ישיבת ועדה של הכנסת ה-18 מתאריך 12/07/2010

מועדון הווטרנים "גני אביב" בלוד בסכנת סגירה

פרוטוקול

 
PAGE
17
ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות
12.7.2010

הכנסת השמונה עשרה



נוסח לא מתוקן

מושב שני
פרוטוקול מס' 87

מישיבת ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות
יום שני, א' באב תש"ע (12 ביולי 2010), שעה 10:00
סדר היום
מועדון הווטרנים "גני אביב" בלוד בסכנת סגירה - בהשתתפות מר אילן הררי, ראש עיריית לוד
נכחו
חברי הוועדה: ליה שמטוב – היו"ר

דניאל בן סימון

אברהם מיכאלי

מרינה סולודקין
מוזמנים
אילן הררי

יו"ר הוועדה הממונה, עיריית לוד

רון גלבוע

מנהל מחלקת הרווחה, עיריית לוד

מרק נשפיץ

ראש ענף שלטון מקומי, המשרד לקליטת העלייה

חנניה מרמור

מנהל לשכת שפלה, המשרד לקליטת העלייה

אלכסנדר גולובצ'יק

יו"ר מחוז רחובות, ארגון ותיקי מלחמת העלום השנייה

אברהם מיכאל גרינזייד
יו"ר ברית ותיקי מלחמת העולם השנייה שלחמו בנאצים

בוריס כהן

קלרה דמבה

אינה ריטווצ'וק

קיריל רבין

ממונה פניות הציבור, ישראל ביתנו, מתרגם בוועדה
מנהלת הוועדה
דנה גורדון
רשמה וערכה
יעל – חבר המתרגמים בע"מ
מועדון הווטרנים "גני אביב" בלוד בסכנת סגירה –
בהשתתפות מר אילן הררי, ראש עיריית לוד
היו"ר ליה שמטוב
בוקר טוב לכולם, אני מתכבדת לפתוח את הישיבה.

הנושא היום, מועדון הווטרנים "גני אביב" בלוד בסכנת סגירה. הוא היה אמור להסגר ב-1 ביולי.


בישיבה היום משתתף יושב ראש הוועדה הממונה בעיריית לוד מר אילן הררי. הדיון היום בא בעקבות פניות מווטרנים על הרצון לסגור המועדון. בשיחה איתם הבנתי שהמועדון מהווה לא רק מקום לפעילותם אלא הוא מרכז החיים שלהם, הם מבלים במועדון את זמנם לא רק בשירה ושמיעת הרצאות. לאנשים המבוגרים אלה המועדון מהווה את עיקר הפעילות החברתית והתרבותית בעיר לוד.


כשקראתי את הפניות, מצאתי שבכל מקום השנה חגגו 65 שנה לנצחון על הנאצים. זאת אומרת שציון היום הזה בחגיגות לוטרנים, היה מתנה שהם קיבלו בכל עיר. החגיגות היו בירושלים, בתל אביב ובכל ערי הפיתוח, אבל בלוד בעצם הם קיבלו מתנה הפוכה בדמות סגירת המועדון.

נמצא איתנו כאן היום אברהם מיכאל גרינזייד, יושב ראש ארגון הווטרנים. הארגון שאברהם מיכאל גרינזייד מנהל מכיל ארגונים רבים. בנושא הזה קיימות בעיות בכל מיני מקומות אבל כאן כתוצאה מהאיום על סגירת המועדון האנשים ובמיוחד הווטרנים ממורמרים מאוד.


לפני שמגיעים נציגי הווטרנים אבקש מיושב הוועדה הממונה בעיריית לוד לספר לנו על מה מדובר ואולי יחד נמצא פתרון לבעיה.
אילן הררי
שלום לכולם. נמצא איתי כאן רון גלבוע, שהוא מנהל אגף הרווחה אצלנו והממונה על נושא הקליטה והעלייה. אני שמח על הדיון כי בעקבותיו למרות שהוא נדחה הצלחנו לפתור את הבעיה. שלחתי לכם גם מכתב בנושא. דיברנו אתמול עם כל הגורמים והצלחנו לשכנע את הקרן לידידות שמפעילה יחד עם משרדי הממשלה ואיתנו את המועדון, ביקשנו שלא יסגרו את המועדון וקיבלנו מהם אתמול הבטחה שהמועדון יישאר פתוח לעוד חצי שנה. מבחינתו זו הבשורה שאני יכול לבשר, כתבתי לך מכתב בעניין אתמול, המועדון לא ייסגר.
היו"ר ליה שמטוב
על איזה תקציב מדובר?
אילן הררי
עד היום הקרן לידידות טיפלה בנושא. עקב סדרי העדיפות שלהם הם החליטו השנה לעסוק בדברים נוספים ולא רק בנושא הזה. בעקבות כך לא אושר תקציב לטובת המועדון ואתמול דיברנו איתם בפעם העשירית, אחרי שרון גלבוע דיבר עם המנהלים שם יום יום. בשבוע שעבר ביקרו בעיר לוד יושב ראש הקרן והמנהל הכללי של הקרן. אתמול דיברנו איתם פעם נוספת והם אישרו לנו להפעיל את המועדון עוד חצי שנה.
היו"ר ליה שמטוב
זאת אומרת שהם נתנו תקציב לחצי שנה.
רון גלבוע
יתכן שזה יהיה לשנה. כל הפעילויות שהתקיימו במועדון בשנה שעברה יתקיימו גם בשנה הקרובה. לא תצומצם שום פעילות אלא להיפך. כבר עכשיו נכנסנו עם תכנית למועדון לחדר הנצחה וזה נעשה יחד עם הווטרנים שעוסקים בימים האלה וגם היום. כל החוגים וכל הפעילויות שהיו בשנה שעברה יתקיימו גם בשנה הבאה. אני מאוד מקווה שנצליח אפילו להרחיב את הפעילות.
אילן הררי
אני מבקש לא להתמקד רק במועדון, למרות שזה הכי חשוב, כמובן שנגיע אליו, וכפי הנראה נפתרה הבעיה של המשך הפעלתו.


בלוד חיים מעל 19,000 עולים. אנחנו מטפלים בהם בהחלט בצורה טובה ותקינה. לכולנו יש מפעם לפעם הערה כזאת או אחרת אבל בסך הכל 19.166 עולים רשומים וחיים בעיר בלוד. הם יותר מרבע מהתושבים. נכון שלא עשינו חגיגה גדולה לאירוע שהזכרת אבל אנחנו כמדי שנה גם השנה הנוכחית קיימנו טקס שהציבור וגם אנחנו השתתפנו בו כמו בכל שנה. נתנו את כל הכבוד וההוקרה לנושא הזה. זה נכון שלא עשינו חגיגה גדולה בעניין אבל גם בשנה שעברה, גם לפני שנתיים וגם לפני שלוש שנים ערכנו טקס מכובד. יש לנו אנדרטה בעיר לציון העניין.

