ישיבת ועדה של הכנסת ה-18 מתאריך 05/01/2010

פניות ציבור בעניין קריסתה של חברת השירות "תדיראן אמפא" והשירות הניתן על ידי חברת קריסטל למבוטחי "תדיראן אמפא". ישיבת המשך לישיבות הוועדה שהתקיימו בנושא ב- 27 במאי 2009 וב- 21 ביולי 2009.

פרוטוקול

 
PAGE
7
הוועדה לפניות הציבור

5 בינואר 2010

הכנסת השמונה עשרה






נוסח לא מתוקן

מושב שני

פרוטוקול מס' 40

מישיבת הוועדה לפניות הציבור

יום שלישי, י"ט טבת תש"ע (5 בינואר 2010), שעה 11:00
סדר היום
פניות ציבור בעניין קריסתה של חברת השירות תדיראן אמפא והשירות הניתן על ידי חברת

קריסטל למבוטחי תדיראן אמפא

ישיבת המשך לישיבות שנערכו 27 במאי 2009, 21 ביולי 2009.
נכחו
חברי הוועדה: אורי מקלב – היו"ר

שלמה מולה
מוזמנים
עו"ד יצחק קמחי – הממונה על הגנת הצרכן, משרד התמ"ת

דורון סלע – סמנכ"ל חברת קריסטל

פיק רביד – מנכ"ל השרות, חברת קריסטל

שחר מלאכי – סמנכ"ל שרות, חברת קריסטל

ראובן קמחי – מנהל תמיכת המותג, חברת קריסטל

אשכר פקר – מנהלת קשרי לקוחות, חברת קריסטל

עו"ד דורית לוי טילר – מפרקת זמנית לחברת "אמפא מוצרי צריכה בע"מ"

עו"ד אמיר זנדר

עו"ד יעל כהן-שאואט – יועצת משפטית, המועצה הישראלית לצרכנות

חיים לבנסקי – נציג ציבור

אינה המר דרוזדוב – מנהלת מדור תלונות ובקרה באמון הציבור

גברת זהבי – פונה
מנהלת הוועדה
שלומית אבינח
רשמה וערכה
נוגה לנגפור - חבר המתרגמים בע"מ

פניות ציבור בעניין קריסתה של חברת השירות תדיראן אמפא והשירות הניתן על ידי חברת

קריסטל למבוטחי תדיראן אמפא

ישיבת המשך לישיבות שנערכו 27 במאי 2009, 21 ביולי 2009.
היו"ר אורי מקלב
צהריים טובים. אני פותח את הישיבה של הוועדה לפניות הציבור. אנחנו נעשה סבב שמות. שמי אורי מקלב, אני יושב ראש הוועדה. שלומית מנהלת הוועדה ונמשיך הלאה.

