ישיבת ועדה של הכנסת ה-18 מתאריך 30/03/2011

בקשת מבקר המדינה להענקת סמכויות על פי סעיף 26 לחוק מבקר המדינה, התשי"ח-1958 [נוסח משולב] לעוזר מבקר המדינה במאבק בשחיתות הציבורית.

פרוטוקול

 
הכנסת השמונה-עשרה

PAGE
3
הוועדה לענייני ביקורת המדינה

30.3.2011


הכנסת השמונה-עשרה






נוסח לא מתוקן

מושב שלישי

פרוטוקול מס' 171
מישיבת הוועדה לענייני ביקורת המדינה
יום רביעי, כ"ד באדר ב' התשע"א (30 במרץ 2011), שעה 14:15
סדר היום
בקשת מבקר המדינה להענקת סמכויות על פי סעיף 26 לחוק מבקר המדינה, התשי"ח-1958 (נוסח משולב) לעוזר מבקר המדינה במאבק בשחיתות הציבורית.
נכחו
חברי הוועדה: יואל חסון - היו"ר
שלמה מולה

מרינה סולודקין
מוזמנים
נחום לוי

- עוזר המבקר, משרד מבקר המדינה
ייעוץ משפטי
עו"ד גלעד קרן

דניאל באומגרטן - מתמחה
מנהלת הוועדה
חנה פריידין
רשמה וערכה
ס.ל. חבר המתרגמים בע"מ

בקשת מבקר המדינה להענקת סמכויות על פי סעיף 26 לחוק מבקר המדינה, התשי"ח-1958 (נוסח משולב) לעוזר מבקר המדינה במאבק בשחיתות הציבורית.
היו"ר יואל חסון
שלום, צהריים טובים. אני פותח את ישיבת הוועדה לענייני ביקורת המדינה בעניין בקשתו, פנייתו, של מבקר המדינה מהשעות האחרונות. אני אקריא את המכתב של המבקר: "הנדון: הענקת סמכויות על פי סעיף 26 לחוק מבקר המדינה", כותב המבקר: "אני מבקש את אישור הוועדה, על פי סעיף 26 לחוק מבקר המדינה התשי"ח-1958 (נוסח משולב), להעניק כל הסמכויות האמורות בסעיף 11, 8 ו-27(ב) ו-(ד) לחוק ועדות חקירה התשכ"ט-1968, למר נחום לוי, המשמש בתפקיד עוזר למבקר המדינה במאבק בשחיתות הציבורית".

מבקר המדינה הסביר שלי שהסמכויות האלה נדרשות, חשובות, למר לוי, לביצוע עבודתו השוטפת במשרד מבקר המדינה. אתה מוכן להסביר לנו בקצרה?
נחום לוי
מה-15 לדצמבר אני משמש כעוזר למבקר למאבק בשחיתות הציבורית. לפני כן הייתי קצין משטרה בדרגת ניצב משנה, סגן ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה. במסגרת עבודתי במשרד המבקר אני מטפל ומייעץ למבקר בחומרים שעניינם שחיתות ציבורית ולצורך הטיפול באותם תיקים מבקר המדינה ביקש להסמיך אותי על פי הסמכויות שקראת כרגע לפני הוועדה.
היו"ר יואל חסון
תוכל לספר לוועדה מה הרקע שלך, מה עשית קודם?
נחום לוי
אמרתי, הייתי ניצב משנה ביחידה הארצית לחקירות הונאה, הייתי סגן ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, זאת היחידה שטיפלה, ועדיין מטפלת, בשחיתות ציבורית.
מרינה סולודקין
זה גם רשויות מקומיות?
נחום לוי
גם רשויות מקומיות, בחלקן, נמצאות ביחידה הזאת. הייתי סגן מפקד היחידה ובעבר מעורב במספר תיקים, אלה ואחרים, שעניינם שחיתות ציבורית, במינהל הציבורי הגבוה, בוא נאמר כך.
היו"ר יואל חסון
אני מציע לחברי הוועדה לאשר את בקשתו של מבקר המדינה ולתת למר נחום לוי את הסמכויות הנדרשות.
שלמה מולה
רק שאלה. למה נדרשים הצבעה או אישור של הוועדה?
קריאה
לפי הסעיף בחוק.
גלעד קרן
סעיף 26 לחוק מבקר המדינה קובע שהמבקר וכן מי שנתמנה על ידיו לכך באישור הוועדה, יהיו להם כל הסמכויות האמורות בסעיפים 8 עד 11 ו-27(ב) ו-(ד) לחוק ועדות חקירה כמו שהוצג. אני רק אסביר שבסמכויות האלה מדובר על סמכויות של זימון עדים, חקירת עדים ופסיקת הוצאות לאותם עדים שהגיעו.
שלמה מולה
כלומר המבקר מטיל את הסמכויות אליו באישור הוועדה. על זה אנחנו מצביעים.
גלעד קרן
הוא לא מעביר אותן, סמכויות למבקר יש בכל מקרה. בנוסף למבקר בשנים האחרונות הוועדה אישרה לנושאי תפקידים בכירים במשרד המבקר, כמו מנהל נציבות תלונות הציבור או ליועצת המשפטית את הסמכויות האלה כדי להקל על העבודה, כי המבקר לא עושה לבד את כל---
מרינה סולודקין
אני חושבת שזה בצדק וזה חשוב שאנחנו יודעים שיש לנו חלק במינוי של האדון הנכבד, ואני חושבת שהאג'נדה של סדר היום הלאומי אומרת שאנחנו עכשיו עושים דבר נכון.
היו"ר יואל חסון
בהחלט. אני חושב שהסמכויות האלה הן חשובות להעביר אותן למר נחום לוי, אני חושב שזה יסייע לו בתפקיד שלו במשימות הכוללות שהוא עוסק בהן, לכן אני מבקש להעלות את העניין הזה להצבעה.
חנה פריידין
חבר הכנסת מולה במקום עתניאל שנלר.
היו"ר יואל חסון
מי בעד הענקת הסמכויות האמורות, כפי שהצגתי בתחילת הדיון? ירים את ידו.

מי נגד? מי נמנע?

הצבעה

בעד – פה אחד

ההצעה אושרה

אני קובע שהענקת הסמכויות אושרה פה אחד על ידי כלל חברי הוועדה.

תודה רבה לך, אדוני.

תודה רבה.

הישיבה ננעלה בשעה 14:30

קוד המקור של הנתונים