אני מבקש שנדע שאנחנו עושים לא מעט פעילות לטובת העולים החדשים. אתם מוזמנים לבוא ולראות, יש לנו אירועי תרבות. יש לנו מעל עשרה קונצרטים שאנחנו עורכים בעיר לוד לטובת הציבור הזה. יחד עם משרד העלייה והקליטה הקמנו מוקד לקליטת עלייה. אנחנו מפעילים מרכזי תרבות לעולה ואנחנו בהחלט מטפלים בעניין.

בשנה שעברה קיימנו תכנית טובה, אני הייתי שותף לחלקה ורון לגלבוע היה שותף לכל התכנית, חנניה מרמור נציג משרד העלייה והקליטה יכול לפרט. אנחנו עושים פעילות בעשרות אלפי שקלים במדי שנה וגם השנה הן תתקיימנה. לכן אני מבקש שלא תבחנו אותנו רק על סמך מועדון אחד, גם אם הוא המועדון הכי חשוב בעולם. בעיר לוד מתקיימת פעילות ענפה לטובת העלייה בעיר. בשנת 2009 ביצענו פעילויות בסכום שלמעלה מ -300,000 שקל, היא מפורטת כאן ואני יכול להציג אותה.
התכנית כוללת
שירות ייעוץ לעולה, מרכז תרבות, מקהלה, הצגות לילדים, כדורגל לילדים, חדר מורשת שאנחנו מקימים, חיזוק הספורט לעולים, תכנית למשפחה, יש תכנית ייעוץ. כאמור התכניות הן בסכום שלמעלה מ- 300,000 שקל. בנוסף יש תקציב של 260,000 שקל לטובת מוקד הקליטה שרוב העשייה היא של משרד הקליטה יחד איתנו. אם נחבר את הסכומים בשנת 2009 ממשלת ישראל יחד איתנו השקיעה בנושא הזה הרבה מאוד כסף.


המועדון, על פי שיחה אתמול ועל פי אישור, מר חנניה מרמור מעורב בעניין, המועדון ימשיך לפעול. אני שמח על הדיון כי הוא דרבן את כולם. לציבור חשובה אותה חגיגה? – אין לי בעיה שבכוחות משותפים נחשוב עכשיו על חגיגה שתתקיים בעוד מספר חודשים לטובת האנשים, אנחנו בטח לא נגדם, אנחנו בעדם. אפשר גם לתכנן לקראת סוף השנה ולקבוע למשל את התאריך בחנוכה ולהתכנס לערוך אירוע. ברשותכם אני אבקש מרון גלבוע להשלים את הדברים.
היו"ר ליה שמטוב
לפני שרון גלבוע ישלים. אתם קיבלתם ממשרד הקליטה תקציב צבוע בסכום של 40,000 שקל, סכום די מכובד, ואתם ערכתם רק טקס. לדעתי בסכום הזה היה אפשר לעשות יותר מטקס. בנוסף לכך קיבלתם כסף לבניית חדר הנצחה. אני לא מתייחסת לכל התקציב שקיבלתם ממשרד העלייה והקליטה.
רון גלבוע
הפעלת מועדון הווטרנים היא חלק מהפעילות השנתית, מעבר לזה השתתפנו יחד עם משרד הקליטה בכנס ארצי שהיה לא מזמן בחסות נשיא המדינה. אנחנו מקיימים בתקציב של ה- 40,000 שקל שני ערבים מאוד גדולים שהנושא שלהם הוא הנצחון על הנאצים, אחד ב- 21 ביולי והשני ב- 15 באוגוסט. אנחנו כן משתמשים בתקציב ומסמנים את הפעילות לציון 65 שנה לנצחון על הנאצים. שתי התכניות האלה נבנו יחד עם משרד הקליטה ועברו את כל האישורים. הם יעמדו לטובת תושבי העיר. זה מתקיים בהיכל התרבות המפואר של העיר וזה כאמור נעשה בתיאום ובשיתוף של כולם.


התקציב הספציפי הזה יבוצע במלאו.
היו"ר ליה שמטוב
ולגבי חדר ההנצחה?
רון גלבוע
זה יבוצע. זה תקציב אחר ונוסף, ואת צודקת, במועדון עליו מדברים יש חדר הנצחה שהתחלנו אותו לפני מספר שנים, השנה קיבלנו עוד תקציב ובימים אלה אנחנו קונים עוד ציוד ומרחיבים אותו, הנושא בביצוע ובעבודה.
מרק נשפיץ
אני ממרכז שלטון המקומי במשרד הקליטה. בשנת 2009-10 בסך הכל העיר לוד קיבלה יותר מחצי מיליון שקל ממשרד הקליטה.


אני מבקש לדבר ספציפית בנושא של הווטרנים. הווטרנים יכולים לקבל כסף מהתקציב השוטף שעומד על סך 138,000 שקל. מרכז תרבות - 100,000 שקל, פעילות לווטרנים - 13,000 שקל, מקבצי דיור ששם אנחנו עושים פעילות גם לווטרנים וגם לפנסיונרים - 41,000 שקל. בנוגע לציון 65 שנה לנצחון על הנאצים זה הסכום הנכון שציינת, וגם לחגיגות לציון 20 שנה 30,000 שקל. סך כל הסכומים מגיעים ל- 370,000 שקל שעומדים לטובת הווטרנים.
מרינה סלודקין
הם לא עושים טובה.
היו"ר ליה שמטוב
חוץ מזה שהם לא עושים טובה פיטרו שם אנשים, מנהלת המקהלה פוטרה, מי שהעביר את ההרצאות פוטר.
מרינה סולודקין
כסף יש.
מרק נשפיץ
אני רוצה לומר לנציג העירייה, העיר בלוד היא הבעייתית ביותר בשיתופי הפעולה. יש בכמה ישובים בעיות בשיתוף הפעולה עם משרד הקליטה ואלו הם כל המקומות שיש בהם גזבר מלווה.


כל ישוב וישוב צריך לקבלmatching עם כל הישובים שיש חשב של העירייה אין בעיות. אבל כשיש חשב מלווה הוא רוצה לראות פיזית את הכסף. אבל אנחנו לא יכולים להעביר כסף פיזית כי אנחנו משלמים לפי דוחות ביצוע. אנחנו נותנים את זה לפי חוזה ורק כשיש ביצוע. זו הבעיה. כולם יודעים וגם ממלא מקום המחוז שלנו יודעים שיש בעיות עם הביצוע בלוד. יש בעיות. אם אנחנו מקבלים דוחות ביצוע אין בעיה. זו עובדה.
חנניה מרמור
לא הבנתי מה אמרת.
מרק נשפיץ
אנחנו מעבירים תקציב, מעבירים אותו ברבעון וכשאנחנו מקבלים דוח ביצוע אנחנו מיד מעבירים את הכסף. תמיד יש בעיות עם דוח הביצוע בעיריית לוד, לא מקבלים בזמן. וגם ניצול התקציב. אני רוצה להגיד שאם התקציב לא מנוצל על ה- 1 בינואר הכסף כולו יחזור לקופת שר האוצר וזה חבל.


