ישיבת ועדה של הכנסת ה-18 מתאריך 09/12/2009

שינויים בתקציב לשנת 2009

פרוטוקול

 
PAGE
20
ועדת הכספים

09.12.09

הכנסת השמונה -עשרה





נוסח לא מתוקן

מושב שני
פרוטוקול

מישיבת ועדת הכספים

מיום רביעי, כ"ב בכסלו, התש"ע (9 בדצמבר, 2009) בשעה 10:30
סדר היום
שינויים בתקציב לשנת הכספים 2009
נכחו
חברי הוועדה: משה גפני – היו"ר

חיים אורון

אורי אריאל

יצחק וקנין

שלי יחימוביץ

אמנון כהן

ציון פיניאן

פאינה קירשנבאום
מוזמנים
משרד האוצר: יאיר אידר

קרן שפר

דוד שטיינמיץ – תמ"ת

שירה גרינברג

אורי גבע

מיכה פרלמן

מיכל שנהר

דב בארי

עופר אוברלנדר

יאיר פינס

יאיר זילברשטיין

אורן משה
מנהל הוועדה
טמיר כהן
רשמת פרלמנטרית
לאה קיקיון

שינויים בתקציב לשנת הכספים 2009
היו"ר משה גפני
מספר פניה לוועדה 420 – משרד הביטחון. לפני שאתה מסביר – יש לי שאלה. אנחנו דנו על העברה של 3 מיליארד שקל לתקציב הביטחון, אישרנו והוגשה בקשה לרביזיה על ידי מספר חברי כנסת.
יאיר אידר
הרפרנט של ביטחון לא נמצא פה, כרגע.
שלי יחימוביץ
אז בואו לא נאשר.
היו"ר משה גפני
מי נמצא כאן בכיר, מהאוצר? אני אשאל ואולי תענו לי: אנחנו אישרנו על חודו של קול את תקציב הביטחון, 3 מיליארד שקל. הוגשה מייד בקשה לרביזיה. מספר חברי כנסת רצו שמשרד הביטחון ידבר אתנו. בין היתר, גם יושב ראש הקואליציה. נכון לרגע זה, אף אחד ממשרד הביטחון לא דיבר עם אף אחד. בעיניי זה היה קצת לפלא משום שדיברו אתי כמה אנשים ממערכת הביטחון ואמרו שיש חשיבות רבה באישור התקציב הזה, יש בזה גם דחיפות. אני הצבעתי בעד, חשבתי שצריך לאשר את זה, עם כל ההשגות שיש לנו בעניין. ולא מדברים בכלל, כאילו אין בעיה. מתברר שמשרד הביטחון עושה פשוט שימוש בכסף הזה. אז בשביל מה אתם צריכים אישור שלנו? אם זה נכון שמשרד האוצר משתמש בכסף מבלי שיש אישור של ועדת הכספים – ושלום על ישראל. אז אני לא יודע, מישהו יודע לענות על השאלה הזו? אם זה נכון שמשרד הביטחון משתמש בכסף, מבלי שיש אישור של ועדת הכספים, אז אנחנו נראים מדינה של עולם שלישי, כל אחד עושה מה שהוא רוצה.
חיים אורון
יש פה, גם בבקשה של היום – הורדה של אלף שקל "סופת חול". אני רוצה לדעת – מי משחק עם האלף שקל האלה?
יאיר אידר
אני מצטער, אני לא מתעסק עם זה, אני אנסה להשיג את הרפרנט של הביטחון.
היו"ר משה גפני
בסדר, תבקש שהוא יבוא, אנחנו נחזור לבקשה של הביטחון. חשוב לנו לדעת.

מספר פניה 420 – לגבי האלף שקל.
יאיר אידר
הפניה נועדה לבצע ויסותים פנימיים בתקציב פיקוד העורף לשם מימון בלבד. זה תלוי בקצב החשבוניות שמגיעות.
חיים אורון
באלף שקל אנחנו מבינים – אלף שקל מתוך 80 מיליון. 79 מיליון. לא נצביע בלי להבין.
היו"ר משה גפני
מה זה האלף שקל, קופה קטנה?
יאיר אידר
הפניה נועדה בסך הכל לבצע ויסותים פנימיים בתקציב פיקוד העורף. זה למימון בלבד, זה תלוי בקצב החשבוניות, נותרה שם יתרה. אין פה כסף – יש עניין של חשבוניות שהיגיעו יותר מהר. הפניה נועדה למימון בלבד, זה לא שהם - -
היו"ר משה גפני
למה הכסף הזה? למה הפניה?
יאיר אידר
אין פה למה. יש פשוט חשבוניות שהגיעו יותר מוקדם – אז מעבירים את הכסף אליהם - -
שלי יחימוביץ
"מרכיבי ביטחון" – אתה לא רואה?
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? הפניה אושרה. אני מבקש שהרפרנט של הביטחון יבוא. הסיפור הזה הופך להיות נושא עקרוני. אם זה נכון.

מספר פניה 437-438 משרד החוץ.
אורי גבע
הפניה הזו נועדה לתגבר את משרד החוץ בעקבות השינויים שחלו בשער החליפין בשנת 2009 - יש לנו דרך מנגנון פיצוי למשרד החוץ שמחייבים את סעיפי הקניות וסעיפי השכר בחו"ל.
היו"ר משה גפני
טוב שיש לכם סעיף של הסכמים קואליציוניים. שוב מורידים את זה מהסעיף הזה.


