ישיבת ועדה של הכנסת ה-18 מתאריך 14/04/2010

הארכת מינוי מנכ"ל בפועל למשרד מבקר המדינה

פרוטוקול

 
הכנסת השמונה-עשרה

PAGE
3
ועדת הכספים

14.4.2010


הכנסת השמונה-עשרה


נוסח לא מתוקן

מושב שני









פרוטוקול מס' 364

מישיבת ועדת הכספים

יום רביעי, ל' בניסן התש"ע (14 באפריל 2010), שעה 14:00
סדר היום
הארכת מינוי מנכ"ל בפועל למשרד מבקר המדינה
נכחו
חברי הוועדה: משה גפני-היו"ר

אמנון כהן

ציון פיניאן
מוזמנים
נורית ישראלי - יועצת משפטית, משרד מבקר המדינה
יועצת משפטית
שגית אפיק
מנהל הוועדה
טמיר כהן
רשמה
יפעת שפרכר

הארכת מינוי מנכ"ל בפועל למשרד מבקר המדינה
היו"ר משה גפני
הארכת מינוי מנכ"ל בפועל למשרד מבקר המדינה.
נורית ישראלי
אדוני היושב-ראש, הוועדה הנכבדה הזאת החליטה ב-22 בדצמבר למנות את מר שמואל גולן למנכ"ל בפועל לתקופה של 4 חודשים. בינתיים מונתה ועדת איתור מאוד נכבדה בראשותו של שופט בית המשפט העליון בדימוס, פרופ' יצחק זמיר, ובהשתתפות חברים נכבדים: פרופ' רמי פרידמן, עו"ד אביגדור רביד, שהיה מנהל נציבות תלונות הציבור במשרדנו, עו"ד רואה חשבון, יחזקאל פלומין, גברת אהובה לוי, שהייתה מנהלת אגף במשרדנו, וגברת גאיה האבר, רכזת הוועדה. הוועדה פרסמה מודעה והגישו בקשה כ-80 מועמדים. הוועדה יושבת על המדוכה בתהליך מתקדם של מיון המועמדים. אנחנו מעריכים שזה ייקח עוד זמן. חופשת הפסח עיכבה את התהליך. בשלב זה אנחנו מבקשים חודשיים נוספים להארכת המינוי.
שגית אפיק
מינוי מנכ"ל בפועל לתקופה ארוכה זה דבר שהוא יחסית בעייתי. עמדנו על זה כבר בישיבה הקודמת. החוק מדבר על 3 חודשים בלבד. מהסיבה הזאת הוועדה, כשזה הובא לפתחה באיחור ניכר, החליטה לאשר את זה לתקופה קצובה של 4 חודשים. בנסיבות העניין, כיוון שהיועצת המשפטית מצביעה על נסיבות מיוחדות של הקמתה של ועדת איתור שהתחילה לפעול והחגים שהיו הפריעו לה לעבודתה, זה נראה הגיוני. נסיבות החיים גוברות באיזה שהוא מקום על החלטת הוועדה הקודמת. צריך להקפיד על כך שהארכה הזאת שאתם מבקשים עכשיו תהיה הארכה אחרונה ושבפעם הבאה שתגיעו לוועדת הכספים זה יהיה עם מנכ"ל קבוע. ברגע שוועדת הכספים מאשרת את זה היא הופכת להיות חלק מהמינוי וחלק מההחלטה שמתקבלת כאן. אומנם זה הגיע אליה באיחור והיא אישרה ל-4 חודשים בלבד, אבל רצוי שהפעם זאת תהיה הארכה אחרונה.


בימים האחרונים התקבלו אצל היועץ המשפטי לכנסת הרבה מכתבי תלונה מאדם אחד. מבין הטענות הרבות שהועלו שם אני אתייחס לטענה אחת שהייתי שמחה לקבל עליה תשובה. הוא טוען שההסמכה שמבקשת לחפש אחרי מנכ"ל למשרד מבקר המדינה היא הסמכה שמדברת על מנכ"ל שהסמכויות שלו מצומצמות, זאת אומרת שנותר איזה שהוא כוח שלא בידי המנכ"ל אלא בידי מבקר המדינה.
נורית ישראלי
אדוני היושב-ראש, חברתי המלומדה, נכבדיי חברי הכנסת. ניסיתי להבין את הטענות המשפטיות, אבל לא ירדתי לסופן. ככל שמדובר בטענה לגבי מתכונת או סמכויות המנכ"ל, מבקר המדינה, כבוד השופט בדימוס מיכאל לינדנשטראוס, הוא זה שקבע את המתכונת וקבע את היקף הסמכויות ואופי התפקיד. הוא נמצא כרגע בחו"ל. אם הוועדה הנכבדה רוצה לעסוק בזה היא יכולה לקיים ישיבה עם המבקר עצמו.
היו"ר משה גפני
מה התהליך שצריך להיות? נניח שוועדת האיתור מוצאת מנכ"ל בתוך חודש. האם אתם צריכים להביא את זה לכאן?
נורית ישראלי
כן.
היו"ר משה גפני
אולי אז נקיים את הדיון. לא צריך לקיים דיון נפרד.
שגית אפיק
זאת צריכה להיות הארכה אחרונה.
נורית ישראלי
נשתדל שאלו יהיו החודשיים האחרונים.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור הארכת מינוי מנכ"ל בפועל למשרד מבקר המדינה למשך חודשיים?

ה צ ב ע ה

בעד – פה אחד

אושר

הישיבה ננעלה בשעה 14:10

קוד המקור של הנתונים