אני חוזר שוב לנושא עצמו. אני שמח מאוד שקיבלתי היום הודעה שהקרן לידידות מאפשרת את המשך הפעלתו של המועדון של הווטרנים בעוד חצי שנה. השאלה מה יהיה אחרי חצי שנה. כולנו יודעים מהי הבירוקרטיה במדינת ישראל ושלא נגיע למצב שבו נצטרך לכנס שוב את וועדת העלייה והקליטה והתפוצות של הכנסת ונצטרך לדון אם המועדון יהיה או לא יהיה. זו התחייבות זמנית והיא לא התחייבות קבועה.
היו"ר ליה שמטוב
אולי התחייבות לחצי שנה או לשנה, זאת אומרת שקרן הידידות נותנת תקציב לחצי שנה - - -
מרק נשפיץ
סליחה. היום דיברתי עם מנהל אגף דיור אצלנו, מר חביב קצב ואנחנו יכולים למצוא פתרון של המקום להמשך הפעילות של הווטרנים.
היו"ר ליה שמטוב
הבעיה היא המקום?
מרק נשפיץ
אני לא מדבר רק על התקציב. בתקציב אם נשתמש נכון יש מספיק כסף. השאלה היא המקום הפיזי. היום אנחנו מדברים רק על תקופה של חצי שנה, מה יהיה אחרי חצי שנה? – אף אחד לא יודע.
אילן הררי
מה שנאמר לנו ואנחנו פועלים שבחודש הקרוב הוא יופעל לא רק חצי שנה אלא שנה. אני לא מכיר שיש בעיה של מקום, אבל אם אתה אומר שיש פתרון אני מוכן לשמוע. אני לא מכיר בעיה.
מרק נשפיץ
עם תקציב אין בעיה.
אילן הררי
אתמול דאגנו לכך שיהיה תקציב לעוד חצי שנה.
היו"ר ליה שמטוב
אבל זה תקציב בנוסף לכסף שמשרד הקליטה נותן כל שנה, נכון?
רון גלבוע
משרד הקליטה נותן תקציב לא גדול יחסית, הוא תקציב שרובו צבוע.
מרינה סולודקין
זה טוב מאוד כי יודעים מה קורה.
רון גלבוע
יש בזה יתרונות ויש בזה חסרונות.
דנה גורדון
התקציב השוטף צבוע?
רון גלבוע
כן. יש תקציבים שמגיעים במהלך השנה והרוב מגיע צבוע. חלק מזה לא צבוע והוא מתייחס לכל הפעילויות בעיר. בשנה הספציפית הזאת הכסף הלא צבוע לא הספיק כדי להפעיל את המועדון כי הסכום לא גדול.


נתמקד בנושא שאת ציינת. אני חושב שהמועדון לא ייסגר, דיברתי אתמול רבות עם קרן הידידות ולדעתי בשנה הקרובה הם ימשיכו ואף ירחיבו את הפעילות. הצהרנו כאן קודם ששום פעילות במועדון הזה לא תיפגע, כל מה שהיה יהיה וגם חדר ההנצחה יתבצע.
היו"ר ליה שמטוב
מה יהיה עם האנשים שפוטרו?
רון גלבוע
הם יחזרו לעבוד. כל מה אנחנו יודעים זה מאתמול בערב. אנחנו יודעים את החדשות האלה רק מאתמול בערב למרות שאנחנו במגעים איתם כבר שלושה שבועות במשך כל יום.
היו"ר ליה שמטוב
מי פיטר את האנשים?
רון גלבוע
הם הועסקו על ידי עמותה עירונית מסוימת, ומאחר ולעמותה הזאת הודיעו על הפסקת התקציב היא הודיעו להם על הפסקת עבודה, מאחר והתקציב חוזר הם יחזרו לעבוד, התהליך הוא מאוד פשוט.


אני אומר שכל התכניות שפעלו במועדון הזה יפעלו גם בשנה הקרובה. שנה זה מספיק זמן כי שנוכל להיערך עם משרד העלייה והקליטה או עם אחרים להמשך הפעילות בעתיד.


מעבר לתקציבים הספציפיים היעודים למועדון יש עוד תקציבים עירוניים שנוגעים לנושא והווטרנים יכולים להנות מהם. האחד – נושא של מקבצי דיור שהוא תקציב צבוע שמגיע ומי שגר במקבצי דיור יכול לצאת ולהשתמש בעשרות טיולים, אירועים ובפעילויות. מעבר לזה יש לנו תכנית מרכזית של משרד הקליטה בנושא של קונצרטים והופעות. במהלך השנה אנחנו מקיימים 45 קונצרטים, חלק גדולים וחלקם קטנים, לתושבי העיר שבכולם הווטרנים יכולים להשתלב. אלו פעילויות בשוטף. כרגע אין בעיה של מקום ואין בעיה של תקציב. המועדון חוזר לעבוד בצורה תקינה ומסודרת ובמהלך השנה יש לנו מספיק זמן להתארגן ולראות מה יקרה בשנה הבאה.
היו"ר ליה שמטוב
ומה עם ה- matching ?
רון גלבוע
יש אצלנו בעיות כאלה ואחרות ואנחנו מתמודדים איתן. בשלב זה אין תכנית שלא מתבצעת בגלל נושא של matching . עד היום מצבה הכספי של עיריית לוד הוא לא פשוט. עד היום ה- matching של העירייה היה לפי האשכול מדרג הסוציו-אקונומי שלה וההשתתפות העצמית שלנו עמדה על 10%. לפני חודש הודיע לנו משרד העלייה והקליטה שהם מפעילים עלינו מדד אחר - מדד פריפריאלי, אנחנו נמצאים במרכז הארץ ולכן השתתפות שלנו צריכה להיות 25% ולא 10%. אנחנו ערערנו בפני משרד העלייה והקליטה ואמרנו להם שזה לא הוגן, נכון שאנחנו במרכז אבל עדיין יש לנו קשיים משלנו, מה עוד שלהודיע באמצע שנת עבודה כשלא שריינו את התקציב מתחילה זה הליך לא נכון בעינינו. אנחנו נטפל בנושא הזה.
חנניה מרמור
יש דיון במשרד אם לאשר לעיריית לוד 10%.
רון גלבוע
בדרך כלל משרד העלייה והקליטה הולך רבות עם עיריית לוד, אנחנו עובדים כתף מול כתף. הצוות המקומי יושב ביחד איתנו, לפעמים יש בעיות וקשיים, אבל ביחד אנחנו פותרים את רובם. עד לרגע זה לא הייתה בעיה שלmatching ואני מקווה שאחוז ה - matching יקבל מענה ונחזור ל- 10%, מה שיקל עלינו לעבוד בצורה יותר מסודרת.
היו"ר ליה שמטוב
אבל ממתי ה-matching בשיעור של 25% או יותר?
מרק שנפיץ
ה-matching לא תמיד כסף. ה-matching יכול להיות שווה כסף. אנחנו יודעים שיש בעיות, לא צריך כסף כי יש הרבה כסף. תבנה אז תקבל, בונים מבנה ויש מנקה שמנקה את כל המשרדים אז שתנקה גם את זה. זה שווה כסף.
אילן הררי
אם שווה כסף אין לנו בעיה.
מרק שנפיץ
אנחנו תמיד אומרים שווה כסף.
אילן הררי
אני רוצה שתבינו, אני בלוד שלוש שנים, וכשהתחלתי את תפקידי הגירעון בקופה היה 162 מיליון שקל.
דניאל בן סימון
סליחה. אני רק רוצה לנצל את ההזדמנות וסליחה על האיחור, אני מבקש אם אפשר לנצל את ההזדמנות ולקבל בכמה דקות סקירה מעבר לווטרנים על המצב נושא העלייה וקליטת העלייה בלוד.


