פרוטוקול

 
PAGE
37
ועדת הכספים

4.5.2010


הכנסת השמונה עשרה





נוסח לא מתוקן

מושב שני

פרוטוקול

מישיבת ועדת הכספים

יום שלישי, כ' באייר התש"ע (4 במאי 2010), שעה 13:00
סדר היום
שינויים בתקציב לשנת 2010
נכחו
חברי הוועדה: משה גפני – היו"ר

יעקב אדרי

אורי אריאל

דני דנון

מגלי והבה

שי חרמש

אלכס מילר

ציון פיניאן

מירי רגב

דוד רותם

רונית תירוש
מוזמנים
אלוף איתן דנגוט, מתאם הפעולות בשטחים, משרד הביטחון

אל"מ שלומי מוכתר, סגן מתאם הפעולות בשטחים, משרד הביטחון

אל"מ אריה בן חור, סגן ראש המינהל האזרחי, משרד הביטחון

שי קרמוני, עוזר מתאם הפעולות בשטחים, משרד הביטחון

עופר מרגלית, אגף התקציבים, משרד האוצר

אורי גבע, אגף התקציבים, משרד האוצר

יאיר אידר, אגף התקציבים, משרד האוצר

נח הקר, רפרנט משק המים, אגף התקציבים, משרד האוצר

אריאל יוצר, רפרנט מקרקעין ותכנון, אגף התקציבים, משרד האוצר

אלון מסר, רפרנט מו"פ, אגף התקציבים, משרד האוצר

עמית סדן, רפרנט פנים, אגף התקציבים, משרד האוצר

אורן משה, רפרנט תקשורת, אגף התקציבים, משרד האוצר

מאיר בינג, רכז ביטחון פנים, אגף התקציבים, משרד האוצר

יאיר פינס, רפרנט ביטחון, אגף התקציבים, משרד האוצר

קרן שפר, רפרנטית תיירות, אגף התקציבים, משרד האוצר

דוד שטיינמץ, משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה
מנהל הוועדה
טמיר כהן
רשמה וערכה
אהובה שרון – חבר המתרגמים בע"מ

שינויים בתקציב לשנת 2010
היו"ר משה גפני
אני פותח את ישיבת ועדת הכספים. על סדר היום שינויים בתקציב לשנת 2010. אנחנו נתחיל בהעברות של משרד הביטחון, של מתאם הפעולות בשטחים שנמצא כאן.
טמיר כהן
יש שלוש פניות והודעה אחת.
היו"ר משה גפני
אדוני מתאם הפעולות בשטחים, אני מודה לך על שהגעת לוועדה. בעבר משרד הביטחון היה כמעט לא שנוי כאן במחלוקת. דיברתי גם עם שר הביטחון וגם עם יועציו. בתקופה האחרונה יש כאן עמדות שהן נגד משרד הביטחון והן נבעו מכמה וכמה דברים כאשר הדבר הראשון הוא המהפכה הירוקה של חיבור בסיסי צה"ל למערכת הביוב, כאשר התברר כאן במהלך הדיונים שבעצם פוגעים במקורות המים של מדינת ישראל והצבא עומד מהצד, לא נוגע בזה וכל הזמן אומר שמשרד האוצר יוסיף כסף ומשרד האוצר אומר שלמשרד הביטחון יש כסף. חבית ללא תחתית.


אני לא רוצה לסכסך אבל מה שאומר משרד האוצר על משרד הביטחון ומה שאומר משרד הביטחון על משרד האוצר, היה יכול למלא ספר עב כרס, אבל זה לא רלוונטי. בסופו של דבר צריך לנהל מדינה ואני בעד זה שצריך להעביר את ההעברות של משרד הביטחון וצריך למצוא את הפתרון לעניין הזה של חיבור בסיסי צה"ל לביוב.


עכשיו יש חילוקי דעות לגבי העברות של מתאם הפעולות בשטחים ולכן אתה כאן. חילוקי הדעות הן לגבי הנושא של הפקחים ושל כל מה שנלווה לעניין. אם היה אפשר לעשות הפרדה בין ההעברות השונות וחלק מהדברים להעביר וחלק מהדברים לא להעביר, אני מעריך שלא היו חילוקי דעות בוועדה. אם לא, תהיה כאן התמודדות. או שנצליח או שניכשל. להצליח, פירושו אם זה יעבור או לא יעבור.
אורי אריאל
אתה יודע שיש גם תיקו. זה יכול להיות ברביזיה שנה-שנתיים.
היו"ר משה גפני
אדוני מתאם הפעולות בשטחים, בבקשה.
איתן דנגוט
צהרים טובים. מאחר שאני בתפקידי כחמישה חודשים, אני מבקש לערוך היכרות ראשונה. שמי איתן דנגוט, אני מכיר למעשה את מרבית חברי הכנסת שיושבים כאן, ואני הגעתי לכאן כאחראי וכמפקדו של ארגון תיאום הפעולות בשטחים, במטרה להשיב על שאלות, גם לעדכן וגם להבין מדוע בתקופה האחרונה אני לא יכול לנהל את הארגון באופן יום יומי. אני עודכנתי שכל העברה תקציבית שלאו דווקא יש לה איזשהו קשר למשהו כזה או אחר, לא עברה לאחרונה. לכן באתי לכאן באופן אישי. ביקשתי, חוץ מהזימון שלכם, להגיע כדי להבין את הנושא, שהרי אנחנו ארגון צבאי ביטחוני עם ממשקים אזרחיים לייעוד המרכזי שלו. דרך אגב, למי שלא יודע, כ-80 אחוזים מאתנו לובשי מדים ו-20 אחוזים מהווים גופים אזרחיים.

הגוף הזה בייעודו המרכזי נועד לשני ממשקים מרכזיים במוכנות כאשר האחד הוא מוכנות מבצעית בתחום האחריות ההומניטרית שלו בהקשר לזירה הפלשתינית, לתת את המענה הנדרש לכל מהלך ותכנון כזה או אחר של צה"ל, ושותף ומשתתף באופן טבעי בכל דבר שקיים היום מכל פעילות קטנה בשטח, באיו"ש ובעזה. הקומה השנייה היא הקומה ליישום מדיניות הממשלה באיו"ש וסביב רצועת עזה שהיא ישות טרור.

לצורך כך יש היום שלוש העברות תקציביות כאשר המרכזית בהן היא סוגיית הסעיף התקציבי 17004 בו מדובר על כ-18 מיליון שקלים לטובת צרכים שמיועדים לתגבור כולל של כוח אדם לטובת המינהל האזרחי באיו"ש והוא מאוד מאוד חיוני לארגון, לפעילות וכדי שיוכל למלא את ייעודו.

ברשותך, אני אתן כאן גם פירוט לחלק מהדברים. אני מבקש מראש להבהיר שהמילה פקחים הפכה בעיניי להיות מילה לא ראויה לשימוש כלפי עובדי מדינה וכלפי אנשים שממלאים את תפקידם במסירות ובהקרבה, ואני אחראי על כל מילה שאני אומר ביחס לייעודם הכולל. אם חברי הבית ירצו לשמוע, מצויה בידי רשימה של התנכלויות, איומים וחיים לא פשוטים לחבורת האנשים הזאת שכאחראי להפעלתם אני חושב שמעל לכל אנחנו מחויבים לדאוג לכבודם, לכבוד משפחתם ולכבוד ילדיהם.

מעבר לכך, אני רוצה להתייחס לצרכים עצמם. בתפקידי הקודם שימשתי כמזכיר צבאי של שר הביטחון. ביוני 2009, לפני כמעט שנה, הוצגה לשר הביטחון דרישה כוללת של סדר כולל, תוספת של כ-40 אנשים לטובת מימוש ייעוד ותפקידי המינהל האזרחי ביהודה ושומרון בתחומים שנוגעים לממשקים האזרחיים.
אורי אריאל
40 תקנים?
איתן דנגוט
למעלה מ-40 תקנים. אם אינני טועה, בשלב ראשון הייתה דרישה לכ-74 תקנים ואחרי עבודה ששדרגו אותה כלפי מטה, הגיעה המנה ההכרחית ללמעלה מ-40 תקנים.
אורי אריאל
תוספת.
איתן דנגוט
תוספת.
אורי אריאל
וכמה יש היום?
איתן דנגוט
ברשותך, אני אמשיך בסקירה ולפני החשבונאות אני אגיע לזה. אני בטוח שאתה תעבוד לפי המהות.


בהקשר הזה אני רוצה להסביר את שיטת העבודה של המחלקה או הגורמים האזרחיים במינהל. העבודה של כל איש שמתיימר לבצע כל סקטור נושאי היא בשני רכיבים. סקטור נושאי, אבל בתוך מגזר טריטוריאלי שמחולק לפי בעיקר החטיבות המרחביות בתוך יהודה ושומרון.


אני רוצה להבהיר, הדרישה של כוח אדם זה מחולקת לעבודת שטח. בתוך השטח עושים ורסטיליות של נושאים. בתחום הזה יש לנו את סוגיית הפיקוח כלפי כל האוכלוסייה שיושבת באותו שטח, גם ההתיישבות וגם האוכלוסייה הפלשתינית. אנחנו עוסקים בסקטור של מים וסביבה, איכות הסביבה, מים, נושאים נפתיים, נושאים שקשורים לארכיאולוגיה, וכל הנושא הזה מסתכם בתפקיד ורסטילי של פקח.


