ישיבת ועדה של הכנסת ה-18 מתאריך 18/01/2011

תקנות התקשורת (בזק ושידורים)(שידורי טלוויזיה באמצעות לוויין)(דמי רישיון ותמלוגים)(תיקון)(הוראת שעה), התשע"א-2010 תקנות התקשורת (בזק ושידורים)(תמלוגים)(הוראת שעה), התשע"א-2010

פרוטוקול

 
הכנסת השמונה עשרה

PAGE
7
ועדת הכספים

18.1.2011


הכנסת השמונה עשרה





נוסח לא מתוקן

מושב שלישי

פרוטוקול

מישיבת ועדת הכספים

יום שלישי, י"ג בטבת התשע"א (18 ינואר 2011), שעה 10:00
סדר היום
תקנות התקשורת (בזק ושידורים) (שידורי טלוויזיה באמצעות לוויין) (דמי רישיון ותמלוגים) (תיקון) (הוראת שעה), התשע"א-2011, תקנות התקשורת (בזק ושידורים) (תמלוגים) (הוראת שעה), התשע"א-2011
נכחו
חברי הוועדה: משה גפני – היו"ר

חיים אורון

מגלי והבה

שי חרמש

אמנון כהן

ציון פיניאן
מוזמנים
עו"ד מוהנאד נאסר, הלשכה המשפטית, משרד התקשורת

עופר מרגלית, אגף התקציבים, משרד האוצר

צחי דוד, אגף התקציבים, משרד האוצר
ייעוץ משפטי
מירב תורג'מן
מנהל הוועדה
טמיר כהן
רשמה וערכה
אהובה שרון – חבר המתרגמים בע"מ

תקנות התקשורת (בזק ושידורים) (שידורי טלוויזיה באמצעות לוויין) (דמי רישיון ותמלוגים) (תיקון) (הוראת שעה), בתשע"א-2011 תקנות התקשורת (בזק ושידורים) (תמלוגים) (הוראת שעה), התשע"א-2011
היו"ר משה גפני
אני מתכבד לפתוח את ישיבת ועדת הכספים. על סדר היום תקנות התקשורת (בזק ושידורים) (שידורי טלוויזיה באמצעות לוויין) (דמי רישיון ותמלוגים) (תיקון) (הוראת שעה), התשע"א-2011, תקנות התקשורת (בזק ושידורים) (תמלוגים) (הוראת שעה), התשע"א-2011.


הייתה טעות בתאריכים.
מירב תורג'מן
אני מבינה שיש עוד איזשהו עדכון קטן ביחס לתאריך שמשרד התקשורת מבקש ואולי כדאי שנציג משרד התקשורת יבהיר את העניין הזה.
היו"ר משה גפני
כן, על איזה תאריך אתם מדברים?
מוהנאד נאסר
אנחנו מבקשים לתקן ל-19 במקום ה-16. אנחנו מאוד מתנצלים.
היו"ר משה גפני
לפי התקנות שאושרו, אנחנו אמרנו שזה לא יהיה מה-1 בחודש אלא זה יהיה מה-16 בחודש, והתברר בדיעבד שהיה רשום ה-1.
חיים אורון
אחרי כן אני רוצה הצעה לסדר.
היו"ר משה גפני
בסדר.


רבותיי, התאריך הוא 19 בחודש.
מירב תורג'מן
יש כאן שתי תקנות ולכן צריך שתי הצבעות. התקנות הראשונות הן תקנות התקשורת (בזק ושידורים) (שידורי טלוויזיה באמצעות לוויין) (דמי רישיון ותמלוגים) (תיקון) (הוראת שעה), התשע"א-2011. הוראת התוקף תהיה מיום י"ד בשבט התשע"ב, ה-19 בינואר 2011.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

ה צ ב ע ה

אושר פה אחד
מירב תורג'מן
התקנות השניות הן תקנות התקשורת (בזק ושידורים) (תמלוגים) (הוראת שעה), התשע"א-2011. גם כאן תוקף התקנות יהיה מיום 19 בינואר 2011.
היו"ר משה גפני
למה אתם רוצים 19 ולא 16? אני בעד, אבל למה?
מוהנאד נאסר
מכיוון שהדיון מתבצע היום זה יביא צורך באישור רטרואקטיבי.
היו"ר משה גפני
בסדר. מה ששר התקשורת מבקש, אני מאשר. שר התקשורת טוב. הקואליציה לא טובה, אבל שר התקשורת טוב. אנחנו מצביעים.

