ישיבת ועדה של הכנסת ה-18 מתאריך 06/07/2010

הסדרת פעילות החברה לחקר ימים ואגמים לישראל

פרוטוקול

 
הכנסת השמונה-עשרה

הכנסת השמונה-עשרה


נוסח לא מתוקן

מושב שני








פרוטוקול מס' 58

מישיבת ועדת המדע והטכנולוגיה

מיום שלישי, כ"ד בתמוז, התש"ע (6 ביולי, 2010) בשעה 09:30
סדר היום
הסדרת פעילות החברה לחקר ימים ואגמים לישראל - מעקב ועדכון
נכחו
חברי הוועדה: מאיר שטרית - היו"ר
מוזמנים
שאול צמח – מנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות

מאיר מרקוביץ – ד"ר, מנהל מינהל המחקר למדעי האדמה והים, משרד התשתיות הלאומיות
נועם בריימן – עו"ד, בגן בכיר ליועצת המשפטית, משרד התשתיות הלאומיות

יוסף בר טוב – מנהל מדעי האדמה, משרד התשתיות הלאומיות

יוסי ישי – מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר

יצחק שפיגל – פרופ', מנהל מינהל המחקר החקלאי (מכון וולקני), משרד החקלאות ופיתוח הכפר

יובל אשדת – פרופ', מדען ראשי, משרד החקלאות ופיתוח הכפר

נעים מוזס – אגף הדייג, משרד החקלאות ופיתוח הכפר

ניר רייס – סגן הממונה על השכר, משרד האוצר

משה בוצר – רפרנט אנרגיה ותשתיות, משרד האוצר

רונית בן-אדיבה-יוניאן – רפרנטית חברות ברשות החברות הממשלתיות, משרד האוצר

דוד ביטון – חשב משרד התשתיות, משרד האוצר

טל רביב – רפרנט תשתיות בחשב הכללי, משרד האוצר

חסאם מסאלחה – ד"ר, ראש תחום בכיר סביבה וחקלאות, משרד המדע והטכנולוגיה

ברק חרות – פרופ', מנכ"ל החברה לחקר ימים ואגמים לישראל

משה תום – ד"ר, חוקר, ראש המחלקה לביולוגיה ימית, החברה לחקר ימים ואגמים לישראל

אריאל דיאמנט – פרופ', מנהל מרכז לאומי לחקלאות ימית, החברה לחקר ימים ואגמים לישראל

ישראל זיידרמן – ד"ר, יו"ר סגל המחקר האזרחי בישראל, הסתדרות העובדים הכללית החדשה
מנהלת הוועדה
ענת לוי
רשמה וערכה
עדי צחר – חבר המתרגמים בע"מ
הסדרת פעילות החברה לחקר ימים ואגמים לישראל - מעקב ועדכון
היו"ר מאיר שטרית
ברשותכם אני פותח את הישיבה. אני זימנתי את הישיבה היום על בסיס מכתב שקיבלתי ממנו עולה כאילו דבר לא קרה מאז הישיבה האחרונה. אני מבקש לדעת האם מישהו יכול להציג איפה עומד העניין ולאחר מכן נראה מה ניתן לעשות.
ברק חרות
אני ברק חרות, המנהל הכללי של החברה לחקר ימים ואגמים לישראל, אני מודה ליושב הראש שאכן כפי שהבטיח בישיבה הקודמת הוא עוקב אחרי העניין ואנחנו מקיימים ישיבת המשך. אני אציג את תמונת המצב בשני היבטים – ההיבט התקציבי שמדובר על תקציב 2010 מתקצוב ביניים ועד לביצוע ארגון מחדש, ולגבי ארגון מחדש על פי החלטת הממשלה 183.

