתי עם ראש הממשלה---
היו"ר משה גפני
דבר קודם על טייבה.
אחמד טייבי
לא, ישבתי עם ראש הממשלה, נפגשתי עם ראש הממשלה במיוחד בנושא טייבה, לפני חודש, ואמרתי לו 'איך זה שטייבה לא נמצאת ב-13 היישובים?', אשכול 3, אבל היא אשכול 3 נמוך, 2.7, 2.8, עם מצב לא רק של היעדר תעסוקה, מצב חברתי-כלכלי ירוד, רציחות, מעשים פליליים, פשיעה מתגברת. מזכיר לכם יישוב אחר שזכה לתשומת לבו של ראש הממשלה לאחרונה? לוד, וכל המדינה התגייסה. לוד, מה יש שם בלוד? ועדה ממונה ובהחלטת ממשלה מיוחדת הקציבו עשרות מיליונים ללוד, כדי להציל את לוד. עכשיו שואל מישהו שיורד מן השמים, חייזר, 'למה לוד כן וטייבה לא?' אדם מן היישוב, חייזר אחר, לא יוכל לענות, אבל האנשים בטייבה וגם בלוד יוכלו לענות, יש רושם שראש הממשלה וממשלת ישראל עלו לרגל ללוד בגלל שהם דואגים לחלק מתושבי לוד.
פאינה קירשנבאום
למה, בלוד אין ערבים?
אחמד טיבי
לא, בגלל שבלוד יש יהודים.
פאינה קירשנבאום
יש גם ערבים.
אחמד טיבי
שאלתי את ראש הממשלה למה טייבה לא נמצאת ברשימה הזאת. ישב אחד מעוזריו שם והוא אומר, 'באמת למה טייבה לא נמצאת שם?'
היו"ר משה גפני
ראש הממשלה?
אחמד טיבי
ראש הממשלה אומר 'למה טייבה לא נמצאת שם? אני דווקא חושב שצריך להכניס את טייבה לשם'. אומר לי ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה כאן בכנסת. ואז הוא אמר, 'זו בטח החלטה שהתקבלה על ידי מאן דהו, לא בסדר, תבדוק, צריך להכניס את טייבה', אמרתי לו 'אומרים לי שזה בגלל שיש ועדה ממונה', הוא אמר 'נו, אז מה אם יש ועדה ממונה? יש מצוקה'. ראש הממשלה אומר לי.
היו"ר משה גפני
באמת לא מובן העניין הזה.
אחמד טיבי
לא מובן. אז גם מפרקים את העירייה, פאינה, וגם אומרים 'אחרי שפירקנו את העירייה, גם לא תקבלו'. גם זורקים את תושבי טייבה לים וגם אומרים להם 'אל תירטבו'. קשה. אני אומר לך, קשה. בלתי אפשרי.
פאינה קירשנבאום
אחמד, תן לי לתמוך בך, אז אני אומרת לך, אל תגיד דברים שהם לא במקום. קודם כל, לוד זאת עיר מעורבת ויש שם גם אוכלוסייה כזאת וגם אוכלוסייה כזאת. זה שמגיע לטייבה וזה שמגיע לבאקה אל גרבייה---
אחמד טיבי
אני בעד תמיכה בלוד.
פאינה קירשנבאום
אל תערבב את הדברים, אל תעשה דייסות.
אחמד טיבי
לא, אני בעד תמיכה בלוד, שלא תביני, אני רוצה יחס שווה.
פאינה קירשנבאום
לא, בוא לא ננתח למה יש ועדה קרואה בטייבה ובבאקה אל גרבייה, וזה לא---
אחמד טיבי
אגב, גם בלוד יש ועדה קרואה ושם תמכו בה, למרות שיש ועדה קרואה העבירו לה עשרות מיליוני שקלים.
פאינה קירשנבאום
אני חושבת שצריך להעביר את הכסף. זה שאני חושבת שהרשות לא תפקדה ושמו שם רשות ממונה, זה משהו אחר.
אחמד טיבי
מה זה קשור ברווחת התושבים, התשתיות של טייבה? למה הם אשמים, תושבי טייבה? צריך לעמוד לצדם ולכן אני זועק את הזעקה הזאת. מענישים אותם פעמיים, בדיוק כמו שזאב אומר.
פאינה קירשנבאום
לא פעמיים, למה פעמיים?
היו"ר משה גפני
פעמיים. אני אגיד לך למה. את צודקת בטענה שלך, נניח, אני לא מכיר, המועצה לא תפקדה שם. אני אזרח, אני גר שם, אז אל"ף, מענישים אותי בזה שאין לי מועצה נבחרת, שמים לי ועדה ממונה---
אחמד טיבי
לא משנה. אבל אני, כאזרח, כשאני רוצה שתהיה לי מועצה נבחרת, אין לי. כתוצאה מזה שאין לי מועצה נבחרת, אני גם לא מקבל כסף, זאת אומרת אין פיתוח כלכלי. זה, אגב, נשמע הזוי לחלוטין, זה צריך להיות בדיוק הפוך.
פאינה קירשנבאום
אני חושבת שצריך לתת להם כסף ואני גם אגיד לך למה. הרי הם במילא ביום העצמאות יתלו דגל שחור ולא יקפלו אותו בסוף.
היו"ר משה גפני
את מה?
אחמד טיבי
בואו נתרכז בנושא התקציבים והפיתוח של טייבה, רבותיי.
היו"ר משה גפני
בדיוק.
אחמד טיבי
ולכן, אדוני יושב ראש הוועדה, היות וראש הממשלה אומר שהוא לא מבין למה טייבה לא בפנים והוא לא מבין גם אם יש ועדה קרואה, למה מוציאים יישוב כזה שעונה על הקריטריונים של תמיכה---
אורי אריאל
יש לי הצעה בשבילכם. יש קצת טעם לפגם, זה לא בעייתי, אבל קצת טעם לפגם שכל אחד יציג את עירו עכשיו. אולי תתחלפו, חבר הכנסת מג'אדלה יציג את טייבה---
אחמד טיבי
הגעת באיחור, חבר הכנסת אריאל, אמרתי, טייבה ובאקה אל גרבייה וגם הוא אמר טייבה ובאקה אל גרבייה.
היו"ר משה גפני
אגב, חבר הכנסת אריאל, זו טענה לא נכונה. לי אסור להציג בעיה בעיר שאני גר, או בעיר שאתה גר?
אורי אריאל
לא אמרתי את זה, אמרתי שיש בזה קצת טעם לפגם. ככה אמרתי.
אחמד טיבי
האמת היא, עניי עירך קודמים.
אורי אריאל
השתכנענו כבר.
ראלב מג'אדלה
גם אנחנו השתכנענו.
אחמד טיבי
ולכן, אדוני יושב ראש הוועדה, למרות שכאילו זה מעכב בשבוע-שבועיים את התכנית, אז אני בטוח שתושבי כל היישובים האחרים מרגישים אמפתיה עם המצוקה של טייבה ועם מה שמתרחש בעצם הימים האלה בטייבה ועם הנכונות של כולם לעזור ליישוב ללא תשתיות, ללא תמיכה, עם פשיעה מתגברת, ולכן אני זועק את הזעקה הזאת ומבקש את תמיכת כל חבריי, חברי הוועדה, בעיכוב התכנית עד לצירופה של טייבה, שהיא אחד היישובים המצוקתיים, מבחינה חברתית, כלכלית, ביותר בארץ.
זאב בילסקי
אבל תעשה את זה חיובי. למה בעיכוב? תגיד שטייבה צריכה---
אחמד טיבי
אבל הם יכולים לבטל את העיכוב, שיסכימו מיד והעיכוב יוסר. במקום 13 יישובים, שיהיו 14 או 15.
היו"ר משה גפני
מאה אחוז. מקובל על כל חברי הוועדה.