ה צ ב ע ה

התקנות אושרו פה אחד


הצעה לסדר, חבר הכנסת חיים אורון.
חיים אורון
אדוני היושב ראש, אני מבין שזה החלק בקואליציה שהוא יציב והבוקר הוא לא מתפלג.
היו"ר משה גפני
אתה שואל לגבי?
חיים אורון
כן.
היו"ר משה גפני
יהדות התורה לא מתפלגת. הסיעה יציבה.
חיים אורון
ברור.
היו"ר משה גפני
גם מרצ יציבה.
אמנון כהן
גם ש"ס בסדר.
היו"ר משה גפני
יש חריקות פה ושם, אבל אצלנו זה מעל לדרך הטבע וגם במרצ זה מעל לדרך הטבע, ולכן לא מצביעים עבורנו.


אתמול בישיבת הסיעה אצלנו הצעתי לחברים ללכת לגדולי התורה כדי לפרוש מהקואליציה. פשוט נמאס לי מהקואליציה הזאת . באמת. אני לא מסתיר את זה. אני לא מחליט אצלנו, אבל אני לא מסתיר את העניין הזה. יושב ראש ועדת הכספים, ביג דיל.
שי חרמש
אני מכיר כמה חברים שהיו מוכנים להחליף אותך.
היו"ר משה גפני
אתה יודע, אנחנו מפלגה אידיאולוגית.
שי חרמש
זה תפקיד מאוד חשוב.
חיים אורון
תגיד לו שהתפקיד הוא לא הכל.
היו"ר משה גפני
התפקיד הוא תפקיד מאוד חשוב.
חיים אורון
שר הביטחון עוד יותר חשוב, ותראה מה קורה.
היו"ר משה גפני
בדיוק.


שי, התפקיד הוא תפקיד חשוב, אני לא מזלזל בתפקיד אלא להפך. אני חושב שאצלנו ביהדות התורה, מעבר לנושא של תפקידים, יש גם אידיאולוגיה ואני חושב שבאידיאולוגיה אנחנו הפכנו להיות למשיסה. נמאס לי מזה.
חיים אורון
אדוני היושב ראש, אני רוצה להודות לך על שאתמול עשית לנו בוקר פנוי. זה קורה לעתים מאוד רחוקות, בעיקר שהיה בוקר מאוד סוער ולא הייתה ישיבת ועדה, אבל כמו שקורה לי, בלילה קראתי בעיתונים שבעצם יש שאלה איפה ידונו בתמלוגי הגז. אגב, זה גם נפט.
ציון פיניאן
היום יש שם דיון על המים.
חיים אורון
אני רוצה לומר לך שבכנסת הזאת שום דבר כבר לא יכולים להמציא. הכל כבר היה אבל מה שקורה בכנסת הזאת הוא שכל מה שהיה, הוא בסדרי גודל. קודם כל, היה מסע - כמו במרוץ סמכויות בגירושין לבתי המשפט, מספרים לי שרצים לבית משפט מסוים – לאיזו ועדה להגיע. עשו איזה דיון באחת הוועדות הכנסת, מאוד חשובה ואני לא מזלזל בה, ואיזה רוב החליט שהוא נגד ששינסקי. אני מוכן לפרוטוקול לומר שאני בטוח שרוב האנשים שהצביעו אז על העניין הזה לא קראו את דוח ששינסקי.
שי חרמש
הם כבר שינו את דעתם אתמול. הם הצביעו בעד.
חיים אורון
עכשיו אני מבין שהיה הסכם קואליציוני, קיבלתי כאן את ההסכם הקואליציוני עם מפלגת העצמאות, לא בדקתי עדיין האם כאן העבירו סמכויות כי אני מבין שעינת וילף – ותסלחו לי קצת על הטון הזה – היא יושבת ראש ועדת הקליטה ויכול להיות שיחליטו עכשיו להעביר למשל את נושא הריכוזיות לוועדת הקליטה משום שהיא כתבה איזה מאמר על הריכוזיות. אגב, בכנסת הזאת זה אפשרי ושאף אחד לא יאמר לכם שלא, כי למשל הפנסיה לא כאן. עכשיו אני שומע שהולכים להקים ועדה משותפת.