אני רוצה להבהיר, וזה לשאלתו של חבר הכנסת אורי אריאל לגבי כמות ומספרים, שאין כאן חלוקה מספרית פר נושא ספציפי אלא יש כאן חלוקה שנותנת כוח אדם ויכולת לעסוק באותו שטח בו הוא עובד כאשר בקומה מעליה, בתוך המינהל האזרחי, קיימות ועדות נוספות שדנות על פי דיווחים, דוחות, הוצאות צווים של אותם פקחים שמסתובבים באותו מרחב שטח, ודנות בבקשה אם היא חוקית או לא. בהרבה מקומות מוצאים שדוח שהוצא לעתים על ידי פקח בנושא כזה או אחר, איננו מתקבל בסופו של דבר בוועדת הערעור. זה בא לידי ביטוי במספר תחומים כמו למשל החלוקה של כוח האדם בלשכת התכנון, בנושא של רישום מקרקעין, במדידות, באיכות הסביבה, בסוגיית האפוטרופוס של המינהל להסדרת הקרקעות, בעיקר קרקעות חקלאיות שנועדו להסדיר ולאפשר העברת דירות, דברים שבמשך שנים לא בוצעו עקב אותו מחסור בכוח אדם, סוגיות של מים, תקשורת, מסחר ותעשייה, תקשוב, אחזקה ובינוי.


אני מדבר על רובד אחד כולל.
דני דנון
לפני כמה שבועות הרי יצאו מכרזים נפרדים לפיקוח.
איתן דנגוט
גם לזה אני אתן לך תשובה. אני אומר שהפיקוח הוא לא רק לפקח על היבט של בנייה. פירטתי את הדברים. הוא גם פיקוח על איכות הסביבה, הוא גם פיקוח על סוגיות של מים וכולי.
אורי אריאל
עשו שיפטינג. לקחו מזה והעבירו לדברים אחרים.
דני דנון
אם לא הייתה הקפאת בנייה, היה צריך אותו?
איתן דנגוט
אמרתי שבתפקידי הקודם שימשתי כמזכיר צבאי של שר הביטחון. ביוני 2009 הוגשה לשר הביטחון עבודה שנעשתה על ידי המתפ"ש, בה יש בקשה להגדיל את יכולת העבודה בשבעים וכמה תקנים כי הגענו למסקנה שבהרבה מאוד תחומים חשובים למדינת ישראל מול המשרדים השונים, מול הפיקוח, יש עשייה היא מתחת ליכולת בגלל מספר האנשים. הבקשה שהגשנו צומצמה לארבעים. הארבעים הללו היו אמורים לשמש ורסטילית את כל מה שאני מציין כאן.


דיפרנציאלית, כאשר יש לעתים דחיפות בנושא כזה או אחר, אנחנו מווסתים ומתעדפים את אותו כוח אדם ואני אתן לך דוגמה. סקר וקו כחול שאתם מתעניינים בו, בחודשים האחרונים קיבלתי הנחיה לחדש את הפעילות בתחום זה. בוועדות לסקר וקו כחול ישבו סדר גודל של מעל עשרים אנשים שהם אמורים לעבוד במשרה מלאה. אתה לא לוקח לטובת העניין פקח שאתה מגייס אלא אתה לוקח את הוותיק שמכיר את האזור, שמכיר את הקרקע, שהתמודד עם תיק, ואתה יוצר עבודה בשטח למישהו אחר שבא במקומו. בצורה טבעית אתה לוקח כאן את הניסיון של אדם בעבודה בשטח ולוקח אותו לתוך הוועדות.


אני אתן לך עוד דוגמה שהיא בהקשר של צו השהיית הבנייה שמתבצע בחודשים האחרונים. מעל עבודות הפיקוח בשטח, יש תת-ועדה, ועדת משנה לפיקוח, והיא למעשה אמורה לאשרר כל דוח שמוציא פקח.
אורי אריאל
כמו אותה ועדה שהנחתה להרוס בשבי שומרון?
איתן דנגוט
לשאלתך, כן.
אורי אריאל
ואתה רוצה שנאשר אותה?
איתן דנגוט
ברשותך, אני אסיים את דבריי ואתן לך תשובה גם על השאלה הזאת. הוועדה הזאת, שאני מעריך שהיא דנה בין 25 ל-30 אחוזים מהמקרים, לא אישרה. היא מצאה את הטיעונים וזה בזכות מקצועיות של אותם אנשים וצוות נרחב שדן בנושא.


ועדת החריגים דנה בבקשות חריגות, גם היא ועדה שהוקמה אד-הוק לטובת המשימה על ידי קיבוץ של אנשים שמכירים טוב את השטח. מעל 390 וכמה פניות הגיעו אלינו ודנו בכולן. כרגע הוחרגו כשליש. אתה עומד כאן בקצב ובימים ובנושאים שונים. כאשר אתה דן גם היום בהליך כזה, הליך מדיני, אתה היום מבחינת נתונים עושה את פעילותך בשטח בנושאים רגישים כמו מים, קידוחים לא חוקיים, נושאים של איכות סביבה, של השלכת פסולת.
אורי אריאל
איך הגענו למים?
דני דנון
הבוקר היינו בישיבת החוץ והביטחון ואמרו להכשיר את גבעת היובל בעילית, אבל אין צוות קו כחול ואין תקציב. איך אנחנו יכולים לדעת אם הכספים האלה לא הולכים לעוד פקחים שיהרסו בתים בשבי שומרון?
איתן דנגוט
הסברתי לכם.
דני דנון
יש כאן חבילה.
איתן דנגוט
אני לא בא נקודתית. אין פקחים לצוות קו כחול ואדמות סקר משני טעמים: האחד, טקטית, שאתם אישרתם גיוס של 15 פקחים שהתחילו לעבוד ועכשיו אין יכולת לשלם להם שכר כי אתם לא אישרתם הלאה. הדבר השני הוא שבראיית כלל המערכת, כדי להקים צוות קו כחול – ונסעתי לשם לפגוש ולהבין – אני צריך צוותים קבועים, חזקים, עם משפטנים. יש שורה ארוכה של משימות, חלקן אתה מכיר ויודע, שחלקן הוצהרו גם בבג"ץ וחלקן עומדים על הפרק. כדי ליצור את זה, אני צריך את הצוותים המורחבים. צוותים מורחבים למשל בתחום הזה, זה 28 אנשים עם נגזרות כמו שאמרתי במדידות, בדברים שאני צריך לשלוח אותם לעבודות ממשקים עם המדורים האחרים. זאת מערכת. אני או ראש המינהל, כמי שאמון על המערכת, כמו כל גוף שעובד לפעמים בצורה רגילה ונמצא בבעיית משאבים, עושים דיפרנציאציה ויוצרים את היכולת לעבודה, אבל לצורך כך ליתר הנושאים אנחנו זקוקים לאותו כוח אדם כדי להקיף את כל המכלול. כוח האדם הזה, נתתי כאן פירוט, קשור לרישום מקרקעין, למדידות, לאיכות סביבה, לאפוטרופוס, למים, לתקשורת, למסחר ותעשייה, לתקשוב, לאחזקה ובינוי. דרך אגב, הוסיפו לי מצה"ל תקנים, ואני בעבודת מטה, למשפטנים כי בסופו של דבר הם בקו כחול ואדמות סקר.


לכן אני כן מתעקש ואומר לכם בצורה הכי אחראית שאני יכול שזה לא ברישום של ארבע וחמש ורק לזה אלא זאת מערכת כוללת. ברגע שאין לי את המערכת הכוללת הזאת, זה על חשבון פלחים אחרים.
היו"ר משה גפני
תודה רבה. אני עובר לפנייה הראשונה. אני הבנתי את הרעיון, הבנתי את העיקרון. עד עכשיו לא הבנתי כלום. לא למדתי באוניברסיטה אבל היום ב"מעריב" נאמר שלא למדתי אלגברה. כך אמר חבר הכנסת פלסנר. אני הרי דרשתי להדיח אותו מוועדת המשנה בגלל שהוא לא ידע לעשות חשבון.
רונית תירוש
ובכל זאת אתה מנהל את ועדת הכספים.
היו"ר משה גפני
פנייה מספר 119 עד 121.


אתה יכול להסביר מה יש בהעברה הזאת לפני שאנחנו נכנסים לדיון?
איתן דנגוט
אני מדבר על 17004.
מאיר בינג
הפנייה הזאת נועדה לתקצב 18 מיליון שקלים ואת 44 התקנים, בהתאם למה שאמר מתאם הפעולות בשטחים קודם לכן.
היו"ר משה גפני
חברי הכנסת המתנגדים.
אורי אריאל
44 התקנים, לכמה זמן?
שי חרמש
לכמה זמן שצריך.
מאיר בינג
לשנת 2010.
אורי אריאל
ממשלת ישראל החליטה על הקפאה עד 26 לספטמבר, אם אני זוכר נכון, שיחול בעוד ארבעה חודשים. אני יודע שהתשובה היא שבכלל הפקחים הם כל הדברים, ואמר את זה האלוף. חברים, תסלחו לי, כולם יודעים את האמת הפשוטה. כל הפקחים האלה נולדו מיד אחרי ההקפאה בהחלטת הממשלה ולא נולדו יום אחד קודם. אנחנו מכירים את הדיונים עם האוצר ומכירים את הדיונים בין השרים. מכובדי האלוף, עם כל הכבוד, זה בסדר להציג את זה כך, אין לי טענות, אבל זה להקפאה.


זה שמשתמשים בזה בהזדמנות הזאת לעוד כמה דברים שמישהו היה צריך, נכון. לכן כאשר אתם אומרים ש-44 התקנים הם 18 מיליון שקלים עד ספטמבר, זה לא החשבון.
יעקב אדרי
ההקפאה נמשכת. יש לך ספק?
אורי אריאל
לא. אני שואל את אנשי האוצר. את דעתך, אני מבין, ואני אומר מה אני חושב אבל זה לא הדיון.