מי בעד אישור הפניות? מי נגד? – אין. מי נמנע? – אין.
אמנון כהן
אני מבקש רביזיה על ההעברה הזו.
אורי גבע
אני רוצה לומר שהכסף הזה נועד לתשלום שכר של שליחים בחו"ל. זה בסופו של דבר שכר, ברוב הפניה.
חיים אורון
אם אפשר – אני רוצה להצביע נגד. אני לא רוצה להיות כדור משחק בידי המשחקים של - -

אם זה פעם קורה או פעמיים – אני מבין. אם זה הפך לשיטה - -
אמנון כהן
איפה השיטה?
חיים אורון
כשאני רוצה להזמין פקיד לדבר אתו אני לא תופס אותו במיליארד שקל. אבל זה היתרון של הקואליציה. בסדר. אבל אם זה שיטה, אני רוצה להצביע נגד, זה הכל. הצבעתי בעד כי חשבתי שאפשר להעביר את זה.
היו"ר משה גפני
אני לא אאפשר רביזיות באופן שיטתי –
חיים אורון
גם אני רוצה.
אמנון כהן
זכותך, ואנחנו נכבד את זה.
היו"ר משה גפני
אתה מדבר בשמי? הפניה אושרה ויש בקשה לרביזיה. נראה במהלך הישיבה.

פניות 440, 441. משרד התקשורת.
אורן משה
הפניה היא לצורך הסטות פנימיות לבקשת המשרד, סגירה של גירעונות בסעיפים מסוימים וניצול של עודף בסעיפים אחרים, של 600 אלפי שקלים לפעולות שיפוץ ותחזוקה במבנה של המשרד בתל אביב.
היו"ר משה גפני
יש שאלות? מי בעד אישור הפניות? תודה, הפניות אושרו.


אנו עוברים לפניה 442 תמ"ת.
דוד שטיינמיץ
מדובר פה בשינויים פנימיים בתקציב המדען הראשי. מדי שנה, לקראת סוף שנה, אנחנו לוקחים את כל היתרות התקציביות שנשארו לנו כתוצאה מהסכמי סחר שאנחנו עושים עם כל מיני גופים שהם מוטי דולר, ואז, יתרות תקציביות שנשארות לנו – אנחנו לוקחים אותן לטובת המו"פ הגנרי, לטובת הסעיף הראשי של הקרן למו"פ הגנרי. אז יש שם העברה של 9 מיליון שקל לנושא הזה של המו"פ הגנרי.
היו"ר משה גפני
לישיבה הבאה שתהיה העברה למדען הראשי אני אבקש שהמדען הראשי יבוא לכאן, לוועדה. אני רוצה הסבר.
עמי צדיק
אבל הם מורידים ממסלול תעסוקה, הם אומרים.
דוד שטיינמיץ
לא, זה לא ממסלול תעסוק', זה מעתודה למסלול תעסוקה. מדובר פה במזומנים מהעתודה לטובת מענקים לצפון, מענקים למפעלים בצפון – 4 מיליון כנגד 4 מיליון. הולכת להיות עוד העברה של 200 מיליון שקל למדען הראשי, המדען הראשי בכבודו יגיע לכאן.
היו"ר משה גפני
לא היום. הבקשה שלי – בפניה הבאה שתהיה לגבי המדען הראשי, אני מבקש שהמדען הראשי יבוא לוועדה ויסביר את המדיניות שלו, יסביר מה הוא עשה, ושיבוא עם נתונים – למי הוא סייע, למי לא. בלי זה לא נדון בפניה נוספת.


מי בעד אישור הפניה? מי נגד? אין. מי נמנע? – אין. הפניה אושרה.
היו"ר משה גפני
היגיע הרפרנט של הביטחון. היתה כאן העברה של 3 מיליארד שקל לתקציב הביטחון שעברה על חודו של קול. הוגשה בקשה לרביזיה על ידי מספר חברי ועדה. אני הבנתי שהפניה הזו היא דחופה, ולכן גם הצבעתי בעד. אבל הוגשה בקשה לרביזיה, ואני ציפיתי שמישהו במערכת הביטחון או מישהו שקשור לתקציבים של מערכת הביטחון ידבר עם חברי הכנסת האלה, לבקש להסיר את הרביזיה. עד לרגע זה לא נעשה דבר. די הפליא אותי כי אמרו לי שזה דחוף, ולכן רצתי עם העניין. פתאום אומרים לי שמערכת הביטחון פשוט משתמשת בכסף הזה כשהפניה עוד לא אושרה בוועדת הכספים, בגלל הרביזיה. אז אם זה נכון – נצטרך לעשות שידוד מערכות. יכול להיות שאני אפנה ליושב ראש הכנסת, יכול להיות שאני אפנה ליועצת המשפטית. אני לא יודע בדיוק. אם מערכת הביטחון הולכת לפעול כגוף אוטונומי מבחינה תקציבית והם עושים בניגוד לכל החוקים ולכל הכללים.
אורי אריאל
זה לא בניגוד לחוק. זה לפי החוק. הם ממירים מטבע זר - - -
היו"ר משה גפני
תן לי להיות תמים, בסדר?