חבר הכנסת מג'אדלה, בבקשה.
ראלב מג'אדלה
אדוני היושב ראש, אני מציע שנלך לשיטה החיובית, כפי שהציע חבר הכנסת בילסקי, ולשיטתו של חבר הכנסת אריאל. אנחנו מבקשים לצרף לרשימה את טייבה ובאקה אל גרבייה.
היו"ר משה גפני
יש עוד מישהו שרוצה להתייחס?
זאב בילסקי
רק הערה, למה הם מוכים פעמיים. כאשר יש ועדה קרואה, אז העיר נפגעת בצורה אנושה. למעשה הנציגים של העיר לא מנהלים את העיר, לכן נפגעים פעם אחת. לא שאני חושב שיש פתרון אחר לעת הזאת, אבל בכל אופן נפגעים. אז פעם אחת נפגעים בגלל שיש להם ועדה קרואה ואין להם סיי במה שקורה בעיר, מצד שני, גם לא נותנים להם את המענק בגלל שיש ועדה קרואה, לכן הם באמת ניזוקים פה פעמיים.
היו"ר משה גפני
רבותיי, אני מבקש לסכם את הדיון כך: אנשי משרד האוצר, אנחנו נעביר לכם את הפנייה שעליה מדובר. ראשית אני מבקש לנתק, להביא פנייה מחודשת, אני לא יודע מי הרפרנט שעוסק בעניין של משרד ראש הממשלה, אבל אני מבקש לנתק את זה, מכיוון שכאן נכנסנו לדיון בפני עצמו שכל חברי הוועדה חושבים שהדיון הזה הוא נכון, כפי שהעלה אותו חבר הכנסת טיבי ומצטרף אליו חבר הכנסת ראלב מג'אדלה, וכל מי שמבקש להצטרף.
אורי אריאל
אפשר שאלה? רק ללמוד ממך משהו. למה אנחנו לא יכולים לפרק את זה ולהצביע על סעיף א'?
היו"ר משה גפני
אין לנו סמכות.
אורי אריאל
מי אמר? זה ההרגל פה, אני יודע, אבל זה החוק?
היו"ר משה גפני
אתה יכול לבדוק מבחינה משפטית, אבל זה ברור לחלוטין---
אורי אריאל
כי ראיתי בוועדה אחרת פה, שאינני רוצה לנקוב בשמה, שכך עושים.
היו"ר משה גפני
אנחנו מאשרים את המסגרת, אנחנו לא יכולים. אתה יודע מה? ליצר ביטחון אני אבדוק עוד הפעם, אבל אני נמצא פה כבר עשרים וכמה שנים בוועדה...
ראלב מג'אדלה
בדקנו, אורי.
אורי אריאל
כן, יש הרגלים שכבר לא שואלים---
היו"ר משה גפני
אתה יודע מה? העלית את החשש הזה, נבדוק את העניין.
אורי אריאל
לא את החשש, את התקווה.
היו"ר משה גפני
נכון. תאמין לי, זה תקווה. אז זה היה יכול להיות הרבה דברים מעניינים. בסדר, אנחנו נבדוק את העניין הזה. טמיר, אני מבקש שהנושא שהעלה חבר הכנסת אורי אריאל ייבדק. אם אפשר לעשות את זה, אז אנחנו נמצאים במצב טוב. על כל פנים, אני מבקש ממשרד האוצר לפצל את הבקשה הזאת ואת התכנית הזאת של הממשלה אנחנו נביא בנפרד.