אני מבקש לדעת איך העיר הזאת שכולם מדברים עליה מתמודדת עם העלייה. ואם אפשר גם לדבר וגם על שיעור העלייה.
אילן הררי
ראשית אני מזמין אותך לסיור בעיר בכל יום ובכל שעה.
דניאל בן סימון
אני הגעתי לעיר כעיתונאי ומעניין אותי לדעת על המצב היום מעבר לבעיית ה- matching שאין לי מושג מה זה ומעבר לבעיה של הווטרנים. בבקשה דבר על העיר לוד.
אילן הררי
אני מזמין אותך ללוד.
מרינה סולודקין
מהעיר לוד מגיעים אליי כל חודש.
אילן הררי
כולם מוזמנים לבקר בלוד בלי להודיע לי, 24 שעות ביממה, שישה ימים בשבוע, תודיעו באיזה יום. בלוד הכי קל לדון, לקחת את העיר הזאת שהיא אחת הקשות בעולם ולזרוק עליה חיצים זה הדבר הכי קל. שרתתי 30 שנה בצבא ההגנה לישראל, שר הפנים דאז נתן לי צו 8 ואמר לי בוא תנהל את לוד. אני כבר שלוש שנים בעיר. התחלנו עם מינוס של 162 מיליון שקל. כך התחלנו והיום אנחנו נלחמים על כל גרוש. היום יולי 2010 אנחנו במינוס 60 מיליון שקל. כבר ב- 100 מיליון שקל טיפלנו וסגרנו.

העיר לוד עובדת כבר שנתיים וחצי בתקציב מאוזן, לא שמעת על בעיה אחת בעיר לוד, אחת. גם אדוני חבר הכנסת לא שמעת על בעיה. לא שאין לנו בעיות. יש לנו 75,000 תושבים, אוכלוסייה מעורבת, אם רק אחוז אחד יעשה בעיה ביום זה 750 לכן אני לא מתרגש שכול היום מדברים.


חברים יקרים העיר לוד ברוך ה' מתנהלת לא רע. לא כמו רעננה אבל לא רע, התקציב מאוזן כבר שנתיים וחצי. ב- 2009 סיימנו עם עודף של 14 מיליון שקל.
דניאל בן סימון
שר הפנים יודע?
אילן הררי
שר הפנים כן יודע. הוא יודע את זה כי את המענקים של 2009 קיבלנו באוקטובר נובמבר 2009, ולכן גם סיימנו עם עודף.


בעיר לוד כ- 20,000 עולים חדשים.
היו"ר ליה שמטוב
ראש העיר של נצרת עילית צריך לבוא אליך לעשות השתלמות. בשנה וחצי הוא הגיע ל- 2.5 מיליו שקל.
אילן הררי
אותי מעניינת לוד. פתחתי היום עיתון ואני יודע שחבר הכנסת היה פעם בתקשורת, קראתי שיש רשויות שאין שם משכורות, אצלנו לא שמעת על בעיה דומה כבר שנתיים וחצי, כולם מתפקדים למרות שברוך ה' יש לנו עבודה למאה שנה כי מדינת ישראל שכחה את לוד הרבה מאוד שנים. שאלת על מספר העולים, יש כ- 19,000 עולים חדשים, 16,000 מחבר העמים, 1,000 ממדינות קווקז, 2,4000 עולים מבוכרה, 2,200 עולים מאתיופיה, כ- 70 עולים מצרפת, ומשאר העולם 660 עולים ובסך הכל כ- 19,000 עולים. אנחנו מטפלים בכל האוכלוסייה הזאת ורק לא במועדון.


מה זה matching ? - המשרד בא ואומר לך אני נותן לך 70% תשלם 30%. לי אין 30%. אני קם בבוקר ויש לי גירעון של 60 מיליון שקל. אני נלחם איתו ולכן אם לא יהיה סידור עם המשרד לגבי ה- matching כמו שאני עושה עם כל משרד. אין שר שאני לא נפגש איתו ושלא בא ללוד ושאנחנו לא מטפלים בעניין. אפשר לומר לזכותו של חנניה מרמור שהוא מטפל בנו מפה עד לאמריקה. גברתי אנחנו ב"גני אביב" מטפלים מצוין ויש שם עוד ים של בעיות. אנחנו השנה בונים ב"גני אביב" שני בתי ספר חדשים. פעם היה מושג "הבור בגני אביב" גברתי מכירה את זה, בשבוע שעבר אנחנו סתמנו אותו.
מרינה סולודקין
בניתם תחנת רכבת אצלכם.
אילן הררי
בנינו תחנה בלוד כבר לפני שנתיים, הבטיחו לתושבים בואו ל"גני אביב". "גני אביב" זו עיר בתוך לוד, 21,000 תושבים, רוב האוכלוסייה היא של עולים חדשים, הבטיחו להם הרים וגבעות ומעבר לכביש שום דבר לא חוקי. אז הם קמו בבוקר ופתאום ראו סביב העיר שלהם שהיא רבע מלוד שהכל לא חוקי, כל מה שהבטיחו להם לא קרה. בשלוש השנים האחרונות בניינו תחנת רכבת גם בעזרתך, בשנת תשע"א אנחנו פותחים שני בתי ספר חדשים.
מרינה סולודקין
קודם כל של שאול מופז ואחר כך אני.
אילן הררי
אמת ויאמר לזכותו. אבל דאגנו כל יום ששאול מופז יגיע לראות והוא באמת בא, ויאמר לזכותו שהוא היה ובנינו רכבת. אנחנו סוללים כבישים חדשים, עכשיו מטפלים גם בנושא של התרבות. אדוני אתה יכול לראות פעילות שאנחנו עושים וכמו שנאמר כאן במאות אלפי שקלים. אבל אם ביוני מודיעים לי שה - matching עבר מ- 10% ל- 25% אני לא יכול. כי אין מה לעשות. אני נציג משרד הפנים בעיר לוד.
מרק נשפיץ
אבל מה אם ה- matching שווה כסף?
אילן הררי
אם שווה כסף, אין לי בעיה.
היו"ר ליה שמטוב
מישהו ישב והסביר להם?
מרק נשפיץ
יש לנו רכזים ויש מחלקה, יש לשכה, יש מנהל מחוז, כל שנה ושנה אנחנו יושבים על הביצועים של לוד.
אילן הררי
אדוני אנחנו מכירים וחנניה מרמור נמצא אצלנו המון ושיתוף הפעולה שלנו עם המשרד מצוין, אתה יכול לראות כאן גם פעולות ואם אפשר להעביר את זה הלאה, פעולות בלמעלה מ- 300,000 שקל שאנחנו עושים, עשינו וגם נעשה.


