ישיבת ועדה של הכנסת ה-18 מתאריך 05/07/2010

מינוי מנהל כללי למשרד מבקר המדינה בהתאם להוראות סעיף 12 וסעיף 41(3) לחוק שירות המדינה (מינויים), התשי"ט-1959

פרוטוקול

 
PAGE
4
ועדת הכספים

5.7.2010


הכנסת השמונה עשרה





נוסח לא מתוקן

מושב שני

פרוטוקול

מישיבת ועדת הכספים

יום שני, כ"ג בתמוז התש"ע (5 ביולי 2010), שעה 10:00
סדר היום
מינוי מנהל כללי למשרד מבקר המדינה בהתאם להוראות סעיף 12 וסעיף 41(3) לחוק שירות המדינה (מינויים), התשי"ט-1959
נכחו
חברי הוועדה: משה גפני - היו"ר

חיים אורון

שלי יחימוביץ

אלכס מילר

ציון פיניאן

מירי רגב
מוזמנים
מבקר המדינה השופט מיכה לינדנשטראוס

מרדכי בסר, מנכ"ל משרד מבקר המדינה

שמואל גולן, מ"מ מנכ"ל משרד מבקר המדינה

שמואל יונס, סמנכ"ל בכיר לאמרכלות, משרד מבקר המדינה

הלל שמגר, מנהל נציבות תלונות הציבור, משרד מבקר המדינה

עו"ד נורית ישראלי, היועצת המשפטית, משרד מבקר המדינה

שלמה רז, דובר משרד מבקר המדינה

יצחק סעד, ראש מטה ועוזר בכיר למבקר המדינה

גאיה הבר, עוזרת למבקר המדינה
מנהל הוועדה
טמיר כהן
ייעוץ משפטי
שגית אפיק
רשמה וערכה
אהובה שרון – חבר המתרגמים בע"מ

מינוי מנהל כללי למשרד מבקר המדינה בהתאם להוראות סעיף 12 וסעיף 41(3) לחוק שירות המדינה (מינויים), התשי"ט-1959
היו"ר משה גפני
אני מתכבד לפתוח את ישיבת ועדת הכספים. הסעיף הראשון שעל סדר היום הוא מינוי מנהל כללי למשרד מבקר המדינה בהתאם להוראות סעיף 12 וסעיף 41(3) לחוק שירות המדינה (מינויים), התשי"ט-1959.


פנה אלי מבקש המדינה בבקשה לאשר מינוי מנכ"ל למשרד מבקר המדינה והוא כותב לי כלהלן:

"בהתאם להוראות סעיף 12 וסעיף 41(3) לחוק שירות המדינה (מינויים), התשי"ט-1959, אני מתכבד להביא לאישור ועדת הכספים של הכנסת את מינויו של מר מוטי בסר לתפקיד מנכ"ל משרד מבקר המדינה".


המבקר מצרף כוחות חיים. אגב, עם קורות חיים כאלה היה אפשר להתמנות לראשות ממשלה.

על פי בקשת המבקר, אנחנו הארכנו מספר פעמים את המינוי בפועל של מר שמואל גולן שעושה במשרד מבקר המדינה את מלאכתו נאמנה במשך כל השנים וגם עכשיו במינוי בפועל. הוא שמר על התפקיד הזה עד שלאחר הפעילות של ועדת האיתור הגעתם לתפקיד של המנכ"ל.


אדוני המבקר, בבקשה.
מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס
בוקר טוב לכם. אדוני היושב ראש, חברי הכנסת, האורחים. אני מביא לאישורכם את המינוי של מר מוטי בסר למנכ"ל משרד מבקר המדינה. אם אני אומר מנכ"ל משרד מבקר המדינה, זה כולל כמובן גם את נציבות תלונות הציבור.