עכשיו בפנינו עומדות כמה בררות. אני מבקש לפנות להיימן או לאייל גבאי?
ראלב מג'אדלה
השר שמחון.
היו"ר משה גפני
למה השר שמחון?
ראלב מג'אדלה
הוא מופקד על התכנית הזאת במקום אבישי ברוורמן.
היו"ר משה גפני
בסדר, אבל גם אייל גבאי. יש כמה אופנים לטפל בעניין הזה. האחד, ההגיוני ביותר, זה להוציא את המניעה של ועדה קרואה, שזה נשמע חסר היגיון לחלוטין, אז לא צריך לדבר על טייבה ולא צריך לדבר על באקה. הבעיה של ועדה קרואה היא הנותנת שצריך לתת יותר.
אחמד טיבי
בדיוק. למה יש ועדה קרואה? כי יש מצוקה.
היו"ר משה גפני
בדיוק. זה הדבר הראשון.
ראלב מג'אדלה
אדוני היושב ראש, בנוסף לנימוקים שלך, כבדי המשקל, בבאקה ב-11 לאוקטובר הולכים להיות בחירות, או טו טו היא מפסיקה להיות---
היו"ר משה גפני
הבעיה גם ביורוקרטית, שנצטרך לשנות החלטת ממשלה. יכול להיות שבמקביל אפשר לעשות תכנית מיוחדת---
אחמד טיבי
כמו לוד.
היו"ר משה גפני
כן, תכנית מקבילה לתכנית הזאת. אם זאת החלטת ממשלה שהתקבלה כבר---
אחמד טיבי
טיפול נקודתי.
היו"ר משה גפני
ואני מתחיל להריח שהם אומרים, והם אמרו את זה גם לטמיר, שהיתה כבר החלטה ועכשיו... בסדר, נאשר את התכנית הזאת של הממשלה במקביל לתכנית---
אחמד טיבי
אני רוצה להקל על הממשלה. מה יותר קשה ומה יותר קל? לשנות החלטת ממשלה בקשר ל-13 ולהוסיף, 'החלטנו להוסיף את טייבה', או לבטל החלטה של מינוי רמטכ"ל ולמנות מישהו אחר למשל? זה קרה. מותר לשנות. זה קרה, לאחרונה, ממש לאחרונה.
היו"ר משה גפני
כאן במדינה?
אחמד טיבי
במדינה הזאת, קרה. מותר לשנות החלטות.
היו"ר משה גפני
אני מבקש ממשרד האוצר לפצל את ה---
ראלב מג'אדלה
כבוד היושב ראש, אני מציע שנהיה יותר פרקטיים, להוסיף את שני היישובים ובזה אתה פחות סיבכת אותם. לדעתי זה פחות מסובך. אנחנו רוצים בדרך הפרגמטית, לא בדרך של הכשלה.
היו"ר משה גפני
השלישי שיש לו ועדה קרואה זה כפר כנא. מה עם כפר כנא? להוציא את הוועדה הקרואה, לא להגיד שמות. אפשר להביא תכנית מיוחדת לטייבה, להביא תכנית מיוחדת לזה...
ראלב מג'אדלה
אבל למה? בשביל מה מיוחדת? להוסיף את שני היישובים ובזה נגמר העניין.
זאב בילסקי
אפשר גם להוסיף עוד דבר, שאם המדד זה מספר הרציחות, אז כבר טייבה עולה על לוד, בכלל זה על אחת כמה וכמה.
היו"ר משה גפני
ולגבי השרים שמגיעים לשם? זה לא נוגע.
אחמד טיבי
השרים מגיעים לכביש הראשי, הם לא נכנסים.
היו"ר משה גפני
הם לא נכנסים פנימה.
ראלב מג'אדלה
להוסיף את שני היישובים ובזה נגמר העניין.
היו"ר משה גפני
על כל פנים, הרביזיה שלך נשארת, אנחנו לא מפילים אותה, אנחנו משאירים את הרביזיה.
אחמד טיבי
למען גילוי נאות, דיברו איתי, התקשרו אליי מלשכת ראש הממשלה לפני מספר דקות, לא הסכמתי להסיר את הרביזיה, אמרתי שהדיון ימשיך להתקיים כאן ותוסיפו את היישוב ותגדילו את הרשימה. הם בודקים. אני חושב שהכלי של הוועדה כאן הוא הכלי האפקטיבי ביותר.
היו"ר משה גפני
טוב. תודה רבה.