אם הדברים אכן נכונים, המשמעות של העניין – אין ערך לאישור שלנו על התקציבים של מערכת הביטחון. בלאו הכי עושים מה שרוצים. אני לא מכיר את מה שמכיר חבר הכנסת אריאל ואת מה שמכיר חבר הכנסת אורון. אני אפנה ליושב ראש הכנסת ואני אגיד לו שאין אפשרות במערכת הזו לאשר או לדחות או לעכב או לעשות משהו עם תקציב מערכת הביטחון, משום שבלאו הכי הם עושים מה שהם רוצים. אם זה נכון – מבחינתי זו שבירת כלים. אני תמכתי בהעברה הזו, ואני חושב שצריך להעביר אותה למערכת הביטחון, לי אין ספקות בעניין הזה, עם כל הביקורת ועם כל הבעיות. אבל אם זו שבירת כלים- כל אחד יודע לשבור כלים.
יאיר פינס
צריך להסתכל על זה מנקודת מבט תכנונית ומנקודת מבט מימונית. מבחינת מבט תכנונית משרד הביטחון לוקח בחשבון שיש לו עוד 3 מיליארד שקל השנה כדי לבצע. הכסף עוד לא הגיע, אבל הוא מתכנן על הכסף ויש לו בצינור חשבוניות שהוא יודע שברגע שהכסף הגיע הוא ישלם אותם לקראת השנה. מה קורה, מבחינה מימונית, אם הוועדה לא תאשר את ה- 3 מיליארד? – למשרד הביטחון יש כספי המרות – 700 מיליון דולר שטרם הומרו. החשב הכללי, אם ה- 3 מיליארד שקל האלה לא יגיעו עד סוף השנה, ימיר את הכסף. זאת אומרת, מבחינת - -
אורי אריאל
אני מסכים עם היושב ראש – יש כאן זלזול. זה להיות נבל ברשות התורה. אף אחד לא נבל, אבל זה לעשות מעשה נבלה. אין פה עבירה על החוק, אבל זה לעשות מעשה נבלה. כי אתה צודק, אין טעם לדיון פה. אתה חושב שלקחו 5 מיליון ממערכת הביטחון היא איכשהו מסתדרת – קיצצה. 3 מיליארד – היא תמיר את המטבע זר, שבחוק התקציב אין עליו פיקוח. לפני שלושה שבועות עלה החוק שלי, על העניין הזה בדיוק – שיהיה פיקוח, כמו על שקלים, לא יותר. שר האוצר התנגד. אתם, האוצר, שמדברים כל כך הרבה על הצורך לטפל במערכת הביטחון, על שקיפות – כשמגיע חוק שעושה סדר הכי פשוט, והנה הדוגמה – הנה ממש הדוגמה על מיליון דולר שזזים מצד לצד ואף אחד לא אחראי.


אני מציע, אם יושב ראש הוועדה מסכים, לעשות פה צוות מאד קטן שיגיש עוד פעם את החוק ויעשה עוד כמה דברים כדי להכניס את זה למסלול החיובי, וזה ייתן את מינימום הפתרון. כידוע, משרד הביטחון יכול להעביר, בהוראת מנכ"ל, מרג לרגע, 100 מיליון שקל מצד לצד, וזה חוקי. הוא צריך לדווח מדי שלושה חודשים לוועדה. אז אתה תשמע דיווח שהוא עשה את זה. הוא יכול לעשות את זה 8 פעמים בשעה.
היו"ר משה גפני
לא הבנתי. המשמעות של העניין – נניח שהוועדה מקבלת החלטה שהיא דוחה את הפניה. לא רביזיה, אלא דחייה - היא לא תביא את הכסף הזה למערכת הביטחון.
אורי אריאל
אז יחסר לו הכסף בהמשך. בינתיים הוא לא מדבר אתך ולא אתי, כי בינתיים הוא חי טוב- יש לו 700 מיליון דולר פה, והוא יכול לעשות עם זה - -
היו"ר משה גפני
אבל לא יחסר לו 3 מיליארד שקל בקציב?
אורי אריאל
יחסר לו, בהמשך. הוא דוחה את הבעיה, הוא מגלגל. עכשיו האוצר עוצם את עיניו, כאילו הוא לא יודע, הוא לא אומר לך, הוא אומר לי, והמערכת שקטה. נהדר- 3 מיליארד שקל זה דבר פשוט.
היו"ר משה גפני
אתה יכול להביא לי את החוק שלך?
אורי אריאל
כן. עוד רבע שעה הוא אצלך.
היו"ר משה גפני
אני מבקש מיאיר פינס – תאמר את מה שעלה כאן. זה דבר שהוא בלתי מתקבל על הדעת. אפילו לא טורחים לדבר עם חברי הוועדה, לשאול אותם.
אורי אריאל
מי לא טורח?
היו"ר משה גפני
משרד הביטחון – מישהו מהם דיבר אתך?
אורי אריאל
סלח לי. משרד האוצר לא טורח.
היו"ר משה גפני
זה לא פלא, את משרד האוצר אני מבין. זה לא משרד האוצר, זה משרד הביטחון.
אורי אריאל
משרד האוצר יש לו אחריות פיקוח.
היו"ר משה גפני
לא, לא. במקרה הזה אתה טועה.
אורי אריאל
זה רק משרד הביטחון.
משה גפני
במקרה הזה – זה לא משרד האוצר. 3 מיליארד שקל של משרד הביטחון לא מעניינים את האוצר.
אורי אריאל
אני מקבל.
אמנון כהן
יש לי שאלה כללית לאוצר- רציתי לשאול שאלה מבחינה זו שאנחנו דנים כרגע בתקציב דו שנתי. בדרך כלל בדצמבר, בתאריכים האלה, המחשבים היו ננעלים עוד יום יומיים. האם בגלל שזה תקציב דו שנתי זה לא יינעל השנה? או שזה ממשיך הלאה? או בכל מקרה זה ננעל – תקציב 2009 ואז, תקציב 2010 חדש?
קריאות
אין שינוי, זה כמו בכל סוף שנה.
אמנון כהן
אז זה ננעל עוד כמה זמן? מתי תאריך הנעילה? מתי התאריך נעילה שאתם, מאותו יום, כבר לא עושים שום העברה?
היו"ר משה גפני
אין דבר כזה.
פאינה קירשנבאום
אני שאלתי את רביב סובל, והוא אמר לי שלא נועלים את המחשבים. אז שאגף התקציבים יגידו פעם אחת אם יש או אין דבר כזה.
היו"ר משה גפני
444, 445. שתי פניות.
אורי גבע
מדובר בתגבור של תקציב המדפיס הממשלתי ב- 41 מיליון שקל ו -54 מיליון שקל בהרשאה להתחייב. הפניה הזו בוצעה במתכונת דומה בתקציב ההמשכי, רק שלא היה 41 במזומן אלא 33, וזה להנפקת הדרכון החדש בהתאם לשינוי המבני שאנחנו עושים במדפיס הממשלתי. הוא הזמין לכך ציוד.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור הפניות? מי נגד? מי נמנע? – אין. הפניות אושרו.