(סבב שמות)
יעל כהן -שאואט
אנחנו פעלנו באופן מיידי כדי ליידע כמה שיותר אנשים באמצעות פרסום בעיתונות על כך שיש אפשרות לקבל החזר מתאריך מסוים. קיבלנו הרבה מאוד תלונות שלא היו רלוונטיות. לכן עשינו עבודה עצומה של מיון תלונות איסוף חומרים כדי שבעצם נהיה מסוגלים לשלוח לגברת לוי רק את התלונות הרלוונטיות. בסופו של דבר מתוך מאה או מאתיים תלונות אותרו ונשלחו 50 תיקים. כמובן עדיין מגיעות פניות של צרכנים שמגיע להם לכאורה החזרים. זה בעיקר מזגנים. יש ופה שם מותגים שונים. יש לנו כאן פונה שפנה למועצה לצרכנות. מדובר במוצרים כמו מקררים שאינם מזגנים. הם לא כלולים בהסדר מאחר ומדובר במותגים שהם לא המותגים. מה שנוכחנו מהטיפול שלנו שלמרות הפרסום בעיתונות של הכתבות האלה, זה היה בידיעות אני חושבת, ב-YNET'. בכמה עיתונים, אפילו בעיתונים חרדיים. ממש פרסום מאוד מאוד רחב. בסופו של דבר קיבלנו מעט מאוד תלונות יחסית להיקף הצרכנים שלכאורה זכאים להחזרים.
היו"ר אורי מקלב
אבל יש גם תלונות על שירות. אמפא למשל שיווקה סוג של מקרר. היום מי נותן את השירות?
דורון סלע
פונים. יש מאות חברות שירות. מאות. לא תמיד יש להם את חלקי החילוף. מזמינים טכנאי. זה המצב. זה מה שקורה כשיבואן פושט רגל. הרי אמפא היתה יבואנית בתקופה מסוימת. וכשיבואן פושט את הרגל אז אין מי שייתן את השירות.
חיים לבנסקי
אותה חברה שנותנת שירות למזגני אמפא בתשלום או בביטוח של 8 שקל לחודש נותנת שירות למזגנים.
דורית לוי טילר
מה קורה אם נמכר מוצר לפני 10 שנים והיום עשרות טכנאים אבל לאף אחד אין את הבלעדיות. יש מקרים כאלה.
שלמה מולה
אני רוצה לשאול את משרד התמ"ת. במקרה כזה כשנותנים רישיון יבוא, נניח החברה הזאת עלולה לפשוט את הרגל ואז מה קורה לגבי חלקי חילוף? אם זו תוצרת ישראל אז אין לך בעיה. ברגע שאתה צריך להביא את זה מחוץ לארץ אז יש לך בעיה. בכלל מישהו נותן על זה את הדעת? הבעיה הזאת צריכה להיות פתירה.
דורון סלע
היא צריכה להיות פתירה אבל בגבול מסוים. המחוקק קבע את הגבול. המחוקק החליט שיבואן צריך לדאוג שיהיו ברשותו חלקי חילוף למשך 7 שנים. אם היבואן פשט את הרגל אז אין מי שיביא את חלקי החילוף. יש פה משהו שאי אפשר לפתור אותו.
שלמה מולה
איזה פתרונות מקבל הצרכן? אנחנו נמצאים בבית המחוקקים. אם נגיע למסקנה שיש פה איזושהי לקונה, יש בעיה מסוימת, יש איזה חור בחקיקה שמחייב אותנו לסגור אותו. אנחנו רוצים לדעת את העובדות לאשורן. אני לא מקבל את האמירה שאם יבואן פושט רגל בתוך 7 השנים אז אין מה לעשות. הצרכן במקרה הזה לוקח את המוצר שהוא קנה במיטב כספו וזורק אותו. אני מבחינתי רוצה לדעת אם יש הגנה לציבור.
קריאות
אין, אין, אין הגנה.
היו"ר אורי מקלב
אמפא ותדיראן הן חברות כמעט לאומיות. אצלי אמקור כמו "עסיס". עסיס ועילית. אלה דברים שגדלנו עליהם. אני מחזיק עדיין מקרר שקניתי לפני 30 שנה, והמקרר משמש עכשיו את בתי הבכורה שיש לה כבר שלושה ילדים. ולא תגיד שקניתי מקרר חדש. אני קיבלתי את המקרר מחמותי בירושה, אמקור 16.