אנחנו עוברים קודם כל לנושא של המיגון.
פאינה קירשנבאום
מה יש עוד חוץ ממיגון?
טמיר כהן
מיגון, אל על ומדע.
ראלב מג'אדלה
מה לגבי הסעיף של הרבנות הראשית?
היו"ר משה גפני
שנמצא בפנייה הזאת? לפצל, אמרתי. זה לא נוגע לטייבה ולא לבאקה.
ראלב מג'אדלה
אבל זה חשוב.
היו"ר משה גפני
חשוב, לא חשוב, לא בדקתי אפילו אם זה חשוב. ברגע שיש רביזיה, לא בדקתי אם זה חשוב או לא.
פאינה קירשנבאום
יש לי שאלה. מכיוון שאתה אומר שעכשיו המחשבים סגורים ובאמת שום דבר לא קורה, מה המשמעות של ההעברות שאנחנו---
היו"ר משה גפני
הנושא של מיגון עוטף עזה זה לביצוע מיידי. מיידי, מיידי. מה זה המחשבים? המחשבים של הכנסת, אבל אנחנו מעבירים להם, אני חותם על זה היום וזה יוצא לביצוע.
פאינה קירשנבאום
מתי שינויי התקציב הבאים שיהיו?
היו"ר משה גפני
מיד אחרי פסח. אלא אם כן, וזה עלול לקרות ויכול לקרות דבר כזה, שיש פתאום העברה דחופה בגלל אירוע שקורה ואז אני יכול לזמן את הוועדה גם בחול המועד.
טמיר כהן
כמו המקרה הזה.
היו"ר משה גפני
זאת אומרת אפילו בחול המועד, בגלל שגם על פי ההלכה בחול המועד, דבר האבד, צריך לעשות אותו. אני מאוד מקווה שזה לא יקרה, אבל קרו מקרים כאלה בעבר.
פאינה קירשנבאום
אם צריך, אין בעיה.
היו"ר משה גפני
המקרה הזה, שזימנתי היום את הוועדה, בגלל שזה פיקוח נפש.
פאינה קירשנבאום
לא, כי חוץ ממיגון עוטף עזה אתה מעביר עוד העברות.
היו"ר משה גפני
כן, עוד שתי העברות. אני אמרתי עכשיו ככה בשקט לעצמי שלא היה מגיע להעביר את זה, אבל...
ראלב מג'אדלה
איך בשקט ועכשיו שמעתי אותך?
פאינה קירשנבאום
איך בשקט, כשאני מסכימה איתך?
היו"ר משה גפני
טוב. לא תרצו לאשר, לא נאשר, אבל אנחנו מדברים על מספר...