מספר פניה -452, 453. המשרד לפיתוח הנגב והגליל.
אורי גבע
מדובר בהעברה של 5 מיליוני שקלים מהמשרד לפיתוח הנגב והגליל. זה עובר למשרד החקלאות לתקצוב מרכזי מו"פ פריפריאליים, בהתאם להחלטת ממשלה משנת 2006.
אורי אריאל
לאיפה? לאיזה מרכזי מו"פ?
אורי גבע
מרכזי מו"פ בפריפריה – זה מחולק לגליל עליון וגולן, בבית שאן, בבקעת הירדן, מועצה אזורית אשכול, ברמת הנגב ובערבה התיכונה. הסכומים שמקצה הנגב והגליל פה- הלכו לפי קריטריונים שזה יילך רק למו"פים בנגב ובגליל בלבד.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור הפניה – הפניות? הפניות אושרו.


מספר פניה 458 – גמלאות.
עופר אוברלנדר
הפניה נועדה לבצע התאמות בסעיף הגמלאות שמשלמת המדינה- גמלאות הפנסיה התקציבית בהתאם לביצוע בפועל, בהתאם לפורשים בפועל, וכו'.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור הפניה? מי נגד? – אין. מי נמנע? – אין. הפניה אושרה.


פניה 462, משרד הבריאות.
יאיר זילברשטיין
מדובר פה על תקצוב של 552 מיליון ₪ לבתי החולים הפסיכיאטריים הממשלתיים, כשהמקור הוא, בעצם, מהרזרבות של המשרד. כולם מועברים לבתי החולים הפסיכיאטריים.
היו"ר משה גפני
כן, אמר לי סגן השר.


מי בעד? מי נגד? הפניה אושרה.


אנו עוברים לפניות 465 – 468.
אורי גבע
הפניה הזו נועדה לבצע תיקון בנוגע להעברת העודפים המחויבים משנת 2008 לשנת 2009- עודפים שבגלל תקלה טכנית במחשב לא נרשמו כמחויבים ועל כן לא הועברו למשרד. אז אנחנו מתקנים את הטעות הזו ומעבירים את הכסף למשרד. לסעיף הפיתוח של משרד האוצר.
היו"ר משה גפני
מה יש בסעיף הפיתוח?
אורי גבע
כל נושא המחשוב, בינוי - -
קריאות
· - -
היו"ר משה גפני
למה לא מעבירים את הכסף של המתנ"סים, שהיה סיכום?
קריאות
- - -
שירה גרינברג
העברנו את כל הרשימה שהיתה עד שהועברה אלי רשימה חדשה אתמול.
קריאה
מה ברשימה החדשה?
שירה גרינברג
יש גם מתנ"סים. אבל בכל מקרה, הרשימה החדשה - -
קריאות
· - -
היו"ר משה גפני
אני מכיר את זה. הוא מעורב אבל הוא צודק. היה סיכום שיעבירו את הכסף למתנ"סים.
חיים אורון
אתם מדברים על משהו שהוא לא ברשימה הזו.
היו"ר משה גפני
מי בעד הפניות, מ- 465 עד 468, ירים את ידו. מי נגד? תודה, הפניות אושרו.
אורי אריאל
רביזיה, אני מבקש שאם תואילו לתת לנו תשובה. אחרי שהממונה על התקציבים הבטיח תוך זמן קצר להעביר את הניירות האלה לדפי מחשב, שאתם עסוקים - - אני מבקש תשובה מתי זה יהיה.
היו"ר משה גפני
אני לא מסכים.
אורי אריאל
למה אתה לא מסכים? ואם ידונו על זה ביום שני הקרוב? תעשה מה שאתה מבין.
היו"ר משה גפני
אי אפשר להפוך את הוועדה לבית משוגעים. אתמול ממש נעלבתי בשביל כולם. אתה רוצה רביזיה על דבר משמעותי? – בסדר, אני אתן לך אפילו חודש, אבל על הדבר הזה של לקבל מהם תשובה – יהיו לך רביזיות על דברים חשובים. אני לא מסכים גם לעניין הזה של חבר הכנסת אמנון כהן.
אורי אריאל
תצביע.
היו"ר משה גפני
מי בעד הרביזיה? מי נגד? הרביזיה לא התקבלה.