דורון סלע
היבואן למעשה סמוך ליצרן. ואם היצרן נרכש ארבע פעמים על ידי מישהו אחר הרי היבואן לא יכול לעשות שום דבר. כאשר מגלומן רוכש 4 מפעלים באירופה, בסין, בתורכיה וכדומה ומעביר את הבעלות אליו והוא זורק את העובדים ואת חלקי החילוף כי הוא רוצה טכנולוגיה חדשה, היבואן יכול להתקומם ולבקש שיסייעו לו אבל הוא חסר אונים כיוון שהיבואן נרכש על ידי מישהו אחר. אנחנו יונקים ממי שמסוגל לספק לנו את המוצרים. יש פתרון אבל הוא יקר. הפתרון הוא שממשלת ישראל מיד כשאתה מביא מכונת כביסה תחייב את התמ"ת להחזיק את כל חלקי החילוף ל-7 שנים ותמכור אותם ליבואנים אז בטוח יהיו חלקי חילוף.
יעל כהן -שאואט
אנחנו מדברים כאן על שני נושאים שונים. הנושא הראשון זה יבואן שפשט רגל ואין חלקי חילוף. ויש במועצה הרבה מאוד תלונות בעניין הזה.
דורון סלע
מול היקף הלקוחות שהיו מעורבים בפשיטת הרגל של אמפא גם אותם לקוחות שנשארו עם מוצרים שאין להם חלקי חילוף זה אפילו לא רבע אחוז. זאת אומרת אנחנו מדברים על מקרים בודדים יחסית למאות אלפי לקוחות. אנחנו חייבים להתכנס לפרופורציות. אנחנו כל הזמן דנים בשולי שוליים של הבעיות שאי אפשר לפתור אותן. יש הנחיה שגם באותם מקרים שיש בעיה עם חלקי חילוף מציעים ללקוח לקנות מכונת כביסה בחצי מחיר שמי שמסבסד אותו זה קריסטל ולא שרות קריסטל.
ניצה זהבי
אנחנו קנינו מכונת כביסה ספקטרה מאמפא במרץ 2006. וכבר בחודש הראשון נאלצנו להחליף את התוף. כאשר ניסיתי להתווכח שאולי אני יכולה להזדכות על מכונה חדשה לא הצלחתי. מאז עשרות פעמים היו אצלי טכנאים. כעבור שנה אחד הטכנאים אמר לי, לו היית אשתי הייתי מציע לך לבטח את המכונה כי היא "על הפנים". ביטחתי אותה ב-1200 שקל ולא נהניתי כמעט מהשירות היות והם פשטו את הרגל. התקשרתי לקריסטל. אז אמרו לי כל טכנאי שמגיע 120 שקל. המכונה בינתיים שבקה. אני לכאורה מבוטחת. אבל המכונה הלכה לעולמה. כ בקריסטל לקנות מכונה דרכם. מה שאני יכולה לגשת לכל חנות חשמל ולקנות. אני לא צריכה את קריסטל בשביל זה. הכרטיס הלך. כאשר כרטיס דיגיטלי 1200 שקל כאשר מכונה ממוצעת עולה 2300 שקל. אנחנו קנינו בינתיים מכונה חדשה. אבל זו מכונה שעדיין בביטוח.
יעל כהן -שאואט
מדובר בנושא מאוד כאוב, מכונות שצריך למצוא להם חלקי חילוף ואין. אין. אנשים נאלצים לקנות מכונת כביסה או מקרר חדש. בעיה שנייה, הוא איכות המוצרים המיובאים.
היו"ר אורי מקלב
אנחנו מדברים על האזרחית שעשתה ביטוח לחמש שנים.
פונה
מה שהבנתי מהביטוח החדש הוא שאם אני פונה במהלך חצי שנה על אותה תלונה, כאשר התקשרתי שהמכונה מרעישה כמו טרקטור, אם חצי שנה התקשרתי שלוש פעמים על הרעש, לא לקחו 120 שקל כפול שלוש. אבל היות והמכונה הזאת היתה יצירתית במיוחד הזמנתי אותם כל פעם על משהו אחר: פעם לא נדלקת, פעם לא מפסיקה לעבוד, פעם רעש מוזר. אז שילמתי כל פעם 120 שקל. אמרתי להם עוד בטלפון מה הבעיה והתווכחתי איתם שאני לא רוצה לשלם כי אני עוד הייתי מבוטחת. אז אמרו לי שאין לזה כרטיס. אנחנו מציעים לך הצעה אטרקטיבית. בואי תרכשי אצלנו מכונה.