אני לא דואג לא למעמדי ולא למעמד הוועדה. אם מרוקנים את ועדת הכספים מתוכנה ואם מסים ודוח ששינסקי הוא 89 אחוזים מס. בשאלת הזיכיונות אף אחד לא נוגע. אגב, יש שם בעיות שקשורות במעמד האישה כי אפשר בקלות לבוא ולומר שאם יהיה הרבה כסף אנחנו נשכלל את המדינה, יהיה בחינוך יותר וגם במעמד האישה ולכן גם הם רוצים לדון בזה. זה לא איזה ויכוח על כבודך ועל מעמדנו. הכל כאן משתבש וכל אחד עושה טקטיקות. שמעתי גם ברדיו – תאמין לי, קשה לי לחזור על זה כי סיפרתי את זה אתמול לשני אנשים ותיקים מאוד בליכוד והם לא האמינו. אמרתי להם שילכו ויוציאו את הטקסט – יושב ראש ועדת הכלכלה אומר בראיון בשידור שבסוף תהיה ועדה משותפת, אני ויושב ראש ועדת הכספים גפני נקבע את הרכבה ו נדאג שהיא תהיה בסדר. כלומר, עשר שגיאות על מהי ועדה, מה זה פרלמנט, איך פועלים והכל על הסיפור הזה. ראשית, אני מרוצה שרוצים להתחרות אתנו. אגב, אני בדעתו, שלא תהיה אי הבנה. אני חושב שצריך לאשר את ששינסקי עם תוספת קטנה אבל נעזוב את זה.


אני לא אסתיר ממך, אני שאלתי את שגית והיא אמרה שגם היא קראה. קראתי בשבת בבוקר.
היו"ר משה גפני
אפשר לקרוא בשבת. כתוב שמפקחים על צורכי ציבור בשבת.
חיים אורון
בדרך כלל אני עושה את זה במוצאי שבת בבוקר, אבל הפעם עשיתי את זה בשבת.
היו"ר משה גפני
מותר.
חיים אורון
הגיע אלי הדוח המלא. אני חושב שזה לכבוד לשר האוצר שישבה ועדה של אנשים רציניים והגישה דוח. אתה יכול להסכים עם כל הדוח או לא עם כולו אבל הדוח הוא דוח רציני.


גם יושב ראש הכנסת התחיל להסביר לי שזה מתחכך בכל מיני דברים כאלה. הכל פוליטיקה, טענה של הקואליציה שלא מעניינת אותי. עם כל הכבוד, אני יושב כאן כחבר כנסת והסדרי הקואליציה בנושאים האלה לא מעניינים. זה נושא של ועדת הכספים והוא צריך להיות נדון בוועדת הכספים.