אני שואל שוב איך זה מחושב.
מאיר בינג
זה מחושב לשנה מלאה, לכל שנת 2010.
אורי אריאל
ומה התוכניות ל-2011? אתם יכולים לומר?
מאיר בינג
ההבנות שהיו הן לקליטה של האנשים לתקופה של בין שנה וחצי לשנתיים.
אורי אריאל
אם כן, זה גם ב-2011.
מגלי והבה
אלא אם תתחלף הממשלה.
אורי אריאל
מי שחושב שמדובר בתקופה קצרה, זה לא. תודה על התשובה. הבנו.
היו"ר משה גפני
אתה מתנגד לזה.
אורי אריאל
זה בניגוד להחלטת הממשלה.
היו"ר משה גפני
אני שואל על ההעברה הזאת.
שי חרמש
אם לא יצטרכו, יוחזר הכסף. אני לא מבין מה הבעיה.
היו"ר משה גפני
תודה רבה על ההבהרה. אני שואל אותך באופן תכליתי.
אורי אריאל
אני עונה.
היו"ר משה גפני
אתה אומר לי הממשלה. הממשלה, גדול עלי. מה אתה תצביע?
אורי אריאל
אני עונה. אני מאשר בהתלהבות כל דבר שלא קשור לפקחים.
היו"ר משה גפני
מה אתה אומר לגבי ההעברה הזאת? מה תצביע?
אורי אריאל
ההעברה הזאת כוללת שני דברים, אני מצביע נגד ואני ממליץ לחבריי להצביע נגד. אם צריך עוד לדון בזה, יש לי כמה שאלות לאלוף ולצוותו.
היו"ר משה גפני
חבר הכנסת דנון וחבר הכנסת מילר, אני מבין שגם עמדתכם היא כזאת.
אורי אריאל
אני יכול לומר משהו לסדר?
יעקב אדרי
מה עמדת היושב ראש?
היו"ר משה גפני
היושב ראש יגבש עמדה לפי החברים.
אורי אריאל
אני מבקש לומר דבר אחד. דיברה אתי אישיות בכירה מאוד מאוד - ואני אומר פעמיים מאוד – בממשל הישראלי ואמרה לי כדלקמן: אנחנו מבקשים שתאשרו את הבקשה כי השר ברק הודיע שאם הבקשה הזאת לא תעבור, הוא לא יטפל בבג"ץ יובל כפי שהקבינט והשביעייה החליטו. זה איום מהסוג הכי נלוז.
היו"ר משה גפני
אני לא מאמין לזה.
אורי אריאל
אני חוזר על המלים. דיברה אתי אישיות בכירה מאוד מאוד מאוד ואני חוזר על המילה מאוד שלוש פעמים. להשתמש באיום, זה כל כך – תסלחו לי על המילה – מחורבן וזה נוכח אלמנות ויתומים במקום. כדי להעביר את הפקחים האלה שכולם נולדו בחטא, זה פשוט שיא השערורייה.


אני פונה לאלוף דנגוט ולאחרים ומבקש, הסירו את בקשתכם כרגע מסדר היום. זאת פשוט בושה וחרפה ואני אחראי על כל מילה שאמרתי.


מי שרוצה להצביע בעד זה, שיצביע.
היו"ר משה גפני
יש לנו העברה מספר 132 ו-133. גם ההעברה הזאת נוגעת לפקחים?
עופר מרגלית
לא.
היו"ר משה גפני
אתם מתנגדים להעברה הזאת?
אורי אריאל
איזה עמוד?
היו"ר משה גפני
עמוד 6.
אורי אריאל
אמרתי שאת זה נאשר בהתלהבות. אם אתה רוצה להעביר את זה, אני אשמח.
היו"ר משה גפני
כן, אני מעביר.
אורי אריאל
אני אומר מראש כי אני תמיד אומר לך מה אעשה. אני מבקש לדעת מה יהיה עם הראשון. אם אתה מחליף את הסדר, זה בסדר.
שי חרמש
הוא הולך מהקל אל הכבד.
אורי אריאל
אני שם רביזיה ונראה אחרי כן מה לעשות.
היו"ר משה גפני
אני אצביע גם על הרביזיה.


פנייה מספר 165 היא לגבי הפקחים?
יעקב אדרי
אנחנו נגלה אחריות ונתמוך בעניין הזה.
היו"ר משה גפני
כן, ודאי.
מאיר בינג
פנייה 165 לא נוגעת לנושא הזה.
היו"ר משה גפני
בעמוד 29, פנייה מספר 144-145, תשלום ריבית ועמלות, משרד הביטחון, 750 מיליון שקלים.
יאיר פינס
זאת הפנייה שהייתה כאן בשבוע שעבר ודחית את ההצבעה עליה כי ביקשתם שתי הבהרות, האחת בנוגע לביוב, והשנייה, חבר הכנסת אורי אריאל ביקש סטטוס של ביצוע המלצות דוח ברודט.
היו"ר משה גפני
אתה יכול להשיב על זה?
יאיר פינס
בנוגע לביוב, אני יכול לומר שכרגע מתנהל משא ומתן בין משרד האוצר לבין משרד הביטחון ואנחנו צופים שככל הנראה תוך שבועיים-שלושה נגיע להסכמות.
היו"ר משה גפני
אתה יכול להתחייב לי שעד שלושה שבועות אתה תאמר לי כאן בוועדה מה נגמר בעניין הזה, גם לחיוב וגם לשלילה?
יאיר פינס
כן.
היו"ר משה גפני
מה לגבי דוח ברודט?
יאיר פינס
לגבי דוח ברודט, דיברתי עם חבר הכנסת אורי אריאל לפני הישיבה ועדכנתי אותו שאנחנו עובדים על דוח סטטוס ובכל מקרה יותר נכון לקיים דיון על העניין בוועדה המשותפת של ועדת הכספים וועדת החוץ והביטחון.
היו"ר משה גפני
מה לגבי ההודעות? תראו לי מה יש בהודעות. הודעה מספר 17005 – אלה הפקחים?
מאיר בינג
השלמת העברת עודפים. היתרה של העודפים.
היו"ר משה גפני
זה לא פקחים.
מאיר בינג
לא פקחים.
היו"ר משה גפני
הפקחים זה רק בפנייה הראשונה.
מאיר בינג
הפקחים, זאת פנייה אחת.
היו"ר משה גפני
רבותיי, עכשיו אני פותח דיון על הפנייה הראשונה, הפקחים.
איתן דנגוט
כוח אדם. אני מבקש להבהיר שמדובר בכוח אדם. המילה פקחים כאן היא מוטעה.
היו"ר משה גפני
אתה חדש בתפקיד הזה ואתה צריך ללמוד מה קורה בכנסת. אם מישהו מחייך, תדע שהוא נגדך. אם מישהו מסתכל עליך ברצינות, תדע שהוא בעדך. יש כאן שפה אחרת.
יעקב אדרי
היה ראוי שיבוא שר הביטחון או המנכ"ל שלו ולא להעמיד את אנשי הצבא כאן.
אורי אריאל
אני מסכים. אני חושב שאתה צודק ואני מבקש לדחות את הדיון ולזמן את שר הביטחון. יוצא כאילו אנחנו נגד הצבא.
יעקב אדרי
אלה החלטות ממשלה והם ממלאים אחר הוראות הממשלה.
אורי אריאל
חבר הכנסת מגלי והבה ביקש שאני אבהיר שלא פגעתי בצבא. שלא יתפרש שאכן זה כך.
מגלי והבה
כאשר מתאם הפעולות בשטחים עשה את עבודתו המסורה במשך שנים, היו מצדיעים להם, מקבלים אותם ומחבקים אותם.
היו"ר משה גפני
גם עכשיו.
מגלי והבה
לא. מה שמתברר לפי הדברים שנאמרו כאן על ידי חבר הכנסת אורי אריאל, זה לא כך.
אורי אריאל
הבהרתי את הדברים.
מגלי והבה
אתה מבהיר, אבל אני לא יכול לא להתייחס למה שנאמר כאן. החברים האלה, אני מזדהה גם עם האלוף. יש אנשים שעובדים – פקחים, שין גימלים ואחרים - ואלה אנשים שממלאים את המוטל עליהם ועושים זאת בצורה הנכונה ביותר והטובה ביותר. בזכותם כל אלה שגרים באותם מקומות, חיים בשקט ובשלום, ואני יודע מה הם עושים גם ביום וגם בלילה. צריך להבהיר את הדברים האלה.
אורי אריאל
אני יכול להבהיר.
מגלי והבה
לכן אנחנו תומכים בדרישות שלהם, גם כאשר קשה להם וגם כאשר טוב להם ולא כל פעם לפי מצב הרוח.
היו"ר משה גפני
תודה רבה.
אורי אריאל
אני רוצה להבהיר כדי שזה לא יישאר פתוח. אני מבקש להבהיר שאנחנו רוחשים כבוד רב ללובשי המדים. מה שאני אמרתי בשם אישיות בכירה מאוד היה מופנה כלפי שר הביטחון, כך התבטאתי ואני חוזר ואומר שהדברים לא נוגעים כלפי לובשי המדים. אני יכול לומר לכולם שהאלוף דנגוט כמזכיר צבאי היה בכנסת הרבה פעמים בישיבות הוועדות והוא מכיר ויודע. זאת הזדמנות לאחל לו עוד פעם בהצלחה וגם לאנשים האחרים. אין קשר בין ההערכה לאנשי הצבא שבמקרה הזה הם במינהל האזרחי לבין פעילות מדינית שמתבצעת על ידי שר הביטחון.
היו"ר משה גפני
האלוף, בבקשה.
איתן דנגוט
אני ביקשתי לחדד ולהבהיר. המילה פקחים, אני אומר לכם את הדברים האלה ביושרה מלאה – אני לא יודע מה האווירה כאן בבית – ואני חושב שהמילה הזאת הופכת להיות מילה לא ראויה בדרך בה משתמשים בה אל מול הסקטור הזה שמרכיב אותה. חלקו הרב גר באיו"ש ויש לי כאן רשימה וציינתי את הסבל שעובר על משפחות שלמות כולל פגיעה ברכוש פרטי שלהם אבל בגלל צנעת הפרט אני לא אפרט ולא אנקוב בשמות, כולל פליירים לילדים בבתי הספר, כולל בבתי ההורים שלהם בירושלים ובכל מיני מקומות. גם כאן לא באים להצביע על פקחים. אני מזמין את מי שירצה לסיור פתוח במינהל, כדי להבין את עבודת הפקחים ולהיפגש אתם כי אני הוא זה שיושב ומסתכל להם לעיניים ואני מתנצל שאני גוזל כאן מזמנכם מספר דקות כדי לייצג את הציבור הזה שלדעתי עושה עבודתו בצורה ראויה לשבח, שעות על גבי שעות, בתחומים השונים.