היו"ר אורי מקלב
אמפא פשטה את הרגל בסוף 2008. שירות קריסטל נכנסה לעבוד. קריסטל מוכרת מכונות כביסה והיא גם נותנת שירות. אמפא גם היתה יבואנית וגם נתנה שירות למוצרי קריסטל.
דורון סלע
כשאמפא פשטה את הרגל במקרים מסוימים אין חלקי חילוף. אחרי שקיבלנו אישור מבית המשפט לרכישה באחד הדיונים סיפרנו לכם שפשוט הטסנו מטוסים של חלקי חילוף. היה ברור שהדבר הקריטי הוא להביא במיליונים חלקי חילוף, מה שאפשר היה להציל. לצד זה בין מאות אלפי הלקוחות אנחנו מדברים על עשרות בודדות.
אינה המר
ביחס למזגנים. בפועל למרות שחלפה כבר שנה מיום קריסת החברה ולמרות שהדברים פורסמו עדיין יש צרכנים שלא יודעים ומגלים רק היום שהחברה קרסה והשירות עבורו הם שילמו ממיטב כספם, וכלל התשלומים הורדו מכרטיסי החיוב. הם לא זוכים לקבל את השירות. פונים אלינו. יש לנו תלונות בארגון של צרכנים שמגלים רק היום בעצם שהחברה קרסה, שאין אף אחד שנותן את השירות למזגנים. כלל התשלומים הורדו. גם לגבי הצרכנים שעדיין ניתן להציל מספר תשלומים חברת האשראי מסרבת לפעמים לעצור את התשלומים בטענה שהביטוח הוא משולב גם למוצרים של קריסטל שזוכים לשירות וגם למוצרים האחרים.
היו"ר אורי מקלב
גברתי המפרקת, מה אתם עושים במקרים כאלה?
דורית לוי
צריך להבין שכאשר חברה נכנסת לפירוק יש שפע של אנשים פרטיים, של חברות, של גופים שעומדים מול שוקת שבורה. אי אפשר לסייע להם ואין להם מענה. המקרה של גברת זהבי זה אחד מהם. אני דיברתי עם מישהו שבשנת 2008 נשרף לו הבית בגלל גץ שיצא מהמקרר. כל הדברים שמתגבשים עד מועד הפרוק בעצם לא ניתנים לפתרון. כל אותם נפגעים הדין מאפשר להם להגיש תביעת חוב שזה טופס שאנחנו נותנים הנחיות איך למלא אותו. מורידים אותו מאתר של כונס הנכסים הרשמי. התפקיד שלי הוא לאסוף את כל הנכסים של החברה, לממש אותם, ולחלק את הכסף שצברתי על פי הקדימות שקבועה בדין. יש דין קדימה שזה עובדים, רשויות ושכירות. לאחר מכן באים הנושים המובטחים שזה הבנקים שמימשו והצרכנים באים בסוף יחד עם ספקים. זה חוק החברות. לכן כל אותם צרכנים וספקים וכל מי שהיה קשור אי פעם לחברה וזאת היתה חברת ענק ויש מאות אלפים כאלה, מגישים אצלנו תביעת חוב. זה החלק השחור. החלק הלבן עומדים כל אותם מאות אלפים צרכנים מרוצים ויש כאלה שממשיכי לקבל שירות מחברת קריסטל כי חברת קריסטל רכשה את כל מערך השירות של אמפא ונטלה על עצמה להמשיך את השירות. על פי החלטת בית המשפט חלק צריכים לשלם 120 שקלים, חלק לא צריכים. אבל הם ממשיכים לקבל שירות. במקום האפור ישנם אלה שממשיכים להוריד להם בכרטיסי האשראי סכומים ובתוך אלה יש כאלה שממשיכים לקבל את השירות ואז הם בצד הלבן. ויש את אלה שעשו חוזה לקבלת שירות במזגנים. קריסטל לא ממשיכה לספק את השירות למזגנים ואלה בעצם לא ממשיכים לקבל שירות.