בנוגע למועדון הזה הייתה בעיה אני מקווה שפתרנו אותה אתמול. קיבלנו התחייבות מקרן הידידות שהם יתקצבו את הנושא.
היו"ר ליה שמטוב
אם קרן הידידות לא הייתה מתקצבת מה היה קורה עם 138,000 שקל?
אילן הררי
אין שאלה כזאת. אנחנו נדאג, כמו שדיברנו אתמול עם המנהל הכללי של קרן הידידות, אני מודה לו שהוא ידאג לזה. כמו שלפני שבועיים המנהל הכללי ויושב ראש קרן הידידות היו בלוד ודיברנו איתם, כמו שאמרה חברת הכנסת שאם השר שאול מופז אמר שיבנו תחנת רכבת אנחנו נדאג שזה יקרה. אני כאן כדי לוודא שזה אכן יקרה. אם יש צורך לעשות בשבוע הבא דיון נוסף אצלכם אז תעשו, אני אומר לך באחריות.
היו"ר ליה שמטוב
בשבוע הבא עם הוועדה לענייני ביקרות המדינה.
אילן הררי
מחר. כולם מוזמנים.
מרינה סולודקין
אנחנו חברים בוועדה לענייני ביקורת המדינה.
אילן הררי
כולם מוזמנים, חבר'ה אתם מוזמנים ללוד לראות את העשייה, לספר כמה קשה בלוד אנחנו יודעים, אנחנו לא נבהלים מקשה. אנחנו לא מודאגים שזה קצת מסובך, אנחנו נטפל.
מרינה סולודקין
קודם כל כשקיבלתי את המכתבים, תמיד אני מקבלת את המידע באמצעות המכתבים, תלונות של הווטרנים מלוד שבשנת 65 לנצחון על גרמניה הנאצית, ושנת 20 לעלייה מברית המועצות סוגרים את המועדון שלהם. כאב לי מאוד ואני גם כתבתי מכתבים. אני חושבת שהדבר האחרון שאתם צריכים לעשות למרות כל הבעיות ואני מאוד מבינה שבלוד יש בעיות.

יש לי כבר הרבה שנים קבוצת פעילים מכל המפלגות שאני עובדת איתם ביחד, אני מבינה שבלוד יש בעיות אבל למה לסגור את המועדון לווטרנים? אלו אנשים פגיעים מאוד ואתם מבינים שהם אנשים בגיל 80 ויותר. בדיווח הראשון שלך נשמע כאילו אתה עושה טובה שיש פעילות בלוד. אחרי שאני שמעתי את משרד העלייה והקליטה שיותר מ- 300,000 שקל משקיעים לפעילות בלוד. נותנים לכם אבל אתם לא מעריכים את זה. גם לאוכלוסייה "בגני אביב" יש הרבה בעיות, ואתה יודע את זה, זו עיר מעורבת ודינה של לוד כדין מדינת ישראל.


אני מאוד מעריכה ששר הפנים כנראה מינה אותך.
אילן הררי
אותי מינה רוני בר און.
מרינה סולודקין
אני מאוד מבינה את גודל הבעיות שיש לך אבל עם כל זאת תחשבו על הווטרנים שלנו. בני 80 פלוס שאם אין להם מועדון כמעט ואין להם חיים בעיר הזאת הפרובלמאטית. אני חושבת שצריך להתייעץ גם עם משרד העלייה והקליטה וגם עם אחרים שלא נקבל כאן את זעקות הציבור שאנחנו מקבלים היום. תודה.
היו"ר ליה שמטוב
קלרה דמבה ממלאת מקום של יושב הראש, בבקשה.
קלרה דמבה
(תרגום מרוסית).


מועדון הווטרנים ב"גני אביב" בישוב של כ- 25,000 תושבים משמש כמרכז תרבות קהילתי. לקהילה ב"גני אביב" יוצאת בכוחות עצמיים חוברת בשפה הרוסית לקהילה. בימי שלישי בשעות הערב המועדון פתוח ואליו מגיעים לא רק הווטרנים אלא גם תושבי "גני אביב" המועדון מלא עד אפס מקום כי התכנית מתייחסת לכלל הקהילה ולא רק לווטרנים.


המועדון הזה פועל לרוב מול פעילות ישירה של הווטרנים המתגוררים באזור, הוא מסייע בפתרון בעיות ומעביר מידע בכל מיני נושאים שמתרחשים. המועדון הזה הוא לאנשים מעל גיל 80, 85 ואם סוגרים אותו זה יהיה בשבילם סוף הפעילות החברתית. אני רוצה לספר שנעלבנו מאוד כשבוטלו חגיגות לציון 65 שנה לנצחון על הנאצים ומהכסף שיועד לחגיגות המועדון לא קיבלנו אפילו אגורה אחת למען הווטרנים.