לגופו של עניין, לגבי הרכיב הראשון בהצבעה. ההצבעה על 44 משרות שאנחנו ביקשנו כתוספת, היא בערך בחציה עבור מחלקת הפיקוח לתפקידים שונים, כאשר אתם כבר בעבר אישרתם 15 מתוך החצי הזה והם גויסו והתחילו לעבוד. ציינתי כאן שאין לנו יכולת בגלל העיכוב הזה, אחרי מספר חודשי עבודה, להמשיך ולשלם להם את שכרם. מדובר כאן על גיוס אנשים למחלקת התכנון, להסדרת הקרקעות באפוטרופוס, לגופים של איכות סביבה וכולי.
אורי אריאל
אתה יכול לנקוב במספר?
איתן דנגוט
אני יכול לפרט לך.
אורי אריאל
אתה מדבר כללית. אני שאלתי קודם לגבי המספר.
איתן דנגוט
אני מוכן ברצון לפרט לך.
אורי אריאל
אני אודה לך.
איתן דנגוט
אנחנו מדברים על גיוס של 21 אנשים לסקטורים נוספים במחלקות שהן לא פיקוח ועוד 23 לפיקוח שמרכיבים בתוכם את קו צוות קו כחול, צוות אדמות סקר, ולעוד גופים כאלה ואחרים. את חלקם אתם כבר גייסתם.


אני רוצה להבהיר לך כי אתה משתמש במילה פיקוח. בצוות קו כחול ובצוות אדמות סקר יושבים פקחים עם ניסיון שעושים את מלאכתם.
אורי אריאל
בשונה ממך, המילה פיקוח – כמו דרך אגב המילה התנחלות – היא לא מילה גסה בעיניי. צריך לפקח, יש פיקוח בנייה בעיריית ירושלים, יש את משרד הפנים ויש את המינהל האזרחי. בעיניי הם אנשים מכובדים מאוד ואני מכיר חלק מהם. אני מוכן לתת להם עוד פעם קרדיט אבל הבעיה היא לא הם אלא הבעיה היא הדרג המדיני.
איתן דנגוט
לגבי ה-44 האלה, ציינתי ואני חוזר ומציין, ביוני 2009, עת הייתי מזכיר צבאי, הוגשה לשר הביטחון עבודת רה-ארגון של המינהל האזרחי למילוי ייעודו בבקשה שהייתה במנה הראשונה לתוספת של ארבעים אנשים לתגבור מיידי כאשר 15 מתוכם, מכל המכלול הזה, כבר עובדים. על זה מצביעים.
יעקב אדרי
אני מבין ורואה את הלך הרוח כאן, יש דבר אחד שמחזק את דבריו של אורי אריאל. לכאן שולחים את הדרג הצבאי שממלא את ההוראות והפקודות של ממשלת ישראל. הרב גפני, אין לך רוב להעביר את הפנייה. אני מציע לא להצביע היום עד ששר הביטחון יופיע בפנינו. הבנתי שבישיבה הקודמת אתה ביקשת משר הביטחון להופיע.
היו"ר משה גפני
לא. אני ביקשתי שמתאם הפעולות בשטחים יבוא.
יעקב אדרי
אני מציע שהדרג המדיני יתייצב בפנינו ויתווכח אתנו ואז נצביע.
אורי אריאל
אני רוצה לשאול אותך אם אתה רוצה אולי לקבל את הצעת חבר הכנסת אדרי.
היו"ר משה גפני
אני אשמע את כל החברים.
אורי אריאל
אני מסכים והעובדה היא שחבר הכנסת מגלי והבה מעיר לי ואני מבהיר מעידה על כך. הוויכוח הוא לא אתו. בסוף אני לא טוען שאיזשהו פקח מחליט. הפקחים מקבלים הוראות מה לעשות, לפי החלטות הקבינט והממשלה. אחרי כן הם מתרגמים את זה ומתאמים את זה לסדרת הוראות.


אני מוכן להצטרף להצעתו של חבר הכנסת אדרי ואני שומע שיש כאן עוד חברים שאומרים שנביא את שר הביטחון לכאן. אז הוויכוח יהיה ויכוח אמיתי. אני שואל אותם על הוראות מדיניות ואני מבין שהם מנועים או מוגבלים לענות. אם זה מתקבל כאן על דעת החברים ועל דעתך, הוויכוח מתייתר כאן עכשיו, מה גם שזה לא נוח. אם לא, אני אשאל את השאלות שיש לי ויש לי שאלות. אם אתה רוצה קודם לדון על זה, אני רוצה לשאול שאלות.
יעקב אדרי
הרב גפני, אני מבקש הצבעה על ההצעה שלי.
דוד רותם
זה לא פייר מה שאתם עושים.
היו"ר משה גפני
חבר הכנסת אורי אריאל ברשות הדיבור.
אורי אריאל
אני מבקש לשאול כמה דברים. אני רוצה להדגים לכם את הדרג המדיני בהתייחס לפקחים, ואני כבר אומר בראשית דבריי שיש לי הערכה אליהם והם עושים את עבודתם נאמנה. אני לא בוויכוח אתם בכלל. הם לא הכתובת.
רונית תירוש
אבל אתה פוגע בהם.
אורי אריאל
הם לא הכתובת לשום ויכוח ולשום דבר. הם עובדי מדינה והם ראויים להערכה. הבעיה היא הדרג המדיני. הם מעסיקים אותם ללא אישור של אף אחד ואז הם באים ואומרים שאין להם תקציב. על ה-15 יש להם תקציב. זה בלבול של יוצרות. יש חבורה שגויסה כי אנחנו אישרנו את זה והם עובדים וכנראה ימשיכו לעבוד.
איתן דנגוט
אתה טועה.
אורי אריאל
תכף תסבירו לי.
איתן דנגוט
יצא מכתב לפטר אותם.
אורי אריאל
אם אני טועה, אני אשמע.
איתן דנגוט
אתה טועה.
אורי אריאל
יש הבדל בין אלה שאושרו לבין אלה שלא אושרו. אני רוצה לתת דוגמה מאתמול. אתמול הרסו בתים בשבי שומרון, בתים ממש, לא חושות ולא משהו כזה אלא בתים. אני אומר לכם איך היה התהליך, ואני אומר דברים בדוקים עד הסוף, יש לך גם מכתב של ראש מועצה אזורית שומרון. הבתים האלה, הוחל בבנייתם לפני ההקפאה. אני אדייק ואומר שעל המגרשים שיש להם תב"ע מאושרת, אין ויכוח, הונחו אשקוביות שאלה מבנים מבטון, מבנים מוכנים. אחרי כן רצו להרחיב את הבתים האלה והתחילו לבנות לידם בבנייה קונבנציונאלית. היו הפקחים שלכם – ששנינו מעריכים אותם – שלוש פעמים בשטח ולא אמרו מילה על הבנייה הזאת. עד שביקר שם רמ"א, ראש המינהל האזרחי, ואמר שיש כאן מרחק בין האשקובית לבנייה, אבל בסופו של דבר – אני מקצר, אבל אם צריך, אחרי כן אתן עוד פרטים – למיטב ידיעתי – ואני מדגיש זאת – גם ראש המינהל האזרחי, גם אלוף פיקוד מרכז, היו בעד לאשר את המשך הבנייה במקום. הפקחים עשו את עבודתם. הם היו במקום שלוש פעמים ולא הוציאו צווי איסור בנייה, לא הוציאו צווי הריסה, אבל שר הביטחון, מטעמים המורים עמו - ואם הוא היה כאן, היה אפשר לשאול אותו – החליט להרוס. אני לא יודע מה הייתה עמדתך אבל בסוף הדרג המדיני – ואני לא מתווכח אתך אלא אני מתווכח עם הדרג המדיני – החליט מה שהחליט למרות שהיו במקום פקחים במשך שלוש פעמים.


הקבלן הסכים להפסיק את העבודה. הוא אמר שאם אומרים שזה אסור, למרות שהייתם כאן שלוש פעמים ולא אמרתם, הייתם, ראיתם, צילמתם, לא אמרתם לי אבל עכשיו אתם אומרים שאסור לי לבנות, אני מתחייב לא להמשיך לבנות. לא, שר הביטחון החליט להרוס וזה מה שעשה המינהל האזרחי. אני לא מתווכח אתם ואני לא מתווכח אם זה היה יותר כוח משטרתי או פחות, כי זה לא העניין.
היו"ר משה גפני
למה זה נוגע לדיון שלנו?
אורי אריאל
לכן אני אומר ששר הביטחון יבוא לכאן.
היו"ר משה גפני
למה הדברים שאתה אומר נוגעים להעברה? הפקחים היו בסדר.
אורי אריאל
נכון.
היו"ר משה גפני
אז אל תעשה העברה, יש כאן פנייה של לשכת שר הביטחון. אל תעביר לה.
אורי אריאל
עבודת הפקחים מיותרת.
דני דנון
הרב גפני, אני חושב שאתה צריך תגבור לא רק באלגברה אלא גם בהבנת הנקרא.
היו"ר משה גפני
אתה לא היחיד שאומר את זה. אני אומר לך מה אני לא מבין וזה בגלל שלא למדתי באוניברסיטה. הממשלה מקבלת החלטה, היא קיבלה החלטה על ההקפאה, שר הביטחון הוא חלק מהממשלה, איש בכיר בממשלה, אנחנו נמצאים בסוף השרשרת. זאת אומרת, אחרי קבלת ההחלטות, אחרי כל הדברים האלה, מגיעים לכאן עם העברה תקציבית שהממשלה מבקשת להעביר.