בעקבות הישיבה שהתקיימה כאן הגשנו ב-10 לספטמבר 2009 מיד לאחר פגרת בתי המשפט בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב להסמיך אותי בתוקף תפקידי כמפרקת לבדוק את כל הפניות של צרכני המזגנים ששילמו באמצעות כרטיסי אשראי ונגבו מהם סכומים לאחר תחילת הפירוק. כמו שאתם יודעים בקשה כזו עוברת לתגובה של כונס הנכסים הרשמי. ב-1 בנובמבר קיבלתי אישור לבדוק את פניות נושי המזגנים. הבקשה הוגשה במסגרת בקשה מס' 17560/09 בבית המשפט המחוזי בתל אביב בתיק הפירוק שהוא תיק 2873/08.


היה דיווח על הבקשה הזו באמצעי התקשורת. על הפירוק עצמו היו פרסומים בעיתונות וברשומות. העובדה היא שמאות אלפים מגיעים אלינו ואנחנו התחלנו לאסוף את הפניות של צרכני המזגנים. חלקם מגיעים ישירות אלינו. חלקם מגיעים דרך ארגוני הצרכנים. לנו יש עבודה לא פשוטה כי חלק מאותם צרכנים שילמו במעורב , 10 תשלומים גם על מכונת הכביסה שממשיכה להיות מבוטחת, גם על המזגן שלא מבוטח, גם על המקרר שמבוטח וכולי וכולי, וצריך לעשות את ההפרדה. אנחנו מקבלים מהם את החשבונית שעליה יש את השיוך מה בוטח. שנית, אנחנו מקבלים איזה תשלומים שולמו ומתי. כמה חייבו אותם בכרטיסי אשראי עד הפירוק ואחרי הפרוק.
חיים לבנסקי
בפגישה אחרונה שהיתה פה התייחסנו לכל הלקוחות שלא מקבלים שירות. יש לי שני מקררים ג'נרל אלקטריק שלא וגם ווסטינגהאוס גם כן לא. הוחלט שמ-1 לינואר לא יחויבו ויוחזרו. שום דבר לא נעשה. פה נמצאים 5 נציגים של חברת קריסטל. אבל יש פה שני סוגי לקוחות שונים. יש פה כאלה שממשיכים את השירות. אבל יש עשרות אלפי אנשים שיש להם מזגנים או מקררים. לי לדוגמה יש שני מקררים שלא בשירות. אני מינואר לא הייתי צריך לשלם. מה שהפסדתי הפסדתי. מינואר לא הייתי צריך לשלם. כתבתי לחברות האשראי. קיבלתי תשובה שהמפרקת לא מאשרת להפסיק את החיובים. יש לי שני מקררים שלא מבוטחים.
דורית לוי
מאות לקוחות קיבלו ביטול בחברת האשראי.
ראובן קמחי
אם הצרכן לא מקבל שירות הוא רשאי להפסיק את החיובים בכרטיס האשראי. חוק כרטיסי חיוב תוקן בינואר שנה שעבר ושמה נקבע שגם במקרה של פשיטת רגל חברת האשראי צריכה לעצור את התשלומים. היא משאירה את זה אצלה עד להחלטה של בית המשפט.
חיים לבנסקי
מה שקורה שאלה שאין להם ביטוח ממשיכים לשלם על מה שהם לא יקבלו. מראשית ינואר כל הכסף שאת מקבלת, אחרי שהחברה פשטה רגל אני לא צריך לעמוד בתור. זה כסף שנלקח ממני לא כדין. כל הכסף הזה מיד צריך להיות מוחזר בלי לבדוק אם יש עוד נושים או לא.