לא רק רביזיה של חבר הכנסת אחמד, יש גם רביזיה שלך, חבר הכנסת אריאל, על הנושא של תיאום הפעולות בשטחים.
אורי אריאל
אני מחכה לפגישה עם דנגוט. אני רק אעדכן אותך.
היו"ר משה גפני
אני רק אעדכן את החברים, שיידעו על מה מדובר. יש פנייה של משרד הביטחון, חבר הכנסת אורי אריאל הגיש רביזיה והוא ביקש את מתאם הפעולות בשטחים, הוא רצה לדעת על מה מדובר וכולי וכולי. נדלג על הכל, אני לא מביא את ההצבעה על הרביזיה בנושא שלך, זאת אומרת הרביזיה שלך נשארת על תלה, בישיבה הקרובה---
ראלב מג'אדלה
אבל תספר לנו על מה.
היו"ר משה גפני
הוא הגיש רביזיה.
אורי אריאל
על תקציב תיאום הפעולות ביהודה ושומרון שעומד בראשו אלוף איתן ונגוט. הוא אמר שחלק זה עבור משכורות לפקחים, כשאנחנו התנגדנו לפקחים האלה כל הזמן, כי חוץ מלעשות צרות הם לא עושים משהו טוב. זה לא עניינם האישי, זה עניין של מדיניות שר הביטחון, והיות והם ביקשו עוד פעם תקציב, אז ביקשתי שיבוא האלוף ויסביר בשביל מה בדיוק התקציב, לא בערך, כי זה עשרות מיליונים. הציע יושב ראש הוועדה שהוא לא יבוא, כי זה מסובך, אבל שניפגש. מלפני חודשיים לשכתו עוד לא מצאה זמן להרים טלפון לתאם פגישה. היושב ראש, עכשיו אני מוסיף דבר שאתה לא יודע, שר הביטחון ניגש לידידנו המשותף, חבר הכנסת אמנון כהן, שגם הוא היה ברביזיה הזו וניסה להסביר לו כך וכך וזה, אמר לו חבר הכנסת כהן שיש עוד כמה בעיות מול שר הביטחון, הוא אמר לו 'בסדר, נדבר', אז הוא אמר לו 'תדבר עם דנגוט'. זה היה לפני שבועיים וחצי, מאז חבר הכנסת כהן מחכה שיואיל בטובו להיפגש עם חברי הכנסת.
ראלב מג'אדלה
זה רע מאוד. נבחר ציבור צריך להיענות לפנייה אליו מיידית. אתה רוצה שאני אסדר לך את הפגישה?
היו"ר משה גפני
לא. לא, לא. חבר הכנסת מג'אדלה, אני ביקשתי את הפגישה והפגישה נקבעה ובוטלה והוא נסע לחוץ לארץ ובקיצור היו גם כמה בעיות טכניות, אני לא שבע רצון מהצורה הטכנית, איך שזה התנהל ובעקבות כך הסיכום הוא כדלהלן: את הרביזיה של חבר הכנסת אורי אריאל אנחנו משאירים על תלה, כפי שעשינו ברביזיה של חבר הכנסת אחמד טיבי, לישיבה הבאה, בעזרת ה', שתהיה יום אחרי אסרו חג, ב-כ"ג ניסן, 27.4---
טמיר כהן
לא, הוא יהיה ב-3.5.
ראלב מג'אדלה
כמה זמן אנחנו צריכים עם דנגוט? יותר מחצי שעה?
אורי אריאל
3/4 שעה.
היו"ר משה גפני
על כל פנים, באחת הישיבות הקרובות, עדיין בפגרה, האלוף דנגוט יופיע בוועדה.
ראלב מג'אדלה
בפגרה?
היו"ר משה גפני
כן, יש ישיבות בפגרה, אתה ועדת כספים. תגיד לי, אני יכול לדעת---
ראלב מג'אדלה
יש חג, יש פסח.
היו"ר משה גפני
אתה יודע מה? אז תעבור לוועדה לזכויות הילד.
אורי אריאל
יש מימונה, הוא עושה מימונה.
היו"ר משה גפני
האלוף איתן דנגוט יופיע בוועדה. אני חשבתי שזה יהיה מיד אחרי פסח, אבל זה יהיה באחת משתי הישיבות הקרובות, אני מקווה שבישיבה הקרובה, ועל כל פנים, חבר הכנסת אורי אריאל, הרביזיה שלך לא מוצבעת והיא נשארת על תלה והאלוף איתן דנגוט יופיע בוועדה כדי לענות לך על השאלות.
אורי אריאל
אני מודה לך.
היו"ר משה גפני
יש לנו מספר קטן של פניות. מספר פנייה לוועדה, מספר 9, הוצאות הביטחון של אל על וארקיע.
אנסטסיה סורוקינה
כן, הפנייה נועדה להשלים תקציב סבסוד הוצאות הביטחון של חברות אל על וארקיע וטיסות לקהיר ולעמן, מ-60% ל-75% מסך ההוצאות.
היו"ר משה גפני
למה מעלים את זה מ-60% ל-75%?
אנסטסיה סורוקינה
כנראה החליטו שה---
היו"ר משה גפני
מי החליט?
אנסטסיה סורוקינה
זו היתה החלטת ממשלה ב-2007, להעלות את הסבסוד על ההוצאות מ-60% ל-75%.
ראלב מג'אדלה
זה בטח דחוף לפני פסח.
היו"ר משה גפני
לא, בגלל זה לא היינו מתכנסים. זה 1,750,000?
אנסטסטיה סורוקינה
כן, 1,750,000 על שנתיים.
היו"ר משה גפני
זה התוספת של ה-15%?
אנסטסיה סורוקינה
כן, שנתיים או שנתיים וחצי.
היו"ר משה גפני
טוב. מי בעד אישור הפנייה? ירים את ידו. מי נגד? אין. מי נמנע? אין. הפנייה אושרה.