לגבי התקציב, בתקציב המדינה מתוקצב השתתפות של תקציב חקר ימים ואגמים בשני משרדי ממשלה – משרד החקלאות ומשרד התשתיות הלאומיות. ממשרד החקלאות עד היום לא קיבלנו תקציב, אין לנו חוזה, יותר מחצי שנה מתחילת שנת 2010. התקציב ממשרד החקלאות אמור לכסות כשמונים אחוזים מפעילות היחידה באילת ואנחנו למעשה על פי תהום כבר הרבה זמן. זה פוגע במחקרים של כל החברה ואני חושב שמדובר בתקדים שלא היה אי פעם בארבעים ושלוש שנות קיום החברה.
היו"ר מאיר שטרית
באיזה נימוק לא העבירו את התקציב?
ברק חרות
זו שאלה שמשרד החקלאות אמור לענות עליה.
יוסי ישי
אני יוסי ישי, המנהל הכללי של משרד החקלאות. התקציב קיים וזמין וניתן לביצוע מיידי, יש לנו בעיה משפטית שאנחנו צריכים לקבל פטור ממכרז. אנחנו לוחצים על זה ברמות האפשריות. מאינפורמציה שקיבלתי עכשיו, הדיון אמור להיות ביום רביעי.
היו"ר מאיר שטרית
החשב הכללי צריך לתת פטור.
יצחק שפיגל
למרות שלחצנו והסברנו שהיה הליך דומה שנעשה במשרד התשתיות, עדיין נאמר לנו שעל אותה וועדה שנותנת את הפטור יש לחץ כבד מאוד והם לא יכולים להכניס אותנו לדיון בשלב זה. הם מקווים שתוך שבוע הדברים הסתדרו. במידה ותוך חודש אותה וועדה לא דנה בזה, אנחנו רשאים אוטומטית להעביר את זה הלאה, והחוזה מוכן מבחינתו.
היו"ר מאיר שטרית
אני אתקשר לחשב הכללי, מר שוקי אורן.

על פי שיחת טלפון שניהלתי עם החשב הכללי, הם אומרים שזה לא סביר שזה תקוע בוועדה כל כך הרבה זמן. ביקשתי שיבדקו את העניין.
ברק חרות
לגבי משרד התשתיות, היה לנו הסכם עד יוני 2010 שהתגבש במאי, כרגע אנחנו ממתינים להסדרת המשך התקצוב. למעשה, כרגע אנחנו ללא חוזה וללא הסדרת התקציב גם ממשרד התשתיות.
היו"ר מאיר שטרית
עם מי נחתם ההסכם?
מאיר מרקוביץ
עם המינהל המחקר למדעי האדמה והים. וועדת המכרזים נתכנסה ביום ראשון האחרון של החצי השני ונדווח על זה בהמשך. המצב מהבחינה הזו בסדר.
ברק חרות
אני רוצה לציין שההסדר צריך לעבור את אותה "וידה דלורוזה" עם החשב הכללי.
מאיר מרקוביץ
עכשיו כבר יש לנו ניסיון.
ברק חרות
אני מקווה מאוד שהניסיון לא יהיה כפי שהיה בחצי הראשון, כי המשמעות היא שנקבל את הכסף בנובמבר או בדצמבר 2010.
מאיר מרקוביץ
התהליך התחיל הרבה יותר מוקדם. אני יכול לדווח שביום ראשון הייתה וועדה מכרזים לגבי הכסף של המחצית השנייה, אז זה לא המצב של השבעה עשר במאי היום בו התקיימה וועדה בה דיווחנו שעוד לא סודר החצי השני.
