ישיבת ועדה של הכנסת ה-18 מתאריך 12/01/2010

אישור תקציב החברה לאיתור והשבת נכסים של נספי שואה לשנת 2010

פרוטוקול

 
PAGE
3
ועדה משותפת בהתאם לחוק נכסים של נספי השואה

12.1.2010


הכנסת השמונה-עשרה


נוסח לא מתוקן

מושב שני









פרוטוקול מס' 5

מישיבת הוועדה המשותפת כספים-חוקה

לחוק נכסים של נספי השואה

יום שלישי, כ"ו בטבת התש"ע (12 בינואר 2010), שעה 9:00
סדר היום
אישור תקציב החברה לאיתור והשבת נכסים של נספי שואה לשנת 2010
נכחו
חברי הוועדה: דוד רותם-היו"ר

שי חרמש

זאב ביילסקי
מוזמנים
תמר מרוז מפקחת ארצית ניצולי שואה, משרד הרווחה

צבי קנור מנכ"ל, החברה לאיתור

אברהם מורנו ראש אגף כספים ונכסים, החברה לאיתור והשבת נכסים של

נספי שואה

אהרון מור ראש האגף להשבת רכוש יהודי, המשרד לענייני גמלאים

גלי עטרון עו"ד, לשכה משפטית, משרד המשפטים

ודים גודון רכז ממשל ומינהל באגף התקציבים, משרד האוצר

אושרה רודב רפרנטית ממשל ומינהל באג"ת, משרד האוצר

אלכס אורלי סגן יו"ר, מרכז הארגונים של ניצולי השואה

אברהם רות
מנהלת הוועדה
דורית ואג
רשמה
יפעת שפרכר

אישור תקציב החברה לאיתור והשבת נכסים של נספי שואה לשנת 2010
היו"ר דוד רותם
הוועדה המשותפת לאיתור והשבת נכסים של נספי שואה.
צבי קנור
כבוד היושב-ראש, חברי כנסת, כל הקהל המכובד פה. על כל השאלות ששאלתם בדיון הקודם העברנו תשובות. אנחנו את התקציב בונים במהלך אוקטובר. הגשנו לך אותו בתחילת נובמבר. אני רוצה להזכיר לך ולנוכחים שבפגישות הקודמות שלנו דיברנו על חסכונות כאלה ואחרים שעשתה החברה בגין המצב הכללי של המשק בעולם ובכלל. כמות החסכונות שהצגנו בעבר ידועה לכם. מהיום שבנינו את התקציב עד לפני שבוע לא שקטנו. אנחנו מנסים כל הזמן להתייעל, להשתפר ולחסוך. החיסכון הוא נר לרגליי מהיום הראשון שאני בחברה הזאת. אני ער לעובדה שגם כבודו רואה בזה חשיבות עליונה. אני שמח שאנחנו רואים בעין אחת את העניין הזה. מהגשת התקציב עד היום מצאנו חיסכון אפשרי של 700 אלף שקל, לכן אנחנו נוריד את התקציב שהגשנו ב-700 אלף שקל.
היו"ר דוד רותם
אתם הגשתם תקציב על סכום של 21 מיליון שקל 350. אתה אומר שאם אני אאשר לך 20 מיליון 500 אתם תסתדרו.
צבי קנור
לא. אם תאשר לי 20 מיליון 650 אנחנו נסתדר. אני בא בפתיחות מלאה, בשקיפות מלאה ובתום לב. אני נותן לך פה את המספרים האמיתיים והנכונים. אני לא מסתיר כלום. אני מצפה מכבודו ומהוועדה הזאת להתייחס לזה בהתאם. גם בשנה הבאה כשאגיש את התקציב אני לא מתכוון לשים עליו שלייקס בידיעה שאתה הולך לחתוך אותו. אני הולך לעשות את הדברים בתום לב. אני בא אליכם ביד נקייה ואני מצפה שתאשרו את התקציב כמות שהוא. לא יכולתי מנובמבר עד היום להביא את זה כי זה שינה ווזה בלבל את התקציב לחלוטין. אני חושב שזה הזמן. אני מבקש לאשר לנו 20 מיליון 650. בפעם הבאה התקציב לא יהיה מעל 19 וחצי מיליון שקל. אני מקווה שנוכל לעשות אותו אפילו פחות. אי אפשר כל היום לחתוך.
