ישיבת ועדה של הכנסת ה-18 מתאריך 27/07/2010

המשך העסקת עובד מעבר לגיל הפרישה במשרד מבקר המדינה

פרוטוקול

 
PAGE
4
ועדת הכספים

27.7.10

הכנסת השמונה-עשרה






נוסח לא מתוקן

מושב שני

פרוטוקול

מישיבת ועדת הכספים

יום שלישי, ט"ז באב התש"ע (27 ביולי 2010), שעה 10:00
סדר היום
המשך העסקת עובד מעבר לגיל הפרישה במשרד מבקר המדינה.
נכחו
חברי הוועדה: משה גפני - היו"ר

אמנון כהן

ציון פיניאן
מוזמנים
יצחק סעד

- רמ"ט ועוזר בכיר למבקר המדינה, משרד מבקר המדינה
מ"מ מנהל הוועדה
ליאת קרפטי
ייעוץ משפטי
שגית אפיק
רשמה וערכה
ס.ל. חבר המתרגמים בע"מ

המשך העסקת עובד מעבר לגיל הפרישה במשרד מבקר המדינה
היו"ר משה גפני
אני מתכבד לפתוח את ישיבת הוועדה. על סדר היום, המשך העסקת עובד מעבר לגיל הפרישה במשרד מבקר המדינה. יש מכתב של מבקר המדינה אליי, בו הוא מבקש הארכת מועד של האחראי על ארגון פעולות האבטחה.
צחי סעד
אני מייצג פה היום את מבקר המדינה. כידוע, ועדת הכספים, הוועדה הנכבדה הזאת, משמשת גם כוועדת השירות, ביחס למשרד מבקר המדינה ומפעם לפעם אנחנו נדרשים לקבל את סיועה בנושאים שונים שעל הפרק.

ממונה הביטחון במשרד מבקר המדינה זה תפקיד שנקבע בחוק מבקר המדינה, תפקיד חשוב מאוד, ורגיש במיוחד לאור היבטים ייחודיים של המשרד, כמו מידע רב שאצור בו, הצורך באבטחת המידע וכולי. האדם שמכהן היום בתפקיד הזה, לאחר שנים ארוכות, הגיע לגיל פרישה.
אמנון כהן
פתאום הגיע לגיל פרישה?
צחי סעד
לא פתאום, הגיע בשעה טובה.
אמנון כהן
למה צריך להאריך?
צחי סעד
המשרד שלנו נערך לתהליכי החילופים. התהליך של הבחירה של ממונה הביטחון, התפקיד הספציפי הזה, נעשה לראשונה מזה הרבה זמן. בשעתו זה היה לפני כעשרים שנה. מכיוון שיש הליך מכרזי מיוחד לתפקיד הזה, בעקבות החוק, צריך להקים ועדת איתור מיוחדת שכוללת נציגי שירות הביטחון הכללי ומשטרה וכולי, התהליך הפנימי הזה עדיין לא נסתיים במשרדנו. קיווינו שהוא יסתיים עד המועד האחרון, הדבר הזה לא נסתייע בידינו ולפיכך נדרשת הארכה קצרה. ביקשנו הארכה של שלושה חודשים. מטרת ההארכה היא לסיים את תהליך בחירת המועמד המתאים, ולאפשר לו תהליך של חפיפה מתאים.
היו"ר משה גפני
מה שמו של האחראי על האבטחה?
צחי סעד
הממונה על האבטחה היום הוא מר מנחם ברעם. אנחנו רוצים שתהיה גם תקופת חפיפה ראויה בין שניהם. יש גם תקופת חגים שעומדת להגיע אלינו לטובה, לפיכך ביקשנו את התקופה הזאת ומתבקשת הסכמת ועדת הכספים, כוועדת השירות, בהתאם להוראות החוק שפירטנו פה. הסמכויות של נציב שירות המדינה מצויות בידי מבקר המדינה והוא זקוק להסכמת הוועדה הנכבדה הזאת.
היו"ר משה גפני
אנחנו נאשר את זה, אבל---
אמנון כהן
לא, לא, לא---
היו"ר משה גפני
אני אתמוך, אבל זה קצת מוזר, מכיוון שמדובר על אדם שעובד, שאנחנו ואתם יודעים שהאיש עומד לפרוש. את כל מה שקשור בוועדת איתור וכל מה שנלווה לעניין הזה, ואני מבין גם את הרגישות ואת החשיבות של התפקיד, היה צריך לעשות קודם. אתם מבקשים שלושה חודשים, את השלושה חודשים האלה הייתם יכולים לתת לעצמכם גם קודם.
אמנון כהן
לא נראה לי סביר שבן אדם עובד שנים רבות בתפקיד ויודעים שהוא מגיע לגיל פרישה, ויכולים להיערך שנה, שנתיים קודם, אם אתה חושב שההליך ארוך. אנחנו החלפנו פה חשב כנסת, והוא עדיין ממשיך עד אוקטובר, ויש חשב שיעבוד איתו בחפיפה חודשיים. נערכו מבעוד מועד, עשו את העבודה. אני חושב שהליך תקין של העבודה צריך להיות. אתה יודע כמה זמן לוקח אם זה משהו חדש שאתם עושים ונערכים מבעוד מועד. זה לא תקין. אנחנו נאשר כי אנחנו מכבדים את המוסד, מכבדים את המבקר, אבל זה לא הליך תקין. אתם הייתם צריכים להיערך כמו שצריך ואני אומר לאדוני היושב ראש, אם אנחנו מאשרים, זה רק לשלושה חודשים. לא תהיה שום הארכה נוספת. רק בהתחשב בעובדה שהיתה איזה שהיא תקלה עם הנגיד, אבל זה לא צריך להיות. זו תקלה שמראש לא היתה צריכה להיות.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור הארכת המועד לשלושה חודשים? ירים את ידו. מי נגד?
הצבעה
בעד – רוב