אני מבקש שנבקש משגית להגיש חוות דעת משפטית על פי מיטב שיקול דעתה איפה זה צריך להיות נדון.
היו"ר משה גפני
תודה. שי, רצית לומר משהו?
שי חרמש
בעניין הנדון ולא בעניינים אחרים. אני באתי כאן לדיון על מיגון.
חיים אורון
יש הצעות לסדר.
שי חרמש
הפתיחה לא שייכת לוועדת כספים.
חיים אורון
היא לגמרי שייכת לוועדת הכספים.
שי חרמש
הסכמים קואליציוניים, זאת לא ועדת כספים אלא ועדת הכנסת.
היו"ר משה גפני
חבר הכנסת חיים אורון, יש הסכם קואליציוני בין הליכוד לבין יהדות התורה, ואגב, אנחנו מתכוונים לפתוח אותו. אני הולך לפנות לכך בעקבות מה שקרה בקואליציה. אני הולך לפנות לראש הממשלה ולראשי הקואליציה ולבקש לפתוח את ההסכם הזה. יש שינויים בקואליציה ואני מבקש לפתוח את העניין ואת דעתי אמרתי.
חיים אורון
שינו את התעריף.
היו"ר משה גפני
זה לא רק התעריף אלא זאת כל ההתנהלות. על כל פנים, בהסכם הקואליציוני הקיים, שאתה קראת אותו בוודאי, יש לגבי ועדת הכספים מה עובר לוועדת העבודה והרווחה והבריאות, ואני כיבדתי את ההסכם הזה אף על פי שאני סבור שמבחינת ניהול הכנסת, זה לא נכון, אבל קיבלתי אותו עוד לפני שהייתי אמור להיות יושב ראש ועדת הכספים. זה היה הסכם קואליציוני שנדון עוד לפני כל ההתפתחויות שהיו בעקבות ההסכם. אין בהסכם הקואליציוני דבר וחצי דבר לא לגבי ששינסקי ולא לגבי הנושא שהיה בחוק ההסדרים, המסלקה הפנסיונית. זה לא קשור להסכם קואליציוני ואין לזה דבר וחצי דבר. אלה דיונים שמתקיימים ויושב ראש הכנסת העלה את העניין הזה. אני חושב שזה עדיין מוקדם לדבר על העניין. הממשלה צריכה לקבל החלטה. צריך לראות מה ההחלטה שהיא מקבלת וצריך לראות מה היא מביאה לכאן. בינתיים אלה דיונים אקדמיים. אני הייתי בדעה מלכתחילה שלא צריך לקיים את הדיונים האלה עכשיו. ראש הממשלה הודיע אתמול שהוא בתוך 48 שעות יקבל החלטה. זאת אומרת, אנחנו לא מדברים על סדרי גודל של עוד חודשים ארוכים אלא אנחנו מדברים על החלטות שאמורות להתקבל בממשלה באופן מיידי. כיוון שאמורות להתקבל החלטות באופן מיידי, הם יביאו לכאן חקיקה ואז הדיון הזה יתקיים ואני לוקח את הדברים שלך בחשבון.
חיים אורון
אני רוצה להעיר הערה. אין לי בעיה עם 48 שעות כי ממילא סדר היום נקבע. זה הולך להיות תזכיר חוק. זה לא ייגמר בשבוע. יש משקל לדעת הקהל, כי אם זה היה מגרש ריק – אני עכשיו פונה אליך כחבר כנסת שיש לו עמדה, ואני לא מזכיר אותה – יש מאבק על דעת הקהל, יש מאבק ומפעילים כאן עוצמות מאוד מאוד גדולות. אחת הדרכים היחידות שלנו יש היא לה פעיל עוצמה נגדית ואני חושב שראוי שאם ראש ה ממשלה הולך לקבל את עמדתו בתוך 48 שעות, ממילא כבר אין זמן השבוע, שבשבוע הבא כן יתקיים דיון עם איתן ששינסקי, עם דוח שכבר אומץ או לא אומץ על ידי הממשלה. למשל, עם כל הכבוד, אם ראש הממשלה לא יאמץ את הדוח, הוא יאמץ את הדוח רק בחלקו, אני חושב שהכנסת צריכה לאותת לו מה היא חושבת על זה. אנחנו כאן לא איזה שחקן משני. בסוף זה יוכרע כאן ויש כאן תהליך.
היו"ר משה גפני
הבנתי. אני אדבר אתך אחרי כן. אני לא חושב שאנחנו נשרת את המטרה. גם עמדתי ידועה בעניין הזה וידועה עמדתם של חברי הכנסת. המאבק לפי דעתי גם הוכרע בעניין הזה. לפי דעתי הכנסת תאשר את מה שהממשלה תביא לכאן, כי אני כבר מעריך גם מה הממשלה הולכת להביא.
שי חרמש
כמו בכל דבר.
היו"ר משה גפני
לא. מה פתאום כמו בכל דבר? הרבה מאוד דברים שונו. יגיע לכאן עכשיו הקיצוץ פלט, ובוא נראה מה יהיה. למה אני צריך ללכת על העתיד? בוא נלך על העבר. מה היה בעבר? מה שהממשלה החליטה, כאן אושר? ממש לא נכון. במקרה הזה ההערכה שלי היא שהמאבק בעניין הזה הוכרע והוא כבר לא עומד לדיון.


חבר הכנסת חיים אורון, אני אדבר אתך אחר כך. אם אני מקיים כאן דיון ומזמין את ששינסקי, יכול להיות שנשיג את המטרה ההפוכה כי הכנסת עלולה להתבזות. אני לא שולט על ועדות אחרות. בסדר, עוד נדבר על העניין הזה. אני מודה לך על מה שהעלית.


הישיבה ננעלה בשעה 10:10

קוד המקור של הנתונים