אנו עוברים לפניות 472, 474.
אורי גבע
זה משרד המשפטים.
היו"ר משה גפני
דרך אגב- לאורי אריאל, אני חושב להביא את הרביזיה שלך על הביטחון – להצביע בעד הרביזיה ולהפיל את התקציב. זה עובר לי בראש. כאן יש סיפור.
אורי גבע
פניה לתגבור תקציב משרד המשפטים בסך של כ – 7 מיליון שקל אבל בתוך כך אנחנו מעבירים 12 מיליוני שקלים לתקציב הנהלת בתי המשפט - - ההנהלה נמצאת בקשיים. אנחנו מבצעים שיפוצים בבנייני משרד המשפטים בסך 5.5 מיליון, אנחנו מעבירים מיליון שקל להגנה משפטית בחו"ל בהמשך לוועדת השרים לנושא הטרור שהתקיימה בחודש שעבר, אנחנו מעבירים מיליון וחצי להעסקת רואי חשבון לבדיקת רכוש נכסי שואה, בשיתוף האפוטרופוס הכללי, השיערוך. אנחנו בתוך כך גם מתגברים בערך 49 מיליון שקלים בתקציב ההוצאה המותנית בהכנסה שזה מורכב מ – 10 מיליון ₪, החזר כספים מחברת "נס", פרויקט שלא בוצע, אז רשמנו את זה כהכנסה מיועדת, ואנחנו מתגברים 40 מיליון ₪ שעיקרם תגבור רשות התאגידים בסך 30 מיליון ₪. הסיבה שאנחנו עושים את זה- כדי שנוכל לבצע הסתה ולתגבר את האפוטרופוס הכללי ב – 41 מיליוני שקלים ליישום החוק החוק להשבת נכסים של נספי שואה, בהתאם לשיערוך שנעשה.
עמי צדיק
זה קשור לחברה להשבת נכסים?
אורי גבע
כן, כן.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור הפניות? אין מתנגדים, אין נמנעים, הפניות אושרו.


מספר פניה 473 מנהל מקרקעי ישראל.
עופר אוברלנדר
הפניה נועדה להמיר 90 משרות למשרות בשיא כוח אדם. בתקציב יש שני סוגי משרות- עבודה בלתי צמיתה ובקביעות. זה בסופו של דבר מה שעובדים עליו זה לתקן את המבנה הארגוני של המשרד - ולתת קביעות.
היו"ר משה גפני
כמה מתוכם חרדים?
עופר אוברלנדר
אני יכול לבדוק ולחזור אליך.
היו"ר משה גפני
473- מי בעד אישור הפניה? מי נגד? מי נמנע? תודה, הפניה אושרה.


אני עובר לפניה מספר 475 – חברי ממשלה.
אורי גבע
אנחנו מתגברים את תקציב האבטחה של שרי הממשלה בהתאם לביצוע בפועל.
היו"ר משה גפני
לא משתנה המדיניות.
אורי גבע
הדרישות באות מהשב"כ.
היו"ר משה גפני
לא יהיה שינוי בדרישות? זו רק העברה תקציבית, שלא משנה מדיניות באבטחה?
אורי גבע
אין שינוי.
היו"ר משה גפני
מי בעד אישור?
חיים אורון
אבל בדף השני אין שום דבר.
אורי גבע
אני לא יודע למה לא הועברה לכם - -
היו"ר משה גפני
אז אי אפשר לאשר – תעבירו את זה מסודר.


אנו עוברים לפניות מספר 477, 491.
אורי גבע
אנחנו עושים שינויים פנימיים בתקציב משרד האוצר- מתגברים את רשות המסים כחלק מהקמת היחידה למלחמה בפשיעה מאורגנת, ואנחנו מרחיבים את המוקד הטלפוני של רשות המסים, זה פרויקט שאנחנו מאד תומכים בו לשיפור שרות שם. בנוסף – אנחנו מטמיעים עכשיו את הרפורמה בחשבונאות הממשלתית שזה בעצם הגשת דו"חות כספיים על ידי שרי ממשלה להגברת השותפות. אנחנו מתגברים שם סך של בערך 4 מיליון שקל. אנחנו מעסיקים יועץ לענייני אקטואריה באגף התקציבים ואנחנו מעבירים סגני חשב מהמשרדים השונים לחשב הכללי, בהתאם לשינוי המבני שעושים עכשיו.
אמנון כהן
אדוני היושב ראש, יש פה יועצים, אקטוארים, בדתות לא אישרנו להם – אז גם פה לא נאשר.
היו"ר משה גפני
מה זה סגני חשב מהמכון הביולוגי?
אורי גבע
כל סגני החשב בחשב הכללי עוברים להיות בעצם תחת החשב הכללי באופן מבני. זה שינוי מבני. תפקידם לא משתנה, אבל מבחינה מנהלית הם עוברים להיות תחת החשב הכללי.
היו"ר משה גפני
מי בעד הפניות, ירים את ידו?
יצחק וקנין
אני מבקש רביזיה.
היו"ר משה גפני
מי נגד? מי נמנע? תודה, הפניות אושרו.
היו"ר משה גפני
אנו עוברים לפניה מספר 482 – אתם מתכוונים להוריד את הרביזיה היום?
יצחק וקנין
כל מה שהוא כוח אדם אני מבקש רביזיה.
היו"ר משה גפני
אני אצביע על זה, אבל מצדי שהפניה תיפול. יש כוח אדם ויש כוח אדם.
קריאות
· - -
יצחק וקנין
הוא תוקע העברה של משרד הדתות כבר שלושה שבועות, כוח אדם, חודש וחצי כבר, ואנחנו יושבים כאן כמו מטומטמים.
היו"ר משה גפני
אנחנו עוברים לפניה מספר 482.
חיים אורון
אני מרגיש כמו דחליל, שכל פעם באה הציפור ומחרבנת לו על הראש.
קריאות
· - -

פאינה קירשנבאום;