מה שאני לא מבין בתוך המכלול הזה, זה כנראה בגלל שלא למדתי את מקצועות הליבה, זה מה שקורה כאן זה שהאופוזיציה באה להצביע בעד והקואליציה נגד. יכול להיות שאם הייתי לומד באוניברסיטה, הייתי יודע את התשובה אבל אני לא יודע אלגברה. איך יכול להיות דבר כזה שכל הקואליציה מתגייסת נגד והאופוזיציה בעד?
יעקב אדרי
לכן הצענו להביא לכאן את שר הביטחון.
רונית תירוש
אני אסביר לך. בישיבת סיעה נאמר לנו על ידי ברק שהולכים לתהליך של שלום. לכן הולכים להרחיב את הקואליציה.
דני דנון
הרב גפני, שיעור באזרחות. התפקיד של הדמוקרטיה הוא לפקח על הממשלה. צריך לבקש שהשר הממונה יגיע לוועדה ויענה על השאלות. זה א'-ב' באזרחות.
אורי אריאל
כולם בעד זה. גם האופוזיציה וגם הקואליציה מצטרפות לדעתו של חבר הכנסת יעקב אדרי.
יעקב אדרי
הרב גפני, תצביע על ההצעה שלי.
היו"ר משה גפני
האלוף, תענה בבקשה על השאלה לגבי שבי שומרון.
איתן דנגוט
אני מבקש להבהיר שהתיאור שנתת כאן לגבי שבי שומרון הוא לא התיאור שאנחנו ניהלנו במערכת. הריסת המבנים אתמול בשבי שומרון הייתה אחרי תהליך ארוך, מסודר ומבוקר, באישור של כל הרמות הצבאיות. הדרג המדיני לא היה מעורב כאן בשום הכוונה. האישור היה על פי הוועדות שדנו בנושא. ביקשנו ממר גרשון מסיקה להרוס את המבנים האלה לבד, כמו שיש לנו מקומות אחרים בהם ראשי מועצות משתפים פעולה. הערעור של הקבלן בפני הוועדה נבדק בקפידה ולא עבר. הנושא הגיע לאישור של ראש המינהל, של אלוף פיקוד ושל כל מי שציינת, ונבדק.
אורי אריאל
הם אישרו? הם היו בעד?
איתן דנגוט
אין כאן בעד, אין כאן הריסה אחת. חבר הכנסת אריאל, אתה מכיר אותי, אין הריסה אחת שלא מתבצעת, אם היא מתבצעת, תחת אישור של ההיררכיה הבכירה ביותר ביהודה ושומרון. אין כזה דבר. אתה שואל אם זה אושר והתשובה היא כן.
אורי אריאל
בסוף, כאשר הביטחון אומר לאלוף הפיקוד שיאשר, הוא יאשר. גם אני הייתי קצת במשרד הביטחון ומכיר את הדברים.
איתן דנגוט
אני רוצה להבהיר לך שזה היה הליך כמו שאתה מכיר אותו שמתבצע לאורך כל התהליך ובכל התהליך הזה של צו אכיפת הבנייה. עם התהליך הזה הייתה המתנה רבה מתוך ניסיון להגיע להבנה ובדיקה ושוב בדיקה ושוב מסמכים.
אורי אריאל
הפקחים שלכם שהיו שם הוציאו צווים?
איתן דנגוט
יושב כאן יועץ משפטי שיכול גם לבסס את מה שאני אומר לך והוא ישב בוועדות.
אורי אריאל
אני מתנגד שהוא ידבר. אתה לא צריך שום אישור משום יועץ משפטי. תעזבו את היועצים המשפטיים.
איתן דנגוט
אני רק אומר לך שהתיאור שנתת כאן הוא לא התיאור.
אורי אריאל
אני שומע את הדברים ואני אבדוק את עצמי עוד פעם כי אני בדקתי את הנושא.
איתן דנגוט
אני מוכן לתת לך את התיאור באופן אישי.
אורי אריאל
ראשית, אני אשמח לקבל אותו בכתב באופן אישי או לא אישי. שנית, אני אבדוק שוב את הדברים. אלה הנתונים שנמסרו לי.
איתן דנגוט
אני מבקש לומר לך עוד דבר. 15 פקחים שאתם אישרתם והם עובדים, קיבלתי מכתב מנציגי האוצר שלאור אי אישורכם עלי להודיע להם על הפסקת עבודתם.
מאיר בינג
15 התקנים אושרו כאן במהלך סוף שנת 2009. לאחר שתקציב 2010 כבר נבנה, הם לא הופיעו בבסיס תקציב 2010. הפנייה הנוכחית היא לאשר אותם מחדש לשנת 2010.
אורי אריאל
הבנתי. אני הבנתי ואני מוכן להפריד את ה-15 האלה ותגישו בקשה לגביהם, המשך של 2009 ו-2010. מי שגויס בדרך הזאת ועכשיו יש בעיה טכנית, מבחינתי בוא נפריד. מי שגויס ב-2009 ואנחנו אישרנו – אחרי כן הייתה בעיה תקציבית של איך הוא רשום וזה עניין טכני – אני מוכן לאשר אבל זה בנפרד מאחרים. אני רוצה שזה יהיה ברור כי כאן מדברים על 44. זאת אומרת, 29 הם לא בחשבון. אם כן, בואו נפריד.
מגלי והבה
הם מיועדים למקצועות אחרים.
אורי אריאל
משתמשים בכל מיני מלים אבל בסוף זה הכל לאותה מטרה. אני אומר שאם הסכמנו לגבי ה-15, אני לא פוגע בהם.
דוד רותם
יש לי הרבה דברים לומר בעניין הזה.
דני דנון
יש כאן הצעה לסדר, לעצור את הדיון עד שיבוא שר הביטחון.
היו"ר משה גפני
הבנתי.
דני דנון
אז בוא נצביע על זה.
היו"ר משה גפני
אני מבקש שחבר הכנסת רותם יאמר את דברו ותשתדל לעשות את זה בקצרה.
שי חרמש
בנאום ראשון לא מפריעים. זה נאום ראשון של חבר הכנסת רותם בוועדת הכספים.
היו"ר משה גפני
לא. מה פתאום? זה לא נאום ראשון.
דוד רותם
רבותיי, אני מבקש שיהיה פה שקט כאשר אני מדבר כי אני לא רגיל שמפריעים לי. אדוני היושב ראש, יש לי הרבה טענות בכל הנושא הזה. אני קיבלתי על עצמי שלא לבוא בטענות אל הדרג הצבאי משום שאסור לנו לערב את הדרג הצבאי בנושאים פוליטיים. לכן אני חושב שזה לא הגון שאנחנו נבוא בטענות אל האלוף דלגוט בנושאים האלה.
יעקב אדרי
מה אתה מציע?
מירי רגב
ששר הביטחון יבוא. זאת בדיוק ההצעה שלך.
דוד רותם
אדוני יודע שיש כלל שאומר שצדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים. אני הצדיק ואתה רואה שיש אחרים. אני מציע שאנחנו נבקש משר הביטחון להופיע ולהסביר את המדיניות, לפי ההצעה של חבר הכנסת אדרי.
היו"ר משה גפני
חבר הכנסת חרמש, ותר על רשות הדיבור כי עוד מעט מתקיימת ישיבת ועדת המשנה בראשה עומדת מירי רגב.

פניות מספר 132-133


לאחר שהנושא הוצג ונאמר שלא מדובר בפקחים, אני מבקש לאשר את הפניות האלה. אנחנו מצביעים.

ה צ ב ע ה

נגד - 1

פניות מספר 132-133 – אושרו
אורי אריאל
אני מבקש רביזיה .
היו"ר משה גפני
אני לא מסכים. אני אצביע על הרביזיה.
אורי אריאל
אדוני הופך כאן את סדר הדיונים.
היו"ר משה גפני
בסדר גמור. בסוף הישיבה אני אצביע על הרביזיה.
אורי אריאל
חבר הכנסת פיניאן שכנע אותי ואני מסיר את הרביזיה.
היו"ר משה גפני
תודה.