ראובן קמחי
בסעיף 15, 22555/08 "בית המשפט הנכבד מתבקש להורות כי חברות כרטיסי האשראי לא יעכבו ולא יבטלו זיכויים המגיעים למשיבה בשל מינוי המפרקת הזמנית החברה ובשל הגשת בקשת כינוס או בשל מתן צו פירוק זמני לחברה באופן חד צדדי ללא אישור בית המשפט." סעיף 10א' לחוק כרטיסי חיוב אשר תוקן לפני חודשים ספורים קובע כי "במקרה שהובא לידיעת מנפיק החיוב והוגשה כנגד ספק בקשה למתן כינוס נכסים או צו פירוק והומצאה לו בקשת הצו כאמור יפסיק המנפיק לזכות את הספק בשל עסקאות החלות ממועד שנודע לו על הגשת הבקשה ועד למועד ההחלטה בה. כאשר ניתן צו כינוס כמבוקש ישיב המנפיק ללקוח את התשלומים שגבה ממנו בשל אותה עסקה במהלך תקופת הפסקת הזיכוי." עם זאת סייג לסעיף זה ניתן למצוא בסעיף 10א ב לחוק האמור שזו לשונו: "בית המשפט הדן בבקשה למתן צו כאמור בסעיף קטן א' רשאי לקבוע כי המנפיק יחזור ויזכה את הספק בשל אותה עסקה אם הוא משוכנע שהנכס שנרכש בעסקה סופק ללקוח כדי לפגוע בלקוח". רק אחר כך אפשר להעביר את זה הלאה לספק. לא לקחת מהלקוח מראש. מה שקרה פה וזו הבקשה עצמה, במקרה זה ישנו צורך מהותי ליתן צו לחברות האשראי שלא לעצור תשלומים לחברה מאחר והנכסים בגינם ניתנו תשלומים אלו סופקו ללקוחות ו/או אין בבקשת הפירוק והכינוס כדי לפגוע בלקוחות מאחר וכאמור השירותים ימשיכו להינתן על ידי הרוכש." צו גורף. פה אין הפרדה בין אותם אלה שלא יקבלו שירות, שלא ימשיכו שום דבר. את זה בית המשפט אישר.
דורית לוי
הבקשה הזו שעורך דין קמחי ציטט ממנה היא הבקשה שמאפשרת את כל עסקת המכר של שירות אמפא לקריסטל. המטריה היא אולי לא נהירה אבל ברגע של קריסה של חברה בעצם יש קו אפס. אין כלום. לא שירות, לא החזר כספים. אנחנו מתחילים מקו אפס. ובית המשפט כשהוא צריך להתייחס לעסקה כזו עושה את מערך השיקולים שלו ואת מערך האינטרסים של כל הנוגעים בדבר ומחליט על סמך האיזון הזה החלטה שהיא אף פעם לא טובה אבל היא הכי טובה שיש. כי אם לא היו קריסטל נכנסים אז מאות אלפים של לקוחות לא היו מקבלים שירות. ובית המשפט עשה את השקלא וטריא הזו והגיע למסקנה שהאישור הזה הוא האישור המייטיבי. קופת הפירוק לא קיבלה כסף מקריסטל. כי קריסטל לא רצתה לשלם כסף . כי בעצם מה היא לקחה על עצמה? נטל. מה כן היה? המשך חיובי כרטיסי אשראי של אותם לקוחות שימשיכו לקבל את השירות.