אני יושבת פה ולא פעם ראשונה, אבל היום אני באמת מרגישה שהגיעו מים עד נפש. מביאים פה סעיפים שאנחנו ממש לא מבינים לאן הולך הכסף. אם אנחנו חותמת גומי ואנחנו מאשרים – אז חבל על כל דקה, בואו נלך עכשיו.
חיים אורון
אל"ף- אני חושבת שאני מבין. בי"ת - בסוף שנה כאשר בא משרד ועושה העברות בתוך התקציב שלו, בסעיפים שאף אחד מהם לא מפריע לי, אני מאשר אותם.
פאינה קירשנבאום
אני לא מסכימה, ואני אסביר לך למה אני לא מסכימה.
חיים אורון
תכף יש סעיף שאני לא מסכים, אז אני אצביע נגד. אבל לא כי אני לא מבין. אני מבין שבסוף שנה לא ביצעו פה – כן ביצעו פה – זה בתוך התקציב. אגב, אם היינו מדינה מתוקנת, כל הסעיפים האלה היו בסעיף אחד, שבכלל לא היה בא לפה. כל החכמה ששולטים בתקציב - - - הדברים הגדולים לא באים לפה. הוא מנענע בראשו והוא יודע למה.
פאינה קירשנבאום
אני אגיד לך מה אני רואה. קודם כל, מי שמנהל את המדינה הזו, אני כבר הבנתי שזה האוצר. במשרד שהם רוצים – הם מאשרים העברה מתקציב לתקציב. במשרד שהם לא רוצים הם לא נותנים להעביר מתקציב לתקציב.
יצחק וקנין
העברות של כוח אדם, בכלל – אל תביאו. זה חודש וחצי כבר תקוע, תקוע פה, אצלו. זה לא אתם אשמים.
היו"ר משה גפני
פניה 482 – תמ"ת. הלאה. 484-485. גם תמ"ת.
דוד שטיינמיץ
מדובר ב- 6 וחצי משרות לבני המיעוטים. כפי שידוע, מדיניות הממשלה זה שאחוז מסוים מסך התקנים הממשלה מקצה אותם לבני המיעוטים כאשר בפועל אנחנו צריכים להעסיק אותם ורק אחר כך, כשזה עובר את הנציבות, זה בא לתקצוב של ועדת הכספים. אלה משרות שאנחנו מתקצבים אותם כבר מ – 2008 ורק עכשיו הם באו לידי התקצוב שלהם.
היו"ר משה גפני
מי בעד? מי נגד? מי נמנע? – אין.
אורי אריאל
2 נגד. ההצעה נפלה.
היו"ר משה גפני
4 בעד, 2 נגד. מי נמנע? תודה, הפניה אושרה.
יצחק וקנין
רביזיה.
היו"ר משה גפני
486, 487.
מיכל שנהר
אני רכזת הגנת הסביבה באגף התקציבים. הפניה הזו נועדה להעביר תקציב לרשות הטבע והגנים ל – 3 נושאים: רשות הטבע והגנים נפגעה מאד מהירידה בתיירות הנכנסת בעקבות המשבר הכלכלי. אנחנו מעבירים להם שיפוי בגין אבדן הכנסות. יש כאן סיורים לתלמידים לפי הסכם קואליציוני עם הבית היהודי ותגבור מערך האכיפה ברשות - -
אמנון כהן
מה זה התגבור?
מיכל שנהר
הרשות יצאה עכשיו במבצע אכיפה גם בחופים וגם - -
אמנון כהן
מגייסים עובדים חדשים?
מיכל שנהר
לא.
אמנון כהן
אז מה זה "תגבור"?
מיכל שנהר
זה תגבור הציוד של הפקחים, הוספת שעות לפקחים. אנחנו גם נותנים להם תקציב למניעת עבירות. למשל – להצבת בולדרים בכניסה לחופים כדי למנוע עבירה של מעבר רכבים.
חיים אורון
אני רוצה להצביע בעד אבל בתנאי שההורים של התלמידים יודיעו שהם הצביעו לבית היהודי, כי כתוב פה: "על פי הסכם קואליציוני". זאת אומרת, נותנים טיולים על פי הסכם קואליציוני. אז
אורי אריאל
אני תומך, זה בניגוד לחוק.
חיים אורון
טיולים לילדים לפי קואליציה? ועוד כותבים לכם את זה פה, לנקר לכם את העיניים. הם עושים את זה בתענוג.
היו"ר משה גפני
כמה כסף זה מסיעת "הבית היהודי"?
מיכל שנהר
100 אלף שקלים.
חיים אורון
100 אלף שקלים? זה מה שהוסיפו לחברה להגנת הטבע?
היו"ר משה גפני
מי בעד הפניות? מי נגד? – 1. מי נמנע? הפניות אושרו.
חיים אורון
רביזיה.
היו"ר משה גפני
תוריד את הרביזיה. אתה צריך להבין חבר הכנסת וקנין מרוגז, בצדק. הוא מרוגז עלי בצדק.
יצחק וקנין
וגם על השר שלי אני מרוגז. נמאס לי. אני מקבל כל ערב אס אמ אסים.
היו"ר משה גפני
הוא צודק, תאמין לי הוא צודק.


היתה המלצה של חבר הכנסת אורון לכתוב על הטיולים האלה שזה - - סיעת "הבית היהודי".
מיכל שנהר
הפניה נועדה להעברה תקציבית מהמשרד להגנת הסביבה מרשות הטבע והגנים לתקצוב של נושאים משותפים –יחידת ניטור שמנטרת אחרי זיהום בנחלים, גם נושא של יתושים, לתקצוב מוקד המידע ולתקצוב הנושא של שיקום נחלים.
היו"ר משה גפני
מי בעד הפניות? תודה, הפניות אושרו.