מספר פרטים אישיים לגבי מר מוטי בסר. הוא יליד ישראל בשנת 1952, הוא תת-אלוף במילואים, הוא נשוי ואב לשלוש בנות, הוא גר ביבנה. מבחינת השכלתו הוא בוגר הטכניון בחיפה בהנדסת תעשייה וניהול במסגרת העתודה האקדמאית, הוא מוסמך אוניברסיטת תל אביב בחוג למדיניות ציבורית בתחום של המינהל והתקצוב הציבורי, הוא בוגר קורס דירקטורים בחברות ציבוריות, הוא בוגר קורס מנהלי כספים בחברות היי-טק, הוא בעל רשיון של ה-FSA שזאת רשות ניירות הערך בבריטניה לניהול מוסד פיננסי וזה משום שהוא כיהן עד לאחרונה, עד לימים אלה ממש, כנשיא הבונדס, הסטייט אוף יזרעאל בונדס באנגליה שמקום מושבו בלונדון.


בין יתר הניסיון שלו בעבר בתפקידים שונים עשירים מאוד במובן העשייה אני רוצה לציין במיוחד את העובדה שמשנת 1997 עד שנת 2000 הוא היה היועץ הכספי לרמטכ"ל וראש אגף התקציבים של משרד הביטחון. הוא היה חבר פורום במטה הכללי של צה"ל וחבר פורום מטה מנכ"ל משרד הביטחון.


עם פרישתו של המנכ"ל הקודם אנחנו הקמנו ועדת איתור בראשותו של השופט יצחק זמיר, שופט בית המשפט העליון בדימוס, בפניה התייצבו למעלה משבעים מועמדים לתפקיד של המנכ"ל. במקרה שלנו המנכ"ל הוא משרת אמון של מבקר המדינה. ההתייצבות הייתה בפני ועדה שהוקמה, כאמור בראשותו של השופט זמיר. לאחר מכן היו מפגשים עם המועמדים, עם חלק נכבד ביותר מתוכם, וועדת האיתור בסוף מצאה שלושה מועמדים ראויים לתפקיד.


אני קיימתי מפגש עם כל אחד ואחד מהם לצורכי ההתרשמות כי אני לא הכרתי קודם את המועמדים והבחירה נפלה על תת-אלוף במילואים מוטי בסר אותו אני מביא לאישורכם בפני ועדת הכספים של הכנסת שעל פי החוק היא הגוף המוסמך לטיפול בנושא הזה.


מנכ"ל משרד המבקר עד עכשיו בתקופה של למעלה משנה היה מר שמואל גולן שמילא את התפקיד בצורה טובה, נאותה, ראויה, ועשה ככל שיכול היה כדי לקדם את עבודת המשרד. הבעיה הייתה שמר גולן בא באופן זמני ועסק ועוסק בין השאר באחת החטיבות הגדולות ביותר והחזקות ביותר של משרד המבקר, שזאת חטיבת השלטון המקומי שהיא בעצמה כבר מחייבת עבודה רבה מאוד. במקביל לזה הוא גם אחראי אצלנו במשרד המבקר על נושא של מימון מפלגות והבחירות וביקורת הבחירות, כולל הפריימריס. כך שגם הנושאים האלה, רבותיי, העמיסו עליו עוד מעמסת יתר, ואז בא גם הנושא של המנכ"ל בפועל שאותו מילא, כפי שאמרתי, בהצלחה ולי לא נותר אלא להודות למר גולן בשם משרד מבקר המדינה ובשם משרד נציבות תלונות הציבור על עבודתו המאוד חשובה שהוא מילא אצלנו ובצורה כל כך טובה.


אני בטוח שמר מוטי בסר ייכנס לעניין מהר מאוד ויוכל לראות את אותם נושאים שאנחנו עוסקים בהם כאשר הניהול שלו יהיה מנכ"ל משרד מבקר המדינה. הוא לא עוסק בתחום של הביקורת אלא הוא עוסק בניהול של המשרד. המשרד, מבחינת שיא כוח אדם היום, מונה 575 עובדים. זה שיא כוח אדם של משרד המבקר. המשרד פרוס היום על פני מספר אזורים בארץ. אנחנו חיזקנו את החוליות שקשורות עם הדרום, עם באר שבע ודרומית לבאר שבע. אנחנו חיזקנו את החוליה שקשורה עם נצרת עילית ונצרת תחתית, בעיקר ציבור התושבים הערבים בצפון שראינו כמשימה חשובה את חיזוק הקשר בינם לבין נציבות תלונות הציבור. כמובן העדות, כמובן כל מה שכרוך בנושא הזה. כך שבניהול שלו הוא יצטרך לעסוק בנושאים רבים ומגוונים.


אני בטוח שהוא יעמוד בכך.


אדוני היושב ראש, אמרתי לך שהפגישה מבחינתי תהיה קצרה. אני מבקש את אישורכם למינוי הזה.
היו"ר משה גפני
תודה. רבותיי, מישהו רוצה להתבטא לפני זה או אחרי ההצבעה?
חיים אורון
אני יכול להצטער על כך שלגולן יהיה יותר זמן לבדוק את המפלגות. אני חושב שאנחנו יוצאים אצלכם בסדר. אני חושב שאני היחיד שזוכר את מוטי מהתקופה שהוא היה יועץ שר הביטחון.
היו"ר משה גפני
הוא אומר שהוא הסתובב כאן בוועדה.
חיים אורון
אנחנו הסתובבנו אצלם בוועדה משותפת.
היו"ר משה גפני
רבותיי, אני מבקש להביא לאישור את מינויו של תת-אלוף במילואים מוטי בסר למנכ"ל משרד מבקר המדינה. מי בעד אישור המינוי?

ה צ ב ע ה

המינוי אושר פה אחד

הוועדה אישרה פה אחד את מינויו של מר מוטי בסר למנכ"ל משרד מבקר המדינה.


אני מבקש לומר משפט או שניים. ראשית, אני מצטרף לברכות שלך אדוני המבקר לשמואל גולן שאנחנו מכירים אותו במשך כל השנים. כמו שאמרת, האגפים השונים במשרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור מודים לו על כך וגם אנחנו, ועדת הכספים, מצטרפים לברכות.


ג'ומס אמר שהוא חושש מכך שיהיה לו יותר זמן, אבל הוא אמר את זה בהומור. אנחנו לא חוששים אלא אנחנו חושבים שהוא עושה את מלאכתו נאמנה ומי שבסדר, בסדר, ומי שלא בסדר, גם אם לא יהיה לו זמן, הוא יבדוק והוא יראה שהוא לא בסדר. אנחנו מקווים שכולם יהיו בסדר.


אני מברך אותך על מה שעשית עד עכשיו במסגרת התפקידים הרבים שלך גם כמנכ"ל בפועל של משרד מבקר המדינה. אני מצטרף לברכות המבקר.


מוטי בסר, אני רוצה שתדע – אתה חדש בעניין הזה – שוועדת הכספים אוהבת את מבקר המדינה ודרכו אנחנו נרעיף גם עליך אהבה. אתה יכול לראות בוועדת הכספים בית. אנחנו גם ממונים על פי החוק על משרד מבקר המדינה וגם אישרנו לאחרונה את התקנים הנוספים שהמבקר ציין עכשיו באופן ההתרחבות של הפעילות. מבקר המדינה עושה פעילות רצינית מאוד שבלעדיה המשטר אצלנו היה משטר מאוד לא תקין ועבודתו היא עבודה חשובה. אתה הצטרפת למערכת הזאת שהיא מערכת מאוד קריטית מבחינת תקינות השלטון, תקינות המינהל, שהאזרח לא ילך לאיבוד בתוך המערכת הבירוקרטית הקשה שלפעמים היא גם גובלת בחוסר – לא רוצה לומר את המילה שחיתות – תקינות משווע.


בשם הוועדה אני מברך אותך ואני מאחל לך הצלחה רבה בתפקידך.


אני מאחל לך אדוני מבקר המדינה שתהיה לך נחת מהמנכ"ל החדש ושתמשיך לראות ברכה בכל מה שאתה עושה במשרד. תודה רבה לך אדוני המבקר ובהצלחה אדוני המנכ"ל החדש.
מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס
תודה רבה.
מוטי בסר
תודה רבה.

הישיבה ננעלה בשעה 10:20

קוד המקור של הנתונים