המועדון מסייע בפתרון בעיות מגורים ומקבצי דיור, זה לא קשור לוועדה ולכן לא נרחיב, אבל זה חלק מפעילותו של הסניף. המועדון הזה מהווה מקום מפגש לאנשים והוא מאפשר מפגש שבו מתנהלות שיחות והעלאת בעיות וזה חשוב מאוד מבחינה מנטאלית-פסיכולוגית. אחד הדברים החשובים זה הכבוד שאנשים מקבלים בזקנתם כשהם הורים וסבים אבל הם לא ממש מרגישים את זה. הניסיון לסגור את המועדון מעיד על היחס אליהם. בשנים האחרונות שיתוף הפעולה עם הפקידות של העירייה היה מאוד קשה ובזמן האחרון יש סיוע מהגורמים שיושבים כאן. אני רוצה להדגיש שיש אנשים שחיים בקהילה הזאת שבזכות מעשי הגבורה שלהם בעבר הם ראויים ומכובדים מאוד למרות שמעשיהם לא מפורסמים כאן ואנשים לא מודעים להם. אלו אנשים שהיו שותפים בחלקי היסטוריה מאוד חשובים ועבורם המועדון חשוב מאוד.
מרק נשפיץ
הפעילות מתקיימת רק פעם בשבוע?
קלרה דמבה
הפעילות מתקיימת 20 שעות בשבוע. המועדון הזה פועל במקום שבו פועל מועדון ילדים והשעות מחולקות בין שני המועדונים ולכן נוצרת בעיה וחופש בפעילותו של מועדון הווטרנים.
היו"ר ליה שמטוב
אתה כבר דיברת על כך שחדר ההנצחה פועל.
אילן הררי
זה מטופל.
היו"ר ליה שמטוב
היא אומרת עכשיו, שהם רוצים לעשות את זה.
אינה ריטוציק
לא. אנחנו בדרך עכשיו, אנחנו מתחילים כבר במשך חודשים לסדר ולעשות.
מרק נשפיץ
אני לא הבנתי דבר אחד, במשך שנתיים משרד העלייה והקליטה נותן מדי שנה ושנה סך של 6,000 שקל לחדר הנצחה.
אינה ריטוציק
אני מרכזת המועדון, קיבלתי כעת כסף.
מרק נשפיץ
ולפני שנה?
אינה ריטוציק
לפני שנה וכעת הכל חתום.
מרק נשפיץ
כמה קיבלת?
אינה ריטוצ'ק
4,000 שקל.
היו"ר ליה שמטוב
ואיפה עוד 2,000 שקל?
אינה ריטוצ'ק
ה- 2,000 שקל לעיר לוד, אולי בעיר לוד יש עוד מועדון אבל אני לא מכירה.
היו"ר ליה שמטוב
זה כסף צבוע לחדר הנצחה במועדון ב"גני אביב".
אינה ריטוצ'יק
6,000 שקל?
היו"ר ליה שמטוב
6,000 שקל לשנה. לשנים 2010, 2009 ו- 2008.
אינה ריטוצ'ק
אני קיבלתי רק פעם אחת.
מרק נשפיץ
בסדר, אני אערוך ביקורת.
אילן הררי
אנחנו נבדוק את זה.
אינה ריטוצ'יק
אני עובדת רק שנה וחצי ואולי מי שעבדה קודם קיבלה כסף, אני לא יודעת.
היו"ר ליה שמטוב
אם היו מקבלים ב- 2008 ו- 2009 אז החדר הזה היה כבר פעיל.
אינה ריטוצ'יק
רק עכשיו מסדרים את החדר הזה. התחלנו רק לפני חודש. קיבלתי רק 4,000 שקל.
רון גלבוע
שאלתם לגבי השנה הקודמת ואכן קיבלנו גם לשנה הקודמת אבל יש לנו חוץ מהמועדון הזה עוד שני מקומות בעיר. הכסף לחדר ההנצחה בשנה הקודמת הלך לחדר הנצחה במקום אחר בעיר שנמצא ובוצע. זה היה בידיעה ובאישור משרד העלייה והקליטה. השנה יעדנו את הכסף שקיבלנו למועדון הספציפי הזה ואנחנו עושים את הפעילות.
היו"ר ליה משטוב
יש חדר הנצחה בכמה מקומות בעיר לוד?
רון גלבוע
אנחנו מדברים כאן על מועדון ב"גני אביב", אבל "גני אביב" זה לא כל העיר. יש עוד קבוצה של ווטרנים במרכז העיר, העיר גדולה עם 75,000 תושבים, "גני אביב" זה רק כ- 20,000 תושבים. בשנה שעברה הקצבנו את הכסף הזה לטובת קבוצה אחרת לחדר הנצחה, הוא ישנו ואני מזמין אתכם לבקר, השנה.
דנה גורדון
סליחה, אבל זה תקציב צבוע למועדון הווטרנים לחדר הנצחה. איך זה יכול להיות במקום אחר?
רון גלבוע
אני מסביר שיש לנו יותר מקבוצה אחת של ווטרנים, זו לא הקבוצה היחידה.
דנה גורדון
בעיר לוד?
רון גלבוע
כן. יש ביניהם מתיחות ועימותים ולא תמיד הם בהסכמות, יש מאבקים על התקציב, אנחנו משתדלים לווסת את הדברים באופן האופטימאלי.
מרק נשפיץ
אנחנו נותנים כסף לפי קריטריונים, אם אתה יכול למצוא מבנה עם שני חדרים זה יהיה שווה כסף, אתם לא תקבלו חדר הנצחה, אתם תקבלו 27,000 שקל.
אברהם גרינזייד
אני יושב כאן ומתפוצץ, מדובר על התנהגות של ראשות העיר לקבוצה של אנשים שהגיל הממוצע שלהם 86. וותיקי מלחמת העולם השנייה, אתה קצין ואני קצין ואנחנו לחמנו והצלחנו. ניצולי שואה, אנשים שברחו לסיביר וחצי מהם מתו שם, על מה מדובר היום? מה אתם מסתובבים עם פוליטיקה? אנחנו מברכים אתכם על מה שעשיתם במשך שלוש שנים. התנהגות והיחס זה הדבר החשוב. אנחנו נשארנו.

אני מכיר טוב את לוד ואת כל העניים שלה ואני יודע מה קורה איתם. אנחנו דאגנו שיתנו ללוד את כל התקציב שנותנים לכל העיריות. אנחנו גאים במה שעושים ראשי העיר ב- 83 רשויות, אנחנו גאים בזה. אלו חברים ואחים שלנו, אנחנו רואים מה עושה עבורנו הממשלה וזו פוליטיקה גדולה. על מה מדובר? על כך שהעם היהודי צריך לדעת את האמת על השתתפות מיליון וחצי יהודים במלחמה נגד הנאצים. 200,000 אלף נשארו שם.

כל הזמן משחקי מלים. הצלחתם ואנחנו מברכים אתכם ומאחלים בריאות. איזה ראש העיר לא מקבל את וותיקי מלחמת העולם השנייה, איזה שר וחבר כנסת? אברהם מיכאלי לא ייתן לי להגיד, מי לא היה בכל האירועים של המדינה? מה אמר הנשיא שלנו ב- 25 במאי? הוא אמר שהודות לצבא האדום, בינהם היו חצי מיליון יהודים 200,000 נפלו, אנחנו שברנו את הגב של הנאצים.


המועדון בלוד ממשיך כבר הרבה שנים, אני פניתי במכתב אחד. לא נעים לנו במרכז לקבל את כל הדיווחים האלה. יושב הארגון נפטר, הוא היה ניצול שואה, אנחנו מחפשים מי שיעמוד בראש הארגון כי הגיל הממוצע של וותיקי מלחמת העולם השנייה הוא 86, אלוקים נתן לנו שנים ארוכןת. אז מדוע היהודים לא עוזרים אחד לשני? זה לא מובן.