פנייה מס' 9 אושרה

פה אחד
פנייה 97. הנהלת בתי המשפט 5.5 מיליון.
פאינה קירשנבאום
מה זה פיתוח של הנהלת בתי משפט?
אושרה רודב
זה סעיף הפיתוח של משרד המשפטים עבור הנהלת בתי המשפט. תגברנו את הסעיף ב-5.5 מיליוני שקלים ועשינו שם הסטות פנימיות בהתאם לתזרים המימון שאושר לבינוי בתי משפט. אנחנו ביצענו את ההסטות בהתאם לתזרים---
היו"ר משה גפני
עבור מה הכסף הזה?
אושרה רודב
בינוי ושיפוצים של בתי משפט, במחוזי מרכז, אשקלון, אשדוד ותל אביב.
היו"ר משה גפני
ומה עם בתי הדין הרבניים?
אושרה רודב
להם שמנו בבסיס 5 מיליון.
היו"ר משה גפני
אני יודע, לא שמתם, אילצנו אתכם. לא חשוב, שמתם, בסדר. מה עם זה?
אושרה רודב
זה גם שם, זה הם עובדים.
היו"ר משה גפני
עובדים איפה?
אושרה רודב
אני יודעת שבחיפה הם עושים---
היו"ר משה גפני
מזל שיש חיפה במדינה, בגלל שכל הזמן אתם חוזרים על חיפה, אבל יש עוד מקומות.
אושרה רודב
הם פשוט לא פנו אלינו בגלל שהם לא צריכים תוספת של התקציב, אז הם עובדים בהתאם ל---
היו"ר משה גפני
הם פוחדים. את היית פעם בבית הדין הרבני בירושלים, לראות מה קורה שם?
אושרה רודב
כן, עשיתי שם סיור לפני חודש.
היו"ר משה גפני
ומה את אומרת? הם צריכים או לא צריכים?
אושרה רודב
אבל הם קיבלו, אני מסכימה שהם צריכים והם קיבלו. הם לא פנו אלינו בבקשה נוספת.
היו"ר משה גפני
מה שהכי מרגיז אותי, שבאחת מהפעמים שהיתה רפורמה בעניין הזה וניסו לשכנע אותי שאת בתי הדין הרבניים צריך להוציא ממשרד הדתות ולהעביר למשרד המשפטים, בגלל שאז הפיתוח והבינוי בבתי הדין הרבניים יהיה שווה לבתי המשפט. לא מני ולא מקצתי, אכלתם את הדגים הסרוחים ועפתם מהעיר. בכל מקרה המצב יהיה גרוע.