היו"ר מאיר שטרית
מה למעשה התפקיד של וועדת המכרזים?
מאיר מרקוביץ
לאשר את העברת הכסף. ועדת המכרזים עברה ועוד מעט יגיע החשב הכללי וידווח על ההתקדמות.
יוסי ישי
אותו מהלך היה צריך להתקדם גם אצלנו, במשרד החקלאות, ובאותה אבחה היו צריכים להחליט על שני המשרדים אבל החליטו להחליט על כל משרד בנפרד.
ברק חרות
אני רוצה בכל זאת להבהיר. מוצג כאן המהלך המשרדי, אבל בסופו של דבר זה צריך לעבור לחשב הכללי למתן פטור ממכרז.
היו"ר מאיר שטרית
גם במשרד התשתיות?
ברק חרות
כן, גם במשרד התשתיות.
היו"ר מאיר שטרית
ויש פניה לחשב הכללי גם בעניין של משרד התשתיות?
יוסף בר טוב
יש לנו בעיה.
משה בוצר
אני משה בוצר מאגף התקציבים במשרד האוצר. החלק השני של 2010 עדיין לא עבר, הייתה לנו בעיה של עדכון מספרים וגם שני הרפרנטים יצאו גם למילואים. בשבוע הבא יהיה על הנושא דיון בוועדת הכספים ויועבר התקציב. ואז באמת ניתן לפנות לחשב הכללי.
היו"ר מאיר שטרית
זה נראה לך נורמאלי ההתנהלות הזו של הממשלה? אני מצטער שעוד לא יצא לנו להיפגש מאז שהתחלת לעבוד באגף התקציבים, אבל אני שואל האם ההתנהלות הזו בסדר? חברות ממשלתיות שמרשתות את הממשלה, למה צריך את כל הבלגן הזה? למה החשב הכללי לא נותן מראש פטור לכולם אוטומטית?
משה בוצר
אני לא יכול להגיד, אבל אני יכול להגיד למה אנחנו פעלנו כפי שפעלנו. הייתה לנו אמונה שעד אמצע 2010 המהלך יגיע לסיום.
היו"ר מאיר שטרית
גם לי הייתה אמונה כזו, ובקצב הזה זה לא ייגמר גם בשנת 2011. אני יודע שאם אגף התקציבים מעוניין הוא יכול להפעיל לחץ על כל הצדדים לקידום המהלך. אני מצטער לומר, זה פשוט לא עובד. נתקלתי בהרבה נסיבות בהן משרדי ממשלה נלחמים אחד בשני בשיניים כאילו מדובר בשתי מדינות אחרות לגמרי, וכשיושבים ביחד ומישהו מנהל מלמעלה בתוך שעתיים ניתן לסיים את העניין. אחת הדוגמאות לכך היא הסיפור של הרכבת. הייתי ממונה על התשתיות בשנת 2003 ו-2004, הסתבר לי שהרכבת לא עובדת, ואמרו לי שאין הסדר קרקעות בין המשרדים השונים. אמרתי – נזמן ישיבה ונגמור את העניין. הזמנתי ישיבה שנמשכה ארבע שעות, ואכן פתרנו את העניין תוך ארבע שעות ופרויקט הרכבת יצא לדרך. עד אז, במשך שנה לא נעשה דבר כי לא היו ישיבות משותפות.