המועדון זה בית ספר ללימודי עברית, בית כנסת לחגים המסורתיים, אנחנו לא הולכים לבתי כנסת, זה גם המקווה שלנו גם התאטרון שלנו והכל בשבילנו. הבחורה הזאת שתהייה בריאה הקימה בקרית מנחם מוזיאון נפלא שעבר כעת לבתי הספר ו- 70% מהילדים יראו. ותראו מה עשה ראש עיריית ירושלים, כל תלמידי בתי הספר צריכים לבוא למוזיאון. המחלה הזאת די ארוכה, די, מספיק להיות סוג ב'. בני עייש עיר קטנה תראו איזה מוזיאון הקימו שם. על מה מדובר? לא מדובר רק על חדר הנצחה ו- 6,000 שקל או 20,000 שקל מדובר על כך שזה יהיה לעתיד, מדובר שילדים יגיעו לשם וילמדו. זה לא נעים לי.


אני מודה לכם שאתם מצאתם לנכון לעלות את זה לדיון בישיבה. יש לנו בעיות יותר חזקות וקשות אבל נראה לי שגם זה די חשוב עבורנו. אני מקווה וכולנו מקווים שהמצב בלוד ישתנה. זו עיר בעייתית, עיר קשה, עיר עם אוכלוסייה בעייתית ואל תשכחו שאלה שבאים למועדון הזה חיים רק מקצבת המוסד לביטוח לאומי. אין לנו פנסיה, אין לנו משכורת ואין כלום, רק המוסד לביטוח לאומי. אנחנו גאים שביום ה- 25 במאי שגריר רוסיה הגיע אלי ולשרה ואמר לי "עם מה שאתם עושים בארץ ישראל הקרמלין צריך לנוח". זאת אומרת שהגיענו למצב נחמד. גם אתם קצינים ואתם אנשים שנלחמתם במלחמה, תאמינו לנו, תעזרו לנו. תודה.
אברהם מיכאלי
ראשית אני מודה לך גברתי היושבת ראש על כך שאת מקיימת דיון בנושא הזה. זה המשך לדיונים שקיימנו בנושא בכמה וכמה תחומים שקשורים לווטרנים שמגיע להם את כל הכבוד וההערכה. בגילאים האלה ולאנשים שתרמו את מטב חייהם למען המטרה הנעלה, בשבילם זו הייתה מלחמת קיום גם לעולם היהודי וגם לעולם החופשי. הערכה שלנו אליהם ומגיע להם בכל הכבוד. כל הדיון שמקיימים לכבודם הוא כבוד גדול לנו ואנחנו מוקירים אותם בכל פעם מחדש.


אני חושב שעיר אחת לא דומה לעיר השנייה במובן של התמודדות עם בעיות. אני חושב שלצערם של תושבי העיר יש בעיות, וראש העיר הממונה מטעם משרד הפנים מונה כדי לטפל בבעיות הקשות שיש בעיר לוד, אני מתאר לעצמי שבשבילו זה בסדר היום, ובוודאי יש לו צרות לא פשוטות כראש עיר. הוזכר כאן גם שההתמודדות עם הבעיות היומיומיות בעיר לוד לא דומות לבעיות בעיר אחרת, אני חושב שראש העיר מתמודד עם זה ועם כל הביקורת שלעיתים שומעים נגדו, הוא מתמודד עם הבעיות בצורה סבירה ומעל לסבירה. שר הפנים בעצמו אמר לפני כשבועיים מעל במת הכנסת שאנשים מקומיים דורשים להחליפו מיד, הוא אמר שראש העיר הזה מתפקד. ובעזרת ה' נראה מה יהיה בהמשך.


אני בוודאי קורא לראש העיר לתת תשומת לב מיוחדת לקבוצה הזאת כי זו באמת קבוצה יקרה לעם ישראל והם הנפילים שנותרו לנו מאותה תקופה. תקופה שההיסטוריה בעצם נכתבת היום בנוכחותם, שיהיו בריאים אבל אחרי 120 שלהם לא יהיה מי שיוכל לספר לנו על המעשים הגדולים שלהם. אנחנו חברי הכנסת וכוועדה לעלייה קליטה ותפוצות מעודדים תמיד גם לתת להם במה כדי שיספרו וגם כדי שהדברים יכתבו. מועדון כזה שעליו מדברים הוא באמת הזדמנות לתת לאנשים במה. לכן עם כל הדברים הטובים שאתה אדוני ראש העיר עושה בלוד, אתה מתמודד עם קשיים גדולים, אבל צריך לתת לקבוצה הזאת את תשומת הלב הראויה כדי שהם ירגישו שגם בגילם עדיין מתייחסים אליהם כמו שצריך להתייחס. הלוואי שיחיו עד 120 וישאירו לנו את המורשת שהם יכולים להתגאות בה ואנחנו כעם ישראל צריכים להוקיר אותם.
היו"ר ליה שמטוב
תודה רבה חבר הכנסת אברהם מיכאלי. אתה בהחלט צודק בנוגע לעיר לוד עם כל הבעיות שלה אבל בכל זאת אם נחשב את כל הכספים שהעיר לוד מקבלת היינו אומרים שהם חייבים לתקצב סכום כזה וכזה זה משהו אחד, אבל כאן היה תקציב צבוע למטרה ספציפית וגם לחגיגת ציון 65 שנה, זה תקציב של 40,000 שקל וזה לא תקציב קטן. שמענו היום את הגברת קרלה דמבה שאמרה שהם לא קיבלו שום דבר ביום הזה. כלומר הם ערכו טקס ותודה רבה ושלחו אותם הביתה. הם שמעו מה עשו בערים האחרות.


נציג משרד העלייה והקליטה אמר לנו פה שהם יעשו פעילות עוד בחודש יולי ובהמשך. אם אני אשאל כעת את הגברת קרלה דמבה היא לא תדע בכלל על זה. אז אומרים. רבותיי אנחנו קיבלנו איזה תקציב ואנחנו לא רוצים באותו יום לעשות את כל החגיגות, להגיד שתעשו את זה במשך כל השנה, להסביר להם, להסביר על מה מדובר, הם היו יודעים ומרגישים שחושבים ומטפלים בהם, קצת תשומת לב. אלו אנשים שלא מכירים את השפה והם גרים בעיר, אני חושבת שהם תורמים תרומה רבה לעיר, קצת להסביר לגברת שיושבת כאן שמבינה את השפה ומכירה את המנטאליות.

