ישיבת ועדה של הכנסת ה-18 מתאריך 25/10/2010

הקמת ועדה ציבורית

פרוטוקול

 
PAGE
2
ועדת הכספים

25.10.10


הכנסת השמונה-עשרה
נוסח לא מתוקן

מושב שלישי









פרוטוקול
מישיבת ועדת הכספים

יום שני, י"ז מרחשוון התשע"א (25 באוקטובר 2010), שעה 12:20
סדר היום
הקמת ועדת משנה
נכחו
חברי הוועדה: משה גפני – היו"ר

ציון פיניאן

פניה קירשנבאום
ייעוץ משפטי
שגית אפיק
מנהל הוועדה
טמיר כהן
רשמת פרלמנטרית
הדס צנוירט

הקמת ועדת משנה
היו"ר משה גפני
שלום רב, אני מתכבד לפתוח את הישיבה. על סדר היום: הקמת ועדת משנה לעניינים חסויים לפי סעיף 5 לחוק הכנסת.

הכנסת חוקקה חוק, שאפשר להקים ועדת משנה חסויה – זה חוק שאנחנו תיקנו אותו: "ועדת הכספים של הכנסת תבחר את חברי ועדת המשנה כאמור בפסקה (1) עם תחילת כהונתה של כל כנסת; מספרם של חברי ועדת המשנה יהיה חמישה לפחות, וחלקם יהיו חברים בסיעות האופוזיציה, כהגדרתם בסעיף 11(ג)... ועדת הכספים של הכנסת ה-18 תבחר ועדת משנה לפי סעיף 5(ו) לחוק הכנסת... סמוך לאחר תחילתו של חוק זה". החוק הזה נחקק.

אני מבקש להקים ועדת משנה חסויה. אני חושב שנצטרך להשתמש בה גם – לא בטוח, אבל עלול מאוד להיות ויכול מאוד להיות לגבי נושא הפרטת בנק לאומי, שגם מליאת הוועדה תאשר, אבל בפרטים – אני לא מביע עמדה עכשיו, אבל ועדת המשנה החסויה, יהיה בה צורך, ואני מבקש להקים אותה.


פניתי בשבוע שעבר לרכזי האופוזיציה והקואליציה כדי להביא לי שמות, ואני מציע שוועדת המשנה תהיה בת שבעה חברים. חבריה יהיו, ותתקנו אותי אם אני טועה – הפתק לא אצלי – חבר הכנסת ציון פיניאן, חברת הכנסת פניה קירשנבאום, חבר הכנסת אמנון כהן, חברת הכנסת שלי יחימוביץ, חבר הכנסת יעקב אדרי, חבר הכנסת חיים אורון, ואני אעמוד בראש הוועדה הזאת. אני חושב שזה מביא לידי ביטוי פחות או יותר – לא את כולם – אבל מביא לידי ביטוי את הרכבי הסיעות שנמצאות בוועדת הכספים. זה בהתאם להוראות החוק, שצריך לתת גם ייצוג לאופוזיציה.
שגית אפיק
הייחוד של הוועדה הזאת, שהיא יכולה לדון באינטרס כלכלי, מה שעד היום ועדת משנה חסויה, לא של ועדת הכספים ולא של ועדות אחרות, לא יכלה לדון באינטרס כלכלי אלא רק בדברים שנוגעים לביטחון המדינה, והוועדה הזאת היא ועדה מיוחדת של ועדת הכספים- -
היו"ר משה גפני
על-פי החוק הזה, שאני ויריב לוין חוקקנו.
ציון פיניאן
אני מקווה שננצל אותו בהרבה מקרים.
היו"ר משה גפני
לא בטוח. אני מעדיף שהדיונים יהיו פומביים. נעביר לוועדת המשנה רק דברים שבאמת יהיה ברור מעל לכל ספק, שמדובר באינטרס כלכלי מובהק, שזה צריך להיות בוועדה חסויה.


מי בעד אישור הוועדה – ירים את ידו. מי נגדה? מי נמנע?

הצבעה

בעד – רוב גדול

נגד – אין

נמנעים – אין

הקמת ועדת המשנה אושרה.
היו"ר משה גפני
אין נגד, אין נמנעים, הוועדה אושרה.
תודה רבה, הישיבה נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 12:25.

קוד המקור של הנתונים