צריך באוצר שיהיה מישהו מארגן שיכנס את כולם וייתן משימות לסיים את העניין. כואב לי הלב לראות שאנשים טובים נופלים באמצע הדרך בגלל בירוקרטיה ממשלתית שאפשר לפתור אותה בינינו. כל המעורבים הם גופים ממשלתיים – משרד החקלאות, משרד התשתיות, החברה לחקר האגמים, הגוף באילת, הכול גופים ממשלתיים. זה לא הגיוני שיש כזו דרך ייסורים שצריך לעבור עד שמקבלים תקציב מאושר על ידי המדינה.


לכן אני מבקש, תנסו ללוות את העניין שיגיע לכלל סיום. כל עוד לא עושים חיתוך סופי ומאלצים את הצדדים לחתום על מה שצריך – זה לא ייגמר. זה ייתקע באגף השכר ובנציבות, בתקנים ובאישור משרד התעשייה, מסחר ותעסוקה – זה יכול להיסחב שנים אם לא תתערבו. לאגף התקציבים יש כוח גדול מאוד להשפיע.
ברק חרות
אני כבר רואה מה הולך להיות עם התקציב כיוון שהסיפור הוא אותו סיפור כמו מתחילת השנה. אולי אפשר לקרוא לשני המנהלים הכלליים של שני המשרדים שישבו יחד עם החשב הכללי ויפתרו את זה.
יוסי ישי
הבעיה היא באמת החסם הטכני של פטור ממכרז.
ברק חרות
הרי זה אבסורד שהתקציב הזה קיים בתקציב המדינה ויושב. העסק הזה ממש פוגע בבשר החי של המחקרים והפעילות. אני שכחתי לבקש ממזכירות הוועדה אולי לזמן את "החברה קדישא", מכיוון שההסכמים יצטרכו להיות איתם. אנחנו בצורה כזו לא יכולים לפעול. זה בלתי סביר שיחידה ששמונים אחוזים מהתקציב שלה צריכים להגיע ממשרד החקלאות לא מקבלת שקל עוד בחודש יולי. אנחנו חיים על הלוואות ועל פגיעה בפעילות אחרת, חיים על זה שהיינו צריכים לנצל מה שמופיע בתקציב.
היו"ר מאיר שטרית
אז אולי אתם צריכים לעצור את העבודה ולדרוש מבית הדין לעבודה שישלמו לכם שכר. סליחה שאני עובר לצד של ההסתדרות, אבל אולי זו הבעיה.
ברק חרות
הפגיעה היא פשוט פגיעה בלתי הפיכה.
היו"ר מאיר שטרית
אז אדרבא, יכול להיות שאם הייתם עושים את זה מזמן זה היה נפתר יותר מהר. אין שום סיבה שתהיה בירוקרטיה כזו, אותי זה מעצבן באופן אישי ואני ניסיתי לצמצם את זה במשרדים שהייתי אחראי עליהם. אין שום סיבה הגיונית לכך. אני מציע למנהל הכללי להילחם, לשבת במשרדים ולא לצאת משם עד שתיפתר הבעיה – לפעמים אין ברירה. איך עד היום עבר הכסף?
ברק חרות
בשנתיים הקודמות זה היה בהגדלת הון מניות, וקודם לכן פטור ממכרז בדיון באותה צורה, רק ששינו קצת את ההליך.
היו"ר מאיר שטרית
כל שנה משרד החקלאות קיבלו פטור חדש?
יוסי ישי
לא, אנחנו חדשים.
היו"ר מאיר שטרית
אז משרד התשתיות?
יוסף בר טוב
נכון, משרד התשתיות כל שנה קיבל פטור החל מ-2005. לפני זה היו כל מיני פטנטים.
היו"ר מאיר שטרית
כלומר מתחילת הדרך זה היה ככה, זה התחיל ברגל שמאל?
יוסף בר טוב
לא.
ברק חרות
בסופו של דבר זה היה בהליך פטור, גם קודם לכן. יכול להיות שבשנים הראשונות להקמת החברה זה קצת אחרת כי כל המדינה פעלה קצת אחרת. בכל מקרה, לפני ההליך של הגדלת הון מניות זה היה בהליך פטור ממכרז וכך זה היה.
יוסי ישי
הנושא אמור להיפטר בעתיד, ברגע שהחברה תהפוך ליחידה אורגנית במרכז המחקר. כל הבעיה היא שהיא כרגע בתפר, היא עדיין שם ולא פורקה והדבר נמשך.
ברק חרות
אבל בסופו של דבר זה גם קיים בחוק. הממשלה נותנת פטור ממכרז לחברה ממשלתית שלצורך המטרה הזו הוקמה, כך שהכול סיפור בירוקראטי שניתן היה לפתור אותו.
היו"ר מאיר שטרית
מי השר האחראי על החברה היום? שר החקלאות?
יוסי ישי
הוא אמור להיות אחראי, כשיסתיים התהליך ויפתרו שני החסמים הנוספים שעוד לא דיברנו עליהם.
היו"ר מאיר שטרית
על פי ההבדל החדש, האחראי יהיה שר התשתיות, כשהיום זה שר החקלאות?
מאיר מרקוביץ
לא, החברה לחקר ימים ואגמים לישראל תתפרק לשני חלקים, חלק עיקרי עובר למינהל המחקר למדעי האדמה והים במשרד התשתיות הלאומיות, וכשליש או פחות יעברו למשרד החקלאות.
ישראל זיידרמן
זה עתידי, היום האחראי הוא משרד התשתיות, מדובר בחברה ממשלתית של המשרד.
ברק חרות
עד עכשיו עסקנו בתקציב, ואני רוצה לעבור ולדבר על הארגון מחדש. לפני שנה וחצי התקבלה החלטת ממשלה שיש בתוכה תקציב ותכנים והליך איך למעשה ליישם את הארגון מחדש. לא רק שהייתה החלטת ממשלה כזו אלא שהכסף גם היה בתקציב 2010. המשרדים מופיעים בהחלטת הממשלה ופועלים ליישומה – לא אומר שאין רצון מצד כלל הגורמים ליישם אותה, אבל בסופו של דבר נתקלים בבעיות בירוקרטיות ובעיות ניהוליות, בעיות של מנהיגות מצד גורמי הממשלה שלא קידמו את הנושאים בקצב הרצוי.