להסביר לה שקיבלה 6,000 שקל והיא תקבל רק 4,000 שקל כי 2,000 שקל מיועדים לפעילות אחרת. היא בכל זאת יכולה לבדוק במשרד הקליטה כמה כסף הועבר למטרה. זה שקוף וזה לא סוד. גם באינטרנט אפשר לראות. זה תקציב צבוע. תודה רבה שיש את הקרן לידידות שמוכנה לסייע בתקציב נוסף, אבל זה לא אומר שאם קרן הידידות לא הייתה נותנת את התקציב נוסף היו צריכים לסגור את המועדון ולפטר את הרכזים.
אלכסנדר גלובצ'יק
תרגום


אני מרכז את סניף הווטרנים ברחובות. האזור שלנו מכיל עשרה סניפים. בתוך הארגון פעילים נכון להיות 2,400 אנשים. הסניף בלוד הוא אחד הגדולים והשלישי בגודלו עם כ- 300 איש. ההנהלה הקודמת של עיריית לוד לא כל הבינה את הארגון ולמה הוא מחולק לשניים האחד במרכז לוד ואחד ב"גני אביב". כעת התקבלה החלטה בארגון לאחד את שניהם. בסניף בלוד עובדים אנשים מקצועיים שלא כמו בהנהלת עיריית לוד כי מה שהם עושים זה חסר רגש. שרתתי 40 שנה בצבא האדום ועוד לא פגשתי חוסר אכפתיות כזאת לאנשים. חוסר האכפתיות מתבטא על ידי הפקידות של עיריית בלוד. היחס בעיריית לוד היחיד במדינת ישראל ולא פגשתי התנהלות כזאת בחיי היום יום שלי.


עשר שנים אני מתעסק בפעילות הזאת וכרגע אני מחליף את אברהם כרכז האזור. הפקידות הבכירה של ההנהלה של העיר התחשבה ולמרות שהיו קשיים רבים מצאנו שפה משותפת וראש העיר היה נפגש ומקבל אותנו ומנסה לפתור את הבעיות גם אם לפעמים זה לא הלך. כעת זה לא עובד. בשנה וחצי האחרונות ניסיתי ארבע פעמים ליצור קשר עם ראש העיר והפקידות לא רק שלא העבירה את השיחות היא גם לא קבעה פגישה, להבנתו הם גם לא העבירו את הנושא לידיעת ראש העיר. זה היה בזיון שלא נתקלתי בו במדינת ישראל למרות כל הבירוקרטיה הידועה שלה. השנה לדוגמה ביום ציון 65 שנה לנצחון על הנאצים חילקו מדליות לווטרנים והעירייה כן השתתפה והיינו מרוצים, כלומר אפשר אחרת, ומצאנו שיתוף פעולה.
אילן הררי
אז שיחליטו אם יש שיתוף פעולה או אין שיתוף פעולה. אני מצטער ועם כל הכבוד והערכה שיש לי אני לא מכיר שום פניה אלי מהחברים המכובדים האלה. אני כל יום מדבר עם תושבים, אני בכל יום ראשון כולל אתמול, אתם מוזמנים להיות נוכחים, אני עושה קו פתוח בטלפון ועשרות אנשים מתקשרים אלי כולל אתמול בערב. כל תושב מכיר את זה. אני לא מכיר שום פניה של האדון המכובד הזה. אני לא מכיר אותו, נמצאת כאן מנהלת המועדון, אני לא מכיר מישהו בלוד שפנה אלי או למשרד שלי ולא קיבלתי אותו תוך שעות או ימים לפגישה.

עם כל הכבוד וההערכה שיש לי לכולם אני לא מקבל. כל הכבוד ואני מוכן לשמוע הכל אבל אני נמצא בלוד 20 שעות ביממה ואני לא מכיר שום פניה ושום דבר אחר, אני לא מכיר שום פניה שפנו אלי ולא קיבלו תשובה. יש כאן תושב מהעיר לוד, לא אני הזמנתי אותו, תשאל אותו כתושב העיר לוד מתי הוא פנה אלי או ללשכת ראש העיר ולא קיבל מענה תוך דקות? במקרה הוא פה ולא אני הזמנתי אותו. חברים אין דבר כזה. אני מצטער אם זה קרה. אני מוכן לפגוש את האדם מחר בבוקר. אין דבר כזה בעיר בלוד ואפשר להגיד עלינו כל דבר אבל אין דבר כזה שפונים ללשכת ראש העיר ולא נענים תוך דקות. אני לא מקבל את זה.
אלכסנדר גלובצ'יק
ראש העיר המכובד, לא הגענו לכאן כדי להביע את הזעם כי אם למצוא דרך לשיתוף פעולה ואם אתה תהייה מוכן.
אילן הררי
הוא אומר ששנה וחצי הוא פונה אלי ואני לא דיברתי איתו, כך שמעתי.
קיריל רבין
את זה אתה צריך לבדוק עם הפקידות שלך, הם ניסו להתקשר וניסו לשלוח. קורים דברים והם לא באים בטענות אישית אליך, הם ניסו ואני לא חושב שהם משקרים. אם אתה תוכל להקדיש להם זמן הם היו שמחים מאוד להיפגש איתך.
אילן הררי
אני מוכן לפגוש אותם גם מחר.


אנחנו מאוד מכבדים את האנשים ואת לא צריכה להסביר לנו מהי החשיבות. יש לי אבא בוגר אושוויץ בבית, אני יודע מה זה. אני חושב שהצגנו בפניכם את הפעילות המלאה אל מול 19,000 עולים חדשים. גם אם במקום מסוים הייתה בעיה אנחנו נתמודד איתה ונפתור. אני מתנצל אם מישהו כאן נפגע באופן אישי, אין כאן כוונה. אני לא אספר לכם כעת את כל בעיות העיר לוד, אני מבין שנושא החגיגה והאירוע הוא הנושא המרכזי ואנחנו נבדוק איך נתקן אותו עוד בשנת 2010.
היו"ר ליה שטוב
תודה. אנחנו מסיימים את הישיבה. הווטרנים ורכזת המועדון הגיעו באיחור אבל דובר כאן על כל התקציבים וגם על קרן הידידות שנתנה תקציב נוסף.


הוועדה שמעה בסיפוק את העדכון כי בעקבות התערבות של הוועדה נמצא תקציב שיאפשר את המשך פעילות המועדון ואולי אף הרחבתה. כאן יש התחייבות לחצי שנה וראש העיר אמר שהוא מקווה שהתקציב יהיה לכל השנה.


הוועדה מברכת גם על הזמנה לבוא ולבקר בעיר בלוד ולהתרשם מהפעילות בעיר למען העולים ולמען הוותיקים והווטרנים.


הוועדה מבקשת להתעדכן בעוד כחודש ימים בהתקדמות למציאת פתרון ארוך טווח להמשך הפעלת המועדון.
אברהם מיכאלי
אנחנו מחזקים את ראש העיר בתגבור תקציבים לקליטת העלייה בעיר לוד כי הוא זקוק לזה.
היו"ר ליה שמטוב
אנחנו בכלל מברכים את ראש העיר על כך שהעיר פועלת היום ללא גרעון.
אברהם מיכאלי
העיר לוד מעבר לכל הערים ולכן אנחנו חושבים שמגיע שמשרד העלייה והקליטה יתנו תשומת לב מיוחדת לעיר.
אברהם גרינזייד
גם על התקדמות העיר צריך לברך.
היו"ר ליה שמטוב
תודה רבה. הישיבה נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 11:20

קוד המקור של הנתונים