מספר פניה 492 – הביטוח הלאומי.
דב בארי
הפניה נועדה לעשות שינויים פנימיים בסכום אפס בתקציב המשרד לביטוח לאומי, כדי להתאים ביצוע לתקציב, בין הגמלאות השונות וההשתתפויות השונות של משרד האוצר בתקציב הביטוח הלאומי.
היו"ר משה גפני
מי בעד הפניה? מי נגד? הפניה אושרה.


אנו עוברים לפניה מספר 493 – תחבורה.
מיכה פרלמן
הפניה נועדה לתקצב הרשאה כדי להתאים את מסגרת ההרשאה לביצוע של המזומן בפועל, לבצע העתקת תשתיות במטרופולין תל אביב בפרויקט הרכבת הקלה.
חיים אורון
מה קורה היום עם הרכבת הקלה? תקועה או לא תקועה?
מיכה פרלמן
העניין בדיונים, בשלב זה, עם הזכיין. היה שימוע בין הזכיין לבין המדינה כדי לראות אם יש טעם להמשיך עם המשא ומתן או אין טעם.
חיים אורון
איפה זה עומד?
מיכה פרלמן
כרגע- בבירורים אחרונים.
חיים אורון
מה המשבר שם, על המימון?
מיכה פרלמן
המשבר זה הסגירה הפיננסית. זאת אומרת, הדרישות שהזכיין העלה פעם אחרונה שישבנו, שני הצדדים, היו כאלה שהמדינה לא מוכנה לקבל על עצמה, ומהוות סטייה מאד חמורה מחוזה הזיכיון שהם בעצם זכו בו.
חיים אורון
בגלל עלויות או בגלל מחיר הכסף?
מיכה פרלמן
גם וגם. גם עלויות המימון וגם חלוקת הסיכונים שהם רוצים.
קריאה
ה - - הזה, לאן הוא הולך בדיוק?
מיכה פרלמן
למשרד התחבורה. הולכים לתקצב את חברת "נתיבי תחבורה עירוניים" במטרופולין תל אביב, הם האמונים בעצם על כל התשתיות של פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב.
היו"ר משה גפני
קיבלת תשובה?
חיים אורון
היו והעניין תקוע בין - - מתחבר מאד עם הדיונים שהיו פה – האם הכסף של מימון הפנסיות צריך לנסוע לדרום אפריקה או רוסיה, או שהוא צריך ללכת לרכבת הקלה במחיר יותר זול. הם תקועים עכשיו עם המממן.
מיכה פרלמן
לא רק עם המממן.
חיים אורון
אבל גם עם המממן.
מיכה פרלמן
חלק מכל חוזה ה- BOT.
היו"ר משה גפני
מי בעד הפניה? מי נגד? אין. מי נמנע? – אין. הפניה אושרה.


אנו עוברים ל – 494 – חינוך.
שירה גרינברג
זו פנית סוף שנה של תקציב הפיתוח של משרד החינוך. היא נועדה להתאים את התקציב לביצוע בפועל ובנוסף מתוקצבים פה 50 מיליון שקלים לפירוק אסבסט במוסדות חינוך, בהרשאה להתחייב, יש כאן הקדמה של 15 מיליון ₪ לבינוי פינות עבודה לרפורמת "אופק חדש", גם בהרשאה להתחייב, יש 2 מיליון ₪ לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה, בהתאם להחלטת הממשלה התחילו להקצות את הכספים לנושא הזה, יש עדכון מפתח עלות עבור 950 כיתות שהוקדמו מ- 2009 ל – 2008 וכעת אנחנו מעדכנים אותם בהתאם לעליה במדד תשומות הבניה.
היו"ר משה גפני
שאלו אותי לגבי תשתיות היקפיות – אני רואה שמורידים מזה.
שירה גרינברג
לא מורידים פה בתשתיות ההיקפיות. צריך להבדיל בתשתיות ההיקפיות בין ההרשאה להתחייב לבין המזומנים. תקציב הפיתוח של משרד החינוך מתאפיין בזה שיש לו עודפים של מזומנים כיוון שהוא נתקל בהרבה בעיות עם הרשויות ועם התהליכים של הבניה, שהוא לא מצליח, בעצם, להוציא את המזומנים על פרויקטים מסוימים כי הפרויקטים לא מתקדמים, ועיקר הבעיות שלו זה בהרשאות להתחייב. לכן, כשאתה רואה כאן – משרד החינוך אמר לי שיש להם עודפים שם במזומנים, בפיתוח, בתשתיות ההיקפיות, והבעיה שלו זה בהרשאות להתחייב ויש להבדיל בין השניים.


מי בעד הפניה? מי נגד? הפניה אושרה.


אנו עוברים לפניה 496 עד 500.
דוד שטיינמיץ
מדובר על תוספות תקציב שקיבלנו במסגרת הסכם החבילה, המשק, בעיקר מתוקצבים פה -פיתוח אזורי תעשיה, בהיקף של 20 מיליון, וכן תקצוב מלאי חירום למוצרים בסיסיים כחלק מהיערכות הממשלה למצב החירום הרפואי, מתוקצב שם, וכן שינויים שכוללים פעולות לקידום תוצרת כחול לבן בארץ.
היו"ר משה גפני
אתה זוכר את הבקשה שלי על הפניה עם המדען.


שאלות- בבקשה? מי בעד אישור הפניות? אין נגד, אין נמנעים - הפניות אושרו.