מי בעד אישור הפנייה? ירים את ידו? מי נגד? אין. מי נמנע? אין. הפנייה אושרה.

פנייה מספר 97 אושרה

פה אחד

פנייה 116-115. זאת הפנייה---
דני בלישניקוב
של משרד המדע. הפנייה נועדה לתקצב את הסיכום התקציבי עם משרד המדע והטכנולוגיה על סכום כולל של 40 מיליון ₪ במזומן ו-12 מיליון ₪ בהרשאה להתחייב. חלק גדול מהסכום מוקצה לכיסוי חובות עבר של המשרד. השימושים העיקריים בפנייה הזאת הם 19 מיליון שקלים לתכנית התשתיות המדעיות במזומן ו-6 מיליון שקלים בהרשאה להתחייב. עוד 9.4 מיליון שקלים במזומן ו-6 מיליון שקלים בהרשאה להתחייב לתכנית המחקרים הדו לאומית. קיים גם הנושא של חיזוק הקשר בין מדע לקהילה בסכום של 8.5 מיליון שקלים, הגדלת הוצאה מותנית בהכנסה בסכום של 2.5 מיליון שקלים לנושא של עידוד מחקר באמצעות קרן העיזבונות ועוד מיליון שקלים עבור המועצה הלאומית למחקר ולפיתוח, עבור כספי זכייה מהתכנית השביעית האירופית.
היו"ר משה גפני
השר הרשקוביץ יודע מהפנייה הזאת?
דני בלישניקוב
הוא ביקש אותה.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור הפניות? ירים את ידו. מי נגד? אין. מי נמנע? אין. הפניות אושרו.