אנחנו כיום בכל ההיבטים השונים ללא שום החלטה קונקרטית לטובת היישום – אין הסכם עם העובדים, נושא מעמד העובדים נתון למשא ומתן.
היו"ר מאיר שטרית
אין שום התקדמות בנושא מאז הישיבה שקיימנו בשבעה עשר במאי?
מאיר מרקוביץ
אני אדווח אחרי זה מה נעשה בעניין מהשבעה עשר במאי.
ברק חרות
אני מבקש לתאר את תמונת המצב ואני לא נכנס לפרטים הקטנים. אין הסכם עם העובדים, אין הסכמים למרות שעובדים על העניין בין הממשלה לבין החברה להיכנס לנעלי החברה ולקלוט את ההתחייבויות והנכסים של החברה, אין מתווה ברור וכתוב. יש רעיון חדש שצץ בישיבה האחרונה שהייתה אצל המנהל הכללי של משרד התשתיות בתשיעי ביוני שבו הכניסה להליך הפירוק תהיה באמצעות האסיפה הכללית ולא באמצעות הדירקטוריון.
היו"ר מאיר שטרית
זה אני הצעתי בישיבה ההיא.
ברק חרות
אז זה הרעיון והבוקר רונית בן-אדיבה-יוניאן מרשות החברות אמרה לי שמחכה לי מכתב כדי להציג את בפני הדירקטוריון, ואני מניח שהפיתרון נראה לי סביר, אלא אם לא יבוא בד בבד עם ההסכמים.
היו"ר מאיר שטרית
יש פה מישהו מרשות החברות? הצעתי את ההצעה בישיבה הקודמת.
רונית בן-אדיבה-יוניאן
כן, אני מרשות החברות. אנחנו קלענו לדעת גדולים וגם אנחנו חשבנו על כך, ביקשנו מהדירקטוריון שיכנס אסיפה כללית על מנת שהאסיפה הכללית תיטול את סמכויות הדירקטוריון, תקבל הצהרת כושר פירעון ונחליט על פירוק החברה. כלומר, הכול יהיה באותה אסיפה. צריך קודם לקבל את ייפויי הכוח מהשרים ולכנס את האסיפה.
יוסי ישי
מדובר פה בסיפור של הביצה והתרנגולת. איך אפשר להכריז על כושר פירעון כאשר התקציב לא עבר?
רונית בן-אדיבה-יוניאן
ברק חרות הציג את זה ששום דבר לא זז –
ברק חרות
לא, אני אמרתי שפועלים בנושא אבל הקצב הוא איטי. שנה וחצי מאז החלטת הממשלה זה לא זמן מתאים ולא זמן נכון, הממשלה עצמה הציגה פעמיים תאריכים ליישום הארגון מחדש ודחתה אותם.
רונית בן-אדיבה-יוניאן
לא נריב בגין מה יש דחיות, החדשות הן טובות. ביקשנו מהדירקטוריון לכנס אסיפה כללית על מנת שזו תיטול את סמכויותיו כמו שאמרתי, ומבחינתנו נקרא לזה יריית הפתיחה של הליך הפירוק. כמובן שנצטרך עוד להשלים את ההסכמים עם העובדים, שזה עדיין לא סגור, ואת כל הנושא של ההסכמים בין הממשלה לבין החברות.
היו"ר מאיר שטרית
נעשתה איזה שהיא ישיבה בין ההסתדרות לממשלה?
רונית בן-אדיבה-יוניאן
כן, אולי הממונה על השכר ידווח על זה.
ניר רייס
אני ניר רייס, סגן הממונה על השכר. היו ישיבות בנושא, יש טיוטות הסכמים עם ההסתדרות ויש לנו עוד ישיבה בתחילת שבוע הבא. אנחנו בשלים או להגיע להחלטה בשבוע הבא או שנעלה את הדברים להכרעות בדרגים שצריכים להכריע.
היו"ר מאיר שטרית
הצטרף אלינו לדיון המנהל הכללי של משרד התשתיות, מר שאול צמח שהוא גם בוגר אגף התקציבים, אגף שבדיוק דיברתי על כמה שאני לא מאמין שכך מתנהלים. איך ייתכן שלוקח שנה וחצי לארגן סידור של שתי חברות ממשלתיות שיקבלו תקציב ממשרדי הממשלה פעם אחת. מדובר בברדק. יש לכנס את שני המנהלים הכללים לשבת בשולחן אחד ולהגיע להחלטות. זה נשמע לי מצב בלתי סביר.