על יד זה אנחנו צריכים לשים גם את העובדה שהמפרק הוא לא המשך ישיר של החברה. הלוא לי אין לא את אותם נתונים שיש לאמפא, לא את הגישה למערך הנתונים. בדרך כלל כאשר מפרק מגיע לחברה אז יש כאוס בלתי רגיל ואני לא יכולה לאתר חומר ולא לחפש חומר.


יתרה מזאת, אני בסך הכול ידו הארוכה של בית המשפט ואני עושה רק את מה שבית משפט מורה לי או את מה שהחוק מורה לי.


יכול להיות שהעובדה שמר לבנסקי לא הצליח לבטל את החיוב זה בגלל שהגישה שלו אגרסיבית כי עובדה שמאות אלפים ביטלו את החיוב.
שחר מלאכי
עצירת התשלומים גם ביולי כשישבנו לא היתה בכלל מחלוקת. כל לקוח שפנה לחברות האשראי, לקוחות של מזגנים או מוצרים שלא מטופלים פנו אל דורית או אלי ואני נתתי אישור.
דורית לוי
ביטול חיובים במיליונים יש לנו. חברות האשראי יודעות בדיוק שהעסקה הזאת מורכבת משלושה חלקים. שיש לה את אותם מבוטחים שממשיכים לקבל שירות והם ממשיכים לשלם. יש אותם שהם מעורבים. המזגנים זה ברור. צריך להפריד בין להחזיר כסף. להפסיק היה אפשר.
היו"ר אורי מקלב
יש לנו מכתב לעורך דין מזרחי מהמועצה לצרכנות.
שחר מלאכי
בינואר קיבלנו שקים של מכתבים ועשרות פניות טלפוניות של לקוחות.
היו"ר אורי מקלב
בואו נסכם. החלק של הפסקת התשלום לבעלי המזגנים וגם לבעלי המותגים הוראת התשלום נפסקה. אנחנו בחלק של החזרת הכספים.
דורית לוי
עם בעלי המזגנים אנחנו צריכים לראות את החשבונית המקורית כדי לראות שזה מזגן, אנחנו צריכים לראות מה תקופת הביטוח, צריך לראות כמה שולם במקור והאם שולם. כרגע יש לנו 112 פונים. אתם העברתם 43 בקשות.
יעל כהן -שאואט
יש רשימה אצל המפרקת של מי שהמשיך לשלם מינואר. עושים הצלבה עם הרשימה של הלקוחות שנמצאים אצל קריסטל ובודקים למי מגיע החזר למי לא.
דורית לוי
אם בקופת הפירוק לא ייצברו 6 מיליון שקל אז קריסטל תצטרך לכסות אותם. אנחנו מניחים ששת המיליונים האלה כן יצברו.

(פונה לנציג קריסטל) אתם בניגוד עניינים.
דורון סלע
איזה ניגוד עניינים. אם זה ניגוד עניינים אז אל תזמיני אותי לפה. איזה מין דבר זה ניגוד עניינים? את יודעת כמה עלה לתת שירות למאות אלפי הלקוחות האלה.
יצחק קמחי
כדי להפוך את הדיון הזה לפרודוקטיבי זה לבוא ולהתוות את הדברים. אז דבר אחד הסכמנו התשלומים שלא צריכים להיגבות יופסקו על סמך פניות. הכספים שנגבו יתר על המידה צריכים להיות מושבים לצרכנים. אם אפשר לבקש מקריסטל, מהתוכנה שנותרה מאמפא, מהמפרקת, לבוא ולהוציא את המידע הזה אז להקדיש את המשאבים הנדרשים לעניין ואז אפשר להגיע לאנשים שלא מודעים להסדר. שהמפרקת תבקש מבית המשפט לפני שמעבירים כספים גם לאותם נושים להשאיר אצלה כספים עבור אלה שיגיעו במשך השנים כי הם לא יקבלו שירות. אז כל הדברים האלה ידועים והתמונה ברורה. רק צריך לעשות את זה. זה דורש בקשה יצירתית לבית המשפט לבוא ולראות איך פותרים את זה.
יעל כהן -שאואט
אני רוצה לחזק את הרעיון. כשמגיעים אלינו פניות אנחנו נעזרים במידע שקריסטל מספק לנו.
היו"ר אורי מקלב
אני מסכם. אנחנו נעמוד אתכם בקשר איך הדברים מתקדמים כי אנחנו רוצים לקיים ישיבת סיכום בעניין. צריך לשאוף לכך שמי שלא היה צריך לשלם שיקבל את הכסף חזרה. בנוגע לגברת זהבי - - -
שחר מלאכי
היינו אצל הגברת זהבי 4 פעמים במהלך 2009. בפברואר סידרנו בית סבוניה וגבינו 120 שקל. במרץ ניקינו משאבה שנסתמה.
היו"ר אורי מקלב
רבותיי תודה רבה לכולכם. הישיבה נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 12:27

קוד המקור של הנתונים