פניות 116-115 אושרו

פה אחד.
ואנחנו מגיעים לפנייה האחרונה בסדר היום, שבגללה עשינו את הישיבה. מספר פנייה לוועדה 117 עד 119. את תומכת בפנייה הזאת?
פאינה קירשנבאום
אני תומכת.
היו"ר משה גפני
אוקי, מי מסביר?
אנסטסיה סורוקינה
הפנייה נועדה לתקצב סך של 45 מיליוני שקלים בתקציב של פיקוד העורף לטובת ביצוע מיגון גני ילדים באזור עוטף עזה.
היו"ר משה גפני
אני יכול לדעת כמה כסף אמור עוד להגיע? את יודעת?
אנסטסיה סורוקינה
זה בהתאם להחלטה אחרונה מ---
היו"ר משה גפני
אז למה זה מגיע רק עכשיו?
אנסטסיה סורוקינה
מ-2010. ב-2010 הועמד כל הסכום בתקציב של משרד החינוך. משרד הביטחון לא ידע להתחייב על כל הסכום הזה והעברנו להם חלק מהסכום בהרשאה להתחייב והשנה עובר כל הסכום במזומן, לפיקוד העורף, כי הוא המבצע.
היו"ר משה גפני
לפיקוד העורף, למשרד של מתן וילנאי.
ראלב מג'אדלה
לרח"ל (רשות חירום לאומית).
מאיר בינג
החלק של משרד החינוך מבוצע על ידי משרד החינוך, החלק של גני הילדים מבוצע על ידי משרד הביטחון.
היו"ר משה גפני
למה?
מאיר בינג
בכל צורת העבודה שלהם אני לא מעודכן, צריך לשאול אותם, להבין בדיוק את החלוקה.
היו"ר משה גפני
זאת אומרת, את בתי הספר, את מוסדות החינוך בונה משרד החינוך, ואת גני הילדים בונה המשרד לפיקוד העורף? איך קוראים למשרד, המשרד להגנת העורף? זה משרד, הוא שר, הוא לא שר במשרד הביטחון.
אברהם מיכאלי
הוא שר בכיר כבר.
היו"ר משה גפני
כן, הוא שר. יש שם למשרד.
ראלב מג'אדלה
על איזה יישובים אנחנו מדברים בבקשה?
מאיר בינג
אם אני לא טועה פה, שוב, מדובר על הטווח של בין 0 ל-7 קילומטרים.
ראלב מג'אדלה
אבל רשימת היישובים?
היו"ר משה גפני
זה חבל אשכול.
ראלב מג'אדלה
מה שנקרא העוטף?
היו"ר משה גפני
כן, העוטף ממש, שדרות... אין עוד תכניות של תקצוב למיגון?
מאיר בינג
אני אומר שוב, זה נותן מענה---
היו"ר משה גפני
אני ראיתי שהולכים לתת מיגוניות עכשיו לאשקלון.
מאיר בינג
כן.
היו"ר משה גפני
זה גם כסף.
מאיר בינג
אז אני אומר שוב, הפנייה הזאת נותנת מענה ומיגון מלא לקו של 0-7.
היו"ר משה גפני
הבנתי, זה ברור. בסדר. אני רותח עליכם מזעם, רותח עליכם, הכוונה למשרד האוצר. היה צריך טלפון מאחד השרים בממשלה כדי שמיד יעבירו. ישבנו פה ביום ראשון, ישבנו, למה היה צריך עכשיו להביא את כולם? לפחות יצא משהו טוב, עם ניצולי השואה ועם נכי צה"ל, בסדר, ועכשיו גם השר הרשקוביץ הרוויח, אבל לא יכולתם להביא את זה כמה שעות קודם?
ראלב מג'אדלה
זה חובות עבר---
היו"ר משה גפני
לא חשוב, אבל אז לא היתה לו העברה גם מחובות עבר.
ראלב מג'אדלה
אתה יודע מה עשו לי פעם?
היו"ר משה גפני
הרי זה סיפור של הרשאה להתחייב, סיפור שכבר היה משנה שעברה.
ראלב מג'אדלה
כבוד היושב ראש, אני הייתי במקומו, נסעתי לוועידה מאוד יוקרתית באירופה, מסתבר ששם תפסו אותי אחרי שנאמתי שם וטקס והיללו את ישראל על המדע והטכנולוגיה, תפס אותי מזכיר בצד, אומר לי 'אתם חייבים לנו 5 מיליון שקל, מתי, אדוני, תעדכנו את זה?'
היו"ר משה גפני
למי אנחנו חייבים?
ראלב מג'אדלה
מה שעכשיו אישרת.
היו"ר משה גפני
אז מה אמרת להם, כתבת צ'ק?
ראלב מג'אדלה
אמרתי להם 'תוך שבועיים'. חזרתי, כמעט פיטרתי את החשב, אתם שולחים אותי לוועידה ואתם חייבים כסף? אמרתי לו 'אם שבועיים הם לא מקבלים את הכסף, אתה מפוטר'.
היו"ר משה גפני
אתה יכול אולי להיכנס לממשלה ולהיות השר לשירותי דת?
ראלב מג'אדלה
לא בממשלה הזאת.
ישראל אייכלר
למה לא?
ראלב מג'אדלה
חס וחלילה.
היו"ר משה גפני
למה? שירותי דת.
ראלב מג'אדלה
תאמין לי, אני אעשה סדר בין אשכנזים לספרדים---
היו"ר משה גפני
עזוב את האשכנזים והספרדים, תעשה סדר. אשכנזים-ספרדים, זה מעניין? תעשה סדר.
ראלב מג'אדלה
אתה בחיים שלך היית מקבל במשרד התרבות אם לא אני הייתי שם?
היו"ר משה גפני
כל הכבוד לך. תאמין לי.
ראלב מג'אדלה
תרבות חרדית.
היו"ר משה גפני
לכן אני צריך אותך במשרד לשירותי דת, כדי לעשות סדר.
ראלב מג'אדלה
תחליף את הממשלה.
היו"ר משה גפני
את כל הממשלה אני צריך להחליף בשביל המשרד הזה?
ראלב מג'אדלה
הרכב אחר.
היו"ר משה גפני
רבותיי, מי בעד אישור הפניות? ירים את ידו. מי נגדן? אין. מי נמנע? אין. הפניות אושרו.

פניות 119-117 מאושרות

פה אחד
תודה רבה, שיהיה פסח כשר ושמח לכולם. הישיבה נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 13:25

קוד המקור של הנתונים