זו הישיבה השנייה שאני מקיים, לפני חודשיים קיוויתי שאוטוטו מסתיימים הדברים אבל לא כך. עדיין החברה לא קיבלה גרוש מתקציב משרד החקלאות מתחילת 2010 והחצי השני של שנת 2010 ממשרד התשתיות עוד לא הוסדר.
ברק חרות
לגבי החצי השני, אם הוא יוסדר כמו שהוסדר החצי הראשון, נקבל אותו רק בחודש דצמבר.
מאיר מרקוביץ
טוב לא באנו לדווח מה יהיה בעתיד אלא מה נעשה עד עכשיו.
היו"ר מאיר שטרית
בכל מקרה, רשות החברות הממשלתיות הודיעה כי החליטו בכל מקרה ללכת על פירוק החברה באמצעות כינוס אסיפה כללית. מי יעמוד בראש האסיפה?
רונית בן-אדיבה-יוניאן
בדרך כלל בוחרים אחד מחברי הדירקטוריון כיושב ראש לישיבה.
ברק חרות
יכול להיות שבאמת כינוס הישיבה הזו יהיה, אני מבין שמחכה המכתב ואנחנו עוד לא קיבלנו את הפנייה הזו מרשות החברות.
רונית בן-אדיבה-יוניאן
היא כבר על שולחנך. ביקשנו מחברי הדירקטוריון לכנס את הישיבה.
ברק חרות
יש שמונה חברי דירקטוריון, אין יושב ראש ולכן כל ישיבה בוחרים יושב ראש. בסופו של דבר, היות ולראשונה אנחנו שומעים את הבשורה הטובה שיש בקשה לכנס את האסיפה הכללית שתחליט על נושא הצהרת כושר הפירעון ופירוק החברה, אני מקווה שיעשו זאת בצורה אחראית כך שלא תיפגע פעילות החברה.


לחברה יש חוזים לפעילויות ארוכות טווח, ואם לא יעשו את זה גב אל גב כניסת הממשלה לכל ההתחייבויות החוזיות ושאר הפעילויות – וכמובן עם הסדרת קליטת העובדים – אז אנחנו נהיה בבעיה.
מאיר מרקוביץ
לגבי השאלה של יושב ראש הוועדה לגבי התקדמות במשא ומתן עם הסתדרות העובדים, גם בנושא זה היו דיונים פנימיים באוצר ואצלנו, ביום ראשון הקרוב האחד עשר ביולי ניפגש עם ההסתדרות. יש גרסה שהוגשה לעובדים ויש גרסה נגדית של ההסתדרות, נצטרך להיות בוגרים ולסיים את זה בזמן קצר לטובת שני הצדדים.
היו"ר מאיר שטרית
יש עוד מישהו מאנשי החברה שרוצה להוסיף משהו?
ברק חרות
אני רוצה לבחון את ההצעה של יושב הראש מהישיבה הקודמת לכנס את כל הגורמים הרלוונטיים בעיקר בנושא של המשא והמתן עם העובדים, לישיבת אד-הוק ולא ישיבה זמנית עם מי שיש לו סמכויות ההחלטה בעניין ושיחליטו. אם פירוק החברה מתוכנן לינואר 2011, אנחנו נכנסים לפגרה ודיוני תקציב, נכנסים לחגים ואם לא יתכנסו באיזה שהוא חדר אחד לישיבה אד-הוק ויסגרו את העניינים, זה ימשיך ויתמוסס. לכן, אני מאוד אשמח אם זה אכן ייעשה.
היו"ר מאיר שטרית
אני פונה למנהל הכללי של משרד התשתיות, אתם תהיו אחראים על שמונים אחוזים ממה שיישאר מהחברה המפורקת, ואני מניח שיש אינטרס של משרד התשתיות להשלים את הצעד. אתה צריך להיות הכתובת לפניות שלנו להאיץ את העניין בקיץ, לפני שהעניין יימשך עוד שנה.
שאול צמח
בוקר טוב, אני אתחיל בזה שוודאי שאין הרבה סיבות להתגאות בתהליך כפי שהוא נעשה עד עכשיו, כפי שנראה היו בו עיכובים שהיינו מעדיפים שלא יהיו. את העבר קשה לתקן, אנחנו ננסה לתקן את ההווה ואת העתיד. בעקבות הדיון הקודם בוועדה, כינסתי אצלי את הגורמים הרלוונטיים. היו שלושה או ארבעה נושאים עיקריים שהיה צריך להסדיר בנושא תהליך המעבר.