היו"ר דוד רותם
אפשר. אני אתן לך כתובת לא רחוקה מפה שיראו לך איך אפשר לקצץ הכל.
צבי קנור
אחר כך האזרח המסכן משלם מים בגלל אותה כתובת. אני לא בהכרח חייב ללמוד מכל מיני טעויות שעושים. אני עושה את זה בתום לב מוחלט. אני מביא את התקציב שהחברה זקוקה לו. אם בשנה הבאה נוכל לקצץ יותר אנחנו נקצץ. ניצולי השואה עומדים לנגד עיני. כל שקל שאני מוריד פה ואני יכול לתת שם אני עושה. יש לנו גם תכניות מאוד רחבות. חלקן הן לגבי השנה הנוכחית.
היו"ר דוד רותם
לוועדה הזאת יש המון כבוד והערכה לחברה. אני חייב לומר שאני מרגיש רוח חדשה מאז שיש מנכ"ל חדש. אני חושב שגם העובדות שהוצגו לנו, גם ההערות שהושמעו וגם התיקונים שאתם מבצעים לפי בקשת הוועדה ראויים להערכה. אתם לא פוגעים בתפקודי החברה ובמטרותיה. יש לי הרבה כבוד אליכם. צריך לציין לשבח את העובדה שהפנמת את ההערות של הוועדה מהישיבה הקודמת ואת העובדה שהורדתם סכום של 700 אלף שקל. אני מציע לאשר תקציב בסכום של 20 מיליון 650 אלף שקל.
ודים גודון
יש הערכה רבה למה שהחברה עושה ולמה שהיא מנסה לעשות, אבל בכל זאת אנחנו מבקשים מחברי הוועדה לאשר 48 תקני כוח אדם ולא 49.
היו"ר דוד רותם
זה מסוג הדברים שאני לא דן בהם. אני לא מאשר תקני כוח אדם. מצידי שיעסיקו 784 עובדים ושיוציאו על זה את התקציב שאני מאשר להם. אני לא נכנס לשאלה כמה עובדים הם יעסיקו. זה דבר שאתם צריכים לטפל בו בדרך העקיפה, לא בדרך הישירה. זה לא תקציב של עירייה או של משרד ממשלתי. אני גם לא בטוח שיש לי סמכות. הסמכות היחידה שיש לי היא לאשר להם תקציב. אני בודק את הפעולות שהם עשו. הם באים ואומרים שהם הורידו 700 אלף שקל מעבר למה שהם כבר הורידו. יכול להיות שממילא הם יצטרכו לקצץ בתקן כוח אדם כי לא יהיה להם מספיק כסף. אני לא יכול להגיד להם לא להעסיק יותר מ-48 עובדים. אלה דברים שאני לא יכול להתעסק איתם. אני לא יודע אם אפשר להפעיל את החברה עם 48 עובדים או עם 42 עובדים. אני בודק את ההוצאות ואומר להם איפה אני חושב שהם יכולים לחסוך. אני לא מבין בכוח אדם. לא נתנו לי סמכות לקבוע להם את כוח האדם. אין לי ספק שהחברה הזאת עושה מאמץ לחסוך. אני מקווה שב-20 מיליון 650 הוא יפעל עם פחות כוח אדם. את יתר ההערות שלכם הם תיקנו. מי בעד לאשר תקציב של 20 מיליון 650?

ה צ ב ע ה

בעד – פה אחד

אושר

תודה רבה, הישיבה נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 9:15

קוד המקור של הנתונים