אנו עוברים לפניות 501 עד 502, 504 עד 505, 507.
יאיר אידר
הפניה נועדה לתגבר את תקציב המשרד לביטחון פנים ב- 193 מיליון שקלים בהתאם לסיכום בין המשרדים כאשר 105 מיליון שקלים מזה הולכים לתגבור תקציב הגמלאות בהתאם לביצוע בפועל, 58 מיליון שקלים הולכים לתגבור תקציב השכר, גם בהתאם לביצוע בפועל, עוד 30 מיליון שקלים הולכים לתגבור תקציב האמרכלות - -
היו"ר משה גפני
מאיפה הכסף?
יאיר אידר
הכסף מגיע מהרזרבה כללית, מתת ביצוע בתקציב משרד העליה והקליטה.
פאינה קירשנבאום
אני רוצה לדבר על זה. אתמול ההעברה הזו היתה, והכסף של משרד הקליטה היה מיועד לתמ"ת. היום זה כבר שינה את הייעוד שלו, הלך לביטחון, אבל ניחא. כשאגף האוצר אומר, או כשאגף התקציבים אומר שזה תת ניצול, אני יכולה להוכיח שבמשך 3 השבועות האחרונים הם מטרפדים את כל ההעברות של משרד הקליטה ולא נותנים להם להעביר את הכסף. לקחת היום כסף ממשרד הקליטה ומחר להגיד שאין ממה לקחת – זה לא הוגן. אני לא מבקשת רביזיה, אני חושבת שפה נדרש שינוי בהעברה. אני מבקשת לא להצביע על זה.
היו"ר משה גפני
פנתה אלי שרת הקליטה. היא אמרה שהיא נמצאת בחו"ל, , ויכול להיות שהיא כבר חוזרת היום בערב – היא ביקשה ממני שלפני שאני מאשר את הפניה הזו היא מבקשת להופיע - -
פאינה קירשנבאום
· - -
היו"ר משה גפני
בסדר, אני מקבל את הבקשה שלך. היא ביקשה ממני להופיע בוועדה. אני מבקש ממנהל הוועדה להביא את הפניה הזו. אני לא מצביע על זה. נזמן את השרה לדיון הזה. קחו את זה בחשבון, השרה תגיע לפה.
פאינה קירשנבאום
מעניין, אני פשוט רוצה לציין – בתקציב, בסעיף שהוא מוריד את הכסף הוא גם משלם מהסעיף הזה כסף. או שמביאים לנו העברות שלא ברור למה על כל סעיף צריך להצביע, או שמביאים העברה אחת שכוללת גם הכנסה וגם הוצאה וגם סעיפים מעורבבים. אי אפשר ככה, פשוט.
היו"ר משה גפני
טוב. אני לא מצביע. אני מבקש ממנהל הוועדה, על פי בקשת שרת הקליטה – היא תבוא לדיון הבא, תיערכו לעניין הזה, תדברו אתה.
יאיר אידר
הכסף הולך למשרד לביטחון פנים, בעיקר – תקצוב גמלאות - -
פאינה קירשנבאום
מה זה קשור? בגלל זה לא נותנים העברות? בגלל זה עוצרים פרויקטים של משרד הקליטה?
יאיר אידר
לא עוצרים שום פרויקטים. זה נובע מהיקף עליה נמוך מהצפוי.
היו"ר משה גפני
נקיים על העניין הזה דיון. אני לא מצביע. אני מקבל את בקשתך, בסדר, ובעיקר את בקשת השרה שביקשה להופיע כאן.


אנו עוברים לבקשות 503, 506, 511 – תיירות.
קרן שפר
הפניה נועדה להעביר תקציב בגין השתתפויות של משרדי ממשלה שונים במשרד התיירות לפיתוח התשתיות, כאשר החלק הארי של תקציב ההשתתפות שעובר הוא בעצם מהמשרד לפיתוח הנגב והגליל, בתוך זה יש סכום של 14.2 מיליוני ₪ לפיתוח תשתיות תיירות בנגב ובגליל.
היו"ר משה גפני
יש שאלות? מי בעד הפניות? מי נגד- אין, מי נמנע? – אין. הפניות אושרו.
יצחק וקנין
אני מושך את הרביזיה. לתמ"ת ולאוצר.
היו"ר משה גפני
בסדר, אין רביזיות. אנו עוברים לפניות 464- 480.
אורי גבע
אני רוצה להבהיר פה – יש פה פניה שעכשיו היגיעה. אנחנו קודם דיברנו על פניה לאבטחת שרים שהיא מקור לפניה הזו, היא צריכה לבוא יחד. אני לא יודע למה זה הועבר בנפרד.
היו"ר משה גפני
אז תביאו את זה בשבוע הבא, באופן מסודר.


יש פה עכשיו שלוש הודעות – אני מבקש את הסכמת חברי הוועדה – יש פה הודעות שממתינים 21 יום. אני מבקש, אם חברי הוועדה מסכימים – יש פה העברות, גם מענקי איזון וגם העברות לרשויות המקומיות - לאשר את זה עכשיו. אז אני מקריא: מספר 18-121 הודעה. זו לא העברה. הודעה על העברה לרשויות המקומיות.
אורי אריאל
לאיזה רשויות זה?
טמיר כהן
זה עודפי תקציב.
אורי אריאל
אני יודע. למה? למה זה מיועד?
היו"ר משה גפני
אנחנו נביא רפרנט שיסביר את זה.

תודה רבה, הישיבה נעולה.

הישיבה ננעלה בשעה 11:30

קוד המקור של הנתונים