פנייה מספר 165 –

הפנייה איננה נוגעת לפקחים.
אורי אריאל
עבור מה הכסף הזה?
שי חרמש
זה כתוב. פעולות עבור אוכלוסייה פלשתינית.
מאיר בינג
מדובר בכספים שהוחרמו במבצע לפיד ירוק ולאחר משא ומתן ארוך עם הבנקים – ויוכלו להסביר אנשי המינהל – סוכם שהכספים יוקצו לפרוייקטים לטובת האוכלוסייה הפלשתינאית.
שי חרמש
זה תואם שלום כלכלי.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

ה צ ב ע ה

פנייה מספר 165 – אושרה פה אחד
אלכס מילר
אדוני היושב ראש, אני מבקש רביזיה.
דוד רותם
בדיוק.
היו"ר משה גפני
על מה?
דוד רותם
אני אומר לך למה. משא ומתן ארוך, כאשר מטילים חרם על מוצרים ישראליים ועל מוצרים שבאים מיהודה ושומרון, ואנחנו נעשה אתם הסכמים.
היו"ר משה גפני
אתם מכבדים את הצבא?
אורי אריאל
זה לא קשור לצבא.
דוד רותם
זה לא קשור לצבא.
היו"ר משה גפני
זה כן קשור.
שי חרמש
מדובר על דברים הומניטריים של האוכלוסייה האזרחית.
היו"ר משה גפני
הודעה מספר 17005
מאיר בינג
העברת עודפים מחויבים.
היו"ר משה גפני
יש כאן פקחים?
מאיר בינג
לא.
דוד רותם
לאן מועברים העודפים המחויבים?
מאיר בינג
למינהל האזרחי.
דוד רותם
זה בסדר.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

ה צ ב ע ה

הודעה מספר 17005 – אושרה פה אחד


לגבי הרביזיה. חבר הכנסת מילר, אני רוצה לומר לך שיש כאן את הבעיה עם כל הנושא שהאלוף דנגוט הגיע במיוחד בגינה לכאן. הוא אומר שהוא לא יכול לתפקד. אני תכף אחזור לפנייה הראשונה, שם יש את ליבת הבעיה. לי יש עמדה בעניין הזה, לכם יש עמדה בעניין הזה, לקדימה יש עמדה בעניין הזה. אני לא מבין כלום, אבל אני הגעתי למסקנה – לאחר הנאום של רון חולדאי – שיש דברים שאני לא מבין. בסדר, לא מבין. לא מבין איך המדינה הזאת מתנהלת.
שי חרמש
כבר יומיים אתה מוכיח שאתה בדיוק מבין מה הוא אמר.
היו"ר משה גפני
אני לא מבין כלום. לא הולכת להיות מאושרת הפנייה הראשונה שהיא ליבת העניין לשם כך הגיע לכאן מתאם הפעולות בשטחים. זה לא הולך להיות מאושר. זה לא הולך להיות מאושר בגלל שגם אם אני אגייס את כל תעצומות הנפש שלי ואני ארים את האצבע בעד, לא יהיה רוב. תמיד הימין מפיל את הממשלה של עצמו.
שי חרמש
אבל אין ימין ושמאל.
היו"ר משה גפני
התחלת עכשיו לעזור לי כאשר אני מתווכח עם החברים שלי?
שי חרמש
אלה חברים שלך? אני חבר שלך. אלה חברים? עם חברים כאלה לא צריך שונאים.
היו"ר משה גפני
חבר הכנסת מילר, תוריד את הרביזיה, ואם לא תוריד, אני מצביע עליה.
אלכס מילר
אני אעלה את הנושא הזה לישיבת סיעה. אם יעבור שבוע, לא יקרה כלום.
היו"ר משה גפני
אני מצטער. אתה יכול להעלות לישיבת סיעה את הסעיף הראשון, את הפנייה הראשונה שהיא הליבה. אני לא יכול לעכב עוד כסף של משרד הביטחון.
דוד רותם
אני רוצה לשאול את האלוף דנגוט שאלה. העניין הזה של הלפיד ירוק, אתה לא יכול לחיות בלי זה במשך שבוע?
איתן דנגוט
יש שם דברים לתפעול שוטף.
היו"ר משה גפני
חבר הכנסת מילר, תוריד את הרביזיה. אם לא, אני מצביע עליה. יש לך א הפנייה הראשונה שהיא העיקר. אי אפשר להחזיק כסף של הצבא ככה. תוריד את הרביזיה. יש לך את הפנייה הראשונה.
אורי אריאל
למה להוריד? נצביע עליה בשבוע הבא.
היו"ר משה גפני
לא, אני לא רוצה.
אורי אריאל
יש רוב. תצביע על הרביזיה. הרב גפני, אנחנו לא רוצים להביך את האלוף.
היו"ר משה גפני
אני מבקש מחבר הכנסת מילר, הוא חבר שלי והוא חבר בוועדה, שיוריד את הרביזיה.
אלכס מילר
זה עניין אידיאולוגי. אני צריך לבדוק את זה.
אורי אריאל
יש חרם כלכלי על ההתנחלויות. הם עושים טרור כלכלי ואנחנו מעבירים להם כספים.
מירי רגב
אין לך רוב לרביזיה. זה אתה, רותם ואריאל.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים על הרביזיה.

ה צ ב ע ה

הרביזיה לא התקבלה

אני לא אוהב את זה, אבל זה המצב.
אורי אריאל
התייעצות סיעתית.
היו"ר משה גפני
לגבי ההעברה הראשונה, אלוף דנגוט, אני מתנצל על זה שבאת וההעברה הזאת לא אושרה. תפקידנו לפקח על עבודת הממשלה. אתה ראית מה קורה כאן. אמרתי גם לשר הביטחון ולכולם, שמערכת היחסים בין ועדת הכספים למשרד הביטחון נמצאת בבעיה בגלל מדיניות. אני לא יודע להסביר כאן את החברים, כל אחד אומר את דעתו. אם לא יגיע לכאן שר הביטחון, אני לא יודע מה יהיה. יכול להיות שראש הממשלה ירים טלפון לכל חברי הליכוד ויאלץ אותם למרות שלא נראה לי שזה עומד לקרות כי את מירי רגב אף אחד לא יכול לאלץ למשהו.
יעקב אדרי
אני מבקש להביא את ההצעה שלי להצבעה.
היו"ר משה גפני
אני מבקש, תאמר לשר הביטחון שאני מבקש שהוא יבוא לוועדה.
דני דנון
למה לבקש? למה לא החלטה של הוועדה?
היו"ר משה גפני
אין החלטה של הוועדה.
יעקב אדרי
למה לא?
היו"ר משה גפני
אין החלטה של הוועדה. ההחלטה של הוועדה התקבלה עכשיו. התקבלה החלטה. היכולת שלנו היא להעביר את ההעברה או לא להעביר את ההעברה. אנחנו לא ועדת ביקורת המדינה.
שי חרמש
אין לנו שיקול דעת בנושא.
היו"ר משה גפני
אני לא יכול להוציא צו.
דני דנון
אתה יכול לבקש.
היו"ר משה גפני
זה בדיוק מה שעשיתי.
שי חרמש
הוא לא יכול להוציא צו הבאה לשר הביטחון.
היו"ר משה גפני
חבר הכנסת אדרי, בבקשה.
יעקב אדרי
אני מבקש להביא להצבעה את ההצעה שלי להביא לכאן את שר הביטחון.
היו"ר משה גפני
אמרתי. קיבלתי את זה בלי הצבעה.
יעקב אדרי
תקיים הצבעה.
היו"ר משה גפני
לא, קיבלתי בלי הצבעה.
יעקב אדרי
יפה שקיבלת, אבל רוצים לקיים הצבעה.
היו"ר משה גפני
לא, על מה הצבעה? קיבלתי. אני מבקש לקבל את בקשתו של חבר הכנסת יעקב אדרי אליה מצטרפים כל חברי הוועדה כולל שי חרמש.
שי חרמש
תן לי להיות לא נוכח.
היו"ר משה גפני
הוא לא נוכח אבל הוא בעד. אנחנו מבקשים ששר הביטחון יופיע כאן.
שי חרמש
אני סומך על אלוף בצה"ל ואני לא צריך את שר הביטחון. אוי לי אם לא אסמוך על אלוף בצה"ל.
היו"ר משה גפני
האלוף, תודה.

עמוד 18, פנייה מספר 139 – רשות השידור
העברה לרשות השידור במסגרת הסכם קואליציוני של סיעת ישראל ביתנו.
יאיר אידר
הפנייה נועדה לתקצב 55 מיליון שקלים, העברה לרשות השידור במסגרת ההסכם הקואליציוני עם ישראל ביתנו.
אורי אריאל
למה זה מיועד?
יאיר אידר
הכספים הולכים לתשלום אגרת טלוויזיה של הפנסיונרים.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

ה צ ב ע ה

הפנייה אושרה פה אחד

פניות מספר 140-141 – מרכבה, ממשל זמין, משרד התקשורת
יאיר אידר
הפנייה נועדה לתקצוב 180 אלפי שקלים למימון שידורים בשפה האמהרית ולביצוע שינויים בתקציב ההוצאה המותנית בהכנסה בסך של 25 מיליון שקלים. הסכום בסך 25 מיליון שקלים נועדו למימון חדשות מקומיות וזה נובע מתמלוגים של חברת הוט ו-יס.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

ה צ ב ע ה

פניות מספר 140-141 – אושרו פה אחד

פניות מספר 144 ו-145 –
יאיר פינס
דיברנו על זה. אלה ה-750 מיליון שקלים.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

ה צ ב ע ה

פניות מספר 144 ו-145 – אושרו פה אחד
אורי אריאל
הוא אמר שהוא ייתן תשובה אבל היא תהיה שלילית, ואם כן, מה תעשה?
היו"ר משה גפני
אתה לא רוצה להעביר את זה?
אורי אריאל
אני רוצה להבין אותך.
היו"ר משה גפני
סוכמו שני דברים. אתה רוצה לחזור עליהם בבקשה?
יאיר פינס
בדיון הקודם ביקשתם שני דברים. האחד, עדכון לגבי מה שקורה בקשר לבעיית הביוב בצה"ל, והשני, הבקשה של חבר הכנסת אורי אריאל לסטטוס הביצוע של דוח ברודט. בקשר לדבר הראשון, ביקשת שתוך שלושה שבועות נעדכן אותך. לא אמרת אם אתה מתכוון להצביע או לא.
היו"ר משה גפני
עזוב את ההצבעה. מה שאמרת קודם, תחזור על זה עכשיו. אמרת שתוך שלושה שבועות אתה חוזר עם תשובה ואני מקווה שהיא תהיה חיובית. אם היא לא תהיה חיובית, נתחיל לשקול מה אנחנו עושים.
יאיר פינס
בנוגע לסטטוס הביצוע של דוח ברודט, אנחנו עובדים על דוח כזה ולעניות דעתנו יהיה יותר נכון לקיים על זה דיון בוועדה המשותפת לוועדת הכספים ולוועדת החוץ והביטחון.
אורי אריאל
מתי אתם תהיו ערוכים לכך? לא מתי תהיה ועדה, כי זה לא תלוי בכם. מתי אתם תהיו ערוכים?
יאיר פינס
תוך מספר ימים מועט.
אורי אריאל
ימים. אם כן, אני מצטרף אליך.
היו"ר משה גפני
ה צ ב ע ה