נגד – מיעוט

הבקשה אושרה
אמנון כהן
זה עבר.
רק הערה
האם תוך שלושה חודשים אתם מתכוננים להכין יורש?
צחי סעד
אני מסרתי שבשלושה חודשים האלה אנחנו נבחר את המועמד המתאים וזה גם יכלול את תקופת החפיפה עם העובד הקיים שיוצא לפרישה.

ברשותך, אדוני היושב ראש, אני רק אוסיף, בעקבות ההערות של חבר הכנסת כהן. כידוע לך, בשבועות האחרונים התמנה מנהל כללי חדש למשרד, זה נושא שהיה גם כרוך בעניין הזה, ולכן אילץ אותנו להגיע לדקה ה-90. לא רצינו להגיע לזה, קיווינו, עד הרגע האחרון, שנצליח להשלים את זה במועד.
היו"ר משה גפני
יש כבר ועדת איתור?
צחי סעד
ההליך כבר רץ.
היו"ר משה גפני
זאת אומרת שיש ועדת איתור?
צחי סעד
ישנו תהליך שכבר רץ.
היו"ר משה גפני
לא, יש ועדת איתור?
צחי סעד
ועדה שהוקמה פיזית? אנשים עדיין מגישים מועמדויות לתפקיד.
היו"ר משה גפני
הוועדה לא הוקמה עדיין?
צחי סעד
עדיין לא הוקמה, פיזית.
היו"ר משה גפני
ותספיקו בשלושה חודשים?
צחי סעד
בשביל זה באנו לפה.
היו"ר משה גפני
והעובד מסכים?
צחי סעד
יש לנו הסכמה בכתב, כפי שנדרש.
היו"ר משה גפני
תודה רבה. אנחנו אישרנו את זה, ובאמת תשתדלו לסיים את ההליך הזה, בגלל שיש לנו ניסיון שמבקשים עוד ארכה.

תודה רבה.

הישיבה ננעלה בשעה 10:10

קוד המקור של הנתונים