נושא ראשון והמיידי היה ההסדרה של התקצוב שיאפשר את פעילות החברה במחצית השנייה של שנת 2010. הנושא הזה כבר הוסדר, וועדת המכרזים אישרה ובימים הקרובים תצא ההתקשרות. יש לנו סיבות טובות להניח שתוך מספר ימים הפטור יאושר.
היו"ר מאיר שטרית
אני גם דיברתי מפה בשיחת טלפון עם החשב הכללי על כך שמשרד החקלאות מחכים כבר חצי שנה כדי לקבל פטור ממכרז.
שאול צמח
אני מניח בלי התחייבות למעשי החשב הכללי שהפטור יאושר והחברה תוכל מבחינה זו להמשיך ולתפקד במחצית השנייה של השנה ללא בעיות תקציביות. מדובר במהלך חשוב שחשוב ששכר העובדים לא ייפגע בגלל המהלך אלא להיפך.


ישנן עוד שתי סוגיות – שאלה אחת היא סוגיית הפירוק לגביה היה וויכוח על הטכניקה באמצעותה יש לבצע את הפירוק. משרד התשתיות ומשרד האוצר הסכימו לשאוב את סמכויות הדירקטוריון לאסיפה כללית על מנת להצהיר על כושר הפירעון ואכן כך ייעשה. כפי שהוצג כאן הדירקטוריון אכן קיבל בקשה לכנס אסיפה כללית. יש פרוצדורה קבועה בחוק של עשרים יום מהמועד בו מחליטים, וזה מביא אותנו למתי שהוא במחצית ספטמבר בה תהיה האסיפה.
מאיר מרקוביץ
למה מחצית ספטמבר? הם מתכנסים ביום חמישי בשבוע הבא.
שאול צמח
מה שאני מתכוון להגיד זה שאני מקווה שבטווח הזה שבין סוף אוגוסט ללפני החגים יוסדר העניין של מהלך הפירוק. בתוך הזמן הזה המטרה שלנו היא גם להכניס את ההסכמים לגבי השכר כפי שהזכיר הממונה על השכר, כך שהתמונה תתכנס לפני החגים. נתכנס בראש השנה ונברך על המוגמר בעניין זה.


כפי שביקש יושב הראש, אני וודאי מסכים לקחת על עצמי ללוות את העניין בישיבות מעקב כדי לראות שהתהליך קורה.
היו"ר מאיר שטרית
חברים, אני חושב שבזה סיכמנו את העניין.
יוסי ישי
רק לגבי החלק השני, אנחנו הגוף הקולט וכל הנושאים של תקציב, תקנים לעובדים והכול – ברגע שהחסמים מוסרים זה יהיה באחריותנו.
היו"ר מאיר שטרית
אני מקווה שהשיחה שלי עם החשב הכללי תפתור את הבעיה של התקציב. אני מציע לקבוע ישיבת מעקב בשבוע לפני ראש השנה או לפני שהכנסת תיסגר ואני מקווה שנרים כוסית ולשמוע בשורות טובות, ולדעת שגמרנו לפחות דבר אחד טוב בקדנציה הזו. תודה רבה, הישיבה נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 10:00.

קוד המקור של הנתונים