פניות מספר 144 ו-145 – אושרו פה אחד

משרד ראש הממשלה, מינהלת תנופה
יאיר פינס
שינויים פנימיים בתקציב מינהלת תנופה להתאים את התקציב לביצועים בפועל הן בתוכנית הפיצויים והן בתוכנית הסכמי העתקה.
שי חרמש
איפה עומד העניין של קידום הבנייה בנווה ים?
יאיר פינס
בנווה ים יש הסכם עקרונות עם הישוב הקולט.
שי חרמש
זה קיים כבר שנה. מתי בונים?
יאיר פינס
זה נמצא בהליכים טכניים של הסכם מפורט ומשולש בין הממשלה, הישוב הקולט והמפונים.
שי חרמש
האם נכון שמינהל מקרקעי ישראל תובע מקיבוץ נווה ים להחזיר כל שימושים חריגים ועד אז הוא לא מביא את ה-5 מיליון שקלים?
יאיר פינס
לא מכיר את זה.
שי חרמש
אני מכיר את זה. זה מעכב את הכל ולא יהיה. מדובר כאן בדברים ברורים של פינוי גוש קטיף. אני מרגיש אחריות לעניין של נווה ים. מינהל מקרקעי ישראל תקע את נווה ים. יושבות כרגע 14 משפחות באתר בכרמיה, והן חייבות לעזוב את המקום ב-15 לאוגוסט בצו בית משפט. הם צריכים לעבור לנווה ים. מינהל מקרקעי ישראל היה צריך להעביר לנווה ים 5 מיליון שקלים אבל הוא מעכב את ההעברה, יעכב את הבינוי ויעכב את הפינוי, כך שהאנשים לא יגיעו לשם. אני לא מבין לשם מה צריך את הכסף הזה.
היו"ר משה גפני
מה אתה מציע?
שי חרמש
אני רוצה הבהרה של מינהל מקרקעי ישראל בקשר לנווה ים.
אורי אריאל
אני מבקש לומר שני דברים. האחד, אני רוצה לבקש את חבר הכנסת שי חרמש שיאפשר להעביר את הפנייה כי הסנקציה שאתה מטיל כאן על זה, היא פוגעת במפונים אחרים.
ציון פיניאן
אתה לא מעניש את המינהל אלא אתה מעניש את המפונים.
אורי אריאל
בואו נמצא סעיף אחר. הרי יש כאן כל יום סעיפים נוספים. אני אתך ואני מוכן לעשות את זה, אבל לא במקרה הזה.


מנהל הוועדה, אני מבקש להגיש רביזיה על ה-750 של הביטחון. אני מבקש לדון על זה בשבוע הבא.
מירי רגב
למה?
אורי אריאל
אני מוכן להסביר.
היו"ר משה גפני
אני רוצה לשמוע.
אורי אריאל
ממה שאני מבין, ההתנהלות – נקרא לזה כך – בקשר לדוח ברודט, האוצר יהיה מוכן, אבל מה שאני מבין זה שהביטחון לא יהיה מוכן ומה שהולך לקרות כאן, לא מזמנים לוועדה המשותפת לתקציב הביטחון ואם לא יהיה כאן לחץ, לא נגיע לדיון הזה. אני מבקש לחכות עם זה שבוע ימים.
היו"ר משה גפני
בסדר.
שי חרמש
הרב גפני, לעניין תנופה. שים לב מאיפה בא הכסף. כאן יורדים 22 מיליון שקלים מסיוע לפרטים במגורים. לא סתם העליתי את נושא נווה ים. כדי לכסות את העניין של הסיוע לעסקים, מורידים מהמגורים. אני חושב שהמגורים האלה לא פוגעים בתוכנית של נווה ים.
יאיר פינס
זה לא פוגע בשום דבר כי זאת התאמה בין הביצוע לבין התקציב. סיוע למגורים זה תחום פעולה של החזר שכר דירה וניהול האתרים הזמניים. מכיוון שנכון להיום הצפי עד סוף השנה הוא שיישאר עודף, אנחנו מעבירים את זה לפעולות אחרות שקשורות במפונים. אין כאן הפחתה.
אורי אריאל
אני אתך.
ציון פיניאן
נמצא עוד הזדמנות.
שי חרמש
אני מקבל את ההצעה של אורי לתקוע בפעם הבאה.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

ה צ ב ע ה

הפנייה אושרה פה אחד

פנייה מספר 147 – פיתוח מקורות מים
נח הקר
יש כאן שתי פניות לגבי מים, גם פנייה מספר 147 וגם פנייה מספר 148 – שהמהות שלהן היא תקציב פיתוח משק המים, לבצע התאמה של תקציב המזומנים עם ביצוע הפרוייקטים בפועל, ואלה התחייבויות שכבר יצאו, ועוד יש כאן הוספת הרשאה להתחייב בגלל שבסוף שנה שעברה הייתה שביתה ברשות המים והרבה פרוייקטים קיבלו אישור אבל טכנית לא חייבו את ההרשאות להתחייב כי העובדים שבתו.
היו"ר משה גפני
מי מבקש את ההעברות האלה?
נח הקר
רשות המים.
ציון פיניאן
אפשר להביא לכאן את המנכ"ל כדי שייתן לנו הסבר? אני מבקש להביא לכאן את המנכ"ל.
שי חרמש
כבר רוצים לבצע דברים ואתה עוצר?
היו"ר משה גפני
אתה רוצה כאן את אורי שני?
ציון פיניאן
כן.
שי חרמש
זה לא שייך לרשות המים. זה פיתוח מקורות מים.
נח הקר
אני רוצה להבהיר כמה נקודות בקשר לפנייה הזאת. הפנייה הזאת, אין בה כסף חדש. זאת אומרת, יש כאן התאמה תקציבית טכנית.
ציון פיניאן
אחרי כן יבוא אלינו מס הבצורת.
נח הקר
יש כאן פנייה טכנית של 400 מיליון שקלים לפרוייקטים שאנחנו תוקעים כי אי אפשר לחייב אותם במערכת ועוד קבלנים שמחכים כבר זמן מה לכסף והם לא מקבלים אותו ולכן הם קורסים.
שי חרמש
כבוד יושב ראש הקואליציה, מדובר כאן כרגע בקידום פרוייקטים. אם אתה לא רוצה מחר מס בצורת וקיצוב מים, תאשר את הפנייה.
ציון פיניאן
אני רוצה שהמנכ"ל יבוא לכאן ויאמר שאין מס בצורת וזה במקום.
שי חרמש
זה לא שייך.
היו"ר משה גפני
תודה. רבותיי, אתה לא צריך להסביר יותר. המנכ"ל יוזמן. מבקשים מרכז הקואליציה ומרכז האופוזיציה שבשבוע הבא יבוא לכאן מנהל רשות המים ויסביר את זה. אני לא רוצה שאחרי כן תהיה ביקורת על הוועדה שהיא לא מתעמקת בנושאים. אני גם מבקש לברר מי שולט במועצת רשות המים, האם מנהל רשות המים או משרד האוצר.
שי חרמש
אני אומר לכם שוב שזה לא ענייני. מדובר כאן בפיתוח מקורות מים וניצול מי ביוב.
היו"ר משה גפני
הבנתי. מאז שאני בכנסת, למעלה מ-21 שנים, עד לרגע זה כל ההחלטות היו ענייניות, ורק זה לא ענייני.
שי חרמש
אני מבקש להביא את זה להצבעה, גם אם אהיה בעמדת יחיד.
היו"ר משה גפני
אני לא מביא. אני לא אצביע נגד.
שי חרמש
זה פיתוח מקורות מים. השתגעתם?
היו"ר משה גפני
פיתוח מקורות מים, יבוא לכאן בשבוע הבא אורי שני.
שי חרמש
למה לחכות? שיעבור עוד שבוע שלא מבצעים פרוייקטים? גם כך זה נתקע.
נח הקר
חבר הכנסת גפני, יש כאן שתי פניות כאשר האחת היא לפיתוח משק המים והשנייה לגבי התקציב השוטף של הרשות הממשלתית למים וביוב. אני מציע, אם אפשר, להעביר את הפנייה הנוגעת לפיתוח ועם הפנייה השנייה לחכות.
היו"ר משה גפני
הבנתי. בשבוע הבא נאשר את זה בעזרת השם.
שי חרמש
הרב גפני, אני שוב אומר, אין הגיון לעצור פיתוח פרוייקטים.
היו"ר משה גפני
מבקשים חברים נכבדים בוועדה לחכות שבוע.
שי חרמש
לשם מה? אני לא מבין את זה. זה אושר בשנה שעברה כאן ולא בוצע בגלל שביתה. האם בעקבות השביתה פרוייקט שהיה טוב ב-2009 יהיה רע ב-2010?
היו"ר משה גפני
עם כל הכבוד לך, אם היה מבקש רק ציון פיניאן, אני מבין שאתה תאלץ אותי להביא את זה להצבעה בגלל שהוא לא מהסיעה שלך, אבל מבקש גם חבר הכנסת מגלי והבה.
שי חרמש
אני לא מחויב לאף אחד. אני מחויב לדבר אחד. ההחלטה הזאת התקבלה בשנה שעברה ולא בוצעה בגלל שביתה. לפתח מקורות מים אני צריך לחכות עוד שבוע? צריך לעשות את זה אתמול. הרב גפני, תפריד בין שני הדברים.
היו"ר משה גפני
אני לא מביא את זה להצבעה.
שי חרמש
אני לא מבין. תאשר את פיתוח המקורות ובשוטף תדון בשבוע הבא.
היו"ר משה גפני
הוא יאמר לי גם מה הם אמרו במועצת רשות המים כאשר היה שם רוב להחלטות מסוימות והם תקפו אותן.
שי חרמש
מה זה שייך לפיתוח מקורות מים? אתם חסרי אחריות. אחרי הדיון על הפקחים, אתם מתחילים להשתגע. מים – הממשלה נגד, פקחים – הממשלה נגד, כך נראית הקואליציה. זה סוף הדרך. כך נפלה גם ממשלת אולמרט. אתם בדרך הנכונה. אני אומר לכם שאתם בדרך הנכונה. תפילו את הפקחים, תפילו את המים, תכף תפילו גם אותו, תפילו את ויסקונסין. כך אתם נראים. קדימה לא תפיל את הממשלה אלא אתם תפילו אותה. תפילו את ויסקונסין, תפילו את המים, תפילו את הפקחים, תפילו את עצמכם. אני כבר הולך לחייט להזמין חליפה.
היו"ר משה גפני
פנייה מספר 149 – מינהל מקרקעי ישראל
אריאל יוצר
הפנייה נועדה לביצוע שינויים פנימיים בתקציב מינהל מקרקעי ישראל. השינויים המוצעים נועדו לתקצוב חיוב בעלים על מרכיב הקרקע, תגבור תקנת רכישת קרקע ותגבור תקציב ההנחות בקרקע.
שי חרמש
אני חושב שמינהל מקרקעי ישראל לא ראוי לקבל אגורה אחת נוספת. שהמינהל יעשה סדר אצלו בבית לפני שהוא בא לבקש עוד כסף. המינהל הוא מוסד אנכרוניסטי, בירוקרטי, מחבל בכל פעילות ציונית של התיישבות ובנייה, הוא מוסד שחוסם כל דבר במדינה, שיעשה עם הכסף שיש לו, אבל כל אגורה שנותנים לו, זה לזרוק כסף לים. אני מציע לא להעביר אגורה נוספת למינהל מקרקעי ישראל ואני אצביע נגד.
אורי אריאל
תצילנה אוזנינו. מה זה היה עכשיו?
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

ה צ ב ע ה

נגד - 1

פנייה מספר 149 – אושרה

פנייה מספר 150 – דיור ממשלתי
אריאל יוצר
הפנייה נועדה לביצוע שינויים פנימיים בתקציב הדיור הממשלתי. השינויים המוצעים נועדו לתקצוב תקנות שירות ופסקי דין, ומתן הרשאה להתחייב לשיפוץ המרכז למיפוי ישראל.
מירי רגב
מה זה המרכז למיפוי?
אורי אריאל
מה עם בתי הדין? כל הזמן הם משפצים.
אריאל יוצר
המרכז למיפוי ישראל הוא גוף שמבצע את המפות של מדינת ישראל וממפה שכבות על גבי הקרקע. השיפוץ כאן הוא שיפוץ של הבניין. יש שם בעיית קרינה ולכן צריך לבצע התאמות בבנייה.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

ה צ ב ע ה

פנייה מספר 150 – אושרה פה אחד

אני מעכב את הפנייה של משרד המשפטים. בישיבת הוועדה הקודמת אמרתי את זה. דיברתי גם עם שר המשפטים ועם המנכ"ל שלו ובהתאם להתחייבות של הרפרנטים של משרד האוצר, הם יביאו תוכנית. זה לא קשור לזה.

פנייה מספר 151 – רשות האוכלוסין, משרד הפנים
עמית סדן
הפנייה נועדה לתקצב פעולות של ועדת השגה נוספת בירושלים.
שי חרמש
מה זה השגה?
עמית סדן
ועדת השגה, ועדת ערעורים לקבלת אשרות למהגרים.
אורי אריאל
שאלה. אתה יכול לעדכן את הוועדה ולומר מה קורה עם שליחת השליחים לאתיופיה כדי לבדוק שם מי יהודי?
שי חרמש
מה זה שייך לזה?
אורי אריאל
אם אתה שואל, אני אענה לך. הם מבקשים כסף שהוא קשור לעניין. הם מבקשים כסף למשהו שקשור למחלקת ההגירה והם טוענים שאין להם כסף לעשות הצלת נפשות של יהודים. אני רוצה לדעת מה קורה.


אולי נצביע על זה בשבוע הבא? זה לא דחוף.
עמית סדן
לא נראה לי קשור אחד לשני.
אורי אריאל
זה קשור מאוד. ועוד איך זה קשור. היושב ראש, הוא רוצה לבדוק כמה נתונים ואני מציע שנצביע על הפנייה בשבוע הבא. זה לא פוגע בעבודת המשרד.
היו"ר משה גפני
בסדר. תבוא עם הנתונים בשבוע הבא ונאשר את הפניות האלה.

פנייה מספר 155 – משרד הפנים
עמית סדן
הפנייה נועדה להקצות תקציב להעסקת סטודנטים לתגבור.
היו"ר משה גפני
מה שקורה היום בוועדה.
שי חרמש
יש לך חלק בעניין.
היו"ר משה גפני
אני נותן את הטון. אני בעד שלא יאשרו לצבא שום דבר. נכון? אתה תומך בממשלה הזאת.
שי חרמש
תכף יאמרו שזה בגלל שהחרדים לא משרתים בצה"ל.
היו"ר משה גפני
נכון, ואתה תומך בממשלה הזאת בגלל שאני לא לומד אלגברה.
שי חרמש
אם אתה לא תומך בהם, אני לא אתמוך בדברים אחרים.
היו"ר משה גפני
לא הבנתי כלום ממה שנעשה כאן. מדברים בעד הצבא ומצביעים נגדו. לומדים את זה באוניברסיטה.
עמית סדן
הפנייה נועדה לתקצוב שינויים פנימיים בתקציב רשות האוכלוסין, לבקשת הרשות, לתוספת תקנים.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

ה צ ב ע ה

פנייה מספר 155 – אושרה פה אחד

פניות מספר 158 ו-159 – משרד הפנים, פיקוח ארצי על הבחירות
עמית סדן
הפנייה התקציבית נועדה לתת תוספת של 7 מיליון שקלים למימון מפלגות ברשויות המקומיות.
שי חרמש
יש בחירות בדרך?
עמית סדן
לא.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

ה צ ב ע ה

פניות מספר 158 ו-159 – אושרו פה אחד

פניות מספר 162 ו-163 – משרד התיירות
קרן שפר
הפנייה נועדה להעביר למשרד התיירות את יתרת תוספת תקציב השיווק המגיעה לו על פי סיכום תקציב 2009-2010. מועברים כאן 50 מיליון שקלים בהרשאה וכ-50 מיליון שקלים במזומן, כאשר 18 מיליון שקלים מתוך ה-50 מיליון שקלים האלה נועדו למימון הרשאות להתחייב שניתנו בשנת 2009.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

ה צ ב ע ה

פניות מספר 162 ו-163 – אושרו פה אחד

פנייה מספר 164 – המשרד לביטחון פנים
יאיר אידר
הפנייה נועדה לבצע שינויים פנימיים בתקציב המשרד שעיקרם תקצוב גיוס בני שירות אזרחי ובני שירות לאומי, והמרה לשיאי כוח אדם.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

ה צ ב ע ה

פנייה מספר 164 – אושרה פה אחד

הודעה מספר 51005 - דיור ממשלתי
מירי רגב
מה זה הדיור הממשלתי הזה? זה דיור ציבורי? זה רק לחרדים?
היו"ר משה גפני
רק לחרדים. כל מה שאת רואה כאן, כל הכסף הוא לחרדים. גם מקורות המים זה החרדים.


אני עובר להודעה מספר 38009 – תמיכות בענפי משק.
אלון מסר
הפנייה נועדה להעברת עודפים של המדען הראשי במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה, תמיכה במחקר ופיתוח תעשייתי.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

ה צ ב ע ה

הודעה מספר 38009 – אושרה פה אחד

הודעה מספר 04030 – משרד ראש הממשלה
מירי רגב
מה זה ענפי המשק? תמיכות בענפי המשק. זה עוד פעם לקרן הזאת שאף אחד לא משתמש בה? מה זה אומר?
היו"ר משה גפני
זאת העברת עודפים. הם כבר אושרו.
אורי גבע
הפנייה הזו נועדה לביצוע שינויים פנימיים בסכום אפס במשרד ראש הממשלה.
יעקב אדרי
זה להוסיף עוד מנכ"לים? מה זה בדיוק?
אורי גבע
04030. סליחה, הדברים שאמרתי הם לא לגבי ההודעה הזאת. אלה עודפים.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

ה צ ב ע ה

הודעה מספר 04030 – אושרה פה אחד

הודעה מספר 36013 – משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה
דוד שטיינמץ
מדובר בעודפים למעונות יום ולהכשרה.
היו"ר משה גפני
אנחנו מצביעים.

ה צ ב ע ה

הודעה מספר 36013 – אושרה פה אחד

הודעה מספר 37005 – משרד התיירות
קרן שפר
יתרת העודפים.
היו"ר משה גפני
אלה עודפים. לא העברה אלא הודעה.

ה צ ב ע ה

הודעה מספר 37005 – אושרה פה אחד

תודה רבה. הישיבה נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 14:15

קוד המקור של הנתונים