ישיבת ועדה של הכנסת ה-18 מתאריך 27/06/2010

תיקון פרוטוקול מס' 209 מישיבת ועדת הכלכלה, בהתאם לסעיף 102 (ב) לתקנון הכנסת

פרוטוקול

 
PAGE
3
ועדת הכלכלה

27.6.2010


הכנסת השמונה עשרה






נוסח לא מתוקן

מושב שני

פרוטוקול מס' 274

מישיבת ועדת הכלכלה

יום ראשון, ט"ו בתמוז התש"ע (27 ביוני 2010), שעה 13:00
סדר היום
תיקון פרוטוקול מספר 209 מישיבת ועדת הכלכלה, בהתאם לסעיף 102(ב) לתקנון הכנסת
נכחו
חברי הוועדה: אופיר אקוניס – היו"ר

יוליה שמלוב ברקוביץ
מוזמנים
פואד נאסר, יו"ר ארגון דייגי ישראל

מורדי חבר, מנהל המעגן
ייעוץ משפטי
אתי בנדלר

ניר ימין
מנהלת הוועדה
לאה ורון
רשמה וערכה
אהובה שרון – חבר המתרגמים בע"מ

תיקון פרוטוקול מספר 209 מישיבת ועדת הכלכלה, בהתאם לסעיף 102(ב) לתקנון הכנסת
היו"ר אופיר אקוניס
צהרים טובים. אני פותח את ישיבת ועדת הכלכלה. אני מקווה לסיים היום את תקנות הנמלים, שגם הן מ-2007. היום במקרה לגמרי צירפנו לעצמנו מהבוקר שורה של תקנות שממתינות מ-2007 והגיע הזמן לחתוך דברים, להחליט, לסכם ולהביא את התקנות לידי ביטוי כפי שמבקשות הממשלות השונות, שתיים במספר, מאתנו, מהכנסת. אנחנו הכנסנו את כל התיקונים הנדרשים היכן שנדרשו תיקונים וקיבלנו את כל ההידברות היסודית ביותר.


רבותיי, אנחנו גם צריכים להחליט והיום אני חושב שהגיע הזמן להחלטות.


לפני שנתחיל את הישיבה הזאת, מבקשת מנהלת הוועדה שנאשר תיקון פרוטוקול מספר 209 מישיבת ועדת הכלכלה בהתאם לסעיף 102(ב) לתקנון הכנסת שגם הוא קשור כמובן בעניין הזה.


מבקש פואד נאסר, יושב ראש ארגון הדייגים לתקן פרוטוקול מה-17 במרץ 2010.


היועצת המשפטית, תציגי את התיקון ואני אאשר אותו.
אתי בנדלר
אני אפנה את חברי הכנסת להוראה התקנונית שעל בסיסה מתבצע ההליך כרגע. סעיף 102 לתקנון הכנסת שעניינו בפרוטוקול של ועדות, אומר בסעיף קטן (ב): "המבקש לתקן שיבוש, שגיאה או השמטה בפרוטוקול, יפנה בכתב ליושב ראש הוועדה ויפרט את התיקון המבוקש. יושב ראש הוועדה יביא את הצעת התיקון להחלטה בפני הוועדה בישיבתה הראשונה". דהיינו, גם אם יושב ראש הוועדה משתכנע שאכן הייתה טעות ברישום הפרוטוקול, עדיין חייבת להיות החלטה של הוועדה לתקן את הפרוטוקול.


מונחת בפנינו בקשתו של שמר פואד נאסר מיום 7 באפריל 2010 בה הוא טוען שבעמוד 25 לפרוטוקול הישיבה מיום 17 במרץ 2010 שדנה בתקנות המעגנות, נרשם, ואני מצטטת מהפרוטוקול: "לצערי מנהל המעגן לוקח הכל לעצמו" במקום "הכל על עצמו".


הדברים כפי שנכתבו בפרוטוקול עלולים להוציא את דברם מהקשרם והוא מבקש שהדברים יתוקנו בהתאם.


אני מוכרחה לומר שאני עצמי הקשבתי להקלטה של הדיון מאותו מועד ביחד עם עורך דין ניר ימין שיושב לשמאלי ושמיד יחליף אותי בדיון, ואכן השתכנענו שמה שנאמר זה: "לצערי מנהל המעגן לוקח הכל על עצמו" למרות שה"על" קצת נבלע ולכן בנקל ניתן היה לטעות ולחשוב שמדובר "לעצמו".


מכל מקום, משנחה דעתנו שאכן הדובר אמר "לוקח הכל על עצמו", אני תומכת בבקשת התיקון ואני מבקשת שהוועדה אכן תחליט לתקן את הפרוטוקול בהתאם.
היו"ר אופיר אקוניס
אני מודיע שאני לא שמעתי את ההקלטה, אבל אני סומך על עמדתה של היועצת המשפטית ועוזר היועצת המשפטית.
מורדי חבר
אני אשמח מאוד אם תתקנו את הפרוטוקול. באותה ישיבה אני לא השתתפתי. אני מנהל המעגן ונגרם לי עוול קשה מאוד, גם לשמי, כאילו מדברי הפרוטוקול את אגרות העגינה שמשולמות למדינת ישראל, אני לוקח לכיסי. זאת המשמעות של הדברים ובהתאם לכך גם קיבלתי פניות. אני אשמח מאוד אם הוועדה תקבל את הבקשה ומהפרוטוקול יימחק הכתם כאילו אני לוקח את כספי המדינה לכיסי הפרטי.
היו"ר אופיר אקוניס
ובא לציון גואל.
פואד נאסר
אדוני, כשאני דיברתי ואמרתי שהוא לוקח על עצמו, הוא עוד לא היה מנהל ולא חשב להיות מנהל. שלא ייקח את זה על עצמו. הוא התחיל לאיים שהוא יתבע אותי. גם זה שאני יושב על כיסא גלגלים ---
היו"ר אופיר אקוניס
אבל אנחנו עכשיו לא בוויכוח אתך.
פואד נאסר
תדע מי הבן אדם הזה שיושב כאן.
היו"ר אופיר אקוניס
תודה. אנחנו אישרנו את הבקשה שלך.
פואד נאסר
תודה.
היו"ר אופיר אקוניס
תודה רבה. אנחנו לא רוצים שנבוא לכאן בעוד חודש או חודשיים ותבקש מחדש לתקן איזושהי אמירה בפרוטוקול. מיצינו את זה. הוא ראה את הדבר כפגיעה אישית ולמרות זאת ביקש שנתקן את הפרוטוקול. תגיד לו יפה תודה רבה ובזה מסתיים העניין. הוויכוחים שלכם, לא כאן. אני מודיע שאנחנו לא ממשיכים יותר עם הוויכוחים האלה כאן בפורום הזה. אני מסיים, אני מאוד מקווה, היום את התקנות בלי פיליבסטרים ובלי משיכות. צריך להתקיים סדר במדינה הזאת וזה שהדבר הזה נמשך שלוש וחצי שנים, זה דבר לא תקין בעיניי והיום הוא יסתיים. כך אני מקווה.


אני נועל את הישיבה. הישיבה הבאה תהיה על המשך התקנת התקנות, תקנות הנמלים (מעגנות), התשס"ז-2007.

הישיבה ננעלה בשעה 13:05

